אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראיון כלכליסט: בצרפת המצאתי את הרנו 5, בבני ברק התנגשתי ברכב החשמלי

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
אגסי מוכשר בטרוף - מצליח לעבוד על כולם כל הזמן. ראשון - עבד על שמעון פרס.
ראשון הנופלים בפח היה שמעון פרס. אחר כך נפתחו שאר הדלתות. אבל זה לא חוכמה גדולה לעבוד על שמעון, רק הציגו לפניו מצגת "מדהימה" והוא יקנה את הרעיון. הוא פריק של רעיונות הרפתקניים ופנטזיות, ("מזרח תיכון חדש", "העבר לא מעניין אותי, רק העתיד" וכל זה, אתם יודעים...), זה נותן לו להרגיש צעיר ובעיניינים. מסתבר שהוא מצא את הדרך לחמוק מהזקנה, ואצלו זה עובד. אחר כך קנו את הרעיון הפוליטיקאים. אבל הם לא מבינים דבר בשום דבר. הם יכולים לאשר בהבל פה פרוייקט של מליונים שירד בסופו של דבר לטימיון, כדי לא להיראות בורים או כמי שלא מבין דבר בטכנולוגיה, אך לדחות על הסף תוספת שכר של כמה שקלים לשומר בכניסה של הכנסת, או למנקה. בזה הם כן מבינים. את נקודת התורפה הזאת זיהו האחים עופר - אפשרות לעשות קופה מהטימטום של מקבלי ההחלטות ומחוסר האונים של הציבור. וכמובן אגסי - המרויח הגדול מכל הסיפור. המיזם הזה הוא חסר סיכוי מסיבות שכבר אין כוח למנותן, אך הוא יצא מהפרויקט הזה עשיר יותר משהיה לפני שנכנס אליו. ועדת החקירה הבאה כבר מחממת מנועים. (לא חשמליים כמובן).
א. מירושלים | 27.06.09
49.
כמו תמיד בישראל ההון והשילטון עושים סיבוב על האזרח הפשוט
מביאים את שי אגסי המכובד יחד עם פרס הופיקאי הנערץ,יחד עם הכסף של משפחט עןפר שכבר חיים מצויין מנכסיי המדינה ומבשלים לנו קומבינב לא מעשית מיותרת שחוץ מכסף אין אחריה כלום,הרי ברורו שהישום לא מעשי ,לא מכנית ולא כלכלית ובטח לא יפחית את הזיהום,בערך כמו המיסוי "הירוק "של גנבי האוצר והתחבורה
ערן | 27.06.09
48.
לפני כמה חודשים ביקשנו נתונים לביצועי סוללות איון ליטיום ומסיבות טובות לא פורסמו
כדי לא להרבות במילים - כל מי שמצוי בהנעה חשמלית לרכב יודע שיש מרחק רב מאוד בין סיפורי ז'ול וורן שמנסים למכור לציבור , ובין המציאות הטכנולוגית , כולל הקיבולת במצברי איון ליטיום המפותחים כרגע ביפן . גם אם מסת מצברים איון ליטיום תהיה רק 120 קג , ומסת הרכב הכוללת 4 נוסעים כ- 800קג (דורש שימוש בחומרי מבנה יקרים ), הפעלת מזגן , ונסיעה בשיפוע מתון של עליה במהירות 80 קמש תהפוך את הפרויקט מסורבל , לא כדאי כלכלי , מה גם שנדרש לטעינה חוזרת כל כמה עשרות קמ נסיעה . בקיצור , הטכנולוגיה עדיין לא הבשילה , נדרשות עוד כמה שנים טובות בפיתוח המצברים , הגדלת נצילות כוללת של הרכיבים (הקטנת מסת הרכב תוך שמירה על מקדמי הגנה מספקים ,מנועים חשמליים ,אינרציית תמסורות , בקר הספק המנועים החשמליים, הקטנת הפסדים ג'אוליים , מגנטיים ) פריצת דרך לנושא לא מעבר לפינה .
הלורד בלפור | 26.06.09
42.
מכונית חשמלית מבוססת מצבר = אסון אקולוגי!!!
רק בורים מוחלטים כמו מקבלי החלטות וכתבי רכב למיניהם יכולים לכתוב שרכב חשמלי או היברידי מבוסס מצבר הוא טוב לסביבה ואז עוד לסבסד אותו מכספי הציבור. כמות האנרגיה העצורה במצבר הינה אפסית ביחס לכמות האנרגיה הכימית העצורה בדלק למיניו. יצור מצברים הינו דבר הפוגע בצורה הרסנית בסביבה (ראו את מכרות העופרת הענקיים באפריקה). מה גם שלאחר מכן קשה מאוד להפטר מהחומרים המסוכנים של המצבר הישן. כמו כן כרגע הפקת החשמל בארץ הינה מדלקים פוסילים ובחישוב פשוט של שרשרת האנרגיה והבזבוז שבהמרות אנריה מתקבל שבמקום 15 ק"מ נסיעה לליטר בנזין/סולר נקבל 10 ק"מ לק"ג פחם שנשרף בחדרה. הפתרון להפחתת הזיהום הינו שימוש ברכבים קטנים, קלים ואווירודינאמים המשתמשים במנועים קטנים ויעילים. כמו כן הפחתת נסיעות מיותרות היא הדרך הפשוטה ביותר להפחתת זיהום. הטכנולוגיה אשר באמת יכולה לעזור הינה מכוניות חשמליות מבוססות תאי-דלק (ולא מצבר). תאי-דלק ממירים את האנרגיה הכימית של הדלק ישירות לאנרגיה חשמלית (דומה לתאים סולארים הממירים אנרגית אור לחשמל). אך גם תכנולוגיה זו עדיין אינה בשלה משום שתאי-דלק כבדים ויקרים מדי כרגע.
ערן  | 25.06.09
37.
ל-36: חזרת על דבריו של ווסרפוגל רק במילים אחרות
אפרים מסביר שאגסי לא המציא את הפניצילין. עובדתית הוא צודק !!! אגסי אכן לא המציא את הפניצילין !!! עוד אפריים אומר שהרכב החשמלי קום יקום, אבל לאט, בלי קפיצות בזמן. קודם כרכב עירוני ואח"כ כתחליף פול סייז לרכב משפחתי. נחמד לראות שהבנת את הראיון ואת הכתוב בו.
מרקו | 24.06.09
36.
ההיסטוריה מראה שכל טכנולוגיה מהפכנית "התברברה" מעט בתחילת הדרך...
זה היה כך עם קטרי הקיטור הראשונים, וגם מכוניות הבעירה הפנימית הראשונות. קמו הרבה יצרנים עם הרבה פתרונות, ורק הטובים מבחינה טכנולוגית ושיווקית שרדו. לא צריך לקבור טכנולוגיה שלמה רק בגלל שיש לה חבלי לידה. נגיד שבשלב ראשון תהיה מכונית חשמלית שתשרת את העירוניים שבקושי יוצאים מהעיר וגומאים ביום ארבעים קילומטר גג, בשטח שטוח לחלוטין כמו מישור החוף. ונגיד שתוך שלוש שנים ישכללו את הסוללה כך שאותה מכונית ממש, בהחלפת סוללה בלבד, תכפיל את הטווח שלה, ומקץ עוד שנתיים - תשלש. אז בהחלט יש כאן כדאיות, גם אם זה לא יענה על הצרכים של כולם בשלב הראשון. לגבי מושא הכתבה - כבר שמענו על "לווייתנים" כאלה, שהיו גאונים בקשר לטכנולוגיות האתמול, ואפסים בטכנולוגיות מחר....
אורן | 24.06.09
35.
תקשיבו טוב לאיש החכם
הוא אומר שהאוטו החשמלי יגיע אבל לא עכשו ובטח לא בעוד שנה. צריך להתחיל בקטן, עם משהו שיסע לקניון ובחזרה. בעוד כמה שנים ימיציאו בטריה משוכללת שתיקח אותנו למצפה רמון ובחזרה. עד אז תפסיקו לעבוד על אנשים ולהמציא "מיזם" או "פרויקט" - המדינה מכרה אותנו בנזיד עדשים ונתנה לו רשות לתקוע שטקר בכל רחוב ולהביא מכוניות בלי מס. רפובליקת בננות
לימור אביבי | 24.06.09
33.
רק לנושא הרנו 5
גילוי נאות: לא קראתי את כל הכתבה (כנראה מדובר באדם מדהים עתיר זכויות) אתייחס רק למה שאני מכיר (היטב!!) "...והיתה לרב־מכר בקרב צעירים בעולם המערבי וצבא ההגנה הישראלי..." רנו 5, היתה לי כזאת מעל 4 שנים, המזגן (המקומי ?) אפילו קרר די טוב (בימים שהוא עבד).... מערכת החשמל - על כל רנו 5 שהיתה במדינת ישראל קיים אי-שם בארץ בית מפואר של 600 מ"ר על אדמה של 2 דונם שהקים חשמלאי הרכב שטיפל בה. לקבל בלעדיות על טיפול במערכת החשמל של רנו 5 נחשב בענף המוסכים כמו זכיה בזכיון בלעדי לכרייה ואספקת זהב לכל החצי הצפוני של כדור-הארץ, אם לא למעלה מכך...... כל זה עוד לפני שטיפלנו בנושא בוררי מערכת האיוורור, אשר זיכו את מתכנניהם בחב' רנו בפרס נובל ל"מורכבות מכנית לאלמנטים סופר פשוטים", ואת בעלי המוסך בצ'ק של 2,100 ש"ח (במחירי 1998) כל פעם שהצ'ופצ'יק הפלסטי בבורר כיווני יציאת האוויר נשבר, וזה קרה רק פעם בשנה בשימוש סופר עדין..... רנו 5.........לי אל תספרו סיפורים היתה לי רנו 5 דגם "לה-קאר" 1,400 סמק שכינוי החיבה שלה היה "לה-כרמל דוכס"
PF | 24.06.09
31.
מהכרותי עם אפרים
בס"ד מדובר באדם המבריק ביותר שפגשתי מעודי. בעל חוש הומור נדיר שלא מצוי במקומותינו. איש אמת בכל התנהלותו. משום מה לא הובלטה העובדה ששירת בחיל הוויר הצרפתי והטיס מיראז'ים בשנות הששים. היום משתמשים הרבה בסופרלטיב "מדהים" - אז אליו כנראה התכוונו. וכן, הוא גם איש חסד ענק. זן נדיר.
יוסף | 24.06.09
29.
כל הכבוד שחזר בתשובה. הרכב החשמלי חייב להתחיל ממשהו.
ואם המשהו הזה זה נסיעה לעבודה וחזרה כל יום עם הטענה בחניה של עבודה, אז אין בעיה בכלל. מספיק סוללות טעונות בתחנה להחלפה ורובוט חכם זה אפשרי ביותר. נכון שרכב מתוכנן יהיה עדיף אף גם רכב שהוסיפו לו מצבר במקום כל הדלק והמנוע בנזין עם נוסעים ומזגן, אין ספק שיקח עליות. אולי לא מירוץ פורמולה. עדיין לא.
ירון | 24.06.09
27.
תקראו עד הסוף
מדובר באדם מאוד חכם ומנוסה הוא לא שולל מכונית חשמלית, הוא מסביר שהרעיון של אגסי + רנו הוא לא לעניין הרעיון של חשמלית עירונית נראה לו מוצלח, עכשיו בוא נספור ביחד כמה מכוניות עירוניות הצליחו בישראל? במציאות שלנו (מחירי מכוניות מטורפים) אין הצדקה כלכלית לרכב עירוני-חשמלי למעט קצת רכבי שירות
פוקוסליסינג | 24.06.09
24.
המכונית החשמלית - פלופ אדיר, ולא רק מהסיבות הנ"ל
מכונית חשמלית אינה דבר חדש. ניסו אותה כבר ונכשלו. כדאי לבדוק למה. הטענה שהטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק נכונה לגבי עולם המחשוב והמיקרו-אלקטרוניקה. זה בפרוש לא נכון לנושאים שקשורים במכונאות ואנרגיה. על הבעיות עם המכונית החשמלית המפורטות לעיל אפשר להוסיף גם את הבעיה האקולוגית. תחשבו על כך שכול שנתיים כשהסוללות יגמרו, כול מכונית תייצר 400 ק"ג של פסולת רעילה. יש גם בעיה של בטיחות. קצר חשמלי (שזה דבר די נפוץ), יכול לגרום להתפוצצות של סוללות ליתיום-יון. קיים כמובן פתרון טכנולוגי למנוע אותו, אבל אמינותו לא נבחנה בתנאי אקלים קשים. היו כבר אסונות עם סוללות של טלפונים סלולאריים ששוקלות חלקי גרם. תחשבו מה קורה כש- 400 ק"ג מתפוצץ. בנוסף המכונית תהיה איטית במיוחד בעליות. לא ניתן לעשות כך משאיות וכו'. מהירות הנסיעה לא תתאים לאוטוסטראדות ארופאיות (במיוחד לא בגרמניה), ועוד לא מעט בעיות. אבל למה שאני אבלבל אתכם עם עובדות...
ש. עליון | 24.06.09
21.
הזוי או לא הזוי
תמיד טוב לשמע עוד דעות אלו היו שומעים ל פרופ' דן זסלבסקי שהשאילו אותו לפני כ20 שנה לירושלים על מנת ללמוד ממנו בקשר לחסכון במים .ולאאאאשמעו לו והיום הרבה אנשים להכות על חטא מאחר וכל מה שהוא אמר אז היו מילים חקוקות בסלע. וחבל שלא שמעו לו וכדאי לא לחזור תמיד על אותו טעות. אנחנו הרי עם חכם ונבון. הלן
helen hoffmann | 24.06.09
20.
ממנעמי העולם - לדרך האמיתית, כל הכבוד, ירבו כמוך בישראל.
אפרים ראוי לכל המחמאות, אדם שהיה ברום המעלות ונהנה מכל מנעמי החיים, עוזב הכול מאחוריו ומתחבר לדרך האמת, גר בפשטות, ללא כל גינוני מותרות, ודבק במה שהוא מאמין בו, על חשבון הנוחיות הפרטית שלו, כמה אנשים כאלו אתם מכירים, ירבו כמוך בישראל.
יעקב | 24.06.09
15.
כמה שטויות כתבו פה למטה- כנסו
מעניין מי מפעיל את הכותבים מטה?! כיצד יכול להיות שמכתבה כל כך ארוכה שיש שכותבים פה "מדהימה", כל התגובות הן על הרכב החשמלי... זה הדבר ההזוי! וכיצד זה כל המומחים פה באמת מניחים כי הרכב החשמלי הוא הזוי. אם הייתם קוראים את הכתבות של אותו כתב, מר ליאור גוטמן, הייתם רואים כי הוא עצמו מרבה לספר לנו על כניסת הרכב החשמלי לכל רחבי העולם. כמו כן ברור מהכתבה וכך אומר גם האיש כי הוא בדק את הטכנולוגיה לפני שנתיים. כל אחד מבין ויודע שבשנתיים יש פריצות דרך. גם אם המכונית החשמלית תגיע עוד 5 שנים, עם או בלי אגסי, זה עדיין לא משנה את העובדה שיש דור חדש בעולם הרכב.די לצרות העין וכן לתובנות והחכמה הבסיסית. שימו לב למשפטים האחרונים של מר ווספוגל, שתבונתו ניכרת, הוא לא נוטש את ההנעה החמשלית ומצפה כי העתיד יהיה חשמלי. תנו לו כבוד בתגובות על מעשיו ולא לשי אגסי, הוא ממש לא רלונטי לסיפור.
מבין ויודע | 24.06.09
13.
מאבדים את המוחות היקרים שלנו
אדם שקם לתחיה מהאפר של הגהינום במחנות ההשמדה והגיע להשגים מרשימים , שוכן בקרבינו ואף אחד "מגאוני" המדינה לא עושה שום צעד לגייס אדם כזה וכישרון כזה לטובת כלכלתה של המדינה, אחרי שקראתי את הכתבה עליו היתי המום מכישרונו של הבחור בגילו הצעיר כיצד בעזרת מוחו המבריק הגיע להשגים מרשימים, האם יקום אחד מקברניטי המדינה ויעשה משהוא על מנת שלא נאבד נכס יקר שכזה? כניראה אוכלי חינם הם יושבים קרוב לצלחת ונהנים על חשבון טובת המדינה עורו עורו,
לוי יעקב | 24.06.09
7.
הכתבה היא פסיק קטן מפועלו ,ידיעותיו,ותרומתו לארצנו
איש גדול ונכבד, בעל ידע עולמי נרחב, הבנה וראיה רחבה קשרים ענפים,חובק עולם . יסודי, קפדן (יסגור נושא עד הפרט הקטן ביותר)ואם זאת צנוע ,מנומס(כדרכם של אנשי עסקים ארופאים )אני ממליץ לכל חברה גדולה בישראל המיחלת ,לצאת החוצה בגדול לעולם הרחב,או לשדרג מוצר או למצא כדאיות,לנתח מערכות ועוד ועוד,לפנות לאפרים,ולהבין,את כוחו,ליצור מהפכה ישר כוח לשנים רבות של עשיה ומשפחה, יוסי קהלאני ר"ג
קהלאני יוסי | 24.06.09
3.
מיזם הרכב החשמלי
הרכב החשמלי הוא מוצר פגום שמנסים למכור לציבור על ידי סוללה של לוביסטים ויחצנים. בשום מקום בעולם לא התלהבו מהנושא. ישנן מדינות כמו גרמניה ושבדיה שהמחוייבות של הממשלה לנושא הרבה יותר גבוהה ולמרות זאת הן בוחרות שלא להשקיע ברכב החשמלי בשל העדר כדאיות. למה בכל זאת? כמו בכל מקום בתעשייה של האנרגיה הירוקה ותעשיית האנרגיה בכלל, יש כמה אנשי עסקים ויזמים בעלי אנטרסים משל עצמם להצלחת התעשייה. במקרה של האחים עופר הרי שהזיהום שהם מייצרים יוצר פליטה רבה ועתה עם מיזם לכאורה ירוק הם יכולים לסחור בפליטה שלהם ולא לשלם את הקנס המוטל עליהם. אף מדינה במערב אירופה לא רוצה לעבוד היום עם חברות המזוהות עם זיהום ולכן הוקם המיזם. וכמו כל דבר בישראל ממהרים להשקיע במיזם כושל ואחרי כמה שנים מפרסמים דוח על "כיצד איבדה מדינת ישראל מיליארדי שקלים בתוכנית הרב החשמלי". אבל עד אז תהנה משפחת עופר מרווחים וכך גם עוד כמה אלופים המבקשים עבודהי.
יוסי | 24.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת