אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מסיבת התה של רעננה

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
אני לא מבינה - עוד כתבה על חניה?
למה צריך עוד כתבה על חניה? כולם יודעים שיש בעיה.. אני בעברי גרתי בתל אביב והסיבה שעברתי לחדרה היא בגלל בעיית החניה. כל שני וחמישי הייתי מקבלת דו"ח בגלל שחניתי על המדרכה, וכל שלישי ורביעי היו גוררים אותי לרידינג. אז בעלי עליו השלום אמר - חנה אולי נעבור לחדרה, גם אוויר נקי - גם חניה בשפע... אז הסכמתי, אין כמו חדרה. היום אני גרה בבניין חדש ויש לי שתי חניות! שלי ושל בעלי המנוח (הוא לא משתמש בה - האוויר בחדרה הרג אותו).
חנה | 30.06.09
13.
רוב המגיבים - לדעתי לא הבנתם את הכתבה
הרעיון של הכתבה הוא לא בהכרח מתן זכות בחירה לעובדים בעיר עבודתם, אלא רק שכל קורא יתאר לעצמו איך היה נראה העולם לו זה היה המצב. בטוח שהזלזול של העיריות - תל-אביב, הרצליה ורעננה בעובדים בתחומן היה קיצוני פחות. פתאום הייתם שומעים את חולדאי מבטיח במערכת הבחירות תחנת רכבת ברמת-החייל. בינתיים, מזל שעוזרות הבית הפיליפיניות צריכות להגיע מדרום העיר לעבוד אצל האצולה בצהלה כי אחרת גם את שני האוטובוסים שעוד מגיעים לאזור לא היינו רואים.
משהו שהבין את הכתבה | 28.06.09
12.
בעייה דומה קיימת גם ברמת החייל ובעתידים
יש שעות שאי אפשר למצוא שם חנייה אפילו בתשלום..בודאי שעיריות בפריפריה שלשם אין תחבורה ציבורית מוצלחת במיוחד צריכות לדאוג למלאי מספיק של מקומות חנייה לעובדים בין אם על ידי חיוב הקבלנים בבניית חניונים ובין אם בהקצאת מגרשי חנייה עם אפשרות למנוי חודשי. מצד שני אינני סבור שעל העיריה לספק לכל עובד מקומות חנייה בחינם. זה לא כלול במסגרת שירותי הארנונה בשום מקום. יש הגיון בהקצאת חנייה חינם לתושבים. כשמדובר בחנייה לעובדים, או לאורחי החברות, זהו שירות בעל ערך כלכלי והעובדים או החברות שהם עובדים בהם צריכים לשאת בעלויות.
michael | 28.06.09
10.
אין לי בעיה שתוציאו לי עין אם להייטקיסטים השנואים תוציאו שתיים...
גברת שרה לא מבינה שמגרשי החנייה העצומים באיזור התעשייה של רעננה נבנו מלכתחילה כדי למשוך חברות הייטק וקונים לאיזור - העירייה האהובה שלה השקיעה במגרשי החנייה כדי שהקונים והמעסיקים יגיעו לרעננה (תבדקי בפרוטוקולים!). לכן אם היו נוקטים בקו המחשבה שלך מלכתחילה - לא הייתה לך חנייה, לא הייתה חנייה לעובד ההייטק וקופת העירייה שלך הייתה מצומקת יותר. אני אסביר זאת שוב - בכל מקרה היית עם בעיית חנייה כעת יש לך שתי אפשרויות, יותר כסף או פחות כסף בקופה. מה תבחרי?
תושב רעננה שמקלל בסופר | 28.06.09
9.
שאלון לשרה
1. במה עוסק המאמר שקראת א. במצוקת החנייה ברעננה ב. במתן זכות בחירה דיפרנציאלית לקבוצות שונות בכלל הערים ג. במרחק ההליכה האופטימאלי עם סלים מלאים מהסופר 2. על מה כתבה לך שירי? א. על הזכות שלה לחנייה לפניך ב. על שאולי תוכלי לסדר לה להיות עובדת של חברת היי-טק ג. על מחדלי העיריה במתן אישורי בנייה מופרזים, בגלל הרצון לגבות עוד אגרות על חשבון פתרונות הולמים לבאי איזור התעשייה
מורה לאוריינות | 28.06.09
7.
בסופה ובשרב למען אצולת ההיי-טק
לשירי - מדובר כאן לא בסתם חניה לזמן סביר אלא באנשי היי-טק שמאד מחשיבים את עצמם ומגיעים למגרשי חנייה ציבוריים ושם תופסים כל מקום פנוי במשך 8-10 שעות ללא כל הפסקה. לא יתכן כי חברות היי-טק תפתורנה את בעיותיהן על חשבון אזרחים לא-נחשבים מין השורה. לא יתכן כי אני לא אוכל לערוך קניות למשך חצי-שעה מפני שגדוד שלם של צעירים נמרצים תופסים במשך כך שעות היום כל סדק במגרשי חניה ציבוריים. לא יתכן כי חברות עשירות הנמכרות במילארדים יתנהגו ללא שמץ של התחשבות, כפראזיטים על חשבון אזרחים הנחותים לדידם. אנו חייבים לוותר על הכנסות למען עניים כביכול ואנו נדרשים להקריב את מעט איכות החיים שנותרה לנו למען האמידים מאיתנו. אנו בני המעמד הבינוני מוכים מכאן ומשם. לנו אין זכויות. לתומי חשבתי כי מגרשי חנייה ציבוריים סודרו אפילו עבור טיפוסים זניחים כאזרחי העיר. אולם כנראה שלמען הטובים מאיתנו אנו אמורים לצעוד קילומטרים בשמש ובגשם ולשאת סלים מהסופר בסופה ובשרב כי אצולת ההיי-טק אינה יכולה לשלם עבור מקומות החניה שהיא גוזלת בסיטונאות במשך כל שעות היום. ליבי שותת דם על סיבלם כי רב!
שרה | 27.06.09
4.
קצת צדק ומעט חוש פרופורציה בבקשה
כתושבת רעננה אני מודה מקרב הלב לעיריה על שיפור איכות החיים של תושבים 'פשוטים'. עד לפני זמן לא רב בלתי אפשרי היה לערוך קניות בסופרמרקט המקומי מפני שעובדי הי-טק הגיעו בבוקר, החנו את רכבם ליום שלם והשתלטו על כל מקום חניה פנוי. הם יכולים לחנות גם היום אלא שהם נדרשים לשלם. המסכנים יכולים להרשות זאת לעצמם. גם רעננים המבקרים בערים סמוכות משלמים. מה כבר קרה? מה האסון? חברות ענק אמידות בנו מגדלי ענק מפוארים אך לא טרחו להקים בהם מתקני חניה. מדוע? מפני שהניחו כי הכל מותר, כי יוכלו לדרוך על תושבי המקום פחותי-הערך. טוב עשתה העיריה ששמה קץ ליוהרה ולניצול. אנו בני רעננה איננו סוג ב'. אתם ברוכים לחנות במגרשים ציבוריים שנבנו לרווחתינו. אך אנא שלמו בעד הפריבילגיה ואל תגזלו את איכות חיינו למשך כל שעות היום! קצת צדק ומעט חוש פרופורציה בבקשה. לא הכל מגיע לכם ולא על חשבונינו!!!
שרה | 27.06.09
1.
אי הסכמתי לאמור לעיל
הפרלמנט העירוני שהלא הוא העירייה מייצגת רק את תושבי המקום. כך במישור הארצי (כדוגמת אי יצוגם של עובדים זרים אצלנו בפרלמנט) וכך במישור העירוני (מצוקת החנייה בתל אביב). על הפרלמנט לדאוג לתושבי המקום ואינו חייב להתחשב מעבר לזכויותיהן הבסיסיות של מי שלא תושב. לאזרחי עיריית רעננה אינטרס ראשון במעלה שתהיה חניה לאנשי ההיי טק והיא תהיה בחינם. אוטו מליסינג הוא יסוד ראשון בתמרוץ עובדי תעשיית העילית הישראלית המחייב גם מקומות חנייה צמודים. פגיעה במקומות החניה פוגמת בתמריץ לעובדים ומכאן נגרם נזק לחברה עצמה. ברגע שהחברה נפגעת היא לא מעוניינת לשכור את מבניה ברעננה או בכל עיר אחרת שפוגעת בה כלכלית במידה שאינה יכולה לעמוד בה. לתושבי העיר וכך גם לעירייה יש תמריצים רבים שלא לפגוע באוכלוסיות האיכותיות אשר מביאות הכנסות משמעותיות ממיסים לעירייה ובכך מורידה מנטל המיסים על האזרח הפשוט. התושבים מרוויחים והעירייה מרוויחה. לחברת היי טק לא צריך שיהיה כוח בעירייה, הכוח שלה נובע מהכסף ואיכות החיים אשר היא תורמת לעיר בה היא נמצאת, כולל העסקים המלווים את התעשייה הזאת כגון מסעדות, מוסכים וחנויות לעובדים. עם עוצמה כזאת אין להתווכח. יצוג לחברות אלו רק יצור פגיעה במאזן הכוחות העירוני אשר בסופו של יום יפגע בתושבים אשר צריכים לבלות גם את הלילה בעיר. על כן אין בידי להסכים לאמור לעיל.
הכפר סבאי | 26.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת