אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תוכנית המגדלים בדרום תל אביב מתעכבת

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
פיתוח השליש הדרומי של תל אביב כעיר אקולוגית עיר ירוקה רגועה ושפויה
לפני שנים לא מעטות הוצעו על ידי רשמית לעירית תל אביב ומהנדס העיר עקרונות לפיתוח השליש הדרומי של תל אביב הכולל כמאה אלף תושבים. עיקרי ההצעה פיתוח דרום העיר כעיר ירוקה עם זהות משלה , פיתוח הבינוי החדשני על צירים קימים כמו סלמה ושדרות ירושלים פיתוח צירים ירוקים ושקטים מתנועת כלי רכב להולכי רגל, פיתוח צירים לים פיתוח קהילות עסקים ושרותים הפונים לרגישות סביבתית ולמוצרים ושרותים המנוהלים בהתאם. מיתון משמעותי בתחבורה עוברת והשארת שטחים ירוקים נרחבים לפעילות תרבות נופש ופנאי והתיחסות מודגשת לשיתוף משמעותי לטווח ארוך של הציבור הרחב המתגורר בשליש הדרומי בכל הנוגע לעיצוב עתידו באזור. העקרונות הוצגו בפורומים שונים כולל צוות מתכננת מחוז תל אביב דאז. עיריית תל אביב לא היתה ערוכה עדיין להתמודד עם האתגר ולא פתחה דלת לתושבים ולרעיונות. להערכתי תרבות הארגון של עירית תל אביב וערים רבות אחרות בישראל, איננה דמוקרטית. התושבים אינם נחשבים שותפים אמיתיים לחשיבה ועשייה דרך מסגרות קהילתיות נבחרות ובעיקר אין ראית עתיד במונחים של ערכים שבהם בוחרים דרך דיון רחב משתף ציבור ועל עיצוב ראית עתיד ערכית זו נכון להאבק ציבורית.
יצחק שילה אדריכל | 31.05.11
34.
תוכנית המגדלים
גם בעזה יש שכונה יפה שקוראים לה רימאל ותושביה מרוכזים בעצמם ולא אכפת להם הזבל מסביב.יש מספר פתרונות למיגדלים ביניהם גם יצירתיים אם גרים אנשים עמידים בנווה צדק אולי יתאחדו ויקנו את אחד משטחי המיגדלים ויהפכו אותו לשטח ירוק אני בטוח שבוועדה המקומית לא יתנגדו.כפי שצויין הדרך להתפתחות עיר מודרנית וריאות ירוקות היא בניה לגובה והשארת שטחי ציבור פתוחים ומפותחים על ידי היזם במסגרת ההפקעות והמטלות שמטילה העיריה על היזם .תתפלאו אבל יש גם מגדלים יפים בעולם שדווקא בנייתם גרמה לעליית ערך האזור.תושבי נווה צדק צריכים להבין שהם חיים בעיר ולא בכפר ועתידה של עיר להיבנות.
דני זיו | 05.07.09
33.
המכוניות והכבישים הורסים את תל אביב. את הרכבת לא צריך להוריד למטה
אלא להשאיר למעלה על פני הכביש ולעשות הרבה תחנות, עם קווים נוחים וקצרים. אבל חולדאי אוהב רעש, אוהב חניונים, אוהב זיהום אוויר, אוהב פקקים, אוהב תאונות, אוהב שלהולכי רגל אין איפה ללכת, אוהב קנסות, אוהב גרירות, אוהב מגדלים לא משנה איפה. אוי איזה אסון לתל אביב. איפה דב חנין. היינו מתים שהוא היה מחליף אותו עכשיו.
גילבוע | 04.07.09
31.
גלגל הצלה למי?
צריך לעשות סדר בהגדרות. ראשית - אין תוכנית לדרום העיר, ובטח שלא גלגל הצלה. מה שאושר בוועדה המקומית היא אסופה של מגדלים לאורך רחוב אחד קטן וצר - שקיבצו יחד וקראו להם "מסמך מדיניות" - זאת לא תוכנית!! זה מסמך שאושר על ידי קומץ אנשים - 5 נציגי ציבור ואולי אפילו פחות. ונכון להיום, אם שאר נציגי הציבור שלנו לא יתעוררו ויהפכו את ההחלטה - מה שבעצם אושר בעירייה הוא לא גלגל הצלה לדרום העיר - אלה גלגל הצלה לבעלי הקרקע בלבד. מה זאת תוכנית? זה בדיוק מה שחסר בדרום העיר - זה מסמך שמתוכנן על ידי המגזר הציבורי שמתווה מדיניות ברורה לאזור דרום העיר- או לכל הפחות לאזור שבהם מתוכננים המגדלים הללו. תכנית שצריכה להגדיר למשל - מה היקפי הבנייה הצפויים, מתי יהיה אפשר לבנות אותם, ומה התנאים לכך? האם התשתיות הקיימות מספקות? מה היקפי התנועה החזויים? האם תל אביב רוצה להסדיר היקפי תנועה אלו באמצעות רכב פרטי או תנועה ציבורית? מה שטחי הציבור שצריך באזור? מתי הם יבוצעו, על ידי מי, ומי ערב לאיכות שלהם? הבעיה היא שעל כל השאלות הללו חיפפו (במקרה הטוב), או שלא ענו בכלל! והסיבה שיש כל כך הרבה התנגדות מהתושבים - כי בדרום העיר יש היסטוריה של הזנחה. והשאלה היא- אם העירייה מזניחה את המחויבות הבסיסית שלה לדאוג להיבטים הציבוריים הללו - עוד בשלב כל כך מוקדם, אז מי כן ידאג להם? מי יוודא שכל ההיבטים הציבוריים והמטלות הציבוריות יבוצעו? - בטח שלא בעלי הקרקע ויזמי המגדלים שכבר שלושה צעדים קדימה. אלו - כבר בנו מגדל אחד ואישרו שניים נוספים.
ליאת | 02.07.09
30.
דיור בר בשגה
אפשר גם לבנות ביניינים בני 10-15 קומות ולא מגדלים בני 28-40 קומות . אין ספק שחסרות דירות באזור אבל למי בעצם הן מיועדות - הרי לא לתושבי העיר אלא לתושבי חוץ . את מגדל נווה צדק אני רואה מחלון ביתי חלק גדול ממנו חשוך ואפל - קומות שלמות .כנ"ל גם רובע לב העיר ,לגבי הצפון אני באמת לא יודעת .צריך דיור בר השגה ולא דירות בעשרות מליונים . דירות גדולות למשפחות עם ילדים . אני לא יודעת אם אתם יודעים אבל אין אף תיכון באזור , כל כיתת גן 37 ילדים , מתנס צר מלהכיל קטן ולא מתאים לנוער , בריכה - רק במגדלים . מגדלים אפשר - אבל לא לדחוף אותם בכל חור . מאוד מרשים ויפה פרוייקט YOO . אי אפשר לתקוע מגדל באמצע שכונה .
אורלי | 01.07.09
29.
ל 16
אתה טועה ומטעה, יש תוכנית שכבר נמצאת בתהליכים ראשוניים של עבודות להקמת תשתית תחבורתית שתשרת את האזור הזה כמו ש 12 כתב אבל ועד השכונות טוען שאין כזו תוכנית בזמן שכל אחד יכול לראות את עבודות פינוי התשתית לרכבת הקלה באזור רחוב הרצל ולאורך קו המסילה התורכית הישנה. האינטרס הציבורי הרחב הוא מטרופולין מרכזי מתקדם שישרת באופן קבוע את כל גוש דן וזה אינטרס גדול יותר מהרצון של שתי שכונות לה לקלקל את קו הרקיע שלהם.
רון | 01.07.09
28.
נוה צדק
מדברים על דרום תל אביב אבל בונים מסביב לנוה צדקמשקרים ואומרים תוכנית כוללת אבל מגישים כל מיגדל בניפרד.שרשרת מיגדלים תחסום את האויר לפלורנטין ולדרום ותטיל צל ענק אז מי בטוח שזה יעשה טוב לדרום .צריך מיגדלים השאלה היא כמה .בנוסף צריך להיערך אין בית ספר אחד באזור.... הופכים אותנו לגטו חשוך ואז איפוא אתם תסיירו .אני כותב את זה מדם לבי עזרו לנו לשמור מעט על השכונה.
ozer doron | 30.06.09
27.
אל תאמינו למילה של חולדאי או פקדיו. הם לוביסטים של יזמים. הלחמו!!!
חולדאי ואהבת תושבי תל אביב זה כמו אני וריקוד בלט... האיטרסים שלו לא במקום הנכון. הוא אוהב הרבה בטון והרבה ארנונה. וגם כלי רכב. ולעזאזל התושבים!! הם רק מפריעים לאחמד/יורי/צ'ינו לשפוך את הבטון. הילחמו בו!!!!
ג'ורג' | 30.06.09
26.
איזור התחנה המרכזית הישנה
מדברים מדברים ומדברים ואף אחד לא מצא לנכון להזכיר את האיזור הנ"ל שנראה פשוט נורא, מישהו עבר שם לאחרונה בלילה? מ פ ח י ד, זהו פח האשפה של ת"א (אין לי ולא כלום נגד אותם מסכנים ועלובי נפש) אולם, מדוע ראשי העיר לדורותיהם טרם מצאו לנכון לטפח גם את האיזור הזה יתכן שהאיזור הוא בן חורג של ת"א?. בושה לראשות העיריה . הייתי מציעה לראש העיר להסתובב שם בשעות הלילה (כדאי שתגיע עם מאבטחים), גם אנחנו התושבים לא מעזים לצאת מן הבתים מפחד הנרקומנים שנכנסים לחדרי המדרגות ועובדים זרים שברובם שיכורים.
תושבת האיזור המדובר | 30.06.09
25.
#11, תסביר לי, איך אפשר לבנות את אותם יחידות דיור בלי מגדלים
אנשים רוצים אזורי טבע, אזורי מסחר, אזורי חקלאות ובנוסף לכל בנייה צמודת קרקע, וכל זה בפיסת האדמה הקטנטנה, שנקראת מדינת ישראל. אנשים צריכים להפנים,שאי אפשר לקבל את כל מה שרוצים. כל אחד רוצה לגור בדירה צמודת קרקע אבל זה לא אפשרי. צריך לבנות מגדלים בכל מקום, כולל קיסריה וכפר שמריהו. היזמים צריכים להתחייב על אחוז מסויים מהבנייה, שיימכר במחיר זול לזוגות צעירים ודירות להשכרה לסטודנטים. בנוסף לכך צריך לפתח אזורים ירוקים באזורים שונים בתוך העיר. בעיות תחבורה צריך לפתור על ידי פיתוח של תחבורה ציבורית נורמלית וגביית מס גודש.
יהודה | 30.06.09
22.
לדעתי המגדלים דווקא מוסיפים כי,,,,
אם בונים מגדל איכותי ומעוצב יפה הרי שישנו שילוב של ישן עם חדש דבר מרשים ביותר ואף גם תורם לאזור כי ישנו פיתוח וחידוש תשתיות לאזור,ואף מגיעים יותר תושבים איכותיים לאזור שגם מרימים את הרמה אז אינני מבין מה הבעיה?כל עוד יש מרווח בין מגדל למגדל אז זה לא נורא ואני בעד,ודרך אגב המשך כביש שלבים חיוני ביותר והיה רצוי לבנות חלופות מתחת לאדמה ,שבכביש מרחוב אילת יירד מתחת לנוה צדק כך לא יהיה רעש ופיתוח התחבורה יישאר , אני גם בעד הרחבת כביש יצחק אלחנן ל3 נתיבים לכל כיוון עם שדרת עצים רחבה ביניהם (כמו שדרות בן גוריון) שיתחבר לשדרות רוטשילד ובצד המגדלים אף בוטיקי יוקרה הרי בעקבות כך כל האזור משתדרג ונהיה יוקרתי יותר אני בעד חולדאי,,,,,,,,,ראש עיר מצויין שבואו נודה בזכותו כולנו חיים בעיר שעוד אלפי אנשים היו מתים לגור אפילו בדירת חדר,עיר פלורליסטית הפתוחה לכולם-אי שלשפיות בתוך כל הבלגאן שאנו חיים בו
אחד מנוה צדק | 30.06.09
21.
לכל מתנגדי המגלים למיניהים - אתם פשוט הורסים את היופי של ת"א !! תפסיקו להתבכיין כל הזמן
אי אפשר להפריד בין יופי של עיר אם מדברים על מגדלים. צריך וחייב שיהיו בת"א כמה שיותר מגדלים ורצוי שיהיו כמה שיותר גבוהים,זה הרי יפה ומרשים. בהצלחה לעיריית ת"א. רון חולדאי הוא ראש עיר מצוין לכל תושבי ת"א- אחד מדרום ת"א :)
טל | 30.06.09
20.
ל-16. אתה רק הוכחת ש-12 צודק
אני עם 12. אנשים בארץ מאוד טובים עם סיסמאות, ובייחוד סיסמאות נגד. בנייה לגובה זהו הפיתרון הטוב ביותר למדינה עם אוכלוסיה שגדלה בקצב מהיר (כ-1.5%). הפיתרון הטוב ביותר לשטחים ירוקים ופתוחים, והפיתרון הטוב ביותר לאקוויפר. רוב האוכלוסיה לא תבין על מה אני מדבר... כל מה שחשוב להם זה שלא יסתירו להם את השמיים. בלי לחשוב בראייה ארוכת טווח... והם ימשיכו, רק בגלל שמכתיבים להם סיסמאות סרק שנשמעות טוב.
בכלל קראת מה הוא כתב? | 30.06.09
18.
תפסיקו להתנגד לכל דבר,צריך לבנות מגדלים גבוהים ויפים ברחבי ת"א !!!!
מי ישמע,דרום ת"א ממש פאר והדר,הגיע הזמן לשיפוץ של המקום, יש להקים מגדלים רבי קומות שיתנו אוויריה אחרת למקום ויהפכו אותו ליוקרתי יותר. לתושבי פלורנטין ונווה צדק,צאו אבל צאו מהר מהסרט שלכם,אתם לא חיים באיזה כפר או מעברה,אתם חיים בת"א,וכאן צריך להתפתח ולא לחסום את הפיתוח אתם לא רוצים מגדלים,תעברו לכפר !!!! נמאס ממכם כבר,כל הזמן תלונות.
גיל | 30.06.09
16.
תשובה קצרה ל 12
ראשית, אני מסכים שהמאבק אבוד. הוא אבוד בגלל חמישים האחוז מהבוחרים הבלתי אחראיים בת"א שבחרו בראש העיר הגרוע הזה להמשך כהונה. מחצית מהבוחרים לא רוצים אותו, אבל כאמור הפור נפל. כשהעירייה חוברת להון קשה עד בלתי אפשרי לעצור אותה. לכן, אתה צודק המאבק אבוד, רק לא מהסיבות שמנית. דבר אחד ברור אינך תושב האזור שבו מבקשים לבנות מגדלים, כי אז היית יודע ומבין את עומק הקטסטרופה: עירייה יכולה לקדם בנייה אבל לא לשנות בצורה משמעותית את התשתית. כל אדם אחר מלבד זה המונע מתאוות בצע בלבד, מבין שתל אביב ברובה המכריע אינה מתאימה לבנייה מאסיבית לגובה. רוצים כאן מנהטן בלי כביש בני 4 נתיבים לכל כיוון. "האינטרס הציבורי הרחב" עליו אתה מדבר הוא לא דווקא להרוס את איכות חייהם של התושבים בתל אביב, אלא לרכז בנייה לגובה במקומות מתאימים שהתשתית שם מתאימה לנפח תנועה והצפיפות שהמגדלים יוצרים, אבל זה לא מעניין את ראש העיר, מבחינתו בנייה עוד ועוד, בכל מקום, מתאים או לא, מה רע, אגרות היטלים וארנונות ולעזאזל התושבים, יבואו חדשים מה אכפת לו לראש העיר?
 | 30.06.09
12.
זה מאבק אבוד מראש
אולי יתכנו כמה נצחונות טקטיים של ועדי השכונות אבל בטווח הארוך המאבק הזה אבוד מסיבות מעשיות בלבד. למי שלא שם לב מדינת ישראל לא משופעת בשטחים פתוחים, אלא אם מישהו מצא דרך לשנות את חוקי הפיסיקה מגדלים הם עדיין הדרך היחידה לשכן יותר אנשים או עסקים על שטח נתון אחד במקום להתפרס הצידה לשטחים פתוחים. מי שעיין בתב"ע יכול לראות שנתיבי התחבורה באזור יתפתחו מאוד ויוקם קו רכבת קלה+הרחבת נתיבים כך שהטענות על כך שלא תהיה תשתית תחבורתית למגדלים שיוקמו בעתיד אינה נכונה, מה גם שיש בתוכנית שריון של שטחים פתוחים. תושבי השכונות מנסים להגן על האינטרס שלהם ולשמר את הסביבה הקיימת כיום ללא מגדלים מסביב אבל זה האינטרס הצר שלהם שלא עומד בקנה אחד עם האינטרס הציבורי הרחב שכל הקשור למטרופולין העסקי המרכזי של ישראל. ולכל מי שהולך לכתוב את השטויות הרגילות, אני לא "מגיב מטעם" ולא עובד בשביל הערייה, חולדאי, קבלנים ואף אחד, אני לא קשור בשום דרך לפרוייקטים האלו או לערייה, אני פשוט אדם עם ראיה מפוכחת שלא נסחב אחרי סיסמאות ריקות.
שי | 30.06.09
6.
די לצפיפות. כל תל אביב נהפכה להיות גוש בטון אחד גדול עם בתי כלא משרדיים, מה שנקרא מגדלים
במקום לבנות עוד רבי קומות מגעילים, צפופים שרק יחריפו את בעיית הצפיפות בעיר , לרבות בעיות החנייה וזיהום האוויר, השקיעו בשיפוץ השכונה ובשיפוץ צמודי הקרקע על מנת להקנות לשכונה מראה פסטורלי יותר. דאגו לגינות ירוקות, לעצים , לפרחים, שיהיה גם קצת מרחב במקום עוד מפלצות בטון. אל תתנו לאינטרסים הכלכליים של הקבלנים להרוס עוד יותר את העיר הזאת. חבל.
עשן סמיך | 30.06.09
5.
ראש עיר נדלניסט
ראש עיר ששוכח שהוא ניבחר ציבור ובראש וראשונה תפקידו לקדם את רווחת התושבים. זהו ראש עיר שכל מטרתו היא הגדלת הכנסות הן ע"י גידול בשטחים שמשלמים ארנונונת גבוהות והן ע"י התעללות יום יומית בתושבים ע"י מתן דוחות שחלקם אינו מוצדק וחלקם אינו צודק.ראש עיר שבבואתו נישקפת בעיריה אטומה שכל אזרח ת"א שניזקק לשרותיה מקלל....שטחים ציבוריים לרווחת הציבור?הצחקתם אותו(הבריכה המפורסמת לעשירי דרום ת"א)סע לפריס מר חולדאי,אולי תחזור עם כמה רעיונות כמו אופניים לציבור ומסלולי אופניים,הנחה בחניה למכוניות קטנות שאינן מזהמות,אוטובוסים על גז ושלא לדבר על "חג המוסיקה"שעושה קצת טוב לנשמה....
גיל | 30.06.09
4.
"פגיעה בצביון השכונה"??? אני על הריצפה מרוב צחוק!!!
למה איזה צביון יש לשכונות דרום ת"א ממש פאר היצירה!!! צביון של לילכוך, פיח, רעש וזוהמה בכל מקום. צביון של עוני, נכשלות, פרימיטיביות ותלות כרונית. צביון מזרח תיכוני קלאסי ממש כמו פרברים של קהיר. רוצים צביון של דרום ת"א? יש 22 מדינות ערביות באיזור ושם כל הערים עם צביון בדיוק כמו שלכם - אז לכו לשם ותהנו מהצביון שלכם שמה אף אחר לא יבנה מגדלים ואף אחד לא יסלול כבישים ואף אחד לא יקלקל לכם את הצביון של המאה ה-12 שאתם כ"כ אוהבים.
המזכיר | 30.06.09
3.
הבעיה נובעת מהראש - מדיניות מעוותת של ראש העירייה
המאבק של התושבים נגד המדיניות המעוותת של עיריית ת"א-יפו קיים גם במרכז ובצפון הישן. פארק קריית ספר, עצי הסיסם באבן גבירול, אסותא וכו' ראש העירייה אתה בטוח שהתושבים טיפשים ושאתה, הטייס שרואה הכל מלמעלה, יודע יותר טוב מכולם. לא פלא שבעיר ההיסטורית מפלורטין ועד הירקון ואיילון הפסדת לחנין בגדול. אתה ראש עירייה גרוע לעיר ובעיקר לתושביה. בקרוב גם תושבי הצפון יתעוררו לסיוט ואם יש לך פנטזיה על קדנציה רביעית, אתה כמובן חי באשליות, לתושבי תל אביב-יפו נמאס מהדיקטטורה שלך. ודרך אגב חולדאי לא רק עצים עושים צל על הדשא, גם מגדלים. אולי תשלח את אגף שפ"ע לקצץ גם אותם?
שמואל | 30.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת