אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הניחו לדרעי

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
השאלה אינה האם דרעי ראוי לכהן כח"כ או כשר
צר לי. רבים מהמגיבים כאן חסרים את ההבנה הבסיסית בהבנת הנקרא. השאלה איננה האם אריה דרעי ראוי לכהן כח"כ או כשר. כתבה זו לא מנסה לדון האם בית המשפט צדק כאשר הרשיע אותו או שאולי היתה כאן שגיאה קשה ביותר. לכן אינני מתכוון להביע דעה. מה עוד שהאמת הפשוטה היא שרובנו פשוט לא יודעים מספיק על מנת לקבוע בפסקנות קביעה מפורשת. בכתבה זו יש ניסיון להרחיב בנושא הפרדת הרשויות ובעניין הסמכויות של בית המשפט. ישנה טענה שלא ניתן להפריכה, בקלות רבה, שבית המשפט לא אמור לעסוק בחקיקה. ודאי וודאי שלא כל אמירה צדדית אמורה להתפרש כחקיקה. דוגמא לשימוש במילה חוק בעברית: חקוק בסלע, זהו דבר קבוע שלא ניתן לשנותו בקלות ובטח שיש לשקול חוק לפני שמחוקקים אותו ולכן אכן לא כל אמירה צדדית מתפרשת כחוק. ולעצם העניין מי שלא רוצה שאנשים שהורשעו יכהנו כח"כ צריך לפעול לחקיקת חוק שכזה מבלי להתייחס דווקא לאריה דרעי ועד אז שכל המתלהמים יירגעו. כאשר מחוקקים חוק לא אמורים להתייחס למקרה פרטי אלא למצבים. בעת חקיקת חוק עלינו להיות חפים מיצר נקם או מיצר של כעס. בעת חקיקת חוק עלינו לרצות לתקן עוולות.
אייל | 27.07.09
34.
דרעי עבריין מורשע
רוב הציבור לא בקיא בחומר הראיות נגד דרעי. דרעי יודע לנצל היטב את התקשורת וע"י כך להטות את לב הציבור. מבחינתו צריבת התודעה היא הדבר החשוב. הציבור התומך בו ממילא מחשפש כל תרוץ לקעקע את הממסד. בבי"ס לימדו אותי שכדי לקיים דמוקרטיה דרוש שהציבור יוכל לקבל החלטה שקולה ועיניינית. והרי ידוע שבבחירות לכנסת ההצבעה של חלק מהציבור היא בהתאם להנחיות של איטרסנטיים.
אלון | 27.07.09
33.
האמנם פרופסור פרידמן?
כל האמצעים כשרים כדי לנגח את מערכת המשפט, וזה נעשה על ידי אחד מגדולי המשפטנים שיש לנו. יש נושא, הוא ברור ונכון, שעל מר דרעי יש להחיל את החוק. מה לעשות ויש אי בהירות ביחס למשמעות סיום תקופת העונש. אם הכנסת תחוקק בצורה ברורה מהי המשמעות (כולל או לא כולל את קיצור העונש או ימיאה בזכות התנהגות טובה) לא יהיה צורך לבית משפט להתערב. גם בעניין סמכות בממשלת מעבר, יכול היה מר פרידמן לדאוג לחקיקה שתגדיר באופן חד משמעי מה מותר ומה אסור. אלא שכמו עתה, גם בהיותו בממשלה, השתמש במשאבי היכולת האדירים שלו להילחם נגד בית המשפט העליון ומנהע בחירת שופטים. טוב היה אם הפרופסור יקדם נושאים שיחזקו וגם יגבילו את מערכת המשפט ע"פי מונטסקיו, ולא כנגרר של חבורה הרואה כיעד את הריסת מערכת המשפט
אלי | 27.07.09
31.
צודק פרופ' פרידמן
שבית המשפח העליון נטל מזמן סמכויות לא לו ומנסה להשליט את דעותיו ואת ה"אג'נדה" שלו על כולנו,למרות שלא נבחר לכך וספר אם רוב העם בכלל מעוניין בכך. צביעותם של שופטיו מוכחת שוב ושוב לעיני כל,למשל במשפט של בחור הישיבה הדורס,שם חלק לא מבוטל מהראיות לא הובאו לפני השופט דרורי ומשכך פסק מה שפסק,אך בית המשפח העליון,בניגוד לתקנות,אפשר להציג ראיות נוספות בערעור וכמובן תקף את דרורי על שלא השכיל להכיר ראיות אלה (שכאמור כלל לא היו לפניו) ולשפוט בהתאם,ובסופו של דבר העונש של חלאות בית המשפח העליון לא היה רחוק במיוחד מהעונש של דרורי לאותו נאשם. היינו,חלאות בית המשפח העליון ראשית מסמנים את המטרה ורק לאחר מכן מחפשים כל דרך להביא לתוצאה הרצויה. דבר פסול זה,כמו עוד דברים פסולים רבים של שופטי בית המשפח העליון ניסה פרידמן למנוע,בהצלחה חלקית. מי יתן ונאמן יסיים את המלאכה שהחל בה פרידמן ונראה הן פרקליטות והן מערכת משפט צודקת ולא מערכת משפח כפי שהיא היום.
אבי | 27.07.09
27.
חבל שאין פרופ' פרידמן רבים
השר לשעבר, פרופסור פרידמן "לא מוכן להתקלקל" וממשיך להלום על דלתות ההלכה הנכונה והשפוייה, לא רבים כמוהו ומאד חבל. נכון שצריך אומץ אישי וציבורי לעמוד, כמו קטו בשער, ולהזכיר ואפילו להוכיח את שההוכחה מיותרת בו,כולל תוצאות צפויות, כפי שאנו חוזים בהן, חדשות לבקרים. מי שמהלל את הדמוקרטייה, רוצה בקיומה והיא מתרוננת על שפתו לצורך ושלא לצורך, יסיר קורה מנגד עיניו ויעשה יושר וצדק עם נפשו, יניח לכלליה של הדמוקרטייה לנהוג על פי איכותה וארומתה ולא יאנוס אותה לפי התאמה רגעית של צרכיו. רק האפיפיור, על פי אמונת הנוצרים ובעיקר על פי החלטתם אינו טועה (שגם זה התברר לאחרונה כעורבא פרח, על פי הותיקן) ואם שופט בית משפט עליון "טועה" באמירה או בפסיקה, באם הוא אינו אפיפיור או נצר לאפיפיור ,ראוי שיעמיד דברים על מקומם ובזמן, כך בונים אמון!! מר דרעי היקר אינו משתייך ל-ל"ו צדיקים, כנראה, אך אין לכך כל חשיבות לעניין בחירתו אלא באם מדובר במחלה כרונית שמיטב הרופאים המומחים תמימי דעים לגבי מוראותיה. בית המשפט פסק ומר דרעי קיים את פסיקתו אחת לאחת, כולל ההמתנה הקבועה בחוק, מרגע זה על הדמוקרטייה להגיד את דברה, יש לה את הכלים והאמצעים לכך. ה"חרדה", רחמנא ליצלן, שמא כל תומכיו ישיבו אותו לתפקיד ציבורי, ואוי ואבוי, אולי גם בכיר לא צריכה להדיר שינה מעיניהם של מהללי הדמוקרטייה, כולל כל הג'ינג'ים שאיכות השלטון היא נר לרגליהם. כי מה נפשך, על איזה איכות שילטון מדברים כשקובעים, אם ברמיזה ואם בבוטות שבוחריו, איך נגיד" אינם ממש מבינים בדמוקרטייה ואולי בינתם טרם הגיעה להתפתחות איכותית...לבשלות ראוייה..." גישה כזאת, בדיוק גישה כזאת, גורמת לניהליזם של הדמוקרטייה, אותה דמוקרטייה, הקטנה, החלשה, האומללה, חסרת העמוד השדרה, שזקוקה להגנתם... של מי ? של מחלליה. אני מחזק את ידיו של פרופ' דניאל פרידמן ומקווה "שלא יתעייף" ויוכיח לתושבי מגדל השן שיש מי שעוקב אחריהם , לא "הגיע" להם שר כזה, כנראה שגם לנו!! אגב, אותה דמוקרטייה מוכיחה לאחרונה עד כמה הידרדר מעמדו של בית המשפט ובעיקר העליון, נכס שנתנו בידי אנשים שקיווינו וציפינו מהם שרק יעלו את קרנו.
משה | 27.07.09
26.
השר פרידמן צודק, הרדיפה אחרי החרדים יצאה מכל פרופרוציה אפילו משפטית
ברור שהרדיפה היוצאת דופן והמוגזמת אחרי אריה דרעי, היא מפחד שהוא יהיה ראש ממשלה, ועל מה נענש? הרבה חורים גדולים וזועקים של אי צדק משווע כנגד אריה דרעי במערכת המשפט נגדו וזה לא סוד. אצלנו במערכת המשפט להעביר כספים לישיבה ללומדי תורה נחשב לשוחד נוראי. ואריה דרעי עוד העיז לא לרשום את העברת הכספים הזו, אריה דרעי כמו בניזרי לא לקחו כסף לכיסם, קבל הנחה מקבלן? אז מי לא מבקש הנחה עבור עבודות שמתבצעות בביתו? הצביעות וחוסר הצדק כלפי מי שזכותם וזכות הציבור לרצות שיעמדו בראשו כי הם ראויים בהחלט להנהיג פה, ואולי פחות היינו רואים גירוש יהודים אכזרי מבית. השר פרידמן, חבל שלא השלמת את העבודה כי נמאס לנו להצביע ימין ולקבל את השמאל שונא דת ישראל ויהדות בראש בג"צ ובכלל. תודה.
אילנה לוי | 27.07.09
24.
16- מבין את ההיגיון בדבריך - אך הם אינם מדוייקים
ראשית, חבר כנסת הוא לא יוכל להיות - אלא אם ייבחר. לעניין שר בממשלה - מי שייבחר אותו יהיה מי שהעם בחר לעמוד בראשות הממשלה, כך שאם ראש הממשלה יבחר בדרעי כשר - הרי שהעם בחר אותו כשר. אני מסכים עם כל מילה של פרופ' פרידמן - בית המשפט באמת הרחיק לכת והפך לרשות הדומיננטית במדינה, גם בתחומים לא לו.
 | 27.07.09
23.
השופט מייציג את הציבור ואת החוק והוא קבע - קלון על דרעי
הקלון של דרעי לא ניתן למחיקה. אכן דרעי לא השתנה , כל עסקיו היו מפוקפקים , גם אם הוא עסק ביעוץ זה היה בכסות של דוחף , משדל ומנסה לקדם את ענייני שולחו במשרדי הממשלה. מרגע שדרעי הבין כי הוא אינו מביא תוצאות ממשיות וכי כבר כוחו אזל במשרדי הממשלה , הוא מנסה לחדש את כוחו באמצעות מפלגה חדשה שתיצור כוח נגדי לש"ס ולמי שזרקו אותו לכלבים. גם אם אריה דרעי ימנה את עצמו לרב , יהלך עם שמלה כמו הרב עובדיה ויציג את עצמו כצדיק בין צדיקים - הוא עדיין יהלך בקרב הציבור עם אות קלון בדיוק כמו קיין. אם אריה דרעי באמת רוצה לעשות משהו משמעותי למען הציבור שיצא לציבור עם אות קיין ויסביר מה קורה לאדם שפעם היה בגדולתו אבל חטא של גנבה וסררה הורידו אותו שאולה. אריה דרעי - לך לדרכך אתה סיימת את תפקידך הציבורי.
עכואי גאה | 27.07.09
21.
צודק ב-100% והשאלה היא מתי דרעי גמר לרצות את עונש המאסר?
הפרשנות הפשוטה לעניין דרעי זה "גמר לרצות את עונש המאסר" הוא המועד שבו השתחרר מבית הסוהר. כל פרשנות אחרת היא התחכמות שמטרתה לדחות עד אין קץ אין כניסתו של דרעי לפוליטיקה. השימוש שעושים פרקליטים ושופטים בסמכויות שאין בידם לפרש את החוק בצורה עקומה מערערת את האמון בחוק. אני באופן אישי מתנגד בתוקף לשובו של מי שגנב והורשע בשתי ערכאות לזירה הציבורית, אבל יש להשאיר זאת לציבור.
ב.ק. | 27.07.09
18.
בניחו לבית המשפט
כמו שהשר מבקש שבית המשפט לא יעסוק בחקיקה, כך יש לבקש מהשר שהוא לא יעסוק בשיפוט ובפרוש החוקים. זה תפקיד בית המשפט ולא תפקיד השר. בית המשפט יקבע מה אומר החוק לגבי אפשרות חזרתו של העבריין דרעי לפוליטיקה, ובית המשפט יקבע אם זה בתחום סמכותו להתערב. התערבותו של השר היא נסיון פסול להשפיע על בית המשפט לטובת האינטרסים הפוליטיים של השר ושל אלה שמינו אותו. אם אכן החוק מאפשר לעבריינים כאלה לכהן בתפקידים ציבוריים בכירים - הייתי מצפה דווקא משר המשפטים ליזום חקיקה שתמנע אפשרות כזאת.
משה | 27.07.09
17.
מסכים לגמרי, ולדעתי לא צריך להיות 7 שנים.
העם בוחר את מנהיגיו. באופן הקיצוני ביותר זכותו לבחור גם רוצח מורשע שהשתחרר שלשום מצינוק. זה המהות של הדמוקרטיה, ואף אחד , כולל בית המשפט לא יכול להכתיב מהם הערכים הראויים לחברה. חברה מושחתת תשים שלטון מושחת, אבל לפחות זה דמוקרטיה. בשביל ערכים טובים צריך חינוך , לא בית משפט.
 | 27.07.09
16.
שאלה עקרונית: מה הנוהל עד לבחירות?
מר דרעי הצהיר כי יחזור לפעילות אחרי החגים. תאורטית, הוא יכול לחזור לפעילות במפלגתו הישנה - ש"ס, ולהתמנות לשר בממשלה עוד לפני הבחירות. כלומר, מצד אחד הוא "נקי" ושילם את חובו. מצד שני, הוא לא נבחר בבחירות לכנסת, לא קיבל את אמון הציבור. והחוק קובע במפורש שהאיש יכול "להבחר" לכנסת או לממשלה. האם אין כאן עיוות, או אפשרות לעיוות החוק?
אלי | 27.07.09
8.
זריית חול
כאשר פוליטקאי גונב מקופת הציבור ומשמן את מחנהו, אין מקום לדבר על מבחן הבחירה. כדי להיבחר אתה צריך כמות תומכים (והזרמת כספים בהחלט תעזור לך) ולא משנה כמה מתנגדים. זאת למשל, אחת הסיבות שיש תקופת קלון. שכלל הציבור אוסר על מועמד להיבחר - גם אם חלק מהציבור מעוניין בו. ולא לאמן ישראל, גם בש"ס יש מועמדים ראויים. העניין, מר פרידמן, שאתה מבין את זה טוב מאוד. הנסיון המתמשך שלך להציג את בית המשפט כמי שמתנגד ל"רצון העם", ההרס שאתה זורע, החורבן שתמיט על ראש כולם - ובלבד שאתה ושולחך (השר ה"מקצועי" היחיד שמינה אולמרט. מעולם לא השבת לנו למה דווקא אתה הנבחר???) - הכל נובע מתוך תסכול. כי אתה וחברתך לא הייתם טובים מספיק. אז בחרת להיות ראש לשועלים.
אחד | 27.07.09
4.
פרידמן תוקף "חקיקה שיפוטית בלתי ראויה" ובעניין דרעי עוד לא נקבע דבר!
שימו לב, פרופ' פרידמן מביא שתי דוגמאות לחקיקה שיפוטית בלתי ראויה, אחת מהן קשורה אישית למתקפתו על בית המשפט העליון ולתקופתו כשר משפטים- המריבות על מינוי שופטים וכו'. ה"דוגמא השנייה" היא בכלל לא דוגמא אלא התרעה- שראוי שביהמ"ש לא יתערב בעניין דרעי. אבל ביהמ"ש כלל לא התערב! כלומר איזו מן דוגמא זו? זו אולי אפשרות עתידית שאם ביהמ"ש יתערב אזי תהיה בכך אולי חקיקה שיפוטית לא ראויה. מאוד מוזר לבנות טיעון כאילו מקיף על שתי דוגמאות- האחת קשורה אישית לכותב והשנייה לא קיימת למעשה...
אייל | 27.07.09
2.
דניאל פרידמן הניחו לדרעי
למר פרידמן היקר -אתה כנראה רואה את דרעי בעיניים אחרות, אבל כמו שאני רואה את הדברים הוא לא למד כלום ושום דבר לא השתנה אצלו "העיקר זה הכח" מייד מכריז על הקמת מפלגה חדשה ? למה מה קרה אין לנו מספיק מפלגות במגזר הדתי, כאשר הסיבה העיקרית היא שש"ס חוששת ממנו מצד אחד ולא רוצה אותו בגלל החשש מהעבירה שלו מצד שני שיגידו עליה שהיא קולטת עבריינים. אז פרידמן - אנחנו לא נניח ל"קרימינל" לעבוד עלינו כי אצלו בבסיס לא השתנה שום דבר, גם לא אצל חבריו - ראה בניזרי.
אמנון | 27.07.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת