אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יומנה של מפוטרת - היום פיטרו אותי

70 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
לוחמת גדולה , במלחמה שננטשה לא מכבר
נילי גרוס , היקרה נהנתי מהכתיבה , אני לגמרי מבין על מה מדובר קצת פחות נהנתי מחלק מהתגובות , שמראות ברוטליות גרידא , וחוסר אנושיות של אנשים בעלי "תשובות" ואגו , במקום שאלות ובינה... לעולם , אבל לעולם , אל תתני לאנשים קטנים להוריד את החיוך מהפנים שלך הקיום שלך , מסמל הרבה והרבה שאלות על הקיום חסר המשמעות שלהם להכיר באהבה שלך לחיים ולאנשים אחרים, להכיר בהדדיות ואמפטיה שלך גורם לאותם אנשים קטנים , להודות בכשלון , ובחיים לא אמיתיים שלהם חונכו מגיל 0 תשמרי על החיוך , תשמרי על האהבה , מבט היישר קדימה , לתוך חשיבה פרודקטיבית למרות שאני לגמרי מבין מה עובר עלייך, יש להמשיך קדימה ולא לשקוע בעבר... אולי פרופסור "חיים" (המורה הגדול ביותר) , מנסה ללמד אותך לקח חשוב ביותר. ולאנשים עם התגובות הפוגעות , גם אליכם יש לי אהבה רבה !!!! אנא נסו לחשוב איך הכתיבה שלכם מתפרשת בעיני נילי , ואיזו הם רגשות אתם עלולים לעורר אצלה , בשניה אחת של חוסר מחשבה... Peace & Love עמית גבע.
עמית גבע | 30.08.09
68.
מי שטוען שב"נירסקול" אין פוליטיקה לא מבין מהחיים שלו
זה ארגון טפילי וספחתי על מדינול, שמטרתו העיקרית אספקת מקומות עבודה לממקורבים של מנהלת כח האדם של החברה. זה ארגון שבימי עצמאות מאלץ את כל עובדי מדינול לנכוח בהרצאות על ה"נכבה" של שמאלנים קיצוניים כמו שאול אריאלי. זה ארגון שעובדים שלו הפיצו לכל עובדי מדינול מייל שמשבח פיגועים.
עובד מדינול לשעבר | 16.08.09
67.
יזמות
נילי את מצטיירת לי כאן בפאן נוסף על הכרותינו והמפגשים שהיו בנינו דרך יונת חברתנו האהובה,כאשה אמיצה אופטימית יוזמת בעלת עוצמה מבט מפוכח אבל גם מלא חמלה על חיינו.יש בך ראייה רעננה של מצבים יכולת למנף מצב בעייתי ולהופכו לקרש קפיצה בקיצור תכונות של מנכלית.כאשר עוברים חויה של היות מובטל שטומן בחובו חששות לאמיצים וחרדות לאחרים הופכים גם לצנועים יותר וזו תכונה טובה נוספת שבוודאי יש היום לנילי.חיבוק סוניה
סוניה קוק | 14.08.09
65.
תלמדו להפריד!!!!!
אני מכירה את נילי ואת הארגון. אני לא מסכימה עם מטרות הארגון וחושבת שאפשר לתעל את הכסף למטרות אחרות כמו: עזרה לנוער בסיכון, למשל, אבל לפחות אני יודעת להפריד בין מה שנילי כתבה לבין הארגון עצמו. הרי אם היו כותבים שהארגון הוא ארגון שנועד למטרה אחרת ואינו עוסק ביהודים וערבים - כול ההערות האלה לא היו קיימות והיתם כותבים הערות ענייניות. אני מאוד לא מסכימה עם רעיונות הארגון אבל אני חושבת שנילי כתבה דבר מרדש, אמיתי שלא קשור לפוליטיקה ולסכסוך. אנשים, תלמדו להפריד בין פוליטיקה לחוויות אנושיות, ואת נילי, תמשיכי לכתוב
ל | 12.08.09
64.
לכל אלה שפשוט לא יודעים
גם אני חניך באותו הארגון שנילי עבדה בו; הארגון הזה לא רק מקדם יחסים בין נוער ישראלי וערבי, הוא גם מלמד את אותו ה'נוער' קרדיולוגיה ורפואה של הלב והמסיימים אותו מקבלים תעודה מMIT. לומדים שם מספיק דברים שתאמינו לי, 'מועילים'. זה ממש לא ארגון שמאלני; אני ימני קיצוני ואני משתייך לשם, וכמוני עוד לפחות שישה אנשים רק בקבוצה שלי. נילי, היה כיף חיים לעבור איתך את החצי שנה של שתי הפגישות הראשונות, אני מאחל לך בהצלחה ורק טוב בשם כל הקבוצה!
שובל | 12.08.09
63.
להתחבר לכאב ולא לשנאת חינם
מה שאני מבינה הוא המצוקה של אדם שפיטרו אותו ואין לו פתאום לעשות לביתו ולפרנס את עצמו ומשפחתו. אז למה זה משנה מה אותו אדם עשה או לא עשה??? זוהי עבודה המכבדת את בעליה כמו כל עבודה אחרת. צריך להתחבר לקושי האנושי ולהבין מה קורה כשאין פתאום לאן ללכת בבוקר, שצריך להיפרד בכוח מאנשים שליוו אותך שנים, להשאיר מאחור את המאמץ והתפוקה שהשקעת בהם את נפשך, כשהחרדה הכלכלית לופתת את הגרון כל יום מחדש ואין באמת עתיד מובטח - כי אי אפשר לדעת מתי ואם בכלל תקבל עבודה חדשה שתאהב או תאפשר לך להתפרנס בכבוד. זה מה שחשוב לראות כאן וצריך להתחבר לכאב גם אם הוא במעטה הומריסטי כביכול!
לימור | 11.08.09
62.
תגובה
מעניין מדוע אנשים צרי אופק לוקחים תמיד את הדברים לפוליטיקה. הלואי ואותם אנשים היו פועלים לשיתוף פעולה ולתרום ולו נקודה קטנה לקראת שלום. מטרת הכתבה לחשוף את הקשיים של אדם מפוטר, וזה לא משנה היכן עבד ומה עשה. לשמוח לאיד זו הנבזות המכוערת בהתגלמותה. נילי אני מניחה שעשית דברים מאד חשובים באותו תפקיד, ואם קידמת ולו צעד קטן לקראת דו קיום דיינו. אני מאחלת הצלחה בכל שתעשי.
מרים הרמן | 10.08.09
56.
מי שמצוי בתחום ושמח לחלוק
כמי שמצוי בתחום העבודה החברתית או המגזר השלישי שכולם משמיצים פה, אני יכול לומר שמהיכרות קרובה לארגונים כאלה - העבודה היא מאוד קשה ותובענית. העבודה אינה פוליטית במובן שהיא נוטה לכיוון מסויים - אלא נותנת אפשרות להכיר את הצד האחר כדי לחוות ולהכיר את המציאות שמעבר לגדרות התיל או הבטון, מנקודת מבט אנושית. מחיפוש בגוגל אפשר לראות שטווח הנושאים שנילי עסקה בהם הם רבים וביניהם מצאתי גם מפגש שיזמה באוניברסיטת בן גוריון בין "כחולים" ו"כתומים" ממש לפני ההתנתקות כדי לגשר על הקרע בעם. במפגש הזה היה מעורב גם רב ידוע של יישוב גדול בשטחים.להלן הקישור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/120391 העבודה היא גם מאוד לוגיסטית וגם מאוד מהותית ובכלל כדי לדעת - המגזר השלישי מייצר כ-150.000 משרות המפרנסות בכבוד את עובדיהן. כולם משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי כדת וכדין והמשכורות בדרך כלל לא תואמות את המאמץ וההשקעה. אולי אם הממשלה היה עושה את תפקידה - לא היה צורך במגזר שלישי כל כך גדול וחשוב, אבל יש מה להתגאות בחברה האזרחית בישראל שתומכת באוכלוסיות הזקוקות לעזרה ומקדמת אג'נדות שאין להן מענה בתקציב המדינה. אנשים שעוסקים בעבודה כזו מונעים כמעט תמיד (אם לא תמיד) משליחות ומהצורך לתרום והם אידיאליסטים גדולים ולא משנה מה השקפותיהם ועל כך צריך להעריך אותם. הפסד עבודה כזו הוא קודם כל האילוץ להיפרד מהיכולת לעשות שינוי ולהשפיע ומהאוכלוסיה שעובדים איתה והופכת כל כך חשובה לך, אבל ברור שכשמפסידים עבודה אז הדבר הנורא ביותר הוא איבוד הפרנסה, הזהות והכבוד. כשפתאום אין כסף וצריך לפרנס - אז כל אחד שווה בפני המציאות. לא משנה איזה מפוטר אתה - הקושי הכלכלי והעתיד המעורפל מפחידים מאוד. אז אולי הדגש הוא על ההפסד החומרי שבלעדיו אין אויר לנשימה ואחר כך על האידיאלים. נילי תרמה בדרכה (השנויה במחלוקת על ידי חלק מהמגיבים) למדינה והמדינה בעטה בה החוצה בלי הוקרה על שנים של השקעה ועם דמי אבטלה שמספיקים לכמה חודשים כשאחריהם אם אין עבודה חדשה - החיים נעשים מאוד קשים. אני מקווה שנזכה שוב לתת הזדמנות לכישורים של אזרחים כמוה לתרום למדינה בכל תחום שיהיה נכון וראוי, ואני בטוח שגם עבור ילדי שדרות או גלעד שליט נילי תהיה מוכנה לתרום לא פחות אם רק תוכל. בהצלחה!
אחד שמצוי בעניינים | 08.08.09
52.
למגיבים
מאות אלפי מפוטרים בארץ, כולם עוברים את הקושי שמתארת הכותבת בין אם עבדו בהיי-טק, מפעל שנסגר או כל מקום אחר. אבל לפחות חצי מהמגיבים העלובים בטוקבק הזה בוחרים להתמקד בשתי נקודות חסרות חשיבות לחלוטין. עלוב מס' 1 הוא המגיב שטוען שבגלל שהכותבת עבדה בעמותה (גוף שאינו מסחרי) אז מגיע לה שתפוטר. עלוב מס' 2 טוען שבגלל שניסתה לעשות משהוא טוב ולקרב בין שני עמים שנמצאים במלחמה אז מגיע לה שתפוטר. שני הסוגים הם אנשים עלובים כשהמגיב מהסוג השני משיג אותו בקצת. תחרות צמודה בין אנשים פאתטיים.
יואב | 08.08.09
50.
לכל הקוטלים למיניהם
בתור חניך של אותו הארגון שבו נילי עבדה אני יכול להעיד ממקור ראשון שזה לא ארגון שמאלני קיצוני שמממן פעילות טרור או שום דבר בסגנון. ארגון זה יוצר הדברות חופשית בין פלישתינים ליהודים וכל אחד לוקח ממנו דברים אחרים - אני מכיר רבים שיצאו מהפעילות יותר ימניים ולאומניים ממקודם. ולך נילי, בשם כל איספלג'ו, היה כיף ומועיל לעבוד איתך ואני מאחל לך רק הצלחה בעתיד.
אחד שיודע | 08.08.09
49.
לרוני - הבת של..
חמודה.. אל תיקחי אישית את הטוקבקים, המטרה האמיתית של הטוקבקים היא לשחרר רעל שמצטבר אצלהם במערכת ולכן מי שיושב מאחורי מקלדת באנונימיות מוצא בכל דבר, אפילו החיובי ביותר, מטרה לשחרור הרעלים הפנימיים. ניכר על אמא שלך שהיא בן אדם מדהים ורהוט ובמה שהיא כותבת בטור הזה היא עוזרת להרבה אנשים (גם לאלו שיושבים וכותבים טקבקים מורעלים) ותמיד תזכרי שכמו שאתה מטקבק - כך אתה חי. כל מי שכותב טוקבק ארסי הוא למעשה בן אדם די מסכן שחש אימפוטנט בחייו ולא משמש את מי שהוא ולכן הוא מוצא בכתיבת הטוקבקים אמצעי לשחרר את התיסכולים שלו. ממליץ גם להימנע מקראיתם של הטוקבקים.... (למרות שגם לי קשה להיגמל מהחרא הזה)
רפאל | 08.08.09
48.
ל-35, אתה טועה ומטעה
במקרה נתקלתי בכתבה הזו היום, ונוכחתי לדעת שזוהי אותה נילי שיצא לי להכיר אותה במקום העבודה המדובר. היא עבדה בארגון ללא מטרות רווח שממומן על ידי חברה פרטית ישראלית, השייכת לישראלים. אותה חברה ומנהליה ראו לנכון להקים את העמותה הזו, מתוך אמונה כי כך הם עוזרים לקידום חברתי בישראל. מדובר בחברה מצליחה שמנוהלת על ידי אנשים מצוינים, שמביאים גאווה לישראל על הצלחתם הבינלאומית. אז לא, לא מדובר בארגון אירופאי ואף לא פוליטי בכלל. חברה פרטית לחלוטין, שאינה עוסקת בפוליטיקה. מדובר באנשים שלו היית יודע מיהם, היית אוכל את הכובע עשר פעמים ברציפות. אני נמנעת מלנקוב בשמות על מנת לא לחשוף פרטים שהכותבת כנראה ביקשה להשאיר חסויים.
מיכאלה | 08.08.09
45.
התשובה בגוף הכתבה...
נילי, צר לי אך אני כלל לא בטוח שפוטרת בגלל המצב הכלכלי.... ממה שבחרת להדגיש בכתיבתך ניכר שהתרומה שלך לארגון לא היתה מהותית ואף התפקיד עצמו לא היה מהותי לך. על מה את מדברת? על כרטיסי ביקור,שיחות במסדרון,ו"לעבור על אימיילים",תחושת "השתייכות" (תוך כמה זמן היא נוצרה?חודש?) אינך מדברת כלל על מהות העבודה וניכר ששמחת על עצם מציאת העבודה,ולא היה משנה לך כ"כ מה היא. זו תסמונת קלאסית של עודף הניהול הקיים היום (הן בארגוני הייטק והן בחברתיים) וזה מה שהביא לדרכך החוצה. טוב תעשי אם תפסיקי לתלות את האשם במצב הכלכלי ותנתחי את החוויה הלא-נעימה הזן על מנת לברר לעצמך ב א מ ת מה את מחפשת לעשות?איפה את רוצה ויכולה להיות משמעותית? לא בגלל שיהיו לך כרטיסי ביקור ו"כוורת" אלא כי תיצקי לשם משהו מנילי? הרבה יותר מ"קפה במסדרון" ו"לעבור על אימיילים"... בהצלחה מיכאל
מיכאל | 08.08.09
40.
קשה להאמין אילו תגובות שיטנה של אנשים שכלל לא מכירים אותך נכתבות פה
תמיד ידעתי שטוקבקיסטים משתלחים בלי לחשוב פעמיים, מתכסים בשמות בדויים ויושבים לתקתק על המקלדת דברי שנאה ושיטנה. אבל מדהים אותי להיווכח כל פעם מחדש איזו אמת מרה היא זו. אני באמת תוהה מה אותם מגיבים עשו בחיים שלהם, איך הם תרמו לחברה בה אנו חיים. אני יודעת, ואמשיך לדעת, שאת תרמת לחברה בה אנו חיים יותר ממה שרוב האנשים פה אי פעם יעשו. האנושיות, היכולת לראות את האחר כמות שהוא, הרצון שלך להפוך את ישראל למקום טוב יותר בשבילנו. מגיב 28 מייצג בעיניי את הדיכוטומיה ההזויה שאנשים מציבים בישראל - אם את עובדת עם פלסטינים, גלעד שליט, למשל, לא מעניין אותך. איזו טעות קשה. קשה מנשוא. לו הייתם יכולים להסתכל קצת מעבר לאף שלכם, הייתם מגלים אישה מדהימה שעושה לביתה יום-יום שעה-שעה. הלוואי עליכם.
רוני (הבת של!) | 08.08.09
39.
כמה הערות בקשר לגישה שלך
את עבדת במלכ"ר - מראש יש יותר סיכוי להיות מפוטרים מכזה ארגון, מתוקף העובדה שההכנסות הן בעיקר רק מתרומות או מתקציבים ממשלתיים, ובמצב כלכלי קשה הברז נסגר בקלות יותר. וחוץ מזה, בעידן של חוסר יציבות תעסוקתית צריך כבר להחליף את התקליט הקבוע - העבודה היא לא הזהות שלנו, את יכולה לומר שמקצוע הוא חלק מהזהות שלנו (לא ברור לי מה המקצוע שלך בדיוק - ניהול עמותות?) אבל לא יותר מזה - אנחנו אוסף של יכולות שחלקן מולדות, וחלקן פיתחנו במהלך השנים ולוו בעבודה קשה כזו או אחרת, ויש לנו גם אוסף חיצוני של גביעי ניצחון (תארים אקדמאיים, היסטוריה תעסוקתית וכו') - זה נחמד, זה מוסיף לאגו, וככה צריך להתייחס לזה. מה שבאמת צריך להטריד אותנו זה המחסור בכסף (כי את המכולת או רשת המזון לא מעניין מההישגים שלנו), ופה צריך לנסות לשפר את עצמינו ולהוסיף לעצמינו עוד יתרונות מקצועיים שיעזרו לנו לקבל עבודה אחרת או גם עבודות זמניות בימי אבטלה - וזה האתגר הגדול, כי למי יש זמן מעבר לשעות העבודה (שגם כך מתארכות יותר ויותר).
עבד לא נרצע | 08.08.09
31.
הכל לטובה
עכשיו יש לך יותר זמן לחברים יותר זמן לתחביבים ואם אין לך אז תחפשי אותם אם בכל זאת לא תמצאי פשוט לכי לים יש שם לפחות אויר טוב ... ויותר זמן לחפש מישהו עשיר שיהיה איתך - אני בטוח שתמצאי , את ניראת טוב מגיע לך ולא חייב שיהיה לו שם משפחה כמו עופר, אייזנברג או אריסון מחכה לפרק הבא....
ערן | 08.08.09
28.
ומה עם גלעד שליט
אם היית מתעלת את המאמצים שלך לפעול למען גלעד שליט ולא למען הנוער המוסט הפלסיטני, שמחונך על שנאת ישראל אזרחיה, על השמדת הציונות, היהדות, ובעד קיצוניות מלחמתית בבתי הספר שלהם אולי היית מרוויחה יותר גם נפשית וגם כלכלית. גלעד עדיין בשבי!!! עכשיו, שאת מפוטרת אולי תוכלי להתנדב, כמוני, סטודנט ומלצר לפעול למען גלעד שליט. יש כל שבוע פעולות שהאגודה עושה, ועכשיו הם ישמחו לעוד זוג ידיים וראש. אם היית במתפקיד מפתח בארגון ההוא, אולי תוכלי לעזור גם בעניין חשוב זה.
בני ברק | 08.08.09
17.
איזו עבודה לא נחוצה זו - לקרב אלינו את אויבינו ?מוטב שתעבדי במשהו שיש בו תועלת.
מה תעשי עם נוער פלשתיני שחונך שאת אויבת מעבר להיותך כופרת שזה בלבד מכשיר כל פעילות עבריינית נגדך - כולל חיסולך. זו עבודה המתאימה למי שהינו בור מבחינת היכרותו את המוסלמים בכלל ואת הפלשתינים בפרט. הרי כל מטר שאת גרה בו היה שייך בעבר הקרוב למשפחה ערבית,ואת מאמינה שהם יקבלו אותך כידידה ? תהיי רצינית וחשבי על משהו עם תועלת.
החוזה | 08.08.09
11.
לנילי
בדרך כלל מאוד כואב לי על פיטורין, אבל הניסיון לימד אותי שכל האירגונים האלה למינהם לשיתוף פעולה הם כסות של ארגונים אנטי ציוניים נגועים בשמאלניות מהצורה השפלה ביותר.. ולכן קשה לי להתחבר לזה רגשית שלא לדבר על לחוש אמפטיה או רחמים. אני חושב שכל ארגון כזה, שמטרתו היא לעזור לפלסטינים המסכנים והמדוכאים, ומנציח את היותם כאלה, סופו להסגר וטוב שכך. מלחמה זאת מלחמה ואין מקום לפשרות ורחמנות, שכידוע המרחם על האכזרים יתאכזר לרחמנים. אולי תנהלי עמותה חדשה לסיוע לילדי שדרות? או שפעם קצת יותר קשה יהיה להשיג מימון של אנטישמים מלונדון ומהאיחוד האירופאי....
יובל  | 08.08.09
10.
למרות ש...
הי נילי. למרות שעדיין "עושים עימי "חסד" ולמרות תרומתי ל"חברה" שבה אני עדיין עובד אני מרגיש *בדיוק נחרץ* את שאת חווה היום, כי אין יום/שעה שאין אני חושב על המפוטרים. אני עובד בהיי-דראק, ולאחרונה פיטרו אצלינו אנשים נהדרים שלא מובן איך יכול להיות שאחרי כל כך הרבה השקעה בהם, והם האחרונים כל כך תורמים ל"חברה" - הם,.. הולכים הביתה. המאבק היומיומי שלי הוא לעבוד את הרגע ולתת את המירב תוך כדי ידיעה ברורה שהמחר לא ידוע. זהו הקונפליקט שלי היום, ואני לומד לחיות איתו יום יום - סוג של חיים ללא תקווה. אני יודע - את חושבת "לך קל - אתה עדיין מקבל משכורת", אבל תדעי שרבים שכמותי ב"חברה" חושבים איך אנחנו מוצאים מקלט חם בכלוב של זהב הזה שנקרא "חברה". אני שואל אותך - היום, כשאת יודעת שה"חברה" שבה עבדת, שיום אחד זרקה אותך לכלבים... האם היית מסכימה לחזור ולעבוד בה אם וכאשר תקראי חזרה לעבודה? אם כן - זה כסף, ולא העציץ והכוורת המתוקה. אם לא - את חופשיה ומאושרת, ואני מאחל לך רק טוב בחיים. מחר, יום ראשון בבוקר, תלכי לים ותחשבי עלינו, הכלואים במשושה מול מחשב, וחייבים דין וחשבון לאחד שמרוויח יותר מאיתנו - ששומע, מוריד משימות, והולך מוקדם הביתה. את כותבת נפלא ונראה לי שכישורים לא חסר לך. בהצלחה!
משה | 08.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת