אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי - דרמה במושב הבונים: התושבים טוענים שהמינהל עצר את ההרחבה ממניעים אישיים

56 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
במכרזי המינהל הפמביים נוקטים מדיניות של העדפת בני המקום
מתרעמים על מושב הבונים ? מה דעתכם לגור בהר הכרמל , מוקפים שמורות טבע וצופים לים ולעעמקים מהמרפסת ? אז זהו , אתם לא יכולים . המינהל לוקח אדמות של כולנו וגם של העם היהודי (קק"ל) ומוסר אותם רק לבני המקום , תושבי עיר הכרמל (דרוזים ) שיוכחו שהם גרים במקום שלוש שנים. זה שמגיע להם אני מסכים , אבל למה להם מגיע לפני כולם ולא יחד עם כולם . שיעשו מכרזים פומביים לכל קרקע שמשווקת וכל המרבה במחיר ירכוש. כל עוד קיימת העדפת בני המקום במכרזי המינהל (כן גם בישוביים היהודים קיימת העדפה כזו) אין כל מקום לטענת כנגד מתן זכות למושב /קיבוץ לפתח על חשבונו שכונה , לוותר על קרקע שעיבד ולברור מי יגור עימו כך שיתאים לאופי הקהילה.
הומלס | 09.08.09
55.
צביעות במיטבה! יוני מ54 סיכם ותימצת את כל ה"תורה" הזו בצורה הכי פשוטה והכי נכונה!
מה שברור זה מאיזה צד של המתרס אתה נמצא. אם אתה מושבניק שעוד לא חלב את המערכת , אז מתאימה לך המישנה של גזל קרקעות ואפליה. אם אתה מושבניק שעשה זו, אתה מעדיף לשתוק ולעשות קופה. ואם אתה סתם עירוני שבא לו לגור במושב קונה ב כ ס פ ו מגרש/בית אז כל מי שמסביב, המושב, המינהל, הקבלן יעשו עליו קופה וככה מנפחים את המחיר (ספסרות קרקעות הלאום) ולנו את השכל עם יללות כל "קורבנות" השיטה. אם זו השיטה המעוגנת במסגרת החוק אז יש ליישם אותה או לשנות את החוק. אז רון קדימה לעבודה ושלוף את מסמכי "יום הדין" שלך על מנת שתבוא גאולה לציון!
חתום | 09.08.09
54.
ההרחבות במושבים הופכים את המושבניקים לעשירים על חשבון אדמות מדינה !!!!
אל תהיו תמימים ! בד"כ כאשר מפשירים קרקעות במושבים, מחלקים אותם במתנה לתושבי המושב תמורת עלות הפיתוח בלבד שהיא בד"כ כמה עשרות אלפי שקלים. תמורת זה מקבלים שטח של חצי דונם באיזור כפרי לבניית בית פרטי. בונים בית ומוכרים אותו ב 3 או 4 מליון שקל. רוח נקי של כמה מליוני שקלים. רוצים דוגמאות , מושב חדיד לפני כשנה, מושב גינתון, מושב בן שמן, רינתיה ועוד ועוד, כולם מושבים באיזור המרכז. שחיתות ממדרגה ראשונה. למה לא מאפשרים לכלל תושבי המדינה לקבל את האדמה באותם תנאים ??? האדמה הזו ניתנה למושב לעיבוד חקלאי, מרגע ששינו את יעודה היא אמורה לחזור להיות נחלת הכלל ולא נחלת מספר מצומצם של מושבניקים שהולכים ועושים קופה על האדמות של כולנו.
יוני | 09.08.09
53.
תגובה ל-46 ו-47
אני "מת" על ההיתממות הזו... לידיעת כולכם, והרי הודעה מרעישה (שבטח כולם יודעים כבר) : שטחי מדינת ישראל הינם של כלל תושבי המדינה, לא של קבוצה כלשהי. אין שום סיבה או הצדקה שבן יישוב יזכה לאיזושהי עדיפות בקרקע כזו או אחרת! האם בן שגדל בעיר זכאי לדירה בהנחה בעיר? מצב של הפליה ואינו קביל במדינה דמוקרטית על פי החוק! הרחבה הינה עבור כלל האוכלוסיה, לא עבור "בן ממשיך" (למעט אחוזים מצומצמים). בעלי משק המעוניינים לתת קרקע לבניהם - ברוב המקרים מותר להם לבצע פרצלציה של חלק מחלקה א'. אז שיפסיקו לבכות! עם קום המדינה ואחריה שטחים רבים הוחכרו לקבוצות שיתופיות מסוגים שונים נועדו לחקלאות! על מנת לשמר את היישובים הללו, נוצר לא אחת אינטרס משותף לשנות ייעוד של חלק מן הקרקע, מנגנון ההרחבות מאפשר ליישובים להתפתח, לרעננן כוחות, לקבל תגבור כלכלי באמצעות כספי מיסים המוזרמים ליישוב באופן ישיר ועקיף. מסים הם אלו שלאורך זמן יביאו לשיפור איכות החיים ביישוב! בטווח הקצר - 10% מהכספים המשולמים לממ"י עבור חכירת השטחים על ידי הרוכשים החדשים אמורים לסייע! (החלטה 1180) הגורם המופקד על שמירת האדמות הציבוריות של מדינת ישראל הינו מנהל מקרקעי ישראל. רק לו הזכות להחליט או לאשר ייעוד קרקע כזה או אחר. רק לו הזכות למכור ולשווק קרקעות מדינה! חלק מסיבה זו הינה על מנת למנוע מעשירי מדינת ישראל להשתלט על קרקעות מדינה למטרות רווח. אולם כרגיל, בעבור בצע כסף, גורמים בעלי עניין ימצאו פירצה או דרך לעקוף חוק, תקנה, הנחייה או החלטה. וכאשר מונעים זאת מהם - הם עוד מלינים על כך (כלתה הבושה?!) כאשר אגודה כזאת או אחרת חוברת לקבלן, ללא אישור ממ"י, ומשווקת קרקעות מדינה - עם או בלי בית עליו - זוהי עבירה פלילית! יש רק דרך אחת לבצע שיווק באמצעות קבלן ורוב המקרים בהם אני נתקלתי לא בחרו בה, מאחר ובדרך ה"עקומה" יש פיתוי רב לרווח עצום. רק שמהלך כזה הינו בעל השפעות הרסניות בטווח הקצר, הבינוני והארוך - וכולנו משלמים מחיר כבד על "אטימת העיניים ורפיון השכל". בטווח הקצר - מי שיכול היה לרכוש קרקע בסכום X נאלץ לשלם עליה בממוצע 2X (ללא סיבה נראית לעין ?! ההסבר מייד מגיע). ועם זאת, יש כאלו המניחים ידם על קרקעות במחיר X באמתלות שונות, אך בניגוד להסכם עם המנהל אינם עושים זאת למטרות בנייה, אלא לצורך השקעה. בטווח הבינוני - רכישת מקרקעין במחירים כפולים גורמת לעלייה במדד המחירים לצרכן... אופס, כרגע גם השפענו על המקרו כלכלה של מדינה ישראל בכאחוז בשנה ?! כשכולם משקיעים מליונים על מנת להוריד אחוז אינפלציה, השחיתות גורמת לה להרים ראש... וכל אזרחי מדינת ישראל נפגעים!!! אז מי אשם? בטווח הארוך - ממ"י רואים כי קרקעות נמכרות במחירים גבוהים, והשמאות של הקרקעות עולה בהתאם. כעת X הינו 2X (וואו, מפתיע?) וכעת המעגל חוזר על עצמו (כל 3 שנים לערך המחיר מוכפל). והנה בן יישוב, לא מבין למה אינו יכול לרכוש קרקע ביישוב בו גדל... אז הנה תשובתי: כי אבותיך "אכלו בוסר" יקירי. כי חמדנותם של יישובים אחרים גרמה לעליית המחירים הזו! ואם אתם חושבים שפגיעה במנהל מקרקעי ישראל תפתור את הבעיה אתם טועים! זה רק יקל על בעלי העניין להניח ידם על קרקעות מדינה בקלות רבה יותר. עם זאת, הגיע הזמן לבצע בדק בית בשורות מנהל מקרקעי ישראל, שכן ארועי המקרים האחרונים זועקים שמשהו מסריח... אז תאמרו לי אתם - מי רמאי, חמדן, מושחת?! ובברכת ואהבת לרעך כמוך, אני מאחל לכם שיעורי בית נעימים בעולם המציאות החדשה!
רון | 08.08.09
51.
רון מעמק חפר ממספר 43 אומר דברי אמת חקוקים בסלע
ללא ספק היזם והאגודה גוזרים בפרויקט בהבונים קופון נכבד ושמן מאד של כחצי מליון שקל לפחות למגרש .ואולי החלטת המנהל תחזיר לשפיות זולה יותר את מחיר המגרשים במושב הבונים.לא יתכן שמגרש של 500 מטר בהבונים אומנם עם נוף ים חלקי אך גם רעש רכבות וכביש ראשי יעלה כמו מגרש של 600 מטר בשכונת הגולף בקיסריה שעדיפה פי כמה על "החור הכושל" שנקרא בית האבות של מושב הבונים.
יצחק-ממספר 35 | 08.08.09
50.
התנהלות של חברה צרת עין שבה מי שיש לו מוצג כמי שפוגע בזה שאין לו.
אני לא מצליח להבין כלום מכל הבכיינות הזו. אני אזרח מדינת ישראל. עשיתי את כספי ביושר. עשיר היא לא מילת גנאי. ההרחבה הזו על כל המשתמע מהעלויות הכרוכות בקניית ובניית בית בה, מפורסמות באופן גלוי ופתוח כבר שנתיים. אז איפוא הבעיה? מי מרמה את מי? מי כאן האיש הרע ולמה? זוהי התנהלות של חברה צרת עין שבה מי שיש לו מוצג כמי שפוגע בזה שאין לו. במי אני כ"עשיר" פוגע בזה שאני קונה בהבונים? אני מכניס לקופת המדינה מעל מיליון שקל. אני מכניס למחזור הכלכלי של מדינת ישראל עוד מליון פלוס שקל במיסים, תשומות עבודה ובניה ולבסוף אשלם בשמחה מיסים על שירותים שאקבל מהמושב. כל התיאורים של דון קישוט דה לה שמטה (רון) ושל בת המושב המבכה את עתידה אין בהם ולא כלום עם תיאורי הקונספירציה ה"נוראיים" של אובדן דרך ונישול. אתם פשוט בניתם תיאוריות שאינן עומדות במבחן ההוויה והמציאות המקומית. לי אישית, אין כוונה לוותר. אני כאזרח אלחם על זכותי לממש את מה שנחתם כדין ואתבע את כל מי שיעמוד בדרכי בנושא. אידיאולוגיות המונעות מצרות עין אינן בהכרח דבר נאצל, הן יכולות להפוך לחרב פיפיות שתפגענה בנושאי הדגל שלהן.
חתום | 08.08.09
49.
הרחבה בקיבוץ עינת
מישהו יודע על ההרחבה המבוצעת בקיבוץ עינת ? ברור שלא !! בניגוד להרחבה בבונים אשר פורסמה ברבים , בקיבוץ עינת קיימת תוכנית הרחבה שפורסמה לפונקציונרים ומקורבים בלבד.נכון להיום המהנהל עצר גם את הפרוייקט הזה ולשם שינוי מסיבות של מנהל תקין.קיבוץ עינת הפך שטחים חקלאיים לשטחים מסחריים (בית קברות עם כל הכבוד הוא לא פרדס או חממת עגבניות) ללא אישורים וגורף מיליוני שקלים בצורה לא חוקית. מעניין אם המנהל יאשר את ההרחבה מבלי לחייב את הסדרת כל הקרקעות המוסבות בצורה לא חוקית.
ירון | 08.08.09
48.
בכיה לדורות......
חברי מושב הבונים היקרים! המחיר שכולנו משלמים בשל שנאות מיותרות ,קינאה,נכונות לפגוע באינטרס המשותף למען נקמנות וחשבונות אישיים הוא כבד מנשוא...ליבי ליבי עליכם שכנים יקרים על מבצע ה"התאבדות" הקולקטיבי שלכם....לפני 12 שנים! חיכינו יחד בתור לאישור תכניות ההרחבה בועדה המחוזית .בעודכם מתייסרים וכואבים בעיןאילה יש כבר למעלה מ120 משפחות חדשות ,5 גני ילדים ועו.... הגיע הזמן שנבין שאת היצר הרע כדאי להשאיר ב"פריזר"בלכתנו לבצע צעדים הסטוריים למען ישובנו ולמען הקהילה לה אנו שייכים.ראו איך קינאתם של אחרים שאין להם קשר כלשהו לישובכם יוצרת מצב שהםורשעים אחרים מונעים מכםלחיות את חייכם בישוב אותו בניתם לתפארת בעמל רב . איני זוכר שבימים הקשים היו יועצים רבים כ"כ שעניין אותם איך ההתישבות העובדת תחזיק מעמד,תשרד ותמשיך לשמור על האינטרסים הקיומיים של המדינה ועל האדמות מפני איבודן לאחרים.כשהתייסרתם בקשיים כלכליים כמו כל ההתישבות העובדת לא עמדו בתור לחלק את ה"שלל" הרב .היום עיני הקנאים כלות והמדינה נותנת ידה לכך שלילדיכם לא יהיה בית במקום בו הם גדלו ...ראו כמה חשוב לעשות דברים בעיתם ולא לתת לעיקר לחמוק ולהתגמד מול התפל והפלגנות. גם אם תצליחו לפתור את הבעיות הפנימיות והחיצוניות תיוותרנה הצלקות ביחסים שבינכם .חבל משום שאלה נזקים ארוכי טווח וההפסד שנובע מכל העיכובים הארוכים אינו ניתן לשיעור. התוצאה -בכיה לדורות...
יועד לודר | 08.08.09
47.
בני משק חברים :צאו החוצה - עשירי מדינת ישראל :כנסו פנימה
מושב הבונים הפך ב-10 השנים האחרונות למושב זקנים. בישוב הקיים תשתיות רעועות ,חוטי חשמל ותקשורת למינהן , כבישים צרים ומלאים במכוניות חונות, סכנת נפשות לילדים המשחקים ברחוב. לא תראו בחוץ הורים צעירים עם עגלות תינוקות - כי אין. גני הילדים התרוקנו מילדי הבונים והם מלאים בילידי המושבים השכנים. עצוב מאד במושב הבונים, ילדים בני משק שהם חברים , אינם יכולים להקים בית צנוע במושב שלהם ליד הוריהם , מאחר והמינהל גובה על כל מגרש 1.000,000 - מיליון ש"ח, וזה לא כולל דמי פיתוח, בניה , מתכננים אגרות הטלי השבחה והוצאות אחרות. בקיצור צריך קודם להיות מליונר של 2 מיליון ש"ח לפחות ורק אז אפשר לחזור לגור במושב שלנו. ומי כן יכול לגור במושב שלנו - רק עשירי מדינת ישראל , רק להם מגיע בזכות כספם עושרם ורכושם , לגור במושב שלנו. למושב לא יוצא כלום מההרחבה , המינהל איפשר למושב לקבל 2 מיליון ש"ח כדי לשים בקופות הפנסיה הריקות (מחיר של 2 מגרשים מתוך 84 מגרשים שהמינהל מתכנן לקבל). מעל 10 שנים השקיע המושב (כמיליון ש"ח) בתכניות להגדיל את השטח המצומצם למגורים כדי לאפשר לבנים חברים לבנות את ביתם במושב. כל הגופים הירוקים, רשות העתיקות,וכל שומרי הטבע היקשו מאד לקדם את התכניות , ורק אחרי 10 שנים אישרו את התכניות במתכונת מאד דומה לתכנית הראשונה, רק מה, עכשו, למינהל חוקים אחרים, והם שלא השקיעו אגורה בתכניות גוזרים כספים רבים והכי נורא משנים את אופי הישוב הכפרי - ממושב שיתופי צנוע לשכונת וילות לעשירי מדינת ישראל. חברי המושב הצעירים לא יכולים להמשיך ולהתגורר בישוב , כמה זמן יגורו אצל ההורים הם כבר בני שלושים ומעלה עם משפחות וילדים , שוכרים דירות בישובי הסביבה ומחכים להחלטות מינהל שיאפשרו להם לחזור ולבנות בית במושב שהם חברים בו. אז שהמינהל יעצור את ההרחבה - אין בעיה , בכל מקרה מדובר רק על 15 מגרשים שניתנו לקבלן, כל שאר המגרשים שיחכו עד שבני המשק החברים יוכלו לרכוש מהמינהל במחירים שאפשר להרוויח בעבודה, במשכנתא ולא בעושר משפחתי ורכוש שאין לחברי המושב השיתופי.
רחל | 08.08.09
46.
מחיר מופקע של המנהל
ברצוני לציין כי המנהל יודע מי קנה ובאיזה תנאים ואין שום עילה אמיתית לעצירת השווק למעט רצון מישהו בעמדה עם כוח להעביר את שווק ההרחבה לידי המנהל ולגרום נזק לכלל המעורבים בדרך עקיפה כולל עקוב גמר ההרחבה כולה שיגרום לנו הרוכשים לגור במשך שנים באתר בנייה כמבודדים ( כ 15 יח' בשטח המיועד ל 85 יח' ) . כאשר הגענו למשווק ההרחבה הוצע לנו כמה אופציות : 1. לרכוש מגרש לבניה עצמית במחיר המנהל ודמי פיתוח שאושרו ע"י המנהל . 2. לרכוש שירותי בנייה מחברת יפתח בנאי ובניו . אין שום הכרח לבנות עם יפתח בנאי ובניו והבחירה הינה בידי הלקוח ( שוב הסכמי הרכישה מועברים למנהל למיטב הבנתי ) אנני מבין את אינטרס המנהל ומדינת ישראל , למרות שהמנהל מקבל סכום מטורף מופקע של כ - 1.000,000 ש"ח ללא דמי פיתוח עדיין ישנם גורמים במנהל המעוניינים לעצור את ההרחבה מסיבות שלא מובנות ואינטרסים אישיים . אני רוצה לציין כי ישנם מספר בנים אשר כן יש ביכולתם לשלם למנהל ושילמו והינם בונים באופן עצמאי בשכונת ההרחבה ללא קשר עם חברת יפתח בנאי ובניו . כל היפי נפש חברי המושב ,המחפשים מתנות ממדינת ישראל וחושבים שמגיע להם קרקע במחיר זול יותר קבלו את ברכתי עיני אינה צרה למרות שחלקכם הינו המנוע הנותן למנהל דיווחים שיקריים וניבזיים ע"מ להרוס את המשך ההרחבה ,המניעים הינם אישיים ולא כמו שמוצג בחלק מתגובות בני המושב . אני מאחל לכלל רוכשי השכונה שהעניין יפתר במהרה ונוכל לגור בשכונה ולא באתר בניה כמבודדים משאר המושב .
חתום בשכונת ההרחבה | 07.08.09
45.
תגובה ל-44
חתום, כנראה זה גם צורת המחשבה שלך. נראה ממה שאתה כותב כי אתה בעל אינטרסים... אין לי מושג למה התכוונת, וכנראה גם לאף אחד אחר. או שתהיה עניייני או שתחסוך מכולם את "משנתך". אשר לדברי, אני לא אומר שבמנהל יושבים צדיקים. יש לי הרבה מולם - אך בניגוד אליך אני עושה מעשה ולא רק מדבר. כבר מספר חודשים אני פועל בנושא השחיתות שעליה קראת, וכנראה שבקרוב תראה תוצאות. קרי, דווקות בחוק! עם זאת, נראה לי שאין אלו התוצאות כפי שאתה שואף להן, שכן כפי שציינתי - לנוכח תגובתך נראה שאתה בעל אינטרסים בנושא!
רון | 07.08.09
44.
לרון ה"צדיק" היחידי בסדום!
טיעוני הפילפול המשפטיים המגוחכים שלך מוכיחים חוסר הבנה בסיסי בטיעון לוגי. מה בדיוק רצית להגיד? שאתה היחיד שמאמין שהמינהל הוא גוף מסודר המנוהל ביעילות ויושר. שאפו. חוץ מזה, ברברת מהסוג שלך רק ממחישה את רמת המירמור והתיסכול שלך וממש לא תורמת לעניין בגרוש.
חתום | 07.08.09
43.
ממ"י צודקים - תקראו ותבינו שהמושב כנראה מושחת!
ברצוני לחזק את ידי מנהל מקרקעי ישראל, אשר עצר את הבניה המושחתת בהרחבה של מושב הבונים. אורי חודי ודותן לוי עשו עבודה גרועה בכתבה זו. אולי יתקנו זאת בעקבות מה שישי לי לאמר! בחודשים האחרונים אני עד לשחיתות בכל הרחבה של המושבים באזור. מדובר בעבירות פליליות המתבצעות על ידי האגודה וקבלן מבצע, בשיווק ומכירת קרקעות מדינה ללא היתר! באופן שהם מבצעים את ה"טריק" הם מצליחים לשלשל לכיסם סכום נוסף הנאמד בכ 500,000 ש"ח לכל חלקה בממוצע. תעשו חשבון פשוט לגבי מושב הבונים - שחיתות של כ 40 מליון שקל? ולא פלא שמחירי הדירות עולים - כי זה מעגל קסמים! אז סוף כל סוף תושבי מדינת ישראל כמוני מתלוננים על השחיתות, ועוד יותר סוף כל סוף המנהל עושה את עבודתו, אז קמים כמה כתבים גרועים המציגים רק את הצד של המושחתים? אז אני אספר לכם את הסיפור כמו שהוא נראה מהצד השני - אגודה שיתופית X מקבלת מהמנהל אישור להרחבה רגילה, אך במקום להפנות תושבים עתידיים למנהל הם מפנים אותם לקבלן Y עימו באו בהסכם למכירת בתים. ההסכם אינו חוקי! אסור לקבלן למכור בתים ללא אישור בניה מרוכזת ואסור להתנות מכירת קרקעות מדינה ברכישת בית. זאת לפי החלטת מועצה 1180. השחיתות גדולה עוד יותר, מאחר שלאחר ש"מכרו" את כל הקרקעות (על הנייר) במחיר מופקע, האגודה הולכת לממ"י ומשנה את הבקשה לבניה מרוכזת. כאן נכנסת השחיתות לממ"י - באורח פלא, הבקשה מאושרת... לידיעתכם, גם אם היו מקבלים מראש אישור לבניה מרוכזת, הרי שזו היתה רק על 50% מהקרקעות בהרחבה (תקנה 1180) ובפיקוח מחירים! סביר להניח ש אותו אדם בממ"י שעצר להם את ההרחבה הוא כנראה אכן מושחת, כפי שטוענת הכתבה. רק שבפעמים קודמות הוא לא עשה את עבודתו כי קיבלאת שרצה... אבל השחיתות האמיתית היא שבעלי הממון - החברות הקבלניות - שמרוויחות מליונים ומשחדות את האגודות במושבים ובקיבוצים כמו גם את בעלי זכות החתימה בממ"י. ועליהם לא כתבתם! אז אתן כמה דוגמאות: כפר בלום, מגל - שלוש פעמים (אחת מהן לאחרונה), תלמי אלעזר... יש לי מסמכים המוכיחים את שכתבתי לעיל!
רון | 07.08.09
42.
מדיניות דפוקה!!! במקום לעודד התיישבות במיסוי נמוך, ילדנו בורחים מהארץ.
מה ההגיון לגבות מס אדיר על זכות בניה בארץ ישראל? קחו דוגמא מערביי ישראל, שם בונים בונים ובונים. בלי מינהל ועלוקות המיסוי. והארץ הזו בסופו של יום תהיה שלהם!!! תמשיכו לריב יהודים קטנים צרי עין, שמוכנים לעקור את העין השנייה ובלבד שאחרים לא יבנו בארץ. אני אומר לילדי: לכו מכאן. ארץ אוכלת יושביה. קנו אדמה וחייו את חייכם הרחק מהעם הזה ששונא את עצמו. בחילה להקיא אתם גורמים לי ולרבים אחרים בשנאה העצמית שלכם. נתן זך ביכה את המקום איליו היגענו, בקינתו את קינן. זו זכותו של איש ותיק שחיי כאן עשרות שנים. ואתם, כן אתם אלה שגרמתם לו ולרבים לקבל את הקווס זה ממעשיכם. אכן עם סגולה. בז לכם. קנאי ושונאי ישראל. אני בוש ונכלם לעמוד מול אבותיי שניספו בשואה, כואב ומשפיל מבט בפני הוריי בוני הארץ, בסוף ימיהם, רואים הם את עליבות השנאה הקינאה הנוכלות רמאות גזל וחוסר השיוויון. חוץ מכסף ותענוגות החיים, טיסות לחו"ל וראוותנות, מה נותר פה עוד? תתביישו.
ההגיון העצוב | 07.08.09
41.
לא להסיט את הנושא. הבעיה של כולם היא המינהל והתנהלותו הקלוקלת והביזארית.
אפשר היה לשווק קרקעות לכולם. הבעיה היא שכוחות השוק מכתיבים מחירים מאוד גבוהים באזור חוף כרמל, פועל יוצא של אותה התנהלות מושחתת של המינהל אשר פוגעת בבני המושב ומביאה פנימה אנשים בעלי אמצעים. ואם מדובר בבני המושב, אזי גם אז נתקלתי כבר בהתאמתם של מחירי המכירה של קרקעות או בתים שברשותם באזור, לאנשים כמוני (חיצוניים עם כסף) במחירי השוק הגבוהים. כאשר בשלב הזה, לא תשמע כל תלונות מצידם לגבי ערך הנכס!
חתום | 06.08.09
40.
התנהלות תקינה ?
הגיע הזמן שהנושא יעלה ותופנה אליו העין הציבורית ! ללא ספק התנהלות המנהל גובלת בשחיתות ובפעמים רבות היא רחוקה מלהיות ענינית והגיונית, אבל ישנו עוד עניין. בני המשק, שכולם עזבו את המושב (ויעזבו עוד רבים בעתיד) לא יכולים לקנות מגרשים בסכומים המדוברים, כשמטרת ההרחבות במושבים הייתה פתירת עניין הגידול הדמוגרפי ושמירה על "ציוויון חקלאי" של אדמות המדינה על ידי בני המושבניקים. הנהלת הבונים, ואבשלום לוי המיתמם שמקבל את משכורתו מכספינו, דאגו בעבר לבצע מחטפים על מנת למכור מגרשים בתחומי המשק למרבה במחיר, משום שעל בני המשק לא היו יכולים לעשות שום רווח כלכלי. המגמה הברורה נמשכת כיום. מי רואה את דור העתיד ? למי אכפת מה יקרה אחרי הקדנציה שלו ? העיקר לגזור קופון ולהמשיך הלאה. הנהלת מושב הבונים ואבשלום אינם שה תמים. מדוע לא טרחו גם להגן ולדאוג לבני המשק, דור העתיד, ונעמדו רק לצידו של יפתח בנאי הקבלן. מי משלשל כמה שקלים לא כשרים לכיסו ? תחקיר מעמיק יגלה שחיתויות גדולות מאלו שהוזכרו עד כה. ימים יגידו.
בן משק | 06.08.09
38.
הכתבה היא על המינהל
אני שמח לראות את כל התגובות לכתבה חבל שהתגובות מנוצלות לסגירת חשבונות הכתבה היא על התנהלות קלוקלת של המינהל לא בנים ממשיכים ושאר טענות. גם אני בתור אחד הרוכשים נתקלתי בהתנהלות לא תקינה ומאוד לא מקצועית של המינהל. לקח לנו שנה לקבוע פגישה עם היועצת המשפטית ולערער על החלטה לא תיקנית של עובדת המינהל שרצתה לסגור חשבון עם היזם. כמובן שזכינו בעירעור כשזה עלה לדרגים הארציים ועזב את המחוז. לדעתי לא תזיק ועדת חקירה שתעבור על כל ההתנהלות של גוף זה וגופים ממשלתיים אחרים ואם לא ,לפחות שיעבדו בשקיפות עם דוחות כל רבעון על הכספים שעוברים בידיהם. לגבי סיפור הבנים הממשיכים ושאר הנושאים שהועלו אני בטוח שיש מספיק בלוגים ואתרים שישמחו לשמוע את דעתכם
בעל מגרש מאושר | 06.08.09
36.
33 תרגיע בבקשה...
"מוגבלים וצרי עין" אחלה של דיבור יש לך.בהחלט לעינין. ולעיניין עצמו, לא מעניין אותי מה אתה עושה עם הכסף שלך וגם לא מעניין אותי כמה כסף יש לך. מיצידי, אם יש לך כסף תקנה גם בארסוף. הביקורת של כולם היא לא על כך ששטחים מוצעים לכל דורש, או למי שיכול לשלם את מה שדורשים ממנו. הביקורת היא על המנהג הידוע (לשמחתי הבנתי שהיום הוא כבר פחות מקובל) של "בנים ממשיכים". אני לא יודעת איך מתנהלת ההרחבה בבונים והאם זאת הרחבה ראשונה או שניה או...אבל אני בוודאות יודעת שהרחבות רבות (רינתיה, מזור, חרות, ועוד רבים) החלו את דרכן כאשר ניתנה הנחה גדולה לתושבי המקום. גרוע מכך, גם לא ניתנה שום אופציה לשלם הרבה יותר כסף ולקנות אם אתה מבחוץ. הייתי אמורה להמתין עד שבני המושב יקנו את השטח יבנו עליו וימכרו אותו (אחרי זמן מה, אסור היה להם למכור מידית) אז כן, אם כל השטחים בהרחבות היו ומוצעים לכולם, אז אין בעיה, משק חופשי. אבל הם לא היו, וכדאי שנפסיק להתמם !!
 | 06.08.09
35.
האגודה והיזם עושים קופה גדולה ומוגזמת על רוכשי המגרשים בהבונים
היזם והאגודה במושב הבונים גוזרים קופון שמן מאד במחיר המופקע שהם גובים על לכאורה האקסטרות שלהם.......הבונים אינו מושב יוקרה......ובמחיר הזה ניתן לקנות מגרש בקיסריה בשכונת הגולף החדשה שעדיפה פי כמה על המגרשים בהבונים.......מכל הבחינות........ותזכרו עם נוף ים לא הולכים לישון במיטה.....להיפך רעש הרכבות במושב הבונים ידיר שינה מעינכם..!!!!!!!!
יצחק | 06.08.09
34.
כתבה בערוץ 2 - ערב יום שישי בשבוע הבא
שלום לכולםםםם.. אני מבקש להודיע בזאת שמתקיים תחקיר מעמיק ביותר על המינהל ובמיוחד על מחוז חיפה בכל הקשור להרחבות ולהרחבה של מושב הבונים בפרט. כתבת הערוץ תיחקרה אותי כחצי שעה נטו, הכתבת צילמה את ההרחבה ובתים נוספים והיא מגישה את הכתבה ביום שישי בשבוע הבא. לעצם העניין, אין צדיקים לא במינהל לא במושב ולא אצל היזם המבצע.. הבעיות של המושב הם קודם מול מינהל מקרקעי ישראל מחוז חיפה שמערים קשיים רבים, דיי במכוון ודיי ברישעות לשמה. ( עברתי את הייסורים האלה בעצמי..) המינהל הוא הבעייה!! היזם הוא כלי (דיי מוצלח!!!) של האגודה לביצוע התשתיות. קטגורית, לא המינהל ולא המושב וגם לא היזם המבצע יכולים לעצור את ההרחבה בהבונים. ל- 15 , אתה בושה למושב הבונים, אתה מתנהג בצורה גועלית ולא אתית. בגלל שהבן שלך לא היה זכאי לקבל מגרש בהחלטת בית המישפט אתה רוצה לחרב את הבונים בתמות נפשי.. לפני 10 שנים כל בן יכל לקבל מגרש בהחלטת 737 ולא עשינו את זה כי אנשים כמוך היו בהנהלה וברחו ממנה.. לא יעזור לך כלום, הבן שלך יקנה מגרש כמו כל אחד אחר וללא הנחה מיוחדת כלל וכלל. אתה הלכת והתלוננת נגד המושב במס הכנסה ואתה מעז לבקר את המאבק שלנו על הקרקע. תתבייש !! וגם תתעורר כי הבעיה הייתה ונישארה - המינהל (מחוז חיפה)
בן מושב הבונים | 06.08.09
33.
אוסף של אנשים מוגבלים וצרי עין! אני קונה את המגרש עם הכסף הפרטי שלי!
ובונה עם הכסף הפרטי שלי, אז איפוא הבעיה ? כל עיסקה כז מכניסה למינהל (מדינה - כולכם) מליון שקל, תוסיפו לכך עוד מיליון פלוס בבניה (תשומות בנייה, עבודה, מיסים וכו.) תרומה ישירה לכלכלת המדינה שכל הדפוקים האלו שמתבכיינים, חיים ממנה. די לזיבולי השכל הבכייניים, זכותי לקנות ולבנות איפוא שבא לי על חשבוני (בניגוד למתנחלים למשל)
רוכש שחתם | 06.08.09
29.
לכל המתבכיינים
מושבניקים? אתם רוצים לגור ליד ההורים? גם אני רוצה לגור ליד ההורים, מאוד רוצה.. אבל ההורים שלי גרים בגבעתיים. גם הם הקימו ובנו (בנו פיזית!) את הארץ הזאת, אבל מה לעשות , אף אחד לא "דואג" לי שאני אוכל לגור לידם ! אז די באמת! צודקת מספר 25, צריך לעזור לכולם. אין מישהו שהוא יותר טוב או שיותר "מגיע לו".
ג. | 06.08.09
28.
מתלהמים וצרי עין
ככה אנחנו נראים... לא קשור בכלל למאמר, לא קשור בכלל למה המנהל ומה לא המנהל... ככה אנחנו נראים, חבורה של מתלהמים עם דעה על כל דבר.. חברים - קצת עובדות... כמי שבירר בשביל עצמו את האופציה לעבור לשם: (1) בנים\בנות\בעלי חיים ממשיכים - משלמים והרבה (2) הסיבה היחידה שכולם רוצים לעבור למושבים היום - לצערי - היא לא רק רמת החיים אלא גם ההזדמנות הנדל"נית !! ולכן מתפקיד המושב שמעוניין באנשי קהילה (לא מישהו שמתכנן לעשות "סיבוב") הוא לאשר ולוודא כי אכן אותו אדם מעונין באמת בחיי קהילה... (3) אחת הדרכים היא וועדות קבלה, דרך נוספת היא כמובן כספית - המושב דואג לשתי הדרכים הללו (4) הרווח של המושב עצמו מהנ"ל מינורי ביחס להשקעה (5) אם כלכך בער לכם לגור במושב - איפה הייתם אתם מתלהמים יקרים כשהמושבים ותנועת הקיבוצים היו על סף מוות, כשלגור במושב\קיבוץ היה נחשב בדיחה ומסובך... שבבצורת המשק קורס, כשכל רפת היא השקעה של מיליונים בהלוואות, כשכל מיתון הכי קטן משפיע על ההכנסות ישירות... למה אתם חושבים שלגור שעה נסיעה מהמרכז בלי פקקים, מהעבודה שלכם כל יום היא דבר שאתם מוכנים או יכולים לעמוד בו ? העיקר ..... לקטר לקטר לקטר .... לקחו לי, עשו לי, גם אני רוצה... רוצים ? תעשו !
דוד הליקופטר | 06.08.09
23.
עזיבת בני המשק
ההרחבה בישוב נועדה במקור לבני משק, בפועל בגלל המחירים הגבוהים של הקרקע, אף בן משק לא קנה מגרש במחיר מלא בהרחבה ועשרות הבנים שחברים באגודה,נאלצו לבנות את ביתם במקומות אחרים. מוזר מאד שאבשלום לוי, מנהל שכיר של האגודה מעדיף להגן ולדאוג בחרוף נפש על הקבלן שעושה בשטח כרצונו, במקום לדאוג לבני המשק שמשלמים לו את משכורתו...
חבר מושב הבונים | 06.08.09
17.
המאפיה האמיתית נמצאים במוסדות המדינה , וזה גם הגורם להפסדי ענק שנגרמים למדינה כל יום
הם יודעים רק לקחת - שכר - הטבות - חופשות , דוגמא - ספרנית בספריה משתכרת 4-6,000 ש"ח לחודש. אותה ספרנית בבנק ישראת משתכרת 55,000 ש"ח , מורים - משרה 116 שעות עבודה בשבוע (אחרים עושים בשעות נוספות ) , המורים יוצאים לחופשים ממושכים ביותר , פסח - שבוע לפני פסח המורים בחופש - , נו.. הם צריכים להכשיר את הבית אחרים יכולים אח"כ , או אולי בגלל שמדרש החינוך חשב שהוא משחרר את התלמידים שבוע לפני פסח על מנת לסייע לאמא להכשיר את הבית!!!! שלא נדבר על יתר החופשים ובכלל זה חושהב שנתית כל כך ממושכת שרק מגבירה את הפשיעה. זו ממשלה אחראית .......סופה המדינה לאבדון
שלומי-כלכלן | 06.08.09
16.
שאלה ל-2
הלוואי שהיית צודק. אני בן מושב נשוי + 1, ולעצרי במחירים של היום אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות שטח לבניה (עוד לפני עלות הבניה). תגיד, איפה מחלקים אדמות לבני המושבים? אני רץ לקחת. מושבניקים = מליונרים חדשים ? ספר את זה להורי הפנסיונרים שעבדו כמו חמורים כל החיים אך הפנסיה שלהם מעוקלת והם וחיים מכספי ביטוח לאומי רק בגלל שחתמו על ערבות לפני 50 שנה. לידיעתך אף אחד לא מקבל אדמות חינם, גם בני מושבים ש"מקבלים" אדמה (שכבר שייכת להם רק שהיא בסטאטוס "חקלאי") נדרשים לשלם מחיר מלא! סליחה טעות - הם נדרשים לשלם 97% מערך הקרקע שכבר שלהם. אתה צודק, המדינה באמת "דואגת" למושבניקים.
צעיר בלי כסף | 06.08.09
14.
2 אתה בכיין
טוב שלו הוספתה גם את השד העדתי לעניין. זה לא פרוייקט "בנים ממשיכים" זה פרוייקט לכלל הציבור. מה לעשות שלא כל אחד מתאים להיות חבר מושב, תבדוק ותראה שהמדינה מרוויחה מצויין מהפרוייקט הזה, התושבים הותיקים של המושב-לא ממש. אין כמו לצעוק "גזל" במדינה שלנו יש כלכך הרבה מזה, שאם תמיד תצעק, כמעת תמיד תהיה צודק, מי צריך לבדוק בכלל?
אבי | 06.08.09
13.
ל-2: אם חצי דונם בעלות של 300,000$ (כן, שלוש-מאות אלף דולר) זה חינם, כנראה אני מרויח מעט מידי
מנהל מקרקעי ישראל כבר מזמן לא "מחלק" מגרשים בחינם למושבניקים. עלות חצי דונם בהרחבה של מושב, לבן מושב שנלקחה ממנו קרקע חקלאית בתמורה, היא בערך 300,000 $ (ועוד הקרקע החקלאית שנלקחה בתמורה) ןעכשיו גם צריך לבנות בית ... עוד 100, 150 אלף דולר ?? זה נראה לך בחינם ?
בן מושב שרוצה לקנות בהרחבה | 06.08.09
9.
ל-2 זה לא בחינם-קודם תדע את העובדות לפני שאתה מקשקש
זה עולה הרבה כסף וברור שבני המושב יקבלו את האופציה לרכוש את הקרקע לפני תושבים חיצונים הם עיבדו את הקרקע מקום המדינה וכמו כן מפקעים להם את הקרקע אז לפני שאתה מקשקש תברר עובדות , בטח אתה מהקשת המזרחית אלה שכל הזמן חושב שדופקים אותם ואם לא אז כנראה שאתה סתאם קנאי, לך תקנה קרקע במושב ותקבל גם אתה זכיות לבנים ממשיכים....
גלעד | 06.08.09
7.
הרפורמה של נתניהוממשיכה את נהול הקרקעות בספסרות ע"י המנהל
כל הרפורמה היא גבית כסף לאוצר מבעלי דירות מהוונות, אך העיקר שיחרור קרקעות ומכירתן בזול לישראלים זה לא יהיה והדירות בארץ שהם החסכון העיקרי של האוכלוסיה יהיה יקר מאד לצעירים שמרכיב הקרקע והמיסים הם 70% מהעלות. ומחיר הקרקע של המדינה בשמים..
מנחם | 06.08.09
5.
מגיב 2 - כמה שאתה טועה
בתור בת מושב שרוצה לגור שם ולא יכולה. בהבונים המינהל החליט לעשות כסף. הבונים לא מרויחים מזה שקל ואף בן משק לא יכול להרשות לעצמו לגור שם. ה15 שקנו הם עשירים מחוץ למושב שהמינהל הרויח מכל אחד מהם מעל מליון שקל על מיגרש. בני המשק לא יכולים לעמוד במחירים האלה והמינהל רוצה למכור לכל המרבה במחיר. 100% מבני המשק עזבו כי אין להם איפה לגור, המושב הופך להיות בית זקנים כי צעירים לא יכולים לשלם את המחירים המטורפים האלה.
בת משק | 06.08.09
2.
שוב מחלקים אדמות מדינה חינם למושבניקים = המיליונרים החדשים !
ההרחבות הם פשע, המדינה מחלקת חינם אדמות למספר מצומצם של משפחות במושבים. כל משפחה בונה בית על הקרקע, ומוכרת אותו במיליונים !. תתעוררו ! למה רק לבני המושב מותר לקבל את האדמה ? למה לא מוציאים למכרז לכלל הציבור ? זו אדמה חקלאית במקור, ואם החליטו להפשיר אותה לבניה שיתנו לכולם הזדמנות שווה !.
יואל הלוחם | 06.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת