אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

על חתולים ואנשים

243 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

243.
5 סיבות למה אני אוהבת חתולים
1.חתול יודע להשמיע 16 קולות,ולעומת זאת כלבים יכולים להשמיע רק 6. 2.כלבים מחרבנים כל הזמן ואני לא סובלת את זה אבל החתולים יותר נקיים. 3.חתולים יותר מנומסים ומנקים את עצמם והכלבים מפונקים. 4.חתולים יודעים לצאת מהבית במרחק 2400 מטר. תנסו לחשב את זה כפול 2 וזה המרחק שהם יכולים ללכת.תתפלאו. 5.כלבים בחיים לא יהיו עשירים ו/או מפורסמים אולי מפורסמים אבל לא עשירים.
חתולים שולטים❤î)ÚNâ?Â~FD~F | 09.07.21
237.
המשך
מביאה אור ושמחה לכל בני הבית, היא נושא הדיבור, כולנו אוהבים אותה בטירוף, היא לגמרי משפחה. אני מחכה ליום בו אנשים יפסיקו להשוות בין כלבים וחתולים וילמדו פשוט לאהוב את החיה שלהם בלי להפיץ סטיגמות ושקרים, כי כל חיה טובה בדיוק כמו השנייה. אני יכולה להעיד על עצמי שהיה לי כלב ויש לי חתולה, לא הסתדרתי עם הכלב ולא היה לי איתו קשר טוב ועם החתולה יש לי קשר מדהים. זה תלוי בבן אדם ובחיה, כל חיה היא אחרת כי יש לה נשמה אחרת, אז תבחרו לפי נשמה, ואל תפלו, תשוו, תשפטו או תורידו מהערך של חיה אחרת לפי הסוג שלה.
חתולה משולמת | 08.01.20
236.
את טועה
בתור אחת שהאמינה לכל אותם הסטיגמות שכלבים יותר טובים מחתולים לפני שהייתה לה חתולה, אני יכולה להגיד לכם שזה ממש לא נכון. החתולה שלי היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. יש לנו אהבה ללא גבולות ואני מרגישה שאני יכולה להיות פשוט עצמי איתה. אני עושה הכל איתה, היא מחכה שאחזור הביתה או אצא מהמקלחת, באה אליי כשאני בוכה ונרדמת, היא מבינה אותי ואני אותה מהיום שבו ראיתי אותה, אני משחקת איתה ועושה איתה כל דבר שכלב יכול לעשות ומעבר. זה קשר כל כך עמוק שאין לי מילים להסביר אותו, היא נהייתה מרכז הבית מהרגע שהגיעה.
חתולה מושלמת  | 08.01.20
233.
לכל חובבי החתולים
שטוענים שכלב בסך הכל רודף אחרי צעצועים ויושב כשאומרים לו ואין בזה כל חוכמה - שיתביישו. אין מילה אחרת. זה דבר ראוי להערכה. חתול לעולם אינו יצליח לפתח מצב שבו יקשר את הפקודה לתנועה שהוא אמור לעשות. נכון שאם החתול היה חי גם הוא בקבוצה רמת ההשכלה שלו הייתה מתפתחת, אבל נראה שזה מספיק לו בהחלט. עם זאת, גם הכלב שלכם לא עושה את זה כי הוא מת עליכם. כמובן שהכלב אוהב אותכם מאוד כי הרי הוא חיה בעלת אינטראקציות חברתיות, אך הוא עושה את זה כי הוא חושש. הכלב בטבע - הזאב - חי בלהקה ובכל להקה ישנו אלפא - מנהיג. במידה ואחד מחברי הלהקה אינו מקשיב לאלפא, הוא יסולק מהלהקה... וזאב בודד אינו שורד (היי, חרוז.) גם כאשר הכלב קופץ כאשר אתם מגיעים הביתה יש לכך שלוש סיבות: הראשונה; הוא אוהב אתכם והתגעגע אליכם. השנייה; כאשר האלפא עוזב, הלהקה נותרת 'מופקרת', ללא השגחה וביטחון. כאשר הוא חוזר הלהקה מאושרת מפני שהם יוחלו לחיות, ובנוסף - הכלב לעולם לא אוהב להישאר לבד. השלישית - לעיתים הכלב עושה זאת מתוך שתלטנות; קופץ על מנת להיות גבוה מכם. החוכמה של הכלב מתבטאת בכך שפעולותיו שאותן מרגילים אותו לעשות אינן מובנות מאליו. החתול עושה רק את מה שנמצא כהתנהגות שעברה בגנים ואינו פתוח להתנהגויות חדשות. *** שימו לב: פקינזים, מלטזים וצ'יוואוות למיניהם אינם נחשבים מבחינתי "כלבים".
רעות (כן, שוב)  | 29.03.15
231.
מהכתבה ברור שהחתולים יותר חכמים מהכלבים
אבל הם מסתדרים רק עם אנשים שהם חכמים מספיק כדי לדעת שהחתולים וכלבים הם שונים מאוד ולכן גם היתרונות והמעלות שלהם מתבטאים באופנים שונים. כל אחד מהם מביע אהבה, אלא שכל אחד עושה זאת בדרכו. גם אנשים שונים מביעים אהבה בדרכים שונות, ואפרופו - מניפולטורים, אם החתולים עד כדי כך מניפולטורים שהם בייתו את האדם, ומניסיון - הם גם מאלפים את הבעלים שלהם, ולהבדיל - הכלבים עד כדי כך צייתנים שאפשר היה לביית אותם ואפשר גם לאלף אותם. מי יותר חכם?. וחוץ מזה - אם חתולים כדבריך, היו רק לוקחים, אתה באמת חושב שהיו כל כך הרבה אנשים שהיו מגדלים אותם בכזו הנאה? חתולים נותנים המון אהבה לבעליהם, כמובן, בתנאי שבעליהם יודעים להתייחס אליהם בכבוד ובאהבה. ברור שמי שהגיע למסקנה שחתולים רק לוקחים לא אהב באמת חתול מעולם. חתול אוהב את מי שאוהב אותו, וזה הרבה יותר חכם ונכון מאשר לאהוב את הבעלים שלך בנאמנות עיוורת..
 | 22.04.12
230.
כלבים הם סתם תלותיים והסיבה היחידה שהם חנפנים כאלה כתובה למטה:
כלבים מצליחים פחות לשרוד ללא בעלים בחוץ (עובדה שאין הרבה כלבי רחוב, למרות שהמועצות פועלות ללכידת שני המינים כשהם ברחוב.)ולכן הם לא פחות מניפולטיבים-הם צריכים אותנו כדי לשרוד אז הם יודעים להתנהג יפה,לעומת חתולים שיכולת השרידה שלהם גבוה מעוד, הזיכרון של חתול גדול יותר משל כלב, חתול גם אם נולד בבית הוא יכול להחליט ללכת כשבא לו וגם לחזור באותה מידה, חוץ מיזה... חתולים לא אוהבים בסקוויט.. ככה שאולי הניסוי למטה לא מוצלח ככ...
מיצי | 26.03.11
229.
הכללה החוטאת למציאות
אני מכירה ומעדיפה חתולים ויבושם למי שמעדיף כלבים והסיק לגביהם , כי הם חכמים יותר וגם פה מדובר בהכללה גורפת. כמו בני האדם ולרבות חוקרים,מדענים,כותבי מאמרים,עורכי סקרים,פסיכולוגים ואחרים ישנם חתולים חכמים יותר וחכמים פחות,נחמדים יותר ונחמדים פחות,עצמאיים או תלותיים,ג'ינג'ים ושחורים בצבע ובאופי,צעירים בוגרים וזקנים ,פעלתנים ועצלנים,שקטים ואקטיבים,זכרים השונים מנקבות והכל מרקם תכונות שונה מחתול לחתול גם על פי הגנטיקה שלו והן על פי סביבת גדילתו וחייו. מי שמגדל וחי עם חתול,מיטיב לדעת כי בראש וראשונה,חתול הינו אינדיוידואליסט וכל אחד , יחיד ומיוחד, ישנם חתולים,החכמים ורגישים יותר מבני אדם.
אביבה קין | 22.09.09
225.
לדעתי...
בתור פרופסור, מה שהועלה על הכתב לוקה בחוסר אמינות אקדמי נבזי... הרמה נחותה, בחירת המילים קלוקלת, וכל הרצף הלוגי אינו מחובר לכלום... כולנו יודעים מה טיבם של מאמרים למיניהם. ואגב, מהבנתי הדלה מהכתוב דווקא מוצג שחתולים חכמים בהרבה מכולנו. ולסיום, אחת ולתמיד - מה זה החרטוט הזה בנוגע למי יותר חכם, אוהב, מוצלח וכו'? כל ברואי עולם מיוחדים במינם, כל אחד בדרכו. כלבים מדהימים, חתולים מדהימים, ובני אדם גם, לפעמים. כל אחד שיבחר לעצמו את החיה המועדפת עליו ויאמץ לחיקו, כי המציל נפש אחת בישראל מציל עולם ומלואו. מה שוודאי מעבר לכל ספק - ילד/אדם שגדל עם חיות, הרבה יותר מפותח רגשית ומודע לסביבתו - להורים שבינינו.
אחד העם | 17.08.09
223.
כלבים יעשו את צרכיהם בדירה אם לא מוציאים אותם
חתול בחיים לא יעשה סתם על הריצפה. יש לו ארגז חול ורק שם הוא יעשה את צרכיו. בנוסף, החתול מטפח את פרוותו היפה- יש לו מודעות עצמית גבוהה שאין לכלב. אם הבעלים לא מטפח אותו- הוא יהיה מלוכלך ומדובלל. אז מי יותר חכם? בנוסף, זה מטופש לקבוע מי יותר חכם. כל חיה וחוכמתה היא. חתול יודע איך להפעיל את בעליו- זו חכמה או טיפשות?
שושי | 17.08.09
220.
חתולים אדישים - האמנם?
אני מגדלת חתולים מזה שנים רבות, בעבר גם גידלתי כלבים כך שיש לי מקור להשוואה הולם. לפני מספר שנים התאלמנתי ועברתי תקופה מאד מאד קשה. רציתי לשתף אתכם בצורת ההתנהגות "האדישה" של החתולים שלי וצורת ההשתתפות שלהם בצער שלי. החתולים חשו, בצורה לא מובנת לחלוטין, מתי בדיוק היה לי התקף של מצב רוח קשה. הם ליוו אותי, לא עזבו אותי לרגע וכשהייתי במיטה תמיד היה אחד החתולים לידי או עלי. הם ישבו סביבי, התחככו בי, גרגרו וממש "דאגו" שארגיש מוקפת באהבה. האם זו אדישות? האם זה חוסר יחס? אני מקווה שהפרופסור "המלומד" יקרא בעיון את כל התגובות למאמר הטיפשי שלו ואולי יסיק מסקנות שונות ממה שכתב כאן.
אלונה | 16.08.09
219.
יש אנשי חתולים ואנשי כלבים
לכלב יש תועלת. גם מחתול אפשר להוציא תועלת-צריך רק לדעת לתפעל את שנייהם, חיות מחמד מפונקות הן בד"כ תחליף לקשר אנושי שמסיבות שונות אין מספיק ממנו לבעלים. חיות עבודה הם יצורים שמבצעים עבודה תמורת עבור הבעלים, יחסי גומלין של תועלת הדדית. חתולים הם אמצעי מצויין להרחקה של עכברים ונחשים מהחצר למשל, כל עוד לא הופכים אותם למפונקים מידי.
אבי | 16.08.09
216.
הדבר הבסיסי הוא להביא את טענות הצד השני
חתולים הגנו אלפי שנים על בני האדם מעכברים, חולדות ונחשים הכי קל לקטול את החתול - אבל מי שחי במושב יודע שיש חתולים אז אין נחשים ואין עכברים וחולדות כלב שימש לשמירה ולציד. אין שום קשר בין נאמנות החתול לנאמנות הכלב. החתול מגן על טריטוריה קטנה והוא יצור בודד ,כלב חי בלהקה.
כתבה שטחית | 16.08.09
215.
חתול - פאר הבריאה
תמיד הוקסמתי ממראה החתול, נהניתי מפרוותו הנעימה למגע, מהגירגור, הקולות המקסימים (להבדיל מנביחות הכלבים הצורמים, חזקים, מעצבנים לרב). יופי זה דבר חשוב גם כן. תמיד חשבתי שחתולים לא חכמים לא תיארתי אפילו שיודעים איך קוראים להם. זה תמיד נראה לי מגוכח לראות שכנות שמטפלות בחתולי רחוב, שנתנו לחתולים שמות. אך התבדיתי בגדול כשלקחתי לי חתולה (פשוטה ורגילה). נכחתי לדעת שהיא אינטליגנטית מאד, למדה את שמה מהר מאד ואז גם שמתי לב שכל חתול שנתנו לו שם יודע שזה שמו. אני רואה שהיא פשוט חושבת, מתלבטת, מנסה להבין. מי שמכיר חתול מקרוב , גם מזהה וזוכה במבטי הערצה, ממש הבעה של reverence. גם הזיכרון שלה ממש פנומנלי. היא זוכרת פשוט הכל, אפילו מלפני 6 שנים כשהייתה גורה. היא גם ניתנת לאילוף. למשל, למדה מהר מאד את המשולש בקצה המיטה שמוקצה לה, למדה לאכול רק על טווח השקית ולא לגרור חתיוכות בשר מחוץ לתחום, למדה לא לעלות על השיש, ואין ספור דברים אחרים, ובמהירות ולא במאמץ של אילוף. דרך אגב, הכרתי חתולים שאוכלים בידיים, ממש כמו בני-אדם וקופים. וכמו שאחרים ציינו, בפירוש הם מסוגלים להעניק אהבה שלא תלויה בדבר. יש חתולת רחוב שכ"כ אוהבת אותי למרות שאיני מאכילה. תמיד שמחה לקראתי, מלווה אותי, אפילו בסכנת דריסה ברחוב סואן. רק פעם אחת הצלחתי להאכילה, קודם-כל הביעה תודה אדירה, והייתה רעבה בטירוף לפי הכמות שאכלה, גם באמצע כל הזמן וגם בסוף, ניגשה אליי במקום לאכול. כנ"ל תחולה אחרת שהייתה תמיד שבעה. וגם במצב העירוני, עדיף לגדל חתול מבחינת שכנות ומהאספקט האקולוגי. לא מציקים לשכנים עם נביחות טורדניות, הצרכים הולכים בשקית לפח ולא על המדרכות, ארגזי החול לילדים, דשה וכו'. חתול לא תוקף אנשים סתם ככה, ואפילו לא תוקף כלבים כל עוד הם לא מאויימים. מה שלא ניתן לומר על כלבים. הם תוקפים גם אנשים וגם חתולים, ולצערי אני מכירה מקרים שהרגו חתולים "להנאתם". דרך אגב, הייתה לי כלבה מקסימה - פטיצה היה שמה, טובה ואינטליגנטית. זה לא אומר שאני לא יכולה לאהוב באותה המידה את מילקי המקסימה שלי!
סילווה | 16.08.09
214.
איזו בורות
כלבים יודעים ללכת רק אחרי מנהיג הלהקה שלהם ולא לפתח אישיות מעצמם חתולים הם בעלי אישיות - הם נותנים ואוהבים שלי למשל - הולכים איתי לכל מקום, מנשקים כמו כלבים, רצים לקראתי כשאני נכנסת הביתה ובהחלט יודעים להשיג את מה שהם רוצים אבל נותנים המון המון המון אהבה לא רק לוקחים הרבה מתוך זה טמון בחינוך והרגלים שמקנים להם מגיל קטן חתול אשר יתרגל להיות עם בעליו כל הזמן ויתרגל להרבה תשומת לב יגדל ככזה ולא יהיה אליםם ונשכן
לא יאמן | 16.08.09
212.
הכתבה עושה חטא גדול מאוד לחתולים
החתולים בבבית של ההורים שלי לא יכולים בלעדיהם, כשהם נסעו לשבועיים הם הסתובבו מדוכאים ובקושי אכלו. כשאמא שלי היתה חולה כל השלושה ישבו על המיטה לידה. כל חתול זה משהו אחר, ויש חתולים שרק מחפשים תשומת לב של אדם ולעיתים חווים רק אכזריות מידי אנשים. בנוסף יש זנים של חתולים שהם מיוחדים במראה שלהם וגם רגועים יותר באופי- ביות של האדם כמובן. הכתבה דוגמתית וכנראה נכתבה ע"י אדם שלא גידל ולא אהב חתול מימיו. כלב זו חייה מדהימה ונכון שהיא יותר תקשורתית, אבל הקשר עם חתול שגדל אצלך יכול להיות מיוחד ומעשיר באותה מידה ובדרך שונה.
לירון | 15.08.09
211.
אדון רפאלי, רואים שלא גידלת חתול מימיך
הכתבה הזו היא לא יותר מאוסף של דיעות קדומות נפוצות אודות חתולים, ומי שמכיר חתולים לעומק ובא איתם במגע יומיומי, יודע זאת בוודאות. הכתבה הזו היא לא יותר מאוסף של דיעות קדומות נפוצות אודות חתולים, ומי שמכיר חתולים לעומק ובא איתם במגע יומיומי, יודע זאת בוודאות. אני באה במגע עם חתולים באופן יומיומי מזה שנים רבות, ובמהלך השנים הללו נתקלתי בחתולים רבים אשר נתנו אהבה לא פחות מאשר כלבים, אהבה שאינה תלויה בדבר, בוודאי שלא במזון. היו ועדיין יש חתולים שאני לא מאכילה, אבל הם עדיין באים אלי כל יום בשמחה משום שהם מקשרים אותי עם משהו חיובי. הידידות שלהם היא לעולם לא "על תנאי". אגב, בשנות היכרותי עם חתולים נתקלתי גם בחתולים שהאכלתי, אך למרות זאת הם לא היו ידידותיים כלל – כפי הנראה היה להם ניסיון רע עם בני אדם, ועל כן הם נרתעו אפילו ממי שמאכיל אותם. לגבי הגרגור של החתול – לא ברור לי מהיכן הבאת את הקביעה שהגרגור נפוץ בעיקר אצל חתולים אשר חיים בבית שבו יש רק אדם אחד. אני גרה עם אחותי, מגדלת שלושה חתולים, ושלושתם, בלי יוצא מן הכלל, מגרגרים. גם חתולי רחוב ידידותיים מרבים לגרגר – אני נתקלתי לא באחד ולא בשניים כאלו. ולא רק שהם מרבים לגרגר, אלא שחלק מהם אפילו מלקקים אותי בדיוק כמו כלבים. האם הליקוקים האלו גם הם מניפולטיביות? חלק מהחתולים האלו יודעים שאני לא מאכילה אותם (אלא שכנות אחרות), כך שהליקוק, כמו גם הגרגור, לא בא להשיג משהו אלא להביע אהבה ושביעות רצון בלבד. מלבד זאת, יש חתולים, כולל החתולים שלי, אשר אפילו מתהפכים על הגב על מנת שאגרד להם את הבטן – שוב, התנהגות "כלבית" לכל דבר. רק במקרה של חתולים ההתהפכות על הגב באה להביע אמון וביטחון מוחלטים באדם שמלטף אותם. ההערה שלך על כך שהכלבים, בניגוד לחתולים, תולים עיני הערצה בבעליהם, מלמדת על טבעם של רוב בני האדם יותר מאשר על טבעם של החתולים – האדם הזקוק שיעריצו אותו כל העת. לא בדיוק תכונה חיובית. מי שאוהב חתולים אינו זקוק לכך שיעריצו אותו. הוא מקבל את החתול כמות שהוא, וליחס של החתול אליו אין שום השפעה על אהבתו לחתולים. אני לא פעם נשרטתי על ידי חתולים ואפילו ננשכתי. האם הפסקתי בגלל זה לאהוב חתולים? ממש לא.
אוהבת חיות | 15.08.09
210.
גם אני בחתולים. יש לי אלוהים ממין נקבה בבית
שזיף יקירי בגלל שאתה חובב כלבים נפלו מספר שגיאות בכתבה שלך ראשית- הטרף הגנטי של החתול הוא הציפור ולא העכבר. חתול מגיב לציפור בקירבתו בחיקוי ציוץ תוך הנעה מהירה של לסת תחתונה שנית- כל החתולים הקטנים מגרגרים דו-כוונית ושלישית- דוגמנית יפה נובחת כדי לשמור על ביתך? כך גם החתול. חיה אצילית מדהימה ועושה הרבה אושר בבית.
aviku | 15.08.09
209.
מה יהיה עם המחקרים הדבילים האלו?
אנשים רוצים להתפרסם בזכות מחקרים הזויים שאין להם בסיס הסותרים פעמים רבות מחקרים אחרים. לא מזמן רכשתי ספר שעוסק בחתולים ונכתבו שם עובדות שונות לגמרי. מעניין... אני מגדלת חתולים כבר למעלה מ-15 שנה ואף אחד לא יכול להתווכח איתי על האהבה שקיימת בינינו. החתולים שלי עוזבים את המיטות הנעימות והחמימות שלהם בבית, בימים הגשומים והסוערים, יוצאים מהחלון הולכים כברת דרך, עולים כ-50 מדרגות עד החניה, כדי ללוות אותי הביתה. מי שמכיר חתולים, יודע עד כמה הם שונאים גשם ובכול זאת, הם באים לקבל את פניי בחום. כתבה מיותרת!
מיכל | 15.08.09
208.
פרופסור מפוזר(מאמר של שונא חתולים)
לא התבלבלת קצת? על איזה מחקר מטומטם אתה מדבר. אולי לקחת חתול והוא לא ציית לך כמו כלב? לא אתפלא. חתול יודע מי אוהב אותו באמת להבדיל מכלב שגם אם תכה אותו הוא ילך אחריך. לא בגלל שהוא ח אלא כנוע. אני מגדלת כלבים וחתולים והמחקר שלך מופרך מיסודו. החתולים נותנים אהבה וכרוכים אחרי. הם מכירים את שמם כל אחד יודע את שמו ויגיע כשאקרא לו. אני יכולה להביא מישהו שיוריד את הכלבים כשאיני בבית,הם ילכו איתו,אבל החתולים לא יבואו לההתלטף ולגרגר למטפל זר. הם ישמרו אמונים לבעליהם. מי שמניפולטור הוא האדם אתה מגדל חיה שיש לך תועלת ממנה? אז תגדל פרות ותרנגולות. כמה שטויות אפשר לכתוב בכתבה מטומטמת אחת. אתה פשוט לא מכיר את החתול פשוטו כמשמעו. תמשיך לגדל את הכלבים שלך ותעזוב בשקט את החתולים לאלה שאוהבים אותם באמת. ד.א. אני מאכילה גם חתולי רחוב פעמיים ביום בשעות קבועות. בדייוק על הדקה כולם נאספים בפינת האכלה ואם אני מאחרת קצת אני מוצאת את כולם בכניסה לבניין מחכים לי.אז איך אפשר להגיד שאינם חכמים אפילו אתה לא יודע מה השעה ללא השעון.
מאכילת חתולים גאה | 15.08.09
207.
סליחה? עוד מחקר מפוקפק?
כמי שמגדלת שנים רבות משני המינים, כלבים וחתולים, אני יכולה להעיד שחתולים מחזירים הרבה אהבה חום ונאמנות לא פחות מכלבים, וכמו בני אדם, כלבים וחיות אחרות, לכל פרט אישיות משלו. מגוחך בעיני לייחס להם תכונות של מניפולטיביות.. חתולים הם חיות מדהימות מי שאוהב ימשיך לאהוב ומי שלא אוהב מפסיד.
חתולת רחוב | 15.08.09
206.
יעניין אותי לראות תוצאות מחקר שבודק את הקשר בין אופי האדם לחיה אותה הוא מאמץ
לי חשוב מאוד טוב לב וכנראה בגלל זה אני אוהבת את הכלבים. למה אנשים אוהבים חתולים, ולמה הם חושבים שדווקא העובדה שהחתולים עושים מה שבא להם זה מקסים? אולי זה מרגיז, האם יש משהו שאדם חווה שגורם לו לחשוב כך או אחרת? משהו בחינוך?
 | 15.08.09
205.
עוד לא נאמרה המילה האחרונה במחקרים: המחקר הבא המפריך את המחקר הזה - כבר נמצא בדרך !!!!
כל הכתבה שלך מראה בדיוק להיפך ממה שמוגדר בכותרת שלה: המחקר מוכיח דווקא שהחתולים הם הם החכמים ולא הכלבים . מי שעושה מניפולציות חייב להיות חכם ובעל מחשבה - וכזה הוא החתול . מעמדו של החתול הוא נחות מלכתחילה, וההתמודדות שלו עם העולם האנושי היא קשה יותר - ובכך אשמים רק אנחנו. .ראיתם פעם "כלב זבל"? לא! אבל "חתול זבל" או "חתול אשפתות" - כפי שאנחנו , בני האדם, מכנים אותם וכפי שאנחנו מתייחסים אליהם, גרם להם לפתח תכונות הירואיות ממש כדי לשרוד . לעיתים זה מעורר חמלה ולעיתים הערצה רבה! מסתבר שבני האדם הם אגו-מניאקים ומחפשים כל הזמן רק שיעריצו אותם וישתחוו להם , בגלל זה אנחנו אוהבים את הכלבים שהם כנועים ומתרפסים. וזה מדגיש יותר את אופיו הייחודי של החתול שהיא חיה אצילה , גאוותנית, חכמה ועצמאית ובעלת אופי. לעולם לא תמצא חתולים שמתנהגים אותו הדבר - לא כך אצל הכלבים : אתה מקבל מהם מה שאתה מצפה לקבל מהם - כולם אותו הדבר. הכל צפוי. הקיצר: עוד לא נאמרה המילה האחרונה במחקרים על החתולים. כמי שעוסק במחקר על חתולי רחוב בפרט ועל חתולים בכלל וכמי שיודע שנעשים בעולם מחקרים נוספים על חתולים,מובטחים לכם גילויים והפתעות מרחיקות לכת ומדהימות לגבי עם החתולים המופלא!!! מחקר אחד דוחק תמיד הצידה מחקר אחר , ולכן המחקר הזה נשוא הכתבה יהיה "שווה לכפרות"... אגב, מרגע זה הוא כבר לא רלוונטי - כי המחקרים הבאים הסותרים את המחקר הנדון כבר בדרך....
חוקר חתולים | 15.08.09
203.
המדענים קובעים: לא משתלם לאהוב את שיזף
נראה כי לשיזף יש משהו אישי נגד חתולים, אין הסבר אחר לכותרת: "המדענים קובעים: לא משתלם לאהוב חתולים " עבורי- הכותרת הזאת ב-ynet פוגענית. בשום מקום במחקר, בטוחני, לא עשו חשבון האם משתלם או לא לאהוב חתולים. כל אחד עושה את החשבון שלו. ואני אוהבת חתולים, ללא ציפיה לתמורה. דרך אגב: מדוע משתלם לאהוב כלבים? או בעלי חיים בכלל?
אוהבת חתולים | 15.08.09
200.
החתולה שלי אומנם בעלת הבית אך אני שמח, כי היא מרשה לי להתגורר אצלה.
והיא יודעת לטפס מעל ארון המטבח, לפתוח משם את הדלת של התא בו אני שומר על קופסאות נתחי הטונה שלה, להפיל אחת על הריצפה, לקפוץ על ידית דלת חדר השינה ולפתוח כך את הדלת, לפס אלי למיטה ולהעיר אותי בליטוף רגל או זנב, כדי להזכיר לי, כי הגיע הזמן לארוחה. אם חדר מקק ביעף דרךהחלון היא תהמם אותו במכת בזק ותבוא לקריא לי ליד המחשב, כי חדר אלינו אורח לא רצוי. אםנכנס אלינו מבקר מוכר, היא תבוא לקבל ליטוף, אם זה זר,תברח מיד למרפסת. היא מזהה את התנעת אופנוע השכן ומיד ממהרת לצד השני של הדירה כדי לטפס על החלון ולראות אותו בגמר הסיבוב סביב הבית על הכביש ממול. היא חייבת לקל את מנת הליטוף היומית שלה, ולא הולכת ליישון על הספה בלי זה. נכון, היאלא תלקק את נעלי בל בית כמו הלב, אך גם לא תעשה לעולם צרכים באמצע החדשר ד לאחר טיול הבטווקר כמו הכלב של השכן. כל השירותים שלה - רק בחול במרפסת והיות והיא לא יצאה לעולם החוצה היא יותר סטרילית מכל חיות הבית בשכונה. היא נותנת אהבה, רוך ופינוקים לכולם בבית כמו בין שווים ולא כמו עבד נרצע לבעליו בדומה הכלבים. אז שלא יספרו לי סיפורים מה זה חתול בבית, יש לי אותה כבר מעל 12 שנים.
עדי | 15.08.09
199.
עוד חכם
למה את משווה את החתול דווקא לכלב?...למה לא להשוות אותו לפיל או לג'ירף?..אולי לחולדה או ג'וק?....פעם, שרכבתי על האופנוע שלי,שאל אותי מישהו ברמזור כמה הוא עולה.עניתי לו מתוך נימוס,והוא עונה לי בחזרה לא היה עדיף כבר לקנות רכב?(ועוד כמה "מילים יפות" בגנות האופנוע). מה ההשוואה הזו בכלל?חתול זה חתול..כלב זה כלב וכל אחד יעשה מה שטוב לו,מבלי להשמיץ את האחר.הכותב המלומד חושב שכלב עדיף?אדרבא , שייגדל 30 אבל מבלי להשמיץ את החתול.על כל "מחקר הזוי" כזה , ניתן למצוא 10 מחקרים שסותרים אותו..אז פליז , כותב יקר , דו מי א פייבר...תחפש משהו יותר רציני לכתוב עליו.
cat lover | 15.08.09
198.
לבעל הטור
יסלח לי מי שכתב את הטור הזה, אבל הוא סותר את עצמו. עצם האמירה שהחתולים בייתו את בני האדם ולא להפך (כמו אצל הכלבים), ושהחתולים מניפולטיביים ויודעים להשיג מה שהם רוצים, זה מראה על כך שהחתולים חכמים בהרבה מהכלבים. ועוד נ' שאף אחד לא מעלה, החתולים בהחחלט פחות אגרסיביים. כמה פעמים שמעתם על כלב שהתנפל על עובר אורח או אף על בעליו? וכמה שמעתם על חתול?!
יוליה | 15.08.09
193.
לחתול יתרונות רבים שאין לכלב!!!!
חתולים הם פועלי הנקיון הטובים ביותר בעיר. אם יש לך גינה - קח חתול. הוא כבר ינקה אותה - אבל יסודי: נכון שהוא הופך פרחים ואוכל דשא אם הוא זקוק לכלורופיל, אבל לא יהיו לך עכברים, נחשים מריחים אותו ובורחים וגם עקרבים. כדאי מאד להחזיק חתול בגינה. הוא אולי לא מתחנף אליך כמו הכלב, אבל הוא יודע לשמור על הסביבה מפני מזיקים.
חובבת חתולים | 15.08.09
192.
רידידות. כמובן.
החתולים לא "חכמים" פחות מכלבים, אלא חכמים באופן שונה, ובעיקר הם לא "אנושיים" כמו כלבים וזו מקור טעות ההשוואה. הכלב מקבל על כך נקודות. הרבה נקודות. לכן אין חיית מחמד שמשתווה לכלב, ואין גם מקום להשוואה, אף על פי שהיא מתבקשת באופן אוטומטי. השבוע גיליתי שחתול, אף על פי שהיא חיה סוליטרית, היא סוליטרית רק בחברה. או בחברת חתולים, או בחברת בני אדם. אך ברגע שהיא נמצאת לבד יתר על המידה, היא מיד זקוקה לחום בעליה, והבדידות מקשה עליה.
JJ | 15.08.09
183.
אוהבי חתולים קובעים - לא משתלם לאהוב מדענים
מדענים זה בדרך כלל סטטוס של אנשים שמוצצים כסף למחקרים שנועדו להפריך מחקרים של קולגות ומזה הם מתפרנסים. רוב רובם של המחקרים בעיקר אלו הנעשים בבעלי חיים נועדו לספק את הסקרנות והיצרים החולניים של החוקרים ובינם לבין קידום האנושות אין ולו דבר אחד מלבד ניפוח מקורות הממון של המוסדות החוקרים. חתול הוא חיה מקסימה בעלת אופי חזק שאינה מקבלת לחברתה כל אחד וכנראה בגלל זה כשלו המדענים. החתול מחליט מי יהיו חבריו ובמי אפשר לתת אמון ולהבדיל מכלבים הוא אינו חי כדי לספק את רצונו של בעליו אלא בעל אג'נדה לחיים משלו. מלבד זאת, חתול הוא קו הגנה ביולוגי ממדרגה ראשונה ובמקום בו יש חתולים אין עכברים, נחשים ג'וקים ושאר מרעין בישין. אני מניח שהחוקרים מעדיפים להתידד עם נחשים שהרי באופי הם די דומים.
מישקה החתול | 15.08.09
178.
ראוי לציין כי המחקר נעשה על 3 חתולים ו3 כלבים
קראתי את תוצאות המחקר לגבי חוכמת חתולים או כלבים. הוא התפרסם לפני מספר שבועות. השתמשו במספר קטן ביותר של חתולים וכלבים במחקר הזה, כמו כן לא בדקו סוגים שונים של חתולים או של כלבים. כן, דעת הכותב קצת משוחדת, אני לא הייתי מבססת שום מאמר על מחקר צר שכזה אלא אם לא הייתי אוהבת חתולים מלכתחילה כמו הכותב.
שלי | 15.08.09
176.
חתולים
כמגדלת חתול זאת כתבה שטותית לחלוטין ואני מוחה בשם החתולים זאת חיה מדהימה וחכמה והתועלת שלה עצומה החצר שלי נקייה מעכברים לא צריך להדביר ג'וקים, ג'וק שחודר הביתה יוצא בארון מתים והכי חשוב נחשים במו עיני ראיתי כיצד היא מגינה על הכלב שלי שגידל אותה מאז היותה גורה והורגת נחש. אז תניחו לחתולים ותנו להם לחיות המחקרים מראים שבלי חתולים יש התרבות חולדות ושאר מזיקים אז מה יותר חשוב לך לגדל חולדות?
אסתי | 15.08.09
169.
ממש מגלים לנו את אמריקה!!
לא חידשו כאן כלום. הרי ידוע לכל שכלבים הם בין בעה"ח החכמים יותר, ושהם מאוד נאמנים. ולי, כאחד שיש לו שני חתולים, יודע טוב מאוד שהם מניפולטיבים לא קטנים ואוהבים להתפנק ולהיתפנאן. אלה לא דברים חדשים, ואין זה אומר שכלב יותר טוב מחתול (או להיפך). לכל חיה היתרונות והחסרונות שלה. למשל, חתול הוא מאוד user friendly, הוא מטפל בעצמו כמעט לחלוטין ומאוד נקי וסטרילי. ולכלבים יש את הנאמנות שכולנו אוהבים. בקיצור - כל אחד בוחר את החיה שמתאימה לו ולאופי שבו רוצה לגדל חיית מחמד...
בן | 15.08.09
167.
לחתול הבית יש פי שתיים נוירונים במערכת העצבים והמוח מאשר לכלב
מה שאומר שמבחינה פיזיולוגית יש לו יכולת אינטליגנציה גבוהה פי שתיים מלכלב. החתול גם חייה מתקדמת הרבה יותר מבחינת האבולוציה - מהחתוליים התפתחו הקופים. החשיבה של החתול דומה במאפיינים שלה לחשיבה של האדם (ניסוי וטעייה ותפיסת מרחב דומה) בגלל זה עושים על מוחות של חתולים ובעיקר על כל מה שקשור למרכז הראייה שלהם ניסויים.
רועי | 15.08.09
157.
כל מי שאוהב חתולים יודע שהם אוהבים בחזרה, ומי שלא, לא יזכה לדעת את זה לעולם
וחתולים, לא רק שהם יותר חכמים מכלבים (אבל לא כל אחד יכול להבחין בכך, ובעיקר לא אנשים שמגדלים רק כלבים בבתיהם) הם גם יוצרים קשר מיוחד עם מי שמגדל אותם ומחזירים הרבה אהבה למי שאוהב אותם. ברור שמי שעשה את המחקר הזה לא גידל מימיו שום חתול , וייתכן ששום חתול (עם שכל בקודקודו) לא היה בוחר לגדול אצל אדם שכזה, שאולי מיטיב ליצור קשר עם כלבים אבל לא יודע איך לחיות בקרבת חתולים.
מיה | 15.08.09
156.
שנאת חינם במדינת היהודים
אני חושבת שהכתבה רק מוכיחה לנו שהחתול הוא כן חכם יותר מהכלב. עצם העובדה שהחתול גורם לאדם לעשות כרצונו במניפולטיביות זה סוג של חוכמה. החתול הוא בעל חיים מיוחד במינו ומעניק תשומת לב במידה מספקת. מעבר לכך ברצוני לציין שאני אוהבת גם חתולים וגם כלבים ובכללי גם את כל הבעלי חיים! תאהבו אותם וחבקו את כולם!
Keren | 15.08.09
155.
סתירה מסוימת
אם חתולים כאלו טיפשים איך הם יודעים להיות כאלו מניפולטיביים? הסבר הגיוני (יחי התער של אוקהם)- הם לא מניפולטיביים, שכן על פי אותו ההגיון, כלבים אף יותר מניפולטיביים מכיוון שהם הצליחו למלא כל משרה שנתנו להם אדוניהם רק מתוך תקווה שאדוניהם יפרנסו אותם. חתולים כן נותנים חום ואהבה. הם מתחכחים עם בעליהם, באים לישון איתם ואף מלקקים כדי לנקות אותם. יתכן ורק אני בעלת ניסיון טוב, אבל אני מאמינה באמת ובתמים שמה שנותנים זה מה שמקבלים.
 | 15.08.09
153.
החתול מספיק חכם כדי לא לשתף פעולה עם האדם כשלא בא לו.
כלב שרק שורקים לו בא בריצה בלי לבדוק אפילו את השטח מסביב. בגלל זה, בין היתר, הוא רק עושה רושם של חכם מהחתול, בגלל תכונות ה א ו פ י שלו. צייתנות של חיה לא בהכרח מעידה על חוכמתה אולי במבחני מעבדה נוצר רושם מסויים לטובת הכלב אך חתול הוא היונק השורד היחיד שחי ב ג ל ו י לצד בני האדם. מדוע אין כלבי רחוב? ולעומת זאת יש חתולי רחוב? כי הכלב ברוב טיפשותו המריירת לא יודע לשרוד ברחוב. החתול שורד ברחוב בזכות פיקחות זריזותו והמוטוריקה העדינה המעולה שיש לו והיכולת המדהימה שלו להפעיל בזמן את כל הכלים שהטבע נתן לרשותו לעומת זאת היכולת המוטורית של כלב שואפת לאפס. בזה גם נבחנת האינטיליגנציה. המציאות מראה בהרבה יותר ממבחני מעבדה מנותקים. "הכלב הצליח לאכול שמונה עוגיות והחתול רק 2" וכך הלאה. בחוץ זה בדיוק ההפך. לחתול הזהיר העדין ואנין הטעם יש שיקולים פנימיים ורגישויות שאין לאף חוקר סיכוי אפילו להבין אותם. חתולים, סתם לדוגמא, מאד רגישים למרקם השטח עליו הם עומדים, מישהו מהחוקרים חשב על זה כפרמטר שאולי מטה את תוצאות המחקר? מסופקני. אני מציע למדענים לבצע תצפיות אורבניות מדוקדקות על חתולים אז הם יגיעו לתוצאות שיפתיעו אותם. בטבע החתול מתפקד טוב בהרבה יותר מאשר בבית או תחת משקפי המדען. חתול שבע זה חתול רדום שלא מתעניין כלכך באתגרים המחקריים שמניחים לפניו. כלב שבע לעומת זאת, אני לא בטוח שיש חיה כזו... נסיון אישי... :) אז יש עוד הרבה שיקלולים וחישובים שיש להכניס למחקרים הללו כי לא מביאים בחשבון את הכל.
ר.כ. | 15.08.09
149.
פרופ' יקר לא חידשת ולמרות זאת - כמה השגות
המאמרים שהזכרת בכתבה - ידועים לנו מגדלי החתולים, הם פורסמו נדמה לי לפני כשבוע ימים. כל אחד מסתכל בעיניים שלו. יש מי יבחר לכנותאת החתול כמניפולטיבי ואינטרסנט ואני לעומתו אציין כי בעיניי החתול הוא השיא של האצילות, מי קבע ובאיזה זכות נטען אנו בעלי האדם כי החיה אמורה לשרת אותנו (לתת צמר, חלב, להית כלי עבודה וכד')? בבואך לאמץ בעל חיים או לחמול על החלשים בחברה, אינך עושה זאת על מנת שתזכה לתודה וברכה (שאחת מה הטעם בעזרה? כך נאמר על ידי חכמינו ז"ל). לחתול יש אופי באמת ייחודי, הוא לא נועד לספק לנו את הסיפוקים, הוא לא עבד לרגלינו ומתנהג בדיוק כפי שבני האדם מתנהגים: לרוב בני האדם לא יעשו מה שאינם חפצים לעשות - וכך גם החתול: יש לו נשמה ורצונות משלו ואינני רואה כל סיבה מדוע עלינו לצאת מנקודת הנחה כי הוא חייב להיות ממושמע כמו הכלב. לגבי חוכמתו של החתול: בטבע מינים רבים של בעלי חיים חלקם חכמים יותר וחלקם פחות, בדיוק כמו אצל בני האדם. כמי שמגדלת בביתה 2 חתולים, אני יכולה לומר בוודאות מוחלטת ולהצביע על אין ספור מקרים שקרו לי כי החתול רגיש בצורה מדהימה, החתול נקשר לבעליו, גם אם הסיבה היא הפינוק, המזון וקורת הגג שאנו מספקים לו (כמה בני אדם לא היו מעריכים זאת כלל וכלל)? החתול יודע להבחין בעת צער ושמחה וחוויתי זאת. ביום של בכי בא החתול שלי וטיפס עלי, ילל וליקק את דמעותיי, בלילות היה יונק את תנוך האוזן שלי עד אשר היה נרדם ונוחר(במקרה זה האינסטינקט היה השולט כי הוא הופרד מאימו מגיל צעיר) אבל גם כאן, החתול ראה בי כמשפחתו והראה סימנים האופייניים להתנהגות חתולית ואני אינני רואה בזה משהו נחות ולא חכם. חתולים זה עולם ומלואו ודווקא בשל התנהגותם המיוחדת - אולי קשה קצת יותר לצפות את התנהגותם והפסיכולוגיה שלהם וכל מאמר שנכתב עד היום הוא תוצאה של ראי ההסתכלות ובחינת גודל המוח והאינטיליגנתיה של החתול - מעבר לכך יש עוד הרבה פרמטרים שראוי היה להתייחס אליהם. לסיכום, יש למטבע 2 צדדים והשאלה היא רק איך בוחרים לפרש את התנהגות החתול. מבחינתי החול הוא חיה נפלאה לגידול בבית (אגב, לו יכולתי הייתי מגדלת גם כלב). לו יכולתי..... הייתי פותחת בית מחסה לכל החיות הנטושות והאומללות. לו הייתי רוטשילד........ ליהי
ליהי | 15.08.09
146.
כתבה בעייתית!
יש לי עם בעיה עם הכתבה ובמיוחד עם הכותרת! כמו שרשמו כאן חבר'ה זה כל-כך לא מתאים, למוח מעוות שיש לחלקינו לקרוא תוכן זה. לא מספיק שאני רואה מדי יום חתולים על הכביש, וזה כואב מחדש, אז יש גם התעללויות. ובמיוחד עכשיו בחופש הגדול, אין צורך בלתת לגיטמציה/רעיונות/ דוגמאות לכך שהם פחות טובים/ חכמים וכן הלאה. זו דעתי. יום טוב.
לא מתאים | 15.08.09
145.
היה לי כלב , יש לי עכשיו חתול
חתולים חיים בנפרד ושומרים על הטריטוריה שלהם הכלבים חיים בלהקה ככה זה ואין מה לנסות לביית או לשנות את זה כתבת שאין לחתולים תועלת , למה צריך להיות להם תועלת ? למה אדם צריך לנצל כל דבר ? ומשהו שלא הוספת לכתבה , כשיש חתולים אין ג'וקים עכברים או נחשים בסביבה
צחי | 15.08.09
144.
מחקר חדש
וואו, איזה ממצאים "מעניינים", איזה חידוש. בפעם הבאה אני מקווה שיעשו מבחן אינטלגנציה בין כלבים לזבובים (אגב טיפ ראשוני - לזבובים יש כנפיים ולכלבים יש זנב). המבדק שנערך להלן מוכיח יותר מכל את חוסר האינטלגנציה של בני האדם. כלבים יותר נאמנים מחתולים!!!!!!!!! איזה חידוש, יופי של מחקר, אהבתי בעיקר את הבדיקה עם הבסקויטים והחוטים. אני כבר מדמיין איך החתול מסתכל על החוקר וחושב לעצמו: מה הטמבל הזה רוצה ממני? קצת ברצינות (כי בכל זאת זה מחקר מאוד דבילי) - כלב זה כלב וחתול זה חתול. הדבר היחידי שהבדיקה (מחקר עלאק) הוכיחה זה את זה, ואת זה אני מאוד "מעריך". אני מפחד לחשוב מה היה קורה אם המחקר היה מגלה שהחתול שייך למשפחת הכלבים או להפך. ואהבה - כל אחד ויכולת אהבה שלו. אם החוקרים או מפרסם הכתבה מתקשים לקבל אהבה של חתול כי הוא "לא נאמן" ולא מאולף (אינטלגנט) אז לא צריך. לחתולים זה באמת לא אכפת. תנו להם אוכל ואל תבלבלו להם ת'שכל. אני מציע שבפעם הבאה יעשו עוד מחקר רציני שהנושא שלו יהיה - האם כלב או החתול יודעים את משמעות התכונה "נאמנות" או "אהבה", והאם הגנטיקה שלהם תתפתח בעוד 100 שנה לרמת סריגת סוודר ושתיית קפה עם עוגיות בשעת ערביים. בהצלחה.
יניב | 15.08.09
143.
אני לא מסכים עם מה שכתוב
אומנם זה נכון שכלב מעריץ ואוהב את בעליו, אך, גם חתולים אוהבים את בעליהם. אפילו גם אם הם לא הבעלים שלהם. היה לי פעם חתול ברחוב שכל בעם שהייתי עובר לידו, הוא לא היה רק מתחכך בי, אלא גם מלקק אותי. וחוץ מזה כלבים מגנים על הבית, וחתולים צדים מזיקים. לחברים שלי יש חתול שצד נחש צפע ארץ ישראלי שהסתובב להם בחצר. אז מן העובדות האלה צריך להחליט מה לגדל כלב, או חתול.
זהר | 15.08.09
142.
מוזר מאוד שהן פרופסור
והן עורכי המחקר עם החוטים לא מודעים לעובדה שהראייה ההורייזונטלית של חתולים פחות טובה מזו של הכלבים, ויש סיכוי גדול שזו הסיבה להישגים הפחות טובים של החתולים במחקר זה. באופן כללי, כל המחקרים הזויים וממש לא רציניים, ומטרת הכתבה כולה, ובפרט כותרתה, היא לקומם את הקוראים ובכך לעודד תגובות - יותר תגובות, כלומר ראיות שישנם גולשים, יותר כסף ממפרסמים..
נדב | 15.08.09
140.
מעניין
שכמעט באותה נשימה הכותב טוען שהחתול ביית את האדם ובעצם מצליח בעזרת מניפולציות לגרום לו לעשות כרצונו, אבל חתולים הם חיות פחות חכמות מכלבים. לדעתי יש כאן סתירה, אבל מצד שני - זו רק דעתי (ובואו נודה באמת, מי יקח ברצינות את דעתו של אדם שעשרה חתולים מצליחים לסובב אותו על הטפר הקטן שלהם כשהם מגרגרים אליו בנחמדות...?)
אני | 15.08.09
130.
אם הם מפגרים, בואו נרצח אותם!
זה מה שאתה מנסה להגיד? היי, חתולים הם יצורים מפגרים וצריך להרוג את כולם, הם לא ראויים לאהבה שלנו, בדיוק כפי שילד מפגר\אוטיסט לא ראוי לה!! נוסף על כך, הם מניפולטיבים, אז בכלל מותר להתעלל בהם, בדיוק כפי שמותר להתעלל בנשים, שידוע שהן המניפולטיביות הגדולות בעולם!!! טור מפגר.
עדי | 15.08.09
128.
יש מחקר דומה - כנסו
במחקר מקיף התגלה שלימון הרבה פחות מתוק מאפרסק ולכן כדאי יותר לאכול אפרסקים מאשר לימונים. ראבק - חתולים וכלבים שונים באופיים ובתכונותיהם וההשוואה כולל ההמלצה שלא כדאי להחזיק חתולים דומה להפליא להמלצה שלא לאכול לימונים כי אפרסקים מתוקים יותר. שלא לדבר על כך שחתולים שונים זה מזה ולכל חתול אופי משלו. צלחת המים של החתול שלנו התרוקנה והבת שלי שכחה למלא אותה לפני יצאה מהבית. החתול היה צמא מאד ובשלב מסויים הוא נכנס לאמבט והרים את ידית הברז ופתח את המים. כשבאתי הביתה הייתי המום לראות שהאמבט כמעט מלא עד גדותיו. למזלנו החתול לא פתח את הברז במלואו. כשראיתי את האמבט החתול ניגש אלי ונתן יללה ארוכה והלך אל הצלחת הריקה שלו. האם זה לא יצור נבון וחכם ? החתול שלנו שמח מאד לקראתנו ואף פעם לא "בוגד" בנו.
יובל | 15.08.09
127.
כמה הערות והארות
מסתבר שהחתול אפילו הערים על החוקרים המהוללים. שלל תכונות שהשתמשו על מנת לתאר את החיה : מניפולטיבי - נדרשת איזה רמת אנטלגנציה כלשהי על מנת לתחמן . החתול מתואר כמשהו שיש לו עובדים.. נו באמת זה לא חוכמה?! לגבי נסיונות ההשוואה בינו לבין כלב פשוט פאטתיים. איך אפשר להשוות בין שתי יצורים שונים כ"כ? זה כמו נסיון להשוות גברים לנשים. חלב לחלב סויה... הלו מה נסגר?!
אסתר | 15.08.09
126.
בשורה התחתונה
אוהבי הכלבים הם בסה"כ עבדים אוספני ונושאי חרא מקצועיים. כשאני רוצה ללטף את החתולה היא באה אלי ואני מלטף, אני לא צריך להוציא אותה לחרבניה שלוש פעמים ביום (בטח לא לאסוף את השאריות שלה לעיני כל), לא צריך לחטוף ליקוקים מלאי ריח כלבים כשאני מגיע הביתה... בבעעע..... מה שעוד מעניין שדווקא יש המון נוטשי כלבים מאשר נוטשי חתולים, אז אותם "אוהבי כלבים" צריכים להביט בעצמם במראה כיצד הם משיבים לחבריהם על ארבע על אהבתם. ואולי לא שווה להיות נאמן לזן נחות כמו בני אדם - כי המחיר לכך הוא סבל. מה שהכתבה באה לומר הוא שלא מקובל שבעל החיים יהיה מספיק חכם כדי לנצל את טוב ליבו של האדם, כי זה תפקיד האדם לנצל את החיה. וזה מזכיר לי את אותם ימנים קיצוניים שכועסים על שומרות המחסומים כי זה קל להיות ברוטלי מול אחרים וזה מאוד קשה להיות טובי לב.
ערן נמיר | 15.08.09
125.
ערימת גיבוב של "לא אוהב חתולים"....
אני שייכת ל-2 המחנות. גם כלבים וגם חתולים. עד לחצי שנה האחרונה גידלתי 4 כלבים, כעת רק עם 2, ו- 2 חתולי בית + 20 חתולי חצר. האמת? אין לי צפיות מטורפות משום חיה. אני מעניקה אהבה לשם האהבה, ומקבלת בחזרה מה שמקבלת. מעריכה משמרת, וממשיכה לאהוב ללא גבולות. מעודי לא ערכתי משוואות מי נאמן יותר, מי אוהב יותר, ומי חכם יותר. הדיאגרמה מי יותר ממי יוצרת רק אצלך את המשוואה. הציפיות היחידות שיש לי עם חתולי הבית והחצר שלא ירחיקו מהבית, ותמיד יהיו במחיצתי. במידה ולא - תמיד אתפלל שישובו לארוחה הבאה בריאים ושלמים. אין ספק ששפת הגוף של הכלב והחתול שונה. כאשר מבינים את שפת 2 בעלי החיים, הכל כך שונים הללו, הכל הרבה יותר קל. גם להם. אי, לכך, כותב יקר, הכל עניין של העדפה. שלך, בעיקר. העיקר שאתה אוהב את מי שאתה אוהב, ודואג לצרכיו, אך נסה לעשות זאת ללא משוואות.
שרית צור | 15.08.09
124.
its all about magic
כנראה שיש אנשים, מלומדים ככל שיהיו- שאינם יכולים להנות מן הטבע על קסמו זניו ויופיו אלא בעבור מה שנראה להם כתועלת או תמורה, בשוכחם כי האתון הרתומה לעגלה אינה הגיעה לשם מרצונה החופשי... קסמו של החתול נעוץ דווקא בתעלומת מה שאצלנו נתפס כהבנה הדדיות וביות, מרתק ונע בין חיינו לטבע היצרי הפראי, ההישרדותי. הכתבה מכוערת, שלא לומר מטופשת. והיא בעיקר חוטאת לדבר הזה שנקרא חיים. בואי בואי מיצי ניתן לך משהו לאכול...
דידי | 15.08.09
122.
זה ממש לא נכון
חתולים זאת חיה הרבה יותר עמוקה מכלב והרבה יותר עצמאית, הרבה יותר קשה לה להתחבר לבני אדם כי יש לה אופי כמו לבני אדם ולא נראה לי שבתנאי מחקר מדעי אפשר לחתור למסקנה כזאת... בתור אחד שאוהב מאוד כלבים וחתולים זאת כתבה טיפשית שמוטב ולא היו כותבים אותה מלכתחילה.. יש לי חתול שאני מרגיש כאילו הוא אחד מהמשפחה שלי ואני רואה בכתה הזאת פוגעת בשבילו ובשבילי בי
דוד | 15.08.09
121.
רוצה חיה או צעצוע/רובוט?
מה האיוולת והרוע הללו- מה הצורך הזה לשלוט על אחרים? לשלוט על אנשים אחרים, על בעלי חיים? מי שמך לאדון עולם? אבוי לנו ולאקדמיה שלנו אם אלו הם פרופסוריה ומחקריה! ולפי רמת הכתבה, אזי אחרון הכלבים [שהם הרבה יותר טפשים מהחתולים- ולו בגלל נאמנותם העיוורת לאנשים כמו השזיף הנ"ל] הרבה יותר חכם מהכותב הרם והנשגב. חיה נמדדת לפי מידת התועלת ממנה מפיק האדם הנצלן? וממתי הפרה נותנת חלב, או הכבשה צמר? אנחנו חומסים אותם כי הרי הם שם כדי לשרתינו. הלא כך הוא? [תורת הגזע לשמה].
נילי | 15.08.09
118.
המדע כבודו במקומו, אבל...
בוא נפריד בין עובדות לבין ספקולציות פסאודו-מדעיות (שכן יש המון בעיות בתוך המחקרים שהצגת, עוד לפני שנתת את מהלך המחקר ואת המניפולציה הניסויית - אם יש...). אבולוציונית, ידוע שהקורטקס הפרה-פרונטלי (האזור במוח שאחראי על שילוב מידע, על קבלת החלטות ועל מצפוניות) התפתח אבולוציונית הרבה אצל האדם, וגודלו מעיד על טיבו. אצל האדם הוא הגדול מכל היונקים, אחריו הקוף, אחריו הכלב ואחריו החתול. כלומר, אצל החתול האזור הזה בהכרח קטן יותר מאשר אצל הכלב, מה שהופך את החתול לבעל מוסר "קדום" יותר, מפותח פחות, בעל יכולת הסקה מעט פחותה מאשר הכלב שאצלו אזור זה במוח באמת יותר מפותח. עם זאת, אין זה משליך על היכולת הרגשית של החתול או של הכלב. זה ראוי למחקר, אבל ככל הנראה עוד לא נחקר דיו. איכשהו יש לי תחושה שהשאלות שנשאלו במחקרים אשר צוטטו בכתבה לא היו תואמות למסקנות מרחיקות הלכת שהוסקו ע"י כותב הכתבה הנ"ל, וייתכן שחוקרי המחקרים היו אף מסתייגים מהנאמר בה בנחרצות כזו. נא ישים לב הכותב המכובד לערבוב הבלתי ראוי בעליל של נושא הרגשות בנושא הקוגניציה, שכן ידוע מחקרית (באמת ידוע, לא שאני הסקתי את זה) שההתפתחות של שני אלה אינה קשורה בהכרח האחת בשניה (ע"ע אנשים עם פיגור שכלי וכו' שעדיין מסוגלים להרגיש קרבה ואהבה וליצור קשרים חברתיים בעלי משמעות). יש הרבה בין אדם לחתול שאין אדם שלא מכיר חתולים לא יכול להבין. ייתכן מאוד שהחתול מנסה לגרות את התנהגות האדם ע"י השמעת קולות מסוימים. גם ציפורים הוא צד ככה. נכון שזה אומר שיש לו גישה "קרובה יותר" לרגשות האדם. זה לא אומר שהוא לא מחזיר. זה לא אומר שהוא לא מעניק. חתול הוא חיה אינטואיטיבית ורגישה להפליא, וזה שהוא נשמר לנפשו זה עניין של אופי, של אבולוציה. זה טוב שהוא נשמר. ככה הוא באמת נופל פחות קורבן להתעללות (כפי שראיתי שקורה עם חתולים שנשמרים פחות - וסובלים יותר מהאנשים המפותחים להחריד האלה). חתול מעניק מעצמו כאשר הוא מרגיש בטוח. ואופיים שונים יש כמספר החתולים בעולם. חתול הוא עולם ומלואו. הוא נקשר, הוא נפרד, הוא סובל והוא אוהב את מי שמטפל בו. גם אנחנו ככה. הרי לא תגידו שאנחנו טיפשים יותר בזכות כך?
יוליה | 15.08.09
117.
חתולים לא פחות נאמנים לאדם מכלבים ולהפך.
מבחינה אבולוציונית: הכלב נועד לרצות את האדם. אם מישהו אומר לו בוא קושקוש אז הוא יבוא,כי הוא מחונך להיות נאמן. לעומת זאת חתול יבוא אליך ולא משנה כמה קושקוש תגיד לו,רק אם הוא רוצה. מה שניקרא אהבה אמיתית. שלא תבינו כלבים הם גם נאמנים,אבל ממש לא יותר מחתולים. חלק ממה שאני כותב כאן זה מידע אישי ומניסיון אישי ומהספר :"ג'ני הכלבה שמצילה חתולים" (סיפור אמיתי אגב). החתול שלי,למשל, מתעלם מהקערה של האוכל שאני שם לו.קופץ לספה,בא שאלטף אותו ו...מבקש לצאת החוצה.
אוהב חתולים וכלבים | 15.08.09
114.
אתה מבלבל בין תועלת לאדם ובין 'חוכמה' של חיה
אתה מבלבל בין תועלת לאדם ובין 'חוכמה' של חיה. ולגבי תועלת אתה גם טועה. אנא מדוד עלות החזקה מול תועלת כלכלית ותמצא שבחיים המודרנים כשכלבים לא מהוים כלבי רועים או נחייה הרי שנזקיהם גבוהים בהרבה על תועלתם במיוחד אם יש לבעליהם טיפת רצון לאסטתיקה והגיינה. שלא לדבר על התקפות של כלבים על ילדים (גם של בעליהם) ועל בני אדם אחרים. זה נאמנות? זאת חוכמה? זו תועלת? הנאמנות של כלב לאדם מעידה בעיקר על טמטום. מה היית אומר על אדם שנאמן כל כך?
אמיר | 15.08.09
113.
כלב הוא עבד נרצע לאדוניו, חתול הוא מלך
לכלב אין רצון עצמי כל הזמן הוא בהיכון לרצות את אדוניו. חתול לא עושה חשבון לאף אחד. עושה מה שטוב לו. אם תתנהגו אליו יפה הוא יהיה נחמד ונאמן, רגיש ומבין ברמות על שאי אפשר בכלל לקלוט. אם לא, הוא יברח ויחפש לו בית חדש. ועל כך אני מעריצה חתולים. הרבה אנשים צריכים ללמוד מחתול לא להישאר במקום שרע להם, אם זה מקום עבודה, נישואים, או מקום מגורים. אם רע לכם עזבו ולכו למקום אחר.
מעריצת חתולים | 15.08.09
112.
הבעיה היא שאנחנו לא מבינים אותם ןהמבנה החברתי שלהם
המבנה החברתי שלהם שונה. כלבים ובני אדם הם שניהם חיות עדר. כלבים חושבים שהם חלק מהעדר, הם או האדם זה האלפה דוג ואם הם לא יודעים את מקומם הם לא שמחים. חתולים זו חיה יחידנית. כן, הם פחות חכמים מכלבים, באים בשביל אוכל (אנחנו לא), אבל אם הם מתחנפים שלא לשם אוכל זה בגלל שהם חברים לא בגלל שהם חלק מהעדר. בגלל שכלבים זו חיית עדר, כמו אנשים אפשר לאלף אותם. חתולים פשוט לא מבינים את המושג הזה בוס כשחתול מביא מתנות (עכברים, ציפורים וכן הלאה) הוא דואג לכם דרך אגב, זה המקביל שלו לזה שאתם נותנים לו אוכל הם גם יודעים להראות חברות, אצל החתולות שלנו יש הבדל משמעותי בהתנהגות בין לבקש אוכל לבין חשק לצומת לב. הן באות להגיד שלום כשאנו באים הביתה (גם כשיש להן כבר אוכל), באות לראות מה שלומנו, אוהבות לשבת באותו החדר גם כשיש חדר נוסף ודלת משלהן אחוצה ושומרות עלינו כשאנו לא מרגישים טוב. יש כמובן את אוכלי החינם שמטיילים בחוץ ודורשים אוכל, אבל יש גם קבצנים בתל אביב, לא?
מיכה | 15.08.09
111.
ברור שאת מגדלת כלבים ולא מבינה כלום בחתולים !
קודם כל, ההנחה שמי שמתחנף יותר וניתן לאילוף וגם עושה כל מה שמבקשים ממנו הוא חכם יותר היא הנחה מאוד מפוקפקת. כי אם כך הדבר אז נדמה לי שאפשר להוכיח שחלק גדול מהכלבים גם יותר חכמים מחלק קטן מבני האדם, ומדובר באנשים שקשה יותר לאלף (או לחנך במוסד המכונה בפי העם בית ספר, למשל). ידוע שהרבה אנשים שהיה קשה לחנך אותם (או לאלף בשפה יותר פשוטה) היו גאונים או לפחות חריגים כלפי מעלה משאר האנשים (שעשו תמיד מה שאמרו להם, התחנפו, למדו מה שצריך כי ככה אמרו וככה עושים כולם...). דבר שני, לכל המניפולציות שהחתולים עושים לנו, וזה הרבה יותר מיללות בטונים כאלה ואחרים, והרבה יותר מורכב מזה, נדרשת חכמה מסוימת. הכלבים לא עושים את המניפולציות האלה לא כי הם מאולפים ומחונכים אלא כי יש להם סוג חשיבה והתנהלות אחר. התקשורת שלהם עם האדם שונה, זה הכול ! דבר שלישי, מי שלא מצליח ליצור יחסי אהבה עם חתולים, יש לו בעיה ביצירת קשר עם חתולים, אולי מפני שהוא מתייחס לחתול כאל יצור נחות. עם החתול צריך ליצור קשר בין שווים, ולכבד אותו. ורק אז תבוא האהבה. מי שרגיל לתת פקודות ולאלף (כלבים) עשוי להתקשות ביצירת קשר אוהב וחם עם חתול. דבר רביעי, עצמאות והסתדרות בעולם למרות כל מיני גזירות כאלה ואחרות אף פעם לא העידו על נחיתות מבחינה שכלית. והדבר האחרון: ההוכחה שלך קצת מזכירה לי את הרעיון שכל מי שלא מצליח במתימטיקה פחות חכם ממי שמוכשר במתימטיקה. רגע, לא שכחנו שיש עוד תחומים בעולם? ואולי מי שגרוע במתימטיקה הוא גאון בתחום האמנות למשל, זה לא נחשב? בהתאמה, אפשר לומר שהכלבים יודעים טוב יותר להפעיל את החוטים הנכונים במטלה מסוימת, אבל בואי נאמר שהם לא בהכרח ידעו לעשות טוב יותר מהחתול את הדברים שהחתולים חזקים בהם, נכון? וחוץ מזה, את יודע מה? נגיד נגיד שהכלבים חכמים יותר, מה זה קשור בכלל לאהבה?
מימיאו | 15.08.09
110.
מעניין אבל
כמה דברים 1) אמנם חתולים אינם מספקים צמר, בשר, כח עבודה וחלב אבל האם קיבלת מכלב צמר, בשר, כח עבודה וחלב ? 2) אולי חתולים לא הצליחו במשימות שנתנו להם בהשוואה לכלבים אבל למה ואיך בכלל משווים בין השניים בגלל שהם חיות מחמד ? בוא נשווה בין קופים לכלבים במשימות. וקטע מגניב מ Youtube על מסעותיו של חתול בכל העולם (כמו מאט שמרקד במקומות שונים) http://www.youtube.com/watch?v=0i7tE5PJC7E
פדרו פילנסקי | 15.08.09
109.
מאמר מאוד לא חכם ואני אסביר בפירוט
ראשית כל מי מגדל חתולים יעיד על חוכמתם הרבה, אין אדם שמגדל חתול שיאמר שהם טיפשים מכלב. לי יש גם חתולה וגם כלב והחתולה חכמה פי מאות מונים, מדברת, יודעת לפתוח מנעולי דלת, יודעת את שעות היום (יותר מדוייקת משעון). לגבי ה"מחקירם" שציינת: ובכן קראתי שניים, המחקר הראשון לגבי הקולות שמשמיע החתול דווקא מוכיח שחתולים הם פיקחים ויודעים לתמרן את קולם כדי שבני אדם יבינו, אם היית מביא את המחקר ולא את הפרשנות ההזויה שלך אנשים היו מבינים שהמסקנה היא הפוכה ממה שציינת. שנית, המחקר השני איננו מחקר, מדובר על מעט חתולים שהציבו בפניהם חוט ארוך, לפי האינסטיקט החתולי חוט ארוך הוא זנב של עכבר ולפיכך הם משכו ושיחקו בו במהירות כמו שהאינסטיקט מורה להם. אין פה עניין של חוכמה. חבל שמאמר כמו שלך שהוא לדעתי מאמר אידיוטי נותן במה לשנאה לחתולים, דבר אחד שאנשים ילמדו ממנו הוא מסקנה שגויה שחתול הוא חיה לא חכמה. ההיפך הוא הנכון, מדובר בחיה חכמה מאין כמותה, יפיפה , נקיה, מועילה לאדם. הנה כמו שכתבת מוצאם של החתולים הם מאזור ישראל ובכל זאת אנשים בחוץ דווקא אצלנו מתיחסים אליהם רע. מעט מידי אנשים טובי לב מאכילים אותם, מאמר תת רמה כמו שלך רק מוסיף לשנאה ולבורות.
חתולאית | 15.08.09
107.
מוחה במיאו נמרץ
אני חתול ג'ינג'י, מטורף על הבעלים שלי. נכון שאני הבעלים האמיתיים בבית, אבל בגלל שאני כל כך אוהב אותם, אני נותן להם להרגיש שהם האדונים. כי מה איכפת לי? ומי שמחפש אהבה על תנאי, שיילך אצל הכלבים. אנחנו, החתולים, משיבים אהבה לא רק כשנותנים לנו. פתאום בא לי, אז אני הולך ומתחכך ברגל של האדונית שלי. ככה סתם. גם כשאני שבע ומרוצה, פשוט כי היא היתה שם בסביבה, ואני ממש, אבל ממש, קשור אליה. היא קוראת לי תינוקי מפונק, ואני מגרגר בחזרה, לא כדי להשיג משהו. אלא רק כדי להוכיח לה שאני מבסוט. ואם זו לא אהבה, ספרו לי מה זה כן. ככה זה אצלנו, החתולים. קולות הגרגור שלנו מגיעים אחרי שקיבלנו משהו נפלא, כמו ליטוף למשל, ואז אנחנו מוכיחים שטוב לנו. ככה, בעצם, אנחנו אומרים תודה. תאמינו לי כשכשאני רעב או רוצה משהו, זה נשמע אחרת לגמרי. לא סתם לא הלכתי ללמוד באקדמיה. אם זה מה שמלמדים שם, אני מעדיף את חוכמת החתולים. מיאו לכם מישמיש
מישמיש | 15.08.09
106.
כלבים וחתולים
כשחשים רגשות אהבה, חושבים שזה תהליך ביוכימי שמופעל כתוצאה מאי אלה הורמונים שמופרשים יותר או פחות, או שמתרגמים את זה למושגים של רגשות ותחושות נפלאות? מי שלא מבין על מה אני מדובר שיאמץ חתולים. מי שאהבה מהוה עבורו מושג רגשי ונפלא מעדיף כלבים. ואגב, מומלץ לקרוא את הספר "כלבים לא משקרים באהבה".
אבי האדום | 15.08.09
105.
חחח לא להאמין, בעלי החתולים שטופי המוח
אתם אשכרה נשלטים ע"י חיות המחמד המגרגרות שלכן, עד כדי כך שאפילו מחקר מדעי אובייקטיבי מוציא אתכן משלוותכם. אתם זקוקים לטיפול, דחוףףףף חמודים ככל שיהיו חתולים הם אנוכיים נצלנים וטיפשים, אין על כלבים, על מה בכלל הוויכוח...
אריאל | 15.08.09
104.
intelegence is overestimated
נכון, חתולים פחות אינטליגנטים מכלבים, במדדי האינטליגנציה האנושיים (יכולת למידה ואילוף) - אבל מה זה משנה??? כשאנו מודדים את התועלת שאנו מקבלים מחיות המחמד שלנו, יש להתייחס לחיבה שאנו נותנים ומקבלים, לחמידות, לנוחות הגידול - ובכך חתול משתווה לכלב, ולמען האמת - הרבה יותר משעשע ומצחיק. אין לי שום צורך לנהל שיחות על פיזיקה מודרנית או תיאוריות פילוסופיות עם חיות המחמד שלי, אלא לתת ולקבל אהבה. האינטליגנציה אינה מדד חשוב כלל כשאנו דנים בחיות מחמד (שורש ח.מ.ד, להזכירכם - חמדה, חמידות), ואולי כדאי שנפסיק לייחס לה כ"כ הרבה חשיבות, גם כשמדובר בהולכים על שניים שביננו...
הגר | 15.08.09
102.
אני אוהב גם כלבים וגם חתולים
אגב, בכתבתך לא רשמת למשל מה גורמת פרוותו של חתול לאדם (הורדה משמעותית בלחץ הדם ורגיעה). ההבדל בין חתול לכלב הוא שכלבים בויתו כבר לפני כ-100 אלף שנה, ואילו חתולים כמה עשרות אלפי שנים מאוחר יותר. ואמנם, יש חתולים חכמים במיוחד- כמו למשל האמריקן וויר היר- וכן יש שונות בין חתולים והם יתרבו בדיוק כמו שכלבים מתרבים אלו עם אלו. לי למשל היה חתול חכם אשר הציל אותי פעמיים מנחשים. היה דואג לנקיון הבית מג'וקים למניהם ובחורף היה דואג להתיישב לי על הראש כמו כובע רוסי עשוי פרווה. והוא היה מחזיר הרבה מאד אהבה אגב... עד כדי כך שכאשר לא הייתי בבית שבועיים, וכשהגעתי, השתגע מרוב שמחה (התחיל לרוץ בבית כמו משוגע ונתן יללה כמו של תן..) ולפני כן כשלא הייתי בבית היה יושב על הכרית שלי וממרר ביללת צער (חשב שנעלמתי לו). אז חתולים שונים מכלבים. אבל חתול לא יאכל את הילד שלך ולא יתקוף את הילד של השכן...
א | 15.08.09
96.
חתול הבית מבויית להחריד
חתול חיה מדהימה, רק מי שגידל חתול יוכל להבין זאת, הוא מבויית מאוד עובדה שהוא עושה את צרכיו בארגז ולא כמו כלב שמטנף בכל מקום, הוא חי נפלא בבית על הספה ובמיטה, אוכל אוכל משימורים, מסכים להסתרק ולגזור ציפורניים. חי בחורף ליד התנור, ובקיץ צמוד למזגן וכבר דורות רבים שלא ראה עכבר. רוב חתולי הבית כלל לא רוצים לצאת החוצה. נכון שהחתול שמר על האינסטינקטים שלו, וזה קסמו. סוג של נמר מוקטן שמתכרבל לנו במיטה.
מיצי | 15.08.09
95.
נכון, אבל....
זה נכון שחתולים נצלנים, כמה פעמים ניסיתי ללטף את החתול שלי והוא אודה לי בשריטות ונשיכות, אבל ... אני חושב שהניצול הוא הדדי ,אני מאכיל ומגדל והחתול בתמורה מתנהג כמו כל חתול, חמוד מגרגר מתפנק ומשחק, אני יכול לשבת שעות להסתכל ולצחוק... ולגבי הטענה שהם טיפשים זה גם נכון אבל אז מה!!! ככל שהם יותר טיפשים הם יותר חמודים!!! לכן שני הצדדים מרוויחים ונהנים ממערכת היחסים הזאת מצב של WIN WIN
אוהב חתולים | 15.08.09
92.
כנראה אין כבר מה לחקור
אם מגיעים לחקר התנהלות החתולים. האדם גם הוא בעל חיים והוא המתוחכם וגם האכזר מכל. לך תחקור איך הפכו כמה מהם דווקא לרוצחים,אנסים וגנבים ורמאים ונוכלים.... לך תחקור איך יש בכ"ז כמה צדיקים טובי לב החומלים על זולתם ועל בע"ח אחרים. ביום שנגיע לתובנה מה ניתן לשפר הקיים על כדור הארץ זה מה שיועיל בהחלט
לין | 15.08.09
91.
חתול היא חיה מדהימה
כיום יש לי 2 כלבים וחתולה ולפני שהבאתי את החתולה אהבתי רק כלבים וכיום אני מבין אהבה של חתול פשוט נוגעתבמקומות אחרים בלב אבל אין ספק שחתולים מחזירים אהבה היום החתולה שלי לא מסוגלת לאכול בלי שאני אלטף אותה וכשהייתי בחו"ל שבועים התגעגעתי בטירוף לכן אני חושב שהכתבה היא קצת שיטחית . מי שמגדל חתול מתאהב בו . לא יעזור
 | 15.08.09
89.
מוזר...
מגיל 6 יש לי רק חתולים וכיום יש לי כ5 שחיים בגינה. כל יום אני דואג להתקשר לאחד מבני המשפחה שיאכילו אותם כי לצערי אני לא נמצא בבית כמעט וכשאני חוזר פעם בשבועיים הבית,החתולים לא שוכחים אותי... אני פשוט קורא להם והם רצים ביללות(וזה לא כי הם רעבים) וישר מתחילים לקפץ משמחה סביבי אז אולי הם למדו מהכלב של אחי אבל בכל זאת... אני לא מצפה שילכו אחרי לכל מקום וכשאני נוסע לצבא שיבואו יחבקו וינשקו אותי לשלום...
מוהנדס | 15.08.09
88.
חתולים הם חכמים ואוהבים ומפיצים אושר ואהבה בעולם
בתור אחד שלא היה לו כל קשר לבעלי חיים עד שאומצתי ע"י חתול, אני יכול לומר שעד שלא יצרת קשר אמיתי עם חתול אין לך שום זכות להעביר עליהם ביקורת. מניסיוני, חתולים הם חכמים, יודעים ומבינים הכל, נאמנים למי שהם אוהבים באמת ונותנים אהבה טהורה ללא גבולות, לא פחות מכל כלב. לאהבה הטהורה והתמימה שקיבלתי מהחתול שגידלתי אין ולא יהיה תחליף.
צ'ומפי | 15.08.09
87.
ממש שטויות. כותרת נוראית וילדותית!
יש לי 2 חתולים חכמים ואוהבים שלא הייתי מחליפה בעבור שום כלב. הם מלקקים אותי כשאני באה הביתה, מגרגרים גם כשלא רעבים, ונותנים לי את כל האהבה שבעולם. יש להם עדיין אינסטיקטים פראיים שלעולם לא יעלמו, וזה מה שעושה אותם ליותר חכמים. אני אוהבת כל חיה שבעולם, וכל אחת מהן יש לה את האופי שלה. אז לא לבוא ולהגיד שלאהוב חתול זה בזבוז של זמן, הייתי דווקא אומרת זאת על כמה בני אדם, אם כבר.
מור | 15.08.09
85.
חתולים מאוד חכמים, אך מלכתחילה נבחר מבחן המתאים לכלבים
אי אפשר לקבוע דעה על בעל חיים על פי מבחן אחד. בבתים בהם מגדלים חתול וכלב ביחד, רואים תמיד שהחתול חכם יותר, עוקף את הכלב בקלי קלות בכל משימה להשגת מטרותיו. יש גם חתולים טיפשים כמו שיש כלבים ובני אדם טפשים, אך באופן כללי חתולים הם "גאונים" לעומת כלבים.
שלומית | 15.08.09
83.
חתולים
כדי להיות מניפולטור החתול צריך להיות פיקח כהוגן. הכלב, למרות שאני אוהבת מאד כלבים ובכלל בעלי חיים - הוא מטומטם מבחינה זו. מתמכר ונכנע לחלוטין לבעליו. ודרך אגב - מי שבאמת לא כדי לאהוב הם בני אדם. כלבים וחתולים יחדיו שווים בעיני יותר מכל אדם שהוא. חתול חכלב שניהם פקחים, אוהבים, נפלא לחיות אתם, ואינם מזיקים במחשבה תחילה. בני אדם. נזר הבריאה? שלא נדע.
יהודית | 15.08.09
77.
כל התפיסה אינה נכונה...
מי שמחפש תלות ואהבה של בע"ח, יגדל כלב (נכון, כלבים חכמים יותר). כאוהב בע"ח תמיד נטיתי לכלבים ולא היתה לי אהדה לחתולים. רצה המקרה ואמי קבלה חתול (גם לה לא היו סנטימנטים לחתולים) ובסופו של דבר אני מגדל את החתול שלה שירשתי. למדתי להעריך את עצמאותם, יכולותיהם המניפולטיביות, תנועותיהם רבות החן, גמישותם, זריזותם המדהימה ויפיים כחיות. צדק מי שכתב למעלה, כי חתול הוא נמר קטן. אוהבי בע"ח אמיתיים שאינם זקוקים לאהבה מחיית המחמד שלהם, יפיקו עונג רב מגידול חתול. בחתול קיימת פראות (כמעט של נמר...) והוא קשה לאילוף כמו נמר. שטות גמורה להשוות בין בע"ח שונים.
בעליו של חתול | 15.08.09
76.
פחות מבוית זה לא חיסרון
יש לי גם כלב וגם חתול, ואני אוהב את שניהם מאוד. לפני שהיה לי חתול גם אני לא הבנתי אוהבי חתולים - הם נראו לי אדישים במקרה הטוב. אבל חתול שגדל אצלך, יודע להפגין המון אהבה. כשחושבים על זה, זה רק הגיוני שחיה לא תתלהב ותתרפס כשהיא פוגשת אנשים זרים . תוסיפו לזה יתרונות נוספים - כמו הנקיון שלהם, האנטומיה מעוררת ההתפעלות והאינסטינקטים שנותרו חדים כתער - ותקבלו חיית מחמד נהדרת - שגם תספק לכם רגעי נשיונל ג'אוגרפיק בחינם.
 | 15.08.09
75.
המדע תורם לפעמים לבורות..אין לאדם כלים ממשיים להבין את בעלי החיים
נכון שיש הבדלים מהותיים בין כלבים לחתולים...בכלב יש "חוכמה" שמובנת לאדם..היא חיה שנכנעת לבעליה ומותרת כביכול על עצמאותה..."האם אתם מכירים אנשים הנחשבים לחכמים שהיו מסכימים לתנאים האלה חוץ מעבדים שהכריחו אותם?" החתול מנסיון אישי...חכם מאד...מחזיר חום ואהבה...אבל תמיד מתוך בחירה ולא כניעה המרצה את בעליה. חתול יראה לך את חוכמתו הרבה פעמים בסודיות...ולא ליד זרים... לדוגמא יש לי חתול שמשחק איתי מסירות בכדור...הוא לעולם לא שיחק איתי ליד זרים...גם כאשר הוא מרגיש בטחון לידם.. כלבים רבים הנאמנים למגדל אותם עלולים לתקוף בני אדם אחרים...איזה מין חבר זה? יש נושאים רבים שניתן להשוות...כל בעל חיים כבודו במקומו מונח... לדעתי בני אדם המנסים חהבין חיות רחוקים מאד מלמצוא את האמת לגבי חוכמתם והבנתם...פשוט אנחנו לא מבינים את שפתם...בקולות או במבט או בתנועה או בתגובות. פשוט בואו נפסיק להיות גאותים ובעלי יומרות גבוהות מדי...תאמינו לי אנחנו לא הרבה יותר חכמים מהם. בואו נכבד את כל בעלי החיים..וניתן להם את מרחב המחיה והתנאים שהם זקוקים לו..וננסה לעזור להם כשהם זקוקים לכך...במיוחד בטיפולים וטרינריים...בזה אנחנו יכולים להיות טובים יותר מהם... יוסי
יוסי | 15.08.09
71.
אז רגע, לא הבנתי
אתה אומר שאני צריך לא לאהוב חתולים בגלל שהם לא מבוייתים, מנצלים אותי ולא שמים עליי? אבל דווקא בגלל זה אני אוהב אותם! וכל המחקרים המדעיים האלה הם פשוט תוצאה של מדענים משועממים שלא עושים משהו מועיל עם עצמם. כאילו שבאמת מישהו צריך מחקר מדעי בשביל לדעת את הדברים האלה.
פיקטיבי | 15.08.09
70.
הכתבה הזאת חוץ מהכותרת היא שיר הלל לחתול
מהכתבה: "החתול הוא שמצא את האדם וביית אותו, הרבה יותר משהאדם מצא אותו" "החתול הגיע למזבלות האנושיות, והיה נכון "לסבול" את קרבתו של האדם כיוון שאגר עודפים." "בכל מקום שבו ניסו הקדמונים להשתלט על החתול, היתה ידו של החתול על העליונה. " "אצל חתולים אין ולא יהיה גיוון כזה. כי כך רצה החתול." "המניפולטיביות של חתולים נחשפת עוד יותר במחקר שראה אור החודש בכתב העת...." "החוקרים מאוניברסיטת ססקס מראים שם איך חתולים משתמשים בקולות גרגרניים וחנפניים ממנעד מיוחד כדי להניע את בעליהם להעניק להם טיפול, מחסה ומזון" "אילו הרעב היה מניע אותם ליללות קולניות, היו החתולים זוכים כנראה לגירוש. לכן, החתולים משמיעים קולות באורכי גל ועוצמה רכים הרבה יותר, המותאמים במיוחד לתפוס תשומת לב, להשפיע רגשית, להניע לפעולה. " "כל אחד מכיר את עיני ההערצה שכלבים תולים בבעליהם. כלבים חושבים שהם ובני מינם אנושיים, ומעריצים את אדוניהם כאילו היו אלוהים. חתולים, לעומתם, יודעים שהם עצמם אלוהיים." רגע, רגע, לא הבנתי! אז מי יותר חכם? היצור המנפוליטיבי הערמומי או המשרת האדיוט?
דני | 15.08.09
69.
"...אצל חתולים אין ולא יהיה גיוון כזה. כי כך רצה החתול..."
בורמזי, בריטי, חבשי, סומלי, יפני קצר זנב, מנקס, סנואו-שאו, קוראט, רקס, אמריקאי, בירמן, הוואנה, טורקי, מאו מצרי, סיאמי, ספניקס, רגדול, אנגורה, בלינזי, המלאיה.... ועוד.. בתור פרופסור לפחות בדוק את העובדות לפני שאתה מפרסם כתבה שכזו. וזו רק דוגמא אחת לשגיאות ואי הדיוקים בכתבה הבזויה הזו. וזה שאתה לא הצלחת להקשר לחתול - אז הבעיה היא אצלך חביבי, ולא אצל החתול.
אלמוג | 15.08.09
68.
דברים שלמדתי מחתולים וכלבים
1. לדבר עם העיניים 2. לשבת בשקט וסתם ליהנות אחד מחברת השני 3. סבלנות 4. להיות קשוח כשצריך ורך כשצריך 5. לא להקשיב לדברי פרופסורים פלצניים, שבאמת לא טרחו לחשוב דקה על מה שיוצא להם מהפה. החשיבות העצמית הרסה כל חשיבה חיובית אפשרית. 6. כל החיות נועדו כדי שנלמד על עצמנו. הן כמו מראה שהוצבה מול אישיותינו, כדי שנראה את כל השטויות שלנו . תסתכלו ותלמדו!
פזית | 15.08.09
67.
בדעוק פה כולם טועים!
אתם מעריכים את החייה על פי התועלת שהיא נותנת לכם וזה לא נכון, בדיוק ההפך. אם החתול ביית את האדם במקום שהאדם יביית את החתול הרי שהחתול יותר כחם. במיוחד מכלב. כלב זאת חייה שמקירה באדם כהבעלים שלה ומפה ההבדל, החתול אומנם אוהב את האדם שמתפל בו אבל לא מרגיש שייח לו וזה ההבדל. וכמובן שאם החתול הוא מניפולטיבי הרי הוא יותר כחם ולא "פרייר" כמו שהאשראלים אוהבים להגיד. מעבר לזה אני יספר לכם סיפור אישי, החתול שלי חמוד חבל"ז אבל לא אוהב יותר מידי שילטפו אותו, פעם אחת אני וחברה שלי נפרדנו וחזרתי הביתה שבו"ז מת, החתול לא עזב אותי לרגע, ממש לא היה מתאים לו אבל הוא הרגיש שיש בעיה ובא לנחם. מי שאוהב כלבים ולא אוהב חתולים תמיד יחפס משהוא רע שהוא יכול להגיד אל החתול ומי שמחפס ימצא, זה לא אומר שכל זה נכון, במיוחד בצורה שמוצגת פה.
אנטון | 15.08.09
66.
המחקר עליו אתה מתבסס כלל 15 חתולים!
אדוני הנכבד, אם אתה אכן מתיימר להיות הפרופסור שאתה, בוודאי קראת את המחקר על החתולים עד תומו וגילית שהוא נעשה על 15 חתולים מבוייתים בלבד, ללא הבדל גודל או גזע. האם זה מחקר מובהק? בוודאי שלא- על פי כל קנה מידה מחקרי! מכאן ולהסקת המסקנות הנרחבת שלך יש גבול!!!!! מה גם, שחלק מהחתולים במחקר כן הצליחו לפענח את קשירת החוטים ההפוכה... זו לא הפעם הראשונה שאני קוראת כתבות המגיבות למחקר שיטחי, ללא ידיעת הפרטים לאשורם. הדבר מבלבל את האוכלוסיה ואינו תורם לאהבת בעלי החיים . עצוב לי שאתה מתהדר בתואר פרופסור ומסלף כך עובדות!! בעלת חתולים וכלבים חכמים מכמה הסוגים
אין שם | 15.08.09
65.
המחקרים שאתה מציג הם כמו המחקרים שהראו ששחורים הם טיפשים מלבנים כי הצליחו פחות במבחני אינטליגנציה
מה שקרה זה שבחנו את השחורים במבחנים שהורכבו במדינות מפותחות מערביות, ולכן היו מוטים תרבותית לאתגרים המתאימים לעולם המערבי (והלבן יותר). תן לאדם לבן מן השורה לצאת לצוד באפריקה... סביר שיצודו אותו עוד לפני שיגלה את הציד של עצמו! כנ"ל כלבים וחתולים - מאוד סביר (לא נכתב שנשללה הטענה הזו) שהמבחנים פשוט מתאימים יותר לכלבים. תן לכלב מבחן שכולל השגת האוכל בעצמו - הוא ילך לאיבוד בדרך. כשזה מבחן הכולל קבלת אוכל מבני אדם המותנה בביצוע פעולה - ברור שהכלבים חזקים יותר בזה!
ע | 15.08.09
64.
אין ספק שהכתבה לא כתובה באופן מדעי ושהכותב מוטה מראש
אני אוהב גם כלבים וגם חתולים והיו לי גם כאלה וגם כאלה. כלבים דורשים טיפול רב יותר לעומת חתולים - להוריד אותם, לנקות אחריהם להאכיל אותם, להשגיח עליהם שלא יקחו אוכל מהשולחן ועוד... חתולים עצמאיים יותר, אוכלים לבד מתי שבא להם ועושים קקי בארגז מתאים. החינוך של חתולים קל יותר, בד"כ הם לא מזיקים לרהיטים (בטוח פחות מכלבים צעירים) ובאופן מפתיע הם לומדים מהר מאוד מה אסור להם לעשות (לעלות על המיטה). לכלבים ריח אופייני (יש שיגידו מסריח) חזק יותר והם משירים הרבה יותר שיער. את השיער של החתולים יותר קשה לנקות. עם כלבים יותר כיף לשחק, וגם אפשר לטייל איתם (אבל לרוב הם יותר נודניקים ולא יודעים מתי להפסיק את המשחק).
עידן | 15.08.09
63.
בושה לאקדמיה
כנראה שגם תואר אקדמאי לא הופך אותך לאדם חכם. כל דיעה היא רלוונטית, בפרט שאתה יודע איך לומר אותה, שימוש בשפה נחותה ופוגעת רק מוריד מכבודך. כולי תקווה שהייצור היחיד שיפגע מהכתבה הזו, הוא אתה ולא החתולים. אמפתיה, ראיית האחר וכבודו הם תכונות שלא נמנות מתכונותך, ואין שום הבדל אם מדובר בבעל חיים או בבן אדם. בושה היא לנו אם אתה מחנך דורות של סטודנטים. התנאים של כלכליסט לכתבית טוקבק, הם למנוע דברי הסתה דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב, בעוד הם בוחרים לפרסם כתבה שמשתמשת בדיוק בסגנון דיבור שכזה. כתבה אלימה ומעודדת שנאה. בושה לך ובושה גדולה יותר ל Y NET ולכלכליסט שמפרסמים כתבה שכזו!!!!!
מכבדת כל חיה  | 15.08.09
61.
אתה פרופסור ?
הייתכן ? איזה מאמר אידיוט ! ועוד לנסות ולגבות אותו כ"מחקר" ממש בושה ! את מי מעניין "תהליך" הביות, הפרעונים, הקדמונים או הפסיכולוגים. יותר חכמים - פחות חכמים - מה זה משנה ? לנו פה - אין מנת משכל ואינטיליגנציה לכניסות בחינה לאוקספורד. חית בית חביבה ותו לא. משפטים הסותרים עצמם באותה הפיסקה, זה יותר מידי בשביל טוקבקיסטים כמונו. לפי כל (!) השטויות שאמרת פה, אתה צריך לגזור על עצמך תענית שתיקה. ויפה שעה אחת קודם !!!
קנית תעודה? ממש בושה ! | 15.08.09
55.
הגירגור המניפולטיבי
מעניין שאחת הדוגמאות להתנהגות המניפולטיבית של החתול היא דווקא קולות הגירגור שהוא עושה על מנת להניע את הבעלים לתת לו אוכל וטיפול. כאשר ידוע שזו תכונה המאופיינת לכל משפחת החתולים,גם האריות והנמרים בטבע.יתרה מזאת הגירגור מופק גם בשעת לחץ והוא נועד להרגיע את החתול ולא את הבעלים...
טל | 15.08.09
52.
גם אישתי לא שמה עלי ולא הכי חכמה, אבל אני מת עליה
וברצינות, יש לנו כלבים וחתולים רבים בבית (המספר שמור במערכת) ולאחר מספר שנים אני יכול לומר בוודאות: יש כלבים חכמים, יש חתולים חכמים, ויש יותר כלבים וחתולים טיפשים. החתול החכם ביותר אצלנו הוא ללא ספק החיה הכחמה בבית. הוא פותח דלתות וחלונות, מסדר את כולם כולל כלבים חתולים ובני אדם, הוא "מדבר" ויודע להגיד לבני האדם מה הוא רוצה, והכי חשוב הוא אוהב אותי וכל ערב כשאני עובד לבד על הנייד בחדר העבודה אז הוא מגיע , נותן נשיקה (כן כן נשיקה יפה עם האף) נשכב עלי בתנוחה שלא תפריע ונרדם על ביטני. אם זאת לא כוחמה אז אני ... נ.ב. כשאני יוצא לנסיעות ארוכות או מילואים אז החתול נעלב כמו ילד ולא מדבר איתי 3 ימים, אכן מניפולטיבי ואינטיליגנט
יויו | 15.08.09
51.
כלב, הוא סמרטוט רצפה חסר אישיות. עבד נרצע נטול אופי
כותב הכתבה נהנה להרגיש את הערצת הכלב כלפיו ולהרגיש אלוהים. לזה קוראים עבד כי ימלוך. אנשים קטנים חסרי ביטחון שרוצים להרגיש נערצים - כמה עלוב. חתול היא חיה מהממת, עצמאית, פקחית ומקסימה. הכי חשוב יש לחתול אישיות ואופי. בעלי חתולים לא מחפשים שיעריצו אותם. חתולים מחזירים אהבה בדרכם המיוחדת והם מפנקים את הבעלים באופן הדדי. כתבה מטופשת ומיותרת מאדם קטן.
עבד כי ימלוך | 15.08.09
49.
מעידה על עצמי
החתול שלי תמיד מגיע להתחכך כשהוא רואה שאני עצובה, הורג ג'וקים, מצחיק אותי, לא מניח לארגז החול שלו עד שהוא משוכנע שאין ריח רע, מנקה את עצמו, מחמם אותי בחורף, והכי חשוב, מגרגר כאילו אין מחר. מחקר אחר, אגב, מלפני כמה שנים, אמר שהגרגורים עושים טוב ללב שלנו ומפחיתים בעיות קרדיולוגיות. לא מבוית? אסלה, ניחומים, הגיינה, נימוס והכי חשוב, אישיות מאוד ברורה שלא תלוייה כלל בבעליהם.
נעה | 15.08.09
48.
הם חמודים, שובבים, מצחיקים - ובעלי חוכמה משלהם!
חתולים הם חמודים, שובבים ומצחיקים! אין להתפלא מכך שרבים אוהבים אותם מאוד... בנוסף, יש להם את החוכמה המיוחדת להם! לדוגמא: כל מאכיל חתולים יודע שהחתולים מגיעים, בדיוק של שנייה, למקום המפגש הקבוע! יתירה מכך, אם המאכיל לא מגיע בזמן ל"נקודת המפגש" (למשל למרגלות הבניין), החתול, או החתולים, יגיעו אליו וימתינו, בסבלנות ובנימוס, מול דלתו בקומה השנייה... לא ייאמן כי יסופר! חתולים גם זוכרים היטב את האנשים שאוהבים אותם, ורצים לקראתם בשמחה, ונמלטים מאנשים רעים, שונאי חיות! דבר נוסף: חתול שנמסר למישהו, המתגורר במרחק עשרות ק"מ מבית בעליו, ישוב לבעליו המקורי, בהזדמנות הראשונה, גם אם ייצטרך לעבור 50 ק"מ! ולבסוף - אם החתול "מניפולטור" ו"מביית" אותנו (כפי שטוען המחקר), אז הוא למעשה חכם יותר מן הכלב, אבל בדרכו שלו... מסקנתי : זאת טעות לקבוע שהכלב "חכם" יותר מן החתול ; צריך להבין שהמדובר בשני סוגי חוכמה שונים, שלא ניתן להשוות ביניהם! יש "חוכמה כלבית" ויש "חוכמה חתולית", ולכל "חוכמה" יש את מאפייניה המיוחדים.
בן | 15.08.09
45.
חשיבות החתול
לפרופ' שיזף היקר, גם מנקודת המבט האנוכית והאינטרסנטית שלך, לפיה ערכו של כל יצור חי נמדד רק לפי התועלת שהוא מביא לאדם (והחתול הרי אינו נותן לאדם חלב וצמר), גם לפי הקריטריון הזה החתול הוא חיה חשובה ביותר. האם הדברת חולדות ועכברים המפיצים מחלות קשות אינה תועלת מספיקה בעיניך? כנראה ששכחת את מגפת הדבר שהשתוללה באירופה והשמידה מליוני בני אדם, לאחר שבני האדם שם הרגו את החתולים כחלק מציד המכשפות המטופש שלהם. אבל אלו שאינם יכולים לזכור את העבר נידונים לחזור עליו שוב.
יפעת | 15.08.09
43.
יש כשל לוגי בכל זה, כי אם החתולים מניפוליטיביים כ"כ איך הם יותר טיפשים מהכלבים???
אני רואה כלבים מסכנים שמקבלים יחס מגעל מהבעלים שלהםולא עושים כלום. לעומת זאת החתול לא יסבול זאת, אם הבעלים יתנכר לו הוא יתעלם ממנו, אצלי בבית בעלי שמתנכר לחלק מהחתולים שלנו (ואוהב רק את החתול שלו) החתולים האחרים התעלמים ממנו אלא אם כן הם רעבים, הם פשוט מבטלים אותו ויותר חכמים ממנו.... אותי לעומת זאת הם אוהבים, הם נותנים הרבה אהבה גם אחרי שמקבלים אוכל, ודורשים אהבה ומחזירים גם בדרך שלהם, אני לא צריכה מחקרים מטופשים של שונאי חתולים (שיש רבים כמוהם) שיאמרו לי מי זה החיה המרהיבה והמיוחדת הזאת! ולחוקרים לכו כולכם ל****יין, אתם יכולים להיכנס לת** של החתול שלי מצידי !
אחת | 15.08.09
42.
או ואבוי, כמה בורות בכתבה אחת...
דבר ראשון עצם כך שהחתול פחות מבויית משאר חיות המחמד והמשק האחרות רק עושה אותו יותר קרוב לטבע ולשורשים ופחות פגוע מרצונותיו היהירים והאידיוטים (צ'יוואווה) של האדם. הכלב הוא נצר לזאב וכיוצא מכך הינו חיה שבתית והירכית. הכלב מזהה את בעליו כשליט הלהקה ולכן מתנהג כלפיו בצורה כנועה לחלוטין. חתול הינה חיה סוליסטית כמו כל החתולים בטבע (פרט לאריה). לכן החתול לעולם לא יראה את בעליו כשליטו אלה כחברו. כלב יתן לבעליו נאמנות ללא תנאי והינו חיה מושלמת לאנשים המחפשים הערצה עיוורת בכדי לתפוח לעצמם על האגו. חתול מן הצד השני הינו חיה שתחזיר אהבה במידה שקולה לאהבה אשר הוא מקבל ולכן הינו חיה המתאימה יותר לאנשים האוהבים לתת ולקבל בצורה שווה והרמונית. אנשים אשר אינם יודעים לאהוב חתול אבל חושבים שהוא כמו כלב ויעריץ ויציית להם בצורה עיוורת פשוט אינם מתאימים לגדל חתול וטוב יעשו אם ימנעו מכך מלחתחילה. החתול אינו זקוק לאדם (בניגוד לכלב) בכדי להיתקיים ועושה זאת מצויין בלעדיו ברחובות ובשדות. האדם זקוק לחתול בסביבתו בכדי להיפטר מהמזיקים השונים (עכברים, חולדות, נחשים, עקרבים וחרקים שונים). כמו כן בכתבה יש סתירה ברורה בין הטענה כי חתולים הינם חייה טיפשה לבין היכולת שלהם לתמרן את האדם. כידוע יכולות מניפולטיביות דורשות אינטיליגנציה רבה!!! ולסיכום, לאהוב חתול זה אופי. כמעט ולא תראה ערסים ואנשים אלימים עם חתולים אך תוכל למצוא כלבים תוקפניים רבים בסביבתם.
ערן | 15.08.09
38.
אני קובע: לא משתלם לאהוב בני אדם, הם רמאים, גנבים, תחמנים, תמיד יחפשו איך לדפוק...
תמיד יחפשו מה טוב לעצמם ולא לאחרים, הורסים את כדור הארץ בשביל כסף, יוצרים מלחמות, רוצחים את כל מיני בעלי החיים בש/ביל ספורט ועוד אפילו מאלה שאתה הכי אוהב והכי אוהבים אותך אתה יכול להיות בטוח שבשלב מסויים תיפגע, הן רגשית והן פיזית. מה רוצים מהחתולים התמימים? הם שונים מכלבים? אז מה? חתול זו חיה שחיה בבדידות וכלב זה חיית להקות, ההשוואה דומה להשוואה בין רכב לבית, אין מקום להשוואה זה 2 דברים שונים. זה שבני האדם יצרו לעצמם "קטגוריה" של "חיות בית" והם מכלילים את כולן באותה קטגוריה זו טעות מטומטמת בפני עצמה, יש אנשים שמגדלים לטאות ונחשים, אז??
 | 15.08.09
36.
העובדות בכתבה לא מתאימים לנסיוני
גם כלבים יכולים להיות נצלניים, בלתי צייתנים ואנוכיים ל פחות מהחתול. להביא לידי כך שכלב יהיה ממושמע ומביא תועלת לבני אדם כרוך בהליך אילוף מורכב שלא תמיד מצליח. כלבים מסוימים יכול אפילו לנשוך את בעליו אם מתנגדל הספיק למשהו שהבעלים רוצים לעשות. רק כלבים מסוימיםםמסוגים מסוימים שעברו חינוך מסוים יעשו למען בעליהם מעבר לאינטרסים שלהם. בניגוד לנאמר בכתבה ראיתי הרבה סיבות להאמין שחתולים אוהבים את בעליהם. ראיתי חתולים שחיפשו נואשות את בעליהם שנעדרו מהבית למשך מספר שבועות גם כאשר בני משפחה אחרים דאגו לכל מחסורם. חתול יחניף לאנשים שנחמדים אליו גם אחרי שדאגו למחסריו או שסתם מתיחסים אליהם יפה.
אזרח | 15.08.09
31.
חתול לא מתביית מהסיבה הפשוטה שהוא הרבה יותר עצמאי מכלב
לגבי הקשר שלו לאדם , אנשים שמעדיפים כלבים הם אנשים שלא יכולים לתת אהבה מבלי לקבל חזרה , בדיוק כמו שניתן ללמוד על גברים שסובלים מדימוי עצמי נמוך ויש להם בדרך כלל כלב אימתני. המחקרים הפסיכולוגיים על הקשר שבין אישיות הבעלים לבין חיית המחמד שהוא מחזיק הרבה יותר רלוונטים מאשר הנסיון לנתח את פסיכולוגיית חיי המחמד שלהם .
בבון | 15.08.09
30.
הכתבה והמחקרים נובעים מתסכול של אנשים שמעולם לא הצליחו לקבל אהבה מחתול
אין סיבה אחרת לבצע כאלה מחקרים, המשווים בין מינים של בעלי חיים מבחינת חוכמה והחזרת אהבה, אלא תסכול של כאלה שלא זכו לקבל בחזרה אהבה מזן מסויים. אז הכי קל להאשים את בעל-החיים - כמובן שזה נתון לשליטתו.. חברים, אני לא סובל כלבים. אני גם לא נמשך לאנשים בעלי גוון אופי של כלבים. כיף לי עם החתולים שלי, וזה לא משנה מה הם עושים או מה הם לא. שנה את כותרת הכתבה ל"חתולים לא אוהבים אותי ואני נפגע מזה אז בוא נחזיר להם". זה יתאים יותר. שבוע טוב אוהד
אוהד | 15.08.09
29.
בזכות החתולה שלי
בזכותה אני רואה היום את החתולים ברחוב! פעם רק חלפתי על פניהם. אני בהחלט מאמינה שהם אינטיליגנטים ויודעים להביע את עצמם מצוין! החתולה שלי מרגישה מי אוהב אותה ומי לא. היא כרוכה אחרי ולא מתוך מניפולציות. זה קשר רגשי שהתהווה עם הזמן. יצור מתוק ומלא רגש. היום כואב לי לראות חתולים בחוץ. הם צריכים להיות בבית ומטופלים באהבה. לא אהבתי את הכתבה ואני לא מסכימה איתה. אחרי שלומדים להכיר את החתול, איך אפשר לא לאהוב אותו???
אירית | 15.08.09
24.
מניסיון אישי: מאד משתלם לאהוב חתולים.
כל חיי אני מגדל חתולים וחתולים גרמו לי הרבה אושר והנאה. גם ככה יש כל כך הרבה שינאה והכפשה נגד חתולים. בשביל מה לצאת בכאלה כותרות שמעודדות שנאת חתולים. עכשיו בפעם הבאה שיתעורר ויכוח ברשת בנושא החתולים יקומו אנשים שיטענו "שלא משתלם לאהוב חתולים", הכל על סמך כתבה מטופשת ולא רצינית כמו הכתבה הזאת.
טל | 15.08.09
22.
נגד הכללות
בניגוד למחבר המלומד, בילדותי היה לי כלב והיום יש לי חתול. אני נגד הכללות, פגשתי גם כלבים אדישים וסרבנים לבעליהם, וחתולים שמגרגרים ומתחככים גם שיש להם כבר אוכל בצלחת כי הם מעוניינים בחברה תשומת לב ואהבה. כולנו בסופו של דבר, גם התינוק האנושי, אגואיסטים, וניתן להסתכל על גילויי האהבה שלנו כעל מניפולציה. ההבדל הוא באופן המניפולציה- הכלב פועל באסטרטגיה של התמסרות, לחתול יש קצת יותר עמוד שדרה אם תשאלו אותי. עכשיו זה רק עניין של טעם, ואולי אישיות של הבעלים: האם אתם רוצים בבית יצור הסוגד לכם או יצור הדומה לכם (סוגד לעצמו)?
אריק | 15.08.09
18.
חבל מאוד שבמדינה אלימה שכזאת לכתבה הזאת יש מקום
גם ככה חתולים הם חיה מסכנה שהמוח הפרמטיבי הישראלי לא הצליח לפצח ולרוב הם קורבן מסכן להתעללות נוראית , גם ככה עשרות מהם מחכים לבית חם במכלאות מטונפות גם ככה יוצאים כל מיני חוקים שואתיים מכל מיני ראשי עיריות לא להאכיל חתולי רחוב אומללים שכל רוצנם אבוי לנו הוא לחיות אז לכתבה שכזאת אין מקום.נקודה,בואו ניתן לגיטמציה כתובה לכל בעלי המוח העקום שחושבים שזה בסדר להצית או לבעוט בחתולים כי גם ככה שיזף אמר וציטט שאין להם מוח אז הם בטח לא יבינו כבעלת כלבם לשעבר וחתולים א ני חושבת שהם שווים ושונים ושזה כל הייחוד כתבות מסוג זה שורשם הוא בגזענות וביצר הכי אלים ולא מתובת של המין האנושי ולא,לא נסחפתי
מה זה שיזף בכלל | 15.08.09
15.
סתירה בגוף הטקסט
אם הוא הצליח לביית אותנו יותר מאשר אנחנו אותו ואם הוא מניפולטור אז איך בדיוק הוא פחות חכם מכלב???? כלבים רצים מכשכשים בזנב ובגדול עושים מה שאומרים להם - מה חכם בזה כל כך? חתול מפעיל מחשבה, בוחר!! מה הוא רוצה לעשות ועושה. זה נראה לי הרבה יותר חכם. חתול גם לא מבזבז את האנרגיה שלו סתם ככה לרוץ ולקפוץ הוא מתכנן מכוון ומחליט מה יש סיכוי לצוד ומה לא. ולמי שיש ספק אז חתול מראה לא פחות אהבה מכלב ומי שלא חש את זה כנראה לא ממש יודע להתייחס לחתולים. גם אתה כתב יקר, בתור מגדל כלבים לא מצליח לפתח את אותו קשר עם חתולים זה אולי בגללך? הרי ידוע שלקשרים צריך שני צדדים....והטיפול בחתול שונה באופן מהותי מהיחס והטיפול לכלבים אז אולי כבעלי כלבים לא ממש ידעתם לגשת לחתולים ולקבל מהם את אותו היחס מכאן ועד להאשים אותם בחוסר חכמה - המרחק רב. ואני תוהה מי כאן הלא חכם....
גינס | 15.08.09
11.
שזיף יקר - אולי אתה צריך מישהו שיציית לך ויתרפס לפניך כדי להרגיש "אהוב"
לי מספיק להנות מפאר הבריאה של חיה מושלמת זאת - החתול. וכנראה שאף פעם לא היה לך חתול כדי להבין שהם מעניקים אהבה, נחת ואושר בדרך הייחודית והאצילית שלהם. עצוב שבני אדם חושבים שחיות נועדו לשרת אותנו, לציית לנו, "להתביית" בדרך זו או אחרת.
roni | 15.08.09
10.
זה כתבה זה? זאת בדיחה
הכותב מכריז בכותרת שהוכח מדעת שכלבים חכמים ושהחתולים הם סתם נצלנים. אחר כך הוא מתוודע שהוא מגדל כלבים ומעולם לא הצליח ליצור קשר אמיתי עם חתול. אחרי כן הוא מצטט משהו משני מאמרים סתמיים שלא מוכיחים כלום - ומסיים בכמה קלישאות. אז רק לידיעה ממישהי שמבינה יותר בחתולים, במחקר מדעי ובכתיבה עיתונאית, אז ככה: א. ככה לא כותבים כתבה. ב. ככה לא מוכיחים טענות כל כך נחרצות. ג. חתול הוא בעל חיים אוהב, מסור ואנטיליגנטי. יש קסם רב בכך שהחתול אינו כנוע ומתורבת לחלוטין. גדול המניפולטורים עלי אדמות הוא האדם ולא החתול. ד. חתולים שונים מכלבים. יש בני אדם שמתאים להם יותר לגדל כלב ויש כאלה שמתאים להם יותר לגדל חתול. מגיע כבוד גם לחתולים וגם לכלבים. מגיע כבוד למי שמגדל חתולים וגם למי שמגדל כלבים. אין צורך להכפיש את החתולים על מנת להאדיר את הכלבים ואת מגדליהם.
 | 15.08.09
9.
תגיד לי היית מגיש רעיון למחקר כזה באונ' עם כזה טקסט?
אתה מערבב פה קישורים שבמקרה הטוב הם הזויים, עם מחקרים שלקרוא להם מחקר מבייש אותך בתור בנאדם שקורא לעצמו איש אקדמיה. בחייך, תכתוב את הטור בתור אנקדוטה, אבל לא בתור משהו רציני. ה"מחקרים" האלה קיקיוניים וזאת מחמאה בשבילם.
קורא מהצד | 15.08.09
3.
יש ויש
גם בקרב חתולים (כמו בקרב אנשים וכלבים) יש אינטיליגנטיים יותר ואינטיליגנטיים פחות. כחובבת וכמגדלת כלבים וחתולים אני יכולה להעיד ששני המינים מחזירים אהבה רבה ומגלים אופי ייחודי, כאשר החתולים באמת יותר עצמאיים מהכלבים ופחות מתרפסים בפני בני האדם- אבל אולי זה סוד הקסם שלהם?
אילה | 13.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת