אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכבת הקלה של תל אביב עוד לא זזה: נדחתה פגישה בין האוצר לזכיינים

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ל-2 כמו הרכבת המהירה בין ים לתא? כולה חריגה של 6 מליארד שח ו5 שנים איחור
ובסוף זו גם לא רכבת מהירה. רוצה עוד דוגמאות? כביש בגין בים: מעל מליארד שח על פחות מעשרה קילומטר עם רמזורים בקצוות, נתיבי איילון : 40 מליארד שח (אתה קןרא נכון) עבור קילומטרים בודדים של בלגן מוטרף. להמשיך?
(וזה בינתיים) | 19.08.09
2.
כשלון הפרטת התשתיות
התחתית בתל אביב כמו מנהרת הכרמל וכמו הרכבת הקלה בירושלים, כמו קו הגז וכמו פרוייקטי תשתית גדולים רבים נוספים מראים כי שיטת הוצאת התשתיות לשוק הפרטי פשוט נכשלה כשלון חרוץ! השיטה גוררת עיכובים של שנים רבות שמגיע לעיתים קרובות ל10 ויותר שנים! עכב כך נגרמות למשק עלויות גדולות בהרבה מכל חסכון תאורטי מהתאוריה ש"השוק הפרטי יודע לנהל והמדינה לא יודעת". בסופו של דבר כל השיטה היא בעצם אחת משתיים: 1. הגדלת החוב הלאומי מבלי שזה ירשם בספרי התקציב (ישראבלוף) כי הרי מה ההבדל בין המצב שמדינה מלווה כסף (מנפיקה אגרות חוב) ומשלמת ישירות את עלות הפרוייקט, למצב שבו הייזם מלווה את הכסף (מהבנקים או באגרות חוב קונצרניות) ואז המדינה משלמת לו כל שנה תמורת השימוש בפרוייקט? 2. העלאת מיסים סמויה: כשהמדינה מפריטה שרות שבעבר ניתן לתושבים בחינם (מכספי המיסים) ועכשיו הם צריכים לשלם עליו, זה זהה להעלאת מיסים רק שוב זה לא מופיע בספרי התקציב (שוב ישראבלוף). לו המדינה הייתה בונה בעצמה את הרכבת התחתית אזי למרות כל פרשיות השחיתות שהיו מתגלות וכל הפשלות והאי יעילות, עדיין הרכבת כבר מזמן הייתה עובדת והעלות הסופית למדינה הייתה קטנה בהרבה!
ציניקן | 19.08.09
1.
להפסיק מיידית את פרויקט הרכבת
הרכבת הקלה היא סוס מת בתחבורה הציבורית, ולמרות הצלחתה הגדולה באירופה עם קיבולות נסועה אדירות, אין לה סיכוי להצליח באותה מידה בישראל. חוץ מזה העולם הטכנולוגי נותן פתרונות לבעיות התחבורה הציבורית. PRT היא התשובה לבעיות אלה, ולמרות שבעצמה לא חפה בבעיות, יש לכולן פתרון בר השגה. לזרוק 10 מיליארד שקל (בתכנון, ולמעשה כפול 4 או 5 כנהוג בישראל) לא יפתור את בעיות התחבורה במטרופולינים. תחבשו בגוגל PRT, תקראו, תשכילו ותתחילו להפנים.
סטודנט | 19.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת