אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך השתלטו עבריינים על שוק היבוא האישי של כלי הרכב

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
46: מה אתה מקשקש, זה יעבוד עד הטסט הראשון
אלא אם אתה מתכנן כל שנה להחליף פנסים לפני טסט, לשחד או להעביר באיזה מכון חפיפי באיזה חור. במילים אחרות תצטרך להמשיך בשיטה הזו לתמיד - כבר יותר קל להחליף פנסים (מפירוק או יבוא מאירופה) ולהיות מרוצה שעדיין הרווחת יפה.
מפוכחת על רנגלר | 25.08.09
44.
מחוסר ברירה?
בכל מקום שבו מגבילים את ההיצע תימצא הפרצה החוקית, או הפחות חוקית, לעקוף את ההגבלה. כך קרה בעת איסור יבוא משקאות חריפים לארה"ב (תקופת היובש) שגרם לצמיחת המאפיה שם, כך קורה עם הזנות בישראל וכו'. תאשרו יבוא מקביל ויבוא אישי אמיתי, בלי הגבלה למעט הגבלה בטיחותית ואישור תקינה, ולא תהיה פעילות עבריינית. אבל לממשלה שנכנעת לבעלי ההון ורואה בבעלי הרכב פרה חולבת, אין אומץ. בעוד 20 שנה, כשתקימו ועדת חקירה לבדוק למה כל הצעירים החילוניים בורחים מהארץ, תחזרו לכתבה הזו
תפחיתו מסים | 21.08.09
40.
עיסקה משתלמת
חשבון פשוט נכנסתי לסוכנות קרייזלר לרכוש רכב חדש המחיר המלא "כולל רישוי" 260000 שח החיוך כלול במחיר החלטתי לבדוק את שוק היבוא האישי מחיר הרכב (1000 קמ) לא כולל "אגרת רישוי " מודל 2009 160000 שח( שוק במציאה) הדולר נמוך ומיתון בארה"ב 260000 160000- (לא כולל רישוי) ----------- 100000 חיסכון נטו השאלה מי כאן העבריין? מי הפושע? ומי הגנב? א. שר התחבורה ב. יבואני הרכב ג. המדינה ד. כל התשובות נכונות
עוד לקוח מרוצה  | 21.08.09
38.
ומה עם הפלפונים המזויפים מסין שלא עומדים בהוראת החוק לגבי קרינה!!!!!
לארץ מגיעם אלפי מכשירים מסין ואחרים שאינם עומדים בתקינה של האיחוד הארופי ובעלי קרינה פ5-20 מעל המותר ונמכרים ע"י החברות כולל חברות הסוללר!!!!! את הנזקים נפגוש בבי"ח שנידר במחלקה האונקולוגית או במחלקות ילדים אחרים!!!!
בר דרור דוד | 20.08.09
32.
כל פעם ספין אחר מנערי האוצר
במקום להתחייב לרכוש כמות גדולה של מים מכוני ההתפלה, כמות שהם יכולים לספק, המדינה מעדיפה לא לעשות זאת על מנת לגבות מס "בצורת". במקום לפתוח את שוק הרכב לייבוא מקביל, ליצור תחרות אמיתית שתטיב עם האזרח, הם מעדיפים לעלות מיסים במסווה של מס "ירוק". ועכשיו בשביל לחסל את האופן היחידי שבו אזרח יכול לרכוש במחיר סביר רכב קצת יותר מענין מיפנית אוטומטית 1.6 ליטר הם יוצאים עם הספין החדש שכל היבוא האישי אלו עבריינים ומאפייה מעלימי מס ועושקי ציבור. יכול להיות שלשוק האפור יש נגיעה ביבוא האישי. אבל זה לא הענין. העיוות כאן זה המס האסטרונומי שאנחנו משלמים על צורך בסיסי וחיוני כמו רכב. מס של 90% פלוס מע"מ על המס ועל הרכב של 16.5% פלוס 6% אם הוא מגיע מיפן או קוריאה. הרי אין לנו אלטרנטיבה בצורה של תחבורה ציבורית זמינה ואמינה. אין פתרון לתחבורה ציבורית בשבתות וחגים. אז מה אנחנו אמורים לעשות? לסוע על קורקינט לדודה בצפון? להחליף חמישה אוטובים בדרך לעבודה ולהגיע בערב?
טמיר | 20.08.09
31.
והכי חשוב זה שכשהמיסים על המכוניות יופחתו והאזרח הממוצע יוכל לקנות רכב
גדול ומסיבי כמו בארה"ב אז התאונות המחרידות שיש בארץ וההרג בכבישים יופחת באופן קיצוני.ואני רוצה להציע לממשלה שלנו שילמדו מהאמריקאים קצת יותר .בארה"ב היום יש מבצע של המימשל שכל אדם שיש לו רכב מעל 15 שנים על הכביש ורוצה לקנות רכב חדש מקבל הרבה כסף תמורתו וכך גם הוא יכול להרשות לעצמו לקנות רכב חדש ובטיחותי.ודרך אגב הרכבים האלו הולכים למיחזור ולא עולים יותר על הכביש .אבל פה אתה פותח יד2 ועל כל רכב שעוד מעט הוא מתפרק ועוד מתארים אותו "רכב כחדש " ומשנת הקמת המדינה מבקשים סכומי כסף שאם מתרגמים אותם ל $ אפשר לקנות רכב חדש בארה"ב.שערוריה פשוט. בא לי להקיא איך שמסתלבטים עלינו פה,מדינה של גנגסטרים
תושב חוזר מאוכזב | 20.08.09
30.
פראיירים לא גודלים על העצים אלה בישראל !
חחחחחחחח פשוט עובדים על כולכם אני פה בארצות הברית חי טוב שני רכבים שקניתי אחד מיציבושי איבולושן 25 אלף דולר בארץ הקודש 360 אלף שקל והשני שיש טויוטה היבריד 12 אלף דולר פה בארף 150 אלף שקל מדבר על רכבים חדשים לא יד שניה !! ביקצור פראיירים לא גודלים על העצים אלה בישראל פראייריםםםםםם שכמותכם... ולא רק בתחום הרכב בהכללל..... לכל תחום פשוט פראיירים !...... מרויחים קצת משלמים יותר .....ישראל כמו סירה שטובעת וכולכם עלייה !
ישות קוסמית | 20.08.09
29.
תולדות הקומבינה - איך נולדו התווכים
לפני כמה חודשים רציתי להביא רכב מארה"ב, אתה מנסה לחפש את חוקי הייבוא, אתה מקבל נייר ארוך מנוסח לא ברור, שבוא נאמר לכך ללכת לאגף המכס. באגף המכס מסבירים לך שמחיר המכונית שמוצג חייב להיות תואם למחירונים ידועים והם לא מאשרים מחיר נמוך ולא ריאלי , כל רכב חייב לפני קבלת אישור היבוא חייב להיות בעל אישור תקינות ממכון בדיקה, חישוב המיסים : 106 אחוז מהמחיר שממנו ניקנה הרכב כאשר משלמים גם 106% מס גם על עלות המשלוח (אם עלות המשלוח 1000$ תשלם עוד 1060$ מס סתם). לא ברור למה המדינה מפסידה כסף הרי משולמים כל המיסים. רישום הרכב יכול להיות רק על שם אדם שאין לו תיק במס הכנסה כלומר לא בעל עסק מורשה ולא בעל חלק בחברה, ועקב כך נרשמות המכוניות על האבא, הסבא הדוד וכדומא הרי המדינה מובילה את האנשים לבצע את הקומבינה. רוב המכוניות המייובאות לארץ הינם מכונייות שוחזרו לסוחרים בארה"ב לאחר שלא עמדו בהחזרי הליסינג, מכוניות עם 70 מייל עד 500 מייל, הם המכוניות המעודפת לייבוא לאחר שעברו את ירידת הערך. לבסוף התייאשתי, מהריצות מהקומביניות הבנתי שמול המדינה או שתמודד עם מישהוא שמבין (כמו שלמשפט לא תלך בלי עורך דין ולמס הכנסה לא תלך בלי רואה חשבון) כך גם שלייבא מכונית לבד לא תצליח בגלל הסרבלת, ממש דוחפים אותך לסוכנות הייבוא אישי , בסוף התייאשתי וקניתי רכב יוקרה 4 שנים על הכביש ב- 35% מהמחיר המקורי של הרכב כשנמכר כחדש מהיבואן, תבדקו רכבי יוקרה במחירון ותביניו את גודל הטמטום
אחד שניסה והתייאש מהטופסולגיה | 20.08.09
24.
שר התחבורה, ישראל כץ מחובר לחברי מרכז ליכוד כמו אלפרון ושות'
לא מעט מאותם עבריינים הם חברי מרכז ליכוד (אגב מדוע אין עבריינים וערסים כאלה חברים במרכז מפ' העבודה? מר"צ? קדימה?) וזאת ראינו בכל מערכות הבחירות של הליכוד. אז חשבתם שישראל כץ, "מנהיג ומדינאי ענק של דורנו" באמת יזיז את התחת השמן שלו בנושא זה? מה הוא עשה במשרד בנושא תאונות דרכים? שיפור כבישים? כלום אחד גדול! העסקן הזה עסוק לשבץ את המקורבים שלו בג'ובים טובים... זה ישראל כץ האמיתי.
מכיר את השיטה | 20.08.09
15.
להתיר לייבא מכוניות שגילן עד 5 שנים. למה רק לשכירים מגיע רכב חדש ומסובסד?
לא, אין כאן שום שאלת בטיחות וזו טענה שנועד לשרת את המתנגדים. מחייבים כל רכב שכזה לעבור "טסט". מדינה שנותנת לחלק מאזרחיה את הלוקסוס להינות על חשבון כל השאר מרכב צמוד, צריכה גם לאפשר לשאר הציבור לקנות "מציאות" גם אם הם נובות מהפרשי מט"ח וגם אם הלובי של היבואנים (הון-שלטון) "יתייבש" קצת. הרווח במישור המדיני כפול ומכופל שכן פוטנציאל גיל הרכב יהיה צעיר יותר, איכות המכוניות טובה יותר, המיסוי הממשלתי שייגבה אולי בסה"כ יהיה אף גדול יותר (כי יתכן וייבאו יותר מכוניות לסקטור הפרטי מאשר מכוניות שייקנו כחדשות) והכי הכי חשוב: כ- 90 עד 95% מהרכב שנמכר על ידי היבואנים ממילא הולך לטובת חברות ההשכרה והליסינג שממילא לוחצות ומקבלות הנחה משמעותית כך שמי שנדפק הוא אותם 5-10% מהציבור שאין לו רכב מסובסד וצמוד ורוצה להינות מקנייה של רכב מתקדם. אנשי ונערי האוצר והתחבורה הנחמדים: נא תגדילו ראש, תתאימו את עצמכם למציאות. ישראל צריכה להיות כמו שאר העולם. דיי אם תסתכלו על ההתייחסות הממשלתית לרכב שמוגדר כספורט אך משלם מיסוי מלא אולי תבינו שמה שמקובל בירדן השכנה טוב שיהיה גם אצלנו. אז שלא יעבדו עליכם....
אפלייה ממשלתית מטופשת | 20.08.09
14.
כרגיל חייבים תמיד להזכיר לנו שאנחנו במשטר קומוניסטי ולא דמוקרטי !
הם רושמים ש-80% מהרכבים המיובאים ביבוא אישי אלו רכבי יוקרה,,, נו מה רציתם שייבוא מאזדה 3 או טויוטה קורולה ? זה לא יהיה משתלם, אנשים מייבאים רכבי יוקרה בייבוא אישי מהסיבה הפשוטה שהיבואן הרישמי בארץ (כמו היבואן "קמור רכב" של BMW) מרוויח על כל מכירה של רכב במחיר 500,000 רווח של 100,000-130,000 ש"ח ! ! ! וזה כמובן אחרי המיסים והמע"מ שמגולגל על הקונה ! ורכב של 700,000 הם מרוויחים 150,000-200,000 על כל רכישה וכן הלאה,,, ביבוא אישי אתה "מדלג" על רווח היבואן וככה חוסך מאות אלפי שקלים על רכב ברמת גימור גובהה יותר ובמחיר מצחיק, אבל כמובן יושבים להם אנשים שם למעלה בנקודות מפתח שהצרות עין שלהם הורגת אותם שאנשים נוסעים ברכבים מפוארים במחיר 800,000 ש"ח שבעצם נרכשו במחיר של 350,000 -400,000 ש"ח וזה הורג אותם ! אז הם יעשו הכול כדי להשחיר את הייבוא האישי, עם כל הכבוד למדינה (ואין לה כבוד) ישראל לא המציאה את הגלגל הזה שנקרא "ייבוא אישי" יש מדינות שהנושא הזה קיים אצלם כבר 100 שנה ומסתדרים עם זה מעולה, אז אם באמת באמת אכפת לכם בסופו של דבר מהאזרחים אז תגבילו את רווח היבואן הרישמי של הרכבי יוקרה לאחוזים מסויימים ולא כמו שעכשיו שעושקים את האזרחים וגם תורידו את אחוז המס האסטרונומי הזה ,,, לא יכול להיות מצב שבארה"ב רכב יוקרה עולה 300,000 ש"ח אחרי המיסים המקומיים ואחרי רווח היבואן הרשמי של אותה המדינה ופה בארץ הוא יעלה 650,000 + ! וגם המחיר הזה ברמת גימור ירודה, זאת הגניבה,זאת המעילה וזה העולם התחתון.
בולשייט הכול צרות עין. | 20.08.09
12.
רק הממשלה אשמה !!!
כל החיצים מצביעים על הממשלה / משרד התחבורה כאשמים 1 - מיסוי מחריד על כלי רכב (הכי גבוהה בעולם כנראה) 2 - עידוד הבלעדיות של היבואנים על ידי חסימת תחרות חופשית. 3 - בירוקרטיה מאוד מסובכת בתהליך היבוא כל אלה גןרמים לאזרח לחפש כל דרך להוזיל את הרכישה. מעניין למה הממשלה מרשה לעצמה להתערב בשוק הרכב...ולמה עוד לא הוגשה תביעה ייצוגית נגד משרד התחבורה שמונע את חופש העיסוק !
דן | 20.08.09
11.
למה ציפיתם ? ככה זה במדינה הזו...
מה זה המיסים הללו ? למה אזרח פשוט לא יכול לייבא רכב לפי תעמו מחול ? איזה מוסטנג ? קורבט ? פונטיאק ? אמריקאיות וכו... למה רכב שעולה בארה"ב $20,000 צריך לעלות בישראל היפה $60,000 ? למה כל אזרחי ישראל צריכים לנהוג במאזדה או טויוטה ? מה זה המחירים האלה? כל אזרחי המדינה נוהגים באותם רכבים באותו צבע, מה זה הגועל נפש הזה ?
אלפונזו | 20.08.09
9.
מכתב פתוח לשר התחבורה
כב' השר הנני אזרח מן השורה. מעולם לא הבאתי רכב ביבוא אישי ואין לי כל אינטרס בעניין זה למעט דבר אחד. אם הקריאות להפסקת היבוא האישי יתקבלו על ידך, יהווה הדבר כניעה לעבריינים אשר בפעילותם הבלתי חוקית פוגעים בחופש יתר האזרחים. יש לאכוף את החוק באמצעות שלטונות החוק ולעקור כל גוף או אדם הפועלים כנגדו אולם החלטה על איסור יבוא אישי תחזיר את המדינה חזרה לימים האפלים בו כל יבואן קבע מחיר לרכב חדש, מחיר תלוש מההעולמי - ולא ניתן היה לקיים תחרות הוגננת. אנא, איכפו את החוק ואל תריעו למסח חופשי בברכה אריה
אריה | 20.08.09
6.
יש ברירה?
המיסוי הבלתי נסבל ועזות המצח של יבואני הרכב בישראל, דוחפת את האזרחים לעשות מעשה ולעבור על החוק. במקום לפעול בחוכמה ולהציע הטבות מס על מכוניות, הממשלה בוחרת להמשיך ולעשות קופה על רוכשי המכוניות, שבעצם אין להם אלטרנטיבה אחרת. סוכנויות היבוא האישי, על פי הגדרתן, אינן עושות שום דבר שהוא בגדר הלא חוקי. עבירות המס הן תוצאה של חוסר ברירה של הצרכן הישראלי. אי אפשר לצפות ממי שמשתכר משכורת נמוכה משמעותית ממה שמקובל בארה"ב, למשל, לשלם פי 2 על רכב חדש - וזאת בלי להחשיב את רווח היבואן (שמגיע למאות אלפי שקלים במקרים של מכוניות יוקרה), ביטוח ודלק (שעולה פי 2 מארה"ב). נמאס לנו לתרום לקופת המדינה. הגיע הזמן שיתחשבו בציבור הרחב ויתנו הטבות מס לשוק הרכב הישראלי, שצומח מאוד בשנים האחרונות ומעניק פרנסה לאנשים רבים. למרבה הצער, זהו בהחלט לא הכיוון של משרד האוצר - ראה את הרפורמה ה"ירוקה" שכל תכליתה הוא בעצם להטיל 20% מס נוסף על רוב רובן של המכוניות החדשות.
טל | 20.08.09
4.
מתוך הכתבה:"באמצע 2008, הייבואנים קנו לפי דולר של 3.30..."
אבל לא הורידו את המחיר אז....ולמה ? כי המכוניות שהגיעו אז,ניקנו כמה חודשים לפני זה בדולר של 4.00 ש"ח (לדוגמא).....נו ? וכשהגיעו לבסוף מכונית שניקנו בשער דולר 3.30 מה עשיתם אז ? הורדתם את המחיר ? בוודאי שלא !!!! הרי הוא שוב עלה,אז למה למכור בזול ? :)))))))))))) איזה חכמים...וואא !!!!!!!!!!!!!!! מדינת הקומבינות
י. | 20.08.09
3.
כתבה מצויינת שמצביעה על בעיה בסיסית
אדם פרטי מאוד מאוד יתקשה ליבא רכב לבד כלשון החוק בלי "יועץ". והסיבה היא הבירוקרטיה המזעזעת שמלווה כל הליך כזה. מעולם לא יצא לי ליבא רכב אבל שמעתי מספיק חוויות של כאלו שעשו את זה (עם רכב אספנות) וזה סיפור של התרוצצויות נוראיות. ומהנסיון שלי עם יבוא חלפים מספר פעמים - זה פשוט קטסטרופה. והסיבה שכל השוק הזה פרוץ וגולש לידי משפחות הפשע (כמו כל תחום אפור שיש בו כסף) היא שעדיין יש למשפחות האוליגרכים ששולטות ביבוא הרשמי כח ולובי שמונע הקמת סוכנויות יבוא מקבילות ושוק פתוח כמו שצריך.
מושט | 20.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת