אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תקינת הזיהום החדשה - סיפור לא נקי

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
תקן יורו 5 והמיסוי הירוק
אין לערבב בין שני הנושאים. המיסוי הירוק הוא מיסוי רגיל (מס קניה עלה מ 75% ל 95%) הוא נקרא כך ע"י האוצר רק כי נתנו הנחות לפי תקינה יחודית לישראל ללא התחשבות מקבילה לתקן האירופאי וכדי להתחמק מדרישות האיחוד האירופאי להמשך הפחת מס הקניה כפי שנידרש בהסכמים שישראל חתמה. כתוצאה מכך הרבה מכוניות לא מזהמות לפי התקו האירופאי מחירן בישראל עולה (למעשה לא מקבלות הנחה מהמיסוי החדש). תקן יורו 5 שמפחית את הזיהום היה גורם לאוצר להפסיד כסף "ירוק" לו היו בודקים את מרכיבי הזיהום על פי הנדרש באירופה. למעשה האוצר חיפש איזה מרכיב זיהום יבדק כך שיתן לו את מכסימום המס. ומי ששואל היכן משרד איכות הסביבה אזי הוא יושב במקומו וממשיך לטפל בדברים הקטנים ובזיהומים הגדולים הוא רק מוציא הצהרות.
ליאור | 31.08.09
7.
מדוע הממשלה השקיעה מליונים בחקר תקן ייחודי לישראל במקום לאמת את יורו 5?
ישראל המציאה תקן ייחודי רק לה. אבוי, תגלית מרעישה אנו לא שוק מספיק גדול כדי שיצרני הרכב יספרו את התקן הישראלי. כך, מכונית שעומדת בתקן יורו 5 אשר גם לדעת הכותב הינו מצויין, עלולה להיקנס על ידי המיסוי ה"ירוק" כיוון שעל פי התקן שהמציאו (שוב) נערי האוצר היא מזהמת. נראה לי שכל מטרת חוק המיסוי הירוק הינו לנקות את הגירעון בתקציב הממשלה ושהאזרחים ילכו ל....
יובל | 31.08.09
4.
אימוץ התקינה האירופאית כפי שהיא לטובת המיסוי הירוק
נשאלת השאלה מדוע היה צורך להמציא מנגנון מורכב ומסובך שמטרתו להקטין את זיהום האויר בעקבות השימוש בכלי רכב ממונעים כאשר באירופה התקינה בתחום מתקדמת עשרות מונים מאשר כאן בישראל? איך נוצר מצב בו רכבים אשר עומדים בתקינה האירופאית המחמירה אינם זוכים להטבת מס משמעותית במסגרת התקינה הישראלית? אנחנו מנסים להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. בפועל הרי שאין קשר בין "ידידתיות לסביבה" ובין הטבת המס על פי התקינה הישראלי. רוכשי רוב דגמי המכוניות נפגעים בעקבות המיסוי הירוק (גם אם אלו עומדות בתקנים האירופאיים המחמירים) מה שכמובן מעלה את השאלה הנוספת - האם כל מטרתו של המיסוי הירוק בישראל היה ליצור מקור הכנסה נוסף לרשות המיסים בישראל? ושאלה נוספת לסיום - איך ייתכן שעל פי התקינה האירופאית מנועי דיזל הם "ירוקים" יותר ובישראל הם מזהמים יותר? משהו עושה חשבון לא נכון .....
רק שאלה .... | 31.08.09
3.
תקן יורו 5
בכל מעבר לתקן חדש יש לוח זמנים ליישום התקן, כך היה גם במעבר מיורו 3 ליורו 4, לוח הזמנים כפי שנקבע ע"י האיחוד האירופי מבדיל בין רכב חדש לדגם ממשיך ולמיטב ידיעתי משרד התחבורה בישראל מאמץ במדויק את לוח הזמנים של האיחוד האירופי. דרך אגב יש כבר דגמי רכב אשר כבר משווקים בישראל והם עומדים ביורו 5 כגון הפריוס החדש
יו | 31.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת