אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

השראה: אוניברסיטה נגד אפוקליפסה

104 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

104.
שקרן! תגיד ברור אתה רוצה שלטון של פרופסורים לא איזון.
יש כיום את הרשות השופטת שהיא כבר על המשבצת של אינטלקטואלים המחוייבים לאמת בלבד. אם הרשות השופטת לא ממלאת את תפקידה אז צריך לתקן/ להחליף אותה ולא להקים גוף נוסף שישבור את האיזון בכך שיתן 50% למלומדים. זה גם לא דמוקרטיה צודקת (אולי צודק אך לא דמוקרטיה) אלא אם אתה מוכן לתת לעוד קבוצות ייצוג. הרבה ישמחו לקבל ייצוג נפרד בממשל כמו דתיים אוהדי-ספורט וצעירים. האקדמיה עצמה אכולה שחיתות עד יסודה, לא הכל עומד לביקורת (דוגמה: למה מעולם וליקובסקי לא קיבל יחס הוגן? למה לא ערכו נסויים על רעיונותיו? לא אומר שהוא צודק אבל תבדקו ואל תעשו עליו חרם). אנשי האקדמיה פחות מעודכנים מאנשי המדע החיצוניים והחומר המלומד נכון ללפני שנתיים במקרה הטוב. לסיכום: ראוי לקבל עצות טובות לאנשי מקצוע אבל לתת להם מקום של 25% שאינו נתון לבחירות זה רצח של הדמוקרטיה
צחי | 27.10.09
102.
דמגוגיה קלה
זכיתי לשמוע את פרופסור ליבוביץ בהרצאה מצויינת לפני מספר שנים וגם אז וגם היום אני מתרשם שהוא קצת מהוות את העובדות להצגת העמדה שלו בדומה לאותה דמגוגיה או פרופגנדה שהוא חרד ממנה. כמה דברים שהפריעו לי . ראשית לעולם לא היה מצב בהיסטוריה האנושית שהמידע היה זמין לכל דורש כמו היום מה שמאפשר לכולנו לבדוק את אמיתות הדברים של הדובר ולא רק הנגישות לידע עצמו אלא הכלים להפצה שלו, ראו מה טרוויטר עשה באיראן לפני מספר חודשיים. זה לא שאין סכנות בעולם וחושב להתמודד איתן, אבל העולם הולך ונהיה מקום יותר ויותר טוב, מעמד האישה טוב מתמיד (שזה רק 50% מאוכלוסיית העולם) , הילדים הם כבר לא חפצים של ההורים שלהם שיכולים להתעלל בהם, אי אלימות מצד השלטונות כלפי האזרחים תופסת אחיזה ביותר ויותר מדינות לרבות מדינות עולם שלישי, המדע מקדם את הרפואה והרווחה האנושית והאפשרויות הפתוחות לכל אדם גדולות מכל תקופה בהיסטוריה האנושית. הכסף מניע את העולם ומניע את המחקר ואת המדע, יש לזה מחיר אין ספק אבל גם יש משאבים למחקר שמדינות לא יכולות לשאת לבדן. מה גם שנדרשת ביקורת על אותם חוקרים, רבים מהם לא שותפים ללהט שעליו מדבר ליבוביץ וראוי שהם יהיו תחת ביקורת. רשות הידע שלו נראה לי רעיון מופרח לחלוטין בדומה לרעיונות של מרקס שיפים בתיאוריה אך לא במעשה.
דני | 25.10.09
101.
כתבה מנצחת
מספר התגובות עד עכשיו מוכחות את נצחון המאמר. ממש לא חשוב מה כתוב כי בכל מקרה אין בה קמצוץ של אמת, אבל היא סופר עסיסית לכל הקוראים בכלל ולכותבים בפרט. העצוב כאן שכולם חושבים שהם יודעים או מבינים משהו אבל הכל זה "הבל" אתם מפחדים וזה מה שמוביל אותכם. מחזיק לכם אצבעות .......
אבי ג | 25.10.09
100.
Lives in the past
With all the respect, his analysis is simply wrong. There is a clear shift from a single "knowledge authority", like the church 400 years ago, to "democratization of knowledge". The simple proof is this lively discussion of talkbacks. Today, it is easier than ever for people to express their view. We dont need a global thought control. And to #22 - what makes me angry is that his arguments are false, views are outdated, and suggestions are dangerous.
largey | 25.10.09
99.
לא הבנתי איך הרשות החדשה תציל את העולם ?
זה נראה שגם הוא לא לגמרי מבין מה הוא רוצה ממנה. חוץ מזה, האוניברסיטאות הן ההוכחה שבסוף כל אירגון מסתאב באותה מידה. וזה גם עולה מהכתבה. הם מקבלים תקציבים ומבזבזים אותם על משכורות עתק לראשי האוניברסיטאות ולא על מחקרים חשובים
משה | 24.10.09
96.
מאמר חשוב
לא מסכימה עם הקביעה שאי אפשר להסביר או להעביר ידע ממגדל השן "למטה", הרי איך אפשר לטעון שגוף ידע כזה חשוב לשדרות ולתל אביב בלי שמשמעות הדברים תהיה, בין השאר, הפצת הידע למקומות אלה ואחרים? ועדיין, מאמר טוב מאד וחשוב, חבל שלא זוכה לתפוצה יותר רחבה.
תושבת מאוזרחת | 24.10.09
91.
התנשאות הפרופסורים
כמי שבילה שנים רבות באקדמיה ומכיר את החומר האנושי מקרוב, מגעיל אותי לראות כיצד כתבים מתייחסים לכל מיני יציאות תמהוניות של פרופסורים כתורה מסיני. מניסיוני, אנשי האקדמיה מנותקים לחלוטין מהמציאות ונוטים לדיעות קיצוניות ומוזרות פשוט כי אין להם מושג. הם גם ילדותיים למדי עקב מסלול קריירה המונע ע"י רדיפת כבוד בעיקר וכמעט שלא על בסיס שום מוטיבציה אחרת (לא, כסף מעולם לא קיים בשפע בתחום, למלעיזים). מספיק להסתכל בכל קו"ח של פרופסור צעיר - לכל אחד עשרה פרסים. חוקרים מחלקים לחוקרים פרסים שמחלקים בחזרה פרסים. מין סיפוק עצמי אקדמי. והמטרה, רבותי, היא לא ידע אלא פרסום עצמי וקביעות, זה הכל, מאוד פרוזאי. אני חותם על זה מהכרות אינטימית. לעניינו של לייבוביץ', אפילו בתור יציאה תמהונית היא נבובה במיוחד. אקדמיה היא המקום האחרון לחפש בו ידע אמיתי על העולם. על עולמות אחרים - אולי. כפתרון לאיזוהי בעיה פרקטית בעולמנו? בדיחה גרועה מאוד.
דורון | 23.10.09
88.
השכלה אינה ערובה ליושר אלא כלי- לגבלס היו כמה תארים מאוניברסיטאות גרמניות
משטרת המדינות שהצגת תנסה לכפות שלטון של רשע עולמי, באותה סבירות ואולי יותר מאשר הסבירות לצדק. רוב מוסלמי משכיל עלול למשוך עולם לכיוון הפחות רצוי לך. לא בטוח שלעם היהודי יותר מקום בעולם כזה. דווקא עקב הצעתך. כח מוחלט כפי שהצעת- יהיה שלטון מוחלט- אני חושש של רשע מוחלט אגב כוחות ההשכלה במצרים,כדוגמא , מראים ששנאה+השכלה ->מסוכנת משנאה סתם.
מרק טווין | 24.10.09
87.
כבשה מלאת אגו וחסרת חזון
קודם כל, קידום של משטרה עולמית הוא חזון פאשיסטי. במיוחד בעולם הנשלט בידי כמה אלפי בעלי כח פוליטי וקפיטליסטי. איך הבן אדם יכול לבקש כח שיטור עולמי ואבסולוטי בעודו מכריז שדעת הציבור גם היא נתונה לשליטה בידי אותן האליטות? הסוג הזה של עיוורון סלקטיבי ומונחה אגו (כי גם הוא אליטא שבעה) מביא אותו מייד למסקנתו השנייה, שהגוף שאותו הוא מייצג צריך לקבל העצמת כח אדירה ולהפוך למינסטריון הידע, כגוף שלטוני נפרד. אין ולו מילה אחת על דעת העם או מערכות קבלת החלטות שקופות או פומביות. אין ולו מילה אחת על הזייטגייסט הכללי של מדעיזם קיצוני, של חומרנות, ניכור או התעלמות מהמצב בו חיים הרוב המוחלט של אוכלוסיית העולם. בעולם בו מתים עשרות אלפי אנשים ביום (ביום!!) מרעב, אנו עדיין עסוקים במלחמות טריטוריאליות על משאבים שעוברים מניפולציה בידי השכבות השולטות. נותנים לאנשםי דגלים, מחלקים אותן לקבוצות והם יוצאים למלחמה. הוא פשוט מציע דגל גדול יותר, שהוא וחבריו יחזיקו. אני מצטער, אבל האינלקטואליזם הזה מטופש, לא עקבי, חסר חזון ומסוכן מאוד. הבעייה היא לא נשק גרעיני, הבעייה היא הממשלות אשר משתמשות בו. אנשים לא רוצים מלחמה, אנשים יוצאים לרחובות להפגין כנגד המשטר המדכא אותם. ומשטרים אחרים מבליעים את המהפכות דרך אותה פרופגנדה תקשורתית ברורה עלייה הוא מדבר. חייתי בטכניון מעל 4 שנים והתאכזבתי קשות מהצביעות, השחיתות ההיסטרית והתעדוף להנצחה עצמית של טבעות הכח והשליטה מאשר כל נסיון לקידום של ידע או מחקר מקורי. לסטודנטים אין כח בבחירת הרקטור או הנשיא, נהפוכו הם מזלזלים במעמד הזה שמחלק משכורות לעצמו ובונה מבני פאר לתורמים, בעוד הסטודנטים מנסים לחפש ברזייה שעבדת או מרצה שבכלל טורח להגיע לשעות הקבלה של עצמו. אם בכלל יש שעות קבלה. או סילבוס. מר ליבוביץ, בדיוק כמו הפוליטיקאים שאתה מתעב, צא מהסרט. לך ותדבר עם אנשים שאינם במקהלה שלך. לך תתחבר למציאות. להכריז על קבוצה שלטת כברת זכויות יתר (או שתהייה אפוקליפסה כמובן) זה בדיוק הטרנד שאתה מבקר, והעיוורת שלך לתהליך הזה פשוט מעליבה את האינטליגנציה.
איתי | 24.10.09
86.
המהפכה שבפתח: סיום שליטת שליטי הכסף והטכנולוגיה על חיינו.
כמו סיום שלטון הדתות דאז ששלטו בכולנו. כך הגיע הזמן כעת לסיום שליטת עשירי הממון והטכנולוגיה על כולנו - היום. תמה האמת העקומה שהיתה טמונה בדתות. תמה האמת העקומה שטמונה בממון, המדע והטכנולוגיה. תמיד תם חלקו של משהו - מכשהגיע לדרגת הרס חיי האנושות. אנחנו בתקופת תום העידן של השלטון הזה עלינו. זאת משום הרסניותו שאליה הגיע על ידי יחידים, בעלי השליטה בשיטה זו. השיטה הבאה: איזון בין חיי האדם והטבע סביבו על בסיס של יצירת חיים והמשכיותם. הפסקת השליטה בתהליך המיתה של הטבע ושל חיינו ע"י מעטים ויחידים - שנפשם חולה. נפשם חולה, בשל רצונם לשלוט על חיי כולנו וחיי הכדור הזה שאנו חיים עליו - הכל למען עצמם בלבד - ותקופת החיים היחידה שניתנה להם לחיות על הכדור הזה. נפשם חולה, משום שאינם עוסקים בקיום המשך החיים של האנושות והכדור הזה, אלא בקיום הנאותיהם הבלעדיות לתקופת חיים אחת בלבד, תקופת חייהם בלבד. ואחרי מותם - מצידם שיבוא המבול. "המיינדופים" למיניהם - ללא קשר לאמונתם, לאומיותם ודתם. זוהי מחלתם, ובשל כך - מחלת כולנו ומחלות הכדור הזה שעליו הננו חיים. הקפיטליזם החזירי - שיטת שלטונם, צריך לשקוע אל תוך מותו. ואיתם צריכה לשקוע ולהעלם שיטת המשפט ועוכרי הדין שיצרו שליטה על חיי כולנו. תם עידן זה.
מ.ה. | 24.10.09
85.
ומה עם הWIKIPEDIA? זה לא רשות הדעת?
התשובה לקפיטליזם הדורס וההורס זה קבוצות אנשים שמתארגנות בעולם וכותבות תוכנה בהתנדבות ובחינם - OPEN SOURCE והמקבילה שלהם בתחום הידע שיצרו את ה WIKIPEDIA. זה מה שיציל אותנו. אם הייתה מדינה סוציאל דמוקרטית היא היתה משלמת להם אבל זה כבר קורה לבד, והתוצאה עולה על כל דבר שאירגונים למטרות רווח מסוגלים ליצר או אפילו לדמיין. כל עוד המדינה לא מונעת מהאנשים האלה לעבוד אז יש לנו כבר את "רשות הדעת". וזה הדבר הכי דמוקרטי שקרה אי פעם בעולם הדפוק שלנו. ויהיו טרוריסטים שיכו בנו עם גרעין וכימי וביולוגי אבל כמו שג'ף גולדבלום אמר בסרט JURASIC PARK : LIFE ALWAYS FINDS A WAY הטבע לא יגמור אותנו כל כך מהר. זה אולי חלק מהבעיה, אנחנו לא נלך לבד, אם נלך הדבר שישאר על כדור הארץ זה יצורים חד תאיים שחיים באוקיאנוסים ואולי אפילו זה לא. כל עוד יש מה לאכול יהיו כאן אנשים שיצודו את זה.
 | 23.10.09
83.
מי שמבעיר את העולם הם היהודים ותומכיהם בארצות הברית ואירופה הכל בגלל נבואות שקר
לפני השתלטות(העולם הנאור)על העולם לא היתה סכנה על האנושות האיסלאם שלט בעולם מאות שנים וכולם חיו יחד בלי מתחים ושינאה מי הבעיר את העולם במלחמת העולם הראשונה והשנייה מי הפציץ את יפן בפצצות השמדה מי היום מנסה להשמיד את העולם בוודאי האמריקאיים הפושע בוש והקבוצה שלו עם תמיכה ועידוד מצד היהודים כי היהודים פוחדים שיבוא היום והארץ שכבשו אותה תחזור לבעליה האמיתיים כמו הגנב שפוחד מאלה שגנב אותם היהודים עושים הכל כדי להאריך את ימיהם בארץ פלסטין לכן הם מנסים להחליש את המוסלמים והערבים ולהשפיל אותם מה שקורה בעיראק באפגאנסטן בסומליה בלבנון אלפים נהרגו שם הוא להגיע למטרה זאת התמזל מזלם של היהודים (גורל)ומצאו ממשלות נוצריות כמו בארצות הברית שחיים לפי אגדות ונבואות שיתמכו ביהודים אפילו אם ישמידו את מחצית העולם כדי שישראל תשאר חזקה וזה לא יקרה ארצות הברית התחילה לצנוח והמוסלמים להפך וזה לא טוב ליהודים העולם המוסלמי מלא שינאה כלפי היהודים וכל מוסלמי וערבי נהרג על ידיהם הם ינקמו את דמו וזה מסוכן תקראו מה הם אומרים.
עבד | 24.10.09
82.
שתי דיקטטורות שמאל
בעולם בכלל ובישראל בפרט , קיימות שתי דיקטטורות שמכתיבות את סדרי היום . האחת היא התקשורת המכתיבה את דעתה מכוח השליטה שלה בציבור והשנייה היא האקדמייה שאיננה רואה את הסכנה שבהרמת הראש של המדינות המוסלמיות , ומתוך מגדל השן האקדמי וההומאני , מבטלות את חששות הציבור מפני הסכנות הברורות של ריבוי האוכלוסיות האלה בתוך העולם המערבי . כפי שהציבור בישראל הבין והגיב נכון מול התקשורת בבחירות האחרונות , יש להניח כי בבוא העת , הציבור יבעט בגישות ההזויות של האקדמיה במגדל השן .
אשר | 23.10.09
81.
חחח, מאמר שטותי ביותר.
המאמר הזה אולי היה רלוונטי בסוף שנות ה-90, אבל היום הוא כבר לו רלוונטי בגלל שהאינטרנט שינה הכל. בניגוד לפעם שהיה ערוץ טלוויזיה אחד, כמה תחנות רדיו וכמה עיתונים שמהם אנשים בארץ קיבלו את כל המידע, היום לרוב המוחלט של האנשים יש גישה לאינטרנט שכולל כמות אדירה של מידע בכל התחומים. כל אדם יכול לקבל מידע מ-ynet, walla, msn, cnn, fox, bbc ועוד מאות כלי תקשורת אחרים בו זמנית. בנוסף, יש מאות אלפי בלוגים שבהם אנשים חופשיים להביע מה הם חושבים. לקבוצה הקטנה שהכותב מתאר עלולה להיות השפעה על כלי התקשורת בארץ. אבל על האינטרנט לשום קבוצה אין יכולת להשפיע.
אבי | 24.10.09
80.
האיש לא קוהרנטי. דעותיו מבולבלות ולא ברורות.
הוא רוצה שיקחו בכוח המיסים כסף מאנשים (הדיוטות שלא מבינים כלום), ויתנו ל"חכמים" - האליטה של הידע, דהינו לו ולחבריו, ועוד בלי מגבלות או ביקורת. כי הוא חכם ולכן מגיע לו. בזה הוא דומה לכל ההדיוטות בעולום, כולם חושבים שהם חכמים ומיוחדים במינם ומגיע להם כסף של אחרים. ברור שפרופ' אליה ליבוביץ' זכה שדעותיו פורסמו בכתבה זו בזכות שמו (שם אביו) ולא בזכות חוכמתו היתרה.
יעקב | 24.10.09
78.
אפשר לא להסכים לניתוח שלו, אבל אי אפשר להתעלם מאפקט מגדל בבל
אפשר לא להסכים לניתוח שלו ולפתרון שהוא מציע, אבל אי אפשר להתעלם מכך שישנם מספר תהליכים אשר מוליכים את העולם במדרון אשר מהירות השינוי של השיפוע שלו הולך וגדל בתאוצה כלפי מטה. התהליכים העיקריים הם קצב התפשטות הכח האטומי, התפשטות האיסלם, איבוד האיזון בין הימין לשמאל החברתי לטובת הקפיטליזם אשר משתמש בשטיפת המוח עם תיאורית הכלכלה הליברלית אשר פרוצה לתופעות בהן אנחנו נתקלים מדי מספר שנים מבלי שיש מי שחושב שיש לעשות שינויים בשיטה שפשטה את הדגל, כמו כן הניתוק ההולך וגדל בין העומדים בראש לבין אלו הנמצאים למטה. לפני כ-15 שנה רשמתי את המשפט הקצר הזה - 'האנושות צועדת קדימה, האנושיות נמצאת בנסיגה'. לשם המחשה ניקח בתור השוואה בין התקשורת בישראל לפני ההפרטה אשר הייתה אולי יקרה אבל במקום רווחים, נהנו אנשים רבים ממשכורת סבירה, לבין התקשורת התחרותית לאחר ההפרטה אשר לא רק שהיא יקרה יותר אלא שהיא הפכה למפלצת חסרת תרבות ועתירת הטעיות, עם רווחים גבוהים למספר אנשים בודדים ופחות שכירים אשר "נהנים" ממשכורות המביישות בני אדם. אם לא נעצור את מפלצת תאוות הבצע, נגיע בלי מאמצים אל האסון עליו מדבר פרופסורנו הנכבד. שלמה רחמן חיפה
שלמה רחמן | 23.10.09
77.
גם היטלר רצה אותו דבר.
תודה לאל, מה שהפרופסור מציע, לעולם לא יתממש. הסינים לא יתנו. ושלטון אוניברסיטאי- תלך לעזאזל אם אתה חושב שאתה יותר טוב מכולם-= ואני סטודנט לתואר שני ונגד העריצות שלך. נגד העריצות של ממסד הרוקחות שמעכב את התפתחות הרפואה האלטרנטיבית וכו וכו. כל הצורה האגרסיבית שלך היא גישה שגויה מיסודה. לא צריך לארגן כלום, העולם יארגן את עצמו.
השוטר העולמי | 23.10.09
76.
העלמות החוגים ההומנים
חשיבה יצירתית ונוגדת מוסכמות, מרעננת ומוליכה למציאת פתרונות. ליבוביץ מנסה למצוא פתרון להתדרדרות במעמד האוניברסיטה, רק חבל שהוא מתמקד בעיקר במעמד הפרופסורים ומתעלם ממגמת העלמות החוגים עתירי הידע, עקב חוסר עיניין בציבור, שבבסיסם נמצאת החשיבה הפילוסופית - ספרות, היסטוריה , לשון , פילוסופיה ואמנות.
רחל | 23.10.09
75.
נראה כי בפרופסור חושב שמי שאינו אקדמאי אינו מסוגל לחשוב בעצמו ומונע לחלוטין ע"י התקשורת...
תרד מהעץ כבודו, לא ההשכלה היא שמאפשרת לאנשים להבין את מה שנמצא מאחורי שורות העיתון ומשפטי הקריין, כי אם יכולת ההבנה ושכל חריף. הכרתי לא מעט פרופסורים ודוקטורים שיכלות ההבנה שלהם כלל אינה מפותחת והם השיגו את מעמדם בזכות התמדה וסובלנות, עדיין הם היו כעיוורים כאשר נדרשו לנתח סיטואציה לא מוכרת שאינה מתחומם. לעומתם ישנם אנשים רבים מפשוטי העם, חלקם אף ללא תעודת בגרות, שבחרו שלא לצעוד בדרך האקדמאית (ומצליחים מאד, אגב, בדרכם שלהם) שיבנו בקלות את האמת שמולם ללא קשר לרמת התעמולה שיספגו. אתה שבוי בסטיגמה פרופסור יקר.
גיא | 23.10.09
74.
נסיון בוסר
פרופ' איליה ליבוביץ מצביע על שתיים מהבעיות המפחידות ביותר המאיימות על האנושות, לא בטוח שהחמורות ביותר. הפרופסור מנסה למצוא להן פיתרון וזה יפה. הבעיה שהוא מחפש את הפיתרון מתחת לפנס הפרטי שלו, באקדמיה, זו אחת מהרבה טעויות במאמר, ונספור כמה מהן: א. כל בוגר תיכון במגמה ריאלית יודע ברמה מסויימת את תורת הקוונטים ולא צריך לשם כך להיות אקדמאי אפילו. לעומת זאת אף אחד, כולל הפרופסורים לפיסיקה לא מבין אותה. הם רק יודעים לחשב בעזרת המתמטיקה של מכניקת הקוונטים דברים מסובכים (זה ציטוט חפשי מאחד מגדולי הפיסיקאים במאה ה -20, פיינמן). ב. מעולם לא עמדה האקדמיה בשורה הראשונה נגד הרשע בעולם. בצרפת היה זה הסופר ויקטור הוגו שיצא ב"אני מאשים" נגד הרשעה מופרכת של קצין יהודי, אבל לא ידוע על שופ אוניברסיטה שתמכה בו. בגרמניה הנאצית רוב האקדמיה נכנעה לשלטון ושיתפה פעולה בסילוק יהודים ממשרות אוניבריטאיות. הפילוסוף המהפכני היידיגר גם הוא סילק יהודים מהפקולטה שלו לפי דרישת הנאצים. טוב שיש אנשים חושבים. טוב שהם מנסים להתמודד עם בעיות גלובליות. לא טוב שהם מערבבים בזה את הבעיות המיידיות שלהם כמו מצב האקדמיה. לא טוב שהם מעלים רעיונות בוסר שאינם עומדים במבחן ההגיון.
ג'ו סבבה | 23.10.09
73.
לייצר ידע ... לייצר ידע .... לייצר ידע .... .................. מהו ידע? ומי ישמור עליו?
ציטוט : "מעמד האוניברסיטה לא צריך להיות תלוי בשום דבר אחר חוץ מיכולתה לייצר ידע. זה צריך להיות הקריטריון היחיד". ולא הזכרת כלל(!) את מדעי הרוח שנמחקו מהאוניברסיטאות. הרי אותה נקודת מפנה שאתה מייחס לה משמעות הרסנית (נשק להשמדה המונית) - היא חלק מ "ייצור הידע" ! (זוכרת את נושא התעמולה ... ) מדעי הרוח(!) למניהם, הם הם המאזנים והמבקרים הטובים ביותר לייצור הידע הזה. הרי מה שחשוב : מה עושים עם הידע(!) הזה בחיי היומיום המפחידים (או לא?). וזו הסכנה במגדל השן המנותק! ולידי מי הוא יגיע. "הסיפור" הידוע (והמפוברק כנראה), על כך, שעל סטודנטים בטכניון הוטלה משימה : לבנות צינור בקוטר כלשהו, שיוביל דם לאורכה של הארץ, והדם ישאר "שמיש". הסטודנטים התנפלו בלהט (הידע!) על הפרויקט - אבל לכל אורכו, לא עלה על דעתם לשאול, לשם מה ???????? ובשביל מי? לאן מתקדם המין האנושי? ומהי קדמה? ומהו ייצור ידע? ומהו ידע?! בגדול, אני עם החשיבה שלך. אך תצא מהבועה המדעית בלבד - לצורך הגדרת "מהו ידע". ובנוסף, יש לחשוב טוב, מהו הגורם שיאזן את מגדל השן הזה. אינני יודעת אם אתה עונה על שאלות. אך אשמח אם תמצא דרך להתייחס לכך.
........(זוֹשוּ).... | 24.10.09
71.
לפרופסורים המכובדים אין מונופול על החוכמה!
פרופ' ליבוביץ', כפרופסור ותיק, צריך לדעת שאפילו לפרופסורים אין מונופול על החוכמה... רבים מן הפרופסורים הגיעו למעמדם לאו דווקא הודות לאיכותם האקדמית (מחקריהם), אלא בעיקר הודות להיותם פוליטיקאים טובים ומיומנים במשחק הפוליטי הפנים אוניברסיטאי... יש רבים וטובים אשר נפלטו מן האוניברסיטה דווקא משום שהתרכזו אך ורק בהעשרת הידע ובמחקר ; הם לא הקדישו זמן לשיווק עצמי, לא התחנפו לראשי האוניברסיטה ולעמיתיהם, לא עסקו במרפקנות ולא חברו לשום קליקה... התוצאה : הם לא זכו בתואר "פרופסור", ורבים לא התקבלו אפילו ללימודי דוקטורט (כי פרופסורים ותיקים ומאובנים פחדו שמא תלמידיהם המבריקים, יעלו עליהם). בנסיבות אלה, רבים וטובים ירדו ויורדים מן הארץ, ועושים חיל באוניברסיטאות בחו"ל. אין זה מקרה שמעמדן של האוניברסיטאות הישראליות בעולם, בשנים האחרונות, הדרדר מאוד! אז פרופ' ליבוביץ', עם כל הכבוד, על תנסה לשווק לנו את האוניברסיטאות הישראליות הבינוניות , המסואבות והבזבזניות, כבעלות מונופול על ה"חוכמה של החיים"... ידע מסוים ודאי שיש שם, אך חוכמה - לא בהכרח! לעיתים, חוכמת הרחוב האינסטינקטיבית-אינטואיטיבית הפשוטה, שקולה כנגד "חוכמתם" של 1000 פרופסורים... ואת זה כותב לך, אדוני, אקדמאי אשר קיבל מספר תארים מכובדים מאוניברסיטת תל-אביב.
בן | 24.10.09
67.
מה שצריך באמת, אבל באמת, זה לאסוף
את כל התגובות המתוחכמות שלכם, בקפסולת זמן, ולקבור אותה סיקס פיט אנדר, ולתת לדור הבא להוציא אותה מהאדמה, בתנאי כמובן שיוכלו לעמוד בכל השטויות האלה. מוזר שזה גרר כל כך הרבה התייחסות אחריו, כי לי זה נשמע כמרמור לאחר אי קבלת קידום. חיפוש כיוון אחר לחיים אחרי אכזבה זמנית ממקום העבודה, בסגנון מד"ב. איש משכמו ומעלה שבאמת צריך להתמיד בשלו, ולא לפזר אסוציאציות ומחשבות רנדומליות כדי לכנות אותן מאמר.
אינגה | 24.10.09
66.
הגודל קובע?
אחת הבעיות שלנו בתור עם היא שאנחנו לא מעריכים גודל (של מוח, למי שלא הבין). לפרופסור ליבוביץ יש יכולת אינטלטואלית עדיפה על כל המגיבים, ובכל זאת, כל אחד מוצא לנכון להביע דיעה האם הפרופיסור, שחשב על מה שכתב כאן במשך שנים, צודק או לא אחרי קריאת המאמר ובמקרה הטוב, מחשבה על הנושא לכמה דקות. במקום זה, אולי כדאי לחשוב איך אפשר לפתור את הבעיה, ולעזור לאנשים עם חזון ויכולות אינטלקטואליות עליונות לתרום. אני בטוח שהעובדה שהפרופסור אינו צריך את הגושפנקא שלכם לצידקתו. מה שהוא כן צריך, הוא אנשים שיודעים לבצע שיממשו ויגנו עלינו מפני התיאוריה שלו. כשאני מדבר על 'הפרופסור, אני מתכוון לאוסף החוכמה בעולם, בדיוק כמו שכתוב במאמר - וגם כתוב בספרים כגון 'מרד הנפילים'. הבעיה המרכזית היא שהאנשים החכמים באמת עם ראיה היסטורית וכלל עולמית בדרך כלל אינם ביצועיסטים טובים. המנהיגים שלנו, במקום להקשיב להם, חושבים (כמוכם) שהם חכמים יותר ובגלל זה המדינה והעולם שלנו ניראים ככה. באופן טבעי, הפרופסור וחבריו מתוסכלים, מסתגרים במעבדותיהם ואינם מאמינים שיש לנו סיכוי לשיפור.
שון | 24.10.09
65.
לא מספיק בתי המשפט צריך עוד רשות אליטיסטית לשלוט?
הרי מדובר בדיקטטורה של השמאל ה"נאור" שמקדש את מבצריו בתור רשויות ע"מ לשלוט ללא קשר לתוצאות הבחירות הדמוקרטיות. בהשוואה ניתן לומר אותו הדבר על הצבא - רק שלשים את הצבא כרשות נפרדת ובלתי תלויה נקראה "חונטה שולטת" ומשום מה כאשר החונטה לבושה מדי שופטים אז זה נהפך ל"שלטון החוק"? מה שהפרופסור המלומד צריך להבין ממרום מגדל השן שלו זה שלאנשים יש את הזכות הבסיסית לא להסכים איתו, היו תקופות בהם כל מלומדי העולם האמינו כי העולם שטוח, ואז בא אחד שאמר שהוא עגול ומאז הכל היסטוריה - מי אומר שמה שהוא קורא לו אמת הוא נכון? מחר יכול לבוא אדם חדש ולשנות את הכל, פרופסור ליבוביץ ממגדל השן שלו הוא עוד שליט שרוצה לשלוט ושיפסיק להעמיד פנים כי מניעיו נאורים יותר - צביעות והתנשאות יודעים לזהות גם בשדרות. הראל.
הראל | 24.10.09
63.
המין האנושי לא ישרוד ? ביג דיל .
מר ליבוביץ הנכבד לא הצלחתי לעמוד על הערכים שלך ! על ערכים לא היתה ולא תהיה הסכמה. הקיום של המין האנושי אינו ערך, קרא את הספר הדרך של מקרתי ואולי תבין לאן מובילה אותנו התרבות שאתה דוגל בה. מאמרך מבולבל ומסוכן . במשטרה עולמית ישלטו בהכרח אותם יצרים ששולטים היום. זה נורא שפרופסור נכבד לא מבין דברים פשוטים.
אזרח תוהה | 24.10.09
62.
האם יש אלוהים או אין?
זה עצוב לי לומר אבל הוא צודק שהעולם בסכנה מפני השמדה המונית. איפה אלוהים שאנחנו צריכים אותו? אבל..... מיום ליום איבדתי אמון בו ואולי הוא לא יעזור לנו כמו שלא עזר לנו ביום שואה במלחמה עולם שניה, למה אתם חושבים שהוא יעזור לנו?? אולי פשוט לא אכפת לו או שאין בכלל אלוהים. אנחנו נמות כמו בובות , סתם ככה, כאילו שאין לנו זכות לחיות בעולם הזה. חיים מחורבנים
יועד בר-מנשה | 23.10.09
59.
יש מן העניין
אביו היה איש חריף ומעניין יותר אבל זה לא הוגן לערוך את ההשוואה הזו לאחד הפילוסופיים הגדולים של התקופה האחרונה. בכל מקרה אני משתדל לא להיות פסימי, אבל נבואה אפוקליפטית היא לא "בשמיים" בתקופה בה אנו חיים. ממש במקרה ובלי קשר לכתבה נרשמתי לפני שבוע לסדנה במכון מגיד בתל אביב - בנושא "קיצור תולדות הזמן" אותה יעביר פרופסור עילם גרוס המצוין והמרתק. שמעתי דברים טובים והיה לי קשה למצוא הרבה שיעורי העשרה בנושא. פתוח להמלצות אחרות, אם משהו מכיר... אביחי
אביחי | 23.10.09
58.
אין להם פתרון
הפתרון למין האנושי הוא לא אינטלקטואלי כי אם רגשי- להתגבר על הפחדים ולהתאחד. לפזר את הידע ולא לנתקו להיפתח ולא להיסגר לתת ולא לקחת אנחנו צריכים לפעול בדיוך ההיפך ממה שלמדנו בשנים של מהפיכה תעשייתית ואולי אף מאז המהפיכה החקלאית- לאגור ולהתיעל ולא לסמוך על האדמה. אנחנו צריכים לשוב ולסמוך על הכח של היקום שיכח אותנו לחוף מבטחים. והוא ייקח. let go וללמוד עוד ועוד ועוד בלי להשפיל מבט ובלי לפחד
 | 23.10.09
56.
אבא שלו היה חכם אבל הלך בדרך לא נכונה לקיום ישראל.
משטרה גלובלית קודם כל תחסל אותנו כי אנחנו מטרד לבינוניים שמנהלים את העולם, זה שהיא תטפל אולי גם באירן זה נחמת הבינוניים. כדאי שאיליה יבין שיש יותר חכמים מהפרופסורים שלו שלא יגיעו לשלטון כי הבינוניים תמיד מנצחים. אבא שלו היה חכם ולא השפיע על אף אחד וזאת בעצם התשובה לרעיונות שלו. עוד מלה לפוסלי הטוקבקים: הטוקבקים תורמים תרומה אדירה לידע של הקוראים ומאפשרים גם לאחד שהוא לא עיתונאי שמאלני לבטא את דעתו ואולי גם להשפיע וזה חשוב מאוד. זאת פעם ראשונה שרק YNET יכול לסתום לי את הפה וזה שינוי אדיר.
ע | 23.10.09
55.
חכמי האקדמיה
לאנשי האקדמיה יש IQ מאד גבוה, אבל לא תמיד EQ או SQ (חברתית) למשל כאן במאמר זה -איך הוא מצליח לחבר בין קיצה הקרב של האנושות לבין תקציב האוניברסיטה - למה שנאמין לו? הוא נשמע כמו פוליטיקאי שמאיים עלינו בשואה כדי שנגדיל לו את התקציב ובכך מפספס את שני המסרים שיש לו. איפה החוכמה הגדולה שלו כאיש אקדמיה? כמו כן, הוא מעניק לאנשי המחקר יכולות של תבונה אזרחית שאין לאחרים. הוא לא חושב שהוא צריך קודם להוכיח (בצורה מדעית) שיש לזה אחיזה במציאות???? מי שראה את הפוליטיקה הפנימית באקדמיה, את שלטון השררה של פרופסור על מרצים זוטרים, יכול רק לתהות על העיוורון של איליה. כמה פרופסורים במשרה מלאה באוניברסיטה מרוויחים הרבה מאד כסף מייעוץ ומעבודות מהצד, על חשבון שעות המחקר שהםחייבים לעשות?? אולי זה לא קורה בתחום האסטרופיזיקה - אבל שפרופ' לייבוביץ יואיל נא להסתכל ימינה ושמאלה אצל כל הבורוביצים לדורותיהם. שעליהם נסמוך? פוליטיקה היא דבר בעייתי ביותר, אבל לפחות מתמודדים בה אנשים מכל גווני הקשת הפוליטית והם מייצגים דיעות ועמדות שונות והם מספיק פרגמטיים כדי להגיע לרוב לפשרה שהרוב יכול להנות ממנה (יתכן שמדינת ישראל יוצאת דופן באיכות הירודה של הפוליטיקאים בה יחסית לאנשי האקדמיה - גם זה טעון הוכחה). אווופס - שכחתי להזכיר - את כל ההמצאות הללו - פצצות אטום, פצצות מימן, אינטרנט, טלויזיה, שיכפולים גנטיים - מי הביא לעולם? מדענים? שנסמוך עליהם לעשות בכל ההמצאות הללו שימוש טוב? איליה הוא אדם חכם, טוב וישר. אבל לתת לו ולדומיו להיות השוטר של העולם?? הצחקתם אותי. הוא תמים וטיפש.
איש | 23.10.09
52.
העולם נהרס ויהרס מסיבה אחת בלבד פיצוץ אוכלוסין.
ארבעים אחוזים מזיהום האויר והמים בעולם מגיע מסין נקודה.אם אוכלוסית סין שהיא 1.3 מליארד איש תצרוך מזון כמו במערב וכן הודו ומדינות אפריקה אז העולם ירד לטימיון.אין לכדור הארץ את המשאבים לספק את הצרכים של 6.5 מליארד איש שיגיע ל 9 מליאד תוך 15 שנה. ואז מדינות כמו סין והודו פאקיסטן שיהיו רעבים ללחם יפתחו במלחמות מזון. שיטור לא יעצור זאת,רק צימצום מספר תושבי העולם.אני ואישתי החלטנו לא להביא ילדים לעולם המגעיל הזה .
Eric | 23.10.09
49.
עץ גואיבה עץ תפוח ומה שבינהם.
לא כל האצבעות שוות.בשבט ליבוביץ .מכירים את הפרופסור ישיעיהו ליבוביץ גאון.ז"ל. בנו יבדל ללחיים ארוכים אליה ליבוביץ.... לבוביץ עץ הזית.את רוני ליבוביץ האופנו בנק הגנב השארמנטי .שהמשטרה לא יכלה לו... ואיציק ליבוביץ שנו....שבשבילו עדיף שיהיה מישטרה עולמית. שבט ליבוביץ עדיפה משבט ריבלין.בכל תפוח יש כמה רקובים.
הרבנית קוקו שאנל | 23.10.09
48.
מאמר חשוב המתאר את המציאות העגומה אשר בה הצלחה נמדדת בכוח וכסף המובילה אותנו
לתקופה אשר בה קיים דיסונאנס ענק בין אושרו האמתי של היחיד והקהילה. תהליך זה מאפשר ל"תעמולה" לחבר את ההמונים במכנה התחתון הנמוך והרחב ביותר, תחת דגלי פחד, שנאה, כוח, אימה, מרדף אחר "הצלחה" וכו'- קרי מצמיחה פאשיזם אקטיבי !!! זה מה שקורה בפועל, באין חזון של דרך ממלאים אותה פוליטיקאים המחפשים מעמד וכוח בלבד המטבעים אותנו בבטחון שקרי, בכיבוש, בחלוקת תקציבי ממשלה בסדר עדיפות לא רציונאלי חברתי, בהבניה של חותמות גומי אקדמאים כמו מרכז שלם, המרכז לחקר הבטחון הלאומי בחיפה, המכון ללימודים אסטרטגיים בתל אביב, ועוד ועוד. הדהירה אלי תהום הפחד יכולה ליצר אפשרות השמדה בפועל ובייחוד כאשר אנו במאזן אימה ולא מאזן הרתעה. רק לסורים והמיצרים יש למעלה מ-5000 פצצות כימיות בינאריות הידועות כ"פצצות אטום לעניים" עם 1200+ קני שיגור פעילים. אף אחד לא רואה אותנו בעמימות. זוהי חובה לקרא לפרוז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית מיד. (ראה לינק : http://acdn.france.free.fr/spip/article.php3?id_article=418&var_recherche=Middle+East+Free+zone אך קיימות אפשרויות נוספות. מהפכת המידע מפרקת את כוח המידע שהיה בידי מעטים. אנו רואים את ההתארגנויות בכל העולם של ארוגוני NGO's כמעט בכל התחומים. הדברים יכולים להשתנות אקספוננציאלית ולהביא לשינוי המבורך. חינוך !!! חינוך!!! יצירה !!! ידע !!!!
יהודה עתי | 23.10.09
45.
רוב התגובות כאן יותר רלוונטיות לכותרת מהכתבה ההזויה הזאת
משטרה גלובלית,הרשות היודעת,מגדלי שן-אלה הפתרונות שהפרופ' מציע להצלת האנושות...אני מקווה שבעוד כמה שנים הגולשים יוכלו להדיח מפרופסורה באמצעות הקלקות מינוס על כתבה כזאת.. בלי שינוי טכנולוגי פנומנלי,הדרך היחידה שהכוכב הזה ימשיך לשרוד לטווח הארוך היא ע"י מחיקה של 95% מהמין האנושי.
יאיר | 23.10.09
43.
שלטון הכסף אכן משחית
תאוות הבצע היא תכונה בסיסית שכיחה אצל בני האדם. ההיסטוריה מעידה על כך לכל אורכה. הרעיונות של קרל מארקס לא צלחו בגלל פגם בסיסי אחר של בני האדם. השתלטות הקפיטליזם האמריקאי על הוויית העולם מתחילה לתת אותות חמורים במקומות רבים (ואנחנו בין הראשונים). הקריאה של איליה ליבוביץ' לפקוח עיניים ושינוי היא קריאה במקומה. צריך לקחת את הרעיון הכללי ולפתח אותו לתכנית שלמה. הסיכוי שזה יקרה זעום כי בעלי הממון לא ישושו להקטין את כוח הממון ובעלי השררה לא ישושו לשים גבולות לכוח השלטון. בעלי השכל חייבים לנסות!
אפרים נתנאל | 23.10.09
42.
אוי ואבוי אם האקדמיה השמאלנית העולמית תקבע מה נכון ומה לא נכון!!!
היום באקדמיה המערבית שולטת מאפיה של פסיכופטים שמאמינים שישראל וארה"ב הן הסכנה לעולם ושהאיסלאם הקיצוני הוא רק ביטוי לעוני וייאוש. החבורה הזאת מחוברת למציאות פחות מהמאושפזים באברבאנל. האקמיה הזאת יצרה את השקפת העולם של אובמה שמתרסקת מול המציאות. בעבר האקדמיה הולידה את הקומוניזם הנתעב שראינו להיכן הוביל. אני אגיד לכם מה הסכנה לעולם: 1. ההתרבות המטורפת של המין האנושי ובעיקר של תרבויות מפגרות. המין האנושי ובעיקר המוסלמים מתרבים כבר יותר מהר מחרקים. 2. הגולדסטונים למינהם שמשתקים את יכולתו של העולם המערבי להתגונן מול הסכנה המוסלמית. 3. אירופה כבר מחוסלת מבפנים ע"י המוסלמים. כדי להציל את האנושות צריך דווקא צעדים ברוטליים ולא אקדמיים: 1. הגבלת הילושה בכל העולם ובכל האמצעים. 2. סילוק המוסלמים מאירופה. 3. הגמוניה אמריקאית שהיא תכפה את הסדר הנכון בעולם. ה"אימפריאליזם" האמריקני בוודאי עדיף (על כל חסרונותיו) מאימפריאליזם סיני, רוסי או מוסלמי.
מני | 23.10.09
41.
מלמדים כלכלה ואין להם מושג בבורסה. אוניברסיטת ת"א מכרה במרץ תיק השקעות בהפסד 60 מיליון...
כך פורסם שלשום בידיעות אחרונות . לו חיכו כמה חודשים הכל היה מתאזן וכל ההפסד היה נמחק (כמו אצלי למשל...) מה בער להם למכור ? לא מבין . ממש לא מבין . בגלל זה דורשים עכשיו את פיטוריה של גב' פתיר , שכפי שפורסם שלשום ב"ידיעות אחרונות" - היא זו שנתנה את הוראת המכירה . לא היתה להם סבלנות ... לפחות הם בחברה טובה כמו דן חלוץ ("תמכור תמכור"... שאח"כ התברר כצעד פזיז...) וכמו קופת הגמל של התעשיה האוירית שהפסידה מאות מיליונים בהשקעה באופציות מעוף... (כך פורסם לפני שנתיים- שלוש) הרשות היודעת היתה צריכה לדעת... לגופו של ענין : כבודו צודק . בקיצור...
אמיר | 23.10.09
40.
טוקבקיסטים במלכודת
היופי בראיון הוא בכך שהוא צופה מראש את התגובות. אכן, עלבון גדול לא להיות חכם, ורוב התגובות מוכיחות זאת. כל הטיעונים שהפרופסור מעלה מדוייקים. הפתרונות אינם סדורים, ואכן מעידים על נתק מסויים . התמוטטות מגדל השן תהיה איומה עבור המון הנבערים, אך כבר אין להם דרך לדעת זאת. מעניין מה היה קורה אילו היו טוקבקים אפשריים בזמנו של פרופ' ליבוביץ' האב?
אסף | 23.10.09
39.
חומר מעניין למחשבה... תקראו את 22, תקציר לכל המתקשים בהבנה...
חבל שרמת התגובות היא כפי שהיא... אולי היה ראוי להבין את הכתוב קודם? ראו את תגובה 22 ותקראו שוב את הכתוב, אז אולי הייתה מתארגנת קבוצת דיון רצינית... קבוצה של אנשים חושבים, אשר הייתה מאמצת את ההמלצה של הפרופסור על הצורך ה ק ר י ט י בקיומה של רשות עצמאית אשר שואלת, חוקרת, ספקנית, בודקת ומנסה ב כ ל תחומי חיינו וגם בתחום הידע. רשות או רשויות שיהוו כוח נגד לכוח של בעלי האיטרסים הכלכליים השולטים בחיינו... תודה לך פרופ' ליבוביץ על נסיונך האמיץ לפקוח את עיניינו. מקווה שבזכות רעיונותיך נבואתך לא תתקיים...
קוקה | 23.10.09
38.
מי אמר שהמין האנושי חייב לשרוד?
לא יקרה שום אסון אם המין הדפוק הזה יכחד, בכלל, 99% מהמינים שהיו על כדה"א כבר נכחדו, אז למה אתם חושבים שאתם משהו מיוחד? נזר הבריאה? כן בטח! הגאוותנות הזו הביאה להרס הטבע ותביא להרס העולם האנושי, החיים ימשיכו להתקיים גם בלעדינו, לא צריך להיות מדוכא מזה, הכל חי ומת בסופו של דבר...
האדם האחרון | 23.10.09
35.
כתבה לא ראויה לסדרת הכתבות "השראה"
המרואיין לוקח נושא קטן ושולי (דרישות של ועדת התיקצוב מהאוניברסיטאות בארץ) והופך אותו בלהטוטי מילים למשל מאיים על השלום העולם. נו באמת. אני לא חושב שאחמידיניג'אד ייעצר רק אם ייתנו לכל הפרופסורים גו'ב מובטח לכל החיים (כולל פנסיה, תנאים ורכב כמובן). אין כאן שום "השראה" אלא פוליטיקה קטנונית של האקדמיה הבטוחה בצידקתה. יותר מתאים לטור הדעות הפוליטי מאשר למקום שבחרתם לשייך את הכתבה.
שחר | 23.10.09
34.
צר לי, הראיון בלתי אינטליגנטי בעליל, במתוטא מפרופ' ליבוביץ
בראיון הזה יש בליל של עניינים שלא מתיישבים יחד. מה הקשר בין נשק להשמדה המונית / קשרי הון-שלטון / משטרה עולמית / מעטים הקובעים עבור הרבים / מהפכת המדע / בעיות באוניברסיטת ת"א / ועוד ועוד - לבין הנבואות האפוקליפטיות של האסטרו-פיזיקאי המלומד? פרופ' ליבוביץ הציג כאן תפיסת עולם מוזרה, תוקפנית ומופרכת. "משטרה עולמית" זהו צמד מילים שעושה לי סיוט. די לראות איך מתנהלת המשטרה המקומית כדי להבין שכוח טוטאלי עולמי יהיה מסוכן למין האנושי פי כמה וכמה. "הרשות היודעת" זהו מושג שעושה לי צמרמורת. ומה גורלו של מי שלא ישתייך לרשות היודעת? הוא יהיה המטומטם האולטימטיבי? שטוף-מוח אולטימטיבי? "חזרה למגדל השן" מייצג במקרה הגרוע גישה תמימה ובמקרה הגרוע יותר גישה מיתממת. פעם ישבו נסיכים במגדלי שן בטירות מבוצרות על ההרים, ושלטו בכל האיכרים שגרו בעמקים סביבם. הסידור החברתי הזה הוחלף בדמוקרטיות. העובדה שהפרופ' מתגעגע למגדל השן, כמטפורה וכמציאות, אומרת דרשני. זוהי כמיהה לשליטה בלי ללכלך את הידיים, שהרי "מישהו" יכריז על מגדל השן ו"מישהו" יואיל בטובו להזמין את הפרופ' ליבוביץ וחבריו למגדל השן ו"מישהו" יתחזק עבורם את המגדל ו"מישהו" יגדיר אותם כחסינים מפני כל איום פנימי או חיצוני. וכל זה - על מגש של כסף. אה, סליחה, הפרופ' אינו מבקש כסף, הוא מבקש שליטה וידע. אז אני לא פרופסור מתוסכל, ולי אין שיח ושיג עם כוכבי מרום, וממקומי הצנוע ברצוני להעיר לפרופ' המלומד: שכחת שהאינטרנט כאן. זו מהפכת המידע האמיתית. וככל שהאינטרנט יהיה פתוח בפני כל אדם ואדם ויאפשר לו ללמוד ולדעת - הסיכוי שהאדם הזה יהיה מסוגל לחשוב באופן עצמאי ולא רק להגיב לתעמולה - יגדל. וככל שהידע יזלוג ממגדל השן אל ההמונים הנמצאים מתחת למגדל - כן ייטב. וככל שבקרית מלאכי ובסינמטק בת"א ובכנסת יהיו אנשים שנחשפו גם ליסודות תורת הקוונטים - כן ייטב. לסיכום: הרעיונות המשונים של פרופ' ליבוביץ: להקים משטרה עולמית, לסגור את הידע במגדל השן, להמשיך להפקיר את ההמון לשטיפות מוח ולתעמולה - פסולים מכל וכול. טובת האנושות מחייבת הרחבה של בסיס הידע. טובת האנושות מחייבת ביזור - ולא צמצום והעצמה של מוקדי הכוח. פרופ' ישעיהו ליבוביץ הזכור לטוב הבין כמה הכוח משחית. הבן שלו מציע להקים "מגדלי שן", "רשות יודעת" ו"משטרה עולמית". זה נשמע כמו איזו בדיחה גרועה של אלוהים, או בדיחה גרועה נקודה.
 | 23.10.09
33.
לא מגדל השן אלא מלקקי פינכה
יש כל כך הרבה איומים על האנושות שאין מן הנמנע שיהיה סדר עולמי חדש וזאת האמת, השאלה איזה סדר ואולי הגיע הזמן באמת לדון על זה ותודה שהפרופסור פתח את הפה סוף סוף, רק שזה קצת מגוחך מה שהוא אומר הידע עצמו הוא הסכנה הגדולה ביותר למין האנושי, להשאיר אותו בקבוצה טכנוקרטית של שיניים גבוהות זה כאילו טוב ויפה, אך לדעתי כמו שנכתב פה בתגובות רבות, הגיע שעתו של האינדיבידואל ושל האנושות לפעול למען מטרות משותפות, הגענו עד לנקודת רוויה מבחינת היכולת שלנו להגיע לעולם טוב יותר חופשי יותר עצמאי יותר , יש את כל הפתרונות ואכן אין זמן לפסיכים שרוצים לאיים עלינו בצורות שונות, בשביל לשמר את עמדת כוחם ולשרוד, לכל בעיה כזאת יש מענה ופיתרון ואין יותר זמן להזניח את הנושאים האלו, למעשה כבר עשרות שנים חושבים מפתחים ופועלים בכיוון, הציבור מנוון בשכלו כי זה נוח לבעלי אינטרסים, אך הניוון הזה יגיע לסופו הוא כבר הגיע לסופו בחלקים רבים בעולם והוא יגיע לסופו עבור כל האנושות כולה.
ירון | 23.10.09
32.
קשה להיכנס לנעליו של אבא.כל אבא.מאז ימי בראשית.
ולכל הפרופסורים עם עץ גויאבות.חצופים.מה קורה עם בניכם???כולם כולל כולל כמוכם. דווקא מתאים לי מישטרה עולמית שתעשה סדר בבלאגנים.ועניין הרשות היודעת.מישרה מתאימה לי .ממש. אני חוקרת את הרוע והשליליות מאז נולדתי. תיזכרו לפני שתעשו עלי עליהום ולינצ' כהרגליכם.אנחנו מדינה דמוקרטית. וחוצ מזה מה רע בגויאבה?:-). ופרופסור אליה ליבוביץ דרכת על יבלות העם היהודי. זה בגנים אצלינו הכסףףףףף..... מאני מאני....$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.
hilda | 23.10.09
30.
מלחמתת גרעינית היא רק אחת ברשימה ולא החשובה מבין הרבה אפשרויות אחרות
אבל מצחיק הקשר שהוא עושה בין מלחמה גרעינית לבין קיום אוניברסיטאות יש הרבה מאוד סכנות למין האנושי גם ללא נשק גרעיני קיום המין האנושי יתאפשר רק לקבוצות קטנות של שורדים שיחיו כציידים לקטים , אם בכלל .
האדם הפשוט | 23.10.09
29.
הוא מנותק לגמרי. הממשלה קובעת את התעמולה?!?
יש לקחת מהשמאל את השליטה הדיקטטורית שלו בשידור הציבורי ולעשות חלוקה מחדש של ההון של חופש הביטוי. זה יהיה צודק ודמוקרטי. אפילו אובמה מדבר על חלוקה צודקת של ההון, למה השמאל הישראלי דבק בדיקטטורה? השחצנות היהירה של השמאל לחשוב שרק להם יש את הדעה ה"נכונה" נמאסה לגמרי. זה כל כך 1984.
גל | 23.10.09
28.
האקדמיה הישראלית חסרת אחריות
אני לא חושב שהאקדמיה הוכיחה אחריות. מדובר בחבורה שבנויה על פוליטיקה פנימית, ג'ובים וכדומה בחסות של מילים כמו "מחקר" ו"פיתוח" שאין להן כיסוי. כסף הם יודעים לקחת אבל התרומה שלהם אפסית. החברה שלהם היא האכזרית מכל, הם ממניעים פוליטיים ובשביל כסף וג'ובים לקרובי משפחה מדכאים אנשי אקדמיה זוטרים בצורה הכי קשה שיש. הם גם גדולי המסיתים נגד ישראל אם זה ניותן להם כסף וכבוד במקום אחר. ולמעשה מרבית הצרות הם בגלל אנשי אקדמיה שמוכרים מידע שלא הם יצרו בכלל, אלא מאגר מידע שנאסף על ידי אנשים שבאמת גילו דברים, לא אנשים שעשו חלוקת ג'ובים ולקחו כסף כביכול למחקר והשתמשו בו לרעה בלי לעשות את עבודתם כמו באקדמיה. האקדמיה כבר היום שולטת על העולם. יש לצמצם את האקדמיה שהיא הגורם לצרות בעולם, לצמצם את כוחה בשביל השרדות האנושות. אנשי האקדמיה יעשו פה מעבדות ויהפכו את האנושות לחיות מעבדה אם זה תלוי בהם.
תומר לויו | 23.10.09
24.
המין האנושי ייכחד כי פרופ' ליבוביץ קיבל את משרתו באקדמיה גם בשל נפוטיזם!
אם הייתה שקיפות בתהליכי הקבלה והקביעות של מרצים וחוקרים באוניברסיטאות בישראל, אז פרופ' ליבוביץ היה צריך להתחרות באמת עם גברים ונשים בני כל המעמדות והעדות. הסיכויים שפרופ' ליבוביץ היה מקבל בתנאים כאלו את "המשרה" היו מתגמדים במאות אחוזים. אחד הפקטורים המרכזיים לקבלה של משרה וקביעות באקדמיה הישראלית הוא נפוטיזם! קרבת משפחה לרצוי פרופ' באקדמיה, יתקבל גם בנו של שופט בבית משפט עליון, בתו של סופר הנובל וכדומה. מצב זה גורם לקבלתם של אנשים שחלקם אינם ראויים להיות מרצים מן החוץ במכללת ביר גפגפה למשרות באוניברסיטאות הטובות, להורדת רמת המחקר, ההוראה, האינטלקט, החשיבה במדינת ישראל, לבריחתם של המוחות הטובים אך הלא מקושרים ועוד ועוד. האם פרופ' איליה ליבוביץ רוצה להתייחס במחילה מכבודו הנפוטי לנקודה זו? או שהוא מעל זה?
גלילית  | 23.10.09
22.
על מה כל הטוקבקיסטים כועסים?
יש קשר עמוק בישראל בין הון לשלטון?צודק. יש שליטה על המדיה והחדשות והשפעה עליהם מצד בעלי אינטרסים שאנים דומים לאינטרסים של רוב בעם בישראל?יש. צריך לאפשר לאוניברסיטאות לחקור וללמד ולהיות בלתי תלויים?כן. צריך למצוא דרך לשלוט על תאגידים בין לאומיים שמנצלים מדינות שאין בהן חוקים מתקדמים שיגנו על שכירים ואזרחים?צריך. אולי הדרכים להגיע ליעד אינם מדוייקים אבל הבעיות שהפרופסור מציג בהחלט קיימות והן אכן עומדות כנגד דמוקרטיה שקופה ואמיתית. ישראל והישראלים שוקעים תחת שחיתויות ותחת הלחצים של מעטים על הציבור ועל מודסות שאמורים להיות בלתי תלויים כמו העיתונות ומערך החדשות. אנו בדרגנו למצבה של ארצות הברית בה ההבדל בין העשירון העליון והתחתון הוא ענק ודעת הקהל מושפעת מהאינטרסים של אותם מעטים. ידוע שיש קשר חזק בין הרבה תופעות שליליות ובין הפער בין השכבות. אחוז אסירים,תמותת תינוקות,דיכאון,אחוז ההתאבדויות ועוד המון המון גורמים.
רון | 23.10.09
17.
מאמר מצויין. מסכים עם הכל מלבד משטרה עולמית
מאמר 10. כבר אין הרבה בימינו שיוצאים נגד שילטון ההון, לצערינו. בנימין נתניהו אכן מסמל את שילטון הון יותר מכל מנהיג אחר בעולם. אבל משטרה עולמית היא מושג נרדף לגלובליזציה ולסוג של שיטחיות. ואם נקים אותה בזמן שקיים שילטון ההון בעולמינו זה יהיה אסון. עבור התקופה שלנו, עדיף עולם מפוצל מבחינה אידאולוגית. שיהיו כמה מדינות מרדניות שיהיו סוג של "ערי מקלט" כמו וונצואלה, צפון קוריאה קובה ואיראן.
סוציאל אדום | 23.10.09
15.
חבל שלא נשאר נעול במגדל השן-לא לכבודו ולא לכבוד אביו
ראיון שעדיף שלא נארך, ממש הזוי. מגרד לאמר לו שאם זאת הרמה האינטלקטואלית באונברסיטאות אז עדיף אולי שיסגרו אותן סופית. הבן אדם לא מאופס ויתכן שזה חוסר איפוס קליני? . הצרות על כדור הארץ כל כך רבות וגדולות והאדון פרופסור כלל לא רואה אותן? והפחתרון לצרות כל כך מגוחך.... אוניברסיטאות במגדל שן או כמשטרת על? על מה אתה מדבר אדון פרופסור? אולי נחוצים מנהיגים כמו אל גור ופילוסופים שיצאו ממגדל השן ויוובילו תנועות חברתיות חדשות להצלת הגלובוס.
איתן | 23.10.09
12.
משטרה עולמית
התנ"ך הוא אויב הפרופסורה הידענית לשם תאוות ידע אינסופי, אותה פרופסורה שלא התאפקה מלהמציא את הפצצה הגרעינית, שכל דיקטטור שאינו יפה נפש כמותם, יימנע מלהשתמש בה לסיפוק תאוות שלטונו או פחדיו משינוי. אקדח במערכה ראשונה יורה במערכה האחרונה. עתה-חזור נא בתשובה והיה עניו יותר והבן כי לפי כל הסימנים, האנושות אכן תקוזז מספרית בצורה משמעותית, והעם היושב בציון ייושע מאויביו הפעם.
סער פז | 23.10.09
10.
הפרופסור צודק
אבל הוא לא לוקח בחשבון שהוא חי במדינת היהודים וכסף - מאז המצאתו היה חביב במיוחד על יהודים כל הנקודות שהוא ניתח הגיעו בסופו של דבר לשאלה איך ליצור קבוצות ללא אינטרסים כלכליים וזה הדבר שהולך ונעלם בישראל בצורה מהירה משום שמה לעשות - רצון העם הוא להתעשר ומשם מתחילות כל הבעיות האירגוניות כמה עצוב ככה נכון ה'נבחרת' שהוא מדבר עליה - של מדענים חסרי שאיפות כלכליות היא רעיון אידאלי אבל היא תכלול בסופו של דבר אולי 2 אנשים חוץ ממנו
דותן | 23.10.09
9.
מהכותרת נראה שהניתוח שלו לא נכון
הסכנה האמיתית לאנושות אינה הנשק הגרעיני או תעמולה, אלא היא עצמה במובן הבסיסי ביותר. האנושות גדלה למימדים שבהם היא נטל על כדור הארץ, ואם לא די בכך אז הסיבה להתרחבות של האנושות ב600% תוך פחות משתי מאות היא הרת אסון עוד יותר: התיעוש. התיעוש הביא לכך שאפילו אזרח ממוצע של מדינת עולם שלישי, להוציא אולי מדינות אפריקה שהם עולם רביעי כבר, צורך פי כמה וכמה מכמות הצריכה של אבותיו ובמדינות כמו ארה"ב הצריכה הממוצעת לאזרח היא פי 35 מזו של אזרח אפריקני שאינו חי ברעב. האנושות מיהרה לתעש את עצמה לדעת עוד לפני שהיא יודעת כיצד להתעמת עם תופעות הלוואי של התיעוש, אבל נראה שראיה לטווח קצר היא טבע אנושי בסיסי ושיש סתירה בין טכנולוגיה אנושית, שבבסיסה היא פיתוח של מדע שהתגלה ע"י יחידי סגולה, לבין האופי האנושי-האנושות אינה יכולה באמת להשתמש בטכנולוגיה לטובת העולם. הקרחונים בקוטב נמסים ודובי הקוטב וחיות אחרות נכחדות במהירות, רוב האנשים מחייכים בבוז, צוחקים צחוק עילג ונטול מוח עם חבריהם על הטרחן שמזכיר זאת וחוזרים ללעוס את הסטייק ולדבר על הבניין הבא שיקימו על שמורת טבע. כדור הארץ מתחמם וכולנו מרגישים זאת, בכל העולם. זיהום האוויר הולך וגובר, מינים שלמים ויערות נכחדים-והאנשים, ממשיכים להתרבות. עוד לפני הנשק הגרעיני, זה מה שיביא לחיסול האנושות. נראה שמלחמה גרעינית שבה יושמדו ריכוזי אנושות משמעותיים (נקווה שלא אנחנו), רק תציל את האנושות מעצמה. בנוסף, בעשורים האחרונים האוניברסיטאות הפכו לשופר של אג'נדה שמאלנית-פמניסטית-אנטי דתית קיצונית שדווקא תומכת במשטרים אפלים ורואה ביהדות את האוייב האמיתי שלה. הכושר המוסרי של האוניברסיטאות מוטל בספק גדול כמו גם היכולות שמייחסים לחלק גדול מדי מהאקדמאים ולכושר השיפוט שלהם. אגב, הנאצים לא היו מיעוט ששטף את גרמניה בתעמולה-אלא בשר מבשרה של גרמניה שרק הוציאו לפועל את מה שהיה בפנים. הגרמנים אימצו את הנאציזם מרצון ויש לכך שפע עדויות. צריך להכיר בכך שיש תרבויות עליונות מוסרית, והגרמנים אינם בניהם למרות עליונותם החומרית, ותרבויות נחותות מבחינה מוסרית. האקדמיה למשל מסרבת להכיר בכך בעידן המודרני ולכן רמתה בתחומים רבים נמוכה עד כדי כך שניתן לטעון שימי הביניים הפכו כיוון-פעם הם היו מחוץ לאוניברסיטאות בעוד שהאוניברסיטאות היו חממות יחסית שמורות ומבודדות מהן, והיום זה הפוך.
 | 23.10.09
8.
מאכזב
הערצתי את אביך על בהירות מחשבתו ונחרצות דעותיו. אתה נע בין הכללות (אחמדינג'אד ודומיו...) לבין לובינג לתקציבי האוניברסיטאות. ההסטוריה הוכיחה שהמדענים ברובם נוהים גם הם אחרי התעמולה ומשתפים פעולה עם השלטון, גם כשהשלטון מוביל קו הרסני למדינה. אגב, בימים אלה היה נחוץ קול כשלך לומר משהו גם בנוגע לדו"ח גולדסטון. אביך לא היה עובר בשתיקה על פשעי מלחמה שעליהם מצביע הדו"ח.
אלף | 23.10.09
6.
צודק. האדם ייצר "מנגנון להשמדה עצמית".
רק ביטול הדתות והלאומיים והקמת "ממשלה עולמית" שתמנע "מתאבדים מטורפים פוטנצייאלים" יכולה ,אולי, למנוע את האסון. אגב, גם בועידת הנשיא בירושלים אמר אחד המדענים :"כדור הארץ יכול להסתדר טוב מאד עוד 4 מיליארד שנים גם בלעדינו".
סיזיפוס | 23.10.09
5.
הצעה מסוכנת לדמוקרטיה
מה שהוא מציע הוא לתת כוח לרשות שלא תיבחר באופן דמוקרטי, ולא תהיה חייבת לתת דין וחשבון ולשאת באחריות (accountability). זו הצעה אנטי דמוקרטית שבאה מצד אנשים שסבורים שעצם הגדרתם את עצמם כאליתא מקנה להם זכויות יתר שלטוניות. כדי למצוא חן בעיני הציבור הוא קושר זאת עם "משטרה" שתמנע נשק גרעיני מאיראן, בשעה שהוא יודע היטב שהחבורה שהוא מייעד ל"רשות היודעת" תעשה הכול כך שלא ייעשה כלום נגד איראן. אנחנו כבר ניסינו את השיטה הזו. ל"רשות היודעת" קראו הכנסיה, וזה קרה בימי הביניים. בשיטה הדמוקרטית כולם (גם "היודעים") מקבלים זכות שווה להשפיע ולשכנע, והם צריכים להתמודד על יכולת ההשפעה עם בעלי הדעות האחרות. אני מסכים שיש לאפשר פלורליזם גם באמצעי התקשורת, וזה לא כול כך קיים בישראל, אבל למרות ההשפעה ההרסנית שלהם, הבחירות האחרונות בישראל דווקא מוכיחות שהם לא יכולים לעבוד על כולם כול הזמן.
ש. עליון | 23.10.09
4.
נשיא האוניברסיטה המורם מעם
אליטה שמליטה... היה כדאי שנאומיו חוצבי הלהבות יופנו לכיוון של פתיחות ולא של התבודדות. אם בקרית מלאכי או שינקין או במשכן הכנסת לא מבינים את תורת הקוונטים יש לכך סיבה. זהו טיעון דמגוגי גרידא. כמובן שהר כבוד הפרופסור לא בזבז את הראיון כדי לקדם את נושא החינוך הגבוה חינם. למה? כי גם להר כבוד הפרופסור ישנה משנה פוליטת וכלכלית לקדם. ולסיום - ההפרדה הדיכוטומית משהו, בין כסף כדבר נחות והשכלה כדבר נעלה גובלת בילדותיות ( עם כל הכבוד ויש לי ). במציאות יש משקל לכסף והוא שיקבע את גורל מגדל השן בו ליבוביץ' רוצה להתבצר. הנבואה האפוקליפטית של אספסוף אלים המעוניין להיפטר מהאליטה נשמעת כמו פטפוטי מתבגרים הזויים אחרי לילה של עישון.
אני טיפש | 22.10.09
2.
בחור חביב אבל לא דומה לאבא שלו... הייתי בהרצאה שלו פעם
בנושא התנ"ך והוא ניסה לקשר אירועים שם ליום יום הפוליטי אצלינו... אפילו שנראה לי שאני מסכים עם דיעותיו זה היה הזוי לגמרי. הוא טעה בדברים בסיסיים בתנ"ך ורק כי לא היה לי נעים להביך אותו לא הרמתי את היד לתקנו, היה ברור שעוד שמו לב לזה. חוצמזה ללד תנ"ך עם גרפים ומשוואות???? זה כבר ממש מוגזם. בחור חביב, זה אי אפשר שלא לומר עליו, אבל שישאר באסטרופיזיקה, בניגוד להיסטוריה, תנ"ך ומדעי המדינה, בזה הוא באמת מומחה, ולא רק על דעת עצמו
גונן | 22.10.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת