אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הנעת המימן של הונדה: פשוט אבל עובד

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
איך מייצרים מימן?
מימן מופק מפירוק מים לחמצן ומימן. הדרך היחידה שמוכרת לפירוק הוא אלקטרוליזה חשמלית. הדרך היחידה שאינה מזהמת לייצור חשמל שיפרק את המים הם כורים גרעיניים. מסקנה: רק הקמת כורים לייצור חשמל יאפשר לייצר מימן שיוכל להניע מכוניות. ייקח כמה שנים וזה יקרה עם ישראל חי
אזרח מודאג | 17.11.09
7.
ל-1: אתה ממש לא קולט הא?
מכונית חשמלית צריך "לתדלק" בחשמל, שרובו מיוצר בצורה מזהמת מנפט. במקרה כזה נצילות היא דבר חשוב: העובדה שבייצור חשמל הנצילות של נפט גבוהה הרבה יותר מאשר במכונית שמתדלקת נפט, היא זו שהופכת מכונית חשמלית רגילה לירוקה יותר. לעומת זאת, כאן מדובר במכונית שמונעת על ידי מימן, שהוא גז שנמצא באויר (אולי יש זיהום מינימלי בהפיכה שלו לנוזל אבל זה זניח), ולכן הנצילות היא אלמנט הרבה פחות משמעותי - אין שום זיהום לאורך התהליך מהדלק המקורי ליצירת האנרגיה!
ל-1: אתה ממש לא קולט הא? | 11.11.09
5.
רק שהמחבר שכח לציין פרט שולי ונפל קורבן לשיווק של הונדה. מימן הוא גז נפיץ.
מאד נפיץ. במימן, לידיעתכם, מתדלקים רקטות וטילים. מימן, הוא יסוד שבטמפ' ולחץ רגיל נמצא במצב גזי. במימן יש לטפל מ א ד בזהירות, מכיוון שבמיוחד בנוכחות חמצן, הוא נוטה להתפוצץ בקלות ובעוצמה. המון אסונות קרו בהיסטוריה בזמן טיפול במימן.
ישראל | 10.11.09
1.
בעצם מכונית חשמלית...
לפי המתואר בכתבה המכונית היא בעצם חשמלית. המנוע הוא מנוע חשמלי לכל דבר. ההבדל היחיד ממכונית חשמלית הוא שכאן הוסיפו מעין "גנרטור" שמיצר חשמל ושניזון ממימן. מימן כמו חשמל הוא כלי להולכת אנרגיה. בכל המרה אנחנו מפסידים אנרגיה והשאלה היא כמה אנרגיה אנחנו מפסידים בייצור מימן והפיכתו לחשמל. מקורות האנרגיה הירוקים מייצרים לרוב חשמל כך שיש לנו כאן מעבר אנרגיה מחשמל למימן וחזרה לחשמל. צריך יהיה להשוות זאת למכונית חשמלית שבה יש אולי פחות מעברי אנרגיה. גם ההולכה של חשמל יותר פשוטה מהולכה של מימן וגם פחות מסוכנת. נקווה שכתבות המשך יבהירו נקודות אלה.
דני | 10.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת