אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אוטופיה ירוקה: כך נהפכה העיר קוריטיבה בברזיל לפנינה

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
מדהים
וואו. מדהים לראות איך אפשר לשנות את פניה ותפיסתה של עיר שלמה בכל כך מעט זמן. אנו אישית מאוד תופסים ממעשין של ג'יימה לרנר, באיך שהוא הפך את קוריטיבה לעיר ירוקה וידידותית ביותר לסביבה. אין זה עניין של מה בכך, חשבו על זה, ש85% מאוכלוסיית העיר משתמשים באוטובוסים דמויי רכבות, מוניות וכדומה. מה שגורם לשמירה על איכות הסביבה ומזעור הנזק הסביבתי והבריאותי. לפי דעתנו מדינות העולם ומנהיגיהם צריכים לקחת דוגמה אישית מלרנר ובכך להציל את העולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אהוד חסידיאן והדר רוזנברג פרודקשנס | 11.10.12
16.
תכלס, מה שמעניין שם זה האיים הקרובים
לוקחים את הרכבת ההיסטורית כלפי מטה אל עבר עיירת הנמל שאינני זוכר את שמה ומשם מפליגים אל האי אילייה דו מל ואז מבינים שכל השאר שטויות אין שם רכבים ואת התיקים מעבירים רק במריצות עם סבלים. חופים מדהימים, ים מדהים אנשים מדהימים אוכל סוף הדרך מי צריך יותר????
קורטיבון | 24.11.09
14.
ככה זה גם באירופה
בנורווגיה לפחות (וגם בדנמרק, אבל קצת פחות), דאגו לרשת את המדינה בתחבורה ציבורית מכל הסוגים. אוטובוסים, רכבות קלות וכבדות, מטוסים פנימיים. במרכז אוסלו כמעט ואין מכוניות. הרכבת שנוסעת 8 שעות מדרום למרכז ו8 שעות מהמרכז לצפון מגיעה בזמן לכל תחנה ותחנה, עם צוות מקסים ואווירה נעימה (וקרון שלם למזון וקפה, למרות שעולה כמו שעולה בנורווגיה). שלא לדבר על כך, שהתחבורה הציבורית נוסעת גם בשישי, שבת וראשון (סופ"ש ברוב העולם). רק פה הרקבת מאחרת תמיד, האוטובוסים תקועים בפקקים כי אין נתיבי תחבורה ציבורית, והממשלה עושה כל מה שהיא רק יכולה בשביל לסתום את הכבישים עוד יותר. שלא לדבר על האסון הגדול מכולם, וזה שאין תחבורה ציבורית בשבת (ובשישי בצהריים), שלמעשה מקרקע את כל מי שאין לו רכב, באדיבותם של הדוסים כמובן.
דרור | 24.11.09
13.
לטוס לשם,להסתכל,להבין ולהפנים
אנחנו מרעילים את עצמנו למוות שלא לדבר על השחתת זמן המונית. נכון, אנחנו מדינת אינסטנט שמה שעשינו בשישים שנה לקח למדינות אחרות 200 שנה אבל בתחום זה אנחנו צריכים לשים רגל על הגז , אחכ יהיה הרבה יותר קשה. אנחנו מדינה קטנה-חצי עיר מדינה ולא יכולים לבזבז משאבים. עלינו להסתכל בראייה קצת יותר רחבה, אם לא למעננו אלא למען הדורות הבאים. יש עיר בהולנד- כרוניגן אם אני זוכר נכון ,בה הוחלט לעדור את כבישי מרכז העיר ולהופכם למדרחובים.קמה צעקה גדולה על ידי סוחרי מרכז העיר על כך שפדיונם יקטן. לאחר סיום הפרויקט ביקשו בעיר להרחיב את הפרויקט לאחר שהתברר שההכנסות גדלו ומרכז העיר קם לתחייה- פשוט הרחובות חזרו לידי הולכי הרגל- למי שהם שייכים באמת. כמובן שפרויקט זה גובה במערכת הסעת המונים שפיצתה על איסור כניסת הרכבים למרכז העיר. אנחנו חייבים להיגמל מלקחת את האוטו לכל מקום. לא יכול להיות שכדי להוביל את ישבנה הגרום של עורכת דין ששוקלת 56 קילו היא תשתמש בשני טון ברזל וצמיגים.(דוגמא כמובן). יש לחזק את עירית ירושלים בביצוע תכנית האב להסעת המונים(אם כי הייתי מוותר על הרכבת הקלה והמגושמת לטובת מערכת גמישה, קלה להקמה, של אוטובוסים תלת מפרקיים -כמו בקןרטייבה). במקום לחקות את מודל לוס אנגלס בה רצו לקרב את הפרברים לעיר על ידי סלילת אוטוסטראדות אימתניות (שהם פקק גדול),אנחנו צריכים לבנות מערכות קלות, יעילות וגמישות.
דניאל אומן  | 24.11.09
12.
תכנון עירוני תגובה לשמוליק מ8.
בכתבה על קורטיבה מדובר על שיתוף האזרחים בחשיבה ובעשייה נראה לי שבירושלים גם מי שעוסק בשינויים אינו יודע מה הולך להיות ודאי לא התושבים הסובלים.אם אתה קשור באיזה שהיא צורה בעשיה אולי תתחילו להסביר לתושבים מה קורה,מה יהיה בסוף ומהם לוחות הזמנים.כרגע יש פתרון לבעיות התחבורה בירושלים והוא קורם עור וגידים לנגד עיננו עם הגירת החילונים והשתלתות החרדים על העיר.
יהודה | 24.11.09
11.
זה לעולם לא יקרה בישראל המושחתת.
בשביל להרים פרוייקט נרחב של תחבורה ציבורית צריך אנשי ציבור הדואגים לציבור. במדינת ישראל, רוב אנשי הציבור עסוקים בצבירת כוח, קשרים וכסף לעצמם ולמקורביהם, כך שנותרים מעט מאוד משאבים לטובת הציבור. פרנסי העיר תל אביב מייעדים אותה לעיר של מגדלי יוקרה למיליונרים מחו"ל ולכן לעולם לא תהיה בה בנייה ציבורית, תחבורה ציבורית, או כל שירות אחר לאזרח. מדוע להזיע ולהקים רשת רכבות קלות- כאשר אפשר להמשיך להתעלל בנהג ולחלוב את כספו. כמו כן, במדינה בה הממשלה תלויה בחסדי החרדים להישרדותה, לא תתאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בימי שישי, שבת וחג- כך שממילא יהיה צורך בהחזקת רכב פרטי. ישראלי הרוצה לחיות במדינה מתוקנת, צריך לייחל להשגת פספורט אירופאי.
איתי | 24.11.09
9.
נראה לי שהמשיח יגיע לפני שהמושחתים פה יבינו שצריך פתרון אתמול למצב התחבורה בארץ -כנסו
מתי לעזאזל יבינו שצריך לפתור את בעית התנועה בארץ ??? ביום הפקק יגיע לדלת הכניסה ? כל כך חכמים בטכנולוגיות ,גרעין וכד אבל להסתכל דרך החלון ולנסות לפתור בעיה כואבת שגורמת לבזבוז אדיר של כסף ברמה יומית (פקקים -> זמן ובריאות !!!) צריך להתחיל לחפור את גוש דן והערים הגדולות מיד !!! לעזוב את כל בעלי העניין בצד כמו אגד ודן שבטח מטרפדים כל מהלך לעשות שינוי - חייבים פה מהפכה ולהפיל את כל המושחתים שנהנים מהצב הקיים חייבים להקים תנועה שזאת מטרתה !!!
Runer | 24.11.09
8.
בראוו. עם קצת סבלנות גם ירושלים תהיה כזו
סוף- גיליתם את חשיבות תחבורה ציבורית מודרנית, אחרי דור שלם בו קידשה התקשורת את עגל רכב הזהב. אנו בירושלים למדנו הרבה מאוד מחיימה לרנר בקורטיבה. עכשיו בירושלים מקימים מערך דומה- רק ההתחלה שלו- רכבת קלה, נתיבים מהירים, הגבלות על כניסת רכב למרכז העיר, חניוני חנה וסע, הקיצור מיני קורטיבה. אך בעתיד יהיו עוד קווים ועוד נתיבים בלעדיים. ונכון, פחות רכב פרטי במרכז העיר הצפוף- צפוף. חכו ותראו התמונות שהצגתם למעלה יהיו גם בירושלים: שלושת אלפים עצים, עשרות פינות נוי, מדרחובים, אוטובוסים הייברידים ורכבת קלה נקיה ושקטה. נכון, קשה בהקמה, והעבודה מתנהלת בעצלתיים ונמאס לכולם. אבל עוד מעט תסתיים ההקמה ונתחיל לראות תחבורה ציבורית מודרנית ויפה. עכשיו הגיע הזמן שתפרגנו לפרויקט הירושלמי ותביטוו קצת מעבר לחוטם העבודות והחפירות וכן..תפרגנו. תודה על הכתבה.
שמוליק | 23.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת