25. 4 ילדים יש לקבוע שהמס למשפחות בנות 4 ילדים יעמוד גם הוא על 2 אחוז ולא על 2.5. זה הפרש של למעלה מ- 2000 ש"ח לשנה אמיר | 25.11.09 (ל"ת)
24. ל- 22 אני איש מכירות, נוהג על רכב חברה מתוקף עבודתי! לא הטבה אלה דרישות התפקיד. למה אני צריך לשלם יותר??? 300 ש"ח שיורדים מה-7000 שאני מכניס הם הרבה כסף (5% מהמשכורת) וזה על רכב עבודה, לא ליסינג, ישן. אחד | 25.11.09 (ל"ת)
23. למגיב הראשון (חיים) - תקנה בעצמך רכב לכל המשפחה. יש לך ארבעה ילדים. תקבל רכב עממי קטן מהעבודה ושאשתך תחזיק מזדה 5. רכב מהעבודה זה לא לנסיעות משפחתיות. יש לך ארבעה ילדים. תדאג להם רמי | 25.11.09 (ל"ת)
22. לי יש רכב ליסינג דרגה 2 ואני הולך לשלם יותר ויותר בשנה הבאה וזו שאחריה בכל שיטה שלא תהה.... אבל האמת - בצדק. למה לערבב רכב ועבודה ? אני אקנה רכב פרטי, אשלם מה שצריך- גם אם זה יותר (כמו שהיה קורה אם לא הייתי עובד בהייטק) ואין צורך בליסינג. חגיגת הליסינג הייתה לא מוצדקת וצריך להפסיק אותה. מה שכן , גם למסות רכבים ב-90% לא מוצדק. המדינה צריכה להחזיר את הכסף לכיס של האזרחים - לא למסות רכבים ב-90%. אורי | 24.11.09 (ל"ת)
21. כרגיל ממשיכים להעמיס מיסים על שכבות הביניים כל משחקי המספרים לא משנה את העובדה שכל מי שיש לו רכב ליסינג הולך לשלם הרבה יותר מס משנה הבאה, הרי עובדים אלו לא שייכים לסקטור שעושה רעש (ולא להסתדרות....) ולכן אין לאוצר מה לפחד. כשפקידי האוצר יחליטו שצריך עוד כסף לקופת המדינה, תנחשו מאיפה הם יקחו את הכסף (כמובן שיעלו שוב את המס על רכבי הליסינג עוד פעם....) s | 24.11.09 (ל"ת)
20. מדינה לא נורמלית המדינה גובה מס שלוש פעמים על אותו רכב.. מס קניה, מע"מ, ושווי מס ?! למה רכב זו הטבה וחשמל חינם, וטיסות חינם, הם לא? למה אנחנו משלמים ביטוח לאומי על כל השכר , ואם חלילה נאבד את העבודה נקבל תקרה של 400 ש"ח ליום למס' חודשים מצומצם. רכב הוא חלק מהסכם השכר, בין החברה לעובד, אנחנו כבר משלמים מס הכנסה, החברה משלמת מס על כל דבר אחר, צאו לנו כבר מהווריד, ושמדינה תפסיק להתערב. מעמד הביניים שאיך שהוא מצליח להחזיק מעמד פה במדינה יקרוס בסוף או שבהזדמנות הראשונה יברח מפה. אולי הגיע הזמן שמישהו יתחיל להלחם על לחיות כמו נורמלים פה בארץ, אני לא מרגישה שאני צריכה להתנצל על זה שאני מרוויחה משכורת טובה ! | 24.11.09 (ל"ת)
19. לחיים #1 עם הרכב מהעבודה תסע לצרכי העבודה ולצרכיך הפרטיים תרכוש אוטובוס הבכינות של מה מתאים לך לחייך לא אמורה לבוא על אוזני עם ישראל. ובתגובתי זו אני לא מצדיק את השיטה של הממשלה הזו ליאור | 24.11.09 (ל"ת)
18. שווי השימוש הוא ערך המכונית ב- 4 שנים. מכונית משמשת לייצור הכנסה ללמוד נהיגה זה 5000 - 10,000 ש"ח, כל קנס 750 שקל, חניה בחנית נכים 5000 שקל. בסוף כולנו נרד מהארץ וזהו. האוצר פוגע באיכות החיים שלנו ולא משאיר לנו ברירה. הם חושבים שהם חכמים אבל החשבון הוא בסוף. ופה זה פרה חולבת | 24.11.09 (ל"ת)
17. מה זה הקישקוש הזה ? ככל שתקנו רכב יותר יקר תשלמו יותר מס. זה נכון וזה צודק. אתה רוצה גיפ ? תשלם ! זה לא קשור ל"עשירים מספסדים את העניים" זה נקרא מס פרוגרסיוי (או בעברית מתקדם). גם מס הכנסה, מי שמרויח 30000 משלם יותר באחוזים ממי שמרויח 10000. זה בסדר וזה נכון. אתה רוצה להקר לשכן שלך עיניים ? כי זו הסיבה היחידה לשלם עוד 100000 על מכונית שתביא אותך ליעד באותה צורה פחות או יותר. אם אתה מספיק פרייר לשלם על המכונית יותר, אז תשלם גם מס עליה יותר. איש חופשי | 24.11.09 (ל"ת)
16. איך החישוב יתבצע האם מישהו מבין מה הקריטריון של מחיר הרכב האם התשלום יהיה 2% ממחיר של רכב חדש או לפי הערך האמיתי של הרכב שבשימוש רמן | 24.11.09 (ל"ת)
15. השינוי הוא זמני ל 2010 לא להתלהב, האוצר וביבי לא נסוגו ממלחתם בעובדים ובמעמד הביניים המשלם מס כחוק. הוא בסה"כ חילק את העלאת השווי ל2 מדרגות , ב 2011 האוצר יקבל את חלקו מכיסנו. ביבי ממשיך במחלמתו במעמד הביניים, ביבי - רע לעובדים. !! אילן | 24.11.09 (ל"ת)
14. זו פיקציה: רכב שעולה 115000 (משפחתי ממוצע) יעלה ב1.1 2300 ש"ח למס ואילו בשיטה הישנה הוא יעלה 2150... ובשנים הבאות הפער רק ילך ויגדל... בכל מקרה דופקים אותנו והם עוד מנסים להציג את זה כשיפור... חובב | 24.11.09 (ל"ת)
13. ליסינג הוא לא הטבה למעמד הביניים - הוא דפיקת מי שקונה רכב באופן פרטי, כולל משומש על ידי העלאה מלאכותית של מחיר הקנייה של המכונית כדי לסבסד את חברות הליסינג. לא ייתכן שזה חוקי, ולא ייתכן שהמדינה לא מבטלת את הפשע הזה. זה מרחיק עוד ועוד אנשים מקניית רכב פרטי, ודוחף אותם לידי חברות הליסינג. למה הנוהגים ברכב פרטי צריכים לשלם את המס הזה כדי לממן את נהגי הליסינג? איזו טובה גדולה עשתה וועדת הכספים כשהורידה את שווי השימוש לדגמי ביניים? היא מנציחה את העוול הזה. נוהג ברכב פרטי | 24.11.09 (ל"ת)
12. ממש יופי שהורידו את האוזן של העז אך עדיין דופקים אותנו אני מציע גם להעלות את ביטוח לאומי לכל מחזיק רכב ליסינג שגם משרת במילואים ל50% ואחרי מחאות ודיונים סוערים להפתיע בגדול ולהפחית ל47% באמת די כבר עם תרגילים מסריחים לגביית יותר מס ישקה | 24.11.09 (ל"ת)
11. תשובה לחיים #1 א) אתה צודק, אתה לא בדיוק קהל היעד של מס הכנסה. ב) יש חלופות יותר זולות ממאזדה 5 כמו ברלינגו 7 מקומות ולוגאן, הן יותר כדאיות כי יש להן 7 מקומות אמיתיים ולא 6 + תינוק-יפני-קטן-במיוחד כמו במאזדה פוקוס ליסינג | 24.11.09 (ל"ת)
9. מסקנה אחת יש לי מהכתבה. מי שיכול להחליף רכב לפני ה-31 לדצמבר שיעשה את זה. ב-2010 השווי יהיה שווה בין המסלול הישלן ללינארי אבל בשנת 2011-12 השיטה הישנה זולה יותר. יאללה קורולה בצבע אפור עכבר. שי | 24.11.09 (ל"ת)
8. שוב פעם שקשוקה? הורדת המס הרכישה שהחלה ב2005 הייתה אמורה להגיע ל72% אחוז בתחילת 2010. אז מה עשו? העלו ל90% לכמה חודשים, מחר יורידו אולי ל85% 83% ויבטלו הטבת מס על מערכת יציבות. ואחרי זה עוד יצפו מאיתנו להגיד תודה שהסכימו להוריד את המס. משקשקים אותנו! טמיר | 24.11.09 (ל"ת)
7. תעשו הבחנה בין רכבים מפוארים לבין מיניוואנים לרוב מיניוואן הוא צורך של משפחת מרובת ילדים כדי לא להחזיק 2 רכבים ורכבים מפוארים אחרים זה לכיף או להנות מהממון . אסור שיהיה אותו הדין למזיקי רכבים אלה . מישקה | 24.11.09 (ל"ת)
5. רק שהפרשי מס הקנייה, יכניסו היבואנים לכיסם (אם לא תהייה הוראה לגלגלו אל הצרכנים) ומכוון שרוב האנשים שיש להם רכבים מהעבודה - עדיין משוייכים לפי קבוצות שווי השימוש - השווי הלינארי לא יחול עליהם בכל מקרה, ואם בשנים הבאות (2011 והלאה) חישוב המס ייעשה לפי התוכנית המקורית - חזרנו למצב שבעצם על המכוניות הנפוצות ביותר תהייה ההתייקרות הגדולה ביותר בשיעור המס. | 24.11.09 (ל"ת)
4. תגובה לחיים תראה אני באמת מבין אותך, אבל אתה צריך להבין שרוב האנשים שנוסעים ברכבים היקרים הם לא כמוך אלא אנשים שבאמת לא חסר להם. אני מקווה מאוד שיצליח למצוא פתרון כלשהו כדי להבדיל רכבים לאנשים כמוך מרכבי יוקרה (אולי לפי כמות המושבים) איליה | 24.11.09 (ל"ת)
3. לחיים (1): בעברית נהוג להשתמש בפסיקים ונקודות. כך יותר קל להבין אותך. גם אין על זה שווי שימוש. אגב, מה הקשר של הסבתא? עלי באבא | 24.11.09 (ל"ת)
2. אני חושב שאני חולם ?!!? לא יכלו להיות אני בטח חולם הרי לא יכול להיות שסוף סוף מישהו החליט לעשות הטבה למעמד הביניים על חשבון העשירים ולא הפוך ! איליה | 24.11.09 (ל"ת)
1. מענישים את אלו שיש להם 4 ילדים האופי של העבודה שלי מצריך אותי להחזיק רכב צמוד. אני יוצא מהבית לעבודה בסביבות 6.15 בבוקר ומגיע הביתה בסביבות 6.00 . כך שרוב השבוע הרכב משמש אותי לעבודה בלבד. כך שאני נהנה בעיקר מהרכב בסופי שבוע. ואין ספק שעל זה צריך לשלם מס' יחד עם זאת יש לי 4 ילדים ואנחנו אוהבים לטייל בשבת למה צריך להעניש אותי במס כל כך גבוה שאני צריך רכב עם 6 מקומות ישיבה שהסבתא לא באה איתנו וצריך מקום לציוד ולכן כל רכב שאני יקבל מהעבוה מחייב אותי במס גבוה ללא פרופורציה למה שאני מפיק מהרכב באופן פרטיי ועליו אני צריך לשלם זה לא מס היום זה כנס לאילו שיש להם למעלה מ- 4 ילדים חיים | 24.11.09 (ל"ת)
פרסום ראשון - שינוי דרמטי בחישוב שווי השימוש הליניארי: בעלי מכוניות היוקרה יסבסדו את השימוש בכלי הרכב העממיים
25 תגובות לכתיבת תגובה