אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חרדים מגיוס לעבודה

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
חרדים וצבא
בראשית דברי אני רוצה לציין כי אני חרדי שירתתי בצה"ל לא בסדיר השתתפתי בשני מלחמות ישראל בני שירתו האחד שירות מקוצר השני שירות רגיל ואחרי פציעה שוחרר ביתי לצערי אף היא שירתה שירות מלא לאכזבתי אין אחד המנסה להסביר לא להבין רק להסביר כי החרדים אינם משרתים משום שאינם יכולים להיות בבית.........הגדול בארץ ולא משום שאינו רוצה וגם אם הוא אינו לומד עדיין הוא חרדי שומר מצוות לאחד אשר שאלני למה בני לומד ולא שירת עניתי לו כי בגלל ביתו המשרתת בני אינו יכול לשרת. רבותי ככל שהחילונים יתרחקו והם קוראים לזה מתקדמים לכיוון הכאוס המוסרי בן ישיבה לא ישרת כל זמן שבצ.ה.ל צוחקים על דתי ורק על דתי יהודי אין מקום לחרדי ולשאלתכם הודאית איך משרת הדתי לאומי תשובתי היא כי הם ה ביאו את החורבן מאחר ואין לי את האפשרות להציג את העמדה בצורה יותר טובה אני אסיים בזאת כי אצלינו החרדים יש רק כיפה שחורה ואצל הדתיים הלאומיים, הניאו רפורמים , יש כיפה סרוגה . כיפה זרוקה. כיפה סרוחה ולאחרונה הומצאה הכיפה השקופה, לא יאה לכתוב רק על צד אחד ולהשניא אותו ,התוצאה היא התכנסות הצד הנפגע סתימת האוזניים והסקת מסקנות לא נכונות וכאשר מסקנה לא נכונה מקבלת תאוצה מתווספים בתאוצתה גם שינאה והתרחקות
דב אבי שמואל | 25.01.10
22.
פורום לשווייון בנטל השרות
עמותת " הפורום לשוויון בנטל" עוסקת מזה שנתיים וחצי בנסיון להביא לביטלו של חוק טל המפלה בין דם לדם. לצערנו, עד רגע זה לא נימצא בקרב נציגנו בכנסת האומץ הציבורי, שיניע אותם לפעול לביטול האפליה ויישום חוק שרות ביטחון חובה על כל מחוייבי השרות! הצטרפו לעמותה " הפורום לשוויון בנטל" www.shivyon.org.il
מירי | 27.12.09
21.
חרדים מגיוס לעבודה
כולנו מחוייבים לתרום למדינה . אנו מקבלים מהמדינה בטחון והגנה , מחרפים נפשנו על הגנת המולדת ומיד לאחר השירות הצבאי נאלצים להלחם על זכויותינו ופרנסתנו . אן ספק שאם מיד לאחר סיום לימודי התיכון היינו יוצאים ללימודים אקדמאים ובונים מוקדם יותר את עתידנו היינו מגיעים אל הנחלה והמנוחה מהר יותר . לכן כשווה בן שווים על הנער החרדי המגיע לגיל 18 לתת את חלקו למדינה בדיוק כמוני וכמו ילדיי שאם לא כן שעידאג למצוא לו מדינה אחרת שתעניק לו זכויות ללא חובות . על בית המשפט העליון לדון בכובד ראש בנושא ואם יחליט לפתור את החרדים משירות צבאי או לאומי אני " אבקש " מכבוד בית המשפט שידאג לתת גם פטור לבני בן ה 18 המסיים לימודיו בכיתה יב וכבר שוקד על ההכנות לגיוס ליחידה קרבית היות והוא גדל על ברכי הציונות ואהבת המולדת .
יוסי אברהם | 27.12.09
20.
הקם להורגך השכם להורגו
יפה כתב מר תבור השאלה היא לא רק שאלת שיוויון אלא...רבותי ! היכן אנו חיים ? ויעידו על כך התשובות שהגיעו מחו"ל. אנחנו חיים בארץ ישראל. בזכות, אבל לצערנו מעל 100 שנים של מאבקים בלתי פוסקים כדי לבסס את זכותנו, קיומנו, ובדרך עברנו לתזכורת גם מאורעות שנות הארבעים באירופה והשואה הגדולה. אם היו חיינו בשוויץ, כנראה חיינו היו נטולי דאגות ונייטרליים. אבל אנחנו בחרנו ולא בכדי - בארץ ישראל. ולה זכויות וחובות. כדי להמשיך ולאפשר את אורח החיים הדתי, המסורת וכל מה שהדת היהודית מסמלת...עלינו להמשיך ולהגן על עצמנו להלכה ולמעשה: הקם להורגך השכם להורגו. ואו לפחות הכן את עצמך למצב של איום וסכנה. פעם ...וזה לא היה מזמן, צ.ה.ל. היה צבא העם. אני לא רוצה להגיע למערכון של הגשש: השומר הערבי "שהוציאו לו את הנוקר מהנשק". רק אנחנו צריכים להגן על עצמנו. המטלה חייבת להיות שיוויונית. אין הבדל בין דם לדם. יתכבדו נא המוסדות המתאימים והפוליטיקאים וידאגו לכך. אסור לתת למנהיגים שמזכירים עמים ואומות עטויי תרבושי ראש המאיימים מכל ככר, להוביל.
חיים | 26.12.09
19.
לנחום (מספר 12)
החיילים שלי היו מצויינים! בתקופה שלי, חלשנו על גזרת טמון-טובאס (מזרחית לשכם) ואני אישית ביצעתי עם הצוות שלי עשרות מעצרים, מרדפים ומארבים. החיילים שלי תפקדו מצויין תחת אש ובמצבי לחץ ולא נפלו מחיילי סיירת 500 שחלקו איתנו את הגזרה. ה"חברה" האלה לא יסתובבו לך בין הרגליים. הם עזבו את הבית ועשו מעשה אמיץ ביותר. אם היית יודע במה זה כרוך לעזוב את הבית בחברה החרדית לא היית מזלזל בהם כל כך. את אותו האומץ שהיה להם לעזוב את הבית, אני ראיתי אחר כך בזמן אמת בהתקלויות, במעצרים ובמארבים.
אמציה | 26.12.09
18.
דתי שלא למטרות דת
אני מסכים עם הכותב. יש קבוצות או קהילות שהדרך שלהן להמשיך ולהתקיים הוא על חשבון גבם של אחרים. אכן דתי אמיתי שעולמו מורכב קצת יותר מהבנת ואמונה ב"תורתם אומנתם" יודע שהכותב צודק ואמונה ללא מלאכה הינה בטלה וסופה עוון. בעבר הרחוק היתה קבוצה קטנה של יהודים חכמים שלמדו ולימדו על מנת לשמור את גחלת התורה (וגם עבדו כדברי הכותב), ולולא הם יתכן ולא היינו נשארים כיום עם עם מסורת רבת שנים או כעם יהודי. ברגע שקבוצה זו חדלה להיות קומץ, ניתן להניח כי ניצול ציני של הכוח האלקטורלי של הקבוצה, יצר עיוותים הנוגדים את רוח הדת כפי שהיא באה לידי ביטוי בדוגמאות הרבות שהוצגו כאן בכתבה. בנוסף לכך, אם בעבר אותו קומץ היה המובחר שבמובחרים כדברי יוחנן בתלמוד הבבלי "אין מושיבים בסנהדרין אלא בעלי חכמה, בעלי מראה, בעלי קומה, בעלי זקנה, בעלי כשפים ויודעים שבעים לשון, שלא תהא סנהדרין שומעת מפי התורגמן", היום לבטח לא זה המצב ומרביתם של החברה הללו הינם טיפשים שמקבלים את דבר הרב כקדוש ושיודעים שפה אחת (אידיש). אני הייתי מחזיר את מגבלת הגודל - לא יותר מ- 70 תלמידים שיהיו הטובים מהטובים וכל השאר - שילכו לעבוד וילמדו תורה בזמנם הפנוי.
חילוני | 26.12.09
16.
כותב מס' 14
אצבעוני שלום! אני לא חושב שמר תבור שונא תורה וחרדים. אני דווקא מהמר שהוא היה דתי בעברו (לפחות כיפה סרוגה) כי אחרת מאיין לו כל היידע על אורח החיים החרדי והיידע בתורה? אם הוא בן תורה לא ייתכן שהוא שונא אותה עכשיו אני חושב שמה שמפריע לו הם מוצרי הלואי של לימודי תורה כאורח חיים שהם: למד תורה יומם וליל אל תתגייס לצבא הציוני אל תעבוד לפרנסתך תן לאישתך לעבוד במקומך קבל בברכה את קיצבאות המדינה הציונית כי הן הושגו ע"י עמל רב של מישהו אחר
דודי כהן | 26.12.09
14.
כששמת את המונח לימוד התורה בתוך מרכאות הבנתי מה באמת מפריע לך
כל הדיבורים היפים שלך על שוויון ונשיאה בנטל הם כסות לשנאת חרדים ( הביטוי שלך "קוד לבוש אוקראיני") משתייך לאותה קטגוריה) והתנגדות "לשמה" ללימוד התורה . כל ה"ציטוטים" בהמשך מ"המקורות" לא יועילו לשנות את התמונה הזאת. אתה בסך הכל עוד שונא תורה ושונא חרדים. כבר עברנו במשך הדורות רבים כאלה ובעזרת השם שרדנו אותם.
אצבעוני | 25.12.09
13.
מה אתה עושה למען זה?
אני בחור חרדי ממשפחה חרדית והתגייסתי לצבא לשירות 3 שנים וגם לומד לתואר ועובד שנים רבות .ברצוני לנתח את הבעיה אכן יש בעיה בציבור החרדי ובהסתגרותו אך האשמה היא גם בכם החילונים רבים מבני הציבור החרדי רוצים לעבוד ואינם יכולים ללמוד תורה כל היום פעמים משום שאינם מסוגלים ללמוד כל היום ופעמים בעקבות קשיי הפרנסה . קשה מאד לחיות מהשתכרות של כאלף ש'ח [שמקבלים מהכולל ]ובעיקר לאור המשבר הכלכלי שפגע בתרומות מח'ול כך שכוללים רבים נסגרים או מקצצים בשכר העלוב א אני רוצה לציין שבעיני מי שמסוגל ללמוד תורה כל היום ולחיות חיי צנע ראוי לכל הערכה ב כפי שציינתי רבים אינם מסוגלים לעשות זאת ומעוניינים בעבודה אך הציבור החילוני דוחה אותם [בשגגה כמובן] ורוצה אותם בתור ירקנים או מאבטחים יש לציין שמדובר בבחורים מוכשרים במיוחד שלמדו במשך שנים ופתחו את יכולתם האינטלקטואלית חלקם אף לומדים לתארים שונים ומוסר העבודה שלהם גבוה מאד אך החברה דוחה אותם כדי לפתור בעיה זו צריך א החלטת ממשלה על העדפה מתקנת בתפקידים למיעוטים[לערבים כבר יש לחרדים לא] ב סיוע ממשלתי ביצירת קורסים מוזלים והשמה בעבודה ג שינויים חברתיים משני הצדדים הצד החרדי חש מותקף ונרדף על ידי החילונים [לפעמים במידה רבה של צדק בגזירות כלכליות נגד הישיבות ובתי הספר] ועל כן הוא מסתגר וחושש מה החילונים עוד יעשו כדי לפגוע בו על כן החילוניים צריכים לשדר יותר פתיחות ולא לקבל את החרדים כחייזרים החברה החרדית כפועל יוצא תפסיק לפחד ולחשוש מעויינות החילונים ותיפתח יותר לעבודה עם חילונים
חרדי וכאוב | 25.12.09
10.
כאחד שעזב את הסיירת כדי להתנדב כקצין בנח"ל החרדי, לא נותר לי אלא להתפעם מהכתבה
אמנם אני לא בטוח שבית המשפט זה הפתרון המתאים אך אין ספק שהמציאות החרדית מעוותת ומנוגדת למסורת ישראל. אגב, לזכותם של החרדים אתקן - הטובים שבהם באמת "הורגים את עצמם" באוהלה של תורה ולא באמת אוכלים את האוכל של אימא. הם מתנתקים ובאים הביתה מהישיבה לשבת פעם ב-3 שבועות. (מה גם שלפי השכר הממוצע ומגבלות הכשרות יכול להיות שהאוכל בצבא יותר טעים) כמו כן, יש במסורת ישראל מקום ל"אקדמיה" של תורה, כלומר שהטובים והמתאימים ילכו ללמוד על מנת שיוכלו ללמד, לפסוק הלכה ולהנהיג את הציבור. התופעות הפנומנאליות של התנאים או רש"י ורמב"ם נדירות בימינו, אך במציאות החרדית כולם צריכים ללמוד, גם אלו שאינם מתאימים והחבר'ה האלה סובלים קשות וכך נולדו ה"שבאבניקים". במצב היפוטתי שכל עם ישראל חוזר בתשובה לפי המתכונת החרדית - מי יעבוד? מי יילחם? החברה החרדית חייבת רפורמה, חייבת למצוא פתרון איך לשמור על הגדרים אך מנגד להיות חברה מאוזנת וייצרנית.
אמציה | 25.12.09
8.
ביקורת בונה וביקורת הורסת
Take II כמו בנושאים אחרים, מיכאל תבור שואל שאלות שאחרים לא שואלים, או שלא מתעכבים עליהן, או שחוששים לשאול אותן כי הן לא politically correct במקוםמות בהם הן אמורות להישאל. ואולי המקום מספר אחד בו אמורה השאלות האלה להישאל הוא בית המשפט העליון, מקדש המשפט של ישראל. בית המשפט העליון אמור להגן ולהשליט ערכים כמו כבוד האדם וחירותו, שיויון הזדמנויות, זכויות אדם של מיעוטים והזכות להשתתף בהליך הדמוקרטי, שחלקם יצירי חקיקה וחלקם יצירי הפסיקה. בגלל זה הוא מקדש המשפט ולא מקדש הצדק (למרות כינוי המבלבל - בג"צ). ותמה מיכאל תבור בדרכו הנעימה רחבת האופקים, הרציונלית והעניינית, איך זה שמקדש המשפט לא משליט שיוויון במקום בו הפגיעה בחריות היא כל כך קשה (והח"מ שרת מעל חמש שנים ובשירות מילואים שנים רבות). איך זה שדוקא כשזכויות האדם של הרוב נרמסות, לא נשמע קולו של מקדש המשפט. והביקורת היא ישירה, נחרצה, תקיפה אך גם בונה: כל מה שצריך לעשות בית המשפט העליון הוא להפשיל שרוולים ולהכניס את הידיים גם למקומות שאינם politically correct. גם לסוגיות שלא יזכו אותו בתואר אבירות של האיחוד האירופי. והנה בא איזה רוני, שאפילו שם משפחה אין לו (או לה) ונופח עלינו את משנתו: - "עדיף" ש"מר תבור הנכבד" "יכתוב בתחום עיסוקו". במילים אחרות "יותר עדיף לך מר תבור, להשאיר את הענין למומחים כמו רוני (ותקנה ממנו כי אני בטוח ש"לו זה עולה יותר"). - קורס ראשוני במשפטים אני דוקא עברתי. נדמה לי שזה היה תורת המשפט, או תולדות המשפט ולא נאמר שם דבר על "פסיקת העליון בתחום" ו"סיבותיה". - למרות מומחיותו\ה של רוני, לא שמענו ממנה לא ביקורת עניינית (מה במה שכתב מיכאל תבור אינו נכון?!) ולא הצעות לשיפור. - האם זה בגלל שלמר\גב' רוני אין מה להגיד. אז נה לכם תצוגות תכלית מושלמות לביקורת בונה של מיכאל תבור ולמעיין ארס נבער ובלתי מבוסס של .. משהו.
ארז מודעי | 25.12.09
4.
מסכימה ועוד
מבלי להכנס לסוגיית לימוד תורה - חשוב /לא חשוב וכמה. . ראוי שכל בן תורה הרואה עצמו נאמן לעם ישראל ( כן, גם לאחיו שלא חובשים את ספסלי בית המדרש), ידע שבמעשיו הוא גורם ל2 דברים חמורים: 1. אוכל שלא משלו! עם כל המשתמע מכך. 2. העוני המחפיר ( כמדומני ששמעתי שמדובר ב60% מהאוכלוסייה החרדית) בו מגדלים ילדים . אבל כולנו יודעים שזה לא יעזור שעוד אברך יקרא את זה ואולי יתעורר מצפונו. בחברה החרדית הכל נפסק מלמעלה. אז אולי כדאי לשלוח את המאמר לכמה אדמו"רים??...
שני | 25.12.09
3.
גיוס-עבודה-לימוד תורה אפשר לשלב את שלושתם
כאחד שנולד בבני ברק וחי שם שלושים שנה בין שתי גדותיו של נהר ז'בוטינסקי הרחוב שמפריד בין בני ברק החילונית לזו החרדית אני יודע שהכותב מציג תמונה אמיתית בה הוא כותב את מה שאני יודע כבר עשרות שנים רק לא יודע להתבטא יפה כמוהו.ללא התערבות בג"ץ לא תהיה נהירה המונית של בחורי ישיבות לגיוס ולמעגל העבודה . אני לא אתפלא אם יתברר שאברכים רבים מייחלים לבג"ץ כזה כדי לצאת לחיים חדשים שמשלבים לימוד תורה פרנסה מכובדת מייגיע כפיים ושירות בצה"ל.
דודי כהן | 25.12.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת