אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נורת האזהרה של האיטי: הישראלים חלשים בחיזוק

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
עירית תל אביב רוצה כסף
עירית תל אביב לא מעוניינת לאשר תמ"א 38 כי היא לא מקבלת היטלי השבחה .הכל עניין של כסף.\ו הסיבה שאין היתרי בניה. הם מנסים לחכות עד שיהיו תכניות בנין עיר מתאימות ויוכלו לגבות היטלי השבחה. לחמדנות של העיריה ראשה ופקידיה אין גבולות. הדבר האחרון שיחשבו עליו זה טובת התושבים ופתרון בעית רעידות האדמה.
רינה | 20.01.10
47.
ומה עם מבחן התוצאה......?
תמ"א 38 תוכננה כפעולת מנע לסכנה הצפויה למדינת ישראל מרעידת אדמה חזקה. כידוע, אחד הנזקים המרכזיים ברעידות אדמה הן פגיעות בנפש וברכוש הנגרמות מקריסת בניינים שלא עמדו בעצמת הרעש. לכן, חיזוק מבנים ישנים בפני רעידות אדמה סומן כאחת המשימות החשובות שיכולה לקדם המדינה במטרה לצמצם משמעותית את המחיר שתגבה רעידת אדמה חזקה. ומה קורה בפועל? שום התקדמות ושום דבר...עצוב שהמדינה לא דואגת לתושביה בדבר הבסיסי ביותר-ביטחון בעת צרה.
תמיר | 20.01.10
45.
מס' 1 , 19 , 31 - מעניין את מי אתם מייצגים...
החוק שאתם רוצים שיחוקקו, שמספיק שני שליש מכלל הדיירים בבניין, בכדי לאשר את תכנית תמ"א 38, רומז שהאינטרסים שלכם הם לא לטובת דיירי הבניין, אלא עבור האינטרסים של הקבלנים שיהנו כלכלית מתכנית תמ"א 38. בכדי לאשר את תכנית תמ"א 38 חייבים הסכמה של 100% מכלל דיירי הבניין. אנחנו לא מדברים כאן, על איזו וועדת הקישוט של איזו כיתה בבית ספר. אנחנו מדברים כאן על בעלי דירות, שקנו דירות בהמון המון כסף, ובתכנית כמו תמ"א 38, תמיד יהיו דירות בבניין שירוויחו מזה, ויהיו מס' דירות בבניין שיפסידו מזה (הן בירידת ערך הדירה, הן בירידת איכות החיים). מה יעשו אותם בעלי דירות שיפסידו כלכלית בגלל תכנית תמ"א 38, שיקריבו את עצמם עבור שאר הדיירים בבניין, והקבלנים תאבי הבצע שמשפצים את הבניין. מהלך מהסוג שאתם מציעים, הוא לא חוקי!!! עפ"י: כל שינוי בתכנון היסודי של הבניין, מחייב הסכמה של 100% מכלל הדיירים בבניין. מי שרוצה לשנות את החוק הזה, עומדים מאחורי זה, אך ורק אינטרסים כלכליים שהוא ושותפיו ירוויחו מזה הרבה כסף.
תל אביבי | 18.01.10
44.
41, אם חפצי חיים אנחנו, אז המדינה צריכה לקחת את חיזוק המבנים על עצמה
או ליזום פיתרון אחר שיתן הגנה לאנשים (כמו פרוייקט פינוי בינוי כלל לאומי), במקום להפקירם לכוחות השוק! אבל לביבי חשוב יותר לעשות פרוייקט לאומי של רכבות לשומקום והמון כבישים חדשים בתוך שמורות טבע ושאר שטחים פתוחים, ולא יפתיע פה אף אחד אם במקרה הפרוייקטים האלו יכניסו הרבה כסף לטייקונים. בנתיים יוצא שמי שלוקח פה סיבוב קל זו הממשלה...
אייל | 18.01.10
43.
כולם חכמים
הדיירים בטוחים שהיזמים מרוויחיןם מליונים ומנסים לסחוט כמה שניתן ולכן בסוף קם הפריאר שלא מודע לכל עלויות המיסוי ומתפתה לקחת פרויקט לאחר מכן הוא לא מתכוון להפסיד ומתחיל לחסוך בעלויות ומוציא שם רע למקצוע דיירים עם עיינם גדולות הם מקור הבעיה ככל שהמדינה/עייריה נותנים יותר הטבות הדיירים דורשים יותר דרישות תמשיכו להתקע עם בנינים מכוערים ושאלוהים ישמור עליכם
huxh | 18.01.10
41.
פיתרון להתיעלות בנושא תמ"א 38
כמי שעוסק רבות בתחום ומריץ כמה תוכניות בת"א,הנני לקבוע כי אחת הבעיות המרכזיות הינה עודף מעאכרים ויזמים למינהם בשוק על פני קבלנים מורשים שרכשו ניסיון בעבודות מסוג שכזה. לפיכך יש ליצור רשימה סגורה של קבלנים המעסיקים מהנדסים שיודעים היטב את דרישות החוק המחמירות (בעיקר בתחום הקונסטרוקציה החיזוקית),כך שתוכנית שמוגשת על ידם לא תצטרך ללכת שוב ושוב בין ישראל דוד לבינם. יש לאסור התקשרות בין בניין ליזם שאינו קבלן מתוך הרשימה הנ"ל וקבלן שימצא שתוכניותיו אינם עולות בקנה אחד עם דרישות התמ"א יוצא מהרשימה ובמקומו יכנס אחר הממתין בתור(לאחר הכשרה וקורס). נכון זאת אולי פגיעה בחופש העיסוק אך אם אנו רוצים להראות כרפובליקת בננות או חלילה כהאיטי ,אז צריך לעודד את שיטת המעכרים,אך אם חפצי חיים אנחנו,יש לפעול בנחישות ובמקצועיות אך ורק עם מביני דבר ולא עם מחפשי עשיית הסיבוב הקל....
עמוס לוזון,עו"ד www.la1.co.il  | 18.01.10
40.
תמ"א 38 גרוע מאוד
במקום לחדש את המדינה ולבנות בתים חדשים עם חניונים מבצעים , או מנסים לעשות מעטפת לביניין קיים? המדינה צריכה לבנות כמה בניינים עם מאות יחידות דיור- מי שמצטרף לתמ"א עובר לשם לשנתיים ובזמן הנותר מורידים את הבניין הישן ובונים חדש , רחובות שלמים יראו חדשים.
יונתן | 18.01.10
39.
תמ"א 38 = גרידיות הדיירים וכמובן שחיתות הרשויות
אני בתחום מעל שנתיים ותאמינו או לא אבל קודם כל הדיירים הם אלה שמקשים וכמובן העיריות שלא מבינות שמדובר קודם כל בחיי אדם ואח"כ בכסף. ונכון היזם רוצה להרווח למה לא? משהו שאתם מכירים עובד בחינם? ולאותם בעלי דירות הגירידים -הגדלת הדירות תוספת מעלית ושיפוץ הבנין ישביח לכם את הנכס במאות אלפי $$$$$$$$ וכל זה בחינם , אז למה שהיזם לא ירווח? איפה הבעיה? בתקוה שאלוקים ירחם עלינו ולא נצטרך עזרה משאר העולם בחילוץ תושבי המדינה מההריסות!!
יניב | 18.01.10
38.
לפי המומחים צפויה רעידת אדמה בישראל
רעידת אדמה קשה (מעל ל-6 בסולם ריכטר) תוקפת את ישראל אחת ל-80 שנה, האחרונה התרחשה ב-1927 וזו שלפניה ב-1837, הווה אומר שאנחנו עלולים להיות מותקפים בכל רגע. רעידת אדמה קטנות שהיו בשנים האחרונות מחזקים את האמור למרות שאין בכך צורך. ההערכה היא שרעידת האדמה הבאה תעבור בעמק בית שאן בואכה חיפה, מעבר לאסון ההומניטרי של רעידת אדמה שישתק את המדינה, אני כולי רעד וחלחלה מהאסון שיתרחש באיזור התעשייה של מפרץ חיפה, שואה אקולוגית זו מחמאה לעומת מה שהולך להיות.
 | 18.01.10
36.
הפתרון האמיתי: פינוי בינוי
כל תכניות תמ"א 38 היו רק מראית עין של התעשרות מהירה לקבלנים, ועוד שטח לדיירים. הבעייה היא שאת אף אחד זה לא עיניין במיוחד הקטע של חיזוק המבנה, והאמת היא שחיזוק אמיתי של המבנים הישנים הוא עסק יקר, יקר מאוד. לכן, המסלול של תמ"א 38 הוא לא פתרון אמיתי, וצריך לרדת ממנו, ויפה שעה אחת קודם. הפתרון האמיתי למבנים ישנים באיזורי ביקוש הוא פינוי-בינוי, והדבר מותנה בכך שהרשויות יאשרו אחוזי בנייה מתאימים, שיהפכו את זה לכדאי עבור הקבלנים. וכך יהיו מבנים בטיחותיים יותר, חדשים, וגם הדיירים בבניינים הישנים, קשישים ברובם, יוכלו ליהנות מכך, ולא רק הקבלנים.
מיקי | 18.01.10
34.
עסקאות קטנות בעיות גדולות תמ"א 38
כדאיות הביצוע מבחינת היזם אינה עולה על עסקת יזמות מקובלת (קרקע במכרז ממ"י) ללא כדאיות חריגה התוכנית לא תמומש , קשה לעבוד בבניין מאוכלס , קשה לספק את כל דיירי הבניין , אין דרך חוקית לשעבד את הנכס לצורך מימון הביצוע , אין הגיון בדרישה לתת ערבות בנקאית לדיירים כל עוד לא עברה הבעלות על גג הבניין ליזם . היזם מבצע עבודות ומשקיע כספים בנכס של הלקוח ועוד נדרש לספק ערבויות ? . בעיית חניות לדירות הנוספות ,דרישה להמציא חניות או לשלם כופר בעד אין חניה !! אלו רק חלק מהבעיות, אז למה לא לרכוש מגרש ב65% מימון בנקאי ולצאת לעבודה ??
אלי | 18.01.10
31.
תגובה ל-1 (עו"ד נחום סלע) - הרבה יזמים לא מודעים למלכוד בחוק
צודק הכותב, עו"ד נחום סלע, שיש לעגן בחוק את אחוז ההסכמה וכפיית רצון הרוב על המיעוט באמצעות המפקחת - לפני ההיתר. מנסיוני, יזמים רבים כלל לא מודעים להבדל בין חוקי התכנון לחוקי הקנין, הם סומכים על פקידי הרישוי בעיריה שמודיעים להם שניתן להסתפק ב 66% הסכמה כדי לקבל היתר - ויוצאים לדרך. הם, יחד עם דיירי הבנין, צפויים לעמוד בפני שוקת שבורה, בעת רישום היחידות החדשות בטאבו. לא די בהיתר בניה שניתן כדין. לרישום הדירות נדרשת הסכמה של כל בעלי הדירות. בלי הסכמתם אי אפשר לרשום את הדירות ומכאן שאי אפשר למכור אותן. מובן שללא הכסף מהמכירה הפרויקט יתקע.
אילן מאירי | 18.01.10
30.
יש באמת הרבה חאפרים ונוכלים בשטח
אין ספק שחשוב לחזק את הבנינים. הבניה בישראל עד 1980 טובה בדיוק כמו בהאיטי ובטורקיה וחוק תמ"א 38, על כל חולשותיו הרבות, נותן את האפשרות לחזק את הבנין כיאות ולהשביח את ערך הדירות. זה לא ומר שצריך לקבל כל הצעה. השבוע נקראתי לבנין ברמת גן שדייריו, שנפלו קורבן ליזמים מפוקפקים, חתמו על הסכם בלי שיהיו מיוצגים ע"י עורך דין, שמתיר ליזמים למכור את כל הדירות כאוות נפשם, שלא לדבר על ה"תכנון" הבלתי ראוי. ההמלצה העיקרית שלי היא לחתום הסכמים רק עם חברות בניה "יד ראשונה" קרי, קבלנים שבנו בנינים ויש להם רקורד מוכח ודיירים מרוצים שקנו מהם דירות, להבדיל מיזמים שמתעתדים להעסיק קבלן (או למכור את ההסכם) לא פחות חשוב: - להצטייד בעורך דין בעל נסיון רב בעסקאות נדלן והיכרות טובה עם הסבך המשפטי של תמ"א 38. (לצערי אין הרבה כאלה). - לבדוק בציציות גם את האדריכל וגם את הקונסטרוקטור מטעם הקבלן. הכותב מנהל היחידה לישום תמ"א 38 - רמת גן, המסייעת לדיירים ברמת גן לצלוח בשלום את הפרויקט המורכב של חיזוק הבנין.
אילן מאירי | 18.01.10
29.
כשתהיה רעידת אדמה - ותהיה אחת!, הכל ייפול וכל הביטוחים יפלו איתם, כי גם חברות הביטוח יפלו
אם נשאר בחיים לתבוע, וגם בתי המשפט לא יפלו, וגם חברות הביטוח לא יפלו, אז נמות מעגנת נפש בגלל משפט של 30 שנה שאנחנו נהיה בתור יחד עם עוד 4 מיליון איש שגם להם הלך הבית. ואז חברות ביטוח יפשטו את הרגל והניצולים יזכו לראות טיל איראני שרוכב על ההזדמנות להכניס עוד מכה מתחת לחגורה...
יובל | 18.01.10
28.
עכשיו הבנתם את זה??? זה היה ברור עוד כשניסחו את החוק..
תמ"א 38 דופקת רווחים בנדל"ן לקבלנים הגדולים. מבחינת הרשויות המקומיות - הן סכנה אסטרטגית גדולה לישראל. כל כולן ערימה אחת גדולה של שחיתות. מדינה בתוך מדינה, שם כל ראש רשות הוא מלך ומתנהג כמו אחד. מילא אם לפחות היו דוחפים במקום לפינוי בינוי, אבל אפילו זה לא. פשוט עצוב. רחמיי, על כל מי שגר בבתים הישנים או רוכש שם דירה. מי שעוד לא מכר את הדירה הישנה, כדאי שיתעורר.
אייל | 18.01.10
27.
תמ"א 38
מתכונתה הנוכחית של התמ"א בעייתית וניכר בה חוסר מחשבה רב. היות ומדובר בפרוייקט לאומי שמקיף את כל חלקי ארצנו ובמיוחד איזור השבר סורי אפריקאי המועד לפורענות,מן הראוי להפוך את התקנה לפעילות כלכלית ורנטבילית גם בישובי הפריפריה, ולא רק באזורים האטרקטיביים של ת"א ,כמו צפת,בית שאן וגם קריית שמונה. יש לאפשר תמורה גדולה יותר לייזמים באיזורים שאינם אטרקטיביים כלכלית. יש לאפשר לרשום את זכויות הבנייה כיחידת רישום בטאבו על מנת לאפשר מימון בנקאי, או לחילופין להעניק ערבות מדינה לייזמים. יש לתת אך ורק למקצוענים להתעסק בנושא ובשום פנים ואופן לא לחאפרים מזדמנים שכל כוונתם היא לא המהות אלא הכסף.
פ.פארי | 18.01.10
26.
חובת זהירות גבוהה מפני יזמים העושים שימוש לרעה בתוכנית לחיזוק מבנים
אל כל הקוראים : יש להזהר ולהשמר מיזמים המציעים את עצמם לבצע תוכנית זו ץ ברוב המקרים עניינם של היזמים אינו בביצוע התוכנית על פי מפרטים בדרגת הגבוהה ביותר אלא ברווח הון של הקמת דירות מגורים על גג הבנין. היזמים אינם מחדשים ואינם מתאימים את תשתיות הבנין חשמל מים ביוב להקמתן של יחידות מגורים נוספות. חלק מבעלי הדירות העליונות עושים עסקאות מאחורי גבם של יתר הדיירים. לדיירים אים אפשרות לשכירת פיקוח חיצוני על עבודת היזמים. ואין להם אפשרות לפקח על טיב החומרים ואיכות העבודות. לרוב התחום פרוץ כשעיקר העניין הוא עשיית רווח על חשבונם של הדיירים. עד כה גורמי התכנון והבניה לא פרסמו מפרט חוקי אחיד לביצוע העבודות . מפרט שכזה חייב לעמוד בכל מבחני החקיקה ולעבור את כל הדיונים בוועדות התכנון ובוועדות הכנסת. בוועדות אלה יש להניח כי יישמע קולם של מהנדסי פיקוד העורף ושל מהנדסי יחידות החילוץ אשר רכשו ניסיון וידע בתחום המבנים . זאת ועוד , במהלך ביצוע עבודות הבניה הופך הבניין לאתר בניה אשר אינו מאפשר מגורים. היזמים אינם מבצעים את עבודתם במתכונת של פינוי בינוי . המעטפת החיצונית של הבניינים ישנה ולרוב נבנתה מחומרים אשר ברבות השנים התכלו . או שהקירות החיצוניים נבנו מלבני סיליקט. לבנים אלה עמידות לשנים רבו ת ולרוב לא נסדקות בדומה לקירות בלוקים. אך היזמים לא יסירו את הטיח ולא יטייחו מחדש . וכאמור לא יחליפו את תשתיות הצנרת מים וביוב ולא את תשתיות החשמל. לפיכך יש להזהר מאד מאד מיזמים אשר אינם אלא ספסרי נדל"ן ולראייה המסחר בחוזים עליהם חתמו דיירי בניינים בתום לב ובחוסר הבנה למשמעותם המשפטית.תמא 38 לא שמה בראש מעייניה את טובתם של בעלי הדירות והדיירים אלא את טובתם של הקבלנים.
נפתלי גור אריה  | 18.01.10
25.
הסיבות הרבה יותר פשוטות.
עירית ירושלים, למשל, מתנגדת לכל פרויקט במסגרת תמ"א 38. בעיריה אמנם לא יודו בכך בפומבי אבל הסיבה היא שאי אפשר לגבות היטל השבחה. אם תגיש את אותה תוכנית להוספת דירות ותתחייב לחזק מפני רעידות אדמה התוכנית תאושר. כמובן שתחויב בהיטל השבחה. אז הינה הסיבה, תאוות הבצע של העיריות !! הפיתרון יבוא רק כאשר יהיה מאוחר מדי. כלומר אחרי שיהרגו אלפים או עשרות אלפים.
חיים | 18.01.10
24.
לא לתת אישור ללא ערבות עירונית ובנקאית
אני מכיר מקרה שהקבלן לא סיים את הבניה כמתוכנן השאיר הרבה ליקויים ולא סיים עד היום . והרשות המקומית לא עשתה שום דבר נגד זה.(הגישה תביעה לבית המשפט) נו אז מה לחייב את הרשות במידה וניתן אישור לבניה להצמיד נציג עירוני ,ללא בטוחות כספיות מופקדות בבנק אסור לתת אישור
מוטי | 18.01.10
23.
התמ"א - מצויינת היזמים והמתכננים - לא
הסיבה שלא אושרו יותר תוכניות בתל אביב היא כי קבלנים, אדריכלים ומהנדסים, חסרי ניסיון ובינה בנושא, הצליחו לעבוד על הישראלי המצוי. הישראלי המצוי לא בדק בציציות והתלהב מהעובדה שהוא הולך לקבל עוד שטח לדירתו. הוא לא בדק מי הם הגורמים המקצועים ו"אכל" אותה. רק בודדים יודעים איך לעבור את מערכת המכשולים בדרך לאישור וביצוע התמ"א, שהיא לכשעצמה נפלאה. מי שיוצא נגד התמ"א הוא מי שיכולתו המקצועית, באם הוא יזם או באם הוא מתכנן, נמוכה והוא לא יודע איך להתמודד. כל הכבוד ליוצרי התמ"א. לבעלי הדירות! אל תאבדו תקווה. חפשו את המקצוענים.
ישראל | 18.01.10
21.
תמ''א 38
לצערי הדברים מקבלים עיוות איום.כיזם אשר מנסה להריץ כ-7 תכניות תמ''א,עלי להאיר עינכם כי הוראות ע.ת.א בגין חיזוק הנדסי קפדניות.לא כאן הבעיה.ניראה כי הרווח העתידי של הקבלן שהרי לא עובד בחינם,מטריד יותר את העריה מאשר הוצאת והרצת הפרויקט לאישור.האם יתכן שבת''א,העיר המתקדמת רווית המגדלים,לא יצליחו המהנדסים לתכנן חיזוק לבניון פשוט כל כך?לא ולא.הם מצליחים, אך פקידי העריה ילחמו בהם עד זוב ועד התשה.תאמינו לי כי אני עובר את זה.לך ושוב וכל פקיד רישוי בע.ת.א הופף ליועץ משפטי שמתרגם ומפרש בזמנו החופשי או לא את החוק.אם היה רצון מצד הרשויות, אזי מזמן היו מתנוססות תוצאות מפוארות של הפריית תמ''א 38.היתרון של הזדמנות קבלן ודייר להרויח ב-WIN WIN SITUATION יכולה להביא לשינוי הגישה ולהשגת התוצאה שהיא כמובן חיזוק מבנים מסיבי.
מלי שלמה | 18.01.10
20.
משמעות התוכנית גם אם תצליח היא התנערות המדינה מחובתה לדאוג לבטחון אזרחיה
מלכתחילה הרעיון שבבסיס התמ"א 38 הוא שהאינטרס הכספי הוא שיציל חיים. בפועל אפילו במקומות בהם אמור להיות אטרקטיבי ליזמים להרים את הכפפה אחוזי ההצלחה של התוכניות הם מגוחכים. מדוע? אם הכסף הוא שמניע את המתכננים לבנות הם ינסו בכל דרך לחסוך עלויות ולגזור את הקופון השמן ביותר שהם יכולים. ובואו נחשוב שניה- והיה והתוכנית כן היתה מצליחה, מה היתה המשמעות? שרק איפה שיש כסף יחזקו את המבנים! איזה קבלן ילך לחזק מבנים באשדוד, קרית גת או בקריות כשהוא יודע שהסיכוי שהוא ירוויח מכך כסף הוא זעום?? שורה תחתונה- המדינה מפקירה אותנו ולא מפגינה שום כוונה להתחיל לסטות מדרכה ולהראות איזשהו ניצוץ של תכנון לטווח הארוך. זוהי כרונולוגיה של מוות ידוע מראש.
רון | 18.01.10
18.
הגיע הזמן שראש עיריית ראשל"צ יוציא ת האצבע מאז הבחירות ויחליט כבר ושיתנו אישורים
לדעתי עם ניצן היה נשאר ראש ערייה בראשל"צ העיר איתנה נבנית , דב צור לא הוציא את האצבע ועדיין לא החליט ולא רוצה לקבל החלטות של קודמו (ממש ילדותי) ולא מאשר ולא מאפשר להתקדם , לבניין שלי יש הסכמה 100 אחוז דיירים יש קבלן חוזה סגור אבל לא חתום כבר מעל שנה אבל בגלל ראש העיר שיש לא כל מיני הצעות לא ברורות ופיטר את המינהל בעיריה שטיפלה בעניין לא מתקדמים לשום מקום , בבחירות הבאות דב צור יכול רק לחפש שיבחרו בו . אני לא בחרתי בניצן וכנראה שמצטער
רון גלעדי | 18.01.10
9.
פוליטקאים מוכשרים
החוק מלכתחילה לא נתן תמריצים רציניים כי רצו להגביל התעשרות הקבלנים ואסרו מתן תשלום לדיירים ועוד מגבלות בינתיים המגבלות כ"כ הצליחו שכמעט לא עשו לא במרכז ובטח שלא בפרפיריה להזכירכם בית שאן בסיכון גבוהה ביותר ועד שלא ירעד משהוא אף פוליטקאי לא יזוז
קרטר | 18.01.10
8.
מראה שביבי נתניהו צודק
מעניין לראת את הקלילות והמהירות שבה מאשרים ליזמים לשנות תב"ע ולהגדיל מגדלים גבוהים מ- 30 ל- 40 קומות, לעומת הקושי העצום בו נתקלים אזרחים מן השורה בתוספת שטחים זניחה, וזאת עוד כחלק מפרוייקט הנועד להציל חיים. ביבי אולי פופוליסטי וחושב רק על הבחירות הבאות, אבל הוא צודק במהלכי הרפורמה באישורי בנייה שהוא רוצה לעשות.
משה פ. | 18.01.10
7.
הבעיה נמצאת במשרדי ההנדסה ולא ביזמים
משרדי ההנדסה ברשיות נוהגות כמו האפסנאי שהיה לי בצבא . קודם התשובה היא לא ועכשיו בוא נראה מה הבעיה. למה רשות צריכה חודשים להחזיר תוכנית שהוגשה עם הערות לתיקון??. למה לא כל הערות נמסרות יחד ויש צורך בפינג פונג של הערות שכל מסירה לוקחת מספר חודשים??. כדאי שמשרדי מהנדסי הערים יתעשתו ומהר לפני וועדת החקירה שתחקור את הסיבות לאסון שנגרם. רעיד אדמה בפתח להתעורר..........
אלי רייך | 18.01.10
1.
הצעות ייעול
ניתן היה להקל ולפשט את הליך הרישוי ותנאי הסף של הפרויקטים וזאת בכמה מישורים: 1. להסתפק באחוז ההסכמה שנקבע בחוק גם לתוספת בנייה של יותר משליש מהשטח הקיים- הרבה מקומות היו הופכים לכדאיים כלכלית. 2. לקבל את אישורו של המפקח על רישום המקרקעין לפני היתר הבנייה- האישור יהיה כפוף לקבלת ההיתר. נכון להיום, יש צורך להוציא היתר ורק ךאחר מכן לפנות למפקח, דבר המביא יזמים רבים להתחיל את ההליך רק בבניינים עם 100% הסכמה. 3. להפוך את שטח הגג ליחידה רישומית בטאבו- הדבר יאפשר קבלת מימון לצורך בניית הפרויקט, היזם יוכל לקבל ליווי בנקאי אשר יהפוך את הפרויקטים לבטוחים יותר לכל הצדדים.
עו"ד נחום סלע | 18.01.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת