אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כמה הערות על תוכנית התשתיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
דמגוגיה זולה בלי ראיה לעתיד
מה האלטרנטיבה שלך מר גוטמן? להשאיר את המצב הקיים בו אדם שגר בפתח תקווה ועובד בהרצליה צריך להיתקע שעה בפקקים לכל כיוון? שאדם שגר בשדרות שנמצאת רק 100 קילומטר מתל-אביב מרגיש שהוא חי מעבר להרי החושך? אני מעדיף את החזון שהבחור משדרות יוכל לעבוד בתל-אביב ולהגיע לשם ברכבת מהירה תוך שעה ושהבחורה מפתח תקווה תגיע לעבודתה בהרצליה ברכבת קלה תוך פחות מחצי שעה. במדינה קטנה כמו שלנו זה בושה שבכלל קיים המושג פריפריה. עם רשת תחבורה יעילה כמעט כל הארץ מירוחם ועד טבריה וצפת תיהיה במרחק של שעת נסיעה מגוש דן ואז כל בעיות הפריפריה יפתרו מאליהן - תושבים חזקים יעברו לבאר שבע וטבריה כדי לגור בווילה 7 חדרים במקום בדירת 3 חדרים בגוש דן, מפעלים חזקים ייפתחו בשדרות ובכרמיאל על קרקע זולה בהרבה וכו'... (ואם שאלת על מקורות מימון, הוא יכול לבוא על חשבון הסיוע הנדיב למפעלים) תחבורה זו אחת ההשקעות הכי טובות שיש בכלכלה הישראלית והיא יכולה לשנות את החיים במדינה מקצה לקצה. דוגמא אישית קטנה לגבי חשיבות התחבורה: אני גר בראש העין ובזכות כביש שש וכביש 431 יכול להגיע לעבודתי ברחובות תוך כחצי שעה והשכן שלי עובד ביקנעם ומגיע לשם תוך 45 דקות (כשלפני כביש 6 אף אחד לא היה חושב בכלל לעבוד ביקנעם שנראתה מעבר להררי החושך) בקיצור, יכולה להיות ביקורת על פרטים מסויימים בתכנית (לדעתי, הרכבת לאילת מיותרת, בשביל זה יש טיסות פנימיות) אבל עצם הרעיון להשקעה מסיבית בתחבורה הוא רעיון מצויין.
yu | 07.02.10
1.
כתבה כל-כך שטחית...
אתה שוכח את כל החיסכון למשק משיפור התשתיות. נכון, זה לא מזומנים שנכנסים לקופת המדינה, אבל כן תורמים למשק חזק ויעיל יותר, שבתורו מכניס הרבה כסף ושומר על יציבות. ענף התשתיות הוא הוא גם עתיר כח אדם כך שמבחינת אבטלה, ובעיקר של השכבות הנמוכות, יש יתרונות. כביש 6 ו-431 דוקא כן הצליחו בפרויקטים משותפים למדינה ולקבלנים פרטיים.
מקס הלוחם | 07.02.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת