אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - חור ברפורמה: נאסר יבוא מקביל של טויוטה וניסאן מארה"ב

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לעתור לבגץ וקבוצת מחאה בפייס בוק
המדינה כבר אישרה,מדוע לא מאשרים את התקינה האמריקאית. זרועות הביטחון כבר נוסעים בכבישי הארץ עם פנסים בעלי תקינה אמריקאית. מדוע נכנעים ללחצים של הייבואנים הרישמיים,באיחוד הארופאי מרשים לנהוג בפנסים אלו. רק מחאה ועתירות ינצחו את המונופול.וזה לא רק למכוניות יוקרה,גם למכוניות יפניות לעם!!!
דן | 07.06.10
10.
מה הכי מצחיק, יודעים?
משרד התחבורה הישראלי אימץ את התקינה האירופית. כל המכוניות האסורות ליבוא ע"פ הוראת משרד התחבורה בתואנה כי הפנסים אינם אסימטריים/מסוכנים/לא עומדים בתקינה אירופית ובלה בלה בלה, כולם משווקים ביבוא אישי בסוכנויות ענק באירופה ונעות ע"פ דין בכבישי אירופה. אז יש גם "תקינה ישראלית"?
 | 10.03.10
9.
החלפתי פנסים בעצמי
לפני שנים רבות רכשתי רכב אמריקאי שיובא מאירופה על ידי תושב חוזר. אז היה בישראל תקן שונה לפנסים, ולכן החלפתי אותם אצל חשמלאי רכב בעלות לא גדולה ובזה נגמר הסיפור. הטענה של היבואנים שזו הסיבה שלא לייבא היא שטות מוחלטת, ורצון ללחוץ על משרד התחבורה להסכים ליבוא מכוניות עם פנסים שונים. יתכן שיש מקום לשקול אישור גם לתקן האמריקאי, אבל ללא קשר לענין היבוא.
יצחק | 10.03.10
2.
גם בעידן כץ, עדיין משרד חלם!
חשבתם שיהיה אחרת, חשבתם שכץ ידפוק על השולחנות, חשבתם שהמשרד יהפוך עורו, אז חשבתם!!! מביש לראות איך מתנהלת מדינה שאמורה לתת לי ביטחון. שאמורה לשמור על חיי וחיי ילדיי. סיפור הפנסים הוא הכי אבסורד בעולם. 600 מיליון כלי רכב נוסעים בארה"ב, הפנסים בם מצוידים כלי הרכב הללו הם חזית הטכנולוגיה..מדוע הם לא טובים? משרד הביטחון מקבל לידיו מאות כלי רכב אמריקאים בשנה, כחלק מהסיוע האמריקאי השנתי. מדוע בכלי רכב הללו לא מותאמים פנסים? מהסיבה שמדובר בביטחון המדינה? איך יבואן מקביל יכול להביא אקליפס גם אם לא עמד בתקינה אירופית ויבואן אישי לא יכול? איפה לכל הרוחות בתי המשפט והחוק במדינה הזו? איך אזרח יוכל לשכב לשיון בגאווה לאומית? הרי השחיתות צועקת לשמיים. אני לא חושב שהשר או עוזריו ירדו ממש לפרטים והבינו את הסתירה המהותית בין המגבלות המוטלות כיום ביבוא האישי לבין ההיתרים שהותרו ואושרו בצו היבוא המקביל או שמא נאמר "יבוא מגביל"? כל ההצהרות הבומבסטיות אין בהם מאומה. השר גייס את כל העיתונאים בכדי להוכיח להם שהמשרד בניהולו יביא לרפורמה אמיתית, אך לא! האם זה נעשה מטעמים פרופוגנדיים נטו? מטעמים אלקטורליים? אינני חושב! בפרוטוקול הוועדה יש עובדות המציינות אחרת..הכתוב שם מוכיח כי השר נעמד ונלחם על הרפורמה ולא הגן על אינטרס היבואניות הרשמיות ובאמת נלחם בכדי לפתוח את השוק לתחרות. מסתבר רק שיועציו והאנשים המקצועיים שהרכיבו את ההתניות, המגבלות וההתרות, לא ממש ירדו לעומק. כעת מה שמעניין יהיה לראות, כיצד ינהג משרדו של השר? האם נזכה לייבא כלי רכב בטוחים, אמינים, מעניינים ומהנים כפי שהובטח?
ליאור אפרים | 10.03.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת