אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל משרד רה"מ: אין סיבה לשלם המון כסף על דירה רק בגלל שהיא ממוקמת בחולון, מודיעין או שוהם

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
כדי שיהיה פיזור חכם של אוכלוסייה צריך לדאוג למספר דברים
הקמת מקומות תעסוקה ומשכורת מכובדת שימשוך אוכלוסייה טובה חינוך טוב ואיכות חיים טובה. אך שמפעלים נסגרים אם זה בדרום ואם זה בצפון ומשכורות נמוכות המדינה תתחיל ותסיים מאשדוד עד חדרה וזהו. כל שאר חרטה ודיבורים.
חולוני | 27.04.10
32.
אתם רק עושים לנו יותר פקקים במרכז!!
יותר מקומות עבודה בצפון/דרום או רכבות מהירותתתת לתוך העיר - יצירת תנועה נוספת במרכז תשים את כולנו בפקק תנועה אחד גדול! מספיק נדפקנו שאין פה מטרו, אפילו תושבי ת"א והפריפריות שלה צריכים להתנייד ממקום למקום ברכבים בגלל התשתית הגרועה פה.
לאאאא | 26.04.10
26.
עושקים את הזוגות הצעירים שאין להם סיוע מההורים
בושה, האיזור שלנו נהייה בלתי אפשרי- מחירי הדירות האמירו, השכירויות לא שפויות בעליל, המדינה לא בונה לזוגות צעירים, בשם השוק החופשי ... מי שאין לו הורים שיתנו לו סכום התחלתי משמעותי כדי לקחת משכנתא סבירה ( 2500-3500 ) אין לו שום סיכוי כאן.
עדי | 26.04.10
25.
עליית מחירים רציפה שלא תפסק בשנתיים הקרובות מכיוון
שאוכלוסיה איכותית ביותר בשכונה 90 אחוז אקדמאיים ו95 חיבור לאינטרנט וחינוך מעולה. היום 5 חדרים 1.8 על פארק לב הסביונים בעוד שנה לפחות 2 מיליון עם השלמת הגשר המחבר לרמת החייל שם אני עובד.... בקיצור או שקונים או שמקנאים!!
אם המושבות על המפה | 26.04.10
24.
אחלה רעיון ביזור מרכזי תעסוקה וכו'
במציאות כרגע, מרכז תעסוקה יכול להתקיים רק אם יש לו עורקי תחבורה טובים. מה עם שדרוג תשתיות רשת למצב שעובדי משרד יוכלו לעבוד מהבית כמה ימים בשבוע כולל עידוד של המדינה למעסיקים להתקדם לעבודה חלקית מהבית? אם בכל יום חמישית מהעובדים עובד מהבית (כלומר כל אחד יום בשבוע עובד מהבית) זה מקטין משמעותית מאוד את נפח התחבורה בישראל.
מירי | 26.04.10
23.
הפתרון הוא חלק מלקיחת האחריות האישית
כיצד לפתור את המצב ברמה הארצית פרוקייטים של תחבורה תלויה במדינה אבל יש עוד דרכים לשפר את המצב אם ניקח עלינו אחריות לא לקטר אלא לעשות כל אחד יחשוב מה לעשות שיהיה טוב יותר במקומות רחוקים יש צורך בשילוב ידיים בעזרה הדדית מתן עדיפות לבעלי מקצוע מקומיים בעידן האינטרנט ניתן לעבוד מהבית צימרים-דירות נופש-תעסוקה תיירותית רכישת נכסים להשקעה גיוס תורמים הקמת קרן ידידים ולהפעיל לחץ כבד על הממסד לשנות את סדרי העדיפיות
איש הנגב | 26.04.10
18.
כנסו כנסו- פיזור!
אייל גבאי שלום, אני רוצה להאמין שאתה מתייעץ עם אנשי מקצוע נכונים - מתכנני ערים, כלכלנים סוציולוגים ועוד. משום שכל המחקרים החדשים מראים שפיתוח תשתיות מביא ליותר ריכוזיות, אם אתה צריך שמות של מאמרים ומחקרים דבר איתי אין לי בעיה או שתפנה למרצים לתכנון ערים באונ' העברית או בטכניון. למדינת ישראל יש טראומה בנושא של פיזור מרכזי תעסוקה ולמה? כי הנחיתו על העולים החדשים כל המזרחים בשנות ה-50-60 כל מיני מפעלים שפשטו את הרגל לכן לא רוצים לעשות זאת היום וזה לא אומר שזה נכון משום שיש אפשרות לפזר תעסוקה אם מנצלים בכל מקום את המשאב העיקרי מקווה שתתיחסו לתגובה!!!! לפחות שיהיה לכם קצת רעיון של שיתוף הציבור בקבלת ההחלטות שלכם
שוש | 26.04.10
14.
אה כן - שכחתי דבר אחד בתגובתי הקודמת (בדבר ביזור ופיזור מרכזי התעסוקה)
ומה ששכחתי היא - הסיבה שביזור ופיזור מרכזי התעסוקה הוא דבר שלא יקרה כאן לעולם. הסיבה שזה לא יקרה כאן לעולם היא . . . . . התשתיות הכבישים וכ"ד הם פרוייקטים "לאומיים" - שאפשר לקמבן בהם כל מיני חברים - קבלנים, מהנדסים, וכדומה - ואילו מביזור איזורי התעסוקה - לא ניתן יהיה לקמבן אף אחד בסכומי עתק - ולכן - למרות שזה פיתרון טוב הרבה יותר, ונכון הרבה יותר בכל רמה ואספקט - אף אחד לא באמת ינסה לקדם את זה.
 | 26.04.10
13.
לא תחבורה למרכז, כי אם הקמת מקומות תעסוקה בצפון ובנגב
במקום להשקיע מיליארדים בהקמת תשתיות הסעה, אפשר להשקיע סכום נמוך הרבה יותר בהעברת/הקמת מרכזי תעסוקה בצפון ובדרום. במקום שאנשים ייצטרכו לנסוע זמן ארוך בכדי להגיע לעבודה, ובכדי לחזור הביתה בכל יום, יש לעודד העברה והקמה של מקומות תעסוקה בצפון. כאשר אנשים לא יהיו צריכים לנסוע שעות בכל יום, הם יוכלו להיות יותר בבית עם המשפחה - בכך להיות מאושרים יותר, ותפוקתיים יותר. אם אנשים לא ייצטרכו להיות שעות בדרכים - הם יהיה להם יותר זמן פנוי, והם יוכלו גם להסתובב בכל מיני מקומות, לטייל, ולקנות = ובכך לקדם ולהניע את הכלכלה. אם אנשים לא ייצטרכו להיות שעות בדרכים - ייתבזבז פחות דלק, יהיה פחות זיהום אוויר, יהיו פחות מכוניות על הכבישים, יהיה צורך בפחות כבישים, ובפחות תחזוקה לכבישים קיימים (שלא לדבר על פחות הרס של הטבע בשביל להקים כבישים ועוד כבישים ועוד כבישים). גם ברמה האסטרטגית - ביזור מרכזי התעסוקה הוא גורם חשוב - שכן כאשר מרכז התעסוקה הוא יחיד (או כמעט יחיד) מספיק לפגוע באיזור מצומצם בכדי לשתק את המדינה כולה. אם יהיה ביזור של מרכזי התעסוקה - לא יהיה בכוחה של אף פגיעה יחידה לשתק את המדינה כולה. מה צריך לעשות הוא - לבוא לחברות - בעיקר קטנות ובינוניות (אבל - גם לגדולות), ולהציע לכל חברה (או בחברות גדולות - לכל מחלקה) שתעבור כקבוצה לצפון או לדרום - תקבל הטבות מס וסבסוד למגורים. סך כל ההטבות האלו - יהיה נמוך לאין שיעור ביחס לחיסכון שיגיע מצמצום שעות הנסיעה, ומהגדלת ההכנסות כתוצאה מקניות ובילויים שיבואו כאשר לאנשים (שכאמור - כבר לא ייצטרכו לנסוע שעות בכל יום) יהיה יותר זמן פנוי. אז - במקום תשתיות והוצאות גרנדיוזיות - נראה מי ירים את הכפפה של פיזור מרכזי התעסוקה והמגורים.
 | 26.04.10
10.
אני מקווה שהוא לא התכוון
בעוד 20 שנה אנחנו רוצים לראות ישראל אחת בה המרחק הגיאוגרפי וההשכלתי בין הגליל למרכז הוא אפס", כך אמר היום (ב') מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי. מילא ההשכלתי...אבל אני מקווה שהמרחק הגאוגרפי בין הצפון למרכז יהיה הרבה יותר מ"0"...נגיד 300 ק"מ...בערך? אבל בכביש טוב או ברכבת...
רונן ט. | 26.04.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת