45. ל-22 - ממש לא רבע מחיר עלויות סלילת כביש מהיר ומחלפים גבוהות הרבה יותר ממסילה. דודי | 12.05.10 (ל"ת)
44. איך שעתיים וחצי? הנסיעה היום לבאר שבע נמשכת שעה וחצי, איך בדיוק הם רוצים להגיע לאילת בשעתיים וחצי? גם אם תקצרו את המסלול לבאר שבע לשעה - יש לכם עוד שעתיים לפחות עד אילת אני רק שאלה | 10.05.10 (ל"ת)
43. הרכבת לא תעבור כאן הרכבת לא תעבור במרכז הנגב מהסיבה הפשוטה:הצבא - שטחי האש ורשות הטבע והגנים - שמורות טבע. מי שיפתח מפה יראה כמה דרך המסילה צריכה לעבור בשטחי אש ושמורות טבע,כדי להבין גם בדרך אגב מדוע הנגב תקוע. עם 2 גופים חזקים כאלה,קומץ התושבים שגר בדרום הרחוק לא נחשב ולא חשובה גם דעתם. עד שהצבא והרשות לא ישחררו קצת מהמרחב העצום שהמדינה העניקה להם,לא יקרה כלום. אם משרד התחבורה מנסה לכופף את משרד האוצר,לפניו עומדת משימה קשה עוד יותר שיבוא ויבקש שטחים להקמת המסילה. אייל | 10.05.10 (ל"ת)
42. קודם שישלימו את הרכבת הקלה בגוש דן זה יותר חשוב ויותר משמעותי מכל דבר אחר. רכבת לאילת זה דבר מיותר לגמרי. בעלות של זה אפשר לסבסד את קווי התעופה לאילת עשרות שנים. אגב, אם רוצים שהרכבת לאילת תהיה מהירה אין מצב שהיא תעצור בכל מיני ערי פיתוח. יהונתן | 10.05.10 (ל"ת)
40. אילת מה שבטוח, הדור שלנו לא יהנה לנסוע ברכבת לאילת ,אלא נצטרך לנסוע שוב בכיש 90 /40 המסוכנים הללו, במקום זה תבנו המשך לכביש 6 שאפשר יהי לנסוע בו במהירות שנגיע ב3 שעות ללא שיעצור אותנו שוטר... | 10.05.10 (ל"ת)
39. בוא נתערב שיתחילו לבנות ויגלו קברים באמצע כביש הערבה ואז יבואו כהני הדת ויסבירו שאלו קדושי עין גדי ואסור להזיז אותם, ככה שהמסילה חייבת לעבור דרך עקבה. אנם לא מבינים שלא תהייה רכבת? יותר מדי אינטרסנטים יאכלו אותה מזה רפי | 10.05.10 (ל"ת)
36. קודם שישקיעו ברכבת תחתית בגוש דן הצורך התחבורתי הכי לוחץ במדינה הוא בכניסה לגוש דן וברחבי מטרופולין תל אביב. כל עוד קשה להכנס לתל אביב, אנשים נמנעים מלגור בפריפריה. אחרי שיפתרו את בעיית התחבורה בגוש דן תהיה תועלת להשקעה בפרוייקטים תחבורתיים לקירוב המרכז לפריפריה. לפני כן, זה בזבוז כסף. רן | 10.05.10 (ל"ת)
33. ישיר לאילת מתי יהיה מוכן????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מרים ס. | 10.05.10 (ל"ת)
32. תשמרו את הכתבה גם ל 2020, 2030 ו-2050 המצב של הרכבת לאילת אז יהיה בדיוק כמו היום - ברבורים הרבה ושום דבר בשטח. הרי על להזיז את נמל התעופה באילת מדברים משנת 1975, והוא לא זז אפילו במילימטר, למה שאם הרכבת זה יהיה שונה? יונתן | 10.05.10 (ל"ת)
29. אתם לא באמת חושבים שנבלע את זה עוד פעם ? לכל החולמים, בואו ואני אסביר לכם דבר פשוט אחד, אם תהיה רכבת משמע : 1. חברת "אגד", שמפעילה עשרות קווים ביום לאילת, קורסת = מאות אם לא אלפים מאבדים עבודה. 2. חברת "מפעלי תובלה" (משאיות שמעלות סחורה מנמל אילת למרכז), קורסת = מאות אם לא אלפים מאבדים את העבודה. 3. "ארקיע", "שראייר" והשחקן החדש "אל-על", מאבדים עשרות אם לא מאוד נוסעים ביום, מאות מאבדים את העבודה. אני מת שתהיה רכבת לאילת, שתקשר בין כל הקיבוצים בערבה עד לב"ש ומשם לת"א ואפילו עד לראש הנקרה. אבל כמה שאני רוצה אני יודע שיש כל כך הרבה חברות בעלות הון שלא יתנו לדבר לקרות, משמע.... אין רכבת לאילת ב-100 שנים הקרובות ! | 10.05.10 (ל"ת)
28. רכבת בין נתב"ג לאילת - התיירות לארץ ולאילת בפרט תזנק! במקום שתחנת היעד הטבעית של תיירים היורדים ממטוס תהיה תל אביב, אם תהיה רכבת מנתב"ג לאילת (ולירושלים, אגב...), תיירים רבים יתחילו את החופשה שלהם בישראל על שפת הים האדום, במקום לבזבז שעות שעשויות להיות בזבוז מבחינתם בתל אביב! איתן | 10.05.10 (ל"ת)
27. אפשר להשקיע בשדה תעופה בינלאומי בתמנע ומשם רכבת מהירה לאילת ורכבת מהירה לים המלח, יותר הגיוני! טל | 10.05.10 (ל"ת)
26. גם זה יאושר, זה בטח לא נזכה ליסוע ברכבת ב 50 שנה הקרובות עובדה, שאת הרכבת מירושלים לת"א, אחראי שלקח כל כך הרבה זמן עד שאישרו את הקו, בונים אותה קרוב ל15 שנה והיא תהיה מוכנה רק 2018, זאת אומרת 2020. סה"כ 35 שנה לבנית רכבת בין שתי ערים שהמרחק בניהם הוא 60 ק"מ. מתן | 10.05.10 (ל"ת)
24. רכבת מפתחת כל העיר שאליה היא מגיעה, זה בכל העולם ככה גם האזרחים מרוויחים וגם חברות שמשקיעות ברכבות ובאיזור התחנות שלה. גם הממשלה מרוויחה ממיסוי. אין מפסידים בעצם חוץ מהאינטרסנטים שאותם כולם מכירים אבל לא מזכירים. | 10.05.10 (ל"ת)
23. זו לא הוצאה אלא השקעה שתניב פירות ! כמו החלטות רבות במדינה (*) לא לוקחים בחשבון הרבה פקטורים: - עלות תחזוקה והרחבה של כביש הערבה במשך עשרות שנים - עלות תאונות, כולל קלות, על כל התעשיה מסביב (הצלה, מוסכים, משטרה...) - משיכת מחירי דיור כלפי מטה... כמה שווה שבריר אחוז במדד? - גידול בביקוש על הקו ובכלכלת אילת (מסים למיניהם) בגלל הנוחות * ידעתם שבשיקולי ההשקעה בנתיבי איילון התעלמו מזמן עבודה \ פנאי אבוד של נוהגים שאינם נהגים במקצועם ושהם רוב המשתמשים? נערי האוצר הם... נערים | 10.05.10 (ל"ת)
22. בזבוז כסף אדיר מי צריך רכבת לאילת?? כמה אנשים כבר ישתמשו בה?? מי שיורד פעם בשנה לאילת עם כל המשפחה יעדיף כבר לטוס או לנסוע באוטו. אפשר ברבע מחיר לסלול אוטוסטרדה משוכללת שתחבר את אילת למרכז. זמן ההגעה יהיה דומה לזה של הרכבת. השערורייה היא לא שאין רכבת לאילת אלא שאין שום דרך הגעה נורמלית אליה. לדעתי צריך להרחיב את כביש 90 (כביש מסוכן ביותר שהיה צריך להרחיבו כבר לפני עשור) ולחברו לכביש 6. בני | 10.05.10 (ל"ת)
21. מאד חשוב, אבל לפני זה רכבת קלה בת"א ובירושלים הרבה יותר חיוני למשק להלאים את הרכבת הקלה בת"א ולבנות אותה, ולסבסד את כרטיסי הטיסה לאילת כדי שיעלו כמו אוטובוס ובא לציון גואל. צביקה החשמלי | 10.05.10 (ל"ת)
20. ולתוכנית הרדיו בשנת 2030: יש הצעות: להקים רכבת לאילת..רכבת תחתית בת"א..איזה כיף, מנהיגים עם חזון רובי | 10.05.10 (ל"ת)
19. רכבת לאילת - הגיע הזמן השקעה כלכלית וחברתית מהמעלה הראשנה. גם תחזק את התיירות לאילת וגם תחזק את הישובים בדרום. איך לא עשו את זה קודם???? חייבים חייבים חיייבים - אסור לתת לאוצר לסכל - שיקצצו בתקציב של הישיבות, עדיף. | 10.05.10 (ל"ת)
18. מצפה רמון יש להאריך את המסילה מדימונה לירוחם צומת הנגב מרחבעם מצפה רמון הערבה ואילת זה תוואי שישדרג את כל המקומות שלצערי קצת מנותקים מהמדינה איש הנגב | 10.05.10 (ל"ת)
17. אם הזר יצליח להזיז את הרכבת סנטימטר דרמה מדימונה אני מבטיח לו רחוב על זמו פה אצלינו. אבל זה לא יקרה. אבא שלי היה אומר דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. סמי | 10.05.10 (ל"ת)
16. באיחור של 60 שנה... המסילה לאילת הייתה אמורה כבר מזמן להיות בנויה. נמל, תיירות, תעשייה... איך אפשר להתעלם מהצורך הבסיסי וחשוב כל כך שהוא רכבת לאילת? די למונופול של אגד על התחבורה היבשתית לאילת... ושלא נדבר על חברות התעופה שגובות מחירי עתק והנוחות בטיסה השואפת לאפס. מסכים לגמרי עם תגובה מס' 2 - די להתייחס לרכבת כסוג של הוצאה!! רכבת לאילת הינה ה-ש-ק-ע-ה!!!!!!!!!! יניב | 10.05.10 (ל"ת)
15. שמע אדון כץ אני מאוד מעריך אותך אבל לאין סיכוי שהאוצר ישחרר את הליש הכל דיבורים בעלמא אברהמי | 10.05.10 (ל"ת)
14. רכבת לקריית שמונה, טבריה, עפולה.. המדינה בת 63 ועדיין הצד המזרחי בצפונה מקופח!!!!!!!!! אין רכבות, אין תחבורה ציבורית סדירה ותכופה כמו במרכז. הגיע הזמן לפתח את התחבורה הציבורית לצפון, יש פה הרבה תיירות ויש קושי הגעה.אנא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מ.מ | 10.05.10 (ל"ת)
13. רכבת שתעבור גם בירוחם ודימונה היא חלופה חשובה. זה לא סותר שגם רכבת למצפה רמון היא חשובה. רכבת דרך ירוחם ודימונה תיתן תנופה למקומות שבהם יש פוטנציאל שהתחבורה אליו היא חלק בלתי נפרד מהדרך לממש אותו. מצפה רמון צריכה רכבת גם היא, וזה נכון מאוד ליצור רכבת שתגיע למצפה ובכך תקדם את מצפה כיישוב תיירותי, ומקום מיוחד בלב המדבר. העובדה שאין רכבת לירוחם ויש רכבת שלא עוזרת לאף אחד בדימונה ( בגלל תכנון מטומטם ), מקשה על היכולת של ירוחם להתפתח כמענה למגורים בנגב. התחבורה הציבורית לירוחם היא לא נוחה, וברגע שיש רכבת - בינתיים כל מקום שאליו היא הגיעה או כביש 6 - היתה עליית מחירים וביקוש גבוה למגורים. ברור שאילת עצמה תוכל לקפוץ מדרגה בביקושים למגורים. ברגע שלא חייבים לטוס כדי להגיע לתל אביב זה הופך את מדינת ישראל למקום אחד בגודל האמיתי שלה. זאת מדינה שהמרחק בה מן הקצוות למרכז לא אמור לעלות על שעתיים נסיעה ברכבת. שזה המרחק בין אמסטרדם לבריסל לדוגמא, או בין קלן לשטרסבורג. כל אלה ערים שיש אנשים שעובדים בעיר אחת וגרים בעיר אחרת, ויחסי המסחר והשילובים התיירותיים בינהם הם מובנים מאליהם. בני | 10.05.10 (ל"ת)
11. בסילה לאילת לדעתי זה הלובי החזק של חברות התובלה שמתנגד להקמת המסילה. אחרי הכול מה יעשו עם כל ציי המשאיות שרצות היום בין אילת לצפון. אברהם | 10.05.10 (ל"ת)
10. יואו איזה כיף!! רכבת לאילת! ולקרית שמונה!!! וואו.. אם היתה רכבת לקרית שמונה הייתי ממשיכה לעבוד שם!! | 10.05.10 (ל"ת)
9. ברגע שיהיה רכבת לאילת אפשר יהיה להחזיר את המע"מ לעיר, בגלל שהיא תהיה עיר אטרקטיבית היתי מצע להוציא מכרז של הקמת הקו תמורת כספי מע"מ של העיר ל-10 שנים ברגע שיש רכבת מהירה לעיר, ענף התיירות יתפתח מאוד בעיר, ולא יצטרכו לתת פטור ממע"מ או הנחות במיסוי לתושבי העיר יוסי | 10.05.10 (ל"ת)
8. כל פעם מבטיחים הבטחות ואני אומר - רק מבחן התוצאה. יש רכבת? כץ מלך ישראל. אין רכבת? כץ עוד פוליטיקאי תמיר | 10.05.10 (ל"ת)
7. התנגדות של חברות התעופה זה היה שקוף עד עכשיו שרכבת לאילת מהווה בעייה לחברות התעופה הטסות לאילת, הגיע הזמן לחשוב גם על המעמד הבינוני ומטה שלא יכול להרשות לעצמו לטוס ולהפסיק לחשוב רק על האינטרסים של העשירים במדינה שיר | 10.05.10 (ל"ת)
6. כבר ממזמן הגיע הזמן.... בבקשהההההההההההההההה, למה אתם מחכים? לא הגיע הזמן לעשות לכולנו את החיים הרבה יותר קלים? למה אנחנו האזרחים צריכים ליפול בין הכסאות? כלומר, בין המלחמות הפוליטיות שלכם? אם תהייה רכבת, ברור שניסע יותר ואז גם תרוויחו יותר. זה לא ברור לכם?! צילה | 10.05.10 (ל"ת)
4. בהחלט, אבל... ...קו הרכבת חיבת לעבור בערים הקיימות בנגב: דימונה, ירוחם ומצפה רמון. אם נשאיר את מצפה רמון מחוץ לתווי, אז מוטב שנתחיל לפרק את העיר ולהעבירה למקום אחר, ליד המסילה. פיני | 10.05.10 (ל"ת)
3. כל הכבוד-חייבים רכבת מאילת עד קרית שמונה קו רכבת לאילת הוא כורח המציאות, מדובר בהשקעה שתזניק את כלכלת אילת כאשר כל מי שורצה להגיע לאילת פשוט נוסע לתחנת הרכבת הקרובה וכעבור שעתיים וחצי יורד באילת ללא פקקים אחרי נסיעה נוחה כמקובל בעולם, מספר המבקרים באילת יגדל. מה שיגדיל את כזאיות השקעה במלונות ותשתיות בעיר. בנוסף תיפתח היכולת לשנע מטענים ישירות מנמל אילת לנמל אשדוד וחיפה ולמעשה לעקוף את תעלת סואץ, זה יכול להיות מקור הכנסה אדיר שלדעתי אנשים באוצר עוד לא הפנימו את הפוטנציאל שלו. (מה שיצריך גם השקעה בשדרוג הנמלים) מעבר לתועלות הכלכליות הגדולות באוצר מסרבים להפנים, רכבץ לאילת היא גם שירות שהמדינה צריכה לספק לתושביה ולקהילה העסקית גם אם ההשקעה הראשונית בו היא יקרה. מדינה צריכה לספק כלי להסעת המונים מהיר ויעיל לכל קצוות הארץ ריאליסט | 10.05.10 (ל"ת)
2. נערי האוצר ומשחקיהם באקסל היכן היתה מדינת ישראל ללא הרכבת כיום? היכן היתה ארה"ב, או גרמניה ללא מסילות הרכבת כיום? מסילת רכבת זו השקעה, לא הוצאה. הגיע הזמן שהילדים בוגרי האוניברסיטה שמשחקים באקסל באוצר יעופו משם ושיכניסו אנשים מבוגרים יותר, כאלו שמבינים שהשקעה זה דבר שעולה כסף רב עכשיו, ויש לו פירות בעתיד. ילדים, ילדים קטנים באוצר, אני שונא אתכם. אילו הייתם קיימים בתקופת החלוצים, מדינת ישראל לא היתה קמה "בגלל שאין תקציב". כלכליסטן | 10.05.10 (ל"ת)
1. רכבת לאילת היגע הזמן גם נתקדם כמו העולם כולו שהרכבת מגיע לכל מקום, נמנע תאונות דרכים. ויהיה יותר כיף להגיע לאילת. וכל הדרום יפרח. למה מהססים זה רק יועיל- יש הרבה אנשי עסקים שיקפצו על המיזם. אתי דנון | 10.05.10 (ל"ת)
בלעדי ל"כלכליסט": משרד התחבורה מתעקש על רכבת לאילת - הפעם ב-BOT
45 תגובות לכתיבת תגובה