אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": משרד התחבורה מתעקש על רכבת לאילת - הפעם ב-BOT

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
הרכבת לא תעבור כאן
הרכבת לא תעבור במרכז הנגב מהסיבה הפשוטה:הצבא - שטחי האש ורשות הטבע והגנים - שמורות טבע. מי שיפתח מפה יראה כמה דרך המסילה צריכה לעבור בשטחי אש ושמורות טבע,כדי להבין גם בדרך אגב מדוע הנגב תקוע. עם 2 גופים חזקים כאלה,קומץ התושבים שגר בדרום הרחוק לא נחשב ולא חשובה גם דעתם. עד שהצבא והרשות לא ישחררו קצת מהמרחב העצום שהמדינה העניקה להם,לא יקרה כלום. אם משרד התחבורה מנסה לכופף את משרד האוצר,לפניו עומדת משימה קשה עוד יותר שיבוא ויבקש שטחים להקמת המסילה.
אייל | 10.05.10
36.
קודם שישקיעו ברכבת תחתית בגוש דן
הצורך התחבורתי הכי לוחץ במדינה הוא בכניסה לגוש דן וברחבי מטרופולין תל אביב. כל עוד קשה להכנס לתל אביב, אנשים נמנעים מלגור בפריפריה. אחרי שיפתרו את בעיית התחבורה בגוש דן תהיה תועלת להשקעה בפרוייקטים תחבורתיים לקירוב המרכז לפריפריה. לפני כן, זה בזבוז כסף.
רן | 10.05.10
29.
אתם לא באמת חושבים שנבלע את זה עוד פעם ?
לכל החולמים, בואו ואני אסביר לכם דבר פשוט אחד, אם תהיה רכבת משמע : 1. חברת "אגד", שמפעילה עשרות קווים ביום לאילת, קורסת = מאות אם לא אלפים מאבדים עבודה. 2. חברת "מפעלי תובלה" (משאיות שמעלות סחורה מנמל אילת למרכז), קורסת = מאות אם לא אלפים מאבדים את העבודה. 3. "ארקיע", "שראייר" והשחקן החדש "אל-על", מאבדים עשרות אם לא מאוד נוסעים ביום, מאות מאבדים את העבודה. אני מת שתהיה רכבת לאילת, שתקשר בין כל הקיבוצים בערבה עד לב"ש ומשם לת"א ואפילו עד לראש הנקרה. אבל כמה שאני רוצה אני יודע שיש כל כך הרבה חברות בעלות הון שלא יתנו לדבר לקרות, משמע.... אין רכבת לאילת ב-100 שנים הקרובות !
 | 10.05.10
28.
רכבת בין נתב"ג לאילת - התיירות לארץ ולאילת בפרט תזנק!
במקום שתחנת היעד הטבעית של תיירים היורדים ממטוס תהיה תל אביב, אם תהיה רכבת מנתב"ג לאילת (ולירושלים, אגב...), תיירים רבים יתחילו את החופשה שלהם בישראל על שפת הים האדום, במקום לבזבז שעות שעשויות להיות בזבוז מבחינתם בתל אביב!
איתן | 10.05.10
23.
זו לא הוצאה אלא השקעה שתניב פירות !
כמו החלטות רבות במדינה (*) לא לוקחים בחשבון הרבה פקטורים: - עלות תחזוקה והרחבה של כביש הערבה במשך עשרות שנים - עלות תאונות, כולל קלות, על כל התעשיה מסביב (הצלה, מוסכים, משטרה...) - משיכת מחירי דיור כלפי מטה... כמה שווה שבריר אחוז במדד? - גידול בביקוש על הקו ובכלכלת אילת (מסים למיניהם) בגלל הנוחות * ידעתם שבשיקולי ההשקעה בנתיבי איילון התעלמו מזמן עבודה \ פנאי אבוד של נוהגים שאינם נהגים במקצועם ושהם רוב המשתמשים?
נערי האוצר הם... נערים | 10.05.10
22.
בזבוז כסף אדיר
מי צריך רכבת לאילת?? כמה אנשים כבר ישתמשו בה?? מי שיורד פעם בשנה לאילת עם כל המשפחה יעדיף כבר לטוס או לנסוע באוטו. אפשר ברבע מחיר לסלול אוטוסטרדה משוכללת שתחבר את אילת למרכז. זמן ההגעה יהיה דומה לזה של הרכבת. השערורייה היא לא שאין רכבת לאילת אלא שאין שום דרך הגעה נורמלית אליה. לדעתי צריך להרחיב את כביש 90 (כביש מסוכן ביותר שהיה צריך להרחיבו כבר לפני עשור) ולחברו לכביש 6.
בני | 10.05.10
16.
באיחור של 60 שנה...
המסילה לאילת הייתה אמורה כבר מזמן להיות בנויה. נמל, תיירות, תעשייה... איך אפשר להתעלם מהצורך הבסיסי וחשוב כל כך שהוא רכבת לאילת? די למונופול של אגד על התחבורה היבשתית לאילת... ושלא נדבר על חברות התעופה שגובות מחירי עתק והנוחות בטיסה השואפת לאפס. מסכים לגמרי עם תגובה מס' 2 - די להתייחס לרכבת כסוג של הוצאה!! רכבת לאילת הינה ה-ש-ק-ע-ה!!!!!!!!!!
יניב | 10.05.10
13.
רכבת שתעבור גם בירוחם ודימונה היא חלופה חשובה. זה לא סותר שגם רכבת למצפה רמון היא חשובה.
רכבת דרך ירוחם ודימונה תיתן תנופה למקומות שבהם יש פוטנציאל שהתחבורה אליו היא חלק בלתי נפרד מהדרך לממש אותו. מצפה רמון צריכה רכבת גם היא, וזה נכון מאוד ליצור רכבת שתגיע למצפה ובכך תקדם את מצפה כיישוב תיירותי, ומקום מיוחד בלב המדבר. העובדה שאין רכבת לירוחם ויש רכבת שלא עוזרת לאף אחד בדימונה ( בגלל תכנון מטומטם ), מקשה על היכולת של ירוחם להתפתח כמענה למגורים בנגב. התחבורה הציבורית לירוחם היא לא נוחה, וברגע שיש רכבת - בינתיים כל מקום שאליו היא הגיעה או כביש 6 - היתה עליית מחירים וביקוש גבוה למגורים. ברור שאילת עצמה תוכל לקפוץ מדרגה בביקושים למגורים. ברגע שלא חייבים לטוס כדי להגיע לתל אביב זה הופך את מדינת ישראל למקום אחד בגודל האמיתי שלה. זאת מדינה שהמרחק בה מן הקצוות למרכז לא אמור לעלות על שעתיים נסיעה ברכבת. שזה המרחק בין אמסטרדם לבריסל לדוגמא, או בין קלן לשטרסבורג. כל אלה ערים שיש אנשים שעובדים בעיר אחת וגרים בעיר אחרת, ויחסי המסחר והשילובים התיירותיים בינהם הם מובנים מאליהם.
בני | 10.05.10
3.
כל הכבוד-חייבים רכבת מאילת עד קרית שמונה
קו רכבת לאילת הוא כורח המציאות, מדובר בהשקעה שתזניק את כלכלת אילת כאשר כל מי שורצה להגיע לאילת פשוט נוסע לתחנת הרכבת הקרובה וכעבור שעתיים וחצי יורד באילת ללא פקקים אחרי נסיעה נוחה כמקובל בעולם, מספר המבקרים באילת יגדל. מה שיגדיל את כזאיות השקעה במלונות ותשתיות בעיר. בנוסף תיפתח היכולת לשנע מטענים ישירות מנמל אילת לנמל אשדוד וחיפה ולמעשה לעקוף את תעלת סואץ, זה יכול להיות מקור הכנסה אדיר שלדעתי אנשים באוצר עוד לא הפנימו את הפוטנציאל שלו. (מה שיצריך גם השקעה בשדרוג הנמלים) מעבר לתועלות הכלכליות הגדולות באוצר מסרבים להפנים, רכבץ לאילת היא גם שירות שהמדינה צריכה לספק לתושביה ולקהילה העסקית גם אם ההשקעה הראשונית בו היא יקרה. מדינה צריכה לספק כלי להסעת המונים מהיר ויעיל לכל קצוות הארץ
ריאליסט | 10.05.10
2.
נערי האוצר ומשחקיהם באקסל
היכן היתה מדינת ישראל ללא הרכבת כיום? היכן היתה ארה"ב, או גרמניה ללא מסילות הרכבת כיום? מסילת רכבת זו השקעה, לא הוצאה. הגיע הזמן שהילדים בוגרי האוניברסיטה שמשחקים באקסל באוצר יעופו משם ושיכניסו אנשים מבוגרים יותר, כאלו שמבינים שהשקעה זה דבר שעולה כסף רב עכשיו, ויש לו פירות בעתיד. ילדים, ילדים קטנים באוצר, אני שונא אתכם. אילו הייתם קיימים בתקופת החלוצים, מדינת ישראל לא היתה קמה "בגלל שאין תקציב".
כלכליסטן | 10.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת