25. התחרות היא חיובית ככל שיהיו חברות נוספות שיציעו רכבים חשמלים אנחנו רק מרוויחים,אבל אכן תשאר זכות הראשונים לרנו. אודי | 29.05.10 (ל"ת)
24. איך ממחזרים NaBO2 ? אחרי שסודיום בורו-הידריד משחרר את המימן שלו נשאר סודיום בורון-אוקסיד מן הסתם יש למחזר אותו - משמע להחזיר אותו חזרה לצורה ההידרידית שלו -זוהי פעולת ה"תדלוק" . לזה אף אחד לא התייחס - כיצד זה מתבצע ? האים אותו קטליזטור מבצע את הפעולה הזו תוך כדי השקעת אנרגיה ? האים בכל תדלוק תרוקן תמיסת הבורון אוקסיד בתחנת הדלק ותיטען תמיסת הידריד חדשה ? חיים ישראל | 29.05.10 (ל"ת)
23. הצרפתיות כובשות את השוק החשמלי אומנם קצת באיחור אך יפה שגם פ'גו מצטרפת לעתיד הירוק,אני אוהב לתת זכות ראשונים ולכן רנו ובטר פלייס יישארו בעדיפות ראשונה. רונן | 28.05.10 (ל"ת)
21. תשובה ל 19 ו 20 19 - אתה מבלבל מין מקור אנרגיה לשיטת אכסון. NewH לוקחת טכנולוגיה סטנדרטית של מימן ופותרת את בעית האכסון 20 - מסכים במאה אחוז, מימן זו הטכנולוגיה האולטימטיבית, עם בעיה אחת - שיטת אכסון (מימן תופס המון נפח)...זו בדיוק הבעיה שהחברה פתרה. | 27.05.10 (ל"ת)
20. תא דלק ל- 17 ו 18 המכונית החשמלית לא תעמוד מול המכונית המונעת בתא דלק מימני, שאינו מזהם את הסביבה עקב הצורך בייצור חשמל בתחנות הכח הפחמיות. זו רק שאלה של זמן (קצר) לגמר הפיתוח של תחנות לייצור ומילוי מימן למכוניות המימניות, ואז - ביי ביי לכל התחליפים. ראול | 27.05.10 (ל"ת)
19. הונדה מביאה מימן הביתה השיקה תחנת ייצור מימן ביתית למכונית התא-דלק, המוזנת באנרגיה סולארית. בדרך לחנייה הפרטית שלנו? http://cars.walla.co.il/?w=//1638816 | 27.05.10 (ל"ת)
17. non consumable ?? ריאקציה עם בורו הידריד ? מאוד מעניין ... בורו הדריד הוא corrosive משהוא פה לא מסתדר. | 27.05.10 (ל"ת)
14. ל- 13 נכון אנחנו טכנאים צעירים ורוצים להבין וללמוד יותר על איך מיצרים מימן מבורו הידריד האם מחממים את הבורו הדריד ? עם איזה אנרגיה מחממים את הבורו הידריד? גופי חימום? דלק? או ע"י המימן שהוא מיצר? חייבים סטרטר? מהו הסטרטר? זה לא ברור באתר רשום קטלזטור שזה יכול להיות מליון ואחד דברים, חום, כימיכל, או כל דבר אחר . מהוא סוג הקטילזטור? האם זה עוד סוג של נוזל ? תודה על התשובה. זה מאוד מעניין וממש לא כואב אם יצלחו לפתח מנוע מימן זאת מהפכה של ממש. | 26.05.10 (ל"ת)
13. לכל הטכנאים הצעירים פה - תפרגנו קצת, זה לא כואב אם הייתם כל כך מוצלחים פג'ו הייתה מגיעה אליכם ולא לNEWH, לא ככה? אהרוני | 26.05.10 (ל"ת)
12. תשובה ל 8 בורון לא משתתף בתהליך הפקת חשמל, הוא מסיים את תפקידו כנשא של מימן בשלב שחרור המימן...משם צפונה תהליך רגיל של PEM. אם לא הסברתי טוב, כנס לאתר של החברה, הכל מאוד ברור | 25.05.10 (ל"ת)
11. תשובה ל-4 . מאוד לא כלכלי למחזר עם אלקטרוליזה . א' אנרגיה ב' ממברנות מאוד יקרות ג. תוצרי פסולת של מחזור הבורו הדריד בסוף תהליך המחזור. ד. פסולת הראקציה יש שם עוד משהוא שיוצר חום ומתפרק ויוצר מיימן מהו?? ה. עלויות גבוהות לרמת חובב או מתהליך אלקטרוליזה ו/או מפסולת הראקציה ליצור מיימן. לסיכום: הזיהום גרוע יותר מדלק. מערכת יחסי הציבור של דוד לובנסקי וחברת פיז'ו העולמית משומנת והם יודעים אך לעשות הרבה רעש על כלום. ושלא תבינו אותי לא נכון... לא שאגסי הוא יותר טוב... ויודע לעשות פחות רעש על כלום. כימיה | 25.05.10 (ל"ת)
10. מי יודע לענות מהיא הניצולת של ברוהידריד לליטר בהשוואה לדלק ב $ כמה עולה ליטר בוהידריד ל 100 ק"מ. ומהם המזהמים אוויר והנוזלים מבורו הידריד. בורו הדריד הוא לא הפתרון מים ללא בורו הדריד ליצר מימן. אם פסולת המימן תוצרי לוואי של בורו הדריד יגיעו למאגרי המים זה כבר סיפור אחר. חייבים לפתח מימן רק מימים ולא מבורו הדריד או כל חומר אחר שיוצר זיהום משני ואת הזהום צריך לטפל באנרגיה נוספת. nee | 25.05.10 (ל"ת)
9. בורו הדריד מזהם גם את האוויר מכיל co שמקצר את החיים לתא דלק מחזור הבורו הבורו הדריד לא כלכלי למחזר ע"י אלקטרוליזה . יוצרים אנרגיה נקייה ומזהמים ע"י אנרגיה פחמית למחזור ע"י אלקטרוליזה זה יכול להיות רק בישראל. ועדין אף אחד לא הצליח למחזר בורו הדריד ע"י אלקטרוליזה. מכונית ע"י מימן זה פנטזיה. דן | 25.05.10 (ל"ת)
8. ל - 4- תודה על התשובה - ובכלזאת אם אפשר להסביר את התהליך ? האם מדובר במנוע בעירה פנימית ? האם מדובר בתהליך אחר שמפרק את המימן מהבורוהיידריד, ומרכיב אותו עם חמצן שיוצר מים ? הבורון נשאר בתא הדלק ? הבורון מתרכב גם הוא עם חמצן ? (אם הבורוהיידריד הוא בורון אחד עם ארבע מימנים - באותה מידה הוא יכול להתרכב עם שני חמצנים, אחרי ש"לקחו" לו את המימנים) ושוב - תודה | 25.05.10 (ל"ת)
7. סוף סוף משהו בכיוון הנכון ולא הקשקוש של אגסי. מנוע מימן הוא העתיד ולא סוללה נפיצה שנוסעת 20 ק"מ ומתחילה לצפצף כמו נייד g.a.d | 25.05.10 (ל"ת)
6. תשובה ל 5 טל, אתה מערבב בין שני נושאים לא קשורים. תפריד בין מקור אנרגיה (ככזה מימן ובורו-הידריד לא כלכליים) לשיטת אכסון והפקה (שזה המהות של החבר הנ"ל). | 25.05.10 (ל"ת)
5. רעיון טוב יותר למה לא לייצר חשמל ממימן בתחנות כוח, ובאמצעות החשמל לטעון את המכונית החשמלית. בשביל מה לסרבל את העניינים, להתקין בכל תחנות הדלק מיכלי מימן (שדרך אגב דליק ונפיץ ביותר). אם יש דרך כלכלית להפיק חשמל ממימן, אז צריך ללכת על זה בגדול - בתחנות הכוח! טל | 25.05.10 (ל"ת)
3. והבורון הזה, מהתרכובת של הבורוהיידריד מה יהיה איתו אחרי התגובה במנוע ? הוא ייפלט לאוויר ? (יהפוך לבורו-אוקסייד ?) הוא ייצטבר כמוצק ? לאן הוא ילך ? אודה לכל כימאי שיוכל להסביר לי. | 25.05.10 (ל"ת)
2. התפתחות מרגשת! כל כך הייתי רוצה להיות שותף פעיל במהפכה הזאת. קשה להפריז במשמעות כלכלית ופוליטית של מהפכת המעבר לשימוש במימן במקום הדלקים המאובנים. אריק | 25.05.10 (ל"ת)
בלעדי ל"כלכליסט": NewH הישראלית תבנה מנוע מימן עם פיז'ו
27 תגובות לכתיבת תגובה