אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גם צעירים שגדלו ברמת אביב וברחביה משועבדים לכל החיים

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
מנין יודעים כולם כל כך הרבה עובדות לא נכונות?
יש בעיית דיור ויש בעיית דיור. מצד אחד נכון שקצב הבניה של דירות אינו מדביק את קצב הגידול באוכלוסיה. מצד שני נכון שבעלי הכנסות ממוצעות אף פעם לא יכלו לקנות דירות באזורים מבוקשים (מרכז וצפון תל אביב, רמת אביב, רחביה, המושבה הגרמנית). מצד שלישי נכון שהמעמד המקצועי המשכיל עובד קשה (ולפעמים משרת בצה"ל) וחושב שמגיע לו שהמדינה תספק לו דיור. למה מגיע? מצד רביעי נכון שמחירי השכירות בתל אביב נמוכים(!) ממחירי השכירות למשל בלונדון (באזורים אקוויולנטיים) ופריז. מצד חמישי נכון שכשהמעמד הבינוני המקצועי המשכיל שעובד קשה וכו' אומר "דירה" הוא מתכוון לדירת 4-5 חדרים עם חניה ומעלית. מצד ששי נכון, וזה העיקר, שבעלי ההכנסות הנמוכות אינם יכולים לגור בתנאים אנושיים. מר אסתרון, על איזו אוכלוסיה חשבת כשכתבת?
אחת שלא יודעת | 30.06.10
35.
כ"כ עצוב כמה שאתה צודק...
בדיוק בגלל זה אנחנו נמצאים בארה"ב - ניצלנו את האזרחות האמריקאית שלי... הגענו לכאן כבר כמשפחה למטרת לימודים ועבודה במטרה לחזור כשהמצב ישתפר...כרגע קשה לראות את זה באופק. ודרך אגב גדלתי ברמת השרון של שנות ה-80 וכיום זה המקום האחרון שארצה לגור בו בארץ. יישוב שהפך להיות שונה לגמרי ממה שהיה פעם - מאיכותי וסולידי לנובורישי, צעקני וחלול בעיקר. וזהו הסגנון של האנשים (בהכללה כמובן) שמשום מה יכולים להרשות לעצמם לרכוש שם דירות או בתים.
ק | 17.06.10
33.
זה רק הולך להחמיר
כולנו משלמים את מחיר הישיבה על הגדר. שנים אמרו לי לא לקנות כי עדיף להשכיר. אבל מה לעשות אתה לא יכול להשכיר לנצח. כולנו רוצים קורת גג, משהו להשאיר לילדים. חייבים לקפץ למים עכשיו כי זה הולך להיות יותר קשה. חייבים להכיר בעובדות, אין קרקעות בתל אביב, יש גידול מטורף באוכלוסיה, הגירה חיובית ורכישה מסיבית של תושבי חוץ והורים שמשריינים דירות לילדים.
תומר | 10.06.10
31.
ארץ שיושביה היא אוכלת
ארץ שיושביה היא אוכלת וזבת חלב ודבש ותכלת לפעמים גם היא עצמה גוזלת את כבשת הרש. ארץ שמתקו לה רגביה ומלוחים כבכי כל חופיה שנתנו לה אוהביה כל אשר יכלו לתת. שב החצב לבן לפרוח שם בדרך יחידי והיסמין ישיב ניחוח שדות הזמן שלה האבודים. כל אביב שבים לה סביוניה לכסות את כל קמטי פניה רוח קיץ עצב אבניה ילטף באור. שב הסתיו עם כובד ענניה לעטוף אפור את כל גניה והחורף את שמורות עיניה הבוכות יסגור. שב החצב לבן לפרוח שם בדרך יחידי והיסמין ישיב ניחוח שדות הזמן שלה האבודים
נ.י. | 07.06.10
29.
המחירים לא יורדים כי הציבור איננו רוצה
אחוז בעלי הדירות בישראל מתוך האוכלוסיה הוא מהגבוהים בעולם. אחוז השוכרים נמוך. הדירה מהווה אם כן את עיקר רכושו וחסכונותיו של הציבור. ירידה במחירי הדירות תשפר את מצבו של המיעוט (השוכרים) ותרע את מצב הרוב. מה דעתכם? מישהו באמת יפעל בממשלה נגד האינטרס של רוב הבוחרים?
קול האמת | 06.06.10
27.
החלום ושיברו...
אני בת 40,עצמאית,נשואה+2 מעלפים ופשוט ירדתי מהסיפור הזה.אין לי כסף לקנות דירה,לא היה לי וכניראה שגם לא יהיה לי,רק זכיה בלוטו תקנה לי דירה ,אבל אני גם לא בקטע שלזרוק כסף על הימורים...ולבנתיים,משכירה פנטהוז בנווה צדק ויודעת שממילא תיכף תהייה כאן עוד איזה מלחמה שתחזיר הכל לפרופורציות,אז למה להילחץ?!
יעל | 06.06.10
25.
זאת לא תורה מסיני זה אפשרי זה חשוב וזה צודק
מינהל מקרקעי ישראל היה פעם גוף שתפקידו היה לשלוט על הקרקעות ולאפשר דיור לבני הארץ הזו שנולדו בה ובאו לכאן. כך נוצר מצב שמי שהיה לו מזל קיבל קרקע באזור יוקרתי ומי שלא היה לו מזל קיבל קרקע באזור לא יוקרתי . מקרקעות בצהלה למפקדי צהל והמשטרה דרך קרקעות למושבים וקיבוצים במקומות טובים וטובים פחות. היום צריך להמשיך באותה מדיניות זוג צעיר שבני הזוג שירתו את המדינה עם זה בשרות לאומי ועם זה בצבא כמובן לפי טבלה שתעדיף את אלו שנתנו יותר קרבים למשל יקבלו זכות לקרקע במפרוקיטים שהמדינה משווקת לקבלנים. זה צודק זה טוב לקבלנים שהעלויות של מימון קרקע יקטנו להם וזה יאפשר לאלו שאין להם להתחיל בכבוד במדינה שלנו . לא יכול להיות שהחיים פו יהיו כל כך קשים ולא צודקים צריך לשאוף לצדק בחלוקה של הקרקע
חיים | 06.06.10
20.
שטחי אדמה לרוב רק צריך חקיקה
מדברים על רעידת אדמה-שסטטיסטית צריכה להגיע,עובדה :תמיד בין יולי לאוקטובר כל שנה האדמה מתחת רגלינו (...נא לבדוק !!!) העוצמה של רעידת האדמה עד עכשיו :מקסימום 6 ..6.8 בסולם ריכטר...אלה תיזכורות לרעידה רצינית שבדרך. די להסתובב מפתח תקווה:הרצל,חיים עוזר,שטמפפר,זבוטינסקי לעבר רמת גן וכן רוב רמת גן-הכל בנינים ישנים ,שיהיו לאבק ברעידת אדמה. בראשון לציון,רחובות-מרכזי הערים נבנו לפני חמישים שנה בתקני בניה ארכאיים. חייבים לחוקק חוק : פינוי בינוי. ואז לממשלה תהיה יד ומעורבות בבניה ותוכל לכוון כרצונה לדיור בר השגה. תמא 38-בינתיים מיושם באופן חלקי ביותר
יוסף רותם | 06.06.10
19.
לבעיית הדיור יש תרופה אחת ויחידה
הפיתרון האחד והיחיד לדיור בר השגה הוא: פרוייקט לאומי של פינוי בינוי. כך תפתר הבעיה של עשרות אלפי מבנים, שאינם מתאימים לתקן רעידות אדמה ומנגד יווצר אופק כלכלי עבור צעירים, שמעוניינים לרכוש דירה או לשפר דיור. תמריץ ליזמים יבוא בדמות הגדלת אחוזי בנייה. כך נוכל לשמור על השטחים הפתחים למען הדורות הבאים ולאפשר דיור הולם במחיר שפוי.
אבי | 06.06.10
18.
רמת אביב כבר לא יקרה- לא מעודכן
אם כבר לתת דוגמא- תן את הצפון הישן בת"א שם אנשים קנו דירות בגרושים בשנות ה 50 והיום לך תמצא דירת 50 מטר עלובה בלי מעלית וחניה בפחות מ 1.7 מיליון שקלים, ואם היא משופצת ועם מעלית המחיר יקפוץ ל 2.5 מיליון שקל (ע"ע סוקולוב, יהושע בן נון, ארבע ארצות שכולם רחובות שקטים סמוכים לדיזינגובה פינת ארלוזורובה). דווקא ברמת אביב המחירים נשארו סבירים- 2 מיליון וקצת לדירה של 120 מטר עם מעלית וחניה פרטית.
רוני | 06.06.10
17.
אפילו בפריפריה קשה לקנות...
מסכים עם כל מילה והעצוב שזה יותר חמור ממה שתיארת.. אני בן קיבוץ מצפון הארץ, עברתי לפני כ 6 שנים למרכז לפתח את עצמי מבחינה מקצועית כשאני יודע בליבי שעוד אחזור צפונה. בינתיים מצאתי לי אישה, חתונה וילד, התפתחתי מקצועית (היי טק) ורכשתי לי מקצוע לחיים, באחד מביקורינו אצל הורי החלטנו לרכוש בית בהרחבה בקיבוץ. בימים אלו אנו ממשים את החלום וחתמנו על כל הדרוש כשאנו יודעים שיש ברשותנו מספיק כסף לתשלום הראשוני על הבית... אז זהו שלא ! פתאום באבחת סכין אני צריך להביא עוד 100 אלף שקל לאחר שינוי מדינייות המשכנתאות.. ושלא תבינו אותנו, אנו עובדים קשה ומצטמצמים ככל האפשר להגדיל את ההון העצמי הדרוש שעד עתה אמד על 25% מערך הבית. איפה אנחנו חיים ? , אני בא לצאת מהמרכז, מהמר על עתידי המקצועי בידיעה שבצפון הדבר קשה עוד יותר, הלכתי בעקבות החלום בידיעה שרק שם יש לי אפשרות לרכוש בית במחיר סביר שאוכל לעמוד בו ב 25 השנים הבאות. ועכשיו אנחנו שוברים את הראש מה לעשות ומאיפה נביא עוד 100 אש"ח למשכנתא ? פשוט עצוב, וכמו שאמר מגיב מס' 2, הדרכון הזר של אישתי מתחיל לאט לאט לקרוץ יותר ויותר... באתם להוזיל בת"א ודפקתם את הפריפריה יחדיו !
יפתח | 06.06.10
16.
נכון מאד
אני חזרתי מחול כדי לברוח מאנטישמיות ... כאן אנו שונאים את עצמנו ומגרשים את הצעירים כי אי אפשר לקנות פה נכס במשכורות שמרוויחים פה ללא שיעבוד. אפשר לתת Packages לזוג צעיר . יש מקום לעשות את זה... הבנקים אינם חייבים לקחת ריבית כזה גבוה על משכנתא .. אני עובד כבר 8 שנים במערכת בנקאית ובחדי עסקות (מצבי יחסית טוב ועדיין שזה כמעט בלתי ניתן להשיג) ודבר אחד אני יודע.. ריבית תמיד אפשר להוריד אם רוצים...
דן | 06.06.10
14.
לפחות פתרון מיידי אחד קיים והוא תמ"א 38 משודרגת - מענה לדיור ובטחון האזרחים
צריך לפתוח את התוכנית הזאת לתוספות בניה לפי העיקרון של מימון מלא של התוספות בעבור הוספת קומות. הוספת חדרים ושדרוג הדירות הקיימות היא מטרה סוציאלית מדרגה עליונה, לא פחות מממ"ד וחיזוק הבית מפני רעידת אדמה. שדרוג והרחבת הדירות הקיימות תוסיף שטח לקומות הנוספות ותעלה את ערך הבית כולו, השכונה והעיר ותאפשר את כדאיות התוכניות. משפחות קשות יום יעלו את הערך של הנכס שלהם, יוכלו לתת מענה לילדים מתבגרים וזוגות צעירים בתוך בית ההורים עד שיסתדרו והנכס המשודרג יאפשר לילדים היורשים להגיע לנכס לעצמם. מובן שתוכניות הבניה כפופות לאילוצים סביבתיים כגון חניה ושירותים ציבוריים אולם גם אלו צריכים לעבור שדרוג ומימון של המדינה כדי לאפשר את הפרויקטים. בסופו של דבר עלות הרחבת השירותים בשכונות הקיימות נמוכה מהקמה של שירותים נוספים בשכונות חדשות. מעבר לכך זאת הזדמנות לשפר איכות של השירותים הקיימים. שר השיכון צריך להשקיע את נשמתו בהפיכת תמ"א 38 לפרויקט הלאומי המוביל מאחר ויכול לתת הזדמנות לכל משפחה בישראל. כל התוכניות הנוכחיות לשחרור קרקעות לבניה הן תגמול לבעלי הון ומעאכרים ולא יעשו את המהפכה הנדרשת.
פלורליסט | 06.06.10
12.
גם צעיר שנולד להורים במנהטן לא מצפה למצוא דירה במנהטן לו ולמשפחתו בת 5 הנפשות
בישראל פשוט מגלים אמיתות כלל-עולמיות באיחור, כי אנחנו מדינה צעירה - זה שנולדת וגדלת כל חייך במקום מסויים ממש לא מבטיח שתוכל לגור שם כמבוגר - ככה זה בעולם. אני מכיר אנשים שיש להם היום בית בתל ברוך כי לא היה להם כסף (ברצינות!) בזמנו לגור בדירה בתל אביב. מה לעשות, מפות נדל"ן משתנות ואיזורים שפעם היו זולים נהיים יקרים ולהיפך. הבעיה היא שגדל פה דור שבטוח שמגיע לו הרבה יותר מלהוריו, בלי שיצטרך לעבוד קשה או חס וחלילה לחסוך. מסעדות יציאות חדר כושר מכונית חדשה נסיעות לחו"ל בגדים צריך צריך צריך כי מה יגידו ומה יחשבו וככה כולם עושים - ואז לבכות.
זכות אבות לגור בדיזנגוף | 06.06.10
6.
זוגתי ואני כבר התיאשנו ואפילו לחלום הפסקנו...
אנו זוג צעיר עם ילד בן שלוש, התיאשנו מלחלום על דירה. שיהיה ברור, אנחנו מרווחים לא רע בכלל ותודה לאל גומרים את החודש עם מה שיש. אנחנו לא מבלים הרבה, הקניות בסופר דיי בסיסיות ירקות ופירות אנחנו קונים בשוק ועל בגדים חדשים אין מה לדבר בכלל... דבר אחד אנחנו לא חוסכים, מהילד אנחנו לא חוסכים כלום ! לפני כמה חודשים הגענו החלטה בעקבות זוג חברים שלנו שעברו לפני שש שנים לקנדה לעבור גם כן. החברים שלנו שעברו לפני שש שנים הסתדרו לא רע בכלל, הם לא (וגם אנחנו) רוצים להיות מליונרים אבל מבקשים בסך הכל דבר אחד- לחיות בכבוד וברווחה כללית. נכון נולדנו וגדלנו כאן, נכון אנחנו אוהבים את המדינה אבל זה בילתי אפשרי לחיות כאן... כמו שאמרו המרגלים בתנ"ך " ארץ אוכלת יושביה...".
זוג צעיר ונואש... | 06.06.10
2.
מסכים כל מילה
לעזאזל, אני בן 28, אשתי 27 - אנחנו מביאים הביתה 13,500 אלף שקל נטו ואין לנו סיכוי למצוא משהו נורמלי בנס ציונה!! לא מרכז תל אביב, לא רחביה ולא בכרמל - כולה נס ציונה. זה נראה לכם שפוי? הבעיה הגדולה באמת שגם אני, אוהב הארץ, שירתי כלוחם ועושה כל שנה 40 ימי מילואים - לא רוצה והרבה יותר לא מסוגל לחיות פה חיים הנורמליים מבלי להשתעבד ל-30 שנה בריבית קצוצה. אשכרה כל יום שעובר האזרחות הזרה של אשתי נראית יותר ויותר קוסמת... ביבי, זה באחריותך
מוקי | 06.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת