אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"התוכנית של נתניהו לחיבור הפריפריה לא תחזיק מים"

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
ל-11 אבל החשש הוא שמחירי הדירות יעלו כתוצאה מכך
הסיוע לפריפריה לאו דווקא נעוץ בקירובה למרכז, אלא בסיוע לתפקוד שלה בפני עצמה (תעסוקה, השכלה וכו') בלי תלות בקרבה למרכז שהיא חשובה אמנם, אבל לא רצוי שכל קיומו של תושב כרמיאל, מעלות או עפולה יהיה תלוי בכמה מהר יוכל להגיע לתל-אביב.
איתמר | 02.11.10
10.
לא מסכימה שפרוייקט לא יעזור!
קודם כל מה שיעזור זה שאם גרים בפריפריה יהיה קל יותר להגיע לעבודה במרכז, אז מה רע? היום לדוגמא: אזור צפונה מעפולה לדוגמא, ישנו רק כביש 65 שמאוד פקוק ואין שום אופציה אחרת לנסוע בדרך אחרת, אז שוב מה רע אם תהיה רכבת בעפולה או בטבריה, או בצפת או בכרמיאל, אז יהיה קל להגיע לאותה עבודה במרכז.... אם תהיה רכבת באזורים האלה, אני מחר עוברת לשם!
אזרחית | 01.11.10
6.
הפתרון ההכרחי
מה שצריך לעשות זה מאוד פשוט. ברגע שהמרכז עולה ומתחזק מעבר לפרופורציה ומשאיר את שאר הארץ מאחור, צריך להלחם בהתחזקות המרכז (כן כן, כמה שזה נשמע מוזר) ומכיוון שאין וואקום בעולם, מה שיקרה זה שדווקא הפריפריה תרוויח מזה, ובעקיפין גם המרכז. למשל, מע"מ גבוה יותר במרכז (או נמוך יותר בפריפריה, הכל יחסי), מיסי רכישה לדירות גבוהים יותר, הקשחת תנאים לפתיחת בתי עסק וכדו'. איך זה יעזור? פשוט מאוד: נניח וליוסי יש 300K ש"ח והוא רוצה לפתוח בר במרכז פלורנטין, אבל אז מסתבר לו שכדי לפתוח דווקא שם הוא צריך לשלם דמי רישיון של 20K, ארנונה 25K, ביטוח 5K פינוי אשפה וכיבוי וכדו'. לעומת זאת אם הוא יפתח את הבר בקרית גת (שעה נסיעה מתל אביב, לא רק שהוא יחסוך את כל אלה, הוא גם יקבל הטבות מעבר, הלוואות מדינה בתנאים נוחים, וכן הלאה. האיש עושה חשבון פשוט: נכון שבפלרונטין העסקים יותר חמים, יכנסו הרבה יותר אנשים ויהיה יותר הכנסות, מצד שני עם כל הקשיים הרגולטורים כבר עדיף לו לפתוח בקרית גת, שם הוא גם יקבל הטבות. ברגע שהדבר הזה יחזור על עצמו עם הרבה ערים והרבה עסקים, הערים עצמם יהפכו לאטרקטיבים עבור תושבים ואוכלוסיות חזקות, ואילו תל אביב והמרכז "ינזקו" בכך שהבועה לא תמשיך להתנפח.
 | 27.06.10
4.
Those who can't do teach
פרופסורים אלופים בלא לעשות כלום ולהעביר ביקורת. הקריירה שלהם מסתכמת בקריאת מאמרים של חבריהם ולכתוב מאמרים דומים. מה מבין חמור במרק ירקות?! סליחה על הציניות אבל זאת פשוט המציאות. אנו לא מעוניינים בדעות/עמדות (זה תפקיד הפוליטיקאים), רצוי להציג מחקרים ספציפיים עם טיעונים מדויקים ולא לבלבל את השכל משנת השבתון אותה קיבל פרופ' ערן פייטלסון כדי לעשות עוד פחות ממה שלא עשה אשתקד. כל טוב
יוסי | 24.06.10
3.
פיתוח משנה ועוד איך
הרכבת מטען לאילת תשדרג את נמל אילת ותגרום לאוניות רבות לעצור בנמל אילת ולחסוך את הדרך לאשדוד הגדלת המכולות בנמל אילת תביא להגדלת שטחו של נמל אילת והגדלת התעסוקה כמו כן הכנסות העירייה תגדל כמו כן לאורך הקו לאילת יבנו מפעלים אשר יובילו את מטענם ברכבת המטען ויזמים רבים ישקיעו בהקמת מפעלים שכרגע ללא רכבת לא ריווחי להקים מפעל בתוואי המסילה הצפוי עקב ההוצאות הגבוהות הכרוכות בשינוע סחורה במשאית מפעלים רבים נסגרו בגלל זה רכבת נוסעים לאילת שתצא מבאר שבע דרך דימונה ירוחם מרחבעם בסיסי צהל מצפה רמון הערבה ונמל תעופה אילת והעיר אילת תשנה את כל הנגב ותיצור רציפות תחבורתית כמו כן רבבות נוסעים יעלו על רכבת ויגיעו לבאר שבע ומשם ימשיכו לאילת זו חווייה נעימה לשבת בנוח לצפות בנוף עם מיזוג אויר קיוסק נייד שירותים זה מסע נעים בארץ למה שנפסיד את ההזדמנות המרתקת בגלל בעלי אינטרס צר?
איש הנגב | 24.06.10
2.
איזו תעסוקה או תרבות יש במודיעין שמשכה אוכלוסיה (כמעט כלום!) ?
מודיעין היא עיר שינה הקרובה למרכז בו יש תעסוקה. כשלעצמה היא הציעה לתושבי המרכז בנייה חדשה וזולה יותר מתל-אביב וירושלים. למעט דירות חדשות ונוף לא היה לה מה להציע יותר מאשר לירוחם. ההבדל, כאמור גם בכתבה, שאפשר למצוא בסביבתה (במרכז) תעסוקה.
מודיעין לא דוגמא | 24.06.10
1.
נערי האוצר גרים במרכז הארץ - רמת גן, שוהם.. הם עושים הכל להחלשת הפריפריה!!
כולל מומחים מטעם, שמפמפמים לנו שלא צריך רכבות, שוב ושוב - כשבכל העולם אזורים שחוברו לרכבת הראו צמיחה מהירה, כולל בארץ. אבל המומחה תמיד מבין מה טוב.. באוצר גם לא רצו התפלת והשבת מים, רצו לקנות מטורקיה. גם לא רצו רכבת לירושלים, אפשר נתיב אגרה. אם נלך לפי השיטה הזו האחרון שיסגור את האור (בשוהם..)
טל | 24.06.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת