אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": "הזוגות הצעירים" של ת"א בני 45

90 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

90.
למען השם
למען השם אם צעירים זה מילת קסם.?????סליחה חייבים לכם משהו . דור מפונק שמוכן לעבוד בחו"ל בכל עבודה מסריחה ובארץ מתפנק ומתבכיין , בוא ניראה אתכם מיישבים את הגליל .הא שכחתי אין ים ,וגם אין נשים יפות בפאב השכונתי . בגליל אין דיבור עם סטייל .וגם אין עבודה . הצחקתם אותי .אתם צרכים לדאוג לעבודה להיות יצרתיים זה שם המשחק . "הזקנים" עבדו כמו חומרים נלחמו ואכלו קש וזה לא היה מזמן . אני רק שומע בכי כל הזמן המחרים עולים תעשו משהו .למה שיעשו משהו זה כוחות השוק היצע וביקוש . ללא קשר לבכי שלכם לדעתי מגיע לכם דיור ב50% הנחה עם הצגת פנקס שחרור באזורי התיישבות . כל השאר מחוץ לתחום . העולם השתנה כל הדפוס התנהגותי הפך להיות כלכלי זה מחיר הגלובליזצייה . ראו את הקיבוצים ואדמות זהב שלהם .אולי תבינו שכדאי מאד לפתח את הארץ לפחות הילדים שלכם יהנו מנוף מדהים איכות חיים וקצת ציונות .ובסוף גם בוחטה עוד גל עלייה ממזרח אירופה וגם הצפון והדרום יתישבו בהם עד תום הכותב אולי זקן אך בעל ניסיון ורוצה לטובתכם
זאביק  | 21.07.10
87.
לא להסכים לתיווך
המתווכים הם אלה שיצרו את הבועה כחלק מתאוות הכסף שלהם. היום כשהם לא מצליחים לסגור עסקאות הם נמצאים במילכוד וכתוצאה מכך מנסים בכל מחיר לשווק דירות לרוב עם בעיות, בלי לגלות את כל האמת ובלי לשרת אף צד בעסקה מלבד את עצמם. צריך להתעקש למכור ולקנות ללא תיווך.
אשבל | 18.07.10
86.
ל1 - הסבר קצר מה רע בזה.
לפני 20 שנה לרוב האוכלוסיה היה דירה בבעלותה. כיום 40% שוכרים- כלומר משלמים לבעלי ההון כדי לגור. ו30% משלמים משכנתא שזה בערך אותו דבר. והמצב לא הולך להשתפר. כמו בתקופה הפיאודלית רוב האוכלוסיה אריסים המשלמים אחוזים ניכרים מהיבול רק כדי להתגורר בתחומי האחוזה. ליצירת מעמד אריסים לצד בעלי הון משמעויות שליליות רבות העיקרית שבהן היא אובדן הסולידריות החברתית: כלומר לאריסים אין בעיה מוסרית לשדוד את בעלי האחוזה שיצטרכו להחזיק שומרים. ואני לא מדבר על אבירים עם שיריון קשקשים וכידונים אלא על הפשיעה בדרום אמריקה ברוסיה ובאפריקה. וכשמדינה הופכת למסוכנת ההשקעות הזרות בה מצטמצמות. יהיו השקעות אבל רק בדברים מאוד ריווחיים כמו שדות גז - הרבה ישראלים יעזבו לחו"ל ויגלו שם יזמות עסקית בעוד בכיוון ההפוך כמו יזמות של אירופאים בארץ לא יהיה כלום.
אביזו | 18.07.10
85.
לכו לבת-ים צעירים!
עיר חוף מדהימה, לא מזוהמת ולא רועשת( קצת ערסים אבל גם הם הולכים ונעלמים) בקרוב רכבת של 8 דקות נסיעה למרכז ת"א, והכי חשוב מחירי דירות זולים בבניינים יחסית שווים( בהשוואה לת"א השבורה והמתפוררת) בקיצור עיר עם פוטנציאל עצום במחירים שווים לכל נפש, דירת 3 חדרים במרכז בת-ים ליד הרכבת החדשה ו 5 דקות הליכה מהים תעלה לכם 800 אלף ש"ח !! מחיר מצחיק!! ואתם גרים במרכז הארץ בעיר חוף ונמצאים דקות ספורות בלבד מת"א!! לא ר"ג ולא גבעתיים ואפילו לא חולון שוות כמו בת ים!!
הבת ימי החדש | 17.07.10
84.
דליה תל-אביב
לדעתי נושא הדיור לזוגות צעירים ולאנשים שאין להם בכלל דירה זהו אסון לאומי, אך למי איכפת במדינה, לראש הממשלה יש כמה דירות מפוארות ובית פרטי בקיסריה, שר הביטחון אהוד ברק יש כמה דירות מפוארות במגדלי אקירוב ואם נמשיך הרשימה ארוכה הם מסודרים, אנחנו בחרנו אותם והמנהיגים שלנו לא יכולים לעזור לנו בנושא הדיור הם לא מסוגלים להתמודד בנושא הדיור שאפשר לפתור את הנושא בפגישה של כמה שעות עם ראשי העיריות, לדוגמא: השטח הגדול בפי גלילות, השטחים הגדולים בגוש הגדול ואזורי חן, השטחים הגדולים מקיבוץ שפיים עד העיר נתניה כל השטחים האלה הם קרובים לים, כנראה יש אינסרסנטים שלא מעונינים להפשיר אדמות כי האדמות יקרות מה יותר יקר לדפוק את אזרחי מדינת ישראל זה טוב מסתבר שזה טוב ורצוי לדפוק את אזרחי מדינת ישראל לדעתי מדינה שלמה שותקת מכיוון שאינני יודעים את המתרכש, המתרכש בפי גלילות מעכבים את הבנייה בכוונה, אזרחי המדינה במקום לקטר תלכו ותדפקו בדלתות הנדסת העיר בעיריית תל-אביב ותגלו מי מעכב את הבנייה? למי איכפת שהבנייה בפי גלילות תחל בעוד 10 שנים? אם הבנייה בפי גלילות תחל מחר זאת אומרת שמחירי הדירות בתל אביב ובמיוחד ברמת אביב המחירים ירדו יש אינטרסנטים שמעכבים את כל הבנייה אל תשכחו להשיג משהו לטובת התושבים רק בהפגנות רציניות מאחלת לכולם הצלחה רבה.
 | 17.07.10
83.
חייבת לציין תגובות בכלילסט אינטלקטואליות מאוד..
הרבה אינפורמציה אנ מקבלת מהטוקבקים יופי לכם כלכליסט סופ סופ משהו איכותי מתרחדש ברחבי האינטנט הישראלי דעתי בנוגע לדירות היא מסכימה עם אלו עצובים בנוגע להעלאת המחירים אך תל אביב אף פעם לא תהפוך למשעממת או מבוגרת מכורח הנסיבות חושבת בתור אזרחים באמת מפריע לכם משהו( לי פחות בשלב זה בחיי מסודרת עם דיור נחמד וו סבלני) 1. לכתוב לכל חברי הכנסת מכתב בנידון ולשלוח להם שמדוע לא עשו כלום הם מייצגים אותנו ועלינו לפעול זאת אומרת עליכם 2. לא להיות מבואסים בכדאי להניע דברים צריך להציק לכתוב להחתים אנשים על עצומות ולעשות הדים אולי משהו ישתנה בקרוב.. אם הייתי חברת כנסת בהחלט הייתי מקדמת את אגנדה הזאת על הפרק..
לולה  | 17.07.10
82.
תגובה להומלס בן ה_50
אתם דומים לרוסים עולים החדשים. או לחרדים.יש לכם מסלול של חיים ,תיכון צבא אוניברסיטה ,הודו דרום אמריקה לחפש את עצמכם.ממסעדה לבית קפה .כל שנה כה פעמים לחול.לגור רק בארלוזרוב פינת דיזינגוף(היה פעם מערכון של הגשש)אין לכם מה לאכול.אבל לא מוותרים על כלום .מבזבזים את כל הכסף על הירואין בארים .והם ישמור מעורר בחילה .יום עבודה לא ראיתם.רק היתעללתם ועשקתם את המדינה על ידי טריקים של חד הורים וכל מיני. אתם דור מזויין.לכו תעבדו .הבעיה שאתם לא מטפלים בהוריכם.נטל על החברה .איכס. תקרא מה כתב ליאור ותישם.
חיים | 16.07.10
77.
49 , אני כל כך מבין אותך , אין לך מושג -
גרתי בתל אביב עד לפני - 18 שנה . מאז ברמת גן . (פשוט בא לבכות) . 18 שנים עברו , ואני עדיין נדהם כשאני שומע את עצמי אומר "אני נוסע לתל אביב" , עיר שהיתה בדם שלי , ביה"ס היסודי דוגמא , אחר כך עירוני ה' , כל איזור סוף דיזנגוף , אח איזה כיף היה , היינו הולכים למק דיוויד בפרישמן ומרגישים אמריקה . מרגיז ומקומם שמשאירים את רמת גן "עיר שינה" . בבחירות המוניציפליות ב - 2008 ישבתי עם אשתי בסלון . היא שאלה אותי למי אני מצביע , ואני , אחרי - 16 שנות רמת גן , (אז) , עניתי "חולדאי" . . i rest my case שום וילה במושב לא תנחם אותי . רוצה לתל אביב .
יוסי | 16.07.10
76.
פסיכולוגיה בגרוש
אחרי שהכניסו לנו לראש (לא לי...!) שהעיר היא עיר ללא הפסקה-כל הצעירים נוהרים אליה, ומתאכזבים ממחירי השכירות. ולןא רק- העיר היא עיר ללא פיתרונות חניה , מיליון שנים רוצים להקים בה רכבת תחתית,זאת עיר פקחי החניה- בה העיריה בונה את תקציביה על אין חניה ועל קנסות רבים ככל האפשר, ולכן לא יהיהו בה לעולם מקומות חניה. ולכן פסיכולוגיה בגרוש,הפריפריות הרבה יותר אטרקטיביות למגורים- וגם לעסקים.
יאיר כרמין | 15.07.10
74.
איזה בכינים אלוהים ישמור
רווק בן חמישים מילל, צעיר בן 20 מקטר, שותפים לדירה בני 25 מיבבים, הורים צעירים גונחים, ורווקה מזדקנת בוכה. אבל כולם - כולם !!!! - חייבים לגור בתל אביב. אם לא יגורו בתל אביב אלא נאמר במקום מרוחק כמו רמת גן - על מה יבכו????? אז אנחנו בעלי הדירות מחייכים לנו בשקט ואומרים יאללה חבר/ה תמשיכו לילל העיקר שהשיק ייפרע במועד (כי אם לא - אתם בחוץ....).
בלביית | 15.07.10
73.
איזה בכינים אלוהים ישמור
רווק בן חמישים מילל, צעיר בן 20 מקטר, שותפים לדירה בני 25 מיבבים, הורים צעירים גונחים, ורווקה מזדקנת בוכה. אבל כולם - כולם !!!! - חייבים לגור בתל אביב. אם לא יגורו בתל אביב אלא נאמר במקום מרוחק כמו רמת גן - על מה יבכו????? אז אנחנו בעלי הדירות מחייכים לנו בשקט ואומרים יאללה חבר/ה תמשיכו לילל העיקר שהשיק ייפרע במועד (כי אם לא - אתם בחוץ....).
בלביית | 15.07.10
72.
70 אני לא מכיר צעירים-גם אמידים- שיכולים לרכוש בצפון הישן
והמעטים שיכולים- זה לא עקב עבודה בהייטק אלא יותר בשל ירושה וכו'. הצפון הישן הוא בבעלות כמעט מוחלת של זקנים מיליונרים וירשיהם....זה מה שאני יודע. בצפון ת"א אפשר למצוא הרבה צעירים אמידים שעובדים בהייטק וגם אז ב 90 אחוזים הם שוכרים את הדירה ולא קנו אותה...ואם כבר קנו אז הם בגיל מבוגר יחסית (45 פלוס) ועם משכנתא ענקית עד סוף החיים...
רונן | 15.07.10
71.
לא מדובר רק על ת"א - תבינו!!!
המחירים הגיע לערכים לא ריאליים בכל הארץ. זוג צעיר שאין הון עצמי (כי לא ניתן לחסוך עם שכירות של 3.5 אלף שח לדירת 4 חדרי , דירת 3חדרים 3.1 אלף) לא מסוגל לרכוש דירה אפילו בעיר כמו אשדוד. מחיר דירת 4 חדרים בממוצע 1.1 מליון באיזורים נורמליים . אז על מה אתם מדברים ??? מדובר על מצב לא שפוי! אז לאן לרדת עוד -לאשקלון ? שם דירת 4 חדרים באיזור נורמלי יכולה להגיע בממוצע ל-800אלף שגם זה לזוג צעיר סכום לא ריאלי כי ההחזר החודשי נושק ל 4.5 אלף בחודש ועוד באשקלון . חבריה חייבים לצאת להפגנות ורק כך נצליח לשנות משהו
אשדודי | 15.07.10
70.
נו באמת 46
ברור שאני לא רוצה שהיא תסבסד אותי, אבל אותה התשובה את/ה יכול/ה לתת על כל הכתבה הזו. הרעיון היה שאם ממילא לא מתעשרים משכ"ד שהשוכרים משלמים, למה לסחוט מהם עוד ועוד - כמשכיר לא תתעשר אבל לשוכר (ולצורך הכתבה - החבר'ה הצעירים) הסכומים האלו משמעותיים מאוד. בעלי הדירות מרוויחים ממילא סכומים נאים, למה להתחזר עוד יותר ולדחוק את הצעירים עד כדי כך?
עינת | 15.07.10
69.
יש הבדל רב בין מרכז תל אביב וצפון תל אביב
לא הרבה יודעים אבל הביטוי "צפוניים" הומצא על תושבי מרכז תל אביב מאיזור הצפון הישן של ת"א (מהירקון עד שדרות בן גוריון). ההבדל הן בשכ"ד והן ברכישת דירה הוא עצום. במרכז ת"א באיזור שקט בצפון הישן מחיר דירה יד 2 ממוצעת עומד על כ 8000 דולרים למטר ללא מעלית וחניה. דירות חדשות באותו איזור עם מעלית (אחרי תמא 38 למשל) עולות מעל 10000 דולרים למטר. לא זול. בצפון ת"א (ברובה) המחירים דומים מאוד לגבעתיים וכל מרכז רמת גן- דירה יד 2 עולה בכל המקומות הללו הרבה פחות ממרכז ת"א (עם דגש על הצפון הישן ושדרות רוטשילד)- כ 4000 דולרים למטר בלי מעלית וחניה. דירה יד 2 עם מעלית וחניה באיזורים הנ"ל תעלה כ 4500-5000 דולרים למטר. בקיצור, חשוב להדגיש שיש כמה איזורים בת"א המיועדים לאלפיון העליון (לאו דווקא המגדלים) והם הצפון הישן, איזור רוטשילד ונווה צדק. בצפון ת"א, מרכז רמת גן וגבעתיים יש צעירים יחסית (בני 40) שמצליחים לרכוש דירה, בעיקר צעירים מהמאיון העליון, אבל אי אפשר להשוות את רמת המחירים שם לרמה במרכז תל אביב.
מבין בנדל"ן | 15.07.10
68.
הטעות שלכם
היא שאתם מסתכלים על תל-אביב בלבד. תל-אביב היא מטרופוליטן אשר כולל גם את יפו גבעתיים רמת גן קרית אונו חולון ובת ים ופתח תקווה. אם תסתכלו על זה ככה אז תבינו שהתנידות בתוך גוש דן היא למעשה מעבר משכונה לשכונה. גם בניו יורק שמשום מה כולם נושאים עיניהם אליה יש שכונות ויש אזורים, וברוקלין שהתפתחה וניו ג'רסי. אל תסתכלו על תל-אביב כישוב אחד. אם מישהו עבר מתל-אביב לרמת גן כדי לאפשר לעצמו חדר נוסף וקצת ירוק בשביל הילדים- מבחינתי הוא לא עבר עיר! הוא ממשיך להתגורר באותה עיר רבתי. כשמסתכלים על זה כך אז מבינים שבסך הכל יש כאן תהליך טבעי של עיר דינאמית ותוססת שמושכת אנשים וממשיכה ותמשיך למשוך אותם. היא תתפתח לכיוונים מענינים.
נטע | 15.07.10
67.
מספיק לראות מי האנשים בסופר השכונתי בצפון הישן - אנשים צעירים, אך אמידים והכי נורא - כבויים
הצעירים שבעיר כבר לא הצעירים שבנו את התדמית של ת"א עיר הצעירים. אלו צעירים שכנראה עובדים בהיי טק, מתלבשים יקר אך סולידי, ללא שמץ מקוריות (שהרי פעם כל צעיר היה מעצב בפוטנציה), גמורים מעייפות אחרי 10 + שעות עבודה.... והרבה פעמים גם נראים מאוד בודדים.... אז זה מה שנשאר מהצעירים שעוד ישנם.... ושלא יספרו לכם לוקשים - כל הסדרות בטלויזיה - TLV - מדברות על עולם שהיה לפני 10 שנים.... חולדאי הרס את העיר - אולי תחזור כבר לחולדה?
הצופה | 15.07.10
66.
תשובה למגיב 50 הקפיטליסט הדורסני :
כדי שהתגובה שלי לא תצונזר , לא כיניתי אותך בשמך האמיתי (חזיר קפיטליסט) , אלא העדפתי לומר לך קפיטליסט דורסני. מדוע ? פשוט : כי אתם, בעלי ההון, דורכים על גוויות. לא אכפת לכם מכלום. לא ממתים , לא מחיים. לידיעתך, במדינה מתוקנת, הממשלה ומשרד השיכון עוסקים לא רק בלטפח קבלנים אלא גם בונים דיור להשכרה במחירים שפויים. אני לא מבקש דיור חינם ולא מבקש דיור במגדלי אקירוב. אני רק אומר שהממשלה ומשרד השיכון צריכים לדאוג גם לאינטרסים של האוכלוסיה הרחבה ולא רק לדאוג לקבלנים ולבעלי הון. כאשר הבחירות באות , מי הולך לקלפי ? בעלי ההון והקבלנים הם עולי 0.0001 אחוז מהאוכלוסיה... אז מי הזוי כאן כבודו ?... ולגבי פניה לבתי משפט : לא ידעתי שאני צריך לקבל אישור ממך כדי לפנות לבית משפט. יצא חוק חדש המחייב אותי לקבל אישור מאיזה קפיטליסט כדי לנסות להגן על הזכויות שלי ? אתה הזוי , כבודו...
תשובה למגיב 50  | 15.07.10
65.
זכויות של גבירים
תשובה ל- 47 אז מה אם נולדת בתל אביב ? זה אומר שמגיע לך זכויות יתר? גם אני נולדתי ועד נישואי גרתי בתל אביב אבל להפתעתכם גם לפני 30 שנה תל אביב היתה יותר יקרה מערי הפריפריה שסביבה ועברתי לחולון אז מה? אתה חושב שיש לך איזה זכות של שושלת בתל אביב? זכותו של כל אחד מהיכן שהוא מגיע זהה לחלוטין לזכותך אולי יותר, מה יש תגור אתה קצת בפריפריה
רננה | 15.07.10
64.
אני לא מוכן לעבור לת"א עקרונית - זה פשוט שוד ! התמורה מצחיקה לעומת העלות..
שכ"ד מאוד גבוה עבור דירות קטנות במצב מזעזע + תנאי השכירות דרקוניים במקרה הטוב. בתור בוגר משפטים, יצא לי לעבור על כמה חוזים כאלה, ולא ברור מה עובר לאנשים בראש כשהם לוקחים על עצמם אחריות מלאה על כל נזק שעלול להיגרם לדירה ע"י צד כלשהו, או ע"י הבעלים או מי מטעמו (גם עלות שהחוק מטיל על הבעלים)...וכל זאת, תומרת שכ"ד פשוט מופקע !! דוגמא מייצגת (לא קיצונית) : 2 חדרים(30 מ"ר), לא משופצת, על כביש ראשי - רק 4000 ש"ח (ללא מים, ארנונה, חשמל או מזגן) !! עם כל הכבוד לת"א ולמרכזי הבילוי שיש בה(ויש בה), אני מעדיף לגור במעגל השני, ולהגיע לת"א בסופי שבוע ב 10-15 ד' נסיעה, ולא להרגיש שאני משלם קנס על היותי תושב ת"א. אבל זאת רק דעתי. ..
צעיר 27 | 15.07.10
63.
ישארו בעיר רק המשעממים
כבר עכשיו אפשר לראות מסביב איך כל החבר'ה הצעירים נוטשים. וכשהחברים שלך עוברים גם אתה תעבור. זה ייקח כמה שנים אבל ת"א תהפוך ביום יום לעיר משעממת מלאה באנשים משעממים שמתבאסים שסביבם גרים רק אנשים כמותם. יעשו כל מיני פסטיבילים וחיי לילה וכו' אבל ביום יום הרחובות יהיו - משעממים
קובי | 15.07.10
62.
גם בבקעת אונו המחירים בשמיים
בעלי איש הייטק ואני כלכלנית הסיכוי שלנו להגיע לבית של 4 חדרים באיזור בקעת אונו שואף ל=0. השכירות פה גבוהה ובכלל, המדינה רוצה אותנו רק בשביל לשלם מיסים וללכת למילואים, אבל כשזה נוגע לעזרה בדיור ו/או למחירים שפויים, הצעירים מקבלים בעיטה .
דנה | 15.07.10
61.
ל-49, גם אני גדלתי בתל אביב, אבל הבנתי את הרמז מזמן ועברתי לפריפרייה
אני גר בשהם בדירה חדשה בת חמישה חדרים שהיתה עולה פי שלוש בתל אביב. יש פה שקט ואוויר טוב ואוכלוסייה צעירה מאוד. בשביל מה לגור בתל אביב? אני נוסע פעם בשבוע לבקר את ההורים בתל אביב. כולה חצי שעה נסיעה.
עמירם | 15.07.10
59.
מס' 32 ממליץ לך לקורא את תגובה 28...כל מילה בסלע..
לא חובה לגור בת"א. בעבר שלאנשים לא היה כסף לגור בת"א הם חפשו מקומות אחרים (ב"ש, אשקלון,חיפה,נתניה) - מה רע לך שם? הרי אתה בעצמך אמרת שמקום מורכב בעיקר מהאנשים שעושים אותו!! אין לאף אחד זכות מולדת לגור בת"א, הכל עניין של ביקוש והיצע וטוב שכך. אותם אנשים שבוכים על כך שצריכה להיות להם זכות לגור בעיר כזאת או אחרת אחר כך יוצאים להפגנות מול בני מושבים וקיבוצים שמבקשים עבור ילדיהם את אותו הדבר - ואני אומר הצביעות חוגגת! זאת נבלה וזאת טריפה! לאף אחד אין "זכויות" על מקום מגורים רק מהיותו נולד במקום. יש יכולת כלכלית. אמת, תפקיד המדינה הוא לדאוג שלכולם יהיה סיכוי הוגן. אבל בסופו של דבר החברה כולה רק מרוויחה מהשוק החופשי כי הוא מאפשר גיוון אוכלוסייה אמיתי בכל חלקי הארץ - אולי זה יעזור לנפץ תדמיות וסטיגמות שיש לערים מסוימות בעקבות עידוד של פיזור אוכלוסייה. נכון, מה שאמרתי הוא חלקי ביותר, וזה קצת דמגוגי אפילו להגיד לבן אדם לעבור לב"ש אם אין עבורו תעסוקה מתאימה, אך הפיתרון נעוץ בתחבורה ציבורית מתקדמת ועידוד פיתוח של רכבות מהירות. בכל העולם זה מקובל מאוד לגור במרחק של שעת נסיעה (במקרה הטוב) ממקום העבודה. מס' 28 - אתה צודק בהחלט.
מומו הממוטה | 15.07.10
54.
תל אביב זה פסה כבר מתחילת שנות ה2000
אני לא מבין את האופי של האנשים...... כאילו בן אדם לא יעדיף מקום שקט?עם אוויר נקי?מערכת חינוך טובה? חוץ מקטע לא מובן של האנשים שחיים בתל אביב אני מאמין שהם בתוך תוכם היו מאד שמחים לגור באיזה מושב..... אני גרתי בשכירות בתל אביב במשך שנתיים....אני אישית שבעתי מהעיר הזאת....כבד עליי קניתי דירה בשכונה חדשה ביבנה ואני מאושר.... אין לי אוטובוסים מתחת לבית....אין לי אוויר מזוהם...ויום אחד שהילדים שלי ידגלו אני לא אפחד לשלוח אותם לבית הספר ברגל כי אני חיי במקום שקט ונעים ועל זה נאמר : תל אביב-לגור כמו במומבאי ולשלם כמו בפריז...... ותחשבו על זה ...
אושרי | 15.07.10
51.
לגיא 1 - אתה טועה
דירה בת"א, במחירים האלו, ובהנתן מחירי השכירות - איננה "דירה לשהקעה". התשואה נמוכה מדי כדי שתחשב השקעה "טובה". לפי הסקר, מדובר באנשים בני 45 עם ילדים בוגרים, קרי בעלי משפחות שהגיעו לנקודה הכלכלית שבה מחיר השכרה של דירה כפי צרכיהם (4 חד' וצפונה) הוא גבוה מאוד וכבר לא משתלם אפילו ביחס לעלויות המשכנתא על רכישת דומה. כמו כן, יש להניח שאלו אנשים שהגיעו במשך הזמן לרמת הון עצמי שמאפשרת "התנעה" של משכנתא רצינית. ועוד : בגיל 45 עם ילדים בוגרים, שאלת המעבר לעיר אחרת מטעמי תקציב הופכת קשה יותר ויותר. אין לנו ויכוח לגבי מחירי המשכנתאות ביחס לכדאיות ההשכרה לזוגות צעירים. יחד עם זאת, כדי ששוק ההשכרות לזוגות צעירים (קרי 2-3 חד') ימשיך להתקיים בת"א - על העיריה להתערב (דרך סמכותה לתת היתרי בניה) ולהבטיח שבכל בניין שמוקם או משופץ ברחבי לב העיר, יהיו דירות 2 חדרים מלכתחילה, שאחרת כולם יבנו דירות מהסוג המכיר (4-5 חד') שבהן, לצעירים של ממש אין שום צורך.
שוכרת  | 15.07.10
49.
תל אביב תהפוך להיות מיאמי ,עיר למבוגרים בלבד
אני בתור יועצת למשכנתאות רואה זאת כול הזמן ,בת"א רוב הלקוחות שלנו שמגיעים לייעוץ משכנתא ורוכשים דירה בת"א הם בני 38 ומעלה ,מסיבה פשוטה רק אז הם מצליחים לחסוך קצת הון עצמי . את 30% הנחוצים בכדי לרכוש דירה .זה עצוב מאד כי שאר הצעירים שגם הם 30+ שמתייעצים איתנו לגבי משכנתא רוכשים דירות מחוץ לת"א ואפילו כבר לא ברמת גן גבעתיים כי גם שם יקר, הם רוכשים בקדימה ,כפר יונה ( בשביל בית פרטי) ונתניה חזרה לדירות 5 חדרים. זה מאד עצוב שיש בריחה של צעירים מהעיר ,היא מזדקנת ותשאר יתומה . רון חולדאי כנראה רוצה שתל אביב תיהיה מיאמי .
טופר נדל"ן משכנתאות | 15.07.10
48.
תעזבו אותכם מתל אביב, צעירים - התאגדו ובואו לפריפריה
נמאס כבר מכל הבכיינות הזו על כך שאי אפשר לקנות דירה בתל אביב. נכון, תל אביב כיום היא עיר לעשירים בלבד, אבל זה גם מה שהופך אותה יותר ויותר למשעממת וחסרת אופי, זהו בסך הכל תהליך טבעי שקורא בערים גדולות - הזוגות הצעירים יוצאים, האומנים עוזבים, הסטודנטים לא יכולים להרשות לעצמם שכר דירה מופקע, נשארים עם דירות ריקות ושקטות לזקנים ועשירים. אבל.. צעירים - במקום להתבכיין וולהמשיך לשחק את חוקי המשחק הידוע, אתם מוזמנים להתאגד ולעבור לערים אחרות זולות (עדיין..) , כן, רמלה לוד ואפילו אור יהודה קרובות לתל אביב, (תעסוקה צריך, לא ?) קצת חלוציות ושכונות שלמות יהפכו לתוססות (כי הרי מה שעושה את המקום זה האוכלוסיה ) ואתם תרוויחו תרומה לחברה ונכסים שישביחו עם השנים .
שרון | 15.07.10
47.
תגובה ל-14 ההזוי
אין כזה דבר "זכות לדיור" (או בתרגום חופשי לדבריך: "הזכות שלי להכריח מישהו לבנות לי בית במיקום הנראה לי ולמכור לי אותו במחיר שאני רוצה"). פגיעה בקניין הפרטי??? על מה אתה מדבר? דירה המושכרת לך היא *לא* הקניין הפרטי שלך בהגדרה... גם אני סובל ממחירי הדיור (אני שוכר דירה) אבל לייללל על פגיעה בזכויות אדם(?) או לפנות לבתי משפט בינלאומיים....באמת. פשוט תצביע ברגליים ולך לשכור\לקנות מחוץ לבועת גוש דן. אל תדאג, בסופו של דבר כל המדינה המפגרת הזו תהיה ג'ונגל אספלט אחד גדול שכולו הרחבה של גוש דן.
 | 15.07.10
46.
תגובה ל28
נולדתי וגדלתי בתל אביב..ההורים שלי גרים בעיר מאז סוף שנות הארבעים. אני עובד בהיי טק 10-11 שעות ביום ואישתי פקידה במשרה מלאה. גרים ביחידת דיור אצל ההורים ועדיין אין לנו מספיק בשביל לקנות דירת שניים וחצי חדרים באזור תל אביב.. אני לא ברמן מהקריות שהגיע למרכז לעשות סמים ולזיין.. ועדיין אני יכול רק לחלום על דירה בעיר שבה נולדתי לפני 30 שנה. ובנוגע לעבודה הקשה. הסיכוי היחיד שלנו לרכוש בית הוא אם נפסיק לחיות לחלוטין ונשים רק כסף על דירה. מה עם ילדים מה עם הוצאות שוטפות וכו?
אסף | 15.07.10
45.
לצערי זה לא אומר דבר
כנראה שרק עד גיל מסויים אתה יכול לגור עם שותפים ולהסכים לשלם 3000 שקל על חדר, אבל כן, הגיל הזה קיים, ויהיו דורשים לדירות האלא לא משנה מה יקרה, לפחות עד שלא תהה עוד עיר כמו תל אביב בארץ (מה שלא יקרה בזמן הקרוב). גיל קוני הדירות לא משקף כלל את גיל הדיירים ולא מעיד במאום על אופי העיר. Though luck למי שמנסה לנסח כאן פואנטה על מצב הנדל"ן בארץ. זה פשוט לא קשור. גם האומנים והבוהמים בניו יורק שוכרים ולא בעלי הדירות, והשכונות הטרנדיות מושכות שוכרים בעלי אופי שונה, לא רוכשים.
צעיר פחות | 15.07.10
44.
1 צודק, ויש עוד סיבות למה...
קניתם דירה בת"א ב 2 מליון ש"ח...תתחדשו. קודם כל שמתם השקעה ראשונית של לפחות 400 אלף (20%), כי תסכימו איתי שאם שמתם פחות, אתם יוצאים די מפגרים....מצויין. לבסוף תשלמו על הדירה בערך 3 מליון ש"ח אחרי כל הריביות, זה עוד מליון ש"ח. עכשיו תחשבו טוב. אם הייתם לוקחים את ה 400 אלף הראשוניים ומשקיעים אותם אפילו באפיקים סולידיים יחסית (10% תשואה לשנה), אחרי 20 שנה היו לכם כבר 2.7 מליון ש"ח (כי זה כל פעם 400 אלף+10% מהם+עשר אחוז מהתוספת וכן הלאה), ועוד הייתם חוסכים את המיליון של הריבית (תיאורטית אמנם)....עכשיו תחשבו מה כדאי לעשות... כל פלוץ יכול להגיד לכם שלא משתלם לקנות דירה עם פחות מ 60% מערך הנכס.).
שחר | 15.07.10
39.
מחירי הדירות ירדו כששוכרי הדירות יחזרו לעירם
ת"א מוצפת בצעירים מכל הארץ שבאים לחיות בה,הם אחד הגורמים ל"מחירי הבועה" .כשדמי השכירות הם גבוהים מאד ויש מי שמשלם אז טבעי הדבר שמחיר הדירות גבוהים וימשיכו לעלות,כשאותם צעירים יחזרו לעירם ולא יהיו קופצים על כל דירה המחירים ירדו החשבון הוא פשוט.
רוני | 15.07.10
35.
בעלי הדירות
בעלי הדירות בסופו של דבר לא מתעשרים מהשכירות. הם רק "מתחזרים" ובכך מתעללים בשוכרים. ורבותיי המצב הוא כזה לא רק בתל אביב אלא בכל איזור המרכז. יושבת לה גברת כבת 65 שגרה בבית פרטי נפלא ביישוב נחשב בכיוון צפון. יש לה שתי בנות שהיא רכשה להן שתי דירות בתל אביב כבר מזמן. כולם מסודרים, אבל היא רכשה עוד שלוש דירות חילקה אותן והשכירה אותן במחירים מופקעים לאנשים צעירים שבקושי מצליחים לשלם לה שלא לדבר על לאחסן דבר או שניים בדירות הקטנות שהיא "יצרה עבורם". היא ישנה טוב בלילה ומחכה שהשנה כבר תסתיים כדי שתוכל להעלות את השכר בעוד 500 ש"ח. מה אכפת לה? מה היא פראריית? כולם עושים את זה. ולכל אלו שמציעים לנו ללכת לגור במקום אחר: מסתבר ששם השכר לא זול בהרבה יותר - ההפרש ממילא הולך על נסיעות!
עינת | 15.07.10
33.
ל-21, את בטח סופר מיליונרית עם המשכנתא שלך רק 3700 שקל
אדם רגיל מישוב צריך לפחות מיליון שקל משכנתא, מה שעולה לו לפחות 7000 שקל בחודש בלי עלית ריבית. אני גר בשכירות בדירה שעולה 2 מיליון ומשלם 5 אלף בחודש. גם שיש לי 1.2 מיליון שקל בבנק במזומן הייתי משלם יותר משכנתא לקנות את הדירה מאשר לשכור את הדירה. לא תודה! מעדיף סכום בבנק ובלי להתחייב ל-20 שנה. מאיפה אני יודע אם תהיה לי עבודה ב-20 שנה הקרובות? הכסף שלי מיצר לי הכנסה וביטחון. מקסימום אני אעזוב את הדירה לדירה זולה יותר. אולי גם אני ארד מהארץ. הכי טוב להיות גמיש ולא להשתעבד לאף אחד, גם אם זה עולה יותר (וזה לא כיום).
המבין | 15.07.10
32.
צעירים בואו לחיפה-זול וכיף
אני ממליצה לחברה צעירים לעבור לחיפה, כן גם לי זה נראה בהתחלה כמו סוף העולם, אבל כמה שטעיתי, בחיפה יש אופציה תעסוקתית, מקומות בילוי מצויינים, שכר הדירה הוא בערך חצי מתל אביב, יש המון חברה צעירים, אל תשכחו שמדובר בעיר עם שתי אוניברסיטאות אז יש המון חברה איכותיים, בנוסף נוכחתי למצוא המון פעילויות תרבותיות, וחוף ים מקסים. לגבי זיהום האוויר, זה כבר כמה שנים שזיהום האויר בחיהם זהה לזה שבל אביב ומי שממש מכור למרכב, זה בסך הכל שעה נסיעה. ממליצה בחום
 | 15.07.10
29.
גר בת"א ב 3.5 חדרים וחייב לעזוב כי אין שום אפשרות להתקדם פה.
בעלי משפחות שרוצים דירת 5 חדרים פלוס, רצון מינימלי בעיניי למשפחה עם 3 ילדים, לא יכול לקנות בת"א, ולי יש כבר דירה שלי שקניתי לפני עליית המחירים מה יעשו זוגות צעירים שרק התחתנו ורוצים לקנות נכס. לצערנו רון חולדאי אתה מסלק את בעלי המשפחות מת"א. ת"א לא תהיה עיר עם ילדים מתרוצצים, רק עם צעירים שמעשנים גראס בדירות שכרות ישנות ורקובות, או עשירים שחיים במגדל בדירת יוקרה ובבוקר יורדים לחניון נכנסים לג'יפ ונוסעם לעבודה מחוץ לעיר כך שבמילא בת"א לא יראו אותם. מסקנה ת"א עיר למסוממים. חבל, כמי שגדל בת"א עצוב לראות את ההתדרדרות של העיר. עיר היא לא רק יופי של מגדלים חדשים, היא גם איכות האנשים בה!!!
 | 15.07.10
28.
ל 17 - יקירתי, הצעת את המיטה וכעת את ישנה בה.
ואני לא אומר זאת מרוע לב. בפעם הבאה שאת שוכרת דירה, וודאי מראש שמדובר בדירה איכותית, שמורה ומטופחת ואל תהססי לשאול שאלות ולתהות על קנקנו של בעל הדירה. אני נמצא באותה הדירה כבר 5 שנים ללא כל בעיות. אים צצה בעיה, אני דואג לתיקון ומפחית את העלות משכר הדירה, כפי שסיכמתי עם בעל הדירה. כך זה מתבצע במהירות והוא לא צריך להטריד את עצמו. הערה כללית לנאמר בתגובות: משכנתא כמוה כשכר דירה ל 30 שנה. אם אתם ממנפים למעלה מ-25% משכר הנטו שלכם, עדיף שתמשיכו לשכור ואת יתרת המזומנים שלכם תשקיעו!
זכוכית מגדלת | 15.07.10
27.
דיור לזוגות צעירים בתל אביב
זוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירות בצפון תל אביב אך לעומת זאת בדרום תל אביב המחירים זולים יותר מאשר ברעננה או כפר סבא. גם בערי השרון זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה. הבעיה איננה של ראשי הערים אלא של מנהל מקרקעי ישראל שלא מפשיר אדמות מדינה בזול ונותן לבעלי אדמות פרטיות לקבוע מחירים גבוהים במיוחד. בעיר המושבות הקרקע היתה זולה והיזמים בנו שכונות לתפארת, ניצלו את אחוזי הבנייה הנדיבים ומלאו את המקום בזוגות צעירים. חולדאי לא אשם, מאמינה שגם הוא היה רוצה לראות את בני השלושים רוכשים דירות בעיר. תל אביב היה עיר נפלאה בכל היבט תודות להנהגתו של חולדאי ולכן כולם רוצים לגור בה. צריך לפנות למר נתניהו הוגה רפורמות המנהל! בהצלחה
מרגלית | 15.07.10
26.
למס 1 - לא. תל אביב תהפוך למעין "נסיכות מונקו". נקיה ומצוחצחת, אך חסרת חיים.
למס. 1 - צר לי. הניתוח שלך לוקה בחסר. ניו-יורק היא עיר גדולה ומגוונת. גם כאשר מחירי הבתים במנהטן מרקיעי שחקים, ישנן עדיין שכונות זולות יותר בניו יורק, אשר מאפשרות את נוכחותם של סטודנטים, אמנים, מעצבים ואנשי בוהמה, שאולי הפרוטה אינה מצויה בכיסם, אולם הם שעושים את העיר למעניינת וכיפית לחיות בה. עם גירושם של האנשים המעניינים מתל אביב, היא צפויה לשקף את פניהם של האנשים שגרים בה כעת - משופצת, נקיה ועשירה, אולם גם קרה ומנוכרת, חסרת חיים ומשעממת. ואז יתעוררו כל העשירים, יבינו סביב וישאלו - איפה האופי של תל אביב שכולם דיברו עליו, ושעבורו שילמנו כל כך הרבה, לאן הוא נעלם?
אורן | 15.07.10
25.
תגובה ל- 1
תגיד לי על מה אתה מדבר?? אתה סתם בחור מתוסכל שכנראה לא אישרו לו בכלל משכנתא לקניית דירה ולכן אתה מתלהם בנוגע לכך שעדיף לשכור דירה מאשר לרכוש אותה, אתה יכול לרכוש דירה רק באשדוד?? אז תרכוש דירה באשדוד!! מה אתה מתנשא?? עובדה שרק את זה אתה יכול לרכוש (או אולי אשקלון...בת ים....), כל אחד כאן נהיה מומחה נדל"ן, תרד מהעץ שאתה חי בו ותתאים את עצמך לרמת החיים שאתה יכול להרשות לעצמך, אם אתה יכול להרשות לעצמך רק לגור במקום כמו אשקלון אז זאת הרמה שלך!! תתמודד עם זה יה בכיין !! אף אחד לא מכריח את כל אותם "צעירים" לרכוש דירה דווקא בת"א, ואני כבר מראש אומר לך שהמחירים רק יעלו, אז שכל הצעירים ה"מגניבים" האלה יחזירו את האף שלהם חזרה לקרקע ושירכשו דירה באשדוד, אשקלון, רחובות, חולון וכו', בערב שיקחו את האוטו ויסעו לבלות בת"א, מספיק עם ההתבכיינות הזאת של המחירים הגבוהים!! רוצים דירה משלכם? תעבדו קשה בשביל זה, ואם אינכם מסוגלים לרכוש דירה בת"א אז תרכשו דירה באיזור שמתאים ליכולתכם ! כל איזה ברמן הזוי שורף 80 אחוז מההכנסה החודשית שלו על שכר דירה במקום להשקיע בנכס אמיתי שיוכל להתגורר בו ולהנות ממנו. יאללה די להתבכיין ! באשקלון ניתן לרכוש דירה חדשה מקבלן, 3 חדרים עם מרפסת שמש, לובי מפואר וחנייה צמודה ב- 600 אלף ש"ח !! לא רוצים לגור באשקלון?? עובדה שרק את זה אתם יכולים להרשות לעצמכם מה שאומר בפועל שזאת הרמה שלכם! אז תתאימו את עצמכם לרמתכם ותתגוררו היכן שאתם יכולים להרשות לעצמכם! מדינה של מפונקים !! כולם רוצים לגור בת"א!! חבורה של הזויים. גם אני רוצה לגור בת"א, אבל רק ברחובות יכולתי באמת לרכוש דירה ושם אני חי כיום, בדירה חדשה ומושקעת משלי!!
ליאור | 15.07.10
23.
תגובה ל-16
לא מדויק בכלל. בד"כ שכירות של דירה זולה יותר ממשכנתא מקבילה לו היית קונה את אותה דירה. את ההפרש שים בצד, אחרי 20 שנה תוכל לקנות דירה בלי משכנתא. וגם נניח שהיית קונה דירה, לאנשים יש אשליה שהדירה שלהם. אבל היא לא. היא שייכת לבנק עד הלירה האחרונה שאתה משלם להם. קח בחשבון שיש עליות של מדד (אינפלציה) ו/או הריבית במשק. עם דירה אתה "תקוע" למשך הרבה זמן, גם היא גבר לא עונה לצרכים שלך ויש עוד ועוד. עובדה, רק במדינת ישראל אחוז בעלי הדירה הוא כ"כ גבוה. כלכלית, הרבה פעמים משתלם להמשיך לשכור.
המבין | 15.07.10
20.
מדינת ישראל חייבת לבנות מהר כ-100 אלף דירות כדי לשבור את השוק...
יש פתרון פשוט וצריך קצת אומץ. כאמור כאשר ההיצע יהיה גדול מהביקוש יהיה תחרות והמחירים ירדו. הבעיה נובעת מזה שהמבוססם קונים דירה שנייה ושלישית ורביעית וחמישית ומשכירים אותה לזוגות צעירים ועניים וכך גדל הפער. הפתרון כולל כמה שלבים 1) להציף את המדינה בכ-100 אלף דירות 2) לתת אותה במחיר עממי לאלה שמוכיחים כי אין להם דירות נוספות 3) לתגמל עוד יותר את אלו שיהיו מוכנים לקנות את הדירות בפריפריה אין שום סיבה שדירה 4 חדרים 100 מ"ר תעלה יותר מ- 600 אלף ש"ח בכל מקום בארץ. לכל קבלן שבונה ככה עדיין יש לו רווח נאה על כל דירה שמוכר. המדינה צריכה לעודד קבלנים שיבנו במחירים כאלה ע"י העדפה במכרזים ממשלתיים ומסירת עתודות קרקע לצורך הבנייה. ובא לציון גואל
משה | 15.07.10
18.
מה לעשות שמשכנתא זולה יותר ממחירי שכ"ד מופקעים?
בלית ברירה ואחרי שהצלחתי לגייס הון בסיסי, רכשתי דירה אחרי שבעלת הבית העלתה את השכ"ד בלי התרעה מוקדמת מ 3800 ש"ח ל 5000 ש"ח בחודש.. כעת אני משלמת משכנתא נמוכה מהשכ"ד המופקע קרי 3700 ש"ח. אז נניח שהריבית תעלה אפילו ל 5%... עדיין אשלם פחות משכנתא משכר הדירה המוטרף שרוצים פה ברמת השרון. אז אכפת לי לשלם דירה וחצי ל 23 שנה? ממש לא. הרי אם לא היתה לי דירה הייתי נידונה לשלם שכ"ד מופקע, לגור בדירות ג'יפה ולהיות נתונה לחסדיהם של בעלי בית קפריזים. מה שלי אכפת הוא שילדי ואנוכי יותר לא נהייה כלי משחק בידיהם של אנשים שיש להם ממון והם יכולים לשחק בחיים של אנשים בלי למצמץ. פה זה המקום להאיר את עינייהם של בעלי הדירות להשקעה שהם מתפרנסים מהשוכרים ויש גבול לזלזול ברמת האינטילגנציה של אנשים !
רמת שרונית | 15.07.10
17.
לגיא מרכז (1)
עקרונית אני מסכים עם רוב מה שכתבת לרבות עניין הבעלות על דירה מול אופצית ההשכרה. יחד עם זאת, נדמה לי שיש איזה פיספוס בסוף דבריך: אם מחיר השכירות והמשכנתא זהים - יותר משתלם לקנות את הדירה מהטעם הפשוט שבלי קשר לכמה שילמת בפועל (ואתה צודק זה בדר"כ כמעט כפול, לפחות במשכנתאות לטווח ארוך) הרי שבסוף חיי המשכנתא בצד אחד אתה נשאר עם דירה בבעלותך ובצד השני אתה לא נשאר עם דבר. אז למה אמרתי שאני מסכים עם תחילת דבריך ? כי בדר"כ המשכנתא (על דירה זהה בשווי) גבוהה יותר וזאת בנוסף לסכום ההתחלתי שיש לשלם - ואם עושים את החשבון מתברר שבשתי הדרכים נשארים עם אותו הסכום ואז ישנם יתרונות רבים לשכירת דירה על פני קניית הדירה.
א | 15.07.10
16.
ל 1 - בוא אאיר את עינייך:
מחירי דירות לרכישה עולים -> אנשים נשארים בשכירות כי לא יכולים לקנות->היצע השכירות מצטמצם-> מחירי שכירות גדלים-> רכישת דירה להשקעה ולהשכרה הופכת למשתלמת(ביקוש גדול ושכירות גבוהה)-> המשך ביקוש לדירות למכירה על תקן כל הקודם והמשלם הכי הרבה זוכה.->המשך עליית מחירי דירות למכירה->וחוזר חלילה. אפשר לומר שבסוף השוק יקרוס לתוך עצמו כי זה משפט נורא יפה אבל אין לו אחיזה אמפירית בשוק הנדלן הישראלי. דוגמא מהחיים: קנינו דירה בפתח תקווה לפני פחות שנתיים עם משכנתא והיא מושכרת. שווי השוק של הדירה עלה בערך ב 300,000. אחרי שנתיים העליתי את שכר הדירה ב 1000 ש"ח. הדייר לא עזב ואף חתם לאופציה עם תוספת בשנה השנייה. בניתי משכנתא באופן חכם בעלת החזר אגרסיבי שהולך ופוחת (כי רוב התשלום יורד מהקרן ולא מהריבית). היום יש לי כבר רווח נקי מההשכרה+חסכונות חדשים ואני בדרך לרכישת דירה נוספת למגורים. בינתיים אנו+ילדים, גרים אצל ההורים עד שנעבור. לא אידיאלי אבל אף אחד לא מתלונן. למי שהבנקים לא נותנים יותר משכנתא, או נותנים פחות מדי, יש אפשרויות מימון עקיפות ולגיטימיות (אבל אל תתקרבו לשוק אפור וכל מיני חרטות) ואני מצליח היום לרכוש דירה עם הון עצמי של 20%!! צריך להיות יצירתיים ולא לחשוב כמו העדר, וכן להקריב קצת קורבנות ולחסוך בהוצאות מיותרות.
אביב | 15.07.10
14.
אז מה בדיוק אתה מציע שנעשה מר גיא מהמרכז?
נמשיך לגור לעד בשכירות בעלות מטורפת,ולא רק בל אביב העלות מטורפת, בדירות מעפניות שלא שוות אפילו חצי משכר דירה, עם בעלי דירה קפריזים שכל שנה מעלים את מחיר ב 500 ש"ח, שכל תיקון של אינסטלטור מצריך תחנונים של שעות ואח"כ תחנונים להחזר הכסף. בבנייני מוזנחים ומטונפים כי כל הדירות מושכרת ולאף אחד לא אכפת. איזה פתרון אר אה מציע שהוא לאלחת משכנתא ולברוח מכל התל אביביות המופקעת הזו? למשהו ירוק יותר, נק יותר נעים יותר והגיוני יותר.
מושית | 15.07.10
13.
סתם דוגמא
למשל עבור המשכנתא שאני צריך לקחת, הריבית לבנק היא מה שאני אשלם לשכירות תוך 6 שנים עבור שכר דירה "לא גבוה" (במרכז) של 4000 ש"ח לחודש. אם אקח את המשכנתא, בהנחה שעם המשכורת שלי והמחירים היום אני לא יכול לחסוך שום דבר, בעוד עשרים שנה הדירה תהיה שלי, ודירה היא כסף ונכס שאפשר להוריש לילדים. בעוד שאם הייתי שוכר דירה במחיר של 4000 ש"ח הייתי מוציא המון כסף, ולמעשה בעוד 20 שנה הייתי נשאר ללא כלום. כמישהו ששוכר דירות מחוסר ברירה כבר כמה וכמה שנים, אתה לא מכניס למשוואה את עניין בעל הבית, שמעלה מחיר שכירות על פי השוק היום, שמחליט למכור את הנכס ושולח אותך לחפש דירה, את הסביבה הלא יציבה לילדים, כי מה לעשות החיים של הילד קשים מאוד אם הוא צריך לעבור כל שנתיים דירה - ובטח לא תמיד לאותו מקום, כי מחירי השכירות קופצים, אין מצאי דירות וכו'. בארץ מניסיוני והבנתי מי שיכול לרכוש דירה שיקנה. מי שלא צפויים לו חיים הרבה פחות קלים.
מסביר ל 1 | 15.07.10
11.
אני הומלס עם לפ טופ ואני בגיל 50
אני הומלס עם לפ טופ ואני בגיל 50. אין לי דירה, אין לי אוטו, אני אקדמאי, רווק, שמאלני, חילוני כשר, והומלס. לא היה ולא יהיה לי סיכוי לקנות דירה בישראל. אין טעם להסביר מדוע , כולכם יודעים מדוע. מחוסרי הדיור חייבים להתארגן ולתבוע בבתי משפט בינלאומיים את הממסד , על הפרת זכויות אדם (זכות לדיור) ועל פגיעה בקנין הפרטי (שיעבוד לשכר דירה עושק ו/או למשכנתאות עושקות). הכוונה לתבוע את הממסד לדורותיו בין השנים 1975 - 2010 , שנים בהן לא נעשה שום דבר מצד השלטון כדי להפסיק את המשבר בתחום הדיור. מדוע בבתי דין בינלאומיים כולל לזכויות אדם ? כי לא נראה שבישראל ייעשה אי פעם צדק בתחום הדיור.
הומלס עם לפ טופ | 15.07.10
10.
שכר דירה מובקר.לגיא
בעל הדירה 3חדרים בתל אביב בצפון העיר מזכיר אותה ב4000-4500שקל לחודש שווי הנכס1.8-2מיליון שקל.אז זה נותן לבעל הדירה משהו כמו 2% לשנה.הוא גם צריך לתחזק את הבית:הדוד דולף.התפוצץ הצינור.ברז דולף.נזילה בשירותים,וכו.......בילבול מוח.אולי עדיף לו למכור אותה ולהשקיע את כסף שעושה יותר מ2% בשנה ועם הרבה הרבה פחות בילבולי מוח.?אז תודה רבה לבעלי הדירות שמוכנים להפקיד בידינו את הנכס כל כך יקר שלהם.
מריומה | 15.07.10
5.
בחולון המגמה הזו כבר 10 שנים. דירות לזקנים בכדי לצמצם את מערכת החינוך ,הרווחה,וכל הנלווים לכך
בחולון כבר עשור שהעיר מזדקנת סוגרים גני ילדים בסיטונאות ובמקומם פותחים מועדוני קשישים . העיר לא מעוניינת בילדים כלל כי זה הוצאות גדולות . עדיף זקנים עשירים ולא משפחות מרובות ילדים. טוב שיש את שס שתגדיל משמעותית את ריבוי הילודה. כאילו עיר הילדים.
מיכל | 15.07.10
1.
תל אביב ממשיכה להידמות לניו יורק
הכתבה רק ממחישה עד כמה מחירי הנדל"ן בישראל מרקיעי שחקים. בפועל מה שקורה הוא שאותם אנשים בני 45 רכשו בחלק מהמקרים דירות להשקעה כדי שהם יכולו להשכיר אותם במחירים מופקעים לשוכרים צעירים בני 24-35 שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה וגם כנראה לא יצליחו לצבור הון התחלתי עד גיל 50. אנחנו הולכים למודל שבו מתנהל שוק הדיור במנהטן. הדירות כולן מושכרות ואין לזוגות צעירים יכולת לרכוש נכס על שמם. האם זה כ"כ גרוע? אני לא בטוח משום מה החברה הישראלית מקדשת את תרבות בעלות על הנכס במקום את איכות החיים והתאמה של רמת ההוצאות ורמת החיים לרמת ההכנסה. צריך באמצעות חוקית להבטיח גם את ההכנסה של בעל הנכס אבל גם את ביטחון הדייר ואיכות המוצר שהוא מקבל, או במילים אחרות להתחיל לאכוף את חוק הגנת הדייר ולא לאפשר למשכירים להתנות אותו במסגרת החוזים. ושלא כל מיני בעלי אינטרסים יפחידו אותנו עם זה שלא יהיה שוק של השכרות כי גם יהיה שוק וגם אותם אנשים שלא רוצים להשכיר בתנאים כאלו לא יקנו דירות להשקעה ואז מלאי הדירות הפנויות יגדל ומחירי הדירות יפחתו. לכל אותם זוגות שרצים לעבר המשכנתא, אומנם על פניו נראה כי סכום ההחזר החודשי שתשלמו על המשכנתא הוא מאוד קרוב לסכום שכר הדירה המופקע אותו אתם משלמים לבעל הבית אבל האם שיקללתם בסוף תקופת המשכנתא כמה היא באמת עלתה לכם?! תנסו לשאול את פקיד הבנק את השאלה הזאת, לא בטוח שתקבלו תשובה עניינית.
גיא | 15.07.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת