אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הקטלוג השלם של ההייטק, חלק ב': טכנולוגיה יפה, חבל שהיא לא עובדת

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
המון תגובות למאמר "לא משעשע"
המון אנשים לא השתעשו וממש נעלבו אולי הכותב דרך על כמה יבלות בדרך, אולי המוני סטארטאפסטים נכשלים קוראים פה אבל אותי זה הצחיק ושיעשע. אגב יש לי סטארטאפ בכיס, ואני והשותף שלי רק נעשה סקר היתכנות והשאר יהיה הסטוריה ( הוא אמר שיש לו חבר שמבין בנושא והוא ישאל אותו).
גרופי | 02.08.10
38.
מי זה נעם זיו?
פילוסוף? איש היי טק? בכל מקרה...הכי נוח זה לשבת במשרד ממזוג ולתת עצות או ביקורת על מי/מה מצליח או מי/מה לא...גם הכי נוח לעבוד כבר בחברה מבוססת היטב ולתת עצות. אז נכון, כלום אינו חדש, יש כאלו שיש להם רעיונות טובים ויש כאלו שלא, יש כאלו שמשקיעים בהרבה שטויות ויש כאלו שרק משקיעים בדברים שכבר מבוססים...כך או כך הגדולה זה ליצור משהו מרעיון ולראות את הרעיון מבשיל, לשם כך לא מספיק רק כסף צריך גם מזל... כך שאם לכותב לא היה רעיון יצירתי או פטנט וניסה לבדו להקים מיזם מכלום, העצות שלו אומנם אולי "חשובות" אך בהחלט אין לקחת אותם בכזה כובד ראש. צא מהמשרד מר כותב יקר, ונסה להקים לבדך מיזם מדהים ונראה אותך, אחרת..קצת מתינות בביקרות לא תזיק לך.
רון | 27.07.10
37.
אם המוצר שלי היה בלון אחרי כתבה כזו הוא היה מתפוצץ , במקרה שלי מצחוק.
כיום אני מפתח מוצר בתחום האינטרנט, לא כותב מהו, כי אז תגידו שהתגובה שלי היא פרסומת למוצר, נו באמת. לעניין הכתבה : 1. כתוב יפה מצחיק ומצוין. 2. הכותב חושב כמשקיע. 3. משקיעים חשיבתם היא דרך החור של הגרוש. 4. משקיעים מיצירים (ההפך מרחב) את היצירתיות של הסטארטאפיסט. 5. משקיעים אשר מתערבים בראש היצירתי של הסטארטפיסט, לפעמים הם אלו אשר גורמים לכשלון הסטארטאפ. 6. סטארטאפיסט בנשמה כדאי לו להתרחק ממשקיעים עד לשלב שבו המשקיעים מחפשים אותו, זה שלב שבו יש מספיק לקוחות. 7. סטארטאפ בנוי על כ- 30% מוצר ו 70 % שיווק ככל שהיחס ישתנה בעתיד זה אומר שהדרך והמוצר נכונים. 8. לא מעט סטארטפים מוצלחים שהפכו לחברות התחילו ללא משקיעים. 9. אחד שמקים סטארטאפ וחושב על exit בראשית הדרך, כמהות הכל, לרוב ימצא בדרך ללא מוצא. 10. לסיכום סטארטאפיסט צריך להאמין במשפט : ואף על פי כן נוע תנוע.
שמורת טבע קפיטליסטית | 27.07.10
35.
תרבות שפת הרחוב/ החברה- ה"כזה , כאילו" מצביעה גם על תפיסת העולם של התקופה.
אז מה הפלא שכוכב נולד בראש מצעד הצפיה(רייטינג בלע"ז) וביזבוז הזמן בכך, יום אחר יום. מצגת (פרזנטציה) זה העיקר אצל הרבה הוזים ושרלטנים, לכן הדוגמאות לעיל אינן מחדשות דבר, ושלא יחשבו אנשי ה"היי-טק" האלקטרוני שרק בתחומם זה קיים. לכו אל הפוליטיקאים ולימדו מהם מה זה שיווק של כזה כאילו ! . אולי מוטב לצפות ב"גשש החיור", החיוור", ולצחוק גם בדרך אל הבנק(משקיעים), שם משאירים רובם חובות, או חוזריםבמפח נפש.
מייק | 27.07.10
34.
העולם השתנה
למי שלא שם לב ב 50 שנים האחרונות של המאה הקודמת בורסות בעולם הניבו תשואות יפות מעל לאינפלציה באופן עקבי. אבל מאז התפוצצו מספר בועות והבורסות לא ממש מצליחות לחזור לרמות שבהן היו לפני 10 שנים. 10 שנים! יש כאן שינוי מהותי בכיוון הכללי. מי שרוצה לעשות כסף שישקיע בחשבון חיסכון בריבית. כל היתר פועלים ברמות סיכון הרבה יותר גבוהות ובטווח הארוך המשקיע עם חשבון החיסכון יעשה יותר כסף. כן אני יודע מה הדבר אומר, כולנו נהיינו יותר ענים. זאת המגמה החדשה בעולם.
 | 27.07.10
31.
אוסף של שטויות - הנה הדרך האמיתית לנבא הצלחה של סטארטאפ
זה בכלל לא חשוב איזה מוצר אתה מפתח, כמה צריך אותו בשוק, האם יש לו או אין לו מתחרים ואיזה פתרון טכנולוגי אתה מציע. יש רק דבר אחד: האם היזם הוא "תותח" מכירות שמסוגל לעשות שני דברים: 1. להביא משקיעים 2. להביא לקוחות כל השאר לא ממש חשוב. הרבה סטארטאפים גייסו על בסיס רעיון מסויים ובסוף פיתחו משהו אחר לגמרי כי הרעיון הראשון לא הצליח או לא נמכר ובסוף הצליחו בגדול. זאת כיוון שהיזמים ידעו להביא כספים, לשנות במהירות את המיקוד ולהביא מוצר שיתאים ללקוחות. עבדתי אצל שי אגסי. היה לו מוצר לא משהו, היו לו לפחות 4-5 מתחרים לא פחות טובים, אף אחד לא באמת היה צריך "פורטל ארגוני" וזה בטח לא היה מהפכני או חדשני. אבל SAP קנו אותו ב400 מליון דולר והשאר הסטוריה (ואגב מיד אחר כך זרקו את כל הקוד שהוא כתב לפח). גם הרעיון הנוכחי שלו המכונית החשמלית קיימת מאז תחילת המאה ורבים וטובים נכשלו וכבר היום יש כמה מתחרים רציניים. אבל מר אגסי, כמו שמכר פורטלים בעשרות מליוני דולרים יודע לגייס כמעט מליארד דולר מגופים מכובדים, יידע גם להרים את המיזם איפה שהשאר נכשלו (ואגב, אין לו שום השכלה או ידע בתחום הרכב או המכונאות).
סטארטאפיסט | 27.07.10
28.
לאבנר התותח (מגיב 4) ולשאר המגיבים
אבנר תותחי היקר - אם נעם שרף עצמו בטור הקודם - מה לך כי קראת גם את טורו הנוכחי? ולענין עצמו - בשתי הכתבות שפורסמו עד כה מתוארות תופעות משדה היזמות הישראלית באופן משעשע, תוך התמקדות בנקודות לא מי יודע מה חיוביות. ישנם גם צדדים חיוביים רבים בתחום אך אני נהניתי מההומור העצמי ושמחתי להזדמנות לחייך. אני נמנה אגב עם אלה ש"חטפו" בטור הראשון - בוגרי חברות כמו קומברס הפועלים כמשקיעים בחייהם השניים, בימים בהם אינם נוסעים ליוקנעם.
משתאה | 27.07.10
26.
מה עם השרלטנים האמיתים ?
לא המאמר וגם אף אחד מכל המגיבים לא התיחס למקרה, של יכולת ההבחנה של המשקיעים בין אותם יזמים 'אמיתיים' שרק נראים כמו שרלטנים היות ואין להם מימון מינימלי כל שהוא להראות היתכנות סבירה לבין סתם שרלטנים שמהווים את רוב הפונים לקרנות הון סיכון. דוגמא (בטח יש דוגמאות טובות יותר ) לכוונתי, גם שמבקשים הלוואה מהבנק, הבנק דוחה בקשות ללא איזה סוג של ערבון. בטוח שמכל אותם מבקשים שנדחו היו גם כאלה שלמרות שלא היו להם ערבונות כלשהם הם היו מחזירים את ההלוואה כנדרש
אבי  | 27.07.10
22.
ל- 18 איך מזהים סטארטאפיסט מצליח
רק יוצאי 8200 - כי הרי כל סטארטאפ שהם נגעו בו הצליח. עדיפות לאשכנזים - כי החפיפניקיות שייכת לכל השאר. ברצינות, מר כותב נכבד - לא השארת פתח לאף אחד לחמוק דרכו. כל מי שיש לו טיפת מודעות וקצת שכל יש לו סיכוי להכנס לסטטיסטיקה של 5 אחוזי ההצלחה בתחום הטכנולוגי. כן גם מודעות ואפילו הרבה שכל לא יכולים להציל אותם מהמשוואה של סך כל ההצלחות. להיות יזם זה לא רק לחלום על אקזיט, זה גם לחלום על יצירה משלך, על הטבעת חותם, על תרומה. יותר מהכל להיות יזם זה לבחור במסע ארוך, מפרך, בלי תוצאות מובטחות, אבל אין סוף תובנות על עצמך, על הסובבים אותך, ועל אלו שרק יודעים להכתיר את עצמם כמבקרים. כפי שנאמר אם אתה לא יודע לבצע - תדריך (או תבקר).
אלכסנדר השוחי | 27.07.10
20.
חוסר יצירתיות לצד חוסר הבנה בסיסית
אולי עשית 2-3 השקעות שהצליחו באקלים ב- VC הישראלי, ולכן אתה חושב שאתה יודע "לזהות" את המוצר הבא. את השטויות שרשמת כאן כל ילד שסיים תיכון יכול לתאר, אבל לצערי אתה מתעסק בתחום ובכלל חוסר הפתיחות שלך והפסילה המוקדמת שלך, כמו גם הרבה משקיעים אחרים בארץ, תגרום להמון עסקים עם פוטנציאל אדיר לא לקבל מימון מתאים ובכך בעצם לעולם לא להתממש. פיתוח דקדוק אוניברסלי? למה הממציא צריך להיות בלשן? בגדול כמעט כל המקרים עליהם כתבת הם או חסרי אמינות, או שגם הורי המשקיע לא היו נותני לו שקל לפתח. החכמה הגדולה היא לא לכתוב איך לזהות מה לא עובד, אלא איך לזהות מה כן בעל פוטנציאל- לאו דווקא מוצר מהפכני אלא מוצר עם פוטנציאל מכירות חזק, בשאיפה גם כזה שמהווה פלטפורמה למוצרים נוספים. פטנט הוא לא חובה אם יש למוצר יתרונות בכניסה לשוק ויצירת מחסומים לכניסת מתחרים, וכמובן איכות הצוות המפתח.
צביקה | 27.07.10
19.
שטחיות במסווה של חביבות-כל כך אופייני למשקיעים מתחכמים
ביזבזתי זמן וקראתי את מה שכתבת וזו דעתי: 1. הכותרת - לוגו מבטיח כמו פרומו של אילנה דיין ומאחוריו ריק מוחלט. 2. כמה פעמים אמרו על פרוייקט או רעיון ש"אי אפשר" "עובדים על זה כבר 50 שנה" וכשבודקים לעומק מגלים שאלה ש"עבדו על זה" היו לא יוצלחים שקפצו מנושא לנושא כי זה היה "הדבר המקובל", היו שטחיים (ממש כמו המאמר שכתבת), לא התמידו במחקר והוציאו שם רע לתחום שלם דבר שהדיר רגליהם של אנשים רציניים מהתחום לשנים? כאן לפעמים ניתן לזהות הזדמנות ולהיכנס לתחום שאין בו מתחרים ולהיות ראשונים. לדוגמה- תחום התרופות הגנריות של טבע. לדוגמה - פרופ' עדה רוזן. שורה תחתונה - כמו אצל הרבה משקיעים, הפוזה, הדיבור הנכון, התשובה שתרצה את השומע הם חזות הכל וזה חשוב יותר מהתוכן. חבל.
דוד | 27.07.10
17.
החפיפניקיות שולטת
אצל ישראלים רבים לא מבחינים בין חזון, יוזמה ומעוף לבין עסקים וצמיחה ולקוחות. מה שמתאר כאן הכותב בצורה באמת משעשעת היא מציאות שאצלנו הישראלים היא לחם חוקנו - רק תנו לנו להמציא רעיון ולהרביץ איזה אקזיט נחמד בכמה מיליוני ועשרות ומאות מיליוני דולרים. הלקוחות? - מי אלה? התהליך העסקי - למה צריך כזה? אצל הפסיכולוגים אני מניח שחבר'ה כאלה היו נחשבים ילדותיים.
שרון אביגדור | 27.07.10
15.
מעניין לראות את הפורטפוליו של ההשקעות של בעל הטור...
עובדה ראשונה היא, שרוב הסטארטאפים לא יצליחו אם לא ישקיעו בהם, כך שלא ניתן לדעת בדיעבד - אם המשקיעים חששו - האם זה נפל מחוסר תקציב או באמת מחוסר יכולת. עובדה שניה היא, שאנחנו כמעט ולא שומעים על סטארטאפים שהושקע בהם כסף רב והם התפוגגו. במקרה הטוב, אנחנו שומעים על אלה שנמכרו במחיר הפסד בסוף, וגם זה פרסום קטן. מה שנשאר לנו בזכרון זה אותם סטארטאפים שהושקע בהם כסף והם הצליחו, ואז המשקיעים בטוחים שהם יודעים בדיוק לזהות השקעה. למי שלא שם לב, כותב הטור מתנהג בדיוק באותה צורה שהוא מתאר את הסטארטאפיסטים - הוא בעצם טוען לפטנט על "כך תגלה סטארטאפיסט שרלטן", ולו היה מפעיל את הפטנט על עצמו, היה נופל ברוב הקטגוריות. מזכיר לכולם שבעשור האחרון, התשואה של תעשיית הון הסיכון היתה שלילית, כך שכנראה הם לא בדיוק אינטליגנטיים יותר מהסטארטאפיסטים.
אלוף במיל | 27.07.10
14.
אין פה שום תסמונת- יחסית לנורמה.....
כל חדשנות, באשר היא, נתקלת תחילה בספקנות מול הקיים, והמקובע בתודעתנו. מילא, אם כל הגאונים מטעם עצמם, היו הצלחה מסחררת...אבל סיכויי ההצלחה (להפוך לחברה משמעותית, על בסיס הרעיון) הם אפסיים, לכל היותר אחוזים בודדים. על בסיס הנתונים, לא מובנת לי האדנות והפטרונות של הכותב... כאילו הוא ושכמותו, מצויידים בכלים לסינון המוץ מן התבן... קצת סבלנות וסובלנות...אם לא ננסה, כולל דברים הזויים ומטורפים....לאן נגיע??? להזכירכם, כיצד התקבלו המכוניות הראשונות, על ידי העגלונים, ששלטו אז בתעשיית התחבורה....
עופר | 27.07.10
13.
סטיב גובס
מענין מה היה נעם זיו כותב לו פגש את סטיב גובס בדיוק בתקופה שנזרק מאפל... הרי הוא היה מגדירו כחולה בתסמונת האוטודידקט דה לה שמטעס. כנל כל האוטודידקטים הבאים: ביל גייטס סטף ורטהימר מרק צוקרברג מייקל דל לארי אולסון ורבים וטובים. יזמות זה מסע ארוך וקשה והנה הם הצליחו למרות התסמונת
איש | 27.07.10
8.
למגיב 7-ילדותיות
לדעתי מדובר בקבדים עמוקים של המסרים התרבותיים,כלומר,תרבות. יש כמה מושגים המאפיינים זאת. הראשון- "כאילו".זו מילה שמשמעותה=שום דבר אינו באמת מה שהוא. זה איום.אנשים משמתמשים במילה זו בכל חמש מילים היוצאות מפיהם.מנטלית הם למעשה לא מתכוונים לשום דבר שהם אומרים. השני-"אין מה לעשות".המשמעות-לא כדאי להתאמץ ולהשקיע.לא כדאי להיות איכפתי. מתחבר מצויין עם "אני לא פראייר". השלישי-"חב"ז".אם חב"ז אז בשביל מה לטרוח ולהשקיע. תרבות מעודדת לא כלום.
אבנר | 27.07.10
7.
החפיפניקיות שולטת
אצל ישראלים רבים לא מבחינים בין חזון, יוזמה ומעוף לבין עסקים וצמיחה ולקוחות. מה שמתאר כאן הכותב בצורה באמת משעשעת היא מציאות שאצלנו הישראלים היא לחם חוקנו - רק תנו לנו להמציא רעיון ולהרביץ איזה אקזיט נחמד בכמה מיליוני ועשרות ומאות מיליוני דולרים. הלקוחות? - מי אלה? התהליך העסקי - למה צריך כזה? אצל הפסיכולוגים אני מניח שחבר'ה כאלה היו נחשבים ילדותיים.
שרון אביגדור | 27.07.10
6.
מאמר נכתב ע"י איש חסר חזון?
100% מהסטרטאפים נופלים ברשימה שלך. המשקיעים 90% מהזמן לא מבינים דבר וחצי דבר, הם כמו מבקרי מסעדות. אם אתה צנוע, מדבר בתכלס על מה שיש לך ומה באמת יכול להיות - המשקיעים רואים בזה חולשה שאתה לא שואף מספיק גבוה. אם אתה מגזים ומנפח את המוצר מעבר למה שהוא באמת - אז אתה יהיר. משקיעים הם כמו בחורות, כל עוד תיגש, זה רק עניין של זמן.
- | 27.07.10
2.
איזה שטויות.... 90% בכלל לא רוצים לפתח כלום
אלא לקבל כספים בשביל בלוף ולשבת כל היום עם קטלוגים של גיפים וחופשות בחו"ל... תנסה להזיז אותם לפעולה והם מתעלפים ממאמץ.... אם יהיה להם מזל איזו חברה תקנה את ה- Slideware שלהם (שזה המוצר היחידי שהם פיתחו בפועל) והם יעשו אקזיט קטן, רק שלרוב זה לא קורה ואחרי שהכסף נגמר הם משנים את השלט בכניסה לחדרון (משרדי החברה) לשם הבא שהצליחו לגייס כסף עבורו. התהליך הומצא ע"י מוטי גורה בתחילת שנות ה-90 עוד כשהיה ב- ADACOM.... חה חה חה, צוחק מי שצוחק אחרון...
דני מ | 27.07.10
1.
בכל פעם שאני מדבר עם אחד מאלו הסובלים מהתסמונות המוזכרות לעיל
בכל פעם שאני מדבר עם אחד מאלו הסובלים מהתסמונות המוזכרות לעיל, אני לא יודע מה אני יותר, משועשע או מופתע. אבל הכל התחוור לי כשהתחילו תוכניות הריאליטי וכוכב נולד בראשם. אנשים פשוט עם אפס מודעות עצמית, בטוחים שהם יודעים לשיר ובטוחים שרק צריך לגלות אותם והם יהיו איל גולן הבא מינימום. חוסר ידע וחוסר מודעות עצמית.
ירון | 27.07.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת