אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האב הגדול ישמור עלינו בכביש

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הגבלת מהירות טובה חוץ ממצב חירום
אני מסכים שזה רעיון נכון ,אולם יש מצבים שבהם כן צריך לעבור על המהירות המותרת: למשל - מבצעים עקיפה שבמהלכה ,הנסיבות משתנות והיא נהפכת למסוכנת. במצב כזה ,על הרכב לנסוע במהירות מופרזת ,כדי להשלים את העקיפה (ולמנוע תאונה). אם החוק היה עובר - זה יכול לגרום לתאונה. לכן ,המהירות המותרת נכנסה בתור שיקול-דעת לנהג ,ולא הכרח. יחד-עם-זאת ,ייתכן שכדאי ליצור 2 מהירויות מותרות: אחת רגילה ,והשניה במצבי חירום ,ובמצב חירום ,על הנהג לרשום את הסיבה בגללה נסע במהירות מופרזת.
 | 17.08.10
2.
מחקר כבר התבצע בנושא בבריטניה
שלום רב, מחשבה שעל-פניו נראית נכונה, אך הוצאת השליטה מהאדם כבר נשקלה בבריטניה. התוצאה היתה הפוך מהציפיות. קודם כל נזכיר כי בניגוד לתפיסה המקובלת, הגבלת המהירות ל-90 בכבישים מהירים התבצעה לא בשביל בטיחות, כי אם לחסוך בצריכת הנפט של המדינות השונות. הצריכה הממוצעת לק"מ של מכוניות משנות ה-70 הייתה יעילה במהירות זו. אז חוקקו חוקים (לא רק בישראל) להגבלת המהירות, תוך אריזה של בטיחות, כך שהציבור יציית. עולה השאלה מדוע דווקא חוק זה נאכף באופן הדוק כל-כך, אולי המדינה לא רק רוצה לחסוך בהוצאות על נפט, אלא גם להרוויח מטבע האדם לנסוע שלא במהירות מופרזת? הרי גם על-פי משטרת התנועה עצמה, ולא משנה כמה ישחקו הם עם הסטטיסטיקה, מהירות נסיעה מעל החוק אינה הגורם מספר 1 (או 5) לתאונות. ובכל מקרה, כמו שנאמר בכתבה זו, המהירות הממוצעת בכבישי ישראל (בהורדה של רכב כבד) היא בסביבות ה-120. כלומר, הסיכוי של המדינה להרוויח כסף מהמגבלה הוא כ-80% בכל פעם שאקדח ליזר מכוון על נהגי ישראל בכביש מהיר (או בכזה הנראה כזה). המהירות המסוכנת היא המהירות המופרזת, זו שאינה מתאימה לתנאי הדרך, אך כיצד ניתן לחשב מהירות זו? יש להתחשב בגורמים רבים: מצב הפיסי של הכביש, מצב מזג האויר, הראות, מתווה הכביש, עומס התנועה, הולכי הרגל, רוכבי האופניים, הכירות עם הכביש, שלטים, בלת"מים ואפילו הנוף. אין קשר בין מהירות מופרזת למהירות מעל החוק, שהרי מהירות מעל החוק קובעת רף אחד בלבד לכביש של מאות קילומטרים בעוד שלא יתכן שמהירות זו נכונה לכל נקודה בו. ולכן יתכן מאוד כי במקטעים מסוימים היא נמוכה משמעותית מהמהירות הסבירה, ובמקטעים אחרים היא גבוהה משמעותית. בשל מגוון הקריטריונים, אף מערכת אלקטרונית לא תוכל לחשב מהירות מופרזת, בשביל זה קיים המוח האנושי. הוצאת שליטה מהמוח האנושי, עד כמה שאנו מזלזלים בו לפעמים, רק תסכן את הנהגים. נודה באמת, המגבלות הנוכחיות הושארו בעיקר בכדי לייצר יותר "מפגשי נהג-שוטר", ובכדי להכניס כסף לקופה הציבורית. וברגע שנודה באמת זו, ניתן יהיה להתייחס לדוחות התנועה בקטגוריה זו כמס כבישים, או סוף סוף כפי שח"כ מופז בעבר ניסה להוביל, להעלות את הרף כך שיהיה הגיוני, ולאחר מכן כאשר לא כולנו נהיה עבריינים, לאכוף עבירה זו.
 | 15.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת