אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יו"ר התעשייה האווירית: "אם היינו יכולים, היינו מפטרים יותר עובדים"

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
יוצאי החיל
יש במיפעל אלפי יוצאי חיל האויר. מקבלי פנסיה מצהל. ולא תורמים למען המיפעל.בכלום כנ"ל וועד העובדים...שלדעתי המושחת ביותר בארץ!!!! הם הכניסו למיפעל אלפי בני מישפחה .בקביעות מלאה. יש אנשי וועד שדומים לאנשי מאפיה יושבים בוועד עשרות שנים וחוגגים בלי סוף על חשבון המיפעל!!!! על כך יש לתת את הדעת. להגביל את הקדנציה של חברי הוועד לשתי _קדניצית בילבד......יש להנהלה יד ורגל בתוך מה שקורה בתעשיה האווירית מיזה שנים בושה אנשי חלם....
אליהו | 15.08.10
55.
ל#39 - בדקתי והתברר שאומנם יש סמנכ"ל לתפקידים מיוחדים- איש עם תמונה שם וקורות חיים
כנראה שהאיש עומד בראש סולם עם אחריות גדולה מאוד ומתחתיו נמצאים מאות עובדים וכולם עוסקים בתפקידים מיוחדים? מעשים שהם סודיים ומסווגים, הרי לא מפרסמים אזי, מדוע הנושא הזה כן מפורסם? הפרסום הוא של הנהלת התע"א = לשכת הדובר. אם אני טועה? שמישהו יתקן אותי.
ממוש | 15.08.10
51.
וידוי: הייתי מהנדס "חוקר" שם עשרות שנים. נמלטתי בהזדמנות ראשונה. למרות השכר הנהדר...
התע"א היא מתכון לבינוניים. רק הבינוניים והחלקלקים מצליחים לעלות שם מעלה מעלה ולהישאר נאמן לעצמך. לא קל שם לשרוד. המערכת שוחקת אותך. השכר אומנם לא רע, אבל המנהלים הכ"כ גרועים והמערכת המסורבלת שוחקת אותך עד דק. רק המחשבה על חיי בתע"א היא סיוט לילה.
יחיאל | 15.08.10
50.
אתם יודעים מה השכר של יאיר שמיר?
לכל המגיבים שדרשו שיאיר שמיר קודם יוריד את ה"שכר האסטרונומי" שלו: אתם יודעים מה השכר שלו בתוך יו"ר תעשיה אווירית? 0 כן, אפס ש"ח. והמנכ"ל מרוויח כ45 אלף בחודש. נכון שיש במטה החברה יותר מדי פקידים, שמרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש בלי לתרום יותר מדי לתעשיה אווירית, אבל זה לא מבטל את העובדה שיש מאות עובדים שפשוט לא עושים כלום ולא שווים כלום וצריך להעיף אותם הביתה ויפה שעה אחת קודם.
אלכס | 15.08.10
49.
הפרטת תעשיה אוירית
או מדובר בחכמי חלם או אנשים ללא מחשבה ניתן לראות את הפרטת חברת בזק ,החברה נמכרה לקבוצת סבאן במחיר הבסורדי של מילירד ש"ח לפני כ 5 שנים . קבוצת סבאן מכרה את חברת בזק לאלביץ במחיר של כ 7 מילירד ש"ח לאחר מימוש רוב הנכסים . שאלתי מדוע אף אחד לא נותן את הדין בגין מכירה נמוכה של חברת בזק לקבוצת סבאן . פיטורי עובדים זה כסף קטן , ההפרטה משתלמת יותר לרוכשים ולא עובדים .
אבי  | 15.08.10
48.
תגובה ל-11
את לא לבד יקירתי אני איתך באותה סיטואציה ובאותה סירה בעלי עובד למעלה מ-25 שנה בתעשיה אוירית ותמיד תמיד חיינו אני והילדים בצמצום תמיד הוא טען שהוא מרויח זעום לא ויתרתי ופניתי לערכאות , היום אני בהליך גירושים מחזקת את ידיך ומקווה שתצליחי (קחי עו"ד טוב וחזק שיפתח את כל תיבת הפנדורה הזו ושהאמת תצא לאור, חזקי ואמצי!!!)
אני מאותו מקום | 15.08.10
47.
תפקידו של מנכ"ל חייב לכלול גם שימור מקומות עבודה
הצלחתו של מנכ"ל בשוק הציבורי והפרטי חייבת להימדד לא רק לפי הרווח שהוא משיג - אלא גם ביכולתו לשמר ולייצר מקומות עבודה. הרי התירוץ להפרטה תמיד "הם מייצרים מקומות עבודה" - אז נראה את כוחם של המנכ"לים המתוגמלים מעל ומעבר!!!
א. ישראלי | 15.08.10
45.
ל-21 כמה שאתה צודק
כמה אתה צודק. ראה מקרה אל-על. רומנו וחבריו מהצבא. דירדרו ודירדרו ודירדרו והם אפילו אינם מבינים עד כמה הם לא מבינים כלום בתעופה אזרחית. לפחות רומנו הלך כבר. נקווה שגם שאר ה"חיילים" ילכו ולמערכת תכנס גברדיה אזרחית שגם מבינה בתעופה אזרחית, בשיווק והחשוב מכל בניהול.
דנותה | 15.08.10
44.
תפקידו של מנכ"ל חייב לכלול גם שימור מקומות עבודה
הצלחתו של מנכ"ל בשוק הציבורי והפרטי חייבת להימדד לא רק לפי הרווח שהוא משיג - אלא גם ביכולתו לשמר ולייצר מקומות עבודה. הרי התירוץ להפרטה תמיד "הם מייצרים מקומות עבודה" - אז נראה את כוחם של המנכ"לים המתוגמלים מעל ומעבר!!!
א. ישראלי | 15.08.10
43.
ל-19 כנס דחוף מאוד בבקשה.
אני בהלם גמור. ניכר שלא התעמקת בתגובה שלי. אני מסבירה שאני מפרנסת כל חיי לבדי, בלי עזרת אב ילדיי ואתה מחמת זעם אומר לי. צאי לעבוד ועוד כל מה שכתבת. תגיד לי, האם אתה שפוי?? אם יש לך אומץ, גלה את עצמך ופנה אלי. אוכיח לך כתוב שחור על גבי לבן כיצד אני מתפרנסת לבד. יום אחד לא חדלתי לעבוד כאשר אני נוסעת יום יום לת"א לעבוד. אם לטענתך איני עובדת, הכיצד אני מתפרנסת לבד, כיצד פרנסתי את אב ילדיי העשיר, את שני הילדים. כן, לבד במשך 35 שנה המצב כזה. אני חיה יום יום את מה שעשה לי אב ילדיי וירדוף אותי כל חיי ואתה זועם בתגובה שלך???? כנראה שיש לך אשה שאוכלת לך את כל המשכורת ולכן אתה עצבני. לידיעתך, מעולם לא הייתי במספרה, לא צובעת, לא מבלה, קונה בגדים לא ממותגים. מה עוד אתה רוצה לדעת? תתבייש.
אני | 15.08.10
42.
אנשי הפנסיות המנופחות של צהל
כנראה שיש הסכם בין משרד הבטחון לבין צהל והתעשיות הבטחוניות כולל תעש'א לקלוט עם פרישתם קציני צהל לעבודה מנהלית במפעלים.אחרת לא היינו עדים לתופעה זו. קצינים אלו בדרך כלל אינם מתאימים לתפקידים אותם הם מקבלים זה עובד על עקרון של יד רוחצת יד, הם יושבים על פנסיות שמנות מצהל מגיל יחסית מוקדם, לא כמונו מגיל 67, הם מקבלים משכורת נוספת מכובדת מתעשא , תנאים נלווים יפים כמו משרד מפואר רכב מנהלים צמוד ועוד ועוד והם אינם יעילים במפעל הפרטי. לכן לדעתי יש לצמצם אותם, גם כך יש להם פנסיה ראויה שיסתדרו רק עמה, במקומם יש למצוא בתוך המערכת עובדים ראויים ומתאימים למשרות אלו, ותאמינו לי יש. זו הצעה לייעול וגם על מנת למנוע פטורי עובדים מבוגרים שאין להם מה לחפש בשוק בגיל זה. אני בטוח שימצאו לפחות 100 מנהלים בקטגוריה המוצעת יגידו להם שלום. ואף אחד לא ילין על כך.
מוני | 15.08.10
39.
הממשלה צריכה למנות "ועדה קרואה" לניהול התעש"א לתקופה קצובה של 5 שנים.
הידעתם ? בהנהלת התעשייה האווירית משמשים מנהלים בכירים לדוגמה: סמנ"ל לתפקידים מיוחדים. מבקר המדינה חשף לפני כ5 חודשים שהנהלת התעשייה האווירית הפסידה 50 מליון דולר בגין פיתוח פרויקט מטוס אימון - ללא אישור משרד הביטחון - מישהו נענש? לפני כ 7 חודשים פורסם כאן שסמנכ"ל כוח אדם משמש בתפקידו למרות גילו המופלג. יו"ר ועד העובדים משמש גם כחבר כנסת מטעם הליכוד. המלצתי בעבר ואני ממליץ שוב להחליף דיסקט. לפטר את כול ההנהלה ולמנות יו"ר ומנכ"ל על פי אמות מידה של "ועדה קרואה" לתקופה קצובה של 5 שנים. רק אז להסיק מסקנות !!!!!!!!
הדסה | 15.08.10
38.
עזבתי לפני שנים-בגלל הסיאוב, בגלל הפראזיטים, בגלל הוועד.
העובדים שלא עובדים ובראשם הוועד-הם הרעה החולה של התע"א. אנשים שרוצים לעבוד, להתקדם - לתרום, פשוט מתייאשים ועוזבים. חייבים לעשות טיפול שורש כואב מאוד בחברה הזו. ודרך אגב - שמישהו יסביר לי איך ח"כ יכול להמשיך לכהן שיו"ר הוועד?!!!
יכולה להיות חברה מדהימה | 15.08.10
34.
תוספת לתגובה 10
כבר הגבתי לכתבה ראה תגובה 10 אך בכל זאת ברצוני להוסיף מס מילים. מבחינת עניין בעבודה אכן העבודה שם מאתגרת ואפילו מיוחדת, רק חבל שיש בה מנהלים בינוניים ומטה או מוצנחים מצהל שאינם מבינים את ההבדל בין צהל למקום עבודה פרטי. הם ממש לא מבינים שהמשאב האנושי הוא הבסיס ליציבות וחוסן החברה. היחס המעליב שעוברים עובדים ותיקים כחדשים הינו מחפיר וגורם לחוסר מוטיבציה מתמשך. יכול להיות שבכל זאת יפטרו עובדים ולא יגעו בניהול הכושל. אני ממליץ לכל עובד חדש שחושב לעבוד שם לחשוב פעם נוספת
מנחם | 15.08.10
31.
ועד עובדים נועד להגן נגד אנשים כמוך בדיוק
כי אם זה היה תלוי בך, אז בכלל היית מביא עובדים סינים שיעבדו בחינם והחברה תמשיך לעשות את ערימות הכספים...ואתה מצידך תמשיך להזרים לכיסך ערימות של שקלים (או יורו/דולרים) וכשיגיע יומך לפרוש תקבל אחלה מצנח של זהב וכך תנוח לך על ערימות של כספים בעוד העובדים שלך (שעבדו קשה- בזה אין ספק) יחפשו עבודה בתור שומרים בקניון בקרוב למקום מגוריהם.
 | 15.08.10
30.
פטורי חלק מהעובדים מי הם ומה תעסוקתם {כנסו}
כבוד היושב ראש אני עבדתי בתעשיה האוירית מעל שלושים וחמש שנה ואם אתה רוצה לפטר עובדים תתחיל מלמעלה ולא מלמטה אחוז הפקדים ומשכורתם מעל ומעבר ולא ניתן למדוד את תפוקתם ואלה אנשים בעלי משכורות שניתן להעסיק לפחות ששה עובים יצרנים יצרנים במשכורת פקיד אחד העבודה על המטוסים שוחקת ומורגשת עם השנים בצורה משמעותית על כן תתחיל מלמעלה מאלה שפקידה פשותה יכולה לבציע את תפקידו ואם זכרוני לא בוגד בי ישנם מנהלים אחד על אחד זה אומר מנהל אחד אחראי על עובד אחד בתקוה שתישם את זה
הלוי | 15.08.10
27.
קודם תהפוך את הכיסים שלך
אם לחברה קשה אז: 1. צמצם את שכרך לפי הקריטריונים הצנועים של אביך יצחק. 2. תעיף סמנכ"לים על שכרם המופרז, לכל מיני תפקידי זירוז עובדים ובמקומם תמנה ראשי מחלקות מקרב העובדים ללא הגדלת שכרם. 3. תעשה סדר בדירקטויון כך שיהיה רזה וחד . 4. ורק משם אם עוד יש צורך פטר את העובד הראשון עשה זאת
זהר | 15.08.10
25.
אם מה שחלק מטוקבקיסטים כתבו כאן היה נכון תעשייה אווירית לא הייתה מגיעה להישגים כאלה.
לא בעיה להשמיץ ולספר עלילות, "ישנים בצהרים" "פרזיטים" וכו'. בתעשייה האווירית עובדים קשה ואנשים השקיעו, משקיעים וישקיעו את מיטב חייהם להצלחתה. נכון, יש כמות לא מבוטלת של בטלנים, אבל באופן יחסי למספר העובדים הם מעטים. ולאלה שחושבים שלפטר עובדים זו לא הדרך להתייעל, טועים אתם, כשאין עבודה שולחים אנשים הביתה. כך הייתם נוהגים בעסק הפרטי שלכם וכך נוהגת התעשייה האווירית שמזמן חדלה להיות מוסד פילנטרופי לבטלנים וכאלה שמסרבים לעבור ממקום אחד למישנהו (ניוד עובדים) רק כדי "לזכות" בעוד כמה ימי בטלה.
יעקב מור חיים | 15.08.10
24.
פיטורי עובדים ועלייה במכירות
אני עובד בחברה כמעט 30 שנה, ובשנים האחרונות אבדו רבים מערכיה. אף אחד מחוץ לחברה לא יודע על מסע קיצוץ ההוצאות הגובל, לדעתי, בטירוף מוחלט, ובא על חשבון יוזמה בשיווק ובמכירות. הערך הבולט ביותר, שאבד, הינו המוטבצייה של העובדים, ולא פלא שרבים מאד חפצים לעזוב אותה (הרבה יותר ממה שהחברה "רוצה")
בוריסון | 15.08.10
18.
מעניין לפי מה בחרו את שמות המפוטרים...
מה עשה ש.א, מהנדס, מומחה בתחומו, עם ניסיון עשיר שכל חברה אחרת תשמח לקבל, ובתע"א, הפלא ופלא, רוצים לשלוח אותו הביתה. למה? לא יודעת. ציפור לחשה שאולי יש אנשים במפעל שלא מתאים להם שיהיו להם עובדים מאוד מוצלחים. במפעל הספציפי הזה, צריך להיות מקושר ולא מוכשר. תע"א פראיירית!
GOSSIP GIRL | 15.08.10
17.
האמת המרה
מה שכל מי שנמצא בקלחת יודע : ישנו גרעין עצום של "עובדים" קבועים , שהדבר היחידי שהם עושים זה לעבוד על כולם שהם עובדים , וישנו גרעין של צעירים שעושה את העבודה בפועל והוא הראשון שנפטרים ממנו בגלי פיטורים... הזחיחות , הבינוניות , הפוליטיקה הארגונית והשנאות שמזינות את השעמום וחוסר הכשרון ... די , נמאס מזה - האיש הרזה מחזיק איש שמן מאוד , וצריך להעיף את השמן הזה לכל הרוחות. שמיר צודק , ויפה שעה אחת קודם לנקות את האורוות.
קובי | 15.08.10
14.
למה להפריט חברה שמרוויחה?
תמיד שמים עין על חברות ממשלתיות שמרויחות. למה להפריט חברה שמכניסה כסף למדינה (כמו תעשיה אוירית, אל על וכו') ? זה ברור שרוצים לתת מתנה לחברים העשירים של הפוליטיקאים. התרוץ עלוב - תחרות, הרי החברה מרויחה למרות התחרות. ולמה לפטר עובדים קבועים לא זמניים כאשר החברה ריווחית? כדי להוריד מהכוח של הועד. נכון שוועדים לרוב דואגים לעצמם ופחות לעובדים אבל עדיין מהוים איזשהו מכשול לפני ההנהלה. המטרה היא ברורה למכור את תעשיה אוירית הריוחית בזול לבעלי הון קרובים לצלחת. במקביל להתפטר מעובדים קבועים שיש להם תנאים וכוח ובמקומם להפוך את העובדים לעבדים ללא כל תנאים שיפחדו לדבר בגלל פחד מפיטורין. הבעלים יגרפו דיבנדים שמנים על חשבון המדינה, יביאו מבחוץ מנהלים שירויחו הון תועפות בעוד העובדים ירויחו מינימום ולא יוכלו לדבר. ההפרטה במקרה הנ"ל אינה פתרון מתאים.
שירי | 15.08.10
13.
הוא צודק 100% המצב שם בלתי נסבל
כמי שהיה שם כמה שנים במגוון תפקידים אני יודע שיש מאות עובדים מבוגרים שכבר שנים לא ממלאים שום פונקציה. ואם כבר יש להם תפקיד הם פשוט תוקעים כל פרוייקט בגלל הפגנות כוח, סירבול ונהלי עבודה מלפני 50 שנה. כמהנדס צעיר אתה גם צריך לחכות שהם יפרשו או יתקדמו כדי שאתה תוכל להתקדם וזאת בעיה קשה מאד כי הקידום שלך לא קשור לביצועים שלך - אז למה שמישהו יתאמץ ויעבוד טוב ויעיל? הם בפרוש מפריעים להתקדמות החברה והפרוייקטים - ובגלל זה אני ורבים מחברי עזבנו.
עובד לשעבר | 15.08.10
11.
התעשיה האווירית.
אולי כבודו יואיל לגלות לי סוף סוף כמה מרוויח היום טכנאי בתעשיה לאחר 40 שנות עבודה. ומדוע אני פונה אליו? אב שני ילדיי מעולם לא חשף בפניי את תלוש השכר שלו. מעולם לא. הוא כפה עלי לפרנס לבד 20 שנה [עד הגירושים] בטענה שהמשכורות בתעשייה האווירית נמוכות ואינו מוכן לפרנס וכך היה בפועל. לא האמנתי, אך ידיי היו כבולות ולא יכולתי לעשות דבר, שכן לא הייתה לי גישה לחשבון הבנק שלו ונפלתי פשוט לבור עמוק, ממנו לא הצלחתי להתאושש עד עצם היום הזה. בנוסף, טען שאין לו כסף לדאגו למגורים לאחר לכתו וכי עלי לקחת משכנתא, לתת לו את חלקו כדי שיקנה סך הכול חדר וחצי לשים את הראש. לאחר העברת הכספים, האיש קנה בית בשני מיליון שקל, הזמין ג'יפ ב-300 א' שקל ונוסע לחו"ל כל שנה. אני לעומתו, עובדת 30 שנה, לא הצלחתי אפילו לצאת לקולנוע. כל חיי עובדת כדי לשרוד ולהתקיים בכבוד ולפרנס את ילדיי מאז היוולדם. היכן הצדק. האם באמת המשכורות בתעשייה האווירית כל כך נמוכות שהייתי צריכה לפרנס לבד??? מישהו יכול להסביר לי? האם יש עוד בעל מהתעשייה האווירית שאשתו מפרנסת אותו ואת הילדים לבדה כל החיים , כפי שקרה איתי??? אב ילדיי עובד היום, בגיל 61 ואני מניחה שאינו סובל מהשכר הנמוך, לו הוא טוען. תודה!!
אני | 15.08.10
10.
עובדים שמפריעים
מה זו ההתבטאות הזו ''עובדים שמפריעים'' . עבדתי מחברה זו כ - 40 שנים ופרשתי, ראיתי שם לארך כל השנים הללו איך התייחסו לעובדים ותיקים יעילים שניהלו פרוייקטים, ממש בושה איך הפנו להם עורף אחר 40 שנות תרומה למפעל הזה.  מנסיוני הרב במפעל זה, כן ידוע לי על עובדים שלא כל כך יעילים, הם קיימים בכל חברה. על כל עובד כזה מחוברים לוריד לפחות שלושה מנהלים לא יעילים, לא מוכשרים ומאד מאד ''מפריעים''. יש לטפל קודם כל בהם.
מנחם | 15.08.10
7.
מר יאיר שמיר, המטרה בחברות ממשלתיות היא העסקת עובדים ולא רק רווח נקי
עם כל הרווח הזה אתה רוצה לפטר? מה עם משפחות שצריכות להתפרנס? אולי תפטר את אנשי המכירות שלא מצליחים למכור יותר ממה שאתה רוצה. אולי אתה תלך הביתה לנוח? עשית את שלך ואתה כבר בגיל מופלג. בעוד עשור יתכן מאוד שכבר תהיה בכלל בעולם הבא ואנחנו נצטרך להמשיל להתפרנס.
קובי | 15.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת