אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המדינה תגיש בקרוב הצעת מחליטים לביצוע שלושה קווי רכבת בת"א

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אם הפער הוא 250 מיליון, הרי זו עלות זניחה לעומת התחלה חדשה.
האוצר יכול לבלוע את גאוותו ולגבות את הפער הזה בסוף ה 20 שנה, האם עדיף לגייס 20 מיליארד עכשיו או לתת ערבויות ל 250 מיליון? העיכוב בפרוייקט גורם לנזקים של מאות מיליונים לאזרחים שנאלצים להיכנס עם ריכבם, חניה, זיהום אויר, בריאות, פקקים וזמן. השיקול היחיד עכשיו הוא לסיים את הפרוייקט בזמן הקצר ביותר. שינוי של 3% בעלות הוא זניח, מי שבנה בית או שיפץ יודע שהעלות גבוהה בכ 25% לפחות ולפעמים גם מכפילה את עצמה. עוד דרך של האוצר להכשיל את הפרוייקט? לא למדו לא ללכת עם הראש בקיר? לא בכל הקרבות מנצחים אבל חשוב לנצח המלחמה. עכשיו יש חריגה של 3% בסופו של דבר האוצר נבחן בקיומה של הרכבת וב 30 השנים האחרונות הוא נכשל כשלון חרוץ שעלה למשק הישראלי הרבה יותר מ 250 מיליון. תסגרו איתם חשבון אחרי שהרכבת תנוע, לא עכשיו.
בעז | 21.08.10
16.
חברה לפני שאתם מתלהמים, תחשבו קצת....
ברגע שיתחילו לחפור קצת, הראשונים שיתעוררו הם החרדים ורשות העתיקות . הרי בכל חור שחופרים, מישום מה מגלים עצמות בני אדם או זכר לאנטיוכוס מימי בית ראשון. אם אכן מתגלה משהו, מיד עוצרים את העבודה והינה לכם התשובה למה לא תיהיה כאן רכבת קלה כבדה או מה שאתם רוצים... אני לא רוצה לחשוב על עומסי התנועה הכבדים שיהיו, תוסיפו לכך כל האוכלי חינם שיהיו בפרוייקט שימצאו כבר על מה למשוך את הזמן ולהאריך את משך העבודה והינה לכם עוד סיבה למה לא כדיי שתהיה רכבת ... מדינת חלם כבר אמרנו ?!
צ'ומפי | 20.08.10
15.
שלומיאלים לא נגמרים. תחי הבינוניות. הלאה נערי האוצר
הקבלות שיש לחבורת השלומיאלים שמנהלים את המדינה, הן כה רבות, וכולן שליליות. גם הפרויקט הזה, באמצעות נערי האוצר, זבי החוטם ונטולי הבינה, יהפוך לפיל לבן. אולי ששר התחבורה, שהציבור מעניין לו את הישבן, ימסור את הפרויקט לאספסוף עובדי רקבת ישראל. כל התחבורה במדינה הזו, נראית רע. אנחנו נמשיך למות בתאונות דרכים. מספרי המוות של משרד התחבורה, הם אפילו לא דמגוגיה זולה. ככה זה כאשר אלה האנשים שמנהלים את המדינה. קהל נכבד וציבור יקר ! אנא זיכרו זאת ביום הגיעכם לקלפיות.
יוסף מהעיריה | 19.08.10
12.
איך מאפשרים לזכות במכרז ללא יכולת לממן אותו ?
איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון בשלב הגשת ההצעות. לא יתכן שעכשיו מי שזכה במכרז דורש הקלות וויתורים, אם היו נותנים לכולם את לוח הזמנים ואת ההקלות שהוא מקבל כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר. הקרב הבא יהיה על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה, הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזקים האדירים שהם גרמו.
רועי | 19.08.10
9.
בסין בנו מדינה שלמה תוך שנה. ופה, אפילו קו רכבת לא מצליחים.
רבאק, מספיק עם הסחבת האינסופית. התחבורה הציבורית במדינה קורסת, כמו בערך כל שאר הדברים פה, בגלל הקומבינות שאתה וחבריך הבאתם עלינו. אתם מתכננים לטווח ארוך- כלומר, אתם מתכננים את התכנונים. "עד 2020 יהיה קו רכבת לאילת". נמאסתם. העלתם את המיסים על כל דבר אפשרי, אבל אף שקל לא חוזר לאזרח (לפחות, לא לזה שמשלם אותם). מה אתם עושים על כל הכסף שמגיע מהמיסים על מכוניות ודלק? לאן זה הולך? למה לוקח פה שנה לבנות "הפרדה מפלסית" בשביל הרכבת. תתביישו, אפסים.
וי | 19.08.10
8.
תעודדו הגירה של חברות לפריפריה ולא תצטרכו רכבת קלה בת"א
הבעיה של תל אביב וגוש דן היא עומס אנושי בלתי נתפס. על כל מטר רבוע יש שלושה מגדלים, הצנרת קורסת, התשתיות קורסות. בממשלה שכחו שיש עוד מדינה שלמה מסביב לתל אביב. זאת מדינה שהוזנחה מאז כהונתו הראשונה של ביבי. בעקבות אותה ההזנחה הציבור העובד מהגר לתל אביב והתוצאה היא איכות חיים ברמה נמוכה מאוד. הגיע הזמן לעודד חברות ועסקים להתפרש על פני הארץ כולה ולפתור את אותה הבעיה בלי השקעות של 20 מיליארד דולר.
לא טוב | 19.08.10
5.
כל הכבוד!! לא מגיע לחברה שמחזיקה מיליוני אנשים בני ערובה לזכות אחרי דחיות כאלה
חוצפה! מיליוני אנשים ממשיכים להסחב בכבישים בגלל שכמה אנשים רוצים לחתוך קופון!! אם אני לא משלם משכנתא - תוך חודש מעקלים לי את החשבון בנק! למה להם שנתיים וחצי מחכים ונותנים לעשות צחוק מכל המדינה!
איתי | 19.08.10
3.
התחבורה הציבורית בישראל נשארה בשנות ה-50, לא יעילה, לא נוחה ולא מדויקת !
הממשלה מעוניינת להפחית את השימוש ברכב פרטי - שתפתח תחבורה ציבורית יעילה. כזאת שתשרת את האזרח, גם על חשבון אינטרסים כלכליים אנוכיים של בעלי ההון (המחזיקים במונופולים תחבורתיים). תחבורה ציבורית יעילה תפחית את ההשימוש ברכב פרטי, ותביא ל: הפחתת זיהום האויר, הפחתת התאונות, הפחתת הפקקים, יותר שעות עבודה למשק, נגישות לעבודה/לימודים/קניות גם לנעדרי רכב פרטי...ועוד.. גם ללא קווי המטרו, בהם יש להשקיע זמן ומשאבים שאין לנו, אפשר ללמוד מהאירופאים בכל הקשור לתחבורה ציבורית: נוחה, יעילה, זולה(יחסית), מדוייקת ופרוסה היטב... אני מאוד מקווה שהיוזמה תצא אל הפועל ונזכה לראות תחבורה נוחה בישראל...
נוסע מתמיד | 19.08.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת