אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' דן בן-דוד: "החינוך פה בעיייתי, ואצל החרדים בעייתי עוד יותר"

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
להקים תנועת מחאה, רק כך !
מידי בחירות כוחן של החרדיותגודל,,באופן טבעי,,ניחא,אך איתן גודלות הדרישות והסחיטות מיתר המפלגות הנאבקות להשיג מנדטים,, את המעגל קסמים הזה ,,לא ניתן לשבור ,בדרך דמוקרטית מקובלת,,אין סיכוי כבר ניסו את זה קודם,,טומי לפיד למשל,,או אפילו רפול צריכה לבוא צעקה די ! מלמטה מהעם ,מחאה שתלך ותתעצם,,ותקבע כללים חדשים לשנות את הדמוקרטיה,,עדיף מדינה עם פחות דמוקרטיה,,מאשר בעוד דור אין מדינה ! לאלץ כל מפלגה שבמצעה יהיה חינוך, גם במקצועות שיועילו למשק והחברה,, ולהחדיר לראש ם של המצביעים שם שטובת המדינה טובתם וחורבן המדינה חורבנם אני מוטי אשכנזי(השם מקרי אין קשר להוא) מנהל דיון נוקב באתר סימניה ומזמין את כל מי שאפשר להשתתף שם רצוי כמובן גם הפרופ. בן דוד
מוטי אשכנזי | 01.11.10
71.
צריך להעלות את הרמה בחינוך החילוני, ואז לא יהיה ניתן להשלים את החומר גם בשנתיים
גם אם יש כאלה שמצליחים לספוג ולהשלים את כל החומר הנדרש במתמטיקה ובפיזיקה תיכונית בשנה אחת, זה מכיוון ששיטת הלימוד בארץ אינה טובה דיה, המורים לא איכותיים מספיק, הרף וניהול הזמן של תלמידי התיכון לא טובים מספיק - ובהתאם רמת הלימודים נמוכה. צריך לשפר מאוד את מערכת החינוך הממלכתית (חילונית) כדי לחזור להיות בין הטובים בעולם. ואז, החרדים לא יצליחו להשלים את הפער, גם לא בשנתיים של לימוד אינטנסיבי, ולא יהיה מנוס מללמד אותם מתמטיקה ופיזיקה בתיכון.
פיזיקאי | 10.09.10
70.
ישי לא מבין בנוסף ללימוד בבית ספר והבגרות קיים המושג לימוד עצמי וקריאה אין סופית
חוגים והעשרות בוא ניתן למר ישי דוגמית על חיי נער בשנות ה70-- בהדר הכרמל בחיפה בנוסף לביקור בבית ספר(במקרה שלי עירוני ה) (אנחנו מדברים על העידן שלפני האינטרנט טלוויזיה חד ערוצית וכוי..) הבילוי העיקרי הוא בספריה העירונית פבזנר-השאלת ספרי עיון באנגלית בילוי של שעות בחדר העיון וקריאה בהנאה רבה של אינציקלופדיות חלקם הגדול באנגלית קריאה של כתבי עת לועזיים: Time scientific american nature foreign affairs Byte psychology today עכשיו יאמר לי מר ישי לאיזה בחורי ישיבה שלטענתיך יכולים לסיים בגרות בשנה יש מטען הנרכש שנים על גבי שנים בלימוד של תחומי הידע האנושי בעיקר באנגלית לסיכום: מר ישי הוזה כל מבוקשו להמשיך לגדל רפה שכל שיתמכו במעיין הכספים שהליכוד משנת 77 מזרים לחרדים ומשנת 88 למפלגה הקרויה ש"ס
טולדנו | 09.09.10
68.
החרדים מנסים לכפות צורת חיים ארכאית ותרבות מעוותת על כלל האוכלוסיה
החרדים מנסים לכפות על כלל האוכלוסיה נוהגי חיים חסרי משעות שנובעים מאמונותטפלות וגישה מוסרית מעוותת וסוטה הם רואים באישה אובייקט מיני ולכן אסור להסתכל עליה הם מעדיפים לאכול מזון מורעל רק שלא יהיו בו חרקים והם רוצים סביבת עבודה סטרילית ללא נשים אפילו בתקופות קדומות זה לא עבד כך ועוד טוענים שאת כל הלימוד הם יכולים להשלים ברגע- כנראה בשינון שלמו אבל ללא הבנה והטמעה ובנוסף מה עם התחשבות ברגשות החילוניים האם לחילוניים אין ערכים ואין רגשות ורק לחרדים יש??.
אורי | 09.09.10
66.
ישי מדבר על כפיה ועל הסכמה, והיחידים פה שכופים עליהם משהו הם החילוניים
הדתיים חושבים שבזכות לימודי הדת והתפילות הם מגינים עליהם ועל שאר היהודים. ובתמורה לכך הם חושבים שמגיע להם לא לעבוד ולקבל הגנה חומרית מהחילוניים. אבל אני בתור יהודי חילוני שלא מאמין בכך, אין רצון או צורך באותה עבודת אל, ואין גם רצון או צורך שיגנו אליי עם תפילות וקמעות. אז למה בכל זאת הממשלה מחליטה בשבילי לקחת את כספי המיסים שלי ולתת אותם גם לחרדים? אני רוצה שהכספים שלי יבנו בתי ספר ואוניברסיטאות, יפתחו מקומות עבודה, יתקנו תשתיות ויעזרו לאלו שלא יכולים לעזור לעצם. לכל הנכים והפגועים והאוכלוסיות החלשות. אני לא רוצה שהכסף שלי ילך לאיזה גבר אברך ובני ביתו שהחליטו בגלל אמונתם שזכותם וחובתם היא לא לתרום בשום צורה חומרית למדינה. אני מוכן לעשות ניסוי. במשך שנה אף דתי לא יתפלל עבורי, ובתמורה, אדם דתי לא יקבל ולו שקל אחד מכספי החילוניים. מעניין מי ישאר בחיים עד סוף הניסוי. מקסימום נגלה שבאמת יש אלוהים שיוריד מן ושליו מהשמיים ישר אל צלחתו של האדם הדתי. וזה הרי בדיוק מה שהם רוצים שיקרה.
דורון | 09.09.10
65.
תארו לכם מצב שבו
כמו שעובדי שדה התעופה איימו בשביתה על כך שמסרבים לחתום להם על הסכם פנסיה, או מורים ששובתים בגלל הרבה סיבות הגיוניות, כל העובדים בארץ ישבתו, כמחאה. ברור על מה. למה אף פעם לא שמעתי על יוזמה או נסיון כלשהו? משהו קצת יותר קיצוני ואולי בעל משמעות כלשהי. שהרי אם המדינה לא תתפקד, הממשלה תפסיד כספים על כך. וחברות ומפעלים וחנויות לא יכולים לפטר את כל העובדים, שהרי מי יעבוד להם? החרדים..? דרוש שינוי, אבל אני בספק אם הוא יגיע מהפוליטיקאים, גם לא מהקומץ שעוד עושה את עבודתו , מתוך הרגשה של שליחות ודאגה למצב המדינה ותושביה.
 | 09.09.10
64.
ל53
ל-53- יתכן ואתה צודק- אולי באמת יש יותר מדי אנשים "לומדים" ואולי באמת אין מספיק מקומות עבודה בשבילם. אבל זה מאוד תלוי באיזה מקצועות! אולי הנדסה כן, אבל מה עם סיעוד? לימודי אחיות? אולי במקום להביא פועלים זרים, שכביכול גונבים מקומות עבודה לישראלים (אני אישית לא מסכימה עם האמרה הזו, אני לא מכירה אף ישראלי שעובד בטיפול באדם קשיש), החרדים יעשו זאת? בקיצור- הפואנטה בסופו של דבר היא לאו דווקא שהם ילמדו אבל שיעשו עם עצמם משהו.
ליאורה | 09.09.10
63.
ובשבוע הבא נפגיש את סטנלי פישר
- פרופסור לכלכלה עם תארים מ-LSE, אוניברסיטת שיקגו ו-MIT, מרצה אורח באוניברסיטה העברית ובסטנפורד  - עם עז. אמנם עז, אבל עז מוכשרת ובולטת מאוד. לא סתם בחר אותה הרב עובדיה לסיעת ש"ס. מעניין מה יהיה לעז לומר על הכלכלה העולמית, המשברים הצפויים והאתגרים הכלכליים שיעמדו בפני ישראל במאה הבאה. מעניין אם היא תסכים עם פישר או לא. אם תחשבו על זה, הדוגמא למעלה לא פחות מגוחך מהמפגש שארגנתם כאן. שמתם לב כמה פסקאות צריך בשביל להציג את פועלו של הפרופסור ואיך אין צורך ביותר משורה כדי להציג את כבוד השר? אפילו להגיד שהוא מהמנהיגים הבולטים זו קצת הגזמה בהתחשב בכך שאין בש"ס בחירות פנימיות. הוא בולט בעיני המר"ן - בעולם שלהם זה מספיק. יכול להיות שהמר"ן טועה?
אסף | 09.09.10
62.
אלי ישי פשוט לא מבין על מה דן דויד מדבר איתו - מדובר בשפה שונה
על פי תגובות אלי ישי ברור לחלוטין שיש קצר מוחלט בתקשורת בין שני האנשים. דן דויד מדבר בשפה עובדתית, סטטיסטית רציונאלית ואלי ישי מדבר בשפה שמבטאת משאלות לב, הכחשה, הערכה ודימיון פרוע. מדובר בדיאלוג בו צד אחד מסרב להכיר במציאות והשלכותיה. מה הפלא אם אחד הצדדים לא קורא עיתון, רואה טלוויזיה או מעיין בטבלאות אקסל, אלא נסמך על דבריו של ישיש בן 90.
איך הפשפש על למעלה | 09.09.10
60.
חורבן בית שלישי
החרדים האשכנזים והספרדים פועלים במרץ להפוך את מדינת ישראל למדינת עולם שלישי . כלומר למדינה שאין בה חופש מחשבה ודיבור , נשלטת ע"י אנשי דת פנאטים תאבי שלטון . מדינה כזאת תהיה מפגרת מבחינה כלכלית וטכנולוגית ולא תהיה את היכולת להגן על עצמה ובסופו של דבר תנוצח ע"י אויביה. לאחר מכן יסבירו הרבנים שמפני חטאינו ובעיקר בשל חטאי הציונים הושמדה מדינת היהודים.
מאיר | 09.09.10
57.
אלי ישי, תענה לי על זה
אם אתם לא מקבלים את העולם המודרני וחוקי המדע המודרני והמתמטיקה והפיסיקה (שפותחו בין היתר, ע"י יהודים אתאיסטים, גויים וגמורים ואף אנטישמים כמו הבבלים, המצרים, הרומאים, הסינים וכו') - למה אתה גר בבניין שנבנה ע"י מהנדסים שלמדו באוניברסיטאות החילוניות המשוקצות,? מדוע אתה לא גר באוהל ? למה כשנוח לך אתה מקבל את המודרניות, וכשלא נוח לך אז לא? מדוע אתה משתמש במחשב שפותח בחו"ל ע"י גויים גמורים ויהדים חילוניים ואתיאסטים ? מדוע אתה מקבל טיפול בבית חולים מערבי-חילוני ע"י רופא מערבי-חילוני שלמד רפואה מערבית-חילונית ? מדוע אתה לא רק מתפלל לאלוהים כשאתה צריך עזרה רפואית ? מדוע אתה נוסע במכונית שפותחה ע"י הנרי פורד, אנטישמי גמור ?
עדו | 09.09.10
56.
יש נסיון בהלל
עמותת הלל עוזרת לחרדים שעברו לעולם הנאור. מסתבר שהיוצאים לשאלה הם ממש בורים ובקושי שולטים בפעולות חשבון פשוטות של כתות ד ה - שלא לדבר על כך שהם ממש לא מתמצאים בהוויה הארצית ובוודאי לא בעולמית -ותתפלאו אפילו את התנך הם לא מכירים !!! בקיצור - החרדים יוצרים אנשים שפרט לגמרה הם ממש בורים הלל משקיעה בהם שנים להשלמת בגרויות חלקם אכן חכמים וממשיכים לאוניברסיטה - אבל הקשיים שלהם עצומים.
שני | 09.09.10
55.
מגזרים בורים ופרזיטים כדוגמת החרדים מביאים אותנו אחורה ומבינים רק כסף וכוח
אם המגמה הזו תמשיך הילדים שלי יכלכלו אותם בעתיד ויהיו 4 שנים בצבא. בלי שינוי משמעותי אני קורא לי ולכם לא לטמון את הראש בחול. מי שנותן מקבל מי שלא נותן נחשב לאזרח סוג ג' והזכויות בהתאם. השילוב של הנהגה מושחתת והמון נבער יוצר מצב שאין עם מי לדבר לכן יש לעשות מעשה. כיום המנהיגים שרוצים לשנות נכנעים להם מחוסר ברירה, לכן, צריך לתת כוח בידיים למי המצע שלו תומך בטיפול אמיתי בבעיות של מגזרים פרזיטים ונבערים בשורה התחתונה אני ילך לקלפי. 
משה | 09.09.10
54.
האמת העירומה
אדון ישי הנכבד הרשה לי לשאול אותך שאלה? איך זה שלכם החרדים ופה המקום להזכיר שאתם בחזקת מיעוט תמיד יש לכם תחרוצים למה אתם לא צריכם ללמוד מה שבכל העולם המערבי לומדים ורק לכם \ה לא מתאים והרשה לי לנבא גם את העתיד המצב לא ישתנה מפני שבפעם הבאה שיהיה דיון על שאלת העבודה במגזר החרדי יהיו לכם תירוצים נוספים אז בוא נגיד את האמת אתם כאוכלוסייה פשוט תקועים בימיי הביניים וככה אתם רוצים להישאר אבל מה לעשות העולם התקדם ב500 שנה מאז אז אולי היגע הזמן שגם אתם תתקדמו אל הציליוויזציה המודרנית
אדם | 09.09.10
53.
תסבירו לי משהו, למה אני כחילוני צריך לרצות חרדים באוניברסיטאות?
לא מובן לי כל הרעיון של בן דוד הרץ נגד עצמו! אח"כ החרדים יקימו בית כנסת באוניברסיטה ושוב החילונים הטיפשים יקימו קול זעקה רמה ! בישראל נכתב לא מזמן יש 45000 עורכי דין !! זה מספר חסר כל פרופורציות ביחס לכל מדינה בעולם, בסין לדוגמא יש רק 25 אלף עורכי דין (מעניין שעדיין לא שעמנו על החכם שיקים משרד לייצוא עו"דים עודפים לסין!) אה...ותנסו להשיג עורך דין..התשובה היא "קשה" ! רבותי אל תלכו שולל אחרי השטויות של בן דוד (כי אחרי 20 הוא עוד לא הבין שהוא מדבר שטויות אז יש לו בעיה קשה בהבנה) שמצא קרבן נוח כמו אלי ישי העסוק מעל ראשו בבעיות בוחריו העניים, שידבר את הדיבור הזה עם אנשים המצויים בעולם העבודה והאקדמיה וגם בעולם השחיתות ההגינות והיושר אשר כפי שראינו במשבר האחרון בארהב לא בדיוק יצאו צדיקים בלשון המעטה אלא הכניסו לכיסם העמוק כספים שניתנו להם לצורך שיקום החברות הכושלות שלהם או שמא חברות עם בעלים הבזים מעומק ליבתם החינוכית לציבור משלמי המיסים ! כבר היום יש יותר מדיי לומדים באוניברסיטאות שאין סיכוי שימצאו עבודה בתחומם, צריך דווקא להתחיל לצמצם את כמות הלומדים כדי ששאר תחומי החיים לא יישארו בלי ידיים עובדות
לחרדים יש לביבה | 09.09.10
51.
להרים מיד את רמת החינוך;
מדינת ישראל בסכנה נוספת, קריסת מערכת החינוך. חייבים להוציא את תיק החינוך מידי ש"ס. כלכלת ישראל בעוד 10-15 שנה תיקרוס בגלל החינוך שיש כעת בבתי ספר. חייבים להשקיע יותר בחינוך, בשכר המורים - זו הכלכלה העתידית של ארצנו !! נו באמת, אני צריך להגיד לכם את זה??!!
ליאור | 09.09.10
50.
תרבות הכישוף והנס
אין ספק שהוויכוח (debate) שהובא לפנינו מתנהל בשני קווים מקבילים מר ישי חושב שבאורח פלא, ברצותו יוכל התלמיד החרדי לעשות הסבה להי טק בגיל מבוגר ואף לעלות על החילוניים, לדעתו. הכיצד בדיוק? כאן נכנסת האמונה בניסים ובכשפים, ובכן מר ישי זה לא עובד כך! מר ישי היקר, על מנת להגיע להישגים בתחומים הטכנולוגיים הילד החרדי צריך לנשום ולהתנסות באופן מצטבר בלימוד הנושאים. הוריו צריכים להפרד מממון רב מאחר וברגע שהם מזהים נטייה זו עליהם לרשום אותו לחוגי העשרה במתמטיקה, בפיסיקה ובמחשבים, וכך לאמן את מוחו לחשוב באופן מדעי באופן קבוע. כך, ממש בתמצית מקבלים מדען ולא בשום דרך אחרת. זה מה שמנסה לומר לך פרופ' בן דוד, אך לך אין שום יכולת מינימאלית להבין זאת
שמוליק | 09.09.10
49.
חרדים לעולם לא יצליחו להשתלב בעולם המודרני, צריך להתייחס אליהם כאיום אסטרטגי קיומי
חרדים נטולי יכולת או מוטיבציה לרכוש השכלה, לשרת בצבא לעבוד או להתפרנס בכבוד. חרדי נטול רקע באנגלית, מתמטיקה ופיזיקה שנמשך על פני עשרות שנים כמעט בוודאות לא יוכל להשלים את הפער המצטבר. אין סיכוי שמקומות עבודה שמשלבים, חילונים דתיים, אשכנזים וספרדים יקלטו לתוכם אוכלוסיה עוינת גזענית, חסרת כישורים בלי כבוד מינימלי לחוק, סמכות או היררכיה. הסיכוי שלנו עם החרדים הוא כמו הסיכוי שלנו לגייר את אחמדינגאד ולהפוך אותו ליהודי כשר. לפיכך יש לראות בכל חרדי באשר הוא איום קיומי, כלכלי תרבותי על חיינו וקיום מדינת ישראל כמדינה ציונית דמוקרטית. ומאחר ואנשים אלו מהווים איום על חיינו וחיי ילדינו יש לתת העדפה להעסקה לכל יוצא צבא, ציוני ולחסל את כל הקצבאות למגזר החרדי. מקצבאות ילדים, אברכים, מועצות דתיות אבטחת הכנסה וכו'. ומי שלא מבין את העובדה המצערת הזאת שוגה באשליות. החרדים מנסים למשוך זמן ולנפנף מולנו ב50 חרדים שמתגייסים או בכמה מאות חרדיות שלומדות הנהלת חשבונות. מדובר באשליה אופטית שנועדה להרדים את הציבור עד שהכוח האלקטוראלי שיהיה בידיהם יהיה מספיק גדול כדי לחסל את מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה.
שרוליק | 09.09.10
47.
ואף מילה על הילדים המגורשים
ביום שלישי בערב הייתי בהפגנה להצלת 400 ילדים (זרים לא חשובים וכו'), ואחת הכרזות המאולתרות צעקה ממש "יגורש אלי ישי". לא בטוח שאני מסכים עם התוכן, אבל בודאי שהיא מסכמת את אחת הבעיות החמורות שלנו בארץ. כי בואו נדמיין את ישראל ללא ש"ס. ... קחו מספר דקות לדמיין.... כמה רשעות ושנאת חינם היתה נחסכת. ביום הכיפורים הקרוב אני הולך לים, כי אם אני בתנור מספר שבע אלי ישי יתבשל טוב טוב מעליי. חג שמח לכולם,
כנראה לא משכיל מספיק | 09.09.10
46.
מה עם היסטוריה? לא נראה שיזיק למר ישי ללמוד על מה קרה פה במאה האחרונה
גם אני חושב שהדוגמא ליהודים בגולה הינה דוגמא לא רעה בכלל. בעצם, אני חשוב שזה יהיה הוגן לומר שהחרדים והדתיים היושבים בארץ ישראל הינם כזרים ובאיזשהו אופן ישראל בשבילם היא גרמניה החדשה. זה נכון משתי סיבות. אחת, זה לא סוד שמדינה דמוקרטית איננה מקובלת על התורה וכמובן מדינה שלא הוכרזה על ידי הנביא שעתיד לבוא ( נקווה שבקרוב). שנית, אומנם אילו הגרים בחו"ל ורוצים לצאת לאקדמיה עושים זאת אך זה יחסית משהו חדש. דפוס ההתנהגות של החרדים בארץ ישראל דומה לדפוס אשר היה מקובל בארצות אירופה בתחילת המאה. בעצם,ההתבדלות הזאת בשכונות לחרדים בלבד, בהתעסקות בלימודים הקשורים לדת בלבד, ובהתעלמות מוחלטת מן האיומים העומדים מנגד הוא משהו לא חדש והוא אחראי לאנטגוניזם שמתפתח כלפי הציבור וגורם לשנאה גוברת בין שני גושים. \בארצות אירופה הדבר היה בולט מאד, ועורר שנאה גוברת ליהודים כיוון שאילו אינם שותפים למאמץ הלאומי. אם להוציא את השואה(ואת האוכלוסיות הלא יהיודיות בישראל) מן המשוואה, ולשקול את הנושא באופן השוואתי למציבו פה בארץ, אני חושב שיש מקום להסכים שציבור שמתעלם מן הלאומיות שלו ומן כל השתתפות במאמץ לאומי ראוי שיואשם בסוג של בגידה. מה שכן, השוני בין מה שקורה כאן ומה שקרה בגולה הוא בפיתרון. אם שם הפיתרון היה גירוש או אף השמדה הרי שכאן הפיתרון תמון בחיבור ודחיפה של אותו ציבור לתוך לב הרפובליקה ולהיות שותף מלא במאמץ הלאומי שהוא כה בוחר להתבדל ממנו. הנקודה אבל, שבישראל הדבר קיים. ההתבדלות החרדית והדתית יוצרת אנטגוניזם חריף ביותר כנגד הציבור הזה שבעצם מתנהג כאילו איננו שותף למאמץ הלאומי של כולם. זוהי טענה לגיטימית. אין אנו יכולים לעסוק בדברים שהתרחשו לפני 5000 שנה ולהתעלם מן אלו הדברים שעתידים לקרות מחר. זה פשוטו כמשמעו, אם אילו לא יצאו לשוק החופשי ויצאו ללמוד מקצועות חופשיים הרי שאנו על מדרון תלול לעבר כמה מאות אחרונית, ועד אפילו אולי התקופה התנכית שכן סביר להניח תתקבל בברכה . מיותר לציין, שהיציאה לשוק העבודה החופשי והלמידה האקדמאית עשתה רק טוב ליהודים ברחבי העולם, ואין זה סותר את לימוד התורה. ביאליק כתב על זה שיר שנלמד כחלק משיעורי הספרות בתיכונים, ואני חושב שהוא מתאר את הפחד מן הסתירה הדמיונית בין היציאה ללמוד מקצוע חופשי ובין הרצון להישאר קרוב לאל. האמת היא שאני בספק אם פחד כזה קיים פה. זה מסתמן ונראה שאין המנהיגים החרדים ואין הציבור עצמו, שברובו איננו חובן באופן עצמאי ובחשיבתו והלך רוחו אין כל אינטרס לצאת מן המעגל הזה.
יוסיק | 09.09.10
44.
מייאש ועצוב
גם שיושבים ומראים לכמותו של אלי ישי את הנתונים הוא מסרב לראות את המציאות. עצוב כי הכיוון ברור - הנס של המדינה הציונית הולך ואובד לנו - 20-30 שנה וישראל תהיה שטטל של עוני חרדי יחד עם ערבים. מי ייגן על המדינה אז ? מי ייצר ? ישראל היא נס שדור ההורים והסבים שלנו נתן לנו ואנחנו מאבדים את הנס לכמותו של אלי ישי. עצוב מאוד.
הרצל | 09.09.10
43.
אין צורך בלימודי פיזיקה בתיכון למי שרוצה ללמוד זאת באוניברסיטה.
בהרצאה הראשונה שלי בפיזיקה באוניברסיטה, שאל המרצה, מי למד פיזיקה בתיכון ? הרוב הצביע. טוב, הוא אמר, תשכחו את כל מה שלמדתם, עכשיו מתחילים. יש צורך מאד חשוב במתמטיקה, אנגלית ובעיקר באיך ללמוד. למי שלא מתכוון ללמוד מדעים מדוייקים באוניברסיטה אז ללמוד זאת בתיכון זה חשוב. אם במגזר החרדי מלמדים מתמטיקה ואנגלית אז עבור מדעים מדוייקים באוניברסיטה זה מספיק בהחלט.
דניאל | 09.09.10
41.
שימו לב, שימו לב - - - הנושא כבר נפתר!
תקציבי המדינה בעשור הקרוב הולכים להיגמר, לכן ממשלות ישראל הולכות לבטל תוך כמה שנים את תקציבי הישיבות ובתי-ספר חרדים ודתיים. התוצאה היא ברורה: כשצריך אוכל במקרר, בנאדם יצא לעבוד. וכמו החילונים, לא יהיה זמן להפגין, כי כולם יהיו עסוקים בלהתפרנס (ולחלק מהאנשים גם לא יהיה כסף לאוטובוס שיקח אותם לכיכר).
 | 09.09.10
39.
אלי ישי לא מבין את ההשלכות של השקפותיו
ישראל צריכה אוכלוסיה משכילה, לא כזאת שמשלימה בגיל 20 בגרויות בשנה. גם אם זה אפשרי הרי שזה פשוט לסמן V ולא באמת להטמיע את הידע. אלי ישי לא מבין שיש 24 שעות ביממה ואם מתוכם נלמד 8 תורה, לא נספיק ללמוד גם פיזיקה, מתמטיקה, מחשבים וכו' הנקראים בפיו מקצועות חול. אלי ישי תבין, לימודי גמרא לא יעזרו לך להשלים יותר טוב מתמטיקה אנגלית מחשבים ופיזיקה בתוך שנה. מה שיעזור זה פשוט ללמוד את המקצועות הללו ויפה שעה אחת קודם. אלי ישי תבין, מי שלמד 12 שנים מקצעות חול עדיף בשוק בהרבה על זה שלמד אותם שנה אחת בלבד. זה חשבון פשוט.... אלי ישי, אני מאחל לך שנה טובה ופוריה עם דגש על פוריה. מי ייתן והמגזר שאתה מייצג לא יהיה תלוי בך ובקצבאות שאתה גוזר מהשכר החדשי שלי. מי ייתן והמגזר שאתה מייצג יוכל לחיות בכבוד עם עצמאות כלכלית בזכות עצמו.
שמוליק | 09.09.10
38.
המנהיגים החרדים אוהבים את ציבור הבוחרים שלהם בור וחסר יכולת
הרי איך יבחרו שוב, אם לא יהיו בורים וחסרי יכולת לעבוד ולהשתכר ולתרום? ככה היה וככה ישאר. ברור שעם תושב"ע אפשר לעשות הרבה יותר מפיזיקה ומגמרא מרוויחים יותר ממתמטיקה ואנגלית. מתי יקום הציבור החרדי, שיבין שהוא זה שנדפק!?
גולו | 09.09.10
35.
ל 27 ודומיו
נורא מצער לשמוע שהינך קובע דעתך על סמך היכרותך האישית שאני מניח שהיא בטלה בשישים ביחס לעובדות בשטח. כאחד שגדל בעולם החרדי ואח"כ מצא את מיקומו באוני' אני יכול להעיד שאכן תלמידי הישיבות הגבוהות חריפים כמעט בכל תחום שקשור ליכולת חשיבה וכך גם במקצועות המדעים אין לי ספק שאם היה מתאפשר לבחון את יכולת החשיבה שלך ושל חבריך המרצים באוני' לבין ראשי ישיבות וראשי כוללים ללא כל ספק יש ביכולתם ללמד אתכם דרכי חשיבה והבנה (כאן איני מסתמך על אמונותי בלבד) אני שמח שלא הכרתי או שלא הבחנתי במרצים כמוך ששופטים שלא כדרך המציאות
 | 09.09.10
34.
פתרון.-ביטול חוק טל- והוספת חוק של לימוד חינם לאקדמיה כולל מכינה - או צבא
מי שבוחר ללמוד לכיוון אקדמיה חייב להראות נוכחות מלאה והצלחה בלימודים - ולא מתגייס לצה''ל - יש בקרב החרדים אמשים מאוד מוכשרים רק מה מגבילים אותם עסקנים כמו אלי ישי רק תנו להם להגיע לאקדמיה ותראו כמה מוכשרים הם כולנו נרוויח רק אלי ישי לא רוצה -כי כך הוא שולט בדעתם ככל שהם לא חשופים לדברים חדשים כמו באקדמיה הם משארים בורים בתחום החילוני - כך נרוויח אנשים משכילים הן בתחום החרדי והאקדמי אנשים אלו יחליפו את אלי ישי וזה מה שמפחיד אותו -איבוד שליטה בציבור החרדי
משה | 09.09.10
31.
תגובה 5 אתה איש ללא ערכים
מגיב מיספר 5 היקר או היקרה מדהים לקרוא מה שאתה כתוב מדהים כעת לדעת כמה שנאה יש ביננו כמה שלפי מה שכתבו במילים שלך שיש כפייה דתית מדהים לקרוא מה שכתוב שלדעתך יש כפייה והציבור החרדי מגיע לאובדן כמה רוע כמה אכזריות יש בל כעת תגיד לי מי אתה ביכלל שאתה מדבר על כפייה ואה הוא זה שמנסה לכפות על החרדים דרך שאינה הדרך שלהם אלא הדרך שלך הכפייה שלך דרך החיים שאתה רואה לדעתי החרדים כן צריכים שינויי דרך באורח חייהם או בלימודים שלהם אבל לא ייתכן שאתה תוציא מלים כאילו של פירוק מישפחות ניראה אותך מוותר על ילדך שלך אני לא בעד החרדים אבל יש דרך להניע דברים לשנות דברים ולא כפי שכתבתה בדרך של ייסורים באמת מקווה שישתנו דברים והצדדים יגיעו להבנה ואסיים בבירכת שנה טובה ומתוקה לכול עם ישראל
AVC | 09.09.10
30.
הגיע הזמן שתהיה מפלגה לחילונים.
פשוט מפלגה לחילונים שמטרתה להסיר את העול מעל כתיפנו ולשלוח את החרדים לעבוד. החרדים לא אנשים טפשים, אם לא יהיה להם כסף לאכול, הם יילכו לעבוד. מספיק עם הקצבאות והשטויות - אני בתור סטודנט, אין לי שקל על הטוסיק, צריך לשלם ביטוח לאומי לחרדים שיושבים ולא עושים כלום? שישלמו לי אולי!
תוהה | 09.09.10
27.
אלי ישי משקר בהתייחסות ליכולות של לומדי הגמרא
כמרצה בטכניון וכמי שמכיר מספר מוסדות לימוד מקרוב, ביניהן מכללות ובפרט את המכללה שהקימה עדינה בר שלום, אני יכול להעיד שאלי ישי משקר כשהוא אומר שלימודי הגמרא מסייעים לחרדים להצליח בלימודים הגבוהים. חרדים שאינם מבתים שבהם אנגלית היא שפת אם כמעט לעולם לא מגיעים לרמת אנגלית סבירה לאקדמיה. הפער גדול מידי מכדי להתחיל להשלים אותו לאחר גיל 20. החרדים שמשלימים מתמטיקה במהירות הם עילית קטנה ומוכשרת שמצליחה בזכות הכישרון ולא בזכות לימודי הגמרא. גם היא הייתה מגיעה להישגים הרבה יותר גבוהים אם הייתה טיפוח של לימודי מדע ומתמטיקה בגילאים צעירים. מהיכרות עם סטודנטים חרדים ועם חוזרים בשאלה אני יכול להעיד שבאופן כללי מדובר במגזר שמתקשה להשלים את הפערים ושרבים מהמשתייכים אליו הם בורים בהשכללה כללית ומתקשים להשתלב בחברה המודרנית. בשורה התחתונה, לימודי גמרא אולי מסייעים למי שרוצה ללמוד משפטים או בחוג ללימודי היהדות, אבל לא ניתן להבחין בהשפעה חיובית שלהם על לימודי מדע והנדסה.
מרצה בטכניון | 09.09.10
25.
החרדים לא יוותרו בקלות על הכוח המצוי בידם.
כקבוצה גדולה, החרדים מהווים קבוצת לחץ, כלפי השלטונות להשיג את מטרותיהם. שינוי במערכת החינוך התורנית יגרום לנשירה המונית, לעבר מחוזות אחרים ולא רצויים, מבחינתם. מטבע הדברים, שלטון לא מצדד בקבוצות לחץ, לכן ינסה תמיד לנטרל אותן, להותירן חסרי כוח. לא משנה מהי השייכות של אותה הקבוצה בעלת הכוח. שמירה על הנבדלות משמרת את כוחם של החרדים.
 | 09.09.10
24.
פרופ׳ בן-דוד, חבל על מאמציך , על דברים כאלה כבר נאמר "דבר ללאמפה״
כשיש לך עסק עם אנשים תת רמה מסוגו של אלי ישי וציבורו הבור , הפתרון יהיה רק כוח. הפסקת הקצבאות, המענקים והתמיכה לרמה של בודדים בלבד, כמו שזה אמור להיות. אז תראה איך תוך שנתיים שלוש הגרפים שלך מתיישרים וכווווווולם יוצאים לעבוד כמו בברוקלין ובלונדון.
בן | 09.09.10
23.
ללא לימודי ליבה ישראל 2025 תייצא קמיעות ותצלול אל תחתית העולם השלישי
כובד השר ישי מאיפה הנתונים על סגירת הפערים על ידי חרדים תוך שנה? לא דובים ולא יער, עוד המצאה בדיונית לחלוטין שבגללה אתה גוזר בורות על דור ילדים שלם (ודור אזרחים לעתיד שלם), יש לך נתונים מלבד סיפורי המעשיות שסיפרת? תציג ונשמח לשמוע, אין לך, ציית לצו ההגיון והלב ותן לילדים ללמוד ליבה ואל תדון אותם לעוני! ליבה היא הכרח קיומי לאזרחי העתיד ולמדינה!
אזרח פשוט | 09.09.10
22.
כשבן דוד יתחיל לשמור שבת אולי אקשיב לו...
הבנ אדם פשוט לא מבין שהדתיים מסרבים להיות גויים הוא רוצה לכפות עליהם את חוקי החילוניות כדי שנחיה את חייו המעוותים לא לומדים גברים ונשים ביחד !!! מה לא מובן ?? אצל החילונים כן...ולכן אח"כ יש בגידות וסטוצים ותועבה ו-50% גירושים. לא תודה. אצל הדתיים לא.!!! למה שבתי הספר החילוניים למשל לא יוסיפו לימודי גמרא שמחדד את החשיבה ומלמד ללמוד ומוסר יהודי על מנת שלא ישתכרו ברחוב ? בן דוד אל תבוא ללמד אותנו מה הדתיים צריכים...כל עוד אתה לא בא מהמגזר הזה לעולם לא תבין אותו. חוצ מזה רבע מהעובדיםאצלי בעבודה הם חרדים, והם העובדים הכי איכותיים (הבוס שלי רוצה לגייס עוד כאלה) אז די עם השקרים וגרפים המעוותים !
דולב | 09.09.10
19.
פרופ' בן דוד החינוך פה בעיתי ,ואצל החרידים עוד יותר
ראשי החרידים לא מעונינים שהצעירים ישכילו במקצעות הליבה-ובטח לא הצעירות -רק לקומץ קטן ביותר מאפשרים, היתר הבורות ישלוט בהם-כי השכלה יכול להביא חוכמה ואזי הפחד שלהם שיעזבו את הדת -רק על ידי הפחדות צעירים נשארים צמודים לדת
אברהם | 09.09.10
17.
הירידה בפריון 15 שנה לפני הירידה בתלמידים היהודים-חילוניים
במשך 23 השנים האחרונות התיירות ירדה לחצי במקום לגדול ב80% לפי 3 % בשנה. ב30 השנים האחרונות מספר היורדים כמספר העולים. ירדו בעיקר יהודים חילוניים משכילים, מהמשפחות הותיקות. לכך מספר גורמים: אובדן הבטחון מול צבאות ערב (חיזבאללה היא סוריה וחמאס הוא מצרים). אובדן הבטחון הכלכלי, עקב החלפת שלטון מפא"י בשלטון אספסוף פיראטי. פשע מפיוזי מסומם גואה וגועש. השקל הוא מטבע של משחק מונופול, שכל קיומו ושערו נקבעים בארץ פנימה ובגלל הסערה בחוץ כל השחקנים נשארים נעולים באי המטמון.
בגלל אובדן הבטחון | 09.09.10
16.
פיתרון פשוט לבעיית לימודי ליבה אצל חרדים
לפתוח בית ספר "חרדי" שיקבל רק עלויים, שילמדו גם מקצועות חול, כאשר ההורים והילדים יקבלו כסף על הצלחה בלימודים מהר מאוד הורים חרדים ישלחו את הילד הגאון שלהם לשם כדי שיהיה להם מאיפה להאכיל את האחרים ולהמשיך להתבטל ולא לעשות כלום בעצמם ולמי שלא הבין: הבעיה אינה לא זה שכל החרדים לומדים שטויות, אלא שאפילו לגאונים שלהם מכניסים שטויות למוח הם מתפעלים מזה שבחור יודע גמרא ישר והפוך זה כמו שאני יתגאה שאני זוכר בעל פה את שמות כל השפנפנות של פלייבוי מהאלף הקודם ועד היום גם כאן וגם כאן מדובר במידע חסר ערך, השפנפנות כבר זקנות, והמידע שהם לומדים לא מעודכן כמו ללמוד DOS בזמן שיש חלונות
רותי | 09.09.10
14.
יש דרך יותר פשוטה
הציבור החילוני לא יכריח את החרדים ללמוד מה שהם לא רוצים. אך המימון הנוסף לקהילות צריך להפסק (לדוגמא :אברך מקבל כסף עבור הזמן שהוא לומד לעומת סטודנט שמשלם עבור הלימודים ..) אם רב של קהילה יחליט שאותה קהילה אינה יכולה להשתלב בציבור הרחב יואיל הרב ויממן את הקהילה מכיסו ולא מכיס הציבור הכללי.
ארז | 09.09.10
12.
הפרופסור צודק אבל....
הוא לא מבין שככל שיש יותר אנאלפבתים מקרב הדתיים יש יותר מצביעים פוטנציאלים לש"ס, ולכן אין לאלי ישי שום אינטרס להפוך אותם למשכילים יותר גם אם בסתר ליבו יודע שהפרופסור צודק. אלי ישי עצמו אינו קובע כלום הוא בובה של עובדיה יוסף שלא רוצה ללכלך את הידים בפוליטקה, ושולח את עושי דברו לבצע את מדיניותו.
יודה | 09.09.10
10.
אין מנוס
מאוד ברור איך זה שלפני 30 שנה שיעור אי התעסוקה בקרב המגזר החרדי היה רק 20%- כנראה לא היו כל כך הרבה קצבאות ילדים ,והקלות בה משפחה חרדית יכלה לעשות הרבה ילדים ועדיין להיות מסוגלת להאכיל אותה לא הייתה כמו שהיא היום. ההשוואה של בן דוד לחרדים בארה"ב ובגולה מעולה- למה שם שם יכולים לעבוד נשים לצד גברים?? בארה"ב אף אחד לא מקשיב ל"רחשי ליבם" הם צריכים להסתדר לבד, והפלא ופלא- הם הסתדרו שם יופי. כלומר- הם מסוגלים. התשובה לאלי ישי על כך מחפירה- מה, שם אין להם מנהיגים רוחניים? שטויות! הציבור החרדי גם שם, מאוגד ומקובץ ויש להם מנהיגים, רוחניים ופוליטים, פשוט שם וכמו שצריך בכל מדינה שפויה , לא ייתכן מצב שהם מתפרנסים וחיים על גבם של אנשים חרוצים אחרים. הבעיה היא שהמצב הקיים הפך לסטטוס קוו, מבחינת הממשלות, וגם מבחינת התושבים. לו רק התושבים החילוניים וכל שאר בני המעמד הבינוני היו , עוד לפני 20 שנה, יוצאים לרחובות , מפגינים, שובתים אפילו כדי למנוע את החקיקה הזוועתית שמאפשרת לחלק עצום מהציבור להפוך לכל כך לא פרודקטיבי ולעול על כתפיים של אחרים, המצב היה שונה. אז נכון- כעת, לחפות על הציבור החרדי את הדברים האלו לא יעזור והגענו למצב עצוב ונואש שאני "צריכים להיכנע" לתכתיבים שלהם- ובאמת לאפשר להם לעשות את הדברים האלו בתנאים שלהם. אחרת או שהמצב יישאר כמו שהוא כיום, וברור שזה יוביל לכאוס שבן דוד צופה, או שזה יוביל למלחמת אחים שכזו, שהרי יש גבול לשחיקה של המעמד הבינוני. ונ.ב- איפה שאני לומדת יש כמה וכמה סטודנטים חרדים, והם מדברים עם בנות ובנים חילוניים כאחד, ובאמת מתנהגים כמו בני אדם נורמליים! אז כמו שישי אמר בכתבה- ברמה הפרטנית יש כאלה, אך הבעיה נעוצה במנהיגים שלהם- צריך לשכנע אותם (בכוח הכסף אני מניחה שזה יעבוד:) לאמר למשפחות ולמורים להתחיל לחנך את הילדים החרדים לסובלנות, לכך שהציבור החילוני לא יאכל אותם ולא ינסה להחזיר אותם בשאלה. וכמובן, שעל שירות צבאי בכלל אין מה לדבר- אם אחוז יותר גדול מהאוכלוסייה שלהם יעשה שירות צבאי, במתכונת כזו או אחרת (ויש כמה תוכניות שכאלה שכבר עובדות ובהרצה מספר שנים ובהצלחה אפילו, בחיל אוויר למשל, וזה עובד יופי למיטב הבנתי) החיבור בין הציבור החרדי לחילוני יגדל פלאים, ואולי כמה חומות גרדנדיזיות שכאלה יוכלו ליפול סוף סוף... חג שמח
ליאורה | 09.09.10
9.
הפחד של מנהיגות ש"ס והחרדים
הוא שאנשים יחשבו באופן עצמאי ולא יהיו תלויים בהם. אתה יכול להנהיג אנשים מתוך תבונה ודאגה (caring) ואתה יכול לשלוט באנשים מתוך פחד או תלות. ישי וכמוהו בוחר בדרך השניה. מה שהוא לא מבין שדרך שכזו זמנה קצוב. לא משנה כמה חומות תבנה, בסוף ימצא הסדק שדרכו יכנס האור ובסופו של דבר החומה תקרוס.
פטיש וסדן | 09.09.10
8.
מדהים.
איך במדינה שקמה באופן כ"כ מהיר ומוצלח - אנחנו מוצאים את עצמנו מאבדים את הכל כ"כ מהר? כ"כ הרבה אוכלוסיות שחיות על חשבוננו ומצפצפות על החוק -חרדים, ערבים, בדואים... אנחנו מאבדים את המדינה שלב אחרי שלב - ושום דבר רציני לא קורה בממשלה כנגד זה. אפיל בנושאו שעון החורף המצ'וקמק אנחנו לא מצליחים לתת לנתונים מדעיים להיות השיקול הענייני - ונותנים לכוחות האופל והכישוף להחליט בשבילנו. (שלא לדבר על נושאים מהותיים באמת). מתי לעזאזל אנחנו מתחילים את המהפכה?
גולן | 09.09.10
7.
השר ישי זורה חול בעיני העם...
אני יוצא בשאלה מהמגזר החרדי. עד לגיל 13 עוד למדתי מתמטיקה ועוד מספר מקצועות (לא אנגלית) וזה בגלל שבית הספר שלי היה יחסית חרדי מתקדם. הלימודים הללו היו 3 שעות ביום. חבריי מהשכונה שלמדו בבתי ספר יותר חרדיים למדו שעה אחת ביום מקצוע (מתמטיקה ודקדוק) וגם זה היה בצורה מזלזלת ביותר (שעה מתוך יום לימודים של 9 או 10 שעות) אחרי גיל 13 מפסיקים ללמוד כל מה שלא קשור לתורה באופן גורף! בגיל 19 יצאתי בשאלה והתחלתי לנסות להשלים פערים, השלמתי בגרויות בשנה. אולי ישי טוען שזה אפשרי אבל באמת שזו הייתה שנה זוועתית, לא היו לי חיים מלבד הלימודים, שברתי את השיניים עם האנגלית (שאותה עד היום אני לא יודע טוב) בסופו של דבר, מתוך 100 תלמידי ישיבה שניסו להשלים בגרות, רק 20 בערך סיימו בהצלחה. ראוי לציין כי חלק מהתלמידים הגיעו עם רקע קודם מכיוון שהם ניסו להשלים בגרות לבד ולא הצליחו או הצליחו חלקית והגיעו בכדי לשפר ציונים. די עם הבולשיט הזה שכל אחד יכול להשלים בגרות בשנה. שלא לדבר על פסיכומטרי ששונה מאוד מדרך החשיבה המתפלפלת בלי סוף של תלמידי הישיבות. עוד נתון, 14 מתוך אותם 20 שסיימו בגרות, התחילו תואר ראשון. 5 סיימו. אני בין המסיימים ותאמינו לי שזה לא "בזכות לימוד הגמרא שמפתח את החשיבה" את שנותי בישיבה העברתי בבטלה ושיעמום... אז הנה הסטטיסטיקה הנכונה: 5 אחוזים מהחרדים שינסו להוציא תואר ראשון (הנדסה) יצליחו (בתנאי שהם לא נשואים ושיש להם תמיכה כלכלית)
מיישל'ה | 09.09.10
4.
אני מסכים בכל לב עם דבריו של פרופ' בן-דוד. המחלוקת אינה פוליטית אלא קיומית.
לא ייתכן שאחוז גדול בסקטור מסויים יעבוד ויקבל קצבאות או לא יזכה לחינוך הולם. הפתרון היחיד, החלת מערכת חינוך ממלכתית אחת (ממלכתי/ממלכתי דתי). מי שלא מעוניין ללמוד במערכת הזאת, לא יזכה לכספי תמיכה ממדינת ישראל. בנוסף, לשנות את מדיניות הקצבאות במדינת ישראל. א. קצבת ילדים (לבטל או לתת לילד הראשון 4000 ש"ח, לשני 2000 ש"ח והשלישי ומעלה 0 ש"ח). ב. לבטל כליל את כל הקצבאות לישיבות, כוללים וכל מי שיכול לעבוד מעל גיל 18 ובוחר לא לעשות זאת. ג. להפסיק עם ה"אפלייה המתקנת". ד. מי שתורם יותר מקבל יותר (שירות צבאי/לאומי יזכה להטבות משמעותיות בהשווה לאי שירות בצבא/שירות לאומי). כבר עכשיו אנו טומנים את הראש כמו בת-יענה. הנתונים לא משקרים, הפוליטיקאים כן!
ימין קיצוני ושפוי | 09.09.10
3.
אז כל מה שצריך זה פשוט להתאים את כל מקומות הלימוד והעבודה לחרדים?
איזה כיף. נמאס, פשוט נמאס כבר מהכפייה הדתית המגעילה הזאת. המדינה אשמה שהציבור החרדי שלנו הפך לכזה דבר, והדרך היחידה זה להתחיל להלחם בהם בכל הכח - לקחת מהם את כל הכסף שהמדינה נותנת (קצבאות ושטויות אחרות), ואז כשההורים לא יוכלו לכלכל את רוב הילדים שלהם, להוציא אותם מהמשפחה (כי הרי אי אפשר להשאיר ילד לחיות בלי אוכל) ובכסף שלקחו מהם לממן פנימיות צבאיות בהם ילמדו אותם את כל לימודי הליבה.
אני | 09.09.10
2.
לא יאומן שהבן אדם הזה מוביל את המגזר שלו ואת המדינה הזו לאבדון
"ישי: "יכול להיות שכן, לא חקרתי את זה. אני לא מכיר את הנתונים, הייתי אז בשירות צבאי". אז ישי מכיר נתונים רק אם בדק אותם בזמן אמת?? ומי באקדמיה יגיד לנו שבחורי הישיבות יכולים להשלים את החומר הכלול בלימודי הליבה תוך שנה? איפה ההפניה? אם בן-דויד בכזאתי נחרצות אומר שזה לא אפשרי, והוא בעצמו מגיע מהאקדמיה...נראה לי שהייתי סומך על המילה של בן-דויד מאשר על זו של ישי. גם הדרישה שלו שהמדינה תתאים את שוק העבודה בישראל למגזר החרדי היא פשוט בדיחה, מה שהוא מבקש זו החלת חוקי התורה ודיני הרבנים על שוק העבודה. אסור שהדבר הזה יקרה. ברגע שאנחנו מסכימים לכך זה יהיה שלב ראשון בהפיכתה של ישראל למדינת הלכה. קצת משעשע, לאורך השיחה הזו הבעיות שעליהן בן-דויד מצביעה משתקפות ביכולת של ישי לנהל דיון הגיוני. הוא לא מבין את המשמעות של הסקת מסקנות מושכלת, גורם ותוצאה, איסוף נתונים ועוד. הוא מעוניין במדינה בדמות המגזר שלו. אני צריך לדייק: הוא מוביל את המגזר שלו להצלחה ואת המדינה הזו לאבדון.
 | 09.09.10
1.
בן דוד רוצה לחלן את החרדים ולא ללמד אותם !!
חמש יחידות בפיזיקה? תראו לי את האחוז מסיימי התיכונים שידעו על מה מדברת תורת היחסות המהווה חלק מאותן 5 יחידות ! תראו לי כמה מהלומדים עושים שימוש כלשהוא בלימודיהם אחרי הצבא ואיך זה עוזר להם בעבודה !! 90% משוק העבודה אינו צריך מתמטיקה או פיזיקה רק מוטיבציה ורצון לעבוד, ולומדים תוך זמן קצר מה צריך לעשות, מי שצריך את זה אלה המפתחים בתחומים העיליים בלבד וגם שם יש הרבה בולשיט מנסים לעקוף את המדע בכל הזדמנות כדי להציג גרפים ושאר חרטות הידועות היטב גם למר בן דוד המעמיד פנים כאילו בציבור החילוני כל מה שקובע זה ידע פחחחחחחחחחח קחו לדוגמא את מערכות ההפעלה של ווינדוס לדורותיהם מאז 3.11 זה הולך ומידרדר ווינדוס 7 לדוגמא בכלל לא נמצא שם בשבילך אידיוט אלא בשביל היצרנים ושאר חברות מסחריות היכולות מעכשיו לעשות במחשבך ככל העולה על רוחן ביתר קלות ..אין צל צילו של ספק כי מערכות ההפעלה האלה לא פותחו בשום שיטתיות מדעית אלא בקפיצות (בעיקר על הגב שלכם) בלי קשר לצרכים האמיתיים של המשתמש (מי הוא בכלל?) , ולכן העולם ממשיך להידרדר למצב בו אנשים מיואשים ומתוסכלים שהשעינו את רוב חייהם על פעילות במחשב מוצאים את עצמם עם כל "התקדמות" ומערכת הפעלה חדשה ליד שוקת שבורה וקפואה וכך הם נדחפים שנה אחר שנה לכיוון הדת ממנה רוצה בן דוד להרחיק אותם ! הבנתם?
פרדוקס מלא שקרים מקובלים | 09.09.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת