אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנהל פרויקט מצלמות המהירות: "שייסעו כמו שצריך, אז לא יהיו קנסות"

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
בואו נראה שנה אחרי שיציבו את כל המצלמות אם יש ירידה בכמות תאונות הדרכים
אם לא כל מעורבים בביזבוז כסף על הפרוייקט הזה מתחייבם ללכת הביתה? רק חושבים איך להכניס את היד לכיס שלנו. לעולם לא איך להטיב איתנו. מדינה אוכלת יושביה. לחסום את כל הצירים המרכזיים במדינה בדרישה להעלאת המהירות המותרת שלא השתנתה מקום המדינה או לברוח מפה ומהר.
יניב | 23.09.10
52.
למה לא שמים את המצלמות בכבישים אדומים?
למה רק בכבישים מהירים ששם אין בעיה לנסוע מהר? תשובה: כי נהגי ישראל אוכלים את כל מה שמאכילים אותם במקום לעלות כולם על בריקות (לצערי אני כולל גם את עצמי). הגיע הזמן שאנחנו ציבור הנהגים נבהיר לממשלה שאנחנו לא פרה חולבת ולא סוחטים מאיתנו כספים באמצעות מצלמות מהירות משוכללות. אני לא נגד תפיסת עבריינים שנוהגים בפראות טסים בכביש ומסכנים את כלל הציבור, נהפוך הוא. אבל כאשר הכבישים כיום הם טובים ואפילו מצויינים, והמכוניות החדשות נוסעות במהירות שיוט של 110 120קמ"ש מבלי להרגיש, הגיע הזמן להעלות את מגבלת המהירות כמו בכל אירופה. אי אפשר להשוות חיפושית שנת 70 לסובארו מאזדה או כל רכב חדיש אחר. ולא גוזרים על הציבור גזרות שאין הוא יכול לעמוד בהם. במשך כל עשרות השנים האחרונות רק מגבלת המהירות לא השתנתה,למה? הוכח מדעית שהמהירות בכבישים מהירים אינם גורם משמעותי ואפילו זניח בתאונות דרכים. אז שמישהו בדרגים הגבוהים יפתח את השכל ואת הראש ויעלה את מגבלת המהירות המותרת למהירות המתבקשת ממכוניות חדישות שיוצרו במאה העשרים ואחת ולא כמו בשנות החמישים.
שי | 22.09.10
48.
אין לי בעיה עם המצלמות
אבל אם כבר מציבים אותם ולוקחים דוגמא מאירופה וטוענים שזה לא בכדי להעשיר את קופת המדינה, אזי ש100 מטר לפני כל מצלמה יוצב שלט המסמן אותה. זה לא יגרום לנהגים לחפש את המצלמה כל הזמן, זה ימנע מאנשים לבלום בפתאומיות וזה יוריד את המהירות בקטע הרצוי
סער | 20.09.10
46.
רעיונות נוספים .....
מכוון שברור לכל אזרח דפוק במדינת התיחמולים (ישראל...!) שהצבת המצלמות נועדה להוציא עוד כסף מהציבור (מי שלא עובר על המהירות המותרת -שיקום!!),הרי עוד רעיון יצירתי: נכון שהמסלול השמאלי נועד רק לעקיפה!! נראה את המשטרה נותנת רפורטים לנהגי כביש מס.' 1 בבוקר ובערב!!! רבותי הנהגים/נהגות :יש תקנות שהציבור לא יכול לעמוד בהן וחוששני שהמצלמות הנ"ל יהיו הטריגר שיביא למרד האוחזים בהגה (למשל לנסוע 'במהירות המותרת' ובמסלול הימני מירושלים לת"א בבוקר!!!! ). נ.ב.: איפה לעזעזל נבחרי הציבור והמומחים לתאונות שיביאו דעתם?? אף אחד לא קם!!! למה???
איציק | 20.09.10
45.
לכבוד שר התחבורה ישראל כץ
אדוני השר הנכבד- הרי כולנו יודעים היטב שמשרד התחבורה הוא רק תחנה בדרך שלך להמשך קריירה בפוליטיקה. אנא זכור- מה שמאחד את כולנו-ימנים, שמאלנים, דתיים, חילוניים, יהודים וערבים – הוא העובדה שיש לנו מכונית. וכולם, אבל כולם, נוסעים יותר מהמהירות המותרת. אז אנחנו יושבים כאן, כבוד השר, ומחכים לך, שתמשיך לרוץ לרשות הממשלה. ובעוד כמה שנים, בכל פעם שנראה מצלמה- והרי יהיו הרבה כאלה- אנחנו נחשוב עליך, כבוד השר היקר – ונזכור למה אסור להצביע לאנשים כמוך. ולגבי אותו רוזנבאום- ניכר שמדובר בעובד ציבור טיפוסי- בכלל לא מבין מה הוא עושה. מסבירים לו שכבר יש גלאים למצלמות החדשות- הוא, המומחה לתחום, בכלל לא שמע עליהם. מסבירים לו שתאונות, כך מדגיש העיתונאי, מהוות אחוז קטן בלבד- אותו זה לא מעניין. החלמאות של מדינת ישראל שעולה מהכתבה הזו פשוט זועקת לשמים. מה שכן- אני כנראה אחזו לימי האופנוענות העליזים שלי- רואים מצלמה? הופ, רגל ימין מופשלת אחורה, המגף מכסה את הלוחית, המהירות עולה ל200 – והפלאש שולח למשטרה, למשרד לבטחון פנים ולדינת ישראל תמונה של...הישבן שלי!
סתם אזרח מוטרד | 20.09.10
44.
בעד מצלמות ובעד העלאת מהירות הנסיעה
יש להתאים את מהירות הנסיעה לכבישים ולשים שילוט אותנטי לא יכול להיות שבכביש של 2-3 נתיבים עם גדר הפרדה תוגבל המהירות ל90-100 ובחלק מהכביש תרד בלי שום סיבה ל70 תומך בהכנסת מצלמות שיכניסו מצידי כל 100 מטר בכל הארץ אני נוהג זהיר ושומר על החוק - מה שאני מבקש שלא תאנסו אותנו לעבור על החוק !!!
רון | 20.09.10
42.
אנחנו כבר נוסעים כמו שצריך
במחקרים בעולם הוכח ש-85% מהנהגים נוהגים במהירות שמתאימה לתנאי הכביש, ללא שום קשר למהירות המותרת (כן - אם המהירות המותרת גבוהה מהמהירות הנכונה, רוב הנהגים יסעו לאט מהמותר). מצד שנית נהגים שנוסעים במהירות שונה מהממוצע, מהווים סיכון בטיחות משמעותי: כל החמורים שחושבים שאם הם נוסעים 90 הם בסדר - טועים. נהגים אלו, שאין להם מושג בנהיגה נכונה, לעתים קרובות נשארים תקועים בנתיב השמאלי, או שנוהגים כשדעתם מוסחת "אבל אני בסדר, אני נוסע 90". המדען הראשי של משרד התחבורה (!) אמר שהפרויקט הזה מיותר והתפטר לאחר שהבוסים שלו התעלמו ממנו.
אסף | 20.09.10
40.
הונאה באיצטלה של בטיחות
אכן תרבות והיתנהלות המישתמשים בכביש בישראל עגומה עד חמורה!הדבר נובע ממירקם פסיכולוגי כבד שבו המדינה שרוייה כמו ביטחוני וכו!יש לציין שהמצב החמור מיותר היא חוסר כוח מישטרה מיומן ואמין שמבין שבכוחו לאכוף!חוסר גיבויי למערכת האכיפה וכו!!לצערי ההיתנהלות של הצבת מצלמות בכבישי ישראל אינה תימנע כהוא זה את הקטל בדרכים!היא רק תגדיל את אוצר המדינה ותיגרום למתח רב לנהג בכביש!עובדה אחת ואמינה שניכתבה עי מהנדסי תנועה בכירים בטכניון ובהיסתמך גם עך דבריי מהנדסי תנועה שמשרתים במישטרה !שמהירות אינה הגורם העיקרי לתאונות !והצבת המצלמות אשר בבוא היום והוא אינו רחוק יימצא להן פיתרון יצירתי !!היא רק בריחה מהמציאות של מערכת האכיפה ומילויי כיסם הן של הזכיין והן של קוםת האוצר!!
דוד רז | 20.09.10
39.
משטרת ישראל אגף בתוך האוצר
ניכתבו הרבה מישפטיים הגיוניים אך לצערי אנחנו מדינה לא נורמאלית א:- אכיפה מישטרתית מתבצעת היכן שנוח למשטרת התנועה ב : - יש יותר נידות גלויות מאשר סמויות !~!! ג : -עבירות תנועה חמורות --לא נאכפות!!!!! כמי שחי על הכביש כ 20 שנה יכול להעיד על המשטרה שעושה מה שקל לה --תרתי משמע !!! למדינה לא איכפת מהתשתיות ששל הכבישים שמתאימות למאה הקודמת ולא לנפח התנועה בכבישי הארץ !!! את המיסים שאנו משלמים על רכבים חדשים -דלק יקר לוקחים לממן פרזיטים שחיים על חשבוננו במקום להשקיע בחזרה בתשתיות בכדי להוריד את העומס בכבישים !! בשורה האחרונה למדינה לא איכפת מאזרחיה !! בתאונות דרכיים נהרגו או ניפגעו יותר אזרחי המדינה מאשר במלחמות !!! למה !!!! עד מתי ?
יחיאל ברכר  | 20.09.10
38.
אפילו חשבון לא יודעים מפעילי התוכנית
5% זה כמו 30%? אולי יגידו שזה בגבול הסטייה הסטיסטית .....? או שכוונתם להוריד ב30% מ 5% ל3.5% זה שלושים אחוז... אפשר בקלות לפתח מצלמות למעבר על קו לבן רוב התאונות נובעות מאי שמירת מרחק, ומסוציומטים שנוסעים לאט בנתיב השמאלי אל דאגה לאליעזר יש קומבינה, הוא ומשפחתו לא ישלמו קנסות.. לכן הוא לא מוטרד...
רשעים נמאסתם | 20.09.10
34.
גורם לתאונות?
חבל על הכסף והזמן, אנו הנהגים משלמים על מחדלי הממשלה והמשטרה. הנהג שעובר בחודש מעל 9000 ק"מ אני רואה את משוגעים שעוקפים בקו לבן עוברים באדום וממש לא איכפת להם להרוג בדרך את האחרים. למשטרה קשה לתפוס אותם מאחר שהם גם אלימים כלפי השוטרים. זו תחילתו של נפילת השלטון!!!!!!!!!!!
יואב | 20.09.10
33.
דם ההרוגים בכבישים האדומים על ראשך- ניתן היה להצילם במקום הפרויקט הדפוק הזה
מדהים איך פקידים שמעולם לא נבחרו על ידי העם למעשה מנהלים את המדינה. זו בעצם דיקטטורה שבה ה"נבחרים" הם בכלל סטטיסטים. ככה הולכת ומתפוררת המדינה מבפנים. ולאחראים על בזבוז הכסף והמשאבים הללו ולמרור חיי האזרחים, שיכלו להציל חיים בכבישים אדומים אני מאחל לכם שתבואו על גמולכם. אני מקווה שלא טרחתם לצום ביום כיפור שכן אף אחד לא סולח לכם. במיוחד לא הקורבנות של התאונות שיגרמו בגלל הזנחת הבעיות האמיתיות.
אנשים כמוכם הורסים את המדינה מבפנים | 20.09.10
32.
וידוי קטן ליום הכיפורים
אני נוהג משנת 88. אני נוהג מהר ובכביש פנוי אפילו מהר מאוד. עד היום דוח מהירות אחד. בנוסף הייתי מעורב בשתי תאונות דרכים קלות (פח). בשני המקרים מדובר היה במהירות מתחת למהירות המותרת וברכב שסטה מהנתיב ולא נמצאתי אשם. אה כן. גם אשתי נוהגת משנת 88. היא אמנם לא נוהגת מאוד מהר (לא תעבור את ה-110) אבל גם היא הייתה מעורבת בתאונת דרכים כולל אשפוז שלה. כשהיא עמדה באור אדום בשטח בנוי רכב מסחרי התנגש בה מאחור במהירות גבוהה. בקיצור. גם לפי הסטטיסטיקה של המשטרה רוב התאונות נגרמות כתוצאה מסטיה מהנתיב ולא ממהירות. עכשיו נתחיל לראות תאונות שרשרת בכבישים המהירים בגלל נהגים שבולמים כשהם רואים את המצלמה. הוכח מחקרית שגם נהג שנוהג כחוק מאט את מהירות נסיעתו כשהוא רואה מצלמה למרות שהוא נוסע במהירות המותרת. בלימות הפתע גורמות לתאונות וגם להאטת שרשרת שגורמת לפקקי תנועה. מצד שני תחשבו על כמה כסף מדובר....
יהודי | 20.09.10
31.
ההוכחה שהוא משקר נמצאת במיקומי המצלמות
מציבים מצלמות בקטעי כביש בהם מצד אחד אין כמעט תאונות ומצד שני מהירות הנסיעה הממוצעת שם גבוהה (1,2,4,6). למשל שמים מצלמה מיד בתחילת העליה של שער הגיא. זה מקום שבו הנהגים מאיצים בשביל תנופה לעליה. ולא מדובר על נהגים טסים אלא על כל הנהגים הנורמטיבים שגונבים 10-15 קמ"ש. בקיצור, אני רוצה לראות את המחקר שלפיו הוחלט על מיקומי המצלמות. ואגב בימים אלו יוצא מכרז למחקר שיבדוק את יעילות המצלמות... אני מקווה שהמחקר הזה יבדוק למה בבריטניה הוחלט על הורדת המצלמות.
נהגוס | 20.09.10
28.
אין בעיה משטרה יקרה, אני הולך לקפל את המספר ותחנקו עם הצילומים שלכם
במקום לאפשר נסיעה נורמלית במהירות סבירה הם מחפשים דרכים להוציא מאיתנו כסף. הרי המצלמות הללו לא ימנעו תאונות אלא רק יכניסו כסף לקופת המדינה. ומה עם השוטרים שעוקפים אותי על 160 קמ"ש? הם יקבלו את הדו"ח מהמצלמות או שיטענו כרגיל שהם היו בתפקיד? מהירות אינה הגורם האמיתי לתאונות. חוסר אחריות, חוסר תשומת לב ונהיגה פרועה הן הסיבות. אני נוהג מ94 על רכבים ואופנועים ונוסע מהר. התאונה היחידה שהייתה לי קרתה כשנהג שיכור נכנס בי מאחורה כשעמדתי ברמזור אדום.... אופנוע כבד או רכב חדש שנוסעים 100 קמ"ש זו מהירות זחילה עבורם. הסיכוי להרדם על ההגה גדול יותר מהסיכוי לתאונה. מהירות שיוט של כלים כאלו זה 140 לפחות...
רוכב דו גלגלי | 20.09.10
27.
פשוט חוצפה
כמה ציטוטים: העבירה הנפוצה ביותר שגרמה לתאונות דרכים היתה דווקא סטייה מנתיב "הצבת המצלמות נעשתה בעצה אחת עם משטרת ישראל, ועל פי נתוניהם, הכבישים שנבחרו הם כבישים מסוכנים, במיוחד עקב נפח התנועה שבהם". שקרנים פשוט אפשר לעשות שם קופה!!! רובן המכריע של תאונות הדרכים מתרחש בכבישים עירוניים. אז לנה כל הצבת מצלמות המהירות היא בכבישים בין עירוניים?
ירון | 20.09.10
24.
מס חדש של המדינה אשר שונאת את אזרחיה
אם המטרה היא רק "אכיפה" נטו, ולא מס עקיף חדש, מדוע לא לפרסם עפ"י חוק חופש המידע היכן בדיוק מוצבת כל מצלמה ? מדוע לא לצבוע את עמודי המצלמות בצבע כתום זרחן ולהאיר אותן בלילות, כך יסעו האזרחים כחוק.... לפי הלוגיקה של הפקיד הממשלתי הנכבד. אם הכוונה הממשלתית האמיתית היא "שמירה" על חיי הנהגים ולא מס עקיף חדש, יכולה הממשלה פשוט לשים "פסי הרעדה" כל 200 מ' לאורך כל המדינה........ שוב מדובר במעשה חדש-ישן של ה"שלטון" אשר עושה הכל כדי להמאיס את עצמו על האזרחים, במדינה שגם כך, כל כך קשה, מסוכן ויקר (לנסות) בסה"כ לחיות ולהתקיים בה......
PF480 | 20.09.10
22.
כמות התאונות כתוצאה ממהירות =0
אוסף של שקרים ודמגוגיה. המצלמות לא ימנעו אפילו תאונה אחת. סך כל התאונות עקב מהירות לא חוקית שקרו באיזורים שיציבו את המצלמות הוא בדיוק 0. לעומת זאת הבלימה הפתאומית שנהגים ירביצו עקב גילוי המצלמות יגרמו לא מעט תאונות. לכן, התוצאה של הצבת המצלמות הללו תהיה הגדלה של מספר התאונות ולא הפחתה שלהם.
איש חופשי | 20.09.10
21.
פקידון אפרורי רוצה קצת תהילה, על חשבון הציבור כמובן
יום אחד קם פקיד אפרורי ורוצה להשפיע, רוצה קצת תהילה לנפשו המתבוססת בשיעמום. קם ועושה מעשה אשר ישפיע על מליונים ברחבי המדינה, החל מהשוטרים, דרך העבדים הנרצעים, בתי המשפט, סוכנויות הדואר, משרד המשפטים.... אלא שאין אף לא אחד שיוריד לו נבוט על ראשו הקודח, אין בקרה אין ניהול אין פוצה פה ומצפצף, ממש כמו במשרד הבריאות, ממש כמו במשרד התחבורה, ממש כמו במשרד הביטחון, למעשה כל משרד מתגלגל כאבן במידרון... לתהום?
יוסל'ה | 20.09.10
20.
חובה לפרסם מיקום ורף מהירות לצילום!
אם המצלמות באות מכספי משלם המסים (אנחנו) אז חובה על המשטרה לפרסם את מיקומם המדוייק ואת המהירות שממנה המצלמות תופסות. אם ישקרו ויגידו ש"החל מהמהירות המותרת" נתבע אותם על פרסום כוזב. ושמישהו יגיד לי למה יש משטרה בכביש 6?? זה אמור להיות כביש יותר מהיר למה הם מציקים לאנשים שמשלמים כדי לנסוע מהר??
נהג1 | 20.09.10
19.
חושבים שאנחנו פראיירים ?!
בושה וחרפה, גם ככה כל המדינה הזאת פקק אחד גדול , אם אפשר לנסוע מהר יותר אז נוסעים 120 או 130 ולא קרה כלום! יש פה מישהו שנוסע 100 באיילון על כביש ריק ?! צריך לעשות הפגנות , לחסום כבישים , אבל אנחנו עם של פראייר שמשלם מיסים וקנסות ולא מביע דעה. אבל לא אני! אני פותח במבצע ריסוס מצלמות ! מר אליעזר רוזנבאום , תתכונן לראות הרבה שחור בעיניים !
ספריי | 20.09.10
12.
אנחנו נוסעים כמו שצריך - הבעיה היא החוק המיושן!
ציות עיוור לחוק מיושן עם מגבלות מהירות בנות 30 שנים אינו "נהיגה כמו שצריך". האמירה שהכבישים צפופים יותר גם היא טפשית, כי אם הכביש צפוף יותר אז יש פקק וממילא אי אפשר לנסוע מהר. את המצלמות מציבים במקומות עם ראות לרחוק, שטוחים, ישרים ועל כן - לא בעייתיים לתנועה וממילא אין בהם הרבה תאונות כרגע. רק מה - עכשיו כולם יבלמו לפני המצלמות ופתאום יהיו שם תאונות, כי כולם יודעים איפה המצלמות וכולם, אפילו אם הם נוסעים כחוק, מאיטים כשהם רואים את המצלמה!!!! מצלמות המהירות החדשות - טיפשות לשמה! יכלו להשקיע את הכסף בשעות סיור ושיטור בכביש כי הטכנולוגיה הכי טובה למניעת עבריינות בכביש היא שוטרים שמבצעים אכיפה איכותית (ולא, אכיפת מהירות לעולם אינה אכיפה איכותית)!!!
אזרח | 20.09.10
7.
למה הממשלה שלנו כל הזמן מחפשת לסחוט אותנו?
מעלה מחירים וממסה באופן קבוע, כבר בקושי אפשר לנשום, באופן בוטה סוחטים לנו את הכסף מהכיסים, וכמה שאנחנו כועסים ומתרמרים, אין לנו הרבה מה לעשות. משום מה, אנשים לא יוצאים לרחוב לשרוף גלגלים, וגם ספק אם זה יעזור. הממשלה לא אמורה להיות עבור העם? איכשהו הפכנו להיות רק מקור לממון.
ראשונית | 20.09.10
6.
כל הכבוד...שיציבו בעיקר בנגב
אצלנו בנגב המצב בלתי נסבל..נוער מקרב בני המיעוטים חסר סבלנות עם רכבי טויוטה קורולה ומאזדה 6 טסים על הכביש,עוקפים בפס לבן,עוברים באדום ממש סכנת נפשות..יש להציב את כל ה - 300 מצלמות אצלנו בנגב וחשוב מכך לעודד אזרחים להציב על הרכבים מצלמות נסתרות המחוברות לאיפון, אשר מתעדות כל הזמן וברגע שהנהג מבחין בעבירה הוא יכול לשמור את הקטע המפליל ולשלוח בשם בדוי למשטרה.. כך יתועדו עברייני תנועה שעוקפים פס לבן,שעוברים באדום וכו'..חשוב שהמשטרה לא תדרוש מהנהג המצלם להזדהות או להגיש תלונה בדיוק כמו שהיא לא תדרוש מבעל עסק שהמלצמות בעסק שלו תיעדו ניסיון לרצח להתלונן!!! רק בשילוב כוחות עם המשטרה נמגר את הפשע על הכביש כמו שעשינו באיתור חפצים חשודים ודיווח על מחבלים מתאבדים..אין ממש הבדל..עבריין תנועה הוא מחבל!!!
גבי | 20.09.10
5.
שאלה מאד פשוטה:
כמה תאונות עם נפגעים היו בשנים האחרונות באותם מקומות בהם יוצבו המצלמות? הרי המצלמות יוצבו במקומות בהם הכביש ישר, מואר, רחב, עם הפרדה פיזית. אלה המקומות הכי בטוחים, עם הכי פחות תאונות. המצלמות יוצבו שם לא כדי למנוע תאונות (שאין שם...), אלא כי שם נוסעים הכי מהר. כסף, כסף, ועוד פעם כסף.
 | 20.09.10
3.
כל זה בה"כ מיסוי עקיף
אם יעלו מהירות מותרת, יותר מכוניות יוכלו להבור בכבישים בזמן נתון -> פחות פקקים & פחות דוחות -> פחות הכנסות ממסוי על הדלק + פחות מיסוי על דוחות (אם המהיות תהיה כמו בצרפת - 130 ביום בהיר, 90 ביום גשום - פחות אנשים יסעו מהר מהמותר)... בקיצור זהו כדור שלג שיקטין הכנסות ממיסוי עקיף ואפ אחד לא מוכן להרשות לעצמו באוצר. לכן - אתם תסעו לעט ותדפקו עם הדוחות
GN | 20.09.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת