אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נצלו את גל ההנפקות

130 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
מיכה - דחוף גלובל פיננס 5
אני מחזיק מספר חודשים וקיבלתי תשואה יפה , כולל תשלום ריבית בספטמבר . היתה הודעה נוספת כעת על "מעין" אירוע אשראי . רמי ירדן מנסה לנצל את ההודעה ולקנות את ההנפקה בחזרה בכל מחיר , ועכשיו יצא בהצעת רכש חדשה ב-50 אג' ( שניה תוך 3 חודשים ) . מה דעתך ? האם אתה בדעתי ששווה לא להיענות , להישאר פחות משנתיים ולקצור את הפירות המלאים ?
דני האדום | 17.10.10
127.
בקשה שתעזור
מיכה שלום!! האם אוכל לבקש ממך בקשה שתעזור לנו מאוד... בכל פעם שאתה רושם תשובה לגבי אגח מסויימת יהיה מצויין אם תרשום אחרי שמה איזה סוג אגח זו כלומר צמודה או ר.משתנה או ר.קבועה או להמרה.. הסיווג שלה כשאתה עונה עליה יעזור לנו מאוד בהבנה על איזה סוג מדובר. תודה רבה על ההתחשבות!!!
עמיר | 17.10.10
126.
הנפקות חדשות
היי מיכה..בכתבה שלך רשמת כי יש להמתין לפתיחת מירווחים בהנפקות החדשות ורק אז לרכוש אותן, לא כל כך ברור לי כמה זמן יש לחכות לזה והאם זה תמיד קורה? האם ישנה כתובת באנטרנט בה רשומות ההנפקות החדשות שעומדות לצאת או שעלי רק לקרא עליהן כשהן כבר בשוק? האם תוכל לסקר מדי פעם הנפקות חדשות שכדאי לרכוש ושאינן מסוכנות למשקיע ממוצע שלא רודף סיכונים? תודה רבה על הטורים שלך ..הם ממש עוזרים ללמוד את השוק הזה!!
אליהו | 17.10.10
117.
תשובה ל 104
1-ראה תגובה שכתבתי למגיב 102 בדבר אפשרות לקבל מייל יומי לגבי הנפקות.2-כנס לאתר של חברת להבה www.lpm.co.il ,יש שם מדור אג"ח הכולל טורים ישנים שכתבתי .מופיע שם טור מלפני כחודש בנושא מניות המחלקות דיבידנדים שהן תחליף טוב יותר ממדי התל בונד או אג"ח ממשלתי.שם תוכל למצוא מספר רעיונות.3-אני מתכוון לכל סוגי האג"ח השקלי-קבוע ומשתנה.יש אתרים בהם במדור אג"ח תוכל למצוא נתונים על אג"ח שקליות בריבית קבועה וטבלאות נפרדות על אג"ח שקליות בריבית משתנה.באחד הטורים הבאים אכתוב על כללים להשוות בין אג"ח לפי בסיסי הצמדה שונים-צמוד,שקלי קבוע,שקלע משתנה.
צרניאק מיכאל | 15.10.10
116.
תגובה ל 103
אני יודע שזה נושא מתעתע,אני אנסה לכתוב טור בהמשך הדרך על הנושא.פשוט דמייני בעייני רוחך שיש לך אפשרות למכור את האג"ח בו הייתה תשואה ברוטו חיובית ונטו היא הייתה שלילית יום לאחר האקס,לממש את העבודה שמחיר האג"ח ירד בשיעור הריבית ברוטו ביום האקס.לרשום הפסד הון כתוצאה מירידת מחיר האג"ח ,כשההפסד יוכל לשמש אותך כדי לקזז אותו מרווחים או דיבידנדים אחרים.
צרניאק מיכאל | 15.10.10
112.
תשובה ל 92-הכשרה אחזקות ג
אני מעדיף לא לכתוב על כך מהסיבה שהוא די גבוה ביחס לזמן קצר.משיחות שהיו לי ביום חמישי הבנתי כי רוב הפעילים (כנראה שגם בחברה עצמה לא היו מודעים לכך) חשבו שהפדיון המוקדם יעשה לפי הפארי.אבל במסגרת תיקון שטר הנאמנות לאחר ההסדר ישנו מנגנון הקובע מספר אפשרויות לשווי האג"ח בפדיון מוקדם ביוזמת החברה.ובוחרים בגבוה מבין האפשרויות.לדעתי ברגע שמנהלי החברה יבינו זאת רוב הסיכויים שהם לא יפרעו פירעון מוקדם את האג"ח.במקרה כזה תישאר עם אג"ח לשנתיים בתשואה סביב 8% ברוטו צמוד מדד.
צרניאק מיכאל | 15.10.10
110.
תשובה ל 90
כפי שכתבתי בטור התשואה במדד התל בונד 20 היא 2.3% ברוטו בשנה, המח"מ 4.8 שנים (הטור נכתב ביום שבת כך שהיום התשואה בטח מעט נמוכה יותר). אם ניקח בחשבון אינפלציה שנתית של 2.5% (כפי שאתה מבין התחשבתי באינפלציה) מגיעים ל 2.3%+2.5%=4.8% בשנה .לא עשיתי חישוב של ריבית דה ריבית אבל 4.8% כפול 5 שנים (המח"מ) מגיעים לכיוון 25% במצטבר. אם נוריד עמלות ועלויות אחרות התשואה תגיע לכיוון 20%-23% מצטבר.עכשיו חלק את העוגה לפי רצונך.אם בשנה הקרובה המדד יעלה עוד 10% זה ישאיר סדר גדול של 10% ליתרת הארבע שנים.אם המדד לא יעשה כלום זה ישאיר את כל התשואה לשנים הבאות.זה פשוט חישוב מתמטי,אני פשוט לקחתי מדד מחירים לצרכן+עמלות מסויימות.אתה התייחסת רק לתשואה הצמודה ברוטו.בגדול זה אותו דבר
צרניאק מיכאל | 15.10.10
107.
תשובה ל 83-מטיס אג"ח
התשלומים שאמורים להתקבל ממכירת יפאנטו (10 מליון היו אמורים להתקבל בסוף ספטמבר,20 מליון בסוף השנה).17.5 מליון מהתשלום שהחברה אמורה לקבל בסוף השנה יופקד אצל הנאמן להבטחת התשלום באפריל 2011 (התשלום כולל פירעון 20% מהקרן).העניין שלאחר התשלום בשנה הבאה המשך התשלומים ובכלל מצבה של מטיס יהיה תלוי בנעשה בחברת הבת פטרו גרופ.בספטמבר הודיעה פטרו כי סוף סוף היא הגיעה להסכם מימון של 46 מליון דולר.זה ייצב את מצבה של פטרו והקטין את אי הוודאות לגבי המשך פעילותה של פטרו.כעת הייתי מציע להמתין ולראות את הדוחות של פטרו לפחות לרבעון השלישי (עם עדיפות להמתין לדו"ח השנתי).כאמור שנה הבאה יש לחברת מטיס מקורות לתשלום,בהמשך פטרו חייבת לשפר את הרווחיות התפעולית שלה.
צרניאק מיכאל | 15.10.10
106.
תשובה ל 81-שרם פודים טכנולוגיות ג
על מנת שהחברה תוכל לפרוע את האג"ח היא צריכה לממש אחד מהנכסים לפחות שנותרו לה והמיועדים למימוש.לכן נראה שלא יהיה פירעון מוקדם השנה.לגבי התשלום שאמור להיות בפברואר 2011 היקפו לא גדול כ-10 מליון ש"ח ,אפילו יש לחברה חלק מסוים מהמזומנים הדרושים,אבל עדיין יש צורך במימוש.התקווה הייתה כי eer תמומש אבל כרגע הנושא עדיין לא יצא לפעול.לכן צריך לעקוב אחרי הדיווחים של החברה.
צרניאק מיכאל | 15.10.10
104.
הנפקות חדשות
האם תהיה שם בשבילנו כדי לתת איתותי קניה להנפקות כדאיות או שתודיע לנו רק בדיעבד בנוסף אמרת שתיתן המלצות נוספות על מניות כדאיות אשמח אם לפחות תיתן כמה המלצות בנוסף כאשר אתה מדבר על אגח שקלי אתה מתכוון רק בריבית משתנה אם כן איך מבדילים בניהם תודה
חדש בתחום | 14.10.10
103.
אשמח למאמר בנושא תשואות ברוטו..\נטו
אם הבנתי נכון אז אם יש לי הרבה אג"ח בתיק, אז בכל פדיון או פדיון חלקי בו אני כביכול "מפסידה" הרבה אז ההפסד יקוזז עם ריבית של אג"ח אחר ואז בגלל יצירת יתרת הפסדים וקיזוזם בהמשך בעצם ההבדל בין ברוטו לנטו יהיה 20 או 15 אחוז בהתאם לאג"ח ולא הבדל כה גדול כפי שמופיע בטבלאות של תשואות ברוטו ונטו במיוחד באג"ח קצרים עם ריביות הסטוריות גבוהות או אג"ח שהונפקו בנכיון. האם הבנתי או שעשיתי סלט גדול? בכל מקרה אשמח למאמר בנושא שיבהיר בטח גם לעוד כמה מהמעריצים (כמוני) שעברו אחריך לכלכליסט
השואלת מ-62 | 14.10.10
101.
תודה על הכתבה ! -
בדיוק ניסיתי להסביר לחברים היום למה לא ייתכן שהם ימשיכו להרוויח על התל בונד בעתיד כמו שהם הרוויחו בעבר. זה כסף שנכנס לקרנות תל בונד על סמך ביצועי העבר ( כי זה 'סולידי' ונתן תשואה מעולה שנה שעברה ללא היגיון כלכלי אמיתי.) ניראה לי מוזר להתייחס ברצינות לאגחים שנותנים 2-3% ריאלי במקרה הטוב, כאשר יש מסתבר לא מעט מניות שרק הדיבידנד שהן מחלקות בשנה יותר גבוה בעתיד הניראה לעין מהתשואה על אגחים ברמת ביטחון סבירה.
גיל | 14.10.10
100.
תשובה ל 79-גלובל פיננס 5
אני מתכוון להיענות להצעת רכש.ולא בגלל שיש שתי סדרות אג"ח בתיק שהן לקראת או פוטנציאל להודעה על אירוע אשראי.הצעות הרכש לגלובל פיננס באות בתדירות גבוהה.בעבר מכרתי בהצעת הרכש ולאחר שבוע-שבועיים קניתי חזרה בשוק במחיר נמוך יותר.אני מקווה לעשות זאת שוב.עדיין 50 אגורות בתוספת ריבית של 8 אגורות ששולמה לאחרונה זה מתקרב ל 58 אגורות כלומר רווח לא רע ממחיר 40 אגורות בו האג"ח נסחרה.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
99.
תשובה ל 72-HYG - high yield
1-תודה.2-תשואת תעודת הסל כ 9% דולרי זו תשואה גבוהה אבל המדובר בתיק זבל.בגדול לא הייתי רוכש אג"ח זבל בודדות. עדיף לפעול דרך תעודת סל אפשר גם לקנות בארץ תעודה דומה כמו קסם היי בונד.אם אתה מעוניין להשקיע בסדרות ספציפיות עדיף ללכת על אג"ח טוב בדרוג סביר ואז ניתן להשקיע במספר סדרות קטן יותר.בעבר כתבתי לדוגמא על אג"ח cwhn שהוא אג"ח ברמת סיכון לא גבוהה לדעתי ונותן תשואה סביב 7% בשנה.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
98.
תשובה ל 71-הסדר לידר
במסגרת ההסדר בגין כל אג"ח ד אחד קיבלת-0.289 ש"ח מזומן+0.147 מניות לידר+0.046 אופציות סדרה 1 +0.1496 אג"ח ה+0.249 אג"ח ו חשב את שווי החבילה ותגלה שהיא מעל 70 אגורות (אם אתה מעוניין לקרוא את הפירוט ראה הודעת החברה במאיה מיום 26/9) הטווח האמיתי שלי היה 68-75 (למרות שכתבתי שזה 65-70,טוב אני משאיר לעצמי בדרך כלל מקדמי ביטחון) השווי סביב 75 שזה מצוין ומפתיע.ונובע מתמחור גבוה משמעותית למניה מזה שהערכתי מראש.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
97.
תשובה ל 65-החלפת סקיילקס ג בסקיילקס ו
כשפורסמה הצעת ההחלפה כתבתי שלא הייתי נענה להצעה אבל בתשואות היום בשוק אולי אג"ח ו אינו רע כל כך.בהצעה אתה מוכר את אג"ח ג במחיר 108 כלומר אתה מפסיד 2.3% על המחיר היום בשוק.זה מקביל לכך שאתה רוכש את אג"ח ו במחיר 102.3 .אג"ח ו נושא ריבית 4.25% למח"מ 5.6 שנים כלומר אתה קונה את אג"ח ו בתשואה סביב 3.8% ברוטו למח"מ 5.6 שנים.זו תשואה יחסית סבירה בשוק,אם כי אני לא מתלהב ממנה.נראית לי נמוכה מדי,במיוחד למח"מ כה ארוך
צרניאק מיכאל | 14.10.10
96.
תשובה ל 64-ריט 1
אני זוכר את השאלה.טוב שחזרת עליה כי כנראה לא הבנתי את כוונתך בעבר.ריט 1 היא מניה שבזמנו המלצתי עליה.חשבתי שאת מחזיקה הן במניה והן באופציה (כפי שאני החזקתי) ושאלת האם למכור את המניה ולהחזיק באופציה.כתבתי שיש להמתין לתשלום הדיבידנד האחרון.פעולה של שורט מניה לונג אופציה ביחס של אחד לאחד אין לה משקל משמעותי כי הם כמעט זהים במחיר היום.אנחנו מכרנו בשבועיים האחרונים במניה (מיליוני שקלים ונשארנו עם האופציות) עד לתשלום הדיבידנד בדצמבר.החברה עדיין מחלקת 11 אגורות דיבידנד בכל רבעון,זו תשואה טובה.אם את רוצה להמר על המשך העליות בשוק אולי נכון למכור מניה ולקנות כנגדה שתי אופציות עד לדיבידנד הקרוב (יש לשים לב שזו אופציה קצרה)
צרניאק מיכאל | 14.10.10
95.
תשובה ל 63-אקויטל א
אקויטל אג"ח 1-תשואה 3.6% ברוטו מח"מ 3.8 שנים (לא מדורגת אבל כוללת שעבוד על מניות ישראמקו לטובת האג"ח).במועד ההנפקה לא התעניינתי בהנפקה כיוון שהתנאים של אג"ח דלק אנרגיה ג לא היו טובים פחות.מבחינתי אם אני לא משפר את מצבי בהנפקה חדשה של אג"ח דומה אין מה להזמין בהנפקה.אבל לאחר ההנפקה של אקוויטל היו עליות חדות באג"ח ג של דלק אנרגיה.לכן כיום אג"ח אקוויטל עדיף ,עדיין לדעתי תשואה של 3.6% היא נמוכה מדי.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
94.
תשובה ל 62
השאלת ששאלת תמימה התשובה רחוקה מכך.זה לא שחור-לבן.ראשית השוק מתייחס רק לתשואה ברוטו כיוון שרוב הפעילות היא של מוסדיים החושבים ברוטו,לכן תראה אותי מתייחס רק לתשואות ברוטו.משקיע פרטי אם הוא חושב על החזקת אג"ח לפדיון בגדול צריך להתייחס לתשואה נטו אבל כאן נכנסת נקודה חשובה,אם משקיע מחזיק תיק מפוזר לדעתי הוא צריך להתייחס לתשואה ברוטו ולהוריד מהתשואה (לאחר התחשבות בכל העמלות והעלויות הנלוות) את שיעור המס המתאים (20% על הריבית הריאלית,באג"ח צמוד מדד ו 15% על שקלי).אני בעצם אומר שברוב התיקים המפוזרים לפדיון צריך להתעלם מהעיוותים הנגרמים לפעמים מהפערים העצומים בין התשואות ברוטו לנטו (זה מאוד בולט באג"ח שהונפקו בזמנו בניכיון והריבית לצורך מס עליהן גבוהה מהריבית הנקובה).הסיבה הוא מנגנון ההתאמה של שער האג"ח לריבית ברוטו שיוצר "הפסד" על האג"ח בגובה הריבית ביום האקס של הריבית.מקווה שהבנת כי הסבר מפורט יותר יכול להינתן רק במסגרת של כתבה שלמה.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
88.
תשובה ל 54-אינספייר אג"ח,פולאר ו,פטרו גרופ א
לגבי אינספייר ופולאר אני מציע להיכנס לאתר להבה www.lpm.co.il שם תחת שאלות /תשובות תמצא את ההתייחסויות האחרונות שלי לאג"ח.מבחינתי אין שינוי במה שנכתב.לגבי פטרו ומטיס אני מעדיף להמתין לדו"ח הרבעוני בעוד כחודש וחצי ולאחריו אני מקווה להחכים לגבי המצב של האג"ח.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
85.
תשובה ל 46-סאמיט ד,רבד יג,הכשרה אחזקות ג
סאמיט ד-תשואה 5.1% מח"מ 4.3 שנים.זו תשואה מעט נמוכה לדעתי לאג"ח של חברת נדל"ן הפועלת במינוף באזורים לא תמיד מרכזיים בגרמניה.רבד יג-שים לב לעלייה החדה כרגע.במחיר הבוקר (לפני העלייה) האג"ח נסחר בשער 114 המשקף תשואה של 5.3% למח"מ של 2 שנים,מבחינתי הוא עדיף על סאמיט.הכשרה אחזקות ג-החברה הודיעה על אפשרות לפדיון מוקדם של אג"ח ג לאחר הרחבת סדרה ד,במידה והמהלך אכן יצא לפועל יש כאן אפשרות לרווח הון .
צרניאק מיכאל | 14.10.10
80.
תשובה ל 33 -סיביל ג'רמני אג"ח
אי אפשר לדעת מה שווי האג"ח בפירוק אם בכלל יהיה לו שווי בגלל הרבה עסקאות סיבוביות שעשתה החברה ובכך בעצם בעלי האג"ח מוצאים את עצמם עם נכסים המשועבדים לאחרים או עם דרישות חוב מגורמים שצצים מתחת לאדמה.תחושתי שבעלי השליטה יכולים "לשחק" עם דרישות חוב של צדדים שלישיים.לכן לדעתי ההצעה של 30 אגרות היא הצעה ראשונית ויש סיכוי כי בסופו של דבר היא תשופר,אבל אני לא רואה איך יהיה ניתן לקבל משמעותית יותר מהמחיר שהוצע.במיוחד לאור מה שתיארתי בתחילת דברי.לכן הייתי מציע להיות זהירים ,לדרוש יותר אבל לא להיות חזירים מדי כי מבחינתי כל מה שסובב את החברה נראה חלי מאוד מפוקפק.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
77.
תשובה ל 33-סיביל ג'רמני אג"ח
אי אפשר לדעת מה שווי האג"ח בפירוק אם בכלל יהיה לו שווי בגלל הרבה עסקאות סיבוביות שעשתה החברה ובכך בעצם בעלי האג"ח מוצאים את עצמם עם נכסים המשועבדים לאחרים או עם דרישות חוב מגורמים שצצים מתחת לאדמה.תחושתי שבעלי השליטה יכולים "לשחק" עם דרישות חוב של צדדים שלישיים.לכן לדעתי ההצעה של 30 אגרות היא הצעה ראשונית ויש סיכוי כי בסופו של דבר היא תשופר,אבל אני לא רואה איך יהיה ניתן לקבל משמעותית יותר מהמחיר שהוצע.במיוחד לאור מה שתיארתי בתחילת דברי.לכן הייתי מציע להיות זהירים ,לדרוש יותר אבל לא להיות חזירים מדי כי מבחינתי כל מה שסובב את החברה נראה חלי מאוד מפוקפק.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
75.
תשובה ל 36-גן שמואל מניה,אלדן טק אג"ח
1-גן שמואל אכן עלתה חזק לאחרונה וכיום היא נסחרת סביב 1700 ,אנחנו לא מוכרים וממשיכים לשבת על המניה ,למרות העלייה,שווי החברה היום 270 מליון ₪,זה עדיין מתחת להון העצמי,המכפיל בו היא נסחרת לרווחי 2010 הוא סביב 10 ולאחר הדו"ח השנתי בחודש אפריל אני צופה חלוקת דיבידנד (כ 7%-8%) ממחיר המניה כיום.2-אלדן טק-עסקת טאו אלדן טק הייתה אמורה לאפשר את התשלום השנה לאג"ח.נכון לעכשיו העסקה לא יצאה לפעול.זו סיבה לעיכוב בתשלומים לאג"ח ולדחיות החוזרות בתשלום האג"ח.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
70.
תשובה ל 32
קשה לענות על שאלה כזו בהרחבה,אני יכול רק לומר מה אנחנו עושים כיום.למרבה ההפתעה אנחנו בלהבה מחזיקים ברוב הסדרות שציינת ודווקא ברובם אנחנו לא מוכרים-כלכלית ה,אספן ד,חלל יא,דלק אנרגיה ה,אלבר ט בכולם לא מכרנו (יש אחרים שמכרנו).ריט ג אנחנו מוכרים באג"ח למרות שזה אג"ח בטוח (התשואות מה לעשות נמוכות בשביל המח"מ),אקויטל-לא הזמנתי בהנפקה כי חשבתי שהאג"ח אינו טוב יותר מדלק אנרגיה ג רק שבעקבות העלויות בדלק אנרגיה האג"ח נהיה סביר.חבס 4-תשואה סבירה לשוק לדעתי נמוכה לחברת נדל"ן ולאג"ח לא מדורג.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
69.
תשובה ל 31-מלרג,דוראה
כשכתבתי בעבר כי אני מאמין שהתשלום לאג"ח א יבוצע השנה.הנקודה שהנחתה אותי היה המאזן שהכיל סעיף לקוחות גדול של חברות ממשלתיות.זה נתן לי תחושה שלמרות שאני איני מאמין להנהלה אני מאמין לרו"ח של החברה ולכך שיש לחברה נכסים (חוב לקוחות) שאמורים לממן את התשלום הקרוב לפחות.העובדה שהבנקים בגלל חוב מזערי של 3 מליון ₪ הכניסו את החברה לחדלות פירעון מדאיגה אותי,אני מתחיל לחשוש שהנתונים הכספיים אולי אינם מדויקים לחלוטין ? זו הסיבה שאני יותר זהיר.בטור הבא אכתוב על האג"ח בהרחבה.עדיין לדעתי גם אם חלק מהנתונים אינו מדויק (תמיד אפשר לתבוע את רו"ח או דירקטורים) במחיר הנוכחי בהתחשב במבנה המאזן נראה שהסיכון אינו גדול מאוד.לגבי דוראה-מצבה המאזני של החברה קשה יותר משל מלרג אבל ההבדל הוא בבעל השליטה וכפי שאתה רואה זה שווה הרבה.
צרניאק מיכאל  | 14.10.10
67.
תשובה ל 28-אדמה אג"ח
1-תודה.2-כפי שאתה יודע בעבר הלא רחוק המלצתי על האג"ח במסגרת ראיון מצולם.מאז האג"ח עלה חזק במיוחד לאחר ההודעה של החברה בקשר ל immoeast ,אני חייב להודות כי מכרנו חלק מההחזקות במחירים אפילו נמוכים מהמחיר הנוכחי.אני לא בטוח שזו הייתה הפעולה הנכונה ביותר ולראייה כרגע אנחנו לא מוכרים ( המכירות פשוט היו שמיה על פרופורציות האג"ח בתיק).להבנתי מצאתי רמזים בין השורות כי immoeast לא רק תרכוש את מניות שאר השותפים אלא תיקח על עצמה "לדאוג" לתשלום האג"ח.לכן אני לא חושב שיהיו בעיות עם התשלום בחודש הבא.זו הסיבה שאני ממתין בסבלנות לתשלום בנובמבר ואחריו אקרא את הדו"ח הרבעוני ואקבל החלטה להמשך.
צרניאק מיכאל | 14.10.10
60.
תגובה ל 25
1-תודה ,כולל תודה על העדכון. בשבוע הבא אתייחס לאג"ח.2-ראה תגובה 53 בדיוק בנושא.זה כמובן שאלה של התשואה המתקבלת בהשקעה באפיקים השונים.העדפה אישית שלי היא לאג"ח בריבית משתנה.אבל כפי שכתבתי בתגובה 53 זה מסתכם בפערים בתשואות של האג"ח בריבית קבועה ומשתנה
צרניאק מיכאל | 13.10.10
59.
תשובה ל 24-הציפיות לעלייה בריבית
הדרך הטובה ביותר לבדוק את הערכות השוק לגבי תחזית השינוי בריבית היא להשוות תשואה של אג"ח שקלי בריבית משתנה לאג"ח שקלי בריבית קבועה למח"מ לא ארוך נגיד סביב שנתיים.נניח גילון 2205 למח"מ של 1.2 שנים שנסחר בתשואה 2.28% ושחר 312 למח"מ 1.4 שנים הנסחר בתשואה של 2.65%.אם נניח שהשינוי בממוצע קורה באמצע התקופה אז בגלל שהמח"מ של האג"ח הוא ל 1.2-1.4 שנים בממוצע מצפים בחצי שנה הקרובה עד שבעה חודשים קרובים לעלייה של 0.37% (לדעתי זה תמחור חסר של הצפי לעלייה בריבית).אם נבדוק את אג"ח סקיילקס א הוא נסחר ב 5.14% למח"מ 2.1 שנים (שקלי קבוע) ואג"ח סקיילקס ב נסחר ב 4% למח"מ 1.9 שנים כלומר בממוצע בשנה הקרובה הצפי הוא לעלייה של כ 1.1% בריבית.
צרניאק מיכאל  | 13.10.10
53.
תשובה ל 23-אג"ח שקלי בריבית קבועה לעומת שקלי בריבית משתנה
זה מאוד תלוי בתשואות .התייחסתי בכתבה להשקעה באג"ח שקלי.ברור שהכוונה הייתה לשקליות בריבית קבועה אבל זה לא פוסל את האג"ח השקליות בריבית משתנה.להיפך,הן עשויות להגן עליך טוב יותר במקרה ואני טועה והמדדים ימשיכו להיות גבוהים גם בחודשים לאחר המדד הקרוב.כיום הייתי רוצה להציע כלל אצבע אם הפער בתשואה בין אג"ח שקלי בריבית קבועה לאג"ח שקלי בריבית משתנה של אותה חברה או של חברות שונות אבל בסיכון דומה נמוך מ 1.5% (כלומר התשואה על השקלי המשתנה נמוכה נניח ב 1.3% בלבד מהשקלי הקבוע) והמח"מ של האיגרת הוא לפחות 3 שנים אני הייתי מעדיף את המשתנה.אם הפער מעל 1.7% נניח 2% ומעלה לטובת השקלי הקבוע ,הייתי מעדיף את השקלי בריבית קבועה.
צרניאק מיכאל | 13.10.10
51.
תשובה ל 19
כפי שכתבתי בטור התשואה במדד התל בונד 20 היא 2.3% ברוטו בשנה המח"מ 4.8 שנים (הטור נכתב ביום שבת כך שהיום התשואה בטח מעט נמוכה יותר) אם ניקח בחשבון אינפלציה שנתית של 2.5% (כפי שאתה רואה אכן התחשבתי באינפלציה) מגיעים ל 2.3%+2.5%=4.8% בשנה .לא עשיתי חישוב של ריבית דה ריבית אבל 4.8% כפול 5 שנים (המח"מ) מגיעים לכיוון 25% מצטבר אם נוריד עמלות ועלויות אחרות התשואה תגיע לכיוון 20%-23% מצטבר.עכשין חלק את העוגה לפי רצונך.אם בשנה הקרובה המדד יעלה עוד 10% זה ישאיר סדר גדול של 10% ליתרת הארבע שנים.אם המדד לא יעשה כלום זה ישאיר את כל התשואה לשנים הבאות.זה פשוט חישוב מתמטי.
צרניאק מיכאל | 13.10.10
49.
תשובה ל 14-אינטרנט זהב ג,ביקומיוניקיישנס ב
אג"ח ביקמיוניקיישנס ב נסחר בתשואה של 6.2% מח"מ 5.7 שנים (מעט ארוך לאג"ח שקלי בריבית קבועה).דרוג האג"ח A .אג"ח אינטרנט זהב ג נסחר בתשואה 3.72% (צמוד מדד) מח"מ 6 שנים.דרוג האג"ח A- המח"מ דומה מאוד פער התשואות הוא בסך 2.5% קרוב מאוד לתחזיות האינפלציה השנתית הממוצעת.לכן אני לא בטוח שיש סיבה לבצע החלפה בין הסדרות,הן דומות מאוד,ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן,אם אחרי המדד אג"ח אינטרנט זהב ג יעלה כתגובה למדד ופער התשואות יעלה לכיוון 2.7% ומעלה ,אז הייתי שוקל לבצע את ההחלפה שציינת.(אנחנו בלהבה מחזיקים באג"ח ביקומיוניקיישנס שנרכש בהנפקה בספטמבר).
צרניאק מיכאל | 13.10.10
42.
תשובה ל 10
חבר נראה לי שלא הבנת את הטור.הטור עוסק בהנפקות אג"ח.אתה התייחסת להנפקת מניות של חברת ביוטק זה עולם אחר לחלוטין וממש לא קשור לנושא הכתבה.אני מקווה שאחרים לא הבינו זאת באותה צורה.לכן אדגיש שוב.מדובר על הנפקות אג"ח.בלי קשר כל אחד חייב לבדוק איזו הנפקה הוא מזמין.זה נראה לי ברור מאליו.אסור להשקיע בכל ני"ע בלי בדיקה מינימאלית של ההשקעה.
צרניאק מיכאל | 13.10.10
41.
תשובה ל 9-אאורה ה
לדעתי אתה צודק.במחירים היום אם אתה מעוניין להיחשף לאג"ח של חברת אאורה.עדיף ,לדעתי, לעשות זאת דרך אג"ח ג.אג"ח ג כיום נסחר בתשואה של 7.64% ומח"מ 1.9 שנים.אג"ח ה נסחר בתשואה של 5.9% ומח"מ 2.5 שנים.עד שאג"ח ה יפרע את תשלום הקרן הראשון בדצמבר 2011 תקבל 60% חזרה מעלות אג"ח ג כיום.הביטחונות לטובת אג"ח ה הם עודפים מפרויקטים בארץ (ת"א,בת ים,חולון,אילת) לא הייתי מבטל את השעבודים לחלוטין אבל כאמור התשואה כיום על אג"ח ה יחסית נמוכה .
צרניאק מיכאל | 13.10.10
40.
תשובה ל 8-שפיר פרוייקטים,שחרית ה
1-תודה.2-עיתוי השאלה שלך מעניין.אם תבדוק תראה כי פורסם היום באתר מאיה מתווה הסדר.לא יצא לי עדיין לעבור על מתווה ההסדר אבל ראיתי שהוא כולל הצעת רכש חלקית מאוד (ל 10 מליון אג"ח) במחיר 45 אגורות,הסדרת הלוואות הבעלים (הישנות והחדשות ) מתן ערבות בעלים לסכום נוסף של 13.5 מליון ₪ לטובת בעלי האג"ח (כך שיחד עם הצעת הרכש תגיע הערבות הכוללת ל 18 מליון ₪)ודחייה בשלוש שנים של תשלומי האג"ח.3-שחרית ה-נכון העבר כתבתי על האג"ח.האג"ח המקור מיועד לאותם משקיעים המאמינים בהשקעה בדולר.מבנה האג"ח הייחודי מעניק פיצוי גדול למחזיק אם שער הדולר היציג עולה מעל 4 ₪ (מקבלים ריבית שנתית של 10% בשנה).גם במחיר היום כאשר פארי האג"ח כ 85.5 אגורות ומחיר האג"ח 71 אגורות ,בגלל שהאג"ח נסחר מתחת לפארי הדיסקאונט מבטא תשואה שנתית דולרית של 2.2% בשנה.כעת תחליט האם אתה רוצה להשקיע בדולר ,אם התשובה היא כן זה מכשיר מצוין ברמת דירוג גבוהה שנותן לך תשואה מינימאלית בשנה של 2.2% (בהנחה שתישאר עד הפדיון של האג"ח באפריל 2019) ועל כל יום בו שער הדולר יהיה מעל 4 ₪ תקבל תוספת תשואה שנתית של 10%.בקרן הנאמנות להבה משולבת אנחנו מחזיקים באג"ח זה במסגרת ההתחייבויות שלנו בקרן לחשיפה דולרית.
צרניאק מיכאל | 13.10.10
39.
תגובה ל 7
1-תודה.2-במסגרת הטורים הבאים ארחיב יותר לגבי אג"ח ספציפיות.אתה מתאר לעצמך שהיום לא פשוט למצוא אג"ח במחירים ראויים.לכן כדי להגיע לתשואות טובות המשקיעים נאלצים להגדיל משמעותית את הסיכון הנובע מהאג"ח שהם משקיעים בו אחרת התשואות יחסית נמוכות.כאמור בטור הבא כבר אתייחס לאגרו חוב ספציפיות.
צרניאק מיכאל | 13.10.10
36.
אלדן טק וגן שמואל
שלום מיכה לפני זמן מה המלצת על גן שמואל, מאז היא רשמה זינוק לא קטן האם יש טעם להחזיק בה? או שישנן חלופות מושכות יותר? כמו כן, מה דעתך על אלדן-טק, אני מחזיק כבר זמן רב אבל התשלומים מבוששים להגיע , ואני זוכר שבזמנו אמרת שיש נכס שיכול לשלם את האגח. היכן הדברים עומדים היום? תודה רבה
שמוליק | 13.10.10
30.
תשובה ל 6-פרופיט אג"ח ד,לידר אג"ח ה,ו
פרופיט ד-לא שינתי את התייחסותי.החברה פועלת למימוש ההשקעות.רוב הכסף השנה הלך לתשלום אג"ח ב.בגלל שהתשלומים לטובת האג"ח (כולל יתר הסדרות) מותנה במימוש נכסים אין מועדים ממשיים לתשלומים.שים לב כי ב 10/10 מימשה החברה נכס.לטובת המתעניינים עומד המחיר הנמוך שעומד מתחת ל 40 אגורות.לידר-בזמנו כשהכנתי לעצמי הערכה לשווי החבילה בהסדר הגעתי לטווח מחירים ,המחיר היום בטווח העליון של הערכה שלי.זה נובע משווי גבוה יחסית למניה שגוזר שווי גבוה לאג"ח להמרה.לטובת אג"ח ו (ההמרה) אין ביטחונות ובשנים הראשונות אין תשלום ריבית בפועל (גם כך היא נמוכה מאוד).האג"ח מתאים למי שרוצה להשקיע במניה (לא מבין מה ההיגיון לקנות מניה כשיש את אג"ח ו).לטובת אג"ח ה יש שיעבוד על מניות לידר שוקי הון.אלו ביטחונות טובים.לכן האג"ח נסחר בתשואה נמוכה יחסית לאג"ח של לידר (5.8% ברוטו צמוד מדד למח"מ 6.9 שנים).עבורי התשואה נמוכה מדי למרות שהביטחונות מספיקים.
צרניאק מיכאל  | 13.10.10
27.
תשובה ל 5
1-אם תתבונן על התשואות באג"ח הממשלתיות ובאג"ח הנכללות במדדי התל בונד תראה שהתשואות בהן נסחרות האג"ח הן נמוכות ואינן מפצות על הסיכון בהשקעה בהן (לפחות זו דעתי).בתקופה הנוכחית זה זמן טוב להגדיל נזילות באג"ח בין אם כהמתנה למימוש בשוק האג"ח או על מנת להעביר חלק מהכסף להשקעה במניות (למי שזה מתאים).2-רני רוצה להדגיש כי תחילת גל ההנפקות יתקל בביקושים ערים ,כפי שציינת התשואות בשוק נמוכות מאוד ולכן הרעב להנפקות גבוה.יש להתאזר בסבלנות.
צרניאק ניכאל  | 13.10.10
24.
מח"מ תשואה לפדיון ושינוי הריבית
כיצד ניתן בעזרת המח"מ והתשואה לפדיון להעריך האם שינוי ריבית צפוי מגולם במחיר העכשווי של אג"ח? נניח אני צופה שהריבית תוך שנה תעלה באחוז, האם התשואה לפדיון של כל אג"ח נתון לא אמור להיות אחוזX מח"מ + מרווח סיכון מול תשואה בממשלתי? אם כך השוק היום בעצם לא מתמחר עלייה בריבית! כיצד זה יתכן?
עמיחי | 13.10.10
18.
תשובה ל 4-אפריקה מניה,אפריקה נכסים,אפריקה תעשיות
נכון,בזמנו התייחסתי לכך שמלבד רכישה של אג"ח.אנחנו קונים מניות של אפריקה (להזכירך במחיר ממוצע סביב 20-22 ₪).אני יודע שהמהלך נתקל בהרמת גבה של אנשים שונים.אבל התייחסתי בזמנו לסיבות שבגינן קיבלתי את ההחלטה.לא התייחסתי ממש למחיר היעד רק שציינתי שמבחינתי המחיר הראוי למניה הוא מעל 30 ₪.זה מאוד תלוי כפי שכתבת מצב הפעילות בשווקי היעד של החברה (ארה"ב,רוסיה).אנחנו עדיין מחזיקים במניה ואין בכוונתי כלל למכור.זה לגבי המניה.לגבי הבנות אפי ואפריקה נכסים אכן זולות אבל למשקיע פרטי יש נוחות להתעסק עם חברת האם ומניה אחת שמאחדת את כולן גם על חשבון מחיר אולי נוח יותר באפי.גם אפריקה נכסים היא כמובן תחליף ראוי למניית אפריקה.אפריקה תעשיות (פקר פלדה) היא חברה טובה.אני מסקר אותה שנים.העניין שהיא תמיד נסחרה במחירים זולים יחסית (מכפיל חד ספרתי ובהון העצמי או מתחתיו).קח זאת בחשבון.
צרניאק מיכאל  | 13.10.10
16.
תשובה ל 2-גינדי ג,מלרג
1-תודה,אני שמח לחזור.2-גינדי ג-אתה צודק לגבי מה שכתבת לגבי האג"ח.הסיבה לכך שהאג"ח הוגדר בסיכון גבוה + בגלל אי הוודאות מפרויקט השוק הסיטונאי שהינו פרויקט עצום לכל חברה ,ודאי שלחברה בסדר גודל של גינדי.ברור לך שהמכירות הראשונות שבוצעו בפרויקט וההתעניינות הגדולה לגביו מפחיתה את החשש לגבי האג"ח,במיוחד אם נוסיף את השי עובדים ניתנו לטובת האג"ח (כולל ההצלחה בשיווק פרויקט הנדל"ן ברמלה ).למרות שהגדרתי את האג"ח כאג"ח בסיכון בינוני + הוא תמיד הופיע בטורים שלי במסגרת האג"ח המומלץ,ואנחנו מחזיקים בלהבה כ 15% מהיקף הסדרה הכולל !!! אם תבדוק המדובר בסכום לא מבוטל.3-מלרג-ההנחה שהנחתה אותי הייתה שיש סבירות טובה לתשלום השנה לאג"ח א (אין הערת אזהרה מהותית של רואי החשבון בדוחות הכספיים,מלבד הערות מסוימות שרובן התממשו כמו מו"מ עם ארקו לקבלת הלוואה.כאשר נחשש הממשי היה לגבי 2011).כאמור ההסכם עם ארקו להלוואה שהייתה מבחינתי אמורה לשמש לתשלום הקרוב, והעובדה שלחברה חוב לקוחות (רובם ממשלתיים).מנגד חוסר אמון מוחלט בהנהלת החברה ואמינותה היווה את מרכיב הסיכון העיקרי.בכוונתי להתייחס בטור בשבוע הבא לחברה ולכן לא ארחיב כאן.רק אומר שלצערי הסיכון והחשש מאמינות ההנהלה התממשו.
צרניאק מיכאל  | 13.10.10
15.
תשובה ל 1-דוראה
1-תודה .2-אני נשאל הרבה לגבי דוראה אג"ח (כל הסדרות) אבל כמעט ואף פעם לגבי המניה, ובצדק.כשיש חשש בשוק מיכולת החברה לשלם את החוב לבעלי האג"ח בשנה הבאה (החברה דיווחה בדו"ח הכספי שהיא זקוקה למימוש נכסים בשווי של 50 מליון ₪ לצורך זה),אני לא מוצא הגיון להשקיע במניה (ששווייה הוא 124מליון ₪ !!!).רמת הסיכון באג"ח גבוהה מאוד.כבעל אג"ח אתה אחרי קרנות המנוף שהלוו לחברה כספים בתחילת השנה.אנחנו בלהבה מחזיקים בעיקר באג"ח ג בגלל התשואה שאינה נופלת משאר סדרות האג"ח ובגלל שזה אג"ח להמרה (אפרופו מניה).עדיין חשוב לי להדגיש שזה אג"ח מסוכן מאוד ,כאשר הנכסים העיקריים לטובת החובות הן חברות הבנות ליברטי ואורתם.עד היום הצליח בצלאל איגר לעמוד בחובותיו.בתחילת 2011 נהיה חכמים יותר האם יצליח גם בשנה הבאה במשימה.לצורך התשלום הוא יהיה חייב לממש נכסים (כפי שכתבתי כאן) ואו להכניס משקיע (שוב כפי שעשה בעבר).
צרניאק מיכאל  | 13.10.10
14.
אינטרנט זהב
מברוק על התור בכלכליסט! שמחת את כולנו. אני מחזיק באגחים של אינטרנט זהב ושל בי קומוניקשינס. האם לאור מה שציינת בכתבה, כדי להחליף את סדרה ג של אינטרנט זהב שעלתה 4% מאז ההנפקה באגח של בי קומוניקישנס שעלה רק 2% וצפוי להיכנס למדד התל בונד בקרןב. מה גם הוא מדורג גבוה יותר. אודה להמלצתך כיצד לנהוג. אני מחזיק הרבה מאוד בשתי הסדרות.
איציק וסרמן | 13.10.10
8.
מיכה
מיכה שלום. תודה על כתבה מעניינת יסודית ומושקעת. חיכינו לך ופתאום הופעת לנו בכלכליסט...(שהוא בכל מקרה מקום מעניין יותר לשהות ולקרוא בו, אני מקווה שתהיה פה תנועת מגיבים אינטנסיבית כמו שהייתה בביזפורטל ושתמשיך להעניק "המשך טיפול" לשואלים. האם יש לצפות לאיגרת שלך מדי יום רביעי? שאלה בקשר לאג"ח של שפיר: אני מאילו שנתקעו עם כמות מאד גדולה (בשבילי) והפסד של כ 50% (גם אחרי העליות של הימים האחרונים). האם יש חדשות לגבי הסדר מול בעלי האג"ח? מה עםתשלום ריבית הקרובה? מה אתה ממליץ לעשות? לגבי שחרית דולרית. בזמנו קניתי בעקבות המלצה שלך ומאז הדולר הידרדר ובעקבותיו גם הנייר ...(שלא לדבר על הריבית שלא הגיעה לסף), קניתי ב 80 אג', מה אתה ממליץ לעשות? תודה, מני
מני | 13.10.10
5.
טור מהנה כרגיל
מיכה , תודה על הטור. לאור התשואות הנמוכות מאוד מאוד שהגיעו אליהם האג"ח הצמודות, ולאור חוסר האלטרנטיבה באגח השקליות שהגיעו גם כן לתשואות מגוחכות , האם היית מציע לעבור למזומן עד לתחילת גל ההנפקות? האם להערכתך תהיינה ירידות בשוק האג"ח לאחר מהלך חזק מאוד בשבועות האחרונים? כאמור התשואות הגיעו לרמה מגוחכת והמרווח מאג"ח ממשלתי הצטמצם עד מאוד. תודה ושבוע טוב
דני | 13.10.10
4.
מעט לגבי אפריקה
שלום מיכה, דיברת בזמנו על הערכת שוויה של אפריקה במידה ותהיה התאוששות באיזורים בה היא פועלת, באיזור ה30. מאז (ממספר סיבות) המניה זינקה והיא כבר מאוד קרובה לשער זה. האם לדעתך יש עוד מקום להחזקה ארוכת טווח? או שכדאי לממש חלקית? בנוסף רציתי לשאול אם יש לך דיעה לגבי אפריקה נכסים אשר נסחרת כביכול "בזול". ואולי גם אפריקה תעשיות. תודה רבה, נועם.
נועם | 13.10.10
2.
גינדי ומלרג
מיכה, אני מקווה שאספיק להיות המגיב הראשון. שמח מאוד שחזרת אלינו!! בזמנו הגדרת את גינדי אגח ג בסיכון בינוני עד גבוה ואת מלרג אגח כמסוכן ומענין. אשמח לדעת איך אתה רואה את ההבדלים בין רמות הסיכון בין השניים הנ"ל, אף שאחת על סף פיצוץ והשניה (גינדי) פורחת וייתכן שגם מאוד תצליח בצמוד לסיכון הגלום בה
יוסיפון | 13.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת