אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האייפד והקינדל נכנסים לכיתות בעולם. ובישראל?

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
המון סיסמאות מעט מאד הפקת לקחים
מאד נחמד לראות התעוררות בכל הנושא של שילוב טכנולוגית מידע ותקשורת בכתה עצמה. יותר מדי טבחים בוחשים בקדרה, שמסרבים להביט לאחור להפקת לקחים ולניסיון הבנה מה זו טכנולוגיה אישית (לכל תלמיד) בכתה. תנו לטבחים שזהו תפקידם לעסוק בכך. הרפו קצת... ולעניין עצמו: המחשבים הניידים - עוד ב- 1995 נעשו פיילוטים של מחשבים אישיים בכתה. אי אפשר לקבוע עדיין שזה באמת עשה חינוך איכותי יותר באמת. כיום תלמיד שמצוי ממילא בסביבה מקוונת כל שעות היממה, אך טבעי הוא שזו תשרת גם את לימודיו. ועתה יש לראות כיצד ניתן לעשות זאת באופן הולם יותר את המציאות דהיום ולא של אתמול. בשנים האחרונות נעשים מאמצים כבירים עם הצלחות חלקיות של שימוש מחשבים אישיים בכתה. הבעיות נובעות מחוסר נכונות המערכת להבין שמדובר בפרדיגמת הוראה שונה מזו של בית סבא, וולא "ביות" הטכנולוגיה לחינוך שסבא חווה (פיתוח "אוריינות דיגטאלית" ונספחיה). הדבר השני - אי בשלות טכנולוגית של החפיצים עצמם: כבדים יחסית, מסורבלים ומלאי תקלות טכנולוגיות. שלישית- חומרי למידה איכותיים בהיקפים ניכרים בפורמט דיגיטאלי שניתן להביאם לכתה בנקל באמצעות חפיצים אלה. * החפיצים החדשים מסמנים בהחלט תמורה בעניין, לצד התכנים הדיגיטאליים שמתרבים באיכות וכמות מרשימה. אין ספק שבעתיד הלא רחוק כל הלומדים יהיו מצוידים בחפיצים אישיים שניתן יהיה לנהל באמצעותם שיעור עם תכנים ושיתוף כתתי (איפון/ איפד/ אחר עם חיבור לאינטרנט). לגבי התהליך עצמו - בכל מקרה זה יעשה במשורה, ב"איים", ב"פרויקטים" כמו המחשב הנייד מזה 15 שנה, ולא רק בגלל המימון הדרוש לכך. לקבוע נחרצות היום שלא צריך, ולחלופין שכולם צריכים לעסוק בכך החל ממחר בבוקר,. זו התעלמות מהמציאות, ו/או אי רלוונטיות המערכת ללומדים. שום טכנולוגיה לא תעשה חינוך אחר ואיכותי יותר ללא המקצועיות הפדגוגית. ונכון אומרים חלק מהמרואיינים באחריות ציבורית ראויה (שזהו עיסוקם בפועל ולא תחביב להצליף בתגובות מיותרות,) שלא צריך לקפוץ ולא לצפות לנס שיתרחש באמצעות חפיץ זה או אחר, ומאידך כן ליזום התייחסות רצינית לנושא, שכן אלה פני החינוך בעתיד הקרוב- וממש לא משנה מה אחרים חושבים על כך, אז לפחות שזה יעשה שאופן מקצועי והולם. זה שהיום מורה לא מוכנה שתלמיד/ה יקרא/ יביא מידע לימודי רלוונטי לשיעור מהאי-פון שלו, זה פתטי ומיותר. אפשר לצפות ממורה כזאת ליותר, או שבאמת תיעלם מכיתה ב- 2010. ולכן גם כל התקנונים אודות חפיצים אישיים חייבים לעבור ריווזיה מקצועית רצינית, שלא תובל על ידי ההמון בככרות והורים היסטריים, שמרוב חרדה לילדם מונעים ממנו חינוך עדכני. יש לצפות, עם זאת, שהפעם הדבר יעשה ביתר נחישות, ומקצועיות - דהינו הפקת לקחים (הערכה) והפצתם לשטח באופן הולם ומקצועי הרבה יותר ממה שנעשה עד כה. ושוב - בחייכם, לא כל אחד שאין לו נגיעה מקצועית משמעותית לעניין, חייב להשמיע את דעתו הלא רלוונטית, שלעתים קרובות מדי משרתת אג'נדה אישית שאפילו הוא לא מודע לה... וד"ל.
אברום רותם | 26.10.10
15.
עם כל הצער - לא מפה תבוא הישועה
מה שצריך לעמוד מול מערכת החינוך הוא החינוך. יבואו עוד 1000 גאוני "אפליקציות", לא יעזור לפני עידן המחשבים יצאו תלמידים מחונכים ,ועם ציונים גבוהים והיום ,עם כל השיכלולים,המצב על הפנים.ילד עם סכין הוא ילד עם סכין - עם ג'אווה או בלי תנו לילדים חינוך כמו פעם! לעמוד כשמורה נכנס\ת לכיתה,תלבושת אחידה חובה,להעיף הביתה או לרתק תלמידים מופרעים, וכן - גם סטירה כשצריך ומצד שני העלאת שכר ורף הכניסה ללימודי ההוראה ע"מ לייצר שכבת מורים טובה מאוד כמו שהייתה פעם - (דבר שיגרור עוד העלאת שכר למורים עם הזמן ) אחרי אלה שימו בכיתות לפטופים ותדאגו לכל שאר הגאדג'טים והקישקושים
TR | 25.10.10
14.
קודם שהכיתה תראה ככיתה
יש כל כך הרבה מה לתקן במערכת החינוך שהדחיפה הטכנולוגית ניראת כאשלייה מסוכנת. קודם כל צריך להקטין את מספר התלמידים בכיתות. לאפשר יום לימודים ארוך ולשפר את שכר והכשרת המורים. למה במקומות אחרים בעולם זה אפשרי ופה לא? למה במקומות אחרים הכיתות נראות מזמינות (גם בלי לוח חכם) וכאן הם נראות כמו בספרים של דיקנס? כנראה שעד שהמערכת הפרטית (שכיום היא אפורה אבל קיימת) תהפוך להיות מתחרה רצינית של משרד החינוך הם יתעוררו לנסות ולתקן.
ארז | 25.10.10
12.
לקורא - גדעון סער - משרד החינוך
משרד החינוך - גדעון סער, כמה מסובך לייצר תשתית? יאללה. גיר ולוח זה מיושן. תתחברו קצת לקידמה ולטכנולוגיה. יש מחשב, יש טלפון, יש לפטופ, יש לוח אלקטרוני. לא מרשים להכניס טלפון, נו באמת... אולי זה נכון ביסודי אבל תראו לי ילד אחד בחטיבה או תיכון בלי טלפון. טכנולוגיה זאת לא מילה גסה. צריך טיפה רצון, לא צריך לחכות עד 2020. זה הזמן.
הורה | 24.10.10
11.
מה עם המשחקים שיש במכשירים?! - קודם השקעה ביסודות!!
כולם שוכחים שרוב הלידים פשוט משחקים עם המחשב\הטלפון הנייד צריך לשאול מהו העיקר ואז להשקיע רק בזה: 1. שיפור תנאי המורים 2. שיפור המראה והנוחות של הכיתות 3. להוריד את מספר התלמידים בכיתה 4. שיפור היכולות: חשבון, שפה 5. הרשימה עוד ארוכה רק אחרי שיפור היסודות ניתן יהיה לדבר על טלפון נייד במשרד
דרור | 24.10.10
10.
המחשב וילדי בית הספר
אין ויכוח שהמשחב הוא כלי חזק אשר יכל לעזור לילדי בית הספר ללמוד. אבל בל נשכח שעם כל היתרונות יש חסרונות: 1 - מחשב למעשה מבטל כל נושא הכתיבה. 2 - הרבה יותר קל להעתיק ולהעביר מידע על מחשב מאשר על מחברת. 3 - דורש תשתית והכנה רבה מראש של רשתות תקשורת, אבטחת מידע, ועודד. 4 - דורש משאבים כספיים. 5 - דורש תחזוקה שוטפת. מחשב מחברת אשר יקרוס למעשה יקח איתו את כל המידע של התלמיד אלא אם הוא ביצע גיבוי. וכמה ילדים אנו מכירים אשר מגבים את החומר שלהם? 6 - פתח לפריצות ומשחקים שונים אשר דורשים שוב הקשחה של הרשתות. 7 - מכשיר יקר ורגיש אשר התלמידים סוחבים איתם בתיק. גנבים, מיים, כדוררגל תועה ועוד הורסים אותו. ואל תגידו כאן מחשבים מוקשחים שעולים 20 אלף ליחידה. לא פרקטי. בקיצור כן מחשבים אבל יש הרבה מקום למחשבה איך למה ומדוע ובייחוד הייכן.
ישראלי | 24.10.10
9.
הצחקתם
מורים שלא יודעים להקיש סיסמא בכדי להכנס למערכת ההפעלה . כותבי תגובות שלא מבינים מה יתרונות המחשב. תלמידים (בני 7 )שמבינים טוב יותר מהמורים כיצד מתפעלים מחשב. לתשומת לבכם!!!!!!!!!! יש לי בן בן 14 אשר סיים כיתה ו בבית הספר היסודי כילד שהוגדר ממוצע. לאחר שבכיתה ז בבית ספר פרטי אישרו לו לזרוק את המחברות לפח האשפה של ההיסטוריה ולעבוד עם לפ טופ הוא סיים את כיתה ז בהצטיינות . (פשוט קל לו יותר להקליד מלכתוב). מתי יוכלו כולם?
המוכיח בשער | 24.10.10
5.
לא רוצה גאדג'טים בכתה. רוצה את מה שלימד את ממציאי הגאדג'טים!
הדור שהמציא את הטכנולוגיות שבכתבה לא למד עם צעצועים. הדור הנוכחי יודע לתפעל את הצעצועים אבל לא מסוגל לייצר כאלה כי הצעצועים טמטמו אותו. רבותי, אין חדש בתחום הקריאה והכתיבה. אין חדש בחשבון שלומדים בבית הספר. יש שיטות מוכחות מזה עשרות שנים שנזנחו לטובת אופנה ארעית כזו או אחרת שנשמעת "מתקדמת" ומוכיחה שהיא מנוונת בכל פעם מחדש. כמי שחרד לעתיד הטכנולוגי, המדעי והחברתי כאן, אני מציע להשאיר את הפטנטים הטכנולוגיים שבכתבה לשעות אחר הלימודים (למי שמוכן ויכול לממן אותם). לא מכאן תגיע הישועה למערכת החינוך שהולכת ונרקבת למול עינינו. עדיף להישאר עם השיטות שהביאו בעבר הרחוק את תלמידי ישראל להישגים בינלאומיים נאותים. זה אולי לא "מתקדם", זה אולי לא "סקסי", אבל זה עובד...
 | 24.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת