אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יריד הדירות: "בסוף נישאר לגור אצל ההורים"

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
מישהו שאל מה רע בצפון או בדרום?
בצפון יש קטיושות ובדרום יש קסאמים למה לקנות שם דירה אם יפול עליה טיל? מה זה שוה בכלל? בעצם לא שווה להיות שם אפילו בתור הומלס. במרכז מרגישים יותר ביטחון זה הכל בגלל זה דירה בצפון או בדרום לא צריכה לעלות כמו דירה במרכז זה שהמחירים לא שפויים זה כי מנפחים מחירים סתם בלי צדק בכלל ישראל היא מדינה בתהליך שלום ובמזרח התיכון ולא ברור למה מי שמחזיק פה נכסים חושב שהנכסים שלו כאלה שוים... הם שלא שוים כלום בעיקר לא בצפון או בדרום ובטח שלא בלוד עיר הסמים מצטערת שזה פוגע לכמה אנשים באגו
גילת | 02.11.10
37.
מספר 6 אתה צודק 100%
אני ואישתי עובדים בעבודות מסודרות יש לנו רכב אחד יש לנו 2 ילדים הבכור בן 4 והקטן בן שנה לא ניתן לחיות כאן ישראל רק לעשירים או חרדים או נרקומנים או זונות או עבריינים מי ששומר חוק ומנסה לחיות בצורה מכובדת לא בישראל אנחנו חיים בדירה שכורה ואנחנו לא מסכנים ברוב העולם הגדול והמפותח חיים בדירות שכורות בכבוד רק בישראל גורמים לנו לחשוב שאנחנו טיפשים שאנחנו שוכרים ולא קונים
מוטי | 01.11.10
34.
למה 4-5 חדרים- הסבר פשוט...
א. דירת 4 חדרים של היום בגודל שווה לדירת 2.5 חדרים משנות שישים (בגודל , מטבח אמריקאי פתוח,חדרים ממששש קטנטנים,רב קומות -אין חצר לא מרפסת של ממש) אני לא מדבר על בתי עמידר\עמיגור שהיו בזמנם פתרון זמני והיום אחרי 50 שנה רובם הגיעו למצב שלא ראוי למגורי אדם, הבתים האלה כבר לפני 20 שנה ניצלו את הפוטנציאל החיים שלהם.(גם בהבט בטיחות ועמידות ברעידות אדמה). ב. זוג בני 25-40 מתחתנים בכוונה להביא ילדים לעולם (זוג צנוע 2-3 ילדים) אחרי ילד ראשון לא יכולים להמשיך הרבה זמן בדירת שלושה חדרים של 60 מטר נטו להחליף בית =מעבר+מכירה+קניה+עו"ד+שיפוצים +הפתאות לא נעימות+המתנה,לפעמים בשכירות= במקרים קיצוניים מאות אלפי שקלים ג. עד איזה גיל זוג בישראל נחשב צעיר ? עוד מעט נשמע -זוג צעיר בני 50 אפרופו- זוג בני 35 -אלא חברי שבסיכום של יחד עבדו כ-30 שנה ( אני ואשתי מגיל 20 בשוק עבודה) . קהל יעל לדירות 5 חדרים אנשים באיזור גיל 30, (בגיל 45 שלי -ילדים שלי יהיו אחרי צבא ואני לא אצטרך 5 חדרים)
ddd | 01.11.10
30.
הפתרון
לפי דעתי המדינה צריכה לעשות שני דברים: א. להטיל מס גבוה על אנשים שרוכשים דירות להשקעה להעלות את המס על כל דירה נוספת ז"א דירה ראשונה פתורה ממס על דירה שניה יוטל מס בשיעור 10% על דירה שלישית 20% וכן הלאה. ב. לתת הטבות במס ומענקים לזוגות צעירים שזאת דירתם הראשונה.
עדי | 01.11.10
29.
לכל מי שיגיד...
זוג צעיר(בני 35 זה צעיר) משכיל עם עבודה טובה וילד + עוד אחד בדרך. לא רוצה דירת פאר, גם לא חדשה, גם לא 4 חדרים, אתספק ב-3.... גם בלי מעלית... לכל מי שיגיד לי תעברו לפריפריה: אנו מסיימים עבודה בסביבות שש בערב כך שאם נגור רחוק מהמרכז = הילד לא יכיר את ההורים שלו... לכל מי שיגיד לי להסתפק בשכירות: ניסיתם פעם להעביר ילד גן/בית ספר/חברים כל שנתיים? לכל מי שיגיד לי למה לא חסכתם עד עכשיו: חסכנו. רק שהסכום שחסכנו כבר לא רלוונטי גם לא לרבע דירה. אולי מישהו פה יגיד לי איך עלי להתנהג בשביל לחיות בכבוד?
זוג צעיר | 01.11.10
27.
נמאס לשמוע על "זוגות צעירים". לדבר על מחוסרי דיור, בכל גיל וכל סטאטוס
בלי סוף שומעים על הבעייה של "זוגות צעירים". לא מעניין אם אנשים החליטו לחיות בזוג או שהם צעירים. להיפך. אם אתה מבוגר - לא יקבלו אותך לעבודה בהרבה מאד מקרים. ואם אתה חי בזוג, השיתוף יותר קל לך. שהרי כולם צריכים לגור באיזשהו מקום. ועיקר הבנייה בכל הארץ אלה דירות בנות 4 חדרים ומעלה, שלא מתאימות לאוכלוסיה עצומה: בודדים, גרושים, אלמנים, אמהות חד הוריות, זוגות מבוגרים, זוגות שהילדים עזבו את הבית, חיילם משוחררים, סטודנטים. אלה זקוקים במקרים רבים לדירות 2 חדרים איכותיות, שכמעט שלא נבנות בארץ בכלל, למעט בודדות בתל אביב, ששם הן גם יקרות מאד. וכי למה לא נבנות דירות סטודיו או 2 חדרים במרכזי הערים ראשון לציון, כפר סבא, נתניה ועוד? ערים ששם יש רק דירות 4 חדרים ומעלה הופכות לשיממון בורגני, חדר שינה אחד גדול. ההעדפה ל"זוגות צעירים" מסתבר נוגעת לתחושת החוב כלפי אלה שמבטיחים לעשות ילדים למען הצבא, המדינה והמאבק הדמוגרפי. שלא יתפתו חלילה לעשות את הילדים הללו בחו"ל. ובשם העיקרון הזה לא סופרים אוכלוסיות גדולות אחרות.
שאותם סופרים עוד פחות, אם בכלל | 01.11.10
23.
מה כולם מטיפים מוסר? הצעירים צודקים
אני בן 45 תושב אשקלון ונשוי עובד בחברת החשמל קבוע וגר בבית מרווח על יד הים כולו שלי ושקל אני לא חייב עליו. אבל ילדי לא יכול לקנות דירה הוא שרת ביחידה קרבית הוא הנדסאי אלקטרוניקה הוא עובד מצאת החמה ועד צאת הנשמה ומרויח 6500 ש"ח אשתו מורה מרויחה 4500 ש"ח 100 אלף ש"ח אני נותן לו מתנה ו100 אלף ש"ח נותן לו חמו ועדיין אני לא רואה איך הוא מתחייב על עוד 600 אלף ?אז יבואו החזירים הקבלנים של אשקלון והמשקיעים החזירים ויגידו לו תעבור לשדרות או ירוחם בדיוק אותו משקל שאומרים לתל אביבי לעבור לאשקלון.איפה זה יעצר ?הבועה הרימה ראש בכל הארץ והדירות הפכו למקלט מס לרמאים ומלביני הון ועם כל הכבוד לאנשים שדואגים לפנסיה שינווטו את הכעס כלפי הממשלה ולא על ידי שעבוד צעירים ואחיזה בגרונם. הבן שלי מפקד טנק בפעם הבאה אחסום אותו בגופי. ושכל עשירי גוש דן יממנו צבא פרטי מכיסם שיגן להם על גן העדן שלהם שקיבלו מהממשלה המושחתת.
אשקלוני | 01.11.10
22.
יש עבודה בדרום!!!
מי שמשקיע ולומד יכול למצוא את עצמו בקלות בדרום, יש מפעלים ענקיים בדרום: אינטל, HP, ברום, מפעלי ים המלח, קמ"ג, נטפים ועוד ועוד עם תנאים מעולים. אשתי ואני מצאנו את עצמנו מצויין בדרום ואנחנו שמחים לתת לבנות שלנו איכות חיים שלא היינו יכולים לחלום עליהם במרכז, גם בתים במחיר סביר, גם גנים וכל מה שנשדרש ע"מ לקיים חיים נורמליים, אם כשאני רוצה לנסוע לת"א זאת לא בעיה, זה נמצא במרחק שעה ורבע נסיעה. אנשים שגרים במרכז מתפלצנים בלי סוף אבל בתכל'ס אין להם כסף אפילו להאכיל את הילדים שלהם
מ. | 01.11.10
17.
הפתרון פריפרייה
אין מה לעשות ח'ברה,הפתרון היחידי נכון לעכשיו הוא מעבר לפריפרייה. מה רע באשדוד ואשקלון? מה רע בחדרה? אני באופן אישי קניתי לפני שנה ושלושה חודשים ,דירת 4 חדרים חדשה מקבלן עם מרפסת שמש באשקלון במחיר מצחיק של 640K ש"ח,אגב אני נכנס לדירה בעוד כחודשיים.ואין לי בעיה לנסוע למקום עבודתי שעה למרכז עם הרכב האישי ,רכבת,אוטובוס וכו'. מה הפינוק הזה? האם חובה שהעבודה תהיה עד מרחק של חצי שעה נסיעה מהבית? מי קבע את זה? חוץ מזה מה מיוחד כ"כ במרכז? פקקים,זיהום אויר ועוד. אם יש צורך לגור בפריפרייה מספר שנים,עד שמשתדרגים כלכלית,אז זה שווה את זה. עם השנים אפשר לשפר את המצב הכלכלי,המשכורות עולות ואז אפשר לעבור לשפלה,מרכז וכו'. לא בושה להתחיל מאשקלון במקרה שלי. או מכל עיר מרוחקת אחרת מהמרכז... נקודה למחשבה.
אלון | 01.11.10
16.
2-אתה חי בסרט -מסכים עם 12
טוב אני רוצה להגיב פה לכמה שלא מבינים מהחיים שלהם 1- אנשים שאומרים תעבור לצפון או לדרום -ומי יתן לנו עבודה שם אתם ? המדינה לא פיתחה טוב לא את הצפון ולא את הדרום מבחינת מקומות עבודה וחבל אבל זה המצב חוץ מיזה המקומות הסבירים שם עדין יקרים מאוד יחסית למה שמקבלים ויותר קשה לימצוא שם שוכרים למיקרה שניקלעים למצוקה כלכלית ולא רוצים להפסיד את התחתונים לבנק סליחה אבל 750 אלף לדירה קטנה זה לא זול בכלל לא במרכז ובטח לא בצפון\דרום ומדבר אחד שאוהב טבע ומאוד היה רוצה לגור ולעבוד בצפון 2-אנשים שאומרים תעברו לרחובות\פתח תיקווה \ושטויות אחרות -רבותי המחירים שם מאוד יקרים כבר לפני כמה שנים היה יחסית זול והיו כאלו שעשו כסף מיזה היום כבר לא מקומות כמו כפר יונה \נתניה וכו גם אפכו ליקרות מאוד עכשיו אני יסביר לכם קצת על המצב שלי אני בן 32 לפני מספר שנים החלטתי לקחת את עצמי בידים ולחסוך לדירה בכל הכוח תיתפלאו אבל אז היו דירות ישנות באזור של זקנים שעלו בסביבות ה350 אלף שקל במרכז סכום שאפשר לעמוד בו ולא רציתי לישתעבד לבנק אז עבדתי כמו חמור גרתי עם האמא -(לצערי עדין) רק להגיע קרוב לסכום הרצוי ואז תיכננתי לקחת הלווה לאפרש (אפילו לא משכנתה ) וזה בתאוריה היה צריך להיות הבית הראשון שלי אבל מה שקרה עבדתי כמו חמור חסכתי (עדין) והדירות רק עלו ועלו ועלו בלי לעצור דירה שעלתה אז 350 אלף שקל -רבותי לא דולר בהתחלה עלתה ל450 ואז 500 הגיעה ל750 -היום תחלמו על סכום כזה כי הפוטנציאל לפינוי בינוי או 38 -למרות שקשה מאוד עם תושבים זקנים מעלה מחירי דירות כאלו למעל מיליון 200 דירות שהיום ישנות או קטנות אז מה הפיתרון אתם שואלים ?-אין ברירה או להמר על מקומות חרא דוגמת לוד שקרובות למרכז אבל יש שם המון פשע או לנסות להגר לחול אני לא "מוח" רק פועל אבל כניראה עוד שנה עם לא יהיה שיפור ומגמה של ירידות מחירים אני יעשה אחד מהדברים האלו אני לא הולך לישתעבד לבנק ל200 שנה -לצערי אין בישראל תרבות צריכה נורמלית אנשים קונים או שוכרים במחירים מפוצצים ותוקעים את כולנו לשימחת הבנקים
קרירין  | 01.11.10
14.
לכל בעלי החלומות להגר לארה"ב
דבר ראשון אם אין לך אזרחות תשכח מלקנות דירה, לא גרין קארד ולא ויזה. דבר שני, אמריקה היא יבשת ענקית, איכות הדירה והסביבה והשכונה של "דירות הפאר" הזולות מדירות חדר בישראל, הרבה יותר גרוע מהאזורים הקשים בכפרים במשולש בישראל. המחיה בארה"ב היא הרבה יותר יקרה באופן משמעותי מבישראל, בלי להגיע אם הון, שבארץ יכל להביא אותכם לדירה, פשוט לא כדי לכם להגיע לכאן בשביל לנסות להשתקע, ראיתי מספיק ישראלים שנכנסו להרפתקאה הזאת, ועכשיו מפחדים לחזור לכאן רק בגלל חובות שהשאירו וברחו וסתם חבל.
דרור | 01.11.10
12.
אני בכלל חושב של זוג צעיר אין מה לעשות בארץ
בחו'ל הדירות הרבה הרבה יותר זולות עבודה , מרוויחים פי 2 ויותר מהארץ מחיה זול זול זול אני מדבר על אירופה מי שיכול וקנדה יאללה עכשיו אתם גרים עם ההורים מה יהיה שנה הבאה ? ואחריה ? גם עם ההורים ? אין לכם מה להיות פטרייוטים רדו מהארץ .
עמי | 01.11.10
11.
ל-1 - ואני לא ביזבזתי, וחסכתי מגיל 21 ועדיין אין לי כסף לדירה
עשיתי צבא, עשיתי מילואים, למדתי באוניסרביטה, חסכתי לפני התונה, לא נסעתי לטיול בחו"ל. היית ילד טוב, ועדיין אני לא יכול לקנות דירה בטווח של שעה מאיפה שאני עובד. 5-7 שנים - אתה חי בסרט. 5-7 שנים מעכשיו, בקצב הזה, לא תול לקנות אוהל בשדרות. אפילו בכתבה רואים שדירה עולה בערך 750 אלף בפריפריה - תעשה חשבון כמה שנים של חסכונות זה.
מוטי | 01.11.10
10.
גם אני רוצה וילה בקיסריה או שאני לא עושה מילואים.
כמה פופוליסטי אפשר להיות, לראיין שוב את אותו זוג צעיר שנורא רוצה לגור במרחק הליכה מהפאב בנמל ת"א או יריקה מחוף מציצים ומתמרמר עד עמקי נשמתו מזה ש"המדינה לא עושה כלום...." מה אתם רוצים חבר'לך? דיור ציבורי כמו בשנות ה50?, אולי מעברות? תפנימו, המדינה לא יודעת לבנות, וכשניסתה, זה נגמר בשיכוני רכבת על יד כבישים ראשיים, המחיר הוא פונקציה של ביקוש גדול מול היצע קרקעות קטן (באיזור המרכז) רוצים דירה נוחה?לכו ליבנה, אשקלון, באר שבע, חדרה,כרמיאל, רוצים בית פרטי? לכו להרחבות של קיבוצי הגליל, עמק יזראל, לכו לנגב. יעלה לכם בין 300 לחצי מיליון שקלים פחות. עבודה? או שתמצאו שם, או שתשקיעו 80 אש"ח ברכב טוב וסעו הלוך ושוב כמו ברוב מדינות העולם.
עמית  | 01.11.10
9.
נאלצים להשתמש בפתרון מהיר טוב ואף אכזרי לפעמים
החזון של בן גוריון בטוח לא היה לשמוע על אחוזים גבוהים מאוד של זוגות צעירים משכילים ואיכותיים הנאלצים לרדת ממדינת היהודים ולחזור לגולה עקב התנהלות כושלת של המנהיגים החדשים!!! לצערי אני אחד מהצעירים האלו
יואב רובינשטיין | 01.11.10
8.
לא מבין..............
אינני מבין דבר אחד מדוע זוגות צעירים שאגב אני נמנה איתם לא מוכנים להתחיל מדירת 3 חדרים קומה שניה ללא מעלית וללא חניה באזור גוש דן? עדיין אפשר למצוא כאלה במבחר ערים בגוש דן. מדוע זוג צעיר צריך לקנות דירה מקבלן? מדוע זוג צעיר נשוי או נשוי+ילד צריך לקנות דירת חמישה חדרים? מדוע אנחנו כאלה מפונקים? אם תלכו לפי הסדר ותתחילו בקטן תראו שמהר מאוד תתקדמו לדירת חלומותיכם בתור אחד שגר בדירת חלומותו יכול להגיד לכם שדירתי הראשונה הייתה 45 מטר קומה ראשונה ללא מעלית וללא חנייה דירתי השנייה הייתה 80 מטר 3 חדרים קומה שנייה ללא מעלית וללא חניה ודירתי היום הרבה יותר טובה אז חברה למדו את עצמכם ואת הקרובים אליכם להיות סבלנים והאטיות משתלמת. ושלא יעבדו עליכם.....................................
גיל משה | 01.11.10
6.
יש פתרון (אם כי לא פשוט לעזוב את ההורים)
הגרו לארה"ב או קנדה ותחיו כמו בני אדם. במחיר דירת 2 חדרים במרכז תוכלו לחיות בבית פרטי ענק בארה"ב. כן, לא בשכונת מגדלים עם 1300 משפחות שכנים, אלא במקום מבודד, שהשכן רחוק מכם 100 מטר. מחירי מכוניות בחצי מחיר מישראל, שכר גבוה ב-25%, אין פקקים, אין לחץ. הכל טוב, פשוט הכל טוב. עזבו אתכם מביבי ואנשי אוצר טיפשים. שביבי וברק יישבו את לוד. עשו טובה למשפחתיכם ובואו לארה"ב.
ניר | 01.11.10
4.
מתי לעזאזל זוגות צעירים רכשו דירות פאר של 5 חדרים??? כמה בני 40 יכולים?? נפלתם על הראש!!
"באו למרכז הבניה וראו שאינם יכולים לרכוש דירת פאר בפרויקט ויצאו מיואשים???" נגמרו דירות החדר, שניים שלושה- יד שניה באזורים פחות טובים? ממתי זוג צעיר צריך או מסוגל לרכוש דירת פאר שכזאת? כמה מה"לא צעירים" שאנו מכירים גרים במגדלים הללו? מה אחוז הפרויקטים מסה"כ דירות המכורים בישאל? (כמעט אפס) בקיצור, מישהו מיתג את נושא מגורי הפאר בישראל- כיעד נכסף לזוגות הצעירים- ואלה נכנסו למרוץ עכברים- שמוביל ליאוש- כי אינם יכולים או אמורים לנצח בו. דירות פאר ופרויקטים של מרכז הבניה אינם אמורים להיות יעד לצעיר בתחילת דרכו וכל הרעיון לשעבד זוג בן 20-30 לדירת פאר- רק יגרום לשקיעתו. יש מלאי אדיר של דירות יד שניה, באיזורים פחות ממותגים, במחירים שפויים- לכן לשם צעירים, אל תתפתו למה שאינו מיועד ומתאים לכם גם בחצי המחיר.
צעירים חסרי מנוח | 01.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת