אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה תושבי חיפה מקבלים מהמדינה פי 10 מתושבי אשדוד?

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
תושבי חיפה לא ראו את תנופת הפיתוח. הקישון כביש למשאיות, מנהרות אגרה, מטרונית שמשרתת את הקריות
בלבולי שכל. אנחנו תושבי חיפה משלמים ארנונה הגבוהה בארץ, השנה עולה עוד 4% על מה? אין פה מבני תרבות חדשים, אין בתי ספר חדשים רק סוגרים, אין אקלים עסקי בעיר עסקים בורחים למרכז, מפעלים מזהמים מציפים אותנו חוות גז מגלילות ומכל אמוניה סכנת נפשות, איפה ה2.2 מליארד שקל האלו?! אפילו את היכל רוממה העלוב והמסכן משפצים בקושי כרגע מתרומות של בתי הזיקוק שמזהמים אותנו בסרטן ומתפוצצים לנו. הכל בחיפה נעשה מתרומות, הכסף נזרק על כבישים מיותרים במפרץ חיפה. ועדת חקירה לאומית!!
איפה הכסף הזה? לא בחיפה | 26.11.10
42.
בחיפה הכסף בוזבז על מיזמי תשתית מטופשים כמו מטרונית לשום מקום, מחלפי גישה למנהרות הכרמל
מספרים לתושבי העיר שזה פיתוח. זה בעיקר בזבוז כסף על פרויקטים מגלומניים שמאפשרים לעקוף את חיפה. הפיתוח בעיר מפגר אחרי מרכז הארץ בבערך 20 שנה. רק שלשום קיבלנו תזכורת מבתי הזיקוק מה גורלנו במקרה של אסון חומ"ס המוני בעיר. זה מה שנותר פה - מזהמים ומחלפים. הכסף נזרק על כבישים, כבישים, כבישים. במקום תחבורה ציבורית אמיתית זרקו מליארד וחצי שקל על מטרונית מטופשת שאין בה צורך ומסלולים שלא עוברים בשום מקום בתוך העיר עצמה. הטמטום בחיפה חוגג, ואיתו בזבוזי הכספים.
אייל | 26.11.10
40.
תודה לכל אלה שחושבים כמוני ורואים את הדברים,
נכון שבנו את המנהרה אך היא בתשלום וזה לא בא מכספי העיריה, הכביש הכי יפה שצריך להיות בחיפה שעולה לכרמל כביש סטלה מאריס מוזנח ביותר ,כל הכבישים מלאים בבורות מאז שעשו את הכבלים לפני כ-15 שנים לא שיפצו את הכבישים הכל טלאי על טלאי. אין בניה למגורים חדשה בחיפה ועוד ועוד
דפנה | 25.11.10
37.
חיפה - פרויקטים פרויקטים אבל...
אף אחד לא טרח להזכיר או לציין שמנהרות הכרמל יעלו כסף. אז בעצם זה לא ממש בא לשרת את תושבי חיפה (בהנחה שתלושבי חיפה יעברו בא ולא אנשי הצפון והדרום) אלא לנסות להרוויח עוד כסף. שהרי למה שנשלם 11-12 שקלים כל יום על מעבר בנהרות ? ברגע שבונים עסק כלכלי - זה דבר לגיטימי ומבורך אבל זה "לרווחת" התושבים. רווחה זה כסף שאמור לצאתת ללא תמורה של ממש, הכסף הוא עצמו גלגלו ממילא של "רווחים" הם המיסים אותם אנו משלמים. וכן, דפנה צודקת...הרחוב שלי הוא אחד היקרים בכרמל ונראה כאילו עבר הפצצה. רחובות של נסללים שנים, תאורה לקויה ומשללים ארנונה בשמיים. הרבה יותר יקרה מאשר אצל הגברת המדושנת אשר מתלונתת על שהיא חיה בבית של 180 מטר. בנוסף, אין איצטדיון ואני לא רואה אפילו אבן פינה וכמעט שכל יום אני עובר שם. פארק מדעי החיים שאמור להיות האיצדטיון גם כנראה נגנז.... לגבי העיר התחתית והסטודנטים - מכללת כרמל היא סוג של עסק גם כן, אף אחד לא בא ונתן מתנה סתם ככה. ונכון שזה משפר את העיר אבל...... והדיון עוד ארוך, חוסר מקומות עבודה, בריחת חיפאים צעירים מחיפה. הרגשה של שממה כשיוצאים בערב. עיר של 300000 או אפילו יותר וכמה פאבים על ציר מוריה. אין שום יחס והטבות והקלות לצעירים. לא יודע מה להגיד לכם... העיר היפה ביותר עם פוטנציאל ענקי ביותר ומרגיש כאילו לא מתקדמת. מילא בתל אביב הנדל"ן עולה, אבל מה יקרה אצלנו כאשר המחריים יאמירו (מה שקורה כבר בפועל) והעיר לא מתפתחת ולא עושה מאום כדי להקל על הצעירים ? בסוף העיר תתדרדר ולא ישאר פה אף אחד. ראשי העיר - לטיפולכם !!!
סימבה | 25.11.10
34.
תושבי ישראל הפכו לעבדים של מנגנונים מנופחים שהשד יודע למה צריך אותם.
במקום שהמדינה תעודד יצרנות ויציאה לחיים עצמאיים של תושבים שלא יהפכו לנטל (משל האיש הרזה הנושא על גבו את האיש השמן), היא מעודדת ניפוח של עוד ועוד מנגנונים ממשלתיים ועירוניים + משרות + כוח אדם + מנהלים מפקחים ושאר אוכלי חינם מפונקים ומרופדיםעל כל צעד ושעל, (מה הם מייצרים שם לעזאזל ? ) וכך את תקציבי מערכת החינוך שואב המנגנון ששכר בכיריו ומספרם מרקיע שחקים והפרורים מגיעים אם בכלל למורים ולתלמידים וכך גם התוצאות ביחס הפוך לגודלו של המנגנון, כך גם במנגנונים העירוניים שהפכו למפלצות עתירות כח אדם וביורוקרטיות להחריד ומעוטות עשייה ברוכה. המנגנונים רוצים עוד ועוד כסף מבחינתם בצדק הם רוצים לגדול עוד ועוד, רק שאין לזה הצדקה של ממש. אזרחיי ישראל לצערי הרב ימשיכו לשלם ביוקר עבור לא כלום.
אבי | 25.11.10
33.
הפיתוח הבולט ביותר בחיפה הם שלטים בחתימת ראש העיריה....
תושבי חיפה ממש לא מבחינים בשיפורים משמעותיים בעיר בשנים האחרונות. מה שכן, ישנה פעילות בולטת במיוחד של העירייה: אם כבר מתקנים איזה בור קטן במדרכה (שוודאי מחכה לתיקון כבר כחמש שנים...), מיד מציבים שלט מנקר עיניים המספר לנו ש"משפרים לנו" בחתימת אדירים של ראש העיריה - כדי שלא נשכח חלילה מי ראש העיריה כאן. וראש העירייה, שהעירייה שברשותו מרכזת את עיקר עשייתה בנושאי השילוט וכנראה מקציבה לכך תקציבים גבוהים מאד יחסית על חשבון הארנונה שלנו (והמענקים הממשלתיים?), לא מבין למה זה מרגיז. והערת אגב: פרוייקט מנהרות הכרמל איננו מיועד בעיקרו לתושבי חיפה. הוא מיועד בראש וראשונה לטובת אלה שחולפים את חיפה מצפון לדרום וההיפך ואינם מעוניינים (בצדק) לעבור דרך העיר ולהתעכב בה בפקקים. ייתכן וגם תושבי חיפה ירוויחו לבסוף מכך שיהיו פחות כלי רכב ברחובות העיר התחתית, אבל למרבה האירוניה, דווקא פרוייקט זה יצמצם עוד יותר את הצורך של תושבי המדינה להיכנס לחיפה, צורך שגם עתה איננו רב כל-כך.
דוד | 25.11.10
27.
דפנה כול הכסף בעיקרו הולך לפיתוח בדניה
בעקבות הבניה החדשה בדניה והאוניברסטה בסביוני דניה עומדים להבנות 4 מגדלים שהיפה שבנהים היוקרתי מאוד כבר בעיצומו אוסקר שינדלר 3 ובוודאי שצריך להשקיע בפיתוח הולם של המקום כי עד היום המקום היה מוזנח רק לדבר אחד לא שמו לב שהאוויר שמגיע לסביוני דניה מגיע מהמפרץ כלומר מזוהם שזה מגביר את הסיכוי לחלות בסרטן ומחלות זיהומיות
Royal ♔ | 25.11.10
26.
דעתי כתושב חיפה
בכתבה נאמר: "ב־2009 זכתה חיפה לתמיכה בהיקף אדיר של 2.2 מיליארד שקל, המהווים 8,302 שקל לנפש. סכומים אלה יועדו בעיקר לפרויקטים תחבורתיים שישרתו את תושביה: מנהרות הכרמל, המטרונית ודרך קישון." להלן התייחסותי כתושב חיפה: מנהרות הכרמל - ייעודן העיקרי לשרת את תושבי צפון הארץ המעוניינים להמשיך למרכז ולחצות את חיפה במהירות הגבוהה האפשרית. אני מעריך כי מעל מ-60% מהמשתמשים יהיו תושבי ישראל שאינם מתגוררים בחיפה. דרך הקישון - משרתת כבר כיום אלפי משאיות מנמל חיפה ומסופי המכולות שסביבו בדרכם למרכז ישראל. מסייעת בעיקר לתושבי הקריות והגליל להגיע לעבודתם בחיפה. תרומתה לתושבי חיפה עצמה מתבטאת בעיקר בהקטנת עומסי התנועה בעיר הנוצרים ע"י תושבי חוץ. המטרונית - מיועדת לנוע בעורקי התחבורה מקרית אתא, מוצקין, ים וביאליק ולהביא את תושבי הקריות לתוך חיפה. תרומתה לתושבי חיפה עצמה - שולית ביותר. לסיכום - מדובר בסכום עתק שיעודו פתרון בעיות תחבורה קשות שהוזנחו 25 שנה לתושבי יישובי הלווין של חיפה, ולא למען תושבי חיפה עצמה.
יוסי מ-חיפה | 25.11.10
22.
אין פיתוח תשתיות - גנים ציבוריים חדשים מתרומות של יהודיים מחול. אין חוק לאן הולך הכסף???
אין תשתיות , כבישים מדרכות , הכל במצב אחזקת שבר, אין פיתוח של כבישים חוץ מההשקעה בכביש מנהרות הכרמל בהינו בבעלות פרטית ל - 35 שנה. אין כלום חלק מהגנים הפרטיים ומהרחובות חשוכים לא החליפו שנים תאורה מדרכות לא כפי שצריך, אין אכיפת חוקים.... כנראה שהכסף הולך לחשבונות בנק אחרים....מאפיונרים... חבל.....חינוך חלק גדול מחיפה הינו חינוך פרטי......מודרנזיציה...ארה"ב
דר' ישראלי חיפה | 25.11.10
19.
לחיפה מגיע!!!!
לבל נשכח את מלחמת לבנון שפצעה, פגעה בחיפה. בזמן המלחמה הצפונבוניים- ובאומרי זאת איני מתכוונת לצפון הארץ אלא לצפון ת"א- עשקו את תושבי הצפון במחירים שהעלו בזמן המלחמה בשם "חוקי הכלכלה" של ביקוש והיצע!!!! מהלך ביזיוני!!!! בושה!!! ולכן חיפה צריכה כעת יותר תמיכה!!!!
חיפאית גאה | 25.11.10
18.
האמת הכואבת
יונה יהב הוא מגלומן. בלופרונית והריסת כביש ההיסתדרות יצר עומס שסתם את כל הקריות . ליונה יהב ? זה ממש לא מזיז כי חוץ מקרית חיים ששיכת לחיפה והיא כבר מזמן פח הזבל שלה כל היתר לא שיכים לו. אם היה מפעיל קצת את התאים האפורים והיה מסים את עוקף קריות ורק אז היה מתחיל בפרויקט הבלופרונית זה יכול להיות היה נראה אחרת. את הדר הוא הרס .לא ברור בכלל מה הוא עושה שם. בנוסף זה שאת המנהרת הכרמל הוא סיים זה יופי אבל היא לא מחוברת לכלום כך ששוב אין כאן כל עזרה או פיתרון במשהו. בבחירות הבאות תושבי חיפה חיבים להצביע עבור כל אחד רק לא עבור יונה יהב לצערי
א ב י  | 25.11.10
16.
הכל הולך לכיסו של יונה!
מה חשבת?! בנו את מנהרות הכרמל ואז עשו עליהם תשלום, בנו את המטרונית(שעדיין לא פעילה!) אבל העלו את הארנונה...! מכל הכסף שהמדינה מקציבה ,ניכנס סכום "זעור" לכיסו של יונה ותומכיו כמובן וסכום שנשאר הולך לעוד כיס.... אז מה שנותר זהלהעלות את התעריפים של המיסים ולקחת כסף על משהו שלא אמור לעלות כלום ובסוף אנחנו התושבים אוכלים את כל סיפורי אלף לילה ולילה של העירייה ושל יונה, כמה הוא עושה וכמה הוא בונה ו כו וכו... בקיצור מאכילים אותנו בכפית באיזה שטות ואנחנו כמו עדר הולכים אחריו בלי לשאול ולהתעניין בתיקצוב של העניין ומקבלים את זה בהפוכה כמו בומרנג בחזרה לכיס שלנו! אז מה הפלא שיונה מתעשר?!
אלכס | 25.11.10
13.
כמה הסטטיסטיקה מטעה!
למה להשוות רק את נתוני 2009 ? למה לא להשוות את הממוצע הרב שנתי כדי להראות כמה היתה הזנחה במשך שנים בחיפה וערים דומות? אגב, מנהרות הכרמל ישרתו בעיקר את תושבי המרכז או הצפון בדרכם לחצות את חיפה לסופשבוע בצימר או אצל הדודה באשדוד. לחיפאים אין באמת בשורה ענקית במנהרות. אגב, הארנונה בחיפה היא הגבוהה בארץ!
אנדי | 25.11.10
11.
המטרונית ומנהרות הכרמל רלו לא פרויקטים שמשרטים את חיפה בלבד.
המטרונית זהו פרויקט שמשרת גם את תושבי חיפה וגם את תושבי הקריות מנהרות הכרמל זהו פרוייקט שמשרת את כל תושבי הצפון ואת כל מי שנוסע מהמרכז צפונה. מלבד זאת זה אינטרס לאומי להשקיע בפריפריה ואני לא רואה בכך כל רע.
איש | 25.11.10
8.
תגובה ל-1
דפנה, רק עכשיו פותחים את מנהרות הכרמל שזה, לא פחות ממהפכה בחיפה - זה היה פרויקט ענק, איך פספסת אותו? דבר שני עובדים כבר שנים בעיר התחתית על פיתוח וחידוש התשתיות וגם על בניית המטרונית! אני מקווה שחיפה תמשיך ותתפתח, אין שום סיבה שהיא תפגר מאחורי תל אביב ותהיה הגירה שלילית, הכל עניין של ניהול נכון (שכרגע אני מסכים שאינו מתבצע בצורה אופטימלית).
י. פרידמן | 25.11.10
6.
ארנונה-מס מעוות
אני גרה בבית 180 מטר (כולל החניה) אני משלמת 1300 ש"ח לחודשיים. אני ובעלי מרוויחים משכורת של 13000. סכום הארנונה הוא 5% ממשכורתינו כל חודש. שכן שלי שגם לו יש בדיוק אותו גודל בית מרוויח לפחות 130000 ש"ח וגם הוא משלם "רק"1300 ש"ח ארנונה,רק שהוא משלם 0.5% ממשכורתו ושאר שהכסף הוא קונה עוד דירות ומשכיר אותן ללא שום תשלום מיסים על הרווחים. זה פייר?
 | 25.11.10
4.
דפנה, את חיה בסרט.... אין כבישים? אין בניה? אין פיתוח?
1. עוד שבוע פותחים את מנהרות הכרמל(רק בחיפה יש פרויקט כזה) 2. עוד מעט פותחים את המטרונית (בתל אביב רק מדברים) 3. האיצטדיון מתקדם בצעדי ענק 4. שכונות שלמות מתחילות להיבנות: ליד האיצטדיון, במורדות הכרמל מעל מרכז הקונגרסים, מול רמת ספיר 5. פארק ביוטכנולוגיה מתחיל להיבנות בצ'ק פוסט 6. אלפי סטודנטים לומדים בעיר התחתית שעד לפני כמה שנים היתה אזור של סמים וזנות
אדום עולה | 25.11.10
3.
הכסף משמש את יהב להצבת רמזורים לא נחוצים בכל פינה ופינה
צמתים שעומס התנועה שלהם בקושי מצדיק הצבת תמרור או שניים, מקושטים בעשרות רמזורים מכל הכיוונים. ובנוסף, כמה עשרות מטרים לפניהם יש רמזור שמודיע על נוכחותם (שהרי הם מוצבים במקום לא צפוי ולא נחוץ). כל זאת במקום לבנות מעגלי תנועה פשוטים ובטיחותיים. דוגמאות: בירידה ברחוב בירם, בצומת עם עמק השמש אין צורך ברמזורים. מספיק מעגל תנועה. כנ"ל בצומת עם רחוב אלון. כנ"ל בצומת בין רחוב בירם ובין זלמן שניאור. כנ"ל במפגש בין רחוב אינטרנציונל ובין רחוב יערי. ועוד ועוד דוגמאות. הרמזורים המיותרים הם לא רק השקעה כספית לא נחוצה, אלא גם גורמים לזהום הסביבה (למשמל, מכוניות עוצרות זתם כמה פעמים בעלייה של רחוב בירם), וגורמים לנהגים לנהוג מהר מידי כדי להספיק לירוק. יש כאלה שחושבים שהצבתם נועדה לשכנע נהגים להשתמש במנהרת הכרמל. אני פשוט חושב שמישהו שגוזר קופונים משפיע על מקבלי ההחלטות וגורם להם להציב רמזורים לא נחוצים.
יואב | 25.11.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת