אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גוגל: אנחנו מפעילים 300 אלף מכשירי אנדרואיד ביום

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
ליוסי מתגובה 14 - אתה צודק חלקית
1. אין ספק שאם ורייזון (ואולי גם ספרינט ו T-Mobile) יציעו את האייפון זה ידחוף את המכירות שלו בארה"ב. מצד שני זה יכול לגרום ל AT&T להציע טלפון מבוסס אנדרואיד ברשת שלה , מה שבהחלט יפגע במכירות של האייפון. 2. יש גורם אחד שאתה לא מביא בחשבון וזה יצרני המכשירים. נכון שמרבית האמריקאים לא שמעו על אנדרואיד (כמו שהם לא שמעו על iOS), אבל אין אמריקאי שלא מכיר את הדרויד. הדרויד הרים את מוטורולה מהרצפה ומיצב אותה שוב כיצרן הטלפונים המוביל בשוק האמריקאי. היא לא כל כך מהר תוותר על המעמד הזה... 3. מבחינת המפתחים - ליטרת הבשר שאפל גובה מכל מי שרוצה לפתח לאייפון כמו גם סביבות הפיתוח הסגורות רק דוחים מפתחים. קצב הגידול של המרקט של גוגל עולה בהרבה על זה של האפסטור ואני מאמין שבשנה הבאה מספר האפליקציות לאנדרואיד יעבור את זה של אפל. העובדה שאני כמפתח יכול לכתוב אפליקציות לאנדרואיד בג'אווה על הלינוס שלי (ולא רק ב Objective C על מק) היא פלוס אדיר. 4. והנקודה הכי חשובה: ארה"ב היא שוק חשוב אבל היא לא השוק היחיד. מחוץ לארה"ב, באירופה ובאסיה (לא כולל העדר הישראלי...) אפל משתרכת הרבה מאחור אחרי נוקיה ואנדרואיד. ההייפ סביב האייפון מזכיר לי את הימים הראשונים של המק: כולם התפעלו מערכת ההפעלה הגרפית, מקלות השימוש, מהנוחות, ממשק המשתמש המדהים אבל בסופו של יום נשארו עם ה PC שהריץ DOS ואפל נשארו עם הנישה.
א. | 12.12.10
14.
אפל מעל קצב של 300k אקטיבציות של מכשירי iOS, המאבק הוא על פלטפורמת פיתוח במובייל
אני יודע שרבים כאן נעולים על גוגל ושונאים כל פיפס שיוצא מאפל. לגיטימי, כל אחד יכול לשמור על דעתו. בכל מקרה, בנוסף למה שציינתי ב-4 רציתי להוסיף ארבע נקודות: 1. בתגובה ל-5, לא הייתי מזלזל בשוק האמריקאי לסמארטפונים או בכח של ווריזון כמפעיל. בתור אחד שמתגורר בארה"ב אני מכיר את השוק הזה דיי טוב. זה השוק המוביל של גוגל והשוק שמפתחים הכי שמים אליו לב. גוגל מאוד מחשיבים את ווריזון. ווריזון הם אלה שדחפו חזק מאוד את הדרויד (מיילסטון באירופה וישראל) בינואר-מרץ השנה זאת כאשר גוגל לא עשו כלום לדחוף את הנקסוס וואן שלהם. ווריזון הפעילו את כל כח השיווק שלהם (פירסומות בלי סוף, מבצעי מכירות של אחד פלוס אחד) על מנת להעמיד את הדרויד כשווה מול האייפון וזה די הצליח להם. אבל גם הם רואים שלמרות הכל AT&T ממשיכים לצבור יותר לקוחות סמארטפון (שהם הלקוחות השווים שמשלמים יותר). לכן הם (ככל הנראה) קיבלו החלטה להסכים לתנאים של אפל לאייפון בשנה הבאה. 2. לקוח טיפוסי שרוצה סמארטפון (וזה לא פריק של טכנולוגיה, כמו האנשים שקוראים את המדור הזה, פשוט אנשים שנכנסים לחנות של המפעיל שלהם לקנות טלפון חדש) לא יודע בכלל מה זה אנדרויד, הוא כן יודע מה זה אייפון. זה הכח של המותג. בכל זאת לקוח כזה שבא לחנות של ווריזון (או כל מפעיל דומה בעולם שיש לו רשת אמינה מאוד שלקוחות רוצים להשאר בה) יחפש מכשיר שדומה לאייפון. הוא לא יחפש מכשיר עם אנדרויד פרויו כי הוא בכלל לא יודע מה זה אנדרויד ובטח לא מה זה פרויו. היום מציאים ללקוח כזה מגוון מכשירי אנדרויד ויסבירו לו שהוא מקבל מכשיר דומה (או יותר טוב) לאייפון. אבל בשנה הבאה זה ישתנה. לקוח כזה יצא מהחנות עם אייפון ברשת שהוא מעדיף. 3. בנוסף, לא מעט לקוחות שיש להם היום אנדורויד (שוב, לא פריקים לטכנולוגיה, סתם לקוח טיפוסי) רוצים להחליף לאייפון בתנאי שהוא ברשת שהם מעדיפים לדוגמא: http://www.9to5mac.com/36670/changewave-maps-carrier-remorse-more-than-a-third-wish-they-could-buy-iphone. לפי הסקר הזה שליש מאלה שקנו סמארטפון אחר היו קונים אייפון אם היה מוצע ברשת שהם מעדיפים. אתם זוכרים את התורים לאייפון 4? לא נראה לכם שיהיו תורים כאלה ברגע שהאייפון יוצא למפעיל כמו ווריזון? לא ראיתי תורים כאלה לאף סמארטפון אנדרויד שיצא השנה בארה"ב. חשוב לזכור שלקוח כזה שיקנה אייפון הוא לא רק +1 לאפל אלא גם -1 לאנדרויד.  4. וזה בתגובה ל-5, אין הגיון להשוות רק בין סמארפונים כי מסתכלים על הפלפורמה כולה וכמה היא מניבה רווחים למפתחים. לכן חשוב להכניס את המספרים של האייפוד טאץ והאייפד כי הם מריצים אפליקצייות. עדיין מפליא אותי שאין מכשירי אנדרויד שמתחרים באייפוד טאץ (יש לא מעט שרוצים מכשיר לאפליקציות, גלישה ודואר אבל לא מוכנים להתחייב לתוכנית סלולרית). אפל כבר הכריזו שהם מאקטבים יותר מ- 300,000 מכשירי iOS ביום. תגידו מה שתירצו על אנדרויד, תודו שזה מדהים שיצרן אחד מוכר מכשירים בכמות דומה לכל היצרנים של הפלטפורמה המתחרה. לסיכום, לאורך כל השנה, אנדרויד נהנה מבלעדיות בווריזון בשוק האמריקאי. זה ישתנה ויכול להשפיע על התמונה. המותג אנדרויד עדיין לא מוכר מספיק ללקוח סלולר טיפוסי. לקוח כזה זוכר מכשירים כי זה הפרסומות שמופיעות. המותג אייפון לעומת זאת מאוד מוכר, כל אחד יודע מה זה (כולל אלה ששונאים אפל). זה מאוד חשוב להצלחה של מוצר.
יוסי | 10.12.10
13.
קצת סדר במספרים:
אפל מפעילה 270,000 מכשירים ביום, כך שגוגל לא מפעילה פי שניים. מה שחשוב לזכור, זה שאפל מפעילה 270,000 מכשירים ברמה של אייפון 4, בעוד שגוגל סופרת גם מכשירים שעולים 50 דולר וגם שווים ככה. בסוף יש מדובר על טלפון אחד מיצרנית אחת אל מול עשרות יצרניות בשוק. נראה לכם שההשוואה הזאת הגיונית?
אבי | 09.12.10
12.
אפל יחזרו להיות חברת נישה למכורים, כמו עם המק...
הגישה של אפל הקובעת שתהיה להם שליטה על מה תוכל או לא לעשות עם מוצר שרכשת במיטב כספך, תחזיר את אפל למרות החדשנות המדהימה שלהם, להיות חברת נישה למכורים, בדיוק כמו שקרה עם המק מול ה-PC. תוסיפו לזה את הגבלות החומרה של אפל - קרי לא ניתן לבחר את האיפון למחשב, להעביר קבצים , להחליף סוללה, להוסיף זיכרון, וכן הלאה...והנישה תהיה לאורך זמן קטנה יותר. סמסונג מכרו בחצי שנה האחרונה 7 מיליון יחידות רק של דגם הגלאקסי אס. תוסיפו לזהאת מכירות שאר דגמי האנדרויד שלהם, ולזה את מכירות HTC, מוטורולה, דל, סוני אריקסון - ותראו שמכירות האנדרואיד עקפו את האיפון. נכון שלא כל דגמי האנדרויד משוכללים כמו הגלאקסי אס, אבל זה מה שיפה באנדרויד - יש טלפונים שונים, עם תכונות שונות ברמות שונות לכל כיס, וכולם מריצים את אותן אפליקציות.
המגמה ברורה | 10.12.10
8.
תיקון ל5, גוגל לא מוכרת פי 2, למעשה היא לא מוכרת מערכת הפעלה.
היא נותנת בחינם, אפל מרוויחה כ8 מיליארד דולר על אייפון. גוגל מרוויחה כמה מאות מליונים על פרסומות במקרה הטוב. נתח השוק של אנדרואיד מתחלק בין htc, סמסונג, דל, מוטורולה, סוני אריקסון. התחרות קשה והם כל הזמן חותכים מחירים ולא ברור אם הם באמת מרוויחות מזה. בכל מקרה. גוגל לא מוכרת מערכת הפעלה. המוצר שלה זה לא טלפון או תוכנה, המוצר שלה זה אתה.
אבי | 09.12.10
7.
2 כל מי שראה אפילו חלק מהמצגת של גוגל מבין שאין שום קשר בין התוכניות שלהם לבין החדירה של לינוקס
זה שזו מערכת פתוחה זה יתרון ענק שיעזור לאימוץ שלה בגל השני גם על ידי ארגונים. אבל בראש ובראשונה זה מיועד למשתמשים ביתיים. בגלל זה גוגל מתמקדת בלתת חווית משתמש פשוטה וקלה (מה שלינוקס אף פעם לא הייתה), ללא התקנות וגרסאות, ועם משחקים חזקים ו"כיף".
CHROME OS היא למשתמש הביתי | 09.12.10
6.
4 אתה מבלבל בין מאפיין פנימי של ארה"ב לתופעה שגורפת את הטלפונים בכלל העולם
השוק בארה"ב לא מסוגל לייצר 300K אקטיבציות ביום - מדובר על 110 מיליון בשנה, או יותר מחצי מכלל הסלולריים בארה"ב שרובם לא סמרטפונים. במילים פשוטות - ורייזון לא ורייזון זה לא יכול בשום צורה לשנות את הטרנד. לסבר את האוזן ורייזון כ-60 מיליון מנויי סלולר, שאם נניח אפילו ש-25% מהם משתמשי סמרטפונים (נדיב מאד) זה 15 מיליון - קרי בקצב הנוכחי בבערך 50 יום מצטרפים לקהילת האנדרואיד יותר מנויים מכלל מנויי הסמרטפון של ורייזון.
אנדרואיד ממזמן תופעה עולמית | 09.12.10
5.
מדהים
בחשבון פשוט גוגל מוכרת בדיוק פי 2 מאפל. מה שיותר מדהים זה ש 90% מהאנדרואידים שנמכרים הם טלפונים סלולריים, בעוד שאצל אפל המכירות מתחלקות בין טלפונים סלולריים(אייפון), מחשבי לוח(אייפד) ונגן מוסיקה(אייפוד). כך שאם ישוו בין טלפונים סלולריים של אנדרואיד לטלפונים סלולריים של אפל נראה שהאנדרואיד מוכר פי 5 יותר מאפל. וזה רק תוך שנתיים מאז שיצא האנדרואיד הראשון.
דוד | 09.12.10
4.
כרגע לאנדרויד יש בלעדיות לווריזון בארה״ב אבל זה ישתנה בתחילת 2011, אז נראה מה יהיה
כרגע בארה״ב שהוא השוק העיקרי של אנדרויד אנדרויד נהנה מכך שבווריזון, המפעיל הגדול בארה״ב, לא ניתן להשיג אייפון. זאת כי בארה״ב אייפון נמכר בלעדית ברשת AT&T. בניגוד לישראל, בארה״ב יש הבדל משמעותי באיכות הכיסוי הסלולרי של שני המפעילים לטובת ווריזון, לכן משתמשים רבים לא מוכנים לעבור ל-AT&T אפילו אם הם רוצים אייפון. לכן משתמשים מתפשרים ורוכשים מכשירים דומים לאייפון, אנדרויד. נוסף לזה ווריזון במאמץ אדיר למנוע זליגת לקוחות למתחרה AT&T, מציעה מבצעים של אחד פלוס אחד לסמאראפונים מה שמגביר את המספרים של אנדרויד. אבל, לפי כל השמועות שרצות כבר חצי שנה, הבלעדיות לאייפון עומדת להסתיים בתחילת השנה הבאה והוא עתיד להמכר גם בווריזון. אז תהיה תחרות אמיתית בין האייפון לאנדרויד. השאלה הגדולה היא, האם רוכש סמארטפון טיפוסי בווריזון יעדיף אנדרויד גם כשהוא יכול לרכוש אייפון ברשת שהוא מעדיף? היום אין לו ברירה כזו אבל בקרוב מאוד תהייה ויש סיכוי לא קטן שזה יביא להיפוך המגמה שמוצגת כאן. 
יוסי | 09.12.10
2.
מגיב 1 - טעות גדולה בידך
יש כבר מערכת הפעלה פתוחה וחופשית עם מליון הפצות שונות לכל "טעם וריח" והיא עדיין לא תופסת יותר מאחוז אחד מכלל משתמשי המחשבים בעולם. עדיין רוב המשתמשים מעדיפים לשלם על חלונות או על מק ולא להסתפק באובונטו לדוגמה (מערכת מצוינת, אבל עובדה שחוץ מאנשי מחשבים אף אחד לא משתמש בה). אם אתה זוכר, בתחילת דרכם של הנטבוקים מכרו אותם עם לינוקס והמכירות היו ברצפה, התחילו למכור אותם עם חלונות (ועוד XP) והמכירות הגיעו לשמיים. המערכת של גוגל סה"כ תתחרה בשוק של לינוקס על לב אנשי המחשב. נכתב מה-ubuntu שלי
משה | 09.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת