אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": ועדת הכספים תדון בביטול הצמדת שווי השימוש למדד

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
נכון ומוצדק להצמיד
מה הקשר בין שווי השימוש לבין המשכורת? הרעיון הוא למסות את ההטבה שניתנת לעובד באופן שמשקף את השווי הכלכלי שלה. כלומר לגבות מס אמת באופן שוויוני. ההשוואה היא בין 2 עובדים בעלי אותה רמת שכר, לאחד רכב מהעבודה ולשני רכב פרטי (אותו רכב). ברור שמי שהרכב בבעלותו, משלם את הוצאות הרכב מהנטו שלו וסופג התייקרויות של המדד. כך צריך להיות בדיוק שווי שימוש. מי שלא מתאים לו - שיחזיר. לא תמיד הממשלה טועה, ולא תמיד מי שהופלה לטובה צודק כשהוא צועק. ונא לא לבלבל את המוח עם מעמד הביניים. יש עובדים ממעמד הביניים בלי רכב מהעבודה.
א.ר | 14.12.10
11.
==דיקטטורת מיסים ==
למה שווי שימוש צמוד למדד אבל לא צמוד למחיר המחירון האמיתי? למה בישראל מכוניות עולות פי שתיים? איך אפשר למכור מכונית ליסינג משומשת בת שלוש *ברווח* ?! מדוע אין יבוא מקביל? אבל יופי,שיתעסקו עם הצמדת המדד ויתנו לנו להרגיש ש"מתחשבים בנו" ד"א אם יורידו מס במקום אחד מעלים במקום אחר.אני מהמר על "מס כבאות" או משהו בסגנון.
אורן | 14.12.10
9.
אנשים יקרים, קולגות הייטק שלי, תעשו לעצמכם טובה.. תחזירו את הרכב וריכשו רכב באופן עצמאי
ההטבה הזו משנה לשנה נעשית פחות כדאית, מעטים מאיתנו באמת זקוקים לנוחות הנוספת הזו כי העלות עבורה גבוהה ורק מסתבכת יותר ויותר, תמיד ירצו מכם יותר שם באוצר והם לא ינוחו עד שלא יצליחו למצות/ץ את הכל.
אריק | 14.12.10
7.
מחזירים את הרכב, קונים רכב מליסינג, והכל, - תשלום, ביטוח, דלק - עולה הרבה פחות.
ובסיום הרכב גם שלך. ועוד - אי אפשר לשלוח את העובד מתי שבא לאן שבא בלי ל ספק לו אמצעי תחבורה (רכב מפעל, מונית)- מהשיעלה למפעל יותר ממה שמצצו מהעובדים. אי אפשר להחזיק את העובד שעות מטורפות - כי צריך לאפשר לו להגיע באמצעיו הביתה, ועוד. מקומות העבודה יפסידו גם את הפירסום החינמי שיש כשעל המכוניות נמצבים בהוד והדר ותחושת יוקרה שמות החברות. טיב הרכבים על הכביש ירד כי מצב התחזוקה של הרכבים האלה הוא לרוב מעולה, ורוב השכירים לא יממנו לעצמם רכב וטיפול ברמה זהה. במפעל בו אנו מועסקים - קודם ביטלו את הסעות העובדים, אחר כך שינו מטעם ההנהלה את ההשתתפות בנסיעה בכמה מאות, ועכשיו ההתיקרות. אנשים מחזירים רכבים בהמוניהם . זה כמובן לא קורה רק שם, לא בכל חברות הליסינג אתה שומע על רכבים מוחזרים. אחרי שענף הליסינג יתחיל לקרוס, והרכב יוצף רכבים במחיר טוב - כך שגם היבואנים ירגישו זאת בכיס- אז תקום אולי הצעקה ולבילי הממון והכוח אולי יקשיבו כי לעובד הקטן וודאי לא מקשיבים. בקיצור - כולם יפסידו, אבל מה זה לעומת חדוות הניצחון ששוב דפקו את העובד.
כבר לא פראיירית | 14.12.10
2.
עוד סיבה - הצמדה כפולה למדד!!!
מחירי המכוניות דה-פאקטו צמודים למדד, הרי המחירים מתעדכנים כל שנה ע"י החנויות בהתאם למדד. (המדד הרי בנוי בחלקו ממחירי המכוניות) לכן הצמדת שווי השימוש מהווה מס כפול או הצמדה שניה על אותו מוצר!!! שיעשו 2.5% וישאירו אותנו בשקט גילוי נאות: אין לי רכב ליסינג
אבי | 14.12.10
1.
ושוב תודה לכם פקידי האוצר
מה שקורה באוצר זה פשוט מאוד . מקבץ של אנשים רעים על גבול אנשים רעים מאוד שיושבים יום וליל ומחפשים מאיפה עוד למצוץ כסף מאנשים ,בכדי להאכיל את "המפלצת" שנקראת ממשלה שלא שובעת לעולם את כל השרים בלי תיק ואת כל הגחמות של חובשי הכיפות. יום אחד ימאס לנו (המעמד הבינוני) שנושא בנטל. ואז גם אנחנו לא נוכל לתת יותר ממה שאנחנו נותנים ואז לא יהיה לכם כלום
שלום | 14.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת