אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תשובה לא זקוק כרגע להסדר חוב

128 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

128.
אוי - לא ידעתי על אסים ב - לא סחיר עד 2017 אוי וואוי..
אני עובד מסביב לשעון ולא מתעדכן תכופות. מדוע אין חובת הודעה על הצעת המרה למניות - ממש שישלחו לי מכתב הביתה עם פירוט ההסדר.. בכל אופן האם תוכל לפרט על הסדר אסים - האם אגח א יהפוך סחיר בעתיד? האם יש אפשרות להמרה למניות של אגח א? וגם על לידקום - האם יש סיכוי שנראה משהו מהכסף או שהכל ירד לטמיון?? :(
מוקי | 17.12.10
125.
בהמשך לתשובתך 113
תוכל להסביר בבקשה את החישוב באמצעותו הגעת לשווי מינימלי של 27 (בוילמגרין) האים החישוב מתייחס למצב שבו מתקבלת תמורה של 600מיליון מאזורים מה קורה אם יתקבל רק 580 או לחילופין 620 ? בעבר שערכת את החוב ב35 (ואף יותר) , מה השתנה? תודה וסופ"ש טוב (מסכים איתך לגמרי בעניין תשובה)
א | 16.12.10
123.
תשובה ל 119-יורוטרייד אג"ח
ממבט מהיר מבלי להתעמק בפרטי ההצעה.חוב האג"ח הוא כ 69 מיליון ש"ח (פארי *ע"נ) מציעים לבעלי האג"ח 16 מיליון מזומן+20 מיליון אג"ח סדרה חדשה+20% ממניות החברה לאחר כל הפעולות+אופציות מבחינתי זה שווה סביב 35-40 מיליון ש"ח תלוי בתמחור האג"ח והמניות כלומר כחצי מהחוב המתואם היום שהוא 120 אגורות בערך.
צרניאק מיכה | 16.12.10
114.
תשובה ל 101
1-אם תבדוק תראה כי אפילו במסגרת חלק מהתשובות התייחסתי לעובדה כי בימים האחרונים התחלנו לרכוש במספר אג"ח בתשואות זבל כמו אדמה,אולימפיה וכמובן הטור שעוסק בדלק נדל"ן.כמובן שמדובר באג"ח מסוכן וככזה אינו מתאים לכל משקיע.בנוסף התחלנו לרכוש גם אג"ח קונצרני מדורג שחלקו הגיע לתשואות סביב 4%-4.5% צמוד מדד ואפילו יותר מכך.אני מניח שאתייחס לנושא בטור הבא. 2-יש מקום לפעולות בתחום קיזוז מס לדוגמא אם יש לך הפסדים שטרם קיזזת נגדם רווחי הון השנה מומלץ למכור ני"ע ברווח על מנת למצל את ההפסדים.אבל זה תחום שנכון להתייעץ בו עם מישהו שמכיר את התיק שלך וצרכי המס (חברה,פרטי ואפשרויות המס העומדות לפניך).
מיכה צרניאק | 16.12.10
113.
תשובה ל 100-הסדר בוימלגרין
בזמנו לאחר ההסדר (ב 2009)הערכתי את שווי האג"ח סביב 27-30 אגורות ואני זוכר שכעסו עלי מספר אנשים בשל כך.כיום אין לי נתון טוב יותר כיוון שאני לא עוקב אחרי המצב בחברה.ההודעה האחרונה בדבר כוונה למכור את חברת אזורים עשויה להיות מעניינת ותג המחיר הרלוונטי לבעלי האג"ח הוא תמורה מעל 600 מיליון ש"ח .כי 20% מהתמורה מעל שווי זה ילכו לבעלי האג"ח ואם יכוסו החוב לבנק מזרחי במלואו כל העודף ילך לטובת בעלי האג"ח.לכן צריך לעקוב אם יש כאן מקום להפתעה לטובה.
צרניאק מיכה | 16.12.10
111.
תשובה ל 98
אני לא יכול להמליץ על ספר טוב כיוון שאני לא מכיר את רמת הספרים שיש בנושא.האפשרות העדיפה לדעתי למי שמעוניין להעמיק את הידע שלו בנושא זה לקחת קורס.ישנן מספר חברות בתחום כמו מנדי שמעביר קורסים או חברה בשם שפלטר אורין שמעבירה קורסים להכשרת יועצים בבנקים.אם תאמרי לאנשים בשפלטר שהיפנתי אותך אולי הם יסכימו להעניק הנחה (תבקשי ,זה לא עולה כסף).
צרניאק מיכה | 16.12.10
108.
תשובה ל 95
בעיות בנושא הגז=בעיות לבעלי האג"ח כיוון שלדלק נדל"ן כחברה אין יכולת תשלום עצמאית אמיתית לבעלי האג"ח בלי הסדר או בלי עזרה מבעל שליטה.והוא מצידו תלוי בתזרימים אליו מדלק.הקרב מול ששינסקי ייסגר לדעתי לפני מאי 2011 כלומר במועד התשלום לאג"ח ג,ד תשובה ידע מה המצב במישור הגז.אבל שורה תחתונה הסתבכות בתחום הגז אינה רצויה לבעלי האג"ח של דלק נדל"ן.כלומר גם הם מחזיקים אצבעות לפני פירסום ממצאי לוויתן.
צרניאק מיכה | 16.12.10
103.
תשובה ל 92-רוזבאד ג
קשה לי עם האג"ח טיפה.לפני שנה זו הייתה חברה בדרך להסדר אבל בעלי השליטה הזרימו כספים בהיקף משמעותי ובעצם הצילו את המצב.זו נקודה לזכותם.כיום לטובת האג"ח יש שיעבוד על חברות נכסים והוא נסחר בתשואה של 8.4% צמוד מדד.אישית אני מעדיף להמתין לפחות את השנה הקרובה לראות מה המצב עם נכסי החברה באירופה.
מיכה צרניאק  | 16.12.10
102.
תודה למיכה
מיכה היקר! אתה באמת בן אדם כ"כ נפלא. אני, כמו רבים אחרים, מחכים למוצא פיך בכל שבוע. אתה כותב נפלא, אדם צנוע ומקצועי ביותר. מאות אנשים, שאת חלקם אני מכיר, מיישמים את מה שאתה מלמד אותנו ומודים על ההכוונה שלך. אני מאחל לך ולמשפחתך המון המון בריאות ואושר ואני בטוח, שכמו שאני נהנה ממך כל יום רביעי, המשפחה שלך נהנית מבן אדם כ"כ אנושי, מעניין,שקול ומוכשר בכל יום. מכל הלב, סורג ליב :-)
סורג ליב | 16.12.10
95.
תורת המשחקים
במצב הנוכחי יש הגיון במה שאתה מניח|: תשובה לא צריך להצטייר כאחד שרק מרוויח ולא משלם חובות. אבל זה נכון רק עד לרגע שתהיה הכרעה בועדת ששינסקי. יכולה להיות סיטואציה שיש כבר הכרעה, נניח לרעתו, והוא כועס, זועם ומרגיש פראייר על כך שלקח סיכונים, ופתאום כולם מתיישבים לו במכונית, ואז המשחק כבר אחר. במקרה כזה, כנראה שלא ירצה לצאת פראייר פעמיים, ולסחוב על הגב שלו גם את החוב, והוא ילך להסדר מבלי למצמץ פעמיים. עכשיו אנחנו תלויים גם בשישינסקי פתאום... מה דעתך על זה ?
אורי | 15.12.10
90.
תשובה ל 84-אדמה אג"ח
המצחיק שלפני כשבועיים הייתה לי שיחה עם אחד מיוזמי האסיפה ,שהוא המחזיק הגדול ביותר באג"ח, ומבחינתו הייתה זו התפתחות חיובית.סיבת האסיפה היא דיון ברכישת המניות של המחזיקים על ידי Immoeast .בעלי האג"ח טוענים שהכסף צריך להיכנס לחברה .החברה טוענת שהיא מתכוונת לעמוד בתשלומים לבעלי האג"ח לכן אין בעיה במתכונת המכירה הנוכחית.לכן הנוסח שקראת לגבי כינוס האסיפה.השוק הפך משום מה להיסטרי ומפרש כל הודעה לשלילה.אנחנו קונים באיטיות באג"ח בימים האחרונים.
צרניאק מיכה | 15.12.10
89.
תשובה ל 83-אביב ארלון ג,פאנגיה ג
ניקוי האורוות בשוק לקראת סוף השנה מפעיל לחץ על האג"ח שציינת בין היתר.כך המחיר של פאנגיה אג"ח ג הגיע כבר ל 96.5 המשקף תשואה מעל 8% ותמחור אטרקטיבי ביחס לשאר הסדרות של החברה (במיוחד בהתחשב בביטחונות).מחיר אג"ח אביב ארלון ג הגיע ל 97.5 המשקף תשואה של 8.3% שהוא די דומה לאג"ח אחר של החברה –אביב ארלון ב ,אג"ח שקלי המניב תשואה של 10.3% למח"מ קצר יותר של 3.6 שנים.כאמור המדובר על לחץ מכירות של סוף שנה ולא שינוי כלשהוא בחברות.זו לפחות דעתי
מיכה צרניאק  | 15.12.10
88.
תשובה ל 77-קמן מניה
שאלה מפתיעה.התחלתי לקנות אתמול והיום במניה (אין מה לעשות צריך לעשות ממוצעים כאן).אני חושב שאנחנו היחידים שעדיין מאמינים שיש כאן עסק ששווה משהו.כאמור נמשיך לקנות באיטיות בתקופה הקרובה.האג"ח של קמן דווקא מאוד יציב ביחס לשוק הקונצרני שסובל מלחץ של מוכרים לקראת סוף השנה (ניקוי אורוות בשוק).אני מאמין שזה יכול להימשך עד לסוף השנה.
מיכה צרניאק | 15.12.10
87.
תשובה ל 76-מלרג
1-הכתבה היא מ 20/10 לפני חודשיים.2-מחיר האג"ח בעת כתיבת הכתבה עמד על כ 47 למרות שהתייחסתי למחיר של 50 בכתבה (לא שזה משנה).3-הכתבה התייחסה לניתוח הדוחות הכספיים ובמיוחד סעיף הלקוחות-היום אנחנו יודעים כי הנתונים בדוחות הכספיים אינם נכונים לכן זה מסבך את המצב.4-בכתבה נכתב כי "במצב הנוכחי החזקה באג"ח מחייבת אורך רוח ועצימת עיניים להודעות שליליות ובתסריט הגרוע ביותר (שמתממש היום) בו החברה אינה מגיעה להסדר ואינה מצליחה לעמוד בהתחייבות שלה לסיום העבודות (מצב המאפשר חילוט ערבויות ביצוע על ידי מזמיני העבודות)תמיד ניתן לפנות למבטחי אחריות המקצועית של רואי החשבון והדירקטורים של החברה" ובמצב הזה אופתע אם בעלי האג"ח יקבלו פחות מ 50 אגורות.5-הבעיה שאנחנו כעת במצב של אורך רוח כי התהליכים אליהם הולכים כעת בעלי האג"ח יחייבו המתנה של זמן רב.מרבית המחזיקים אינם יכולים לעמוד בכך ומוכרים את האג"ח,לכן הירידות בשוק.6-לגבי מה לעשות-זה תלוי בך אם המצב מדיר שינה מעינך עדיף פשוט לא להיכנס לעסק.אם יש לך אורך רוח אני עדיין מאמין באופציות של תביעות ופירוק החברה תוך משיכת הכספים שיצטברו בקופת החברה לטובת הנושים.
מיכה צרניאק  | 15.12.10
86.
תשובה ל 75-אלדן טק
אלדן טק-מניות בעל השליטה משועבדות לטובת הבנק הבינלאומי בשל חוב של בעל השליטה לבנק ,כך הודיע הבנק היום.מבחינת בעלי האג"ח זה לא אמור לעניין אותם יותר מדי.לדעתי מתווה ההסדר שהוצע עדיין לא נותן יותר מדי לבעלי האג"ח.החברה מציגה כאילו בלי בודנשטיין היא אבודה.לדעתי בעלי האג"ח צריכים להשתלט על החברה ,אם לא יעמדו בתשלומים אליהם, ובעקיפין להשתלט על רילון.החוב לאג"ח מספיק קטן, על מנת שבעלי האג"ח יוכלו בפעולה כזו לקבל את החוב המגיע להם.
מיכה צרניאק | 15.12.10
84.
אדמה אגח
מיכה שלום אבקש את התייחסותך לאסיפת האגח המיועדת בסוף החודש. האם יש סיבה מאחורי הכינוס או שמדובר במשהו שגרתי. על פי דוח המקורות והשמושים ל - 2011 החברה אמורה לפרוע את הקרן בעזרת החזרות של הלוואות מחברות הבנות. האם לאור זאת (והסיכון הידוע) היית ממליץ על רכישת האגח? תודה
יהודה | 15.12.10
81.
תשובה ל 71-פינדון א
סדרה קטנה.שים לב כי בעקבות הקדמת התשלום השנה התשלום הקרוב יהיה ב 2011,בעצם יהיו שניים .חצי תשלום באוקטובר 2011 ותשלום בנובמבר 2011.סך התשלומים ל 2011 הם כ 11 מליון ₪ כ 2 מליון ליש"ט בלבד.הקניות של בעל השליטה מעודדות.האג"ח נראה כמסוכן אומנם אבל הוא גם השקעה מעניינת (במצב העניינים כיום )למשקיעים המוכנים להיחשף לסיכון (כרגע אין לחברה את המזומן לתשלום!!! אבל עד שנה הבאה אמורים להתקבל תקבולים מהפרויקטים של החברה).
צרניאק מיכה | 15.12.10
80.
תשובה ל 66-דוראה ד
דוראה ד - השוק לפי התנהגות האג"ח מתמחר הסדר במקרה כזה אג"ח ד עשוי להיות מעניין ביחס לאחרים.מצד שני אני מבין כי בצלאל איגר יעשה מה שביכולתו על מנת לעמוד בתשלום הקרוב.זה עשוי להיות על חשבון העתיד ויכולת התשלום לאג"ח ד.אני כפי שציינת מעדיף את אג"ח ג.אבל אין מניעה להשקיע באג"ח ד (זה מאוד מזכיר את דלק נדל"ן והשוני בגישה לאג"ח ד,כה ואג"ח ה).אני מאמין כי לדוראה מספר נכסים טובים וכי גם במקרה של הסדר בטווח הארוך לא צפוי הפסד משמעותי מהמחירים היום.בכל מקרה הסדר כאן לא אמור להיות הפתעה מרעישה.מצבה של החברה אינו פשוט.אנחנו מחזיקים באג"ח ג
מיכה צרניאק | 15.12.10
76.
מלרג
שלום מיכאל, רק לפני כחודש הוצאת כתבה בה כתבת שהמחיר הריאלי לאגחים של מלרג עומד על 50 אג' ושלדעתך אין סיכון ממשי בלקנות את האגח במחיר זה. היום האגח עולה 36 אג', כ 25% פחות מלפני חודש. איך אתה מסביר את הירידה באגח? ומה המלצתך לאותם מסכנים שרכשו את האגח והיום מופסדים באלפי שקלים. האם להמשיך להחזיק ולא לעשות כלום / אולי למכור או אולי אף להוסיף עוד?
אלכס | 15.12.10
70.
תשובה ל 53-דלק נדל"ן
1-אני מסכים עם הגישה שתשלום במאי=תשלום בספטמבר ואפילו ב 2012 כיוון שאחרי זה עומס התשלומים יקטן משמעותית.2-בעיות בנושא הגז=בעיות לבעלי האג"ח כיוון שלדלק נדל"ן כחברה אין יכולת תשלום עצמאית אמיתית לבעלי האג"ח בלי הסדר או בלי עזרה מבעל שליטה.והוא מצידו תלוי בתזרימים אליו מדלק.3-הקרב מול ששינסקי ייסגר לדעתי לפני מאי 2011 כלומר במועד התשלום לאג"ח ג,ד תשובה ידע מה המצב במישור הגז.4-עד היום בפעמיים בהם הונפקו זכויות הציבור מימש את חלקו (אין לי מושג מדוע) אני מניח שזה יימשך בשנתיים הבאות.5-לאחר התשלומים בשנתיים הקרובות (בתקווה שהם יבוצעו ) אג"ח ה יישאר לבד במערכה ולתשובה יהיה מספיק זמן להמתין לשיפור בשוקי הנדל"ן בעולם ולכן האפשרות של המרת האג"ח למניות (אם תינתן) תהיה אופציה לבעלי האג"ח (מי שירצה ימיר מי שלא ירצה ימתין לפירעון).6-תחושת בטן-אנחנו רוכשים בימים האחרונים.זו תחושת הבטן שלי.
מיכה צרניאק  | 15.12.10
69.
תשובה ל 52-אולימפיה ב,ג
1-כתבתי כאן לפני כחודשיים טור בנושא יכולת התשלום של אולימפיה ונאנט.אתה יכול לחפש אותו כאן או באתר להבה בכתובת www.lpm.co.il 2-החברה לא מסוגלת לגייס אג"ח.גיוס החוב המוזכר יכול לבוא גם מבנקים כנגד שעבודים.3-אם ברור לך שהאג"ח מסוכן אז זו כבר הבנה טובה.בכל מקרה אנחנו רוכשים בימים אלו באג"ח ב בגלל המח"מ הקצר והתשלום המשמעותי במאי.4-ראה תגובה 46 בנושא.
מיכה צרניאק | 15.12.10
67.
תשובה ל 47-פטרו גרופ אג"ח
פטרו גרופ אגח א - הסכם העמדת ההלוואה בהיקף כולל של 46 מליון דולר לחברה נתן את השקט שהחברה הייתה זקוקה לו (35 מליון דולר הלוואה,11 מליון דולר קו אשראי).2-התוצאות הכספיות לרבעון השני והשלישי היו טובות (רווח תפעולי של 10מליון דולר מצטבר,תזרים מזומן 8 מליון דולר).3-בגלל שרק לא מזמן ניתן קו האשראי ושני רבעונים טובים עדיין לא מבשרים את בוא האביב,אני מעדיף להמתין לדו"ח השנתי אז ניתן יהיה לקבל תמונה ברורה יותר לגבי יכולת החברה לשלם את האג"ח.תשלום הקרן בספטמבר הבא,זה מספיק זמן.במידה ומחיר האג"ח ייפול לכיוון 60 אגורות מסיבות כלשהן אני מניח שאשנה את דעתי בנושא ההמתנה לדוחות.4-שים לב שכל ההון העצמי הוא מוניטין-נכס לא מוחשי.
מיכה צרניאק | 15.12.10
64.
תשובה ל 40-טאואר ג
1-אני חושב שהיא מסוכנת יותר,אבל אם תשאל האם ההשקעה בסופו של דבר "מסוכנת" אני חושב שבנסיבות היום אג"ח ג אינו מסוכן במיוחד.במיוחד על רקע הגיוס באג"ח ו וההסדרים מול הבנקים.2-שים לב שזה אג"ח להמרה אבל הוא בנוי כך שאם תחליט לקבל את הריבית בשנה הבאה לא תוכל להמיר את האג"ח כלומר המנגנון הזה פוגע באטרקטיביות של האג"ח כאג"ח להמרה.
צרניאק מיכה | 15.12.10
63.
תשובה ל 35-בסר פרוייקטים אג"ח
כך זה כתוב בדו"ח הכספי בדבר מקורות ושימושים לתשלומים לשנתיים הקרובות.אישית אני לא מרגיש מספיק בנוח עם החברה על רקע ההון העצמי השלילי שיש לה.אני חייב לציין שעד היום כאשר היה מחסור בכסף בעלי השליטה סייעו לחברה לכן זו נקודת זכות.
מיכה צרניאק | 15.12.10
62.
תשובה ל 30-דלק נדל"ן
1-נכון.2-בסופו של יום יגיע מועד התשלום בשנה הבאה לאג"ח ג,ד,כה ואז זה לא משנה מה קורה עם תמר או שמשלמים או שהולכים להסדר.3-אני לא מומחה לתחום חיפושי הגז.אבל ההיגיון שלי אומר שכל הנושא של "איבוד" החוזה לאמפל הוא ספין.הסיבה החברות צריכות לסגור על אספקת גז ל 2011 ואילו תמר לא ערוכה בכלל לספק גז ,בטח שלא ב 2011 וכנראה גם לא ברוב 2012 לכן מייצרים כאן מנוף ללחוץ על הממשלה.
מיכה צרניאק | 15.12.10
61.
תגובה ל 30
1-נכון.2-בסופו של יום יגיע מועד התשלום בשנה הבאה לאג"ח ג,ד,כה ואז זה לא משנה מה קורה עם תמר או שמשלמים או שהולכים להסדר.3-אני לא מומחה לתחום חיפושי הגז.אבל ההיגיון שלי אומר שכל הנושא של "איבוד" החוזה לאמפל הוא ספין.הסיבה החברות צריכות לסגור על אספקת גז ל 2011 ואילו תמר לא ערוכה בכלל לספק גז ,בטח שלא ב 2011 וכנראה גם לא ברוב 2012 לכן מייצרים כאן מנוף ללחוץ על הממשלה.
צרניאק מיכה | 15.12.10
60.
תשובה ל 28-דלק יט
אני נגד מח"מ ארוך היום.אבל אנחנו מחזיקים באג"ח זה שהוא יוצא דופן מבחינתי הסיבה תשואה גבוה ביחס לסיכון/דירוג האג"ח.תשואה 5.5% צמוד מדד מי רוצה יותר לאורך זמן.כל חברה גדולה שמכבדת את עצמה מחלקת רווחים באופן שוטף.דלק אינה יוצאת דופן וזה נילקח בחשבון מבחינתי.
צרניאק מיכה | 15.12.10
59.
תשובה ל 27
הוט-כלכלית מבחינתי מחיר מלא.העליות האחרונות על רקע ספקולציות אנחנו מכרנו את ההחזקות.מדטכניקה-דו"ח כספי חלש,חילקה דיבידנד נאה.אני ממתין לראות אם הדוחות הבאים ישקפו שיפור.אלרוב נדל"ן-עליות על רקע עדכון מדדים.במחיר היום ההשקעה באג"ח נראית לי עדיפה.שים לב שצפוי עדכון יחס ההמרה באג"ח שיפגע באטרקטיביות שלו.
מיכה צרניאק | 15.12.10
58.
תשובה ל 26-ריט 1
הדיבידנד הינו 44 אגורות בשנה מחיר המניה 720 אגורות כלומר כ 6% בשנה.לדעתי המחיר היום הוא סביב השווי הראוי לחברה.לגבי מניות נוספות אולי אכתוב בעתיד טור בנושא.בגדול מספיק לקנות תעודות סל על ת"א 100 כי כך עובדים הגדולים.מניות קטנות יותר לא מעניינות איש.
מיכה צרניאק | 15.12.10
53.
האם לאחר מאי 2011 ניתן יהיה להחליט בדלקן?
הסתכלתי על הנתונים של האג"ח, שקללתי את היכולת של הבנקים להפעיל לחץ לפני פרעון קרן אג"ח. ע"פ הנתונים במאי 2011 אמורות להפרע אג"ח ג במלואו ואג"ח ד סדר גודל של כ- 200 מליון ש"ח, בספט של 2011 כ"ה צריכה לפרוע מחצית קרן שהם גם כ- 250 ש"ח קרן. על פניו, אם יבוצע תשלום ל-ג,ד סביר כי יבוצע התשלום ל- כ"ה - אחרת תקום צעקה בגין העדפת נושים בלתי מבוטחים. כלומר, אני מעריך שאם תשלומי מאי 2011 יבוצעו המסקנה המתבקשת היא: סבירות נמוכה להסדר. השאלה קצרת הטווח היא האם הקרב מול ששינסקי יסגר במהלך 2011? כל עוד החזית העקרית היא אבנר, דלק קדוחים, ושות אני מעריך קרב מגננה בדלקן. השאלה שלדעתי צריכה להשאל היא היה ועסקי הגז יעלו על הסרטון - האם גם אז תשובה יעדיף לשמור על שמו הטוב או שהוא יעדיף בזוי שבוצע בלבייב (שלא בצדק לדעתי - המצב חייב הסדר, ובסה"כ ההסדר הטיב עם המחזיקים, אם כי עדיין לא קבלו את מלוא הפארי - אולי בעתיד)? מה דעתך בנידון? כתבת שתשובה יזרים בזכויות 150M מה הצפי שלך שיעשו שאר בעלי המניות? (בנק פועלים וצבור רחב כ- 50%). היה ודלקן תשלם את ג,ד,כ"ה האם המשמות היא מי שמחזיק ב-ה לא ידרש להסדר אלא להמרה מרצון (אני שואל האם לאור הנתונים הכספיים, החובות לבנקים,יתרת הנכסים, מבלי לקחת בחשבון יכולות כספיות של תשובה,....)? שאלתי המון שאלות, ברור לי כי המידע צופה פני עתיד, תן (כמובן בבקשה) את תחושת הבטן ו- "חוש-חש" שלך לגבי העניין. לסכום: ג.נ: לא מחזיק, שקלול הנתונים והצורך בהסדר תוך לקיחת יחסי פארי\שוק אני הייתי כיום מעדיף את ה. תודה מראש.
jsphs7 | 15.12.10
52.
אולימפיה אגח ב' ג'
מיכה שלום. עברתי על דוח מקורות ושימושים של החברה בדוח האחרון. להבנתי לא צפויה לחברה בעיה לעמוד בתשלומים בשנה הקרובה. שאלתי היא האם לדעתך החברה תצליח השנה לגייס חוב של 60 מליון ש"ח לפי מצבה הכספי? האם האגח היום מהווה הזדמנות? מהי השקעה טובה יותר ב' או ג' (ואני מודע לסיכון הגבוה)
יהודה | 15.12.10
51.
תשובה ל 25-
בנין-כפי שכתבתי בשבוע שעבר אני לא ממש בעניינים של הצעת ההסדר לכן לא אוכל לעזור.מלרג-ראה תגובה 32 בנושא.רשי-אני לא מכיר את החברה היטב.מנית אפריקה-כפי שכתבתי בעבר אני מאמין כי במחירים של היום זו השקעה מעניינת לטווח ארוך .רכשנו במניה ואם תרד לכיוון 20 ש"ח נגדיל.
מיכה צרניאק  | 15.12.10
49.
תשובה ל 20-
אמריס-אין לי מושג. גלובל 5-הייתה הודעה על שני אירועי אשראי ,עדיין לא נמסר מה אחוז המחיקה בכל אירוע אשראי אבל לאחר המחיקות כרית הביטחון עשויה לרדת לרמה של 1.2%-1.4% בלבד לדעתי (תיאורטית גם לאחוז אחד).זה מגדיל מאוד את אי הוודאות לכן יהיה נכון להמתין לפרסום נתון רשמי.
מיכה צרניאק | 15.12.10
47.
פטרו גרופ - מה אני מפספס ?!!?
היי מיכה, איך אתה מסביר את המחיר המגוחך של פטרו גרופ? חברה עם הון עצמי של 20% מהמאזן, שני שליש מההתחייבויות לטווח ארוך ונסחרת כמו איזו חברה עלובה. האם המשקיעים לא מאמינים לדוחות? כבר שנתיים אחרי האנומליה הגדולה של שוק האג"ח הקונצרני ועל פניו נראה שיש עדיין אנומליות (אולי ניתן להצדיק אותן באי אמון ?!!) לא מעטות. אני אישית מרגיש כאילו יש הזדמנויות ושמשהו מעכב את הכסף להגיע לאותן הזדמנויות (לא שזה רע לחכות עד לפדיון ולקבל את התשואות המדהימות הללו בעיתן ובזמנן). מה דעתך? יום טוב!
סורג ליב | 15.12.10
46.
תשובה ל 18-אולימפיה אג"ח
באג"ח של אולימפיה יש החזקות משמעותיות של ציבור.הסיבה לירידות החדות הן מכירות מבוהלות של ציבור רחב (לא רק באג"ח זה אלא גם באג"ח אחרות ) וניקיונות של שורות לקראת סוף השנה אצל חלק מהמוסדיים.עושה רושם שזה יכול להימשך עד סוף השנה.אנחנו קונים
מיכה צרניאק | 15.12.10
45.
תשובה ל 17-תכוף אג"ח ג
ברגע שחברה לא מצליחה לשלם 1 מיליון ש"ח זה אומר דרשני (ראו מלרג והסיפור עם הבנקים).אני בכוונה משווה למלרג כי אני מנסה לומר כי כנראה גם כאן צריך להיזהר מהדוחות הכספיים ואמיתות המספרים שם.עובדתית מחיר האג"ח נמוך על רקע צבר ההזמנות וקרן אוריגו שמנסה להציל את השקעתה.אבל גם כניסת משקיע כנראה כבר לא תמנע סוג של הסדר וכאמור איבדתי את האימון שלי בדוחות הכספיים של החברה.במצב כזה משקיע באג"ח עשוי להיתקל בתהליכים ארוכים ואפשרות להסדר (למרות שכרגע אין מועד תשלום קרן).מסקנה האג"ח אינו מתאים לכל אחד.לגבי כניסת משקיע-במצב הקיים זו אופציה חיובית מאוד לבעלי האג"ח,לכן אמור להיות להם אינטרס להכניס משקיע.לגבי התנאים-כאמור קשה לדעת כי אני לא באמת מאמין לדוחות.
צרניאק מיכה | 15.12.10
44.
תשובה ל 16-מלרג
הנתונים בדוחות הכספיים אינם נראים "כמשקפים את מצב החברה" במקרה כזה אין לאף אחד יכולת להעריך מה באמת יש שם בחברה-כלומר לא ניתן להעריך שווי הנכסים במצב של פירוק (חברה הנכנסת לפירוק שווי הנכסים מייד יורד כי אנו במצב של מכירה בהולה).תוסיף לזה את האפשרות של בעלי האג"ח להגיש תביעות אישיות כנגד נושאי משרה,דירקטורים ורו"ח ובכלל לא יהיה ניתן לכמת כמה זה שווה.ברגע שחברה נכנסת לפירוק כמובן שהמסחר באג"ח נפסק.
צרניאק מיכה | 15.12.10
41.
תשובה ל 13,15 התכוף ג
ברגע שחברה לא מצליחה לשלם 1 מיליון ש"ח זה אומר דרשני (ראו מלרג והסיפור עם הבנקים).אני בכוונה משווה למלרג כי אני מנסה לומר כי כנראה גם כאן צריך להיזהר מהדוחות הכספיים ואמיתות המספרים שם.עובדתית מחיר האג"ח נמוך על רקע צבר ההזמנות וקרן אוריגו שמנסה להציל את השקעתה.אבל גם כניסת משקיע כנראה כבר לא תמנע סוג של הסדר וכאמור איבדתי את האימון שלי בדוחות הכספיים של החברה.במצב כזה משקיע באג"ח עשוי להיתקל בתהליכים ארוכים ואפשרות להסדר (למרות שכרגע אין מועד תשלום קרן).מסקנה האג"ח אינו מתאים לכל אחד.
מיכה צרניאק | 15.12.10
40.
טור מעולה+שאלה לגבי טאואר ג
מיכה שלום.טור מרתק-תודה רבה. לשאלתי- טאואר ג' נסחרת בתשואה שנתית לפידיון כ-3.5% .האם היא מסוכנת יותר מהשקעה באגחים צמודים בעלי מח"מ קצר כמוה (למשל:ברן א ,פרשקובסקי ב' ועוד..). מדובר באגח להמרה ,מה שאמור להוריד את התשואה אף יותר. האם גלום באגח של טאואר סיכון הרבה יותר גבוה מהאגחים שהזכרתי? תודה רבה
אורי | 15.12.10
39.
תשובה ל 12-דלק נדל"ן +הנפקות
1-קשה לקבוע איזה אג"ח עדיף.זה מאוד תלוי בהשקפה שלך לשאלה אם יהיה צורך בהסדר או לא ואם יהיה איזה סוג של הסדר יושג.תחת ההנחה שאני עובד לפיה שאם יהיה הסדר הוא יהיה במתכונת של אפריקה כלומר פיצוי לאג"ח במח"מ הקצר אנחנו כרגע מתרכזים באג"ח ד,כה בניגוד לגישה של המוסדיים האחרים שמתרכזים באג"ח ה (אני מעדיף להיפגש עם הכסף במהירות האפשרית).2-הנפקת אשטרום אולי ? ההנפקות עדיין נסגרות במחירים גבוהים מדי שלא משאירים רווח.תשואה 3.8% למח"מ 5 שנים זו תשואה בינונית בלבד.מסיבה זו אני חושב שכרגע צריך להמתין עם ההנפקות.
מיכה צרניאק  | 15.12.10
37.
תגובה ל 9-דוראה
לא הייתי מייחס משקל גדול להתנהגות האג"ח.הסיבה אין כאן הרבה מוסדיים.אג"ח א היתרה שלו קטנה ואין בו הרבה מחזיקים מהציבור.לכן אין בו כמעט מסחר והוא לא יורד.אג"ח ג או ד שיש בהם הרבה מחזיקים מקרב התלמידים של מנדי, לדוגמא, סובלים ממכירות מבוהלות של חלק מהם ולכן שוב בגלל מחזורים נמוכים יורדים יותר.
מיכה צרניאק | 15.12.10
36.
תשובה ל 8-
שאלת רכישת החוב במחיר נמוך היא שאלה טובה ועולה בהקשר של תשובה שוב ושוב.הוא אכן לא רכש אג"ח בניגוד לפישמן.שים לב שהיו פעמים בהם הוא ביצע פירעון מוקדם של אג"ח למוסדיים למרות שיכל לרכוש את החוב בהנחה.אני באמת לא מבין מדוע הוא אינו עושה זאת וכך במקום להזרים שוב ושוב הון במסגרת זכויות הוא יכול בהשקעה נוספת לא גדולה לרכוש חלק מהותי מהחוב לאג"ח בשוק.אני מאמין כי תשובה צפוי להעלות את אופציית ההמרה בפארי למשקיעי האג"ח ומי שירצה יוכל להמיר (ואולי לרשום רווח מההמרה גלל ההמרה בפארי).אני לא רואה את תשובה מוכר את החברה בגלל שהיא כרגע שווה שווי שלילי וציבורית המהלך הזה יגמור אותו בשוק.
צרניאק מיכה | 15.12.10
34.
תשובה ל 7-מליבו אג"ח
אכן נשאלתי מספר פעמים לגבי החברה.ראשית בשנה האחרונה חל שיפור משמעותי בשוק הנדל"ן בטורנטו (ראה דוחות החברה העוסקים בכך).זה קיבל ביטוי במכירות יפות מאוד בפרויקטים של החברה במיוחד בחודשים האחרונים.זה נתון חשוב כי הפרויקטים האלו הם המקור העיקרי לתשלומי האג"ח.בעבר כתבתי כי בגלל שהאג"ח מתחיל לפרוע קרן רק ב 2012 המלצתי להמתין.כאמור מתחילת השנה השוק התאושש מאוד.עדיין העובדה שתשלום הקרן רק ב 2012 מעיבה אבל בניגוד למה שכתבתי בעבר היום עושה רושם שהמצב בכלכלי פועל לטובת החברה ובעלי האג"ח.אנחנו לא מחזיקים באג"ח.
מיכה צרניאק | 15.12.10
33.
תשובה ל31
האגחים הללו לדעתי אטרקטיביים ולעליית התשואות הנוכחית אין השפעה עליהם, שכן המרווח בינם לבין האג"ח הממשלתי הוא מספיק גבוה. לוידס למשל נסחר כיום בקרוב ל8% עבור אג"ח שמדורג A1 דירוג בינלאומי (מקביל לממשלת ישראל) זה מרווח שיכול "לספוג" עוד עליית ריבית גבוהה. CWHN נסחר ב7% לערך ל9 שנים, המרווח לנייר כזה אמור לעמוד על 200 נקודות בערך מהממשלתי ל10 שנים ככה שגם כאן התמחור מאוד נוח.
שירן | 15.12.10
32.
תשובה ל 6-מלרג אג"ח
החשש להפסד תמיד קיים ,במיוחד על רקע מצב בו נראה שהדוחות הכספיים אינם משקפים באמת את מצב החברה,כלומר נראה שאנחנו חוזרים לאופציית התביעות האישיות כנגד נושאי משרה ורו"ח של החברה.במצב כזה כל פעולה עשויה להימשך זמן רב,זה מצב שכמעט כל המשקיעים אינם יכולים לסבול אותו לכן השאלה של רווח או הפסד בטווח קצר היא בעייתית.הצעות ההסדר לא אושרו (ראה הודעה מהיום).שוב המחיר של האג"ח נמוך אבל זה לא "רלוונטי" תחת אי הוודאות שלא נראה שהולכת להיגמר כרגע.
מיכה צרניאק  | 15.12.10
29.
תשובה ל 5-אלדן טק אג"ח
החברה כרגע לא מציעה איזה סוג של רצון טוב או נכונות של בעל השליטה,כמו הזרמת כסף ,אפילו סמלית.ויתור על שכר לכל התקופה בה יש דחייה של תשלומי האג"ח.הוא פשוט מציע אחוזים מחברה שממילא צריכה להיות 100% של בעלי האג"ח.למרות זאת המחיר היום של האג"ח נראה לי אישית נמוך מספיק על מנת שהוא יעניין משקיעים בעלי אורך רוח ויכולת לסבול תנודות באג"ח.מלבד זה לא ניתן בכלל להריך מה שווי האג"ח תחת הצעת החברה.
מיכה צרניאק | 15.12.10
24.
תשובה ל 4-אסים ב
אסים ב-לא מזמן היה מועד ההמרה האחרון של אג"ח ב למניות אסים.למרות שיחס ההמרה בעצם יוצר מחיקה כמעט מלאה של האג"ח בעת ההמרה הופתעתי לראות כי עדיין היו משקיעים שהעדיפו להמיר את האג"ח כיוון שהאג"ח כבר לא יוכל לחזור למסחר עד למועד התשלום האחרון ב 2017 (ראה הודעת החברה מ 8/12 ) לכן עושה רושם שיש משקיעים המוכנים להפסד משמעותי ורק לא להיתקע עם נכס לא סחיר.חשוב להדגיש כי אג"ח ב נחות ביחס לאג"ח א ולכן לא ניתן כרגע לומר כי הוא יפרע בפארי ב 2017,זה מאוד תלוי בתמורה שתקבל החברה ממימוש הנכסים במיוחד ברומניה.כרגע זה רחוק מהשווי הזה.
צרניאק מיכה | 15.12.10
23.
תשובה ל3
לגבי השקעה בריטים צריך להיות מאוד סלקטיבי כי חלק גדול מקרנות הריט במחירים מלאים ובנוסף עליית הריבית תלחץ את האטרקטיביות של הסקטור. הריטים שציינת הם באמת זולים יחסית לסקטור בחלקם בגלל תחומי פעילות וגם עקב הנפקות שהקבוצה ביצעה במה שנראה כדיסקאונט לשווי ההוגן. לגבי הניכיון בספרים חלקו מורכב ממניות בכורה, כלומר לא כל ההון העצמי מיוחס להון המניות הרגילות לכן הדיסקאונט קיים אך למעשה הוא נמוך יותר. בCWH החברה פדתה לאחרונה סדרה של 200 מיליון דולר לערך במניות בכורה מול גיוס הון במניות רגילות לכן הדיסקאונט כפי שמוצג באתרים מסויימים כביכול ירד.
שירן | 15.12.10
22.
תשובה ל 2-אפסק אג"ח
1-תודה.2-אפסק אג"ח-הדוחות לרבעון השלישי היו גרועים.אנחנו הקטנו את ההחזקות שלנו באג"ח (לפני מספר חודשים) בין היתר בגלל פירעון קרן ומכירות שלנו (מחיר האג"ח עלה מעל 117).החברה מכרה אג"ח למשקיעים במחיר 110 לפני זמן מה-לא אהבתי זאת.הבעיה העיקרית שאני מעריך שבידי החברה מקורות רק לתשלום הבא,לגבי התשלום האחרון זה סימן שאלה כרגע.במחיר הנוכחי אנחנו נשארים עם ההחזקות שלנו (כאמור עבורנו הן זניחות).
מיכה צרניאק | 15.12.10
8.
מיכה, אולי תוכל אתה להסביר לי
מה מונע מתשובה לעשות פעולה פשוטה כמו שעשה פישמן. שיפתח חברת בת של דלק"ן או שלו ושייקנה את האג"ח של דלק"ן בבורסה. הדרך בה הוא נוקט כרגע היא הזרמות הון שהולכות ישירות לבעלי האג"ח ושרק בתסריט האופטימי ייתנו לו איזו תשואה. שיפתח חברה, ייקנה את האג"ח, יצהיר שהוא איננו דורש ריבית והחזרי קרן על מה שבידו וכך יירד הלחץ. שאלה נוספת היא שאלה יותר תיאורטית. אם תשובה רוצה, הוא יכול למכור לכ"א את החלק שלו בחברה תמורת שקל. זה לא ייצטייר יפה, אבל זה חוקי. למה אני מציג את האפשרות הזאת? כי מצד החכמה (אל תהייה צודק, תהייה חכם) אם בעלי האג"ח יסכימו להמיר 10% משווי האג"ח למניות (איום המכירה בשקל יכול להיות הגזר) החברה תהייה בטריטוריה אחרת לגמרי, ההון העצמי יהיה חיובי, יהיה קל לגייס כסף ובעלי האג"ח יוכלו להגדיל מאוד את הסיכוי שהקרן תחזור.
סורג ליב | 15.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת