אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שווי שימוש והצמדה למדד - מורה נבוכים

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
בעיה היא לא מס אלא
חוסר שיוויון, עובדי ממשלה וצבא קבע מקבלים רכב צמוד והוא מגולם להם במשכורת, זאת פרה קדושה והיסתדרות לא יוותר על כך. אופציה יחידה של הממשלה וצבא לעבור לרכבים קטנים וידניים (1.6 אוט' לא מוגן בחוק) נפגעים העיקריים הם עובדים פרטיים ממעמד הביינים שגם כך רוב המיסי המדינה נופלים על כתפיהם, הם לא מקבלים "קומבינות" ממדינה, ולא מוצאים קומבינות כמו מכרים שלא משלמים שקל מס (הם מובטלים)ונוסעים ברכבי היוקרה ביבוא אישי למעמד הביניים יש השליה שהם מרוויחים הרבה, אבל רוב חוזר למדינה במיסים ישירים והיקפיים
ari | 20.12.10
49.
ואם קיבלתי רכב משומש (מודל 09) אחרי ה 01.01.10??
אם הגזירות לא תקפות כפי שאני מבינה, אז מאוד טבעי שכעת יצוצו הרבה חברות שבעצם יעשו "ליסינג משומשות", ויציעו רכבים עד למודל 2009, שהרי רכבים אלו בעצם לא נמצאים בגזירה... הגזירה לפי הבנתי היא על הרכב עצמו, בהתאם למודל. לא כל כך רלוונטי אם אתה מחזיק ברכב שנתיים, או שאתה מחזיק ברכב צמוד רק חודש, אבל ששנת יצורו עד 2009..
שאלהה | 19.12.10
47.
לצאת להפגנה מול משרדי ממשלה - די לשתוק !!!
כולנו נפגעים ממעשי פקידוני האוצר שהחליטו לבטל את מעמד הביניים במדינה. די לשתיקה !!! כל בעלי הרכב נפגעים בשל העלאת הבלו על הדלק וכן בשל העלאת שווי שימוש . צריך להעמיד את כל הרכבים מול משרדי הממשלה ובכבישים ב 1.1.2011 בשעה 11:00 ולסתום את המדינה. פשוט לבוא לקרית הממשלה לעמוד על הכביש ובאמצע הכביש, לצאת מהמכוניות ולנעול אותם וללכת להפגין מול משרד האוצר והכנסת. אם יבואו 20000 בעלי רכבים לירושלים ויסתמו את קרית הממשלה אז לא יוכלו לפנות אותנו ואלוי יבינו סוף סוף פקידי האוצר והח"כים שנמאס לנו לקבל גזרות. ביבי הבטיח להוריד מיסים הגיע הזמן שיקיים את הבטחתו ולא ילעלה מיסים, חוצפן !!!
אייל לוי | 18.12.10
45.
החזרתי ועברתי לפרטי - לא מופסד והפיצויים יגדלו
החשבון הפרטי שלי השתלם במעבר לרכב גדול (קבוצה 5) בן 5-6 שנים מה לעשות, יש בבית 6 נפשות. אבל הכי חשוב לעודבי ההיטק שעלולים למצוא עצמם בחוץ: כך בעצם הגדלתי משמעותית את גובה הפיצויים שהחברה תשלם אם תפטר אותי. רק ההפרש שווה ערך למאזדה 3. שנת 2011 שמחה לכולם
איש הייטק | 18.12.10
43.
כדאי לדעת שהוצאות הדלק עולות בינואר לקבוצה אחרת: מחזיקי רכב פרטי
ישירות מהכיס שלהם וגם זה מסיבות של מיסוי, גם זה שווה כתבה ואולי שיקול כלשהו כאשר מחשבים כדאיות ביחס לרכב פרטי או רכב בליסינג בחישוב שנתי. באשר לשווי השימוש ובכלל כדאי לחפש מחשבונים בנושא באינטרנט ואם ניתן שמי שהתנסה יספר לגבי הדיוק שלהם מבחינת הסכום המנוכה מהנטו במקרה שלקח רכב עם חוזה שנחתם לאחר ינואר 2010. עד כמה כדאי בכלל לקחת רכב בליסינג כל אחד יעשה את החישוב שלו כמובן
אורי | 18.12.10
41.
הידעתם? גם אם אתם שכירים אתם יכולים ללכת לאחת מחברות הליסינג ולסגור עיסקה
על תפעולי מלא כלאמר ממש שכירות רכב כולל טיפולים ונהג ורכב חלופי במקרה של תקלות. רק בלי הדלק. במקרה כזה יש לכם משכורת מהמעביד ואחרי שאתם מקבלים משכורת אתם משלמים לחברת הליסינג ואז אין יותר דבר כזה שווי שימוש. כי שווי השימוש זה מדד ערך הרכב כמשכורת שאתם לא משלמים עליו מס. קחו ליסינג תפעולי ובתמורה ל 2200 + מע"מ לחודש בלבד + דלק חוץ מזה לא תשלמו אגורה אחת יותר. לא יפגע לכם בתנאים הסוציאליים ולא בכלום. לא חייבים להיות עסק בשביל זה. זה מה שאני עשיתי ובא לציון גואל.
קובי | 18.12.10
40.
השם
לא משנה אייך יקראו לזה לא משנה באיזה תחום זה יהיה האוצר החליט להתלבש על מעמד הביניים ולבטלו בישראל יהיו שתי מעמדות מעמד עשירים שיהווה 10 אחוז מאזרחי ישראל (במקרה הטוב) חלקם או חברים ישירים של ביבי או חברים עקיפים שלו וכל שאר האזרחים יהיו במעמד העניים ובמעט הכסף שישתכרו יפרנסו את המעמד השולט כפי שמנחה התורה הקפיטליסטית הגיע הזמן שהאזרחים יפתחו את העיניים
אברהם | 18.12.10
36.
שימו לב שהפגנה קטנה מול רשות המים עצרה התייקרות המים בינואר ב-5%
הממשלה מבינים שיש נושאים שיש בהם חומר נפץ חברתי, שברגע מסויים האנשים יתקוממו ויהיו הפגנות ענק שימוטטו את השלטון. מחיר מים של למעלה מ-15 שקל לקו"ב אוט מחיר דלק של למעלה מ-15 שקל לליטר יביא להערכתי יביא לפיצוץ, סילוק ראש הממשלה מלישכתו וקריסת מערכות השלטון.
ב.ק. | 18.12.10
34.
אכן הכתבה שוגה בהצגת השווי . בכל קרה מדובר בגניבה
שווי מוסף לשכר ובעצם מגדיל את המס המס המשולם על השכר כפיש הסביר כאן משיהו לפני . וזאת בשל השימוש הפרטי לכאורה ברכב. הוצאות הרכב מוכרות כאילו אך השווי עולה עליהן לא רק שהוצאות לא מוכרות בסופו של דבר יוצא שאתה משמשת ברכב לצרכי עבודה ומשלם על זה מס. זה טירוף זו גניבה ואנוטיפשים ששותקים על כך. זה התחיל בג'יפים וממשיך בלי אף מגבלה. אזרחים שרגילים להידפק מוותרים על הכל אם במסיים אם בקרקעות (לאויבים) אם בכלל עם סתגלן ופראייר ומנוצל!
יאיר5656 | 18.12.10
33.
הגיע הזמן שעובדי מדינה והמגזר הציבורי גם ישלמו מס על הרכב הצמוד שלהם !!!
היום נהנים עשרות אלפי קציני צבא, משטרה, שירותי הביטחון ושאר עובדי מדינה והמגזר הציבורי מרכב צמוד לכל דבר ועניין ולא משלמים שום מס על זה !! איזה ביזיון של מדינה זאת. מה שונה אותו סא"ל או סנ"צ או כל אחד אחר ממני? זה שהוא מקבל רכב חינם מהמעסיק שלו זה עניין שלו ושל מי שמספק לו את זה, אבל למה הוא לא משלם מס על הרכב (שווי שימוש) כמוני וכמו כל המגזר הפרטי? פשוט מדינה מפגרת שיום אחד תסיים את דרכה מרוב הקומבינות פה וכולנו נחזור איש איש לארצו המקורית. כמו שפעם אמר ערפאת - את היהודים לא ניתן לחסל, הם כבר יחסלו את עצמם.
אוהד | 18.12.10
32.
אנשי מכירות -כלי עבודה לכלדבר
לטעמי האוצר מסתכל על חברות ההי טק ,בנקים חברות ביטוח שנותנות הטבה לעובדיהם רכב צמוד והאוצר אומר זו הטבה שיש למסות מה עם אנשי המכירות ,נותני השירותים אנשים שמשכורתם הממוצעת הינה כ8500 ברוטו הם אלו שנפגעים מעליית שווי שימוש יש צורך ליצור הפרדה לי כבר ברור שעובדי לא יוכלו לשאת הוצאה נוספת ובעצם מי שיספוק את זה זה בעצם המעסיק אני אממן את תוספת המס אז מה יצא?הקטנת ריווחיות-פחות תשלום מיסים למדינה אנשי אוצר יקרים חייבים למצוא אך לבדל את הסקטורים השונים
דודי | 18.12.10
31.
אני לא מבין על מה ההתבכיינות
קבלת רכב מהעבודה היא בהכרח הטבה שניתנת לעובד ויש לשלם עבורה מס מדוע אני שכיר שלא מקבל רכב מהעבודה וצריך להחזיק רכב פרטי אשלם את הוצאותין לאחר קיזוז המס? אם אם אתם חושבים שלשלם 1000 ש"ח בחודש מהנטו ולקבל רכב חדש לשימושך זה לא שווה, אז תחזירו ותרכשו רכב מכספכם. אני בטוח ששנה לאחר מיכן תבקשו רכב בחזרה. לי הרכב עולה ( כולל ירידת ערך , ביטוח. טסט.....) כ 2500 ש"ח מהנטו אז בבקשה תפסיקו להתבכיין, נהניתם מספיק שנים
moshe | 18.12.10
28.
המדינה מזכירה לי את שודדי הדרכים במדינות כבדרום אמריקה..ש ו ד ד י ם!.!.!.!.!.!.!.!.!.!.
אולי נעזוב את הרכב ונעבור לנסוע ברכבות המרהיבות שיש לנו בתוך ת"א... רק תזכירו לי מתי תהיה כזאתת???? ומה עם עובדי השטח שבעבורינו הרכב הוא כלי עבודה בדיוק כמו המחשב בעבור אנשי המשרד?????? למה אני צריך לשלם הון על כלי עבודה שהוא ממש לא הטבה בשבילי כאיש שטח??? ש ו ד ד י ם אותנו ואנו שותקים.
גיא | 18.12.10
27.
פשוט אני לא מבין את הבנת הניקרא של המגיבים
1. שווי שימוש הוא מה שהמדינה החליטה שזו ההטבה שמתווספת למשכורת (ברוטו) כתוצאה מקבלת רכב צמוד. 2.שווי ההטבה לא יורד עם גיל הרכב אלה נשאר אותו הדבר או צמוד כמו שהאוצר רוצה ולעיניין שווי ההטבה עצמו, הוא מעוות כלפי מעלה לכל אורך השנים האחרונות בעידוד פקידוני האוצר שלא רוצים להתעסק ב"קטנות". השנים הקודמות הפער של שווי שימוש ברמה 2 מול 4 זעק לשמים, כל עידכון היה משמעותי יותר על הרכבים ברמה 2 מול עידכון קטן יותר של רכבים ברמה 4. מדוע? כי מי שהחליט על שווי השימוש היה מקבל רכב רמה 4. פקידוני האוצר לא פריירים, הם העלו את הבלו לפני זמן מה וראו שלא כמה התנגדות גדולה, התוצאה הם רוצים להעלות שוב את הבלו (מי שלא יודע זה מס קבוע בשקלים ולא צמוד למחיר הדלק המבוסס על הקנייה+עלות ההפקה). כאשר פקידוני האוצר ראו שהרבה מחזירים או לא מחדשים את הסכמי הליסינג הם פשוט מעלים את המס על הדלק. מי נדפק? כמעט כולם, אלה שמקבלים רכב צמוד וגם אלה שלא. פקידוני האוצר דואגים לעצמם בכל מיני טריקים בקרוב נשמע על הרחבת רשימת הבכירים שלא משלמים על הרכב הצמוד שלהם בגלל תפקידים. כדוגמת ראש ממשלתנו. מהלך יצירתי אחר של פקידוני האוצר הוא אותה רפורמת "מס ירוק" מפורסמת, בפועל מחיר כל הרכבים עלה ורק הרכבים ההיברדיים,החשמליים ואלה עם מנוע של כ 1000 סמ"ק המחיר בפועל ירד במקצת. תחום אחר שפקידוני האוצר היו יצירתיים במיוחד הוא מחיר המים, המשבר שקיים אינו רקבגלל הזנחה רבת שנים והעדפת מקורבים (כמו ענפים מסויימים בחקלאותשזה פשוט פשע לגדל בישראל) אלה גם הפתרונות שהוחלטו בממשלות ישראל לא בוצעו בפועל. (התפלת מים, ניצול גדול יותר של שטפונות, שימוש במים אפורים או פשוט אי שימוש במים שכבר מוטפלים בגלל ויכוחי סרק על מי יממן את עלות ההובלה והקווים למים אלה). הקמת תאגידי המים היא אך ורק לשם מתן משרות למקורבים ותוך כדי כך העלו את מחיר המים בגלל שתאגידים אלה משלמים מע"מ (קודם לא היה מע"מ על המים. בנוסף לכך העלו את המחיר על ידי הטלת מיסים תוך נימוק של"כיסוי" עלות הטפלת המים שנדרשת כדי למנוע התייבשות של המדינה. בפועל המיסים הופנו לצרכים אחרים. כל הנ"ל הוא באדיבות נהנתניהו שחזר והבטיח שלא יעלה מיסים, אז הוא הבטיח בפועל הכל הפוך. אני מקווה שהוא יעוף יחד עם שטייניץ הפילוסוף,ברק הטפלון וישי ומפלגתו המפלגת את העם.
ליאור | 18.12.10
26.
אנשי קבע (קצינים נגדים ולא משנה הדרגה) משלמים שווי רכב בדיוק כמו כולם
למה נדמה לכם שהחיים של אנשי הצבא טובים משלכם, הם אינם מתוגמלים כראויי, הם אינם יכולים לשבות, שעות עבודה אין סופיות וחרב הפיטורים המאיימת בשם ההתיעלות והקיצוצים הלא הגיונים וכמובן אנשים צרי עין שהקינאה מעבירה אותם על דעתם ואינם מסוגלים לתת מינימום של כבוד לאלו ששומרים על ביטחונם יומם וליל.
גלית | 18.12.10
24.
יש לבטל את הפטור ממע"מ באילת ולהחיל גם על פירות וירקות
מספיק עם החגיגות - יש לבטל כל הטבה שקיימת ולהחיל מס על כולם באופן שווה. וזה כולל ביטול ההטבות של חשמל חינם , מים חינם, דלק חינם + קבלת הטבות של כרטיסי ועדי עובדים. וכולל כל מועדוני ההטבות באם כולם ישלמו באופן מלא וראוי טזי כולנו נשלם הרבה פחות
צרעה | 18.12.10
23.
תגובה ל-8
שוב דברי שטנה מופרכים כנגד אנשי הקבע? שוב לצור רושם שהשירות בקבע הוא הדבר הכי טוב עלי אדמות? היד שלך ממש קלה על המקלדת אה, כי לכתוב שטויות תמיד אפשר. אז ככה - כל בעל רכב צמוד בצבא - הרכב מגולם והוא משלם שווי שימוש (בוא תראה את התלוש שלי) רכבים לבנים כבר אין (מהלך של השבתת כולם) ולכן אין יותר מזה מספר שנים אפשרות ליחידות "להצמיד" כלי רכב. המשכורת שלי בתור עו"ד בצבא היא בערך 60 אחוז מזו שהייתי יכול לקבל באזרחות, ולא, אני לא נפל שלא היה מוצא מקום עבודה, ולראיה היא שמרבית עורכי הדין בצבא עוברים למשרדים הגדולים בשוק (אם לא מנהלים אותם...). תגיד "פנסיה מוקדמת" אז גם זה כבר הולך ונעלם - גיל הפרישה עלה כעת באופן משמעותי ומשפיע על כלל משרתי הקבע. אני כאן גם בגלל סיבות שאולי כבר שכחת כמו שליחות ואהבת המולדת. ואם כל כך טוב בקבע, אני בטוח שהיית כבר מנסה לחזור לשירות (אם בכלל היו מקבלים אותך). שבוע נעים
רס"ן עו"ד בקבע | 18.12.10
17.
משרד האוצר מוסיף חטא על פשע על עוון
האוצר מנסה להחזיק את המקל משני קצותיו. את שווי השימוש הוא רוצה להצמיד למדד, דהינו מס על מס, ומאידך שווי השימוש לא צמוד למחיר הרכב, דהינו על רכב שנמצא שנתיים על הכביש ושווה 20 אחוז פחות עדין משלמים כאילו היה חדש. אם רוצים להצמיד, אז בבקשה עד הסוף. שנית, יש להבדיל בין מי שמשלם בגין הרכב הצמוד (דהינו ליסינג) לבין מי שמקבל רכב ואינו משלם עבורו, כמו למשל קצינים בכירים בצה"ל. אם שווי השימוש בא למסות את "המתנה" שמקבל העובד ע"י רכב צמוד, יש לנכות מן "המתנה" הזו את דמי הליסינג. לבסוף, יש לראות באחזקת רכב כהוצאה מוכרת ליצירת ההכנסה. הכיצד אפשר לדרוש מעובד לעבוד נטו בין 9 ל-12 שעות ביום כאשר הגעה אל מקום העבודה וממנו הביתה בתחבורה ציבורית יכולה לקחת בין 3 ל-4 שעות במקום בין שעה לשעתים וחצי ברכב פרטי?
א.א. | 18.12.10
11.
המדינה לאט לאט מנסה לרדת מהעץ שעלתה עליו...
הרבה מאד אנשים שאני מכיר החזירו את הרכב וקנו מכוניות פרטיות שהעלות שלהם מאד נמוכה כיוון שכל מי שהחזיר את הרכב מקבל החזקת רכב וזה כולל ביטוח וטסט לשנה פטור ממס(!) זה נמצא בכל חוזה העסקה ובנוסף על כך (לא כולם אבל חלק ) מקבלים עוד כמה שקלים (בין 300-600-900) שקל בחודש במשכורת הוצאות דלק ועל זה כן(!) משלמים מס! אבל זה חלק מזערי ואין בעיה לשלם על זה מס. מצד שני המדינה הפסידה מאות מליוני דולרים מכל הרכבים שהוחזרו ושימו לב שהשנה כבר יש הרבה פחות מבצעים מצד חברות הליסינג על הרכבים בגלל שהמלאי קטן! משהו בממשלה או יותר נכון בממשלה שמנהלת אותנו שזה האוצר הבין שהקופה שהוא מתכנן לעשות עלינו לא מסתדרת לו וכרגע בוחנים עלויות זולות יותר לליסינג (רכב צמוד) כי אל תשכחו שרוב הרווח של המדינה היא לא מהמכוניות שהיא מוכרת או יותר נכון סוכנויות הרכב מוכרות והמדינה גוזרת קופון של מיסים זה לא הרווח שלה. הרווח שלה זה שאתם נוסעים כל שבוע לצפון ומתדלקים 3 פעמים בשבוע מינימום ומעבירים כמה (מאות) שקלים לאיזור הצפון שבוא אם לא אנחנו נעביר המדינה תהיה צריכה להעביר אז זה בסדר שלוקחים לכם עשרות שקלים בכניסה לחרמון ומאות שקלים על התפוחים של מגדל שמ'ס אבל שהמדינה מנסה לשדוד אותנו זה לא לעניין. אז כמוני כולם כבר יודעים שהפיתרון נמצא!! והמחיר של הרכב הצמוד ירד ! וכמו בישראל גם פה הפיתרון נמצא אומנם על הגב של החלשים יותר כי מה 1 לחודש הבא המס (בלו) שהמדינה גובה על הדלק עולה ל2 וחצי שקל מכל עם ישראל ! ומחיר הדלק יעבור את ה7 שקלים. בהצלחה לכולם ! עם ישראל חי !
י | 18.12.10
9.
שווי שימוש
שווי השימוש אינו כלשונכם "הסכום שמשלם למדינה כל עובד המחזיק ברכב צמוד". שווי השימוש הוא הערך שהמדינה מייחסת ל"מתנה" שהעובד קיבל בכך שהוא משתמש ברכב צמוד ומאחר וזהו תגמול שווה כסף שהעובד מקבל מהמעביד תמורת עבודתו הרי שהוא חייב במיסים. ועל כן, עובד המקבל רכב צמוד ששווי השימוש שלו, לדוגמא, 2,000 ש"ח יחשב כאילו קיבל למשכורתו עוד 2,000 ש"ח (לברוטו) ועל סכום זה ישלם מיסים שגובהם תלוי בעיקר במס השולי שחל על משכורתו. על כן, גם במקרה הקיצוני, "הסכום שישלם למדינה כל עובד המחזיק ברכב צמוד" הוא כמחצית משווי השימוש.
דודי | 18.12.10
8.
כייף לי בצבא הקבע . קומבנת רכב הצמוד
אלפי קצינים בדרגות סגן / סרן מקבלים רכב צמוד . רכב ליסנג או רכב לבן אחר הרשום על שם היחידה וכך עוקפים את חובת הדווח אלפי נגדים עם טנדרים קנגו/ טויוטות תשאל קצינים בדרגות רס"ן - אל"מ ותשאל אותם על איזה סכום מגולם לך מס רכב צמוד הם מסתכלים עליך כעל גולם מגולם . הם בכלל לא יודעים מה אתה רוצה מהם . ענה לי סא"ל בקריה ואמר - תגיד אתה לא מבין שזה רכב צמוד ? הצבא לא חיב לתת דין וחשבון . זה רכב צמוד . תשובת סא"ל מהקריה .
מילואימניק קרבי  | 18.12.10
6.
חתול שתסגור עליו מכל הפינות בסוף יתנפל עליך
לחצתם מהדלק לחצתם מהיבוא האישי לחצתם מהליסינג אני לא אמור להשתעבד לרכב ישן במחיר מופקע בכל קנה מידה בינלאומי ולבזבז ימי עבודה רק בגלל שהפקידון לא מסוגל לעשות את העבודה שלו יואיל הפקידון לקום מהכיסא לצאת ולראות שליסינג זה לא מותרות אלא הכרח בסיסי לאדם העובד. כן זה שעובד וצריך להיות בבוקר בעבודה ומייצר רת מה שהפקידון אוכל שותה ונהנה ממנו ולא כמו הפקידון שגם אם ימות מחר לאף אחד זה לא ישנה
 | 18.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת