אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עשר הטעויות הנפוצות בלקיחת משכנתה

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
4 צודק
אתכם יכולים לצחוק , להגיד לו שאחרי 20 שנה הדירה תהיה ברשתוכם בלה בלה בלה 4 צודק לחלוטין (מבחינה כלכלית. אם זה היה כדאי הייתם רואים כבר הרבה חברות/קבלנים שמשכירות נכנסים כמו שקורא בשוק המשרדים ששם התשואה היא 7% ) כל עוד שכירות מניבה כ-4% לשנה למשכיר אז השוכר נהנה. שכירות לא כלכלית היא היא תניב 6%,7% ומעלה (בתקופה בה הריבית במשק היא נמוכה היא הריבית במשק היא 10% אז גם 6-7 זה זול). לגבי הילדים , בהרבה שכונות יש הרבה דירות להשכרה כך שגם אם נאלצים לעבור ,עוברים פשוט לבניין /דירה אחרת בשכונה ,מה שלא פוגע בילדים. מה שהציע לו לקנות דירה במקום זול ולשכור במקום אחר פשוט אמר לו שנדלן הוא השקעה יותר טובה משוק ההון מה שלא בטוח נכון . ותבינו אם שכירות = למשכנתא עדיף לשכור ! אם כבר החשבון צריך להיות : שכירות פחות תשואה על ההשקעה > משכנתא. (תמיד שוכחים את ההון העצמי) כל זה נכון אם מסתכלים על הזווית בצורה כלכלית . (בטח במחירים של היום).
4 צודק | 30.12.10
47.
למגיב 4 - לעולם קניית דירה עדיפה על שכירות
תבדוק כמה עלתה שכירות באזור שאתה שוכר לפני עשר שנים וכמה היום. עכשיו תעריך כמה השכירות תעלה שם עוד כשר שנים. דיור זהו משאב מוגבל ולכן שכ"ד תמיד יעלה בקצב מהיר יותר ממדד המחירים לצרכן (לא כמו ביגוד או מוצרי חשמל שיכולים להוריד את מדד המחירים לצרכן). לקניית בית מספר יתרונות שמאד תעריך אותם בזקנתך: 1. כשאתה לוקח משכנתא אתה גם מקבע את התשלום החודשי שלך (אם לקחת ריבית קבועה לא צמודה אז יש לך בטחון וודאי, אם לקחת צמוד למדד אז קיבעת אותו בהצמדה למדד שנמוך מסעיף מחירי הדיור, ואם לקחת פריים אז יהיו תנודות אך אתה יודע מה הממוצע פחות או יותר ואתה לא צמוד למדד). 2. אתה יכול לעשות בבית שלך מה שאתה רוצה, אף אחד לא יכול להוציא אותך מהבית. 3. הילדים שלך גדלים בסביבה טבעית ויציבה. אתה לא חי על מזוודות. 4. לאחר 20-30 שנה הבית שלך. שלך. כשאתה שוכר בית ומשקיע חסכונות בבורסה, יכול להיות שמבחינה כלכלית תרוויח. אבל הסיכון עצום. מה תעשה במשבר הכלכלי הבא כשתפסיד חצי מההון שלך??? אני לא מכיר הרבה אנשים שמשקיעים את כספי החסכון לדירה בבורסה.
אלי | 30.12.10
46.
המסלול להחזרי משכנתא הכי מומלץ לתקופה זאת
הריבית היום נימצאת בשפל חסר תקדים, הדולר נמוך יתר על המידה המדד בתחום הסאטיסטי 2-4 אחוז בהתאם ליעדי המדינה. וכן הריבית בארה"ב ובעולם הינה נמוכה וישנו חשש ממיתון עולמי ואו מיציאה ממנו. לכן לנוטל המשכנתא יש 2 אלטרנטיבות : 1) ריבית קבועה לכול התקופה , ללא ריבית עוגן שמוגן מדד וכול החרטה. אם לווה לוקח משכנתא ל-20 שנה, הריבית הקבועה צריכה להיות בין 3-4 אחוז שיחשב לטוב. קשה לי להאמין שהבנתים יתנו ריבית פחות מ3 אחוז שזה למעשה הפסד. *** ריבית בנק ישראל שממנה לווים הבנקים גובות הינה במרווח של 1.5 פחות מריבית הפרים שעומדת על 3.5 אחוז 2) מרווח פריים 0.9-1 אחוז מריבית הפריים משקף רווח של 0.6 אחוז לבנק. זהו המסלול הכי משתלם והכי הוגן . ממומלץ לקחת עד חצי מליון שקל משכנתא רק במסלול זה מהסיבות הבאות: א) הצפי לחמש שנים הקרובות הריבית לא תשתנה בשיעורים ניכרים לאור המצב העולמי ושיעורי שקל דולר. ב) מספר רב של נוטלי משכנתא במסלול זה, והגדלת הריבית תגרום לטלטלה במשק. כלומר עוד ביסוס שהריבית לא תעלה , ורואים שהנגיד מפחיד את כולם ללכת לאפיק שטוב יותר לבנקים כלומר לא בריבית בפריים מינוס. ג) במסלול זה הקרן קטן כול תשלום , ואז במצב שהריבית תעלה התשלום החודשי גם יקטן מסקנה, משכנתא בפריים מינוס ושלא יספרו לכם מעשיות וסיפורים
אורן  | 29.12.10
44.
ל-42, כל מה שכתבת לא רלוונטי, ובטח לא אומר כלום לגבי 4 או 6.
מסיבה אחת פשוטה, ההכנסה החודשית שלכם היא כה גבוהה ששום חישוב כלכלי שלכם לא רלוונטי למעמד הביניים הממוצע, אתם הייתם מסתדרים בכל מקרה, אלא אם הייתם מהמרים על הכסף בקזינו או בבורסה ולא היה לכם מזל. אם חסכתם 20000 בחודש תוך תשלום על שכירות ומלייה בגבעתיים אז כל אחד מכם מרוויח בברוטו הרבה מעל 20000, והנטו המשותף שלכם הוא מינימום 30000. ב 8 שנים חסכתם בעצם 2 מיליון, מי יכול לעשות את זה? בנוסף, דחיתם ב-8 שנים הבאת ילדים, זה אומר שהייתם צעירים מספיק ועשיתם משכורות כאלה כבר אחרי צבא? או שהסתכנתם להתחיל להקים משפחה מעל גיל 35? בקיצור, שמח בשמחתכם, אבל נסיונכם האישי לא שווה כקליפת השום לאף אחד אחר כאן. מספר 4 מוציא יותר מידי כסף על שכירות ולא מבטיח בעצם שום דבר לגבי איכות החיים של ילדיו מעבר לתום כל חוזה שכירות שנתי, למספר 6 בכלל אי אפשר ךהתייחס ברצינות. אולי שיחזור לגור ברחם בכלל ל-10-20 שנה, גם לא צריך להוציא כסף על אוכל.
מר משכנתא | 28.12.10
42.
תגובה ל- 4, 6 ו- 41
אם לא שמתם לב אנחנו במכונת הזמן: מגיב 4 הוא מגיב 6 אחרי 2-3 שנים, פשוט נמאס לא לגור אצל ההורים. בכל אופן, החבר'ה האלה עושים הכל נכון. ול- 41 החמוד - מה התסביך הזה עם הגרביים? רק כדי להשלים את התמונה אנחנו זוג 4 אחרי 12 שנים: שכרנו ב- 3,500 ש"ח דירה נחמדה בגבעתיים במשך 8 שנים ודחינו את ההשקעה המרכזית בחיינו (לא, לא הדירה - הילדים), חסכנו 20,000 ש"ח לחודש (Two Wages No Kids), השקענו בסבלנות ולקחנו סיכונים. היום יש לנו שלושה צוציקים קטנים, דירה יפה מאוד בבעלות, כמה דירות מושכרות לאחרים, משכנתאות לבנקים בעיקר בפריים ותיק ניירות ערך של חצי מיליון $ כדי שהצוציקים יוכלו ללמוד בחו"ל ולא יוותרו על החלום כמונו. לא ביקשנו מעולם שקל מההורים וממלא אין להם אבל קרענו את עצמנו בלימודים ובעבודה.
דודו | 27.12.10
40.
תגובה ל 35-
אהבתי מאד את הרעיון לפצל את המשכנתא לטווח ארוך ולטווח קצר בחישוב מהיר שעשיתי אתה מחזיר בערך 7,800 ש"ח בחודש בחמש שנים הקרובות אבל אח"כ אתה יורד ל 2,200 בחודש פלוס מינוס.אני עד עכשיו הייתי בגישה של עדיף שכירות וכולם משוגעים שהם נחנקים ככה אבל הבעיה שאין בישראל תרבות של השכרה לטווח ארוך וכל חידוש חוזה בעל הבית מטפס על הגב שלי . לבד או כזוג מקפלים הכל ועוברים בית אבל עם שני ילדים זאת כבר בעיה.
בדירי | 26.12.10
38.
הסבר אפשרי ל-13
ראשית כל , כדאי לא להזכיר את שם ה' לשווא. שנית, לגדל ילדים במקום איכותי ולתת להם חינוך טוב - זה סוג של השקעה לטווח רחוק. שלישית, יש גם יתרונות בשכירות ( למשל החלפת מקום עבודה , למשל שיפוצים ). רביעית - מי שלוקח משכנתא של 1M ל-30 שנה ( בהנחה שישרוד כלכלית ) - בסוף יישאר עם הנכס, אבל יזרוק לפח ( בנק ) 2M ש"ח. מפוצצים את בועת נדל"ן http://buat-nadlan.blogspot.com
אמיל | 25.12.10
37.
משכנתא- לא מתאים לכולם
משכנתא מתאימה: אם אתם בעלי הכנסה בטוחה גבוהה. אם יש לכם נכס מניב. אם גובה המשכנתא יחסית ליכולת הכלכלית נמוך. באופן אישי העדפנו לגור בשכירות נמוכה ולחסוך בתיק מניב. אבל לא כולם מוכנים לגור בתנאים כאלו. אני מעדיף דירה שכורה ולא סקסית, אבל לישון טוב בלילה. נ.ב. היום צריך להיזהר, יש מוטיב של בועה במחירי דירות.
דור | 24.12.10
35.
לקחתי חברת ייעוץ שרצתה שאסגור עם בנק מסויים כנסו מהשבוע האחרון
הייתי זקוק ל 600 א"ש משכתנתא חברת ייעוץ שפניתי אליה ניסתה לשדל אותי לסגור עם בנק מסויים בתנאים הללו 300 בריבית קבועה צמודת מדד ל 6 שנים ( מדד + 2%) ו 300 בפריים ל 15 שנה ( פריים -0.8% ) לא השתכנעתי מהחברה ובחרתי לפעול לבד ועברתי לבנק אחר ע"מ להתמקח לאחר יומיים חזרו אליי ואשרו לי 300 א"ש צמוד מדד ל -5 שנים ב ( מדד + 1.1% ) ו 300 בפריים ל 14 שנים ( פריים - 1.25%)
עצה 11 פעלו לבד  | 24.12.10
33.
חכמולוגים
יפה שאנשים פה פוסלים את חברות היעוץ או חושבים שהם חכמים גדולים כלקוח שלרגע עצר והבין שהוא לא מבין גדול הגעתי למסקנה אחת הבנקים יותר חכמים מולנו וכל פעולה אחרת שהייתי עושה עם סכום כזה של כסף היתה מלווה בהרבה מאד בדיקות ולא היה פסיק של הייתי מבין אז לכל אלא שחושבים שהם חכמים אני בטוח שהבנק יושב וצוחק עליכם ויש לי כמה מכרים אישים כאלו לכו לאיש מקצוע ולא משנה מה ואל תתנו לגורלכם להיות נתון בידי חכמולוג כזה או אחר
משה | 23.12.10
32.
קצת הבנה בכלכלה
אין הרבה הבדל ביו הפריים למדד. כי הפריים נגזר מהמדד. הפריים הוא ריבית שבנק ישראל קובע לאחר פרסום המדד. והוא מגלם בתוכו את המדד והריבית שבנק ישראל רוצה תמורת הכסף שהוא מנפיק. השיקול העיקרי הוא משך ההלוואה. וכמובן שמו"מ רציני תמיד יעזור בין אם ע"י חברה ובין אם באופן עצמאי.
סתם אחד | 23.12.10
31.
שילוב חכם
אני מסכים עם תגובה 29. יש לפצל את המשכנתא למסלולים בעלי משך זמן שונה. לזמן קצר (נניח 5-10 שנים), יש לקחת בריבית "קבועה". כאן ככל שהתקופה קצרה יותר, הריבית יותר נמוכה, ולכן כדאי לקצר את התקופה. לתקופה ארוכה (20-30 שנה), יש לקחת בריבית פריים. משכנתא זו מתחילה בהחזר חודשי גבוה, אבל מרגע שמסתיים ההחזר על ההלוואה לטווח קצר, ההחזר החודשי יורד משמעותית ונותרים עם רכיב פריים. את הפריים אפשר תמיד להחזיר מוקדם, בלי עמלה או קנס.
אריה | 23.12.10
29.
עבדתי כיועץ משכנתאות באחד הבנקים הגדולים
כמה נקודות מעניינות- ראשית- פיקנטריה: אחת מחברות היעוץ המרכזיות מקבלת עמלות מהבנק על לקוחות שסוגרים שם. כך שיש להם אינטרס כלכלי מעבר למה שתשלמו להם. ובטח שלא תזכו לשקיפות מלאה כמו שהכותב מתאר בטווח הארוך מסלול הפריים הכי משתלם בד"כ. העניין הוא שהיות והוא לא מוצמד כל עליה בריבית גוררת עליה חדה בהחזר החודשי, לא מתאים לכולם. המסלול הכי טוב בעיניי הוא שילוב של תקופה קצרה במסלול ריבית קבועה צמודה למדד (ככל שהתקופה קצרה יותר כך הריבית נמוכה יותר והחשיפה למדד סבירה) וחלק בפריים- אותו אפשר לקחת בשקט יחסי לתקופה ארוכה יותר כי המדד לא ישחט אתכם. כמובן שעדיין תשלמו הרבה יותר ריביות ככל שתאריכו את תקופת התשלום. ולא משנה מה המסלול שתבחרו. בשורה התחתונה- קצת בירורים על המסלולים השונים (יש בסה"כ 5 עיקריים), קצת הבנה בהתנהגות ריבית במשק ומדד, קצת סבלנות במיקוח מול הבנקים (תעשו את זה בעצמכם מהבית- כל הבנקים הרציניים ינהלו אתכם משא ומתן טלפוני) ואין לכם צורך בשום חברת יעוץ.
מאיר | 23.12.10
27.
ל-17 אחלה "ריבית"
30 שנה כפול 12 חודשים כפול 6500 שכ"ד -> 2340000 "ריבית" ועכשיו הם עוד צריכים להמשיך לשלם 20-30 שנה עוד סכום כזה רק כדי להמשיך לגור בבית. עדיף לקנות בית ב1.5 לשלם 20 שנה 2-3 מליון אבל להפסיק לשלם את היתר (ואם הדירה להשקעה אז מתחילים לקבל תזרים חיובי). אגב, איך הפכת 500 אלף ל 3 מליון? האם 7 % זה ריבית *ריאלית* ?! היכן מס ריווחי הון? עמלות? וכמובן 7 אחוז שנה אחר שנה? תהיה ראלי..
אורן | 23.12.10
26.
והדבר החשוב ביותר -
גם אם מסיבה כלשהי יש לכם כסף זמין, למשל שבא מהלוואה קצרת טווח שלקחתם, כדי לסגור עסקה במהירות, אל תשלמו את כל הכסף למוכר! כשתבואו אחר כך לבנק למשכנתאות לא תוכלו לקבל משכנתא אלא רק "הלוואה לכל מטרה", שתנאיה הרבה פחות טובים. וכן, הדברים האלה קורים, בוודאי שבאזורי ביקוש.
שגיא | 23.12.10
25.
שני כללים חשובים בלקיחת משכנתא ובקניית דירה: להשאיר ספייר ולא לשלם ליועצים כמו AMG
1. להשאיר קצת ספייר - לא להחנק, לא להשתמש בכל החסכונות שלכם ולא לנסות לצמצם עוד שנה במשכנתא ולהגיע להחזר החודשי המקסימלי. נכון - אולי בסך הכל תשלמו יותר לבנק אבל הסיכון שאתם לוקחים קטן יותר ולכן גם הסיכון שתאבדו את הבית אם תיכנסו לקשיים הוא יותר קטן. 2. אל תשלמו שקל לכל מיני מומחים כמו AMG. בדיוק כמו בכתבה הנ"ל - הם צריכים להצדיק את ההחלטה שלכם ללכת למומחה ולשלם לו. הדרך שלהם היא לצייר לכם תמונה עוד יותר מסוכבת ממה שהיא גם ככה ולגרום לכם להרגיש חסרי ביטחון, חסרי תועלת וחסרי אונים. סתם יבלבלו אתכם עם נתונים מיותרים.
מודאג | 23.12.10
22.
משכנתא זה הדבר הכי לא כלכלי שיש! רוב הציבור טיפש ולא מבין
שבעצם לקיחת המשכנתא הוא ישלם בסוף הדרך 2 דירות בגלל הריבית! בחישוב פשוט שתעשו לעצמכם, אם יש לכם הון עצמי של 400 אלף, בעוד 25 שנה אם תעשו 5 אחוז ( סולידי בהחלט) בשוק ההון תגיעו לסכום כפול ממשקיע ששם את הכסף על דירה ולקח 800 אלף ש"ח משכנתא. ככה זה שלא יודעים לעשות חשבון- הבנקים ממשיכים להתעשר והציבור נתקע עם משכנתא לכל החיים. הפתרון - השכרת דירה לתקופה ארוכה כדי לקחת בסופו של דבר, כמה שפחות כסף מהבנק.
הראל | 23.12.10
21.
אני משכיר ל 4 את הבית בישוב הנחשב
אני טוחן אותם בשכר דירה, ועוד שנה אני מעיף אותו מהבית (אבל הוא עוד לא יודע את זה ובטח יצטרך להעביר את הילדים שלו לבתי ספר אחרים). בנוסף לבית הזה אני בעל דירה נוספת שקניתי בחוכמה ולמרות שאני עדיין מחזיר משכנתא עליה (על הקודמת אני כבר לא מחזיר), שתי הדירות מניבות לי הכנסה על חשבון הבנקים ותגובה 4.
שרון | 23.12.10
20.
הבנק ניסה לשכנע אותי לקחת משכנתא עם ריבית משתנה
כאשר התעקשתי לקחת את כל המשכנתא (לא גבוה מדי) צמוד לפריים, התחילה התסיסה וההתנגדות בבנק. אפילו מנהל הבנק נזעק לראות את החוצפן שמערער על המלצת הבנק "לא לשים את כל הביצים בסל אחד", "יש חודשים שאתה משלם פחות כי המדד יורד...". לאחר כמה ימים הגעתי שוב לבנק עם נתונים לגבי עליית המדד בשנים 2000-2009, בדיוק 10 שנים אחורה. המדד עלה ביותר מ 20% ! זה מה שהבנק ניסה לגבות ממני, לעומת פריים שבמקרה הגרוע יעלה בשנים הקרובות בכמה אחוזים (ואני ממש נדיב). הפקידה והמנהל ניסו לנפנף אותי בסיסמאות שאני לא מבין דבר, אמרו שהנתונים אינם נכונים וכ' וכ'. רק כאשר הוכחתי להם שהנתונים נלקחו מאתר בנק ישראל והתחלתי להפגין ידע הם התחילו להחליף צבעים. אל תאמינו לבנק אפילו כשהמנהל בכבודו ובעצומו יגיע (זה לחץ פסיכולוגי), תחקרו ותבדקו לבד. כמובן שתקחו בחשבון שהפריים יעלה בשנים הקרובות ותשלמו יותר. אבל בכל מקרה אל תתפתו לשלם משכנתא צמודה למדד.
beetle | 23.12.10
18.
נדלן היא ההשקעה הטובה ביותר כיום.
ההשקעה הטובה ביותר כרגע זה להמשיך ולהשקיע בנדל"ן. המחירים לא ירדו, להיפך. אין מספיק קרקעות לבניה וברגע שיפשירו קרקעות - לא יתחילו לבנות בכולן כל כך מהר אלה פרוייקט פרוייקט כי גם הקבלנים רוצים למקסם רווחים. זה לוקח שנים. שוק הנדל"ן ממשיך לבעור למרות רעשים חלשים מכיוון הממשלה והנגיד, שלא העלה ריבית כבר שלושה חודשים... ישנם אתרים טובים שמדריכים כיצד לקחת הלוואה בצורה האופטימלית דוגמת האתר "הלוואה חכמה" halvaa.co.il שם אפשר לרכוש ידע בנושא משכנתאות ופיננסים ולהגיע לבנק לאחר הכנת שיעורי הבית. בהצלחה
אליהו | 23.12.10
17.
ל-13
את טועה, התיק של החצי מיליון שלהם שמניב נניח 7% בשנה, יהיה שווה בעוד כ-30 למעלה מ-3 וחצי מיליון ש"ח והם יוכלו לקנות כל בית שירצו (ועוד יישאר להם עודף בשביל לעזור לילדים). ונגיד שלא יצליחו לעשות את ה-7% אז הם יוכלו עדיין לקנות בחצי מיליון האלו דירה מעפנה באיזה חור מגעיל.
ב | 23.12.10
15.
בדיקת חיובי בנקים למשכנתאות
חברת ניהול ובקרה פיננסי עוסקת בבדיקות בנקים והחזרי ריביות ועמלות. לאורך השנים ביצעה חברת ניהול ובקרה פיננסי אלפי בדיקות של חשבונות משכנתא,והציגה חיובים מופרזים ולא חוקיים. חברת ניהול ובקרה פיננסי הפיקה חוות דעת מומחה אשר הצליחו להחזיר מליוני שקלים חזרהמבנקים למשכנתאות,אשר חיובו את לקוחותייהם בחיובים מופרזים ולא חוקיים,בניגוד לחוקים של בנק ישראל,כן ,בניגוד להסכמים. כל לקוח אשר מעוניין לבדוק את חיובי המשכנצתא שלו מוזמן לפנות לחברת ניהול ובקרה פיננסי ,על מנת לבדוק מיום לקיחת המשכנתא את כל החיובים והתשלומים.
ניהול ובקרה פיננסי | 23.12.10
13.
ל-4, אלוהים, 6500 ש"ח בחודש?
אז יופי, התיק חצי מליון שלכם מניב הרבה כסף, אבל בבסופו של דבר, עוד שלושים שנה תגלה שהוצאת מעל 2 מליון ש"ח על דיור, ואפילו לא נשאר לך נכס ביד להוריש לילדים. האם התיק שלך יגיע לסכום הזה? כמה שהמחשבה על הוצאת משכנתא בה אני משלמת בערך פי 2 על שווי הבית היא מעצבנת ולא תמיד נראית לי הגיונית, הרבה יותר לא הגיוני לשכור בית בסכום כזה. לפי החישוב שלי, אם יש את ההון ההתחלתי וההחזר החודשי הוא נמוך מהשכירות אז כן עדיף לקנות. אם אני טועה- אשמח לביאורים בנושא
ורד | 23.12.10
12.
ל-4
הכל טוב ויפה עכשיו- ומה יקרה כשתהיו קרובים לגיל הפרישה- הרי להביא 2 מליון לא יהיה לכם ותאלצו לגרד את הכסף לשכירויות. עדיף לקנות דירה באזור זול יחסית- אם רוצים- אז לעבור אליה ואם לא להשכיר אותה. וכך כשתהיו זקנים תמיד יהיה לכם לאן ללכת אם לא תעמדו בשכירויות... אשקלון היא לא מקום כל כך נוראי... :)
ורד | 23.12.10
9.
בקיצור, בואו אלינו ותלמדו מה עושים
כתבת יחצנות טיפוסית, שהדבר היחיד שניתן ללמוד ממנה היא "בואו אלינו, שלמו לנו, ואנחנו נדאג לכם". אין כאן שום הסבר על איך להמנע מהטעויות ומה לעשות בכל מקרה. רק הסבר כללי והפחדה, שהמטרה שלה להוביל את הקורא להיות לקוח של AMG. בטותה מידה יכלו לכתוב על 7 הטעויות או 206 הטעויות.
חם | 23.12.10
7.
קריטי - הצמדה למדד
משום מה לא פקידי הבנק וגם בכתבה לא היתה התייחסות לנתון הקריטי שנקרא מדד. אמנם לא ניתן לנבא אותו אבל כן אפשר ורצוי להתבסס על סטטיסטיקה, אם להלואה שנלקחת בימים אלו מוסיפים עליית מדד שנתית של 2.8-3.0 אחוזים שזהו הממוצע השנתי בעשר השנים האחרונות, הרי שההחזר לאחר עשר שנים על הלוואה של 600 אלף ש"ח ל20 שנים ברבית 3 אחוז יגיע לכדי 4500 ש"ח ובשנה האחרונה ל6000 ש"ח!!! בעוד שההחזר ההתחלתי הינו רק 3330 ש"ח.
עמי | 23.12.10
4.
מסקנה!
לא לקחת משכנתא, הכל פסיכולוגי... אשתי ואני הגענו להחלטה לא לקחת משכנתא במקום זה אנחנו שוכרים בית פרטי חדש בישוב נחשב מאד במרכז ( כ 6500 לחודש ) בית שאין באפשרותינו לקנות.(לפחות לא כיום ולא בעוד חמש שנים ) בשכירות החודשית אנחנו קונים לילדינו רמת חיים גבוהה וחינוך מעולה חצי מליון שקלים אותם חשבנו להשקיע בקנית דירה כיום מושקעים בתיק השקעות מניב... החיים יפים...!
 | 23.12.10
3.
טעות גדולה זה לקחת משכנתאות צמודות מדד-החוב כמעט ולא נשחק
ואת המסלולים שאני הכי פחות מבין למה אנשים לוקחים זה מסלולים משתנים צמודי מדד- לא רק שהריבית בשפל והיא תעלה, אלא הם גם חשופים להצמדה למדד- המסלול הכי גרוע. אם כבר- לקחת פריים. לדעתי המסלולים שכולם צריכים לקחת זה פריים או קבועה לא צמודה, או שילוב ביניהם. כל מסלול אחר חושף את יתרת החוב לסכנה של גדילה מעבר לקרן. חבל שאנשים רבים לא מבינים את זה.
אני | 23.12.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת