81. איתור גאון במחשבים ובמיוחד ב- XML , אני איש עסקים שמעונין לפתח רעיונות קראתי והתרשמתי עמוקות מהאנשים המיוחדים שמופעים באתר,אני משוכנע שיש רבים יותר שצמאים להרפתקאות חכמות ייחודיות ורוצים להיות הראשונים להשפיע,להמציא,לגלות ולהובל בעולם. אני לא גאון ואפשר לומר גם לא מלומד במיוחד, אבל אני ניכן בחוש חשיבה עיסקי הכולל רעיונות וכיוונים חדשניים שאחרים לא חושבים ,מכאן אני מבקש עזרה ואיך לא מגאון. במידה ואתם יכולים לעזור לי לאתר גאון מחשבים ובמיוחד בתחום XML בבקשה כיתבו לי תודה דורון קילשטיין דורון קילשטיין | 17.02.12 (ל"ת)
80. הם מצילים את המדינה מנפילה למדינת עולם שלישי. רק קבוצות איכות ברמות כאלו גבוהות ,יכולות לאזן את הנחשלות ששולטת כאן שנים תוכניות של שירה וריקודים שאינן פסולות אבל יוצאות מכל פרופורציה ומורידות את הרמה והאיכות של העם. פשוט תענוג לראו ילדים כאל מוצלחים ,ילדים אלו ברכה למדינה וצריך לשמוח על כל אחד מהם. יצחק | 22.09.11 (ל"ת)
79. גם אני מיוחד כמו כולם והתשובה לשאלה פי כמה גדולה מהירות האור(300,000 ק"מ בשנייה) מ90 קמ"ש,היא 12 מילון בדיוק צ'וקר פיש | 23.01.11 (ל"ת)
78. כל הכבוד כבוגר כיתת מחוננים אני משבח את התוכנית והיוזמה. קיימים פערים גדולים במסגרות המחוננים וכמו תמיד פונים למכנה המשותף והחזקים מקופחים ומופקרים. חבל שיוזמה כזו לא הייתה קיימת לפני 30 שנה. ברק | 11.01.11 (ל"ת)
76. קצת מהניסיון מחוננות זאת מתנת טבע. זה גנטי. זה כמו מחשב עם ביצועים מעולים. וכמו מחשב המוח ניתן ל"תיכנות". תיכנות רע ישבש גם מוח של גאון. תיכנות מעולה לא יפעל טוב על מחשב או מוח נחות. התיכנות הוא באמצעות שפה. ולבני האדם יש מאות שפות שונות. לימוד שפות משפר אינטליגנציה. כל שפה. גם למדע יש שפה משלו. הבעייה של המחונן היא שהוא/היא חריג בסביבה החברתית. זה המקום בו כל תכניות המחוננים מפספסות. ילד מחונן צריך עזרה בתחום החברתי. וצודק הבחור שהחליט להעדיף חיי חברה על "ריצה קדימה" בתחום האקדמי. הגישה של האנשים "הרגילים" ש"הילד המחונן כבר יסתדר בעצמו" היא ממש לא נכונה בתחום החברתי. יש כאן נקודת חיכוך קשה וצריך לעזור לילדים המחוננים בכך. מחונן ותיק | 10.01.11 (ל"ת)
75. מדוע אתם חושפים אותם בצורה כל כך בוטה? כאבא לילד מחונן לא ברור לי מדוע מפרסמים ככה את שמותיהם של האומללים הללו? תנו להם להתפתח בלי כל הרעש הזה של "סיירת מטכ"ל" של המחוננים. גם ככה החיים בסיר הלחץ הזה של מחוננות הוא קשה מנשוא, אין לי בעיה שמשרד החינוך יטפח את החבר'ה הללו, רק אל תעשו מזה כזה סיפור - בבקשה ! אב למחונן | 09.01.11 (ל"ת)
74. כנראה שאנשים צרי מוח הולכים טוב עם אנשים צרי עין. כנראה שאנשים צרי מוח הולכים טוב עם אנשים צרי עין, זה ההסבר לתגובות הלא מפרגנות של אלה, שלצערנו, נראה שהם רק מקנאים, כי אין להם מושג כמה מוחות, או, פוטנציאל למוחות הפסדנו בתוך הקופסאות הריקות או הריקות למחצה המשמשות להם גולגולות שיושבות מעל כתפיהם, וזה כל מה שיש להם לומר. חיה | 08.01.11 (ל"ת)
73. מורה שלי ד"ר בפיזיקה בדימונה ,נפל בקרב על עזה ב-67 ,היכן השכל? מכיר צעיר בן 27 ,למד בארץ ביאולוגיה.עשה דוקטורת ,עובד בדנמרק ,שם מצא עבודה ... לא שומרים על בעלי הכשרונות, המצליחניים. א. רון | 08.01.11 (ל"ת)
72. י אני לגמרה מסכימה עם העובדה שהפרסום הזה הוא שלילי עבור הילדים. אני חושבת שילדים שהם כ"כ שונים ולא שייכים באופן מלא לאף אחת מהמסגרות בה הם נמצאים (לומדים באוניברסיטה עם אנשים מבוגרים מהם בהרבה, כמעט ולא נמצאים בבית הספר וכו'..) לא זקוקים לכך שידגישו עוד יותר את השוני שלהם על מנת לפאר את משרד החינוך. * | 08.01.11 (ל"ת)
70. וכמה מהם ישארו בארץ? אני מוכן לחתום שמלבד הבלשנית מעין ורד אף אחד מהם לא ישאר בארץ! לכאלה נעדו אוניברסיטאות היוקרה בארה"ב! DD | 08.01.11 (ל"ת)
67. הודעה 23 - הוצאת לי את המילים מהפה אני אמא לשניים בוגרים היום, שאותרו כמחוננים בילדותם וזכו ללמוד (בתשלום נוסף) בתכניות עירוניות (יום בשבוע - זה מה שהיה אצלנו) וכבר אז טענתי שההעשרה מהסוג שהילדים קיבלו - מגיעה לכל הילדים במקום 1001 תכניות משמימות ונטולות מעוף להם הם "זוכים" בביה"ס. אני גם מחזקת את הטענה שמחוננות וגאונות הן תכונות המתקיימות בכל התחומים - מלבד הבלשנית - שהיא גם הבת היחידה ברשימה - ממשיכים לסגוד למדעים, בעוד שאנשים הפונים לתחומי חברה רוח ואמנות ,"לא נחשבים". אינטליגנציה גבוהה משמשת את בעליה בכל תחום. רק תשמרו על איזונים ריגשיים וחברתיים, גאונים יקרים. גם כדי שתרגישו שייכות ומחויבות לכל מה שאתם חווים ומקבלים. כי אם בעוד 10 שנים לא יהיו תקציבי מחקר - תגיעו לארה"ב, כמו כולם...הרבה הצלחה וחיים טובים ומאושרים! יולי | 08.01.11 (ל"ת)
66. גל דור, כנס בבקשה אתה נראה כמו בחור חמוד ומבריק ואני מאחל לך המון הצלחה! רציתי לתת לך טיפ קטן לא ללבוש סנדלים עם גרביים (ובטח שלא גרביים כחולות) כי זה לא נראה טוב. תבקש מאמא שתקנה לך גם ג'ינס וטי-שירט ולא חולצה ומכנס טרנינג תואמים. לא צריך לזרוק המון כסף על ג'ינס, כל ג'ינס יהיה עדיף מהטרנינג. כוונתי היא לא לעקוץ אותך אלה אני באמת מפרגן ומאחל לך להמשיך בדרכך המדהימה, אני פשוט רוצה שתהיה מודע לנושאים קצת יותר תפלים, אבל עדיין חשובים מבחינה חברתית. דרור | 08.01.11 (ל"ת)
65. איזה כיף לקרוא כתה כזאת על חבר'ה צעירים עדיין קיימים ילדים מורכבים ולא רדודים כמו מרבית הנוער היום, שכל מה שמעניין אותו זה פייסבוק וחרטה.... עלו והצליחו והלוואי ותדביקו ילדים נוספים במחוננות הזאת רחלי | 08.01.11 (ל"ת)
64. תודה מיוחדת מערוץ 10 ערוץ 10 מאוד מודה למשרד החינוך שהצליח לאתר את המתמודדים לעונה הבאה של היפה והחנון, ובכך חסך מהמלהקים שלנו זמן רב. תודה רבה, הפקת ערוץ 10. | 08.01.11 (ל"ת)
63. קצת מידה וקצת ענווה - האוקינוס עוד לפנינו העולם והמדע גדולים ומפתיעים דיים כדי להעניק מעושרם ומהמופלא שבהם לכולם, ועוד ישאר די והותר. היה אחד, שאמר שבעיני עצמו הוא נראה כמי שמטייל לאיטו על חוף ואוסף צדף פה וחלוק שם, בעוד האוקיינוס הענק של האמת משתרע לרגליו - עצום ובלתי נודע. האיש הזה במקרה המציא את החשבון הדיפרנציאלי ואינטגראלי וגם הגדיר במו ידיו מספר חוקי יסוד של הפיזיקה שתקפים גם היום. שמו הפרטי היה אייזק.... מיכאל | 08.01.11 (ל"ת)
62. אז עכשיו כבר לא מספיק "מחונן" אלא צריך להיות "מחונן על". יפה התקדמנו בחיים. אני מניח שבשלב הבא זה יהיה "סופר מחונן על". מעניין שעד היום מכל המחוננים שמסתובבים במדינתנו הקטנטונת לא יצא אף קליבר ברמה קלאסית באיזה תחום. אולי מהסופר מחוננים יהיה משה? או שאולי אם פחות ניתן להם תארים והם יותר יתעסקו במה שהם טובים בו אז כן ייתגלו איזה שהם גלילאו, או אריסטו או ניוטון חדשים? גבריאל | 08.01.11 (ל"ת)
60. מחונן זה לא חנון במובן של הריאליטי. חברה ?!!! תתחילו לעבוד על נושא החלבונים שחוסמים את סוגי הסרטן..!!!! מכול הבחינות.תעבדו על חלבונים שמתחברים לתאים סרטניים בשלבים האחרונים של המחלה ומשנים את הדנ"א שלה חזרה לתאים בריאים ,זה נכון שזה מחקר לשנים אבל תצרפו מוחות יחד..!!! זו לא מחלה שהגיעה מהחלל החיצון !! אלא זה קיים בכול אחד ואחד מבני תמותה. yosef | 08.01.11 (ל"ת)
59. ל 34 די לרמות את כולם לגבי אנאלפבתיים בכל העולם כן על העולם המערבי יש 99%+ יודעי קרוא וכתוב תקרא בויקיפדיה באנגלית ותראה לפעמים רשום 99 כי אסור לכתוב 100 מעולם לא נתקלתי באדם שלא קורא או כותב בכלל בארה ב קשקוש רן | 08.01.11 (ל"ת)
56. יש לי ילד שאני בטוח שהוא מחונן מאוד!! ואני די אובד עצות בעניינו! הילד הזה בגיל שנה ידע לזהות ולהגיד מספרים של לוחיות רישוי של מכוניות וידע לזהות יותר מעשרה סוגי רכבים אח"כ בגיל שנתיים ידע המון שמות של רחובות בעיר,אח"כ זכר בקלות! מספרי טלפון וקודים של אזעקות רכב, בגיל ארבע הוא ידע לחבר ולחסר מספרים עד אלף, והיום בגיל חמש וחצי הוא מתעניין בחלל ובדינוזאורים. וכל זאת מסקרנות אישית שלו בלבד! לא דחפנו אותו ולא עודדנו את זה, הוא ילד סקרן מאוד שצמא ליידע! ואכן כפי שנכתב בכמה תגובות, בדברים מסויימים הוא לא מפותח רגשית ולא בוגר כילדים בני גילו. אני מאוד מפחד מצד אחד שיהיה לו קשיים חברתיים ומצד שני שהכישרון הגדול שלו לא יגיעו לידי מימוש. אשמח לעצות.... תודה! יובל | 08.01.11 (ל"ת)
54. מחוננים באמת, או תוצר של הורים לוחצים ומלחיצים? לא פלא שרובם מתמחים במדעים מדויקים, שם לא ממש צריך השקעה ארוכת טווח במונחים של שנים בכדי להגיע להישגים משמעותיים. ברור לגמרי שאף אחד מהם לא יהיה עילוי במדעי הרוח והחברה, פשוט כי הם מתקדמים בזכות המשפחה וההורים שמשקיעים בהם בגיל צעיר, ולא בזכות מערכת החינוך שתפקידה להקנות תשתית רחבה של ידע בסיסי - וידה קצרה מלהושיע במישור הזה, ובכלל... כמו שמערכת החינוך בארץ נראית, הגאונים היחידים שנראה כאן בשנים הקרובות יהיו רק במכון ויצמן - ולא בבניין גילמן ובהר הצופים. אמנם הכתבה מלאה סופרלטיבים, אבל אני בספק אם מי מהם יזכה בפרס נובל או באמת יגיע רחוק באקדמיה בקנה מידה בינלאומי. רוב המצליחים הגדולים בישראל, עד היום, היו אלה שלמדו 12 שנים בבית ספר, עשו בגרויות, הלכו לצבא, צברו קצת ניסיון חיים - ואז נגשו ממקום של בגרות ובשלות וקצת פרספקטיבה לכתוב מאמרים מעוררי השראה. אבל מה אני יודע, אולי עוד נופתע טוויטר | 08.01.11 (ל"ת)
53. התעסקות התקשורת בבעלי כישורי הלימוד הנדירים מזכיר את ההתעסקות במיליארדרים אובססית ה"מצוינות" היא איוולת ולא תוביל לשום קידמה, להיפך. באשר לנערים הסופר-מוכשרים מאחל להם הצלחה ומימוש כל יכולתיהם. אופתע אבל גם אשמח אם מי מהם יביא לפריצת דרך מדעיות. מניח שרובם במקרה הטוב ישרתו אירגונים גדולים וחשובים בסקטור הציבורי או הפרטי בתפקידי מפתח טכניים. סטוקו | 07.01.11 (ל"ת)
51. אני לא רוצה להשוויץ או משהו אבל עשיתי 5 יחידיות במתמטיקה. והוצאתי ציון עובר. כן, כן. אלברט אינשטיין בכיס הקטן שלי. מחונן | 07.01.11 (ל"ת)
50. המחוננים יצילו את מדינת ישראל מהנזקים המתמשכים בחינוך של ממשלות ישראל לפני כחודש אמר סטנלי פישר כי מחירי הנדל"ן עולים כי ההורים מסייעים בקניית דירות לילדיהם. אכן פשע איום ונורא. אין ספק שההורים הם ממחוללי עליית המחירים שמשאירה רבים וטובים חסרי גג. ולמה אני מציין את זה ? כי כנראה ההורים צריכים להתערב בכל דבר. אם אתה ילד בינוני, בית הספר יגמור אותך. כיתות ענקיות, אין סמכות למורים, תוכניות לימודים שמשתנות מדי יום והילד ?הילד ינוע מתגבור זה לתגבור אחר ויסיים את בית הספר עם סטיגמה של אדיוט. למצטיינים אני לא דואג. 14 תלמידים ממליון תלמידים, זה לא סיירת מטכ"ל או קורס טיס, זה סופרסטארים בקנה מידה בינלאומי. הם היו מצליחים גם אם היו זורקים אותם ללמוד בחדר של השרת ולא בחדר הכיתה. הבעיה היא הכלל ולא הפרט. אם ההורים לא דוחפים ומשקיעים בילד, לאממנים אלפי שקלים לשיעורים פרטיים, לא צועקים בישיבות הורים על המורה הגרוע שנשלח לכיתה כי " צריך לתת לו כיתה ללמד כי הוא קבוע ", אז לילד אין סיכוי. פשוט אין סיכוי !! תודה לגברת רחמל, אבל לטפח מצויינים זה כמו לבנות קבוצת כדורגל של אלופים. הם ינצחו את כולם, אבל הבעיה היא שאין כבר מי שישחק מולם, אלא רק מאחוריהם. במלים אחרות - כאשר לקבוצת האלופים אין אפילו קבוצת אימון לשחק נגדה, הם נשארים עם הכישרון, אבל לעולם לא יתקדמו לשום מקום. הפיתרון ? חינוך טוב לכולם. לשלם טוב למורים, להקטין את הכיתות, לעודד הישגיות, לתמוך בתלמידים החלשים ולדעת כי מכל אחד יכול לצאת משהו טוב. לא כולם חייבים להיות מדענים. גם אינסטלטור שמשלם מסים וגם נהג מונית שעושה מילואים הם טובים למדינה. אנא, אל תזניחו אותם ! אל תשכחו אותם !! עמרי | 07.01.11 (ל"ת)
49. Random Am I the only person who was bothered by the fact that the father didn't tell his son that the speed of light is the same regardless of reference frame, so it would still be 300,000Km/sec relative to the car? Would have made for a great opportunity to discuss relativity... Other than that, the program sounds cool, but I don't see how it would allow those kids to end up any better than your average grad student/academic - if all they learn is to follow their mentor without questioning them, which is what the program fosters (their mentors are to be seen as their "gods"), they will definitely be able to do effective research (i.e. "normal science"), but not necessarily anything beyond that (i.e. "revolutionary science"). Maybe they should be made to read Kuhn, small chance that it could help... Tali | 07.01.11 (ל"ת)
48. התכשיטים של משרד החינוך משרד החינוך לא רואה את הילדים המופלאים האלו ממטר. מאיצים בהם להוציא תארים, להצטיין והעיקר - לקשט את משרד החינוך ואת המפקחת רחמל, שכלל לא מרחמת עליהם. במקום שתהיה להם ילדות מופלאה יש להם ילדות עשוקה! כאב לב, צער גידול ילדים! חנה | 07.01.11 (ל"ת)
47. מספר 46, עבר כלכך הרבה זמן ולא התגברת על רגשות הנחיתות הא? ההישגים שלך ראויים להערכה, אבל נשמע שיותר מהערכה אתה עסוק בלהתענג על מזלו הרע של עילוי שבמקום לפרגן ולטפח אותו היית עסוק בלהתרחק ממנו כי חששת לצאת קטן אם ישוו בינכם..אז הלכת והשגת את השגייך (המכובדים) אך ברגע מפלתו אתה חוגג על מזלו הרע.. מה אני חושב על זה אתה שואל? אני חושב שאתה איש קטן.. רפי | 07.01.11 (ל"ת)
46. תראו משהו ותחשבו מה דעתכם הוא היום בן 36 בזמנו היה מחונן על אבל אז לא היה נהוג ללכת כבר לאוניברסיטה. אחרי הגימנסיה עבר ישר למשפטים בת"א סיים ב3 שנים, השתחרר מהר כי לא עסק בזה, סיים תוך שנה השלמה למדעי המחשב, עסק בזה תוך שהוא מתחיל ד"ר בפילוסופיה בגיל 35 נפגשנו הוא לא יודע מה הוא רוצה מהחיים שלו, לא התחתן, היה לו עסק אבל לא היה לו זמן לפתח אותו, אז הוא גם קצת תפרן....... הקיצ'ר הבנתם? מה יצא לו מזה? אני סיימתי בגרות בממוצע סביר, התחלתי באוניברסיטה ולא סיימתי, התחתנתי יש לי 3 מופלאים, אני מרויח לא רע בניהול רשתות מחשבים ואישתי עילוי בנושא שלא נפרט שלא יהיו יותר מדי פרטים :) מה אתםםםםם הייתם מעדיפים? להיות הגאון? שהילד יהיה גאון? דני | 07.01.11 (ל"ת)
45. תגובה ל-3 מה שבטוח הוא שאת או אתה לא מחונן. מנת משכל גבוהה במיוחד אינה נרכשת, היא מתנת אלוהים. סטטיסטית, אחוז אחד מהאוכלוסייה, 1 מכל 100, הוא מחונן וזה מדעי. דוד חכם | 07.01.11 (ל"ת)
44. ואז אנחנו נתקעים אם ביבימרידור שמחריב משפיל הורס ומחרב את חיי עם שלם. מדכא, פשוט מדכא. | 07.01.11 (ל"ת)
42. מחוננות איננה ערובה להצלחה בלימודים (!!) ובטח-ובטח שלא להצלחה כלכלית, או חברתית. אז נשאלת השאלה: למה זה טוב, ולמי בדיוק זה תורם? | 07.01.11 (ל"ת)
41. יש לי אח גאון = אסון .!!! יש לי אח גאון. לימודים מצטיין .שורף(קורא) ספרים . בעל ידע בכל התחומים .לא מסתדר מבחינה חברתית לא בעבודה ולא אחרי העבודה. כיום הוא מגדל את כל חתולי השכונה. ירמיהו | 07.01.11 (ל"ת)
40. נראים כחוד החנית המדעית יותר מכל דבר אחר אני לא בטוח שפגישה מוקדמת עם המטריה המדעית לא תגרום להתגבשות רעיונית מצומצמת. להתכנסות לתחום מצומצם. מקוה שכל אחד מהם יפגוש מספר דציפלינות ובהחלט יחליף מנחה כדי שלא יתקבע כמעין כפילו של המנטור הראשוני שפגיעתו עלולה להיות בהצמתת החירות. דבר ראשון - חובה עליכם להוכיח כי המנחה שלכם טועה או לפחות לא מבין את המדע שרץ קדימה מאז שהוא כתב את התזה שפירסמה אותו. אם הצלחתם , יש לכם סיכוי. בהצלחה. איתן | 07.01.11 (ל"ת)
39. זה נראה ונשמע קצת יחצ"ני למספר 15 אין שום משמעות ברמה הלאומית, סביר להניח שרובם ימצאו את עצמם בסגל האקדמי של האוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב. הבעיה היא בעשרות אלפי ילדים עם פוטנציאל שהולכים לאיבוד במסגרות החינוך הרגילות. הכל התחיל בשנות השבעים תחת סיסמאות של "שיוויוניות" ו "אינטגרציה" , התוצאה היתה התכנסות הכיתה לרמה הממוצעת כלומר לבינוניות. את התוצאה הבלתי נמנעת אנחנו מקבלים היום בבחינות המיצב. יוסי | 07.01.11 (ל"ת)
38. הם 16 "טון" הם 16 "טון", זה חלום כל משק בשיא החזון, 16 לא חשוב של מה ב 12 לחודש 12, הוא רץ לשדה ולא נזהר ופתאום הוא נשכב על כביש הבטון כי דרס אותו דיזל 16 טון (מערכת החינוך) ! "אמרו את זה קודם לפני, לא משנה ..." "היתה או לא היתה, אני עוד חי איתה תחזירו לי אותה את ארץ הצבר" "פרנצ'סקה פוליטיקה, את זונה לא קטנה" 16 ?, מה עם כל שאר ה 500,000 תלמידים עם חינוך מוזנח להחריד ? הגאונים יתבגרו קצת , יבינו (כנראה כבר מבינים) מה הולך פה וברגע שיעמדו ברשות עצמם יברחו מכאן למקום "שבו יוכלו סוף סוף לחיות בשקט, אחת ולתמיד " ! ואנחנו ?, אנחנו נישאר עם חצי מיליון "מוזנחים" ש חיים הישרדות צופים בהישרדות ומתים מרעב בהישרדות זה מזכיר לי ספר על מדע בידיוני שקראתי פעם אבל זה לא ספר זו המציאות במדינת ישראל | 07.01.11 (ל"ת)
36. כל הכבוד לכם! אל תתייחסו למגיבים! למדו כמה שיותר, והחליטו בעצמכם מה לעשות עם הידע שלכם. בכל תחום שהוא. אל תתנו לטוקבקיסטים הקנאים וצרי-המוח להכנס לכם לחיים עם שאלות פרימיטיביות כמו "מה תעשו עם זה" אנחנו עם שלא ראוי לאנשים מוצלחים כמוכם! המוכיח,מרכז | 07.01.11 (ל"ת)
35. יופי של פרויקט. את החבר'ה האלה אנו צריכים בעתיד במלחמה שלנו עם האיראנים והערבים איתן אלרואי | 07.01.11 (ל"ת)
34. לצערי, אתם כולכם טועים. אנשים פקחים הם לא חכמים במיוחד. יש הבדל דק אך משמעותי. אל תשכחו שבארה"ב מספר האנלפבתים הגדול ביותר במערב וכמעט כל המדענים המבריקים שם - מיובאים ממדינות אחרות (למשל מישראל). זה דבר אחד שאתם רוצים לשכוח וזה מאוד חבל. בזה שאתם שמים את כל המשקל על קבוצה קטנה של אנשים, אתם מאבדים הכל. לרוב באמת האנשים האלו פקחים יותר מהממוצע - לפעמים כתוצאה מסיבות סוציואקונומיות - אבל החל מגיל מסויים זה כבר לא משנה. צריך להקים משפחה, צריך לחיות ואז הם נופלים. היזהרו בבני עניים - שדווקא מהם תצא תורה: אחרי גיל מסוים, מי שהמריא גבוה, נופל נמוך, כאשר ההורים שלו כבר לא חיים כדי להציל אותו. רק מי שגדל מלמטה, שבנה את עצמו מהבסיס, יכול להמשיך לבנות - והם לא עשו את זה. הם פקחים. הם לא בהכרח | 07.01.11 (ל"ת)
32. יפה אבל למה להפוך אותם לפריק שואו בעיתון ? לא מספיק הקשיים שיש להם מבחינה חברתית ? בתור מי שהיה בתכנית מחוננים, אני יכול להגיד שיצאתי פגוע נפשית ורגשית מהתכנית. מי שמנהל תכניות כאלה חייב לספק תמיכה לקשיים שנוצרים בסביבה דוחפת ותחרותית כזאת. במיוחד בגילאים כאלה. זה שהם גאונים לא אומר שיש להם חכמה רגשית, לפעמים זה הפוך. בעיני לחשוף אותם בעיתון ועוד לקרוא להם "מחונני-על" זה לנצל אותם.בשביל מה זה טוב ? מי מרוויח מזה ? למה לסווג אותם בקטגוריה נפרדת שרק תעמיס להם על האגו ותיצור להם תדמית שהם יצטרכו לשמר בהמשך ? אלמוני | 07.01.11 (ל"ת)
31. ילדים מדהימים ומסכנים בו זמנית הם מדהימים ביכולות שלהם ובכמות הידע אבל מסכנים מבחינה רגשית וחברתית. ותאמינו לי מנסיון, אין אפשרות להפוך ילד כזה לילד רגיל מבחינה חברתית, כי תחומי העיניין שלו שונים משל כל השאר, וזה מרצונו אף אחד לא מכריח או דוחף אותו, הוא פשוט סקרן בטירוף וצמא לידע ובו בעת אלו ילדים שסובלים מבעיות חברתיות ורגשיות כתוצאה מאינטילגנציה רגשית מפותחת מאוד. לכל מטבע שני צדדים. שיהי להם בהצלחה. | 07.01.11 (ל"ת)
30. שכחתם את מנחם גוניור מהאונ' העברית יש עוד גאון אחד שתדעו לכם- יום יבוא ותשמעו את השם- מנחם גוניור... אגרנט | 07.01.11 (ל"ת)
29. תמיכה רגשית ילדים מחוננים זקוקים למסגרת חינוכית גמישה, מאתגרת ותומכת. המחוננים אינם רק בעלי יכולות מנטאליות גבוהות מאוד אלא גם יצירתיים בתחומי העניין שלהם, ממוקדי משימה, בעלי רגישויות שונות ומגוונות וזקוקים מעבר למערכת המאפשרת לימודים גבוהים והרחבת ידע, למערכת תומכת- משפחתית ואחרת. כבר אמרו החוקרים כי ילד מחונן שאינו מקבל את התמיכה לה הוא זקוק דומה לצמח שקמל ומתייבש ללא מים. למי שמעוניין בנושא יש ספר נפלא של פרופ' ג'ואן פרידמן Gifted Lives שמתאר את המסע של מחוננים מילדות לבגרות. רותי זרחי | 07.01.11 (ל"ת)
27. מה 16? גם אתה כמוני??? חשבתי שאני היחיד שמדבר עם חוצנים !!!! צור קשר ב - http://tbaa.co.il א | 07.01.11 (ל"ת)
26. יש עוד מאות כאלה מבוזבזים משפחות אלימות או מתפרקות, מצב כלכלי קשה, קשיים חברתיים ו\או רגשיים, הפרעת קשב וריכוז, החברה הישראלית מפסידה מאות גאונים בכל שנתון. מיצוי הפוטנציאל שלהם היה משנה את החברה והכלכלה הישראלית לטובה באופן משמעותי. גאון מזדקן | 07.01.11 (ל"ת)
25. למספר 22 - גם בהנחה שזה נכון (ואני מאוד בספק) אז ה-EQ שלו נמצא באחוזון התחתון בערך כמו שה-IQ באחוזון העליון. | 07.01.11 (ל"ת)
24. אתגר אמיתי לדחוף קדימה מספר קטן של מחונני-על זו לא בעיה. לדחוף קדימה מאות אלפי תלמידים בעלי נמוכה ואת הוריהם שבורחים מאחריות לחינוכם זה אתגר. שאול | 07.01.11 (ל"ת)
23. כאמא לבן מחונן גבוה כזה אני אומרת שאם כל ילד היה מקבל ממשרד החינוך מה שהם מקבלים .... בני נהנה במשך שנים מיום לימודים בשבוע במסגרת של תכניות למחוננים . אם כל ילד בישראל היה נחשף ומקבל מה שקיבל הבן שלי בשמונה השעות השבועיות - מצבנו היה נהדר. מניחה שאי אפשר תקציבית להעניק את זה לכולם אבל ....שיעורים עם מרצים מומחים במקצוע שלם ולא מורים שרובם ....די בורים גם בתחום שהם מלמדים או לפחות בעלי ידע בסיסי בלבד. מגוון רחב של פעילות בתחומים מגוונים ומרחיבי אופקים כמו - פילוסופיה , תורת משחקים, דרמה , משחקי מחשב , קולנוע ,מחשבים , משחקי מחשב...ועוד ועוד קורסים שעמדו לבחירה עבורם וכאמור עם מרצים ומנחים נהדרים ובכתות קטנות מאוד ... עבור הילדים המחוננים זה יום אחד שבאמת מעניין להם בלימודים .... עבור המדינה זה אפשרות לחדד ולקדם את בעלי היכולת הגבוהה... אבל עבור תלמידים רגילים זה היה יכול להיות דבר גדול ומרחיב אופקים וידע באותה מידה . יש פה מידה של אפליה. דרך אגב- לא כל המחוננים עוסקים דווקא במדעים מדוייקים או מדעי החייים , יש רבים מהם שבוחרים במדעי החברה או באמנות ומשום מה אותם לא רואים אף בכתבות או בתכניות למינהן , כנראה לא מתאים לסטיגמה.... אמא ל'גאון' .... | 07.01.11 (ל"ת)
21. מחונן לשעבר של שלומית ... לפעמים המחוננות היא קללה ... להיות שונה, חריג, להבין את הסבל האנושי זה מעמסה נפשית לילד בן 10 ... זיו | 07.01.11 (ל"ת)
18. כלל החינוך במדינה, מכוון כולו לאי הצלחה והישגים, כולל המחוננים קשה לקבוע, אם זה במכוון, בגלל חוסר מודעות או חוסר אונים. יש לאתר את הבאגים ואת הוירוס המחוללים היפוך המטרה. למחוננים, אני מציע שלא להסתמך אל מערכת החינוך, בלבד. כנר מחונן ילך לאיבוד, במערכת החינוך ותתקשה להוציא לפועל את הפוטנציאל הטמון בו. | 07.01.11 (ל"ת)
17. לתלמידים היקרים ולגב' רחמל אני יוצא מתוך הנחה שלפחות חלקכם, המושאים של כתבה זו, קוראים את דבריי כאן. אני רוצה לומר לכם כל הכבוד ושאתם הגאווה של כולנו. לא כי אתם חכמים, ככה נולדתם כנראה וזה לא בשליטתכם, אלא על הרעב שלכם לצמוח וללמוד ולעשות דברים משמעותיים בחייכם. דיבקו ברוח הזו ושנו את עולם לטובה. הרשו לנו להתגאות בכם ובהישיגיכם (והשתדלו להתעלם מחלק מדברי הסרק שנאמרו פה בתגובות. מה הם מבינים..?) גב' רחמל, אני מסיר בפנייך את הכובע. יצרת דבר נפלא ואת יכולה להיות גאה בעצמך. וגם נתת לחבר'ה האלה הזדמנות שאולי היתה נגזלת מהם. תודה לך. ארז | 07.01.11 (ל"ת)
16. גאון מניסיון בן 19 הפירוש הפשוט של גאון הוא ריבוי דעת. וככל שיש יותר דעת כך הרגשות גדולות יותר, זאת אומרת הכעס גדול במאוד מאוד, העצבות מחרידה להפליא, וגם השמחה אין לה ערוך (מניסיון כמובן). למשל פעם קרא לי שראיתי דבר שהוא לא כל כך מצוי והיה קשה לי להבין איך זה קורה, מעוצמת הכאב בגלל הסתירה בין הדברים הרגשתי יותר כואב מגרזן בראש(לא צוחק) תפסתי את את הראש וצעקתי מכאב. אצלי הרגשות מתבטאות ביתר שאת גם שהלכתי לגרפולוג הוא אמר לי לבד(לפי הכתב) אתה אחד האנשים החכמים שראיתי אי פעם, סתם ככה רציתי שתדעו מטעמי סיכרון השכל. בר | 07.01.11 (ל"ת)
14. מקווה שיהיה להם טוב... הילדים האלה לפעמים הורסים לעצמם את החיים החברתיים כל האינטילגנציה הרגשית הולכת להם על לימודים שאח"כ לא תמיד עושים איתם משהו ! בינינו , גם מי שיקבל 100 בבגרות ויהיה לו פרופסורה , הוא לא תמיד יהיה המצליח ביותר בחיים... אולי כדאי להשקיע בדברים אחרים ובו זמנית הילדות שלהם נהרסת. חבל. יהיה בסדר :) | 06.01.11 (ל"ת)
13. אולי הם כן יודעים מה הם עושים :) אני חושבת שזה מראה כמה מנסים לדחוף את הילדים ולהיות העתיד ...וזה באמת מראה למרות כל הקשיים וכל הזמן שלוקח להם להחליט אם לעשות כזה דבר או לא המדינה יודעת להחליט מה נכון לדור הבא .! raz | 06.01.11 (ל"ת)
10. עלה והצלח מהכרות שיצאה לי אני יכול לומר שאחד מהילדים הוא ילד מדהים ומופת בהתנהגות. ישר כח. אחד העם | 06.01.11 (ל"ת)
9. חבל שלא התחילו את זה לפני כמה שנים היה יכול לחסוך לי הרבה מאוד עוגמת נפש במערכת החינוך הישראלית. משה | 06.01.11 (ל"ת)
8. מועדון המוחות המופלאים וכל הכבוד למורה שלומית רחמל שהכניסה את התכנית. בודאי לא היה לה קל לשכנע את האחראים. riki | 06.01.11 (ל"ת)
6. מעניין מאוד מעניין לדעת איך קבוצה כזו תצליח בחברה שסוגדת לבינוניות (מינוס) ושרבים ממנה שוקלים להעניק פרס נובל למשתתפי הפח הגדול. צפוני | 06.01.11 (ל"ת)
5. כנראה שרוב הסופר-מחוננים רחוקים מלמצאת את עצמם. כנסו לדוגמא שני האנשים עם האי. קיו. הגבוה ביותר בארה"ב, משהו בטווח 220-226 רחוקים מלמצאת את עצמם, בעוד האחת כותבת תשבצים לעיתון האחר הוא שומר בארים. לקריאה נוספת: http://en.wikipedia.org/wiki/Marilyn_vos_Savant אחד שלמד אצל אריקה לנדאו | 06.01.11 (ל"ת)
4. לא חראם על הכסף?אם ילכו לישיבת "מיר" או למדרסה בנתיבות,לפחות יצא מהם משהו! אסלן האברך הבטלן | 06.01.11 (ל"ת)
3. מחוננות אינה גנטית, היא תכונה נרכשת שנובעת מגורמים חברתיים. בד"כ כשההורים מנסים ליצור ילד כזה, גם אם בצורה לא מודעת (צורת דיבור מסוימת, עולם ערכים שמבוסס על רכישת ידע וכן הלאה). הכיתה הזאת לא צריכה להיות פרויקט מיוחד, היא צריכה להיות כיתה א', ב', ג' וכן הלאה. כולם מחוננים, הם רק צריכים להיות מחונכים בהתאם לכך. לא סתם תמצאו בכל מקום ילדים שיודעים לדקלם את כל המדינות, או את כל סוגי יצרני המכוניות, או את חברי הממשלה. אני בטוח שאפשר ללמד ילדים קטנים מתמטיקה הרבה יותר מסובכת מ-1+1, וזו הרמה לצערי. ובלשנות אינה מחוננות כל זמן שהיא לא מחוברת בוריד לתכנות ו/או למתמטיקה. אם לא, מה הטעם? להיות נועם צ'ומסקי? מחונן | 06.01.11 (ל"ת)
מועדון המוחות המופלאים
82 תגובות לכתיבת תגובה