אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בית ספר לשוטרים מתחילים: האם פורשי ההייטק מתאימים להוראה?

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

54.
קידום החינוך ע"י העלאת הרצאות לרשות הציבור באתרי וידיאו כדוגמת יוטיוב,פליקס ולערוצי טלויזיה חדשים
קידום רמת החינוך בישראל ע"י העלאת הרצאות לרשות הציבור באתרי וידיאו כדוגמת יוטיוב,פליקס ולערוצי טלויזיה חדשים הנה עם ההתקדמות הטכנולוגית הכוללת את המחשוב ורשת האינטרנט ויישומי וידיאו לכל דורש כדוגמת יוטיוב יש אפשרות להצגת תכנים לימודיים ומדעים לכל דורש ושוחר דעת. כך למשל אונ' MIT בארה"ב עשתה ואיפשרה צפייה בהרצאות בוידיאו, טקסטים והרצאות ותרגולים לכל דורש וללא הגבלה. מן הראוי שהטכניון ימשיך במסורת החלוציות ויאפשר זאת דרך יוטיוב, פליקס וכו' לכל שוחר דעת, תלמיד או סטודנט וכשלב ראשון: להעתיק את סרטוני ההרצאות מאתר http://video.technion.ac.il/Courses/ גם ליוטיוב ופליקס - כך לא יווצר עומס על שרת הוידאו... שיתוף פעולה מצד הטכניון ומשרד החינוך, והתמ"ת יעלה את הרמה גם במוסדות אחרים, ושיתוף פעולה דומה מצד ביה"ס להנדסאים בטכניון, בית ספר תיכון כדוגמת הראלי, וכו' בהכשרה מקצועית - בהעלאת הרצאות מצולמות וחומר לימוד יחזק ויעלה את רמת הידע והסטנדרטיזציה לבחינות בגרות, בחינות מקצועיות, לימודי טכנאים והנדסאים, לימודים אקדמאים וכו' בחינוך בישראל. כנ"ל אפשר ליצור ולשדר דרך לויין עמוס1 ודרך יס והוט 7 ערוצי לימוד חדשים: 1. תלמידי יסודי 2. תלמידי חטיבת ביניים 3. תלמידי תיכון - כולל לבגרויות 4. תלמידי טכנאים, הנדסאים, והכשרה מקצועית 5. אקדמי - מדע והנדסה 6. אקדמי - מדעי החברה והרוח 7. יהדות - הסטוריה יהודית, ארכיאולוגיה בארץ ישראל, הלכה, פרשת השבוע ובטעמי המקרא לבר מצוה וכו', משניות, גמרא דף יומי כולל רש"י תוספות וטור,פוסקים, ועוד * היות וערוצים אלה עדיין לא קיימים - מי שיעשה זאת HOT/YES / רשות השידור יעניק ערך מוסף גבוה לתשלום החודשי לעומת המצב הקיים\DTT וזאת בעלות נמוכה - כמה כבר עולה לצלם הרצאות של מורים\מרצים...? ומורים\מרצים ומוסדות הלימוד הנ"ל יהנו משם טוב... גם פרסומות לבני נוער וצעירים - בחתך גילים מדויק - יגדיל את כדאיות הערוצים...
דוד יפה | 24.01.11
53.
פורשי הייטק להוראה
אני חושבת שיש פה פוטנציאל טוב מאד להוראה - יש לזכור שגם בהייטק יש אנשים שיש להם יחסי אנוש מעולים וגם העבודה בהייטק היא עבודה עם אנשים ולא רק עם מחשבים. לדעתי המפתח הוא שלאחר ההכשרה יהיה למורה החדש חונך בבית הספר איתו יוכל להתייעץ לגבי הכיתה והדברים שקורים לו. זה נכון לכל מקצוע ולהוראה בפרט. לדעתי אם ישכילו בבתי הספר לעבור את המהמורה של השנה הראשונה יוכלו לקבל מורים טובים, עם אופקים רחבים ושיוכלו להכין את התלמידים להתמודדות עם המאה ה-21 שהיא המאה של התקשורת. כיום הדבר החשוב ביותר שבית הספר צריך לעשות הוא להכין את הילדים להתמודדות במאה שלנו להיות אזרחים טובים ולדעת להסתדר בעולם מורכב זה.
עדינה | 23.01.11
52.
תנו לי כיתה ואחרי שנה הן יהיו תלמידים למופת
עשיתי זאת בתיכון בכיתה יב שהגיעו לבחינות בגרות באלקטרוניקה עם ידע אפסי , כולם עברו את הבגרות בהצלחה מירבית עשיתי זאת בכיתה א וב ללמד ילדים חשבון , בסוף כיתה ב ידעו חשבון של סוף כיתה ו התנאי היחידי - כל הזכויות לניהול הכיתה רק שלי ולאף אחד אין את הזכות לקבוע מה כן ומה לא , מה לומדים ומה לא , איך לומדים ואיך לא לומדים הורים יש להם זכות ביקור פעם בחודש בכיתה , כל יום הורה אחר , לא בא , בזמן לא נכוס , מגיע בשעה 9 בבוקר לכיתה , מאחר מפסיד את המקום שלו כהורה לחודש
לא עוד | 22.01.11
51.
הוראה-מקצוע לא קל ושוחק
להיות מורה זו לא פשרה כמו שכתבה לי סטודנטית בקורס המתייחס לעולמו של המורה. יש מורים הרואים בהוראה שליחות ואפילו אמנות לשמה. אבל יש מורים רבים רבים שמגיעים למערכת מתוך פשרה-ברירת מחדל, מאחר ולא יכולים להגשים חלומות אחרים הדורשים תנאי קבלה גבוהים.זה לא סוד שתנאיי הקבלה למכללות להוראה אינם גבוהים ואפשר לומר שכמעט כל אחד ואחת יכולים להתקבל ללא דרישות מיוחדות. פרופ' אהרוני עם כל הכבוד בא מהאקדמיה אחרי שנים רבות של הוראה ואין לו כנראה את המגע, את יכולת לדבר בגובה העיניים עם תלמידים,שהאינטראקציה עימם שונה לחלוטין מאשר עם סטודנטים למתמטיקה המנסים להבין בדחילו ורחימו את טיילור, לגראנג' וקושי... ואמר פרופ' לי שולמן שעמד בראש אגודת החינוך האמריקאית בשנות השמונים, בראיון עם גל אוחובסקי,בעת ביקורו בארץ: "אני יכול להשוות את עבודתו של המורה רק לעבודתו של רופא בחדר מיון בעת אסון טבע וגם אז הרופא לא לבד..." והוא מתכוון לבדידותו של המורה בכיתה, הנאלץ להתמודד עם הטרוגניות שלא לדבר עם בעיות משמעת. את היכולות האלו לא רוכשים במכללות ובודאי שלא באקדמיה-כנראה נולדים עם זה
אבי גייסט | 21.01.11
49.
עבדתי כמרצה בארץ ובארה"ב. בארץ יש בעיות משמעת קשות שאין בארה"ב, שמתישות את המרצה
בארה"ב, אם סטודנט מאחר לשיעור, הוא נכנס בשקט ומשתדל שלא להרעיש או להפריע. בארץ הוא "עושה הופעה". "תראו הגעתי". טורק דלת, סלולרי ביד, לוחץ ידיים, אף אחד לא קיים עבורו, מדבר. מפגין "ביטחון" - לא מבין שבעולם התנהגות כזאת היא בזוייה ותו לא.. בלי בושה שואל שאלות על מה שדיברו 10 דקות לפני שהגיע, ומתלונן שהמרצה לא טוב ולא מבינים. בארה"ב הכי אהבתי את הסטודנטים המבוגרים יותר: בוגרים עם נסיון חיים, רצינות והערכה להשכלה, שאפשר לדבר אליהם בגובה העיניים. בארץ, כל הדברים הללו חסרים אצל סטודנטים מבוגרים. מתנהגים כמו בעלי בית, בלי התחשבות בסביבה. אלה לא אנקדוטות ולא דברים צדדיים. רמת החינוך בארץ הולכת ומידרדרת במידה רבה בגלל חוסר התרבות.
מרצה | 20.01.11
48.
הנה למה זה לא יעבוד- התפיסה היא כי מורה הוא מי ש:
"מחפשים עבודה קרובה לבית עם שעות נורמליות. אלה שרוצים להקדיש זמן איכות לילדים ולנכדים, ושרוצים לחשוב שהם תורמים לקהילה ונותנים משלהם לדור הבא." זה ציטוט מהכתבה. אם כל הכבוד לנושא התרומה לקהילה - אולי חשוב לזכור שהוראה היא מקצוע??? כן כן, הדבר הזה שהולכים בשבילו 4-5 לאוניברסיטה (תואר ראשון +תעודת הוראה) ולא משהו שעושים שנה של השתלנות כי כוצים חיים נוחים. כמו שאני לא אלמד שנת לעשות הסבה להיות רופאת משפחה כי השעןת נוחות זה חא עובד גם בהוראה. כשיפסיקו להסתכל כך על המורים, אולי יתוגמלו בהתאם, ואז יהיו מספיק מורים ולא יצטרכו להביא"פורשי" מגזרים "נוצצים" _(בעלי איש היי טק ויש לי חדשות לעובדים מהשורה כלום לא נוצץ, רק לשמנים למעלה שגוזרים קופונים ע"ח העובדים, כמו בכל מקום)
 | 20.01.11
47.
עם יש כלים והמשמעת נאכפת-גם מורה בינוני יצליח
היום הטרנד הוא מניעת הנשרה. אסור למנהל להנשיר או לפלוט תלמיד גם עם הוא מכה, מקלל וכו'. במצב כזה אין יכולת ללמד בכתה שבה יש רק תלמיד אחד כזה. רוצים רצינות והישגים- תלמיד שלא עומד בקריטרינים מורחק למסגרת חלופית (מקצוע, חינוך מיוחד). כך נגיע להישגים. מורים טובים ישארו..ובא לציון גואל.
אהוד | 20.01.11
46.
זה אפשרי!
אני איש הייטק שלפני כמה שנים הלכתי ללמד מתמטיקה בתיכון. לימדתי כמה חודשים, עד שנגמר הכסף... המשכורת היא בדיחה עצובה, וחייבים לעשות מהפכה בתיגמול. אבל אם נתעלם לרגע מנושא הכסף, איש הייטק יכול לעשות את זה. צריך להבין שזה לא מתמטיקה, זה הוראה. השליטה במתמטיקה היא נחוצה, אך משנית... תלמידים הם במידה מסוימת לקוחות שלך, צריך לדעת "למכור" להם את עצמך ואת המקצוע. לכן אולי זה מתאים יותר ליוצאי הייטק שהם customer-facing. אל תוותרו - צריך אותכם שם, וההרגשה כשמצליחים היא מעולה.
צביקה | 20.01.11
41.
הכל בא מהבית וכשבבית השכלה נחשבת לטורח מיותר, ילדים לא ילמדו
הורים לא מעניקים לילדיהם חינוך, הם לא מציבים להם גבולות, לא עושים את המינימום המוטל עליהם בחינוך ואלה התוצאות. כולנו רואים בתכנית "סופר נני" הורים שבויים בידי ילדיהם, נשלטים ומתומרנים על ידם. בבית יש אוירת התרפסות של הורים המנסים כל הזמן לפייס את הילדים ולהיות חבריהם. זאת תפיסה מעוותת של מושג ההורות וכל זמן שההורה יחשוש מילדיו, שום דבר לא ישתנה בחינוך ובלימודי הילדים. כשילדים באים מבתים בהם לימודים והשכלה אינם נחשבים כלל ומה שחשוב זה לנסוע ברכב שטח, לצבוע את השיער, לעשות כל היום קניות בקניון ולהתפרסם, אין לצפות מהילדים שלימודים יעניינו אותם יותר ממזג האויר. יכולים לקרוא למערכת בתי הספר "מערכת חינוך" עד אינסוף, חינוך זה רק מהבית, ביה"ס תפקידו ללמד ולא לחנך. האחריות על החינוך היא על ההורים בלבד.
אזרחית | 20.01.11
40.
ספור מהשטח - ממש מאתמול
להלן ספור אמיתי מהשטח: אני מלמד כיתה של 5 יחידות, לא כמקצוע אלא עד שאמצא משהו יותר טוב בהיטק. זוג תלמידים קשקשו בינהם וממש הפריעו לי, שעור שעבר העברתי את אחד מהם מקום, אתמול לאחר שהערתי כמה פעמים בקשתי מהשני לקום ולעבור מקום - נאלצתי לצאת מהשעור בשל סרוב מצידו (אם אתה לא יוצא אני יוצא) - שימו לב, ביה"ס מצויין, כיתת 5 יח במתמטיקה. הם חושבים שזה לגיטימי להרים קול על מורה ובכלל לנהל משא ומתן. זרקתי אותו מהשעור והודעתי שאלי לכיתה הוא יותר לא נכנס ולא מעניין אותי מה ההנהלה חושבת - אם הדבר היה תלוי בי על כזו חוצפה אני מזמן הורים ל- 12:00 (אל תגיע בלי אבא), חודש שלא יגיע לביה"ס - לאחר מכן העניין ישקל. אבל אם הרכות של החנוך ומשטר "הזכויות" אני מתנהל כחצי מורה, חצי שוטר וחצי פסיכלוג בכיתה. בתקופתי כזה דבר לא היה עולה על דעתו של מנדהו.
בעל M.Sc במדעים | 20.01.11
38.
החינוך הוא באחריות ההורים בלבד ולא בידי המורים כמוני !!!!
ובכן, הרשו לגלות לכם את הסוד הנורא: החינוך של הילדים נמצא בידיים של ההורים. פני ההורים כפני הילדים וההפך. כל מי שטוען שהמורים אשמים בחינוך הלקוי של הילדים מדבר שטויות ואינו מודע למשעיו. שום מורה לא יצליח לחנך אם הילד בא מבית שבו ההורים של אותו ילד לא מחנכים אותו. מוטב שיהיה לכם ברור: רק יד קשה בבתי הספר+חינוך של ההורים יגרום לסוף ההתנהגות האלימה ,הפרועה החצופה של ילדי ישראל. אם שטויות כגון חוק זכויות התלמיד יימשכו, וכן אם ימשיכו להגביל את הסמכויות שלנו בתחום הענישה, הרי שהמצב שיהיה בעתיד יהיה אף יותר גרוע. מספיק עם הצביעות והעמדת הפנים .ביפן ובדרום קוריאה כשרואים מורה שמתקרב לכיתה הילדים עומדים דום ואם הם מאחרים לשיעור בשניה הילד לא מוכנס לבית הספר ליום אחד והוריו משלמים על כך ביוקר.בניו יורק ילד ההורס ציוד בכיתה -הוריו עומדים למשפט והם משלמים את כל הנזק. חינוך ההורים והחינוך ההורים לילדים יביאו לשינוי. הרשו לי לומר לכם שהיות שזה לא יקרה, ישראל תמשיך להידרדר אל סוף התהום כי ללא חינוך אין ולא יהיה כלום.זאת כיוון שכולם מועוניינים בבלגאן כי אין רוצים כאן אזרחים טובים אלא אזרחים בטעם של חפיף.זה טוב לכל שלטון חלטוריסטי כמו בישראל.
סמבה | 20.01.11
34.
מורה זה חינוך
פרופ' יקר אין לי ספק שאתה יודע מתמטיקה ברמה הכי גבוהה שיש. מורה למתמטיקה לא חייב לדעת מתמטיקה ברמה גבוהה, הוא חייב להבין בחינוך. הוא לדעת להגיע לילדים, האחריות עליו, ולא על הילדים. הוא חייב לדעת איך החומר יובהר לתלמידים- גם כאן הארחיות עליו. הוראה זה לא העברת ידע אלא עוסק בחינוך- זהו עולם ומלואו
רוני | 20.01.11
32.
הוראה היא מקצוע
הוראה היא מקצוע ויש ללמוד אותו ברצינות. הסתכלו לדוגמה בתכנית לתעודת הוראהבמכללות ואוניברסיטאות שונות. הוראה בתיכון אינה כמו הוראה בבית ספר יסודי. לכל גיל הצרכים והאפינים שלו. מורה איננו צריך להיות שוטר, אבל הוא חיב כושר מנהיגות מסוים, ידע ואהבה לבני אדם. תכנית חאפ-לאפ להייטקיסטים אינה רצינית.
יוסף | 20.01.11
30.
פרופ' נכבד, בוא ואסביר לך משהו
לילדים שאתה ניסית ללמד יש מודעות טכנולוגית מאד גבוהה. הם כבר יודעים מה זה הייטק ומחשבים. הם כבר השלימו עם התהליך שלפיו אין תועלת בשום דבר שלא קשור למחשבים בביה"ס. זה לא כי יש להם סקרנות אינטלקטואלית ונכונות לעסוק במדעי המחשב ברמה גבוהה, אלא כי מישהו הכניס לראשם שיש בזה כסף. כלומר, סביר להניח שתמצא תלמידים שיהיו אנשי הייטק טובים אבל הגיעה השעה שיהיו גם אזרחים טובים ובני אדם טובים. כך שאולי הגיעה השעה למקד מורים ספציפיים בסוגיות חינוכיות וערכיות כי עם כל הכבוד לאגו של אנשי ההייטק, הם אינם מחנכים. וויקיליקס וענת קם הם הוכחה לידע טכנולוגי ללא ערכים.
המוכיח,מרכז | 20.01.11
29.
ככלות כל שנותי כמורה,אולי פענחתי את הסוד:
ללא כל יומרות, אחרי כמעט 28 שנים כמורה (תנ"ך,ספרות,לפעמים הסטוריה :-) בחטיבת ביניים למדתי ש : את האגו הפרטי צריך להשאיר בבית, מורה מוכרח להיות מחוייב לחלוטין לעניין את תלמידיו, כן, ל ע נ י י ן , לרתק, לפעמים להצחיק, תמיד להיות רגיש מאד וקולט מאד את הלכי הרוח הכיתתיים וגם את אלה הפרטיים של תלמידיו, מורה מוכרח לקבוע גבולות- רחבים מאד (אבל אבוי למי שיחצה אותם), חייב להתכוון לגמרי לאשר הוא אומר, חייב להיות בעל השכלה כללית רחבה ביותר, הרבה מעבר לחומר אותו הוא אמור ללמד. אחריות, לגמרי, לענין כולו. לתלמידים שלי מותר ללעוס מסטיק (אבל מבלי שאראה אותם לועסים), מותר לאכול אם פתאום רעבים מאד באמצע השיעור (גיל התבגרות..זה קורה להם, בעיקר לבנים), אסור בשום אופן לפגוע בילד אחר ולו ברמז, מותר לא להבין (חובתי למצוא דרך אחרת להסביר), מותר לטעות (אבל להסביר ממה נבעה הטעות), מותר להוריד את הראש לשולחן ולעצום עיניים לפעמים.. , מותר לצחוק ולפעמים גם לבקש ממני שאסביר משהו שבכלל לא קשור לנושא בו אנו עוסקים ואני נענית כשניתן ומתאים. (היום דברנו על "איך עפות ציפורים ולמה בלהקות", במהלך שיעור בעברית בכיתה ז', שיעור שהנושא שלו היה "כינויים רומזים" -הם,היא, זאת, אלה..) איכשהוא הילדים לא מנצלים לרעה את ה"מותר", רובם לומדים היטב, מתקדמים יחסית לעצמם, כמעט ואינם מפריעים, נהנים -אני רואה זאת. אבל,ישנם ימים בהם אחרי ( רק ? ) ארבעה שיעורים כאלה, אני נשארת סחוטה מעייפות, לא מסוגלת לדבר כמעט.. להיות מורה זה כל כך הרבה מעבר לידיעה,מעולה ככל שתהיה, של חומר כזה או אחר !
מורה מן השורה | 20.01.11
28.
נוער
לדעתי הכתבה נכונה בצורה חלקית, באמת רוב אנשי ההיי טק לא יתאימו ללימוד בתיכונים. אבל תלוי באיזה כיתה, בכיתה רגילה או בכיתה שלומדת מתמטיקה ברמה של 3 או 4 יחידות יכול להיות שיהיה למורים בעיה. אבל לדעתי זה לא פייר מצד הפרופסור להכליל. אני נער בן 16 שלומד בכיתה י בכיתה שהיא מדעית ואני לומד ברמה של חמש יחידות מתמטיקה ואני יכול להעיד שאם מורה יבוא ללמד אצלנו בכיתה הוא לא צריך להיות שוטר ולא להתעסק עם משמעת. וכך גם בהקבצה של החמש יחידות מתמיטיקה, לא כל נער הוא אותו דבר יש נערים כמוני וכמו רבים מחבריי שבאים לבית הספר במטרה של באמת ללמוד ולהעשיר את הידע. אני מאוד אוהב מתמטיקה ואם באמת יבוא מורה שיודע את המקצוע והוא חכם אני בטוח שהוא יקבל את הכבוד המגיע לו. ולכן לדעתי צריך לתת לאנשי היי טק ללמד פיזיקה ומתמטיקה ברמות גבוהות בתיכון שם הם לא יצטרכו להתעסק עם משמעת יותר מדי, אני בטוח בכך.
 | 20.01.11
27.
צודק מאוד
כאבא לילד בחט"ב אני מסכים אם כל מילה. אלימות בביה"ס היא כבר לא מילה גסה וביה"ס הפך להיות אחד המקומות המסוכנים להיות בו. אין היום למורה כילים להתמודד עם בעיות אלו מישום שטובת הילד עומדת ליפני הכל שלא נדבר על היתערבות ההורים בכל נושא. בנוסף תוסיפו את השכר הזעום, הישיבות שיש להם וקיבלתם מערכת הרוסה שמדרדרת מיום ליום
דני | 20.01.11
24.
מורה שפרשה מההנדסה ישר מהטכניון
גם אני מורה שעזבה את ההנדסה (מהנדסת מכונות-טכניון) והתחלתי ללמד. העצבים לא שוים את זה הכסף לא שווה את זה, השעות של הישיבות חסרות תכלית שהמורים בה רק צועקים ולא נותנים אחד לשני לדבר (ואח"כ מתפלאים למה התלמידים לא נותנים לדבר), וגם ההורים שצריך לחנך אותם כל פעם מחדש. היחידים ששווים את זה, זה הילדים למרות הכל ולמרות כל הקושי אני אוהבת אותם ורוצה שהם יצליחו אבל להגיד שאני אשאר במערכת יותר משנתיים 3 זה אין מצב!
 | 20.01.11
23.
ההיטקיסטים- ומנסיון- יכולים להיות מורים נפלאים
רון אהרוני- פשוט אתה לא מתאים להוראה.. ההיקטיסיטים- יכולים להיות מורים נפלאים (וכמובן לא כולם,כמו שכל שאר הסטונדטים שהולכים להוראה לא כולם יהיו מורים נפלאים) אבל צריך לעבור הכשרה ולווי צמוד בשנים הראשונות- וזה גם מה שקורה בפועל. המאמר של רון אהרוני מחזק את החשיבות במסודות להכשרת מורים- ומורי מורים מקצועניים שילוו אותם.
רחל | 20.01.11
21.
בתי ספר דמוקרטיים הם התשובה- בתי לומדת בדמוקרטי סאדברי בירושלים וכיף לה ולנו
בתי לומדת בדמוקרטי סאדברי בירושלים. היא אוהבת ללכת ללימודים ומונחיית ע"י הסקרנות שלה להתקדם בהרבה כיוונים מעניינים. המבוגרים בבית הספר הם לא שוטרים- הם מסייעים לה להתקדם בדרך שלה.
עירית | 20.01.11
19.
הטובים להוראה
אני בעלת ממוצע בגרות 115 והלכתי להיות מורה. זה מקצוע עם שליחות שצריך בו מקצועיים שיעשו את העבודה הקשה. לא לשם הכבוד אלא לשם העבודה והעתיד של עם ישראל. גם אני מתמודדת עם קשיים לא פשוטים בהוראה, אבל אני יודעת שאני משתדלת לעשות את הטוב ביותר וברוך ה' יש גם הצלחות לצד האתגרים בהוראה.
 | 20.01.11
18.
שולחים את המורים לחזית בלי נשק!! צריך לחוקק חוקים שיפאשרו למורים להפעיל אלימות כלפי תלמידים!
גם חבר שלי שעזב את ההיטק הלך לעבוד בתור מורה בשדרות....את החוויה הזו הוא לא ישכח לעולם. מכל האידאולוגיה לא נשאר כלום....לשיטתו, התלמידים הם פושעים שמקומם בבתי כלא ולא בבתי ספר...מופרעים...אלימים...חסרי כבוד...חסרי רצון ללמוד!! אז למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו את העוול הזה.
איל | 20.01.11
17.
מתאימים אולי למגמה מוגברת בתיכון
מי שאינו מורה מקצועי אכן כנראה אינו מתאים ללמד בבי"ס יסודי או ל-3 יחידות לבגרות בתיכון, היכן שלפחות חלק מהתלמידים אינם מעוניינים ללמוד ויש להשליט משמעת. למגמה מוגברת בתיכון (4 או 5 יחידות לבגרות) הייטקיסטים (בעלי רקע אקדמי ריאלי) אולי מתאימים יותר, כי תלמיד שאינו מעוניין אינו מגיע למגמה כזו, ואם הוא מפריע ניתן "להורידו" מגמה.
א. | 20.01.11
15.
נראה לי שכן יש שינוי יותר פשוט שהבתי ספר יוכלו לעשות
כן יש מורים טובים, והם לא מתוגמלים, וזאת בעיה. אני חשבתי על משהו בסגנון שינוי הלימודים ככה שיהיו דומים ללימודים באוניברסיטה - קבוצה גדולה מאוד של תלמידים שלומדים את אותו החומר ועושים את אותם השיעורי בית. מרצים יהיו אלה שמאוד מוצלחים בהוראה, הם ילמדו כמה כיתות במקביל, אולי בכמה בתי ספר (וכל מי שמפריע להם עף מהכיתה). את השיעורי בית והמבחנים (שעדיף שיהיו זהים לכל הכיתות) - לבודקים (שלא צריכים לדעת הרבה מעבר לחומר הלימודים, ולא צריכים לדעת איך ללמד) ואת הבעיות משמעת, אי הבנה ושאלות להעביר למתרגלים (שאולי יהיו המורים הפחות טובים, ואולי יוכלו להתמודד עם כיתה הרבה יותר קטנה מזאת של ההרצאה). ככה נוכל לנצל יותר טוב את המורים הטובים, בלי צורך בשינוי משמעותי של כמות המורים.
. | 20.01.11
12.
מורה לשעבר - יוצא היי טק
אמנם אינני פרופסור, אבל אני כן לומד כעת בטכניון. לפני שהתחלתי את לימודי שימשתי כמורה למתימטיקה וערבית בבית ספר תיכון+חטיבה בירושלים. היו לי שנתיים מדהימות שם, ואמנם הילדים בחנו אותי פעמים רבות, התנהגו לעיתים כמו חיות, הצלחתי להעמידם על מקומם. למה אני כותב את כל זה? כי יש עוד עתיד לילדינו! כל שצריך הוא מחנך נכון שיודע להקשיב ולתת כתף כשצריך, גם אם זה אומר להקדיש מעצמו ללא תוספת משכורת. אני בהחלט רואה עצמי חוזר ללמד יום אחד (כתגובה למגיב 899) רוצו ללמד אחים! רוצו.
בני | 20.01.11
11.
האשמה היא על המורים, ההורים ובעיקר על הילדים עצמם!
הבעיה נעוצה בהורים אך בעיקר בילדים עצמם וברמה הנמוכה של המורים כיום. המורה (בלשון נקבה) היא בדר"כ בחורה צעירה בת 26 שהלכה ללמוד הוראה כי מבחינת קושי לימודי ההוראה הם הכי אטרקטיביים (לימודים קלים...) ולאחר מכן מובטחת לה משרה יציבה לפרק זמן ממושך, אותה מורה צעירה ו"נלהבת" היא צופה הדוקה של האח הגדול, מטילה אימה על רווקים אחוזי תזזית בעשרות הדייטים שהיא לוקחת בהם חלק מדי חודש ועולמה התרבותי מסתכם במדורי הרכילות של העיתון "רייטינג", עם כל הכבוד לכוונותיה הטובות והטהורות של אותה מורה היא אינה יכולה להתמודד עם אותם ילדים מופרעים וכנראה שברוב המקרים היא אינה חפצה בכך כלל וכלל... הילדים בצד השני של המתרס גדלים על תרבות הריאליטי כשכל מיני עילגים שמטרתם היחידה בחיים היא להתפרסם ולחלק חתימות סרק בשדרות רוטשילד בת"א הם גיבורי התרבות שלהם ושליחת SMS היא הפעולה הטכנולוגית המתקדמת ביותר שאותם תלמידי בי"ס מסוגלים לה. אותם משתתפי ריאליטי שהם אלילם של אותם ילדים אינם יודעים מה המשמעות האמיתית של הביטוי "האח הגדול" משום שלא קראו ספר מעולם והמילה טכנולוגיה היא מילה גסה עבורם...
האחד | 20.01.11
10.
הפרופסור המכובד לא מבין מי האשם פה?
זה לא אתה, זה התלמידים! היום מאוד לא אופנתי להאשים את ה"ילדים" (בני 16-17 זה לא ממש "ילדים"). גם אם היו מכניסים אותך ללמד בכלוב שימפנזות כנראה שהתוצאה היתה דומה. כשילדים גדלים ללא גבולות, בלי דרך ארץ, עם קודי התנהגות שלקוחים מהאיפון והיוטיוב אז פלא שלפרופ' למתמטיקה אין מה לחפש שם? בכלל, הרמה הלימודית היום לא מצריכה מורה פרופ' וגם לא איש הי-טק. מספיק בוגר תואר ראשון בתחום הרלוונטי עם ציון טוב ומוטיבציה. ההבדל בינינו לבין מצליחני החינוך כמו סינגפור, פינלנד ועוד מדינות זה בעיקר המשמעת של התלמידים. ביפן תלמיד לא יעז לפנות למורה שלו בשמו הפרטי, לקלל אותו, לאיים עליו, להכשל במבחן ולהזמין את ההורים שיבואו לגונן עליו, להעתיק, וכו'. פה בארץ זה מקובל מאוד וההורים מגבים את זה.
סטארטאפיסט | 20.01.11
5.
צריך בית ספר אחד בכל עיר שבו אם תלמיד מפריע הוא עף ולא חוזר, רק מי שרוצה ללמוד יבא
האנרגיה המושקעת במשמעת היא תולדה של הכנסת כל הילדים לאותה מסגרת, זו גם הסיבה להישגים הנמוכים. יש לשחרר לחץ בהפסקות ויש לשבת על התחת וללמוד בשעורים. הבת שלי מצטיינת שכבה ומקבלת שיעורים פרטיים כל הזמן, מפני שבבית הספר לא לומדים כלום. גם הפחיתו את החומר לרמה מגוחחת וגם את זה לא לומדים. אין יותר ספרי לימוד יש דפים מצולמים חסרי הקשר שהמורה חילקה. כל עוד המטרה תהיה שקר השהייה בבית הספר במקום הקניית ידע, זה יכשל. להפריע זה לא בעיה של משמעת זה עניין של כבוד לזולת שרוצה ללמוד.
אריק | 20.01.11
4.
עוד לא קלטתם שלא את הילדים צריכים לחנך? אלא את ההורים?
לא משנה מי יהיה בכיתה, עדיין הילדים יחזרו הביתה ויגלו שאין אמא ואין אבא כי הם עובדים. והם עושים מה שבראש שלהם, חוזרים הביתה מדליקים טלויזיה וכל מה שהם רואים ולומדים ומתחנכים עליו זה מכות, פשיעה, סקס וסמים בטלויזיה. כשאתה גודל כמו חיה לבד, אתה הופך לאחת. וזה מה שמקבלים. דור טיפש שמתנהג כמו חיות.
 | 20.01.11
3.
הוראה זה אומנות
אני זוכר את המורה הנהדרת סוניה שניידר שלימדה אותי בבית ספר יסודי בהראל, איזה מופת ואיזה נחישות. היא הייתה מהדור הישן, זן מורים שנכנס להוראה כאשר זה היה מקצוע מכובד והלכו אליו הטובים ביותר. היא נפתרה לפי יותר מ-10 שנים אבל היא שלה את עשתה והשקעתה הטובה ניכרת בי עד היום. כיום אני סטודנט וחונך פר"ח, חנכתי ילדים מכל מני רקעים: עולים, צברים, כיתות נמוכות וגבוהות. הילד הכי משקיען שהיה לי היה ילד ממשפחה אתיופית וראיתי כמה זה חשוב למשפחתו להצליח. מצד שני ראיתי ילדים ממשפחות טובות הרבה יותר, בלי יותר מדי בראש. כיום אני חונך בבית ספר יסודי וצרחות של המורות מעבירות לי צמרמורות, אני זוכר את המורים ביסודי שלי, די היה בהערה כדי להשקיט את כל הכיתה. בסופו של דבר גם באוצר יבינו שריצה אחר אופטימיזציה כלכלית של מערכת החינוך, הם הגיעו למצב של כשל שוק, וגם אחרון הכלכלנים יזדעזע כאשר יראה את רמת ילדיו בבית ספר. אנו פשוט לא קולטים שיש התמוטטות רבתית. יש לנו מחסור חמור ברופאים, כי כבר כמה שנים טובות המקצוע איבד את היוקרה כי אין תגמול הולם והתעללות במתמחים. על אחיות אין מה לדבר, הפכו אותן לשק חבטות של בתי החולים ומי ירצה בכלל לעבוד בזה? אני עוד זוכר את הסיפור על דודה שלי שניסתה למצוא עבודה כאחות בשנות התשעים אבל לכל היותר היא היתה עובדת זמנית. הנה תקציר איך להרוס מערכת/מקצוע לפי משרד האוצר שלב 1: הורד משכורות והרם חסמי כניסה למקצוע (ראה דוגמה רופאים). שלב 2: התנגד לכל תוכנית שינוי מטעם הנפגעים (דוג': מורים). שלב 3: הזמן חברת יעוץ זרה (דוג': מקינזי) שידגימו שחור על לבן שהכל טוב ויפה. שלב 4: כאשר יתעוררו שביתות, התנגד להם ביתר שאת. שלב 5: כאשר יתקבלו תוצאות מבחני השוואה בינלאומיים, הטל בהם ספק, דוג': מתודולוגיה לא טובה, הטייה תרבותית וכו' (דוג': מבחני פיזה). שלב 6: הכן תוכנית תעמולה (דוג': חינוך זה שליחות, כלומר משכורות זה פסה, כמו כן לא חסר כתבות בעיתונות הכלכלית המדברות על הרצון של עובד להגיע למיצוי עצמי). שלב 7: כאשר תתרחש קריסה במערכת, דרוש ועדת בדיקה (דוג': בתי חולים). שלב 8: תתפוטר ממשרד האוצר ותעבור לעבוד אצל הטייקונים.
מישקפופר | 20.01.11
2.
מורה לא צריך להיות שוטר
מורה זה מקצוע. כמו נגר, כמו חשמלאי, כמו מהנדס מכונות, כמו עיתונאי וכן הלאה... אבל, זה מקצוע מיוחד כי הוא דורש כישורים אחרים: המורה צריך להיות כמעט מומחה בתחום התוכן שלו, כמעט מומחה בפסיכולוגית ילדים, כמעט מומחה בחינוך, כמעט מומחה בלוגיסטיקה וארגון, כמעט מומחה בטכנולוגיה וכן הלאה. ה"כמעט" זה בגלל שלמורה טוב צריכה להיות תכונה נוספת והיא הרצון ללמוד ולהתפתח כל הזמן. אין לו אפשרות להפוך למומחה בתחום מסויים, בגלל שעליו לשאוף להיות מומחה במספר רב של תחומים, לכן עליו להמשיך וללמוד כל חייו. רוב ההייטקיסטים לא יוכלו להיות מורים טובים כי אין להם את התכונות ואת מבנה האישיות הנדרש ממורה טוב.
אילן | 20.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת