אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אי ירוק בים

65 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

65.
כל עוד לא מיישבים את הנגב אין כל היגיון בדברים של בורט.
הטיעון שלו על כך שכבר ניסו ליישב את הנגב ולא הצליחו ועל כך שאנשים מעוניינים לגור בצמוד למקורות תעסוקה - הוא פשוט לא יאמן, זהו כשל לוגי ממדרגה ראשונה. מאחר וניסו ולא הצליחו חייבים להפסיק? הרי יתכן ששגו במהלך כל השנים וסביר כי בעבר גם לא היו את המשאבים המספקים כדי ליישב את הנגב בצורה נכונה. הרי נכון לעכשיו, אין מקורות פרנסה טובים בדרום, אין פיתוח סביבתי מספק, אין מקומות בילוי (כאשר חלק מהדברים הם תוצאה של דברים אחרים בסכמה מעגלית). אם את לאס וגאס הפכו לנווה מדבר, ניתן להפוך גם את באר שבע ודימונה למרכזי בילוי - הכל מתחיל ונגמר ברמת ההשקעה וגודל החזון של המתכננים. וגם אם לא שואפים לתוכניות גרנדיוזיות כמו בלאס וגאס, מדוע לא הצליחו לבנות עיר אחת בדרום שתהא כמו מודיעין?? ראו לאיזו הצלחה הפכה מודיעין (לפחות מבחינה אטרקטיביות לאוכלוסיות חזקות). כאשר ההשקעה הממשלתית תכוון לכך זה יצליח בדיוק כפי שזה הצליח במודיעין. את מודיעין בנו בתכנון סופר מדוקדק עד לפרטים האחרונים, עם אזור תעשייה נפרד ומשגשג בעל עשרות בניינים היכולים להכיל משרדים, חברות הייטק ומפעלים, עם חיבור לכביש 6, לכביש ראשון לציון, למסילת הרכבת ועוד... הקימו בנגב שרשרת ערים כאלה שהקצה שלהן יגע במרכז והשממה תפרח.
משה  | 16.05.16
63.
איים מלאכותים
במוקדם או מואר נצטרך לבנות איים מלאכותים או פשוט להתחיל לכבוש בהדרגה את הים. במקום להשקיע בשטחי יהודה ושומרון שעליהם נצטרך בסופו של דבר לותר, עדיף לחשוב קדימה ולהתחיל עוד היום בהרחבת המותניים הצרות של של מרכז הארץ לכיוון הים,. את חומר המילוי לאיים או להרחבת היבשה אפשר לקחת למשל מהעפר הנכרה ממנהרת קוו הרכבת לירושלים וגם מאפר הפחם של תחנת הכוח בחדרה. מה עם הרכז של מכוני התפלת מי הים האם ניתן לעשות בו שימוש
מאיר כהן סית | 05.11.11
62.
תתכנו נכון!
תהרסו את בתי המלון בחוף תל אביב תחליטו לבנות בניה מדורגת כך שבחופים עד גובה מסויים נגיד 7 קומות והאלה עד לכבישי איילון שם יהיה מותר בנייה לגובה בלתי מוגבלת ואת בתי המלון יבנו נמוכים ורחבים לאורך החוף כך תל אביב תיראה יותר טוב והיא תהפוך לעיר חוף מסחר והכול ממש מנהטן קטנה!! תבנו רכבת תחתית ואל תהרסו את החופים!!
יונתן  | 30.09.11
59.
לכל אנשי הרכבת
לידיעתכם- נסיעה ברכבת המהירה שאתם מפנטזים עליה ביפן עולה כ-80$ הכיוון. אני רוצה לראות את אנשי הנגב הנכבדים משלמים 160$ ביום בשביל להגיע לעבודה בת"א. צאו מהסרט, הנגב יישאר אותו הנגב והמחירים במרכז ימשיכו להרקיע שחקים, עדיף לבנות יותר לגובה במישור החוף.
 | 02.02.11
53.
הקבלנים לא מרוויחים בגדול מבניית רכבת לב"ש, או בב"ש. הם מרוויחים בגדול מבנייה בתלאביב...
אזה למה להתאמץ לחיבור ת"א נגב ולהרוויח קצת אם יכלו להרוויח הרבה מהגדלת ת"א? הקבלנים/ממשלה לא חושבים על טובת העם או הדור הצעיר. הם חושבים על טובת הכיס שלהם. ואם מישהו חשב שאוטוטו בת"א נגמר המקום ויהיו חייבים להתחיל לפתח את הפריפריה/צפון/דרום/מזרח - אז הנה הקבלנים מראים שיש להם מספיק יצירתיות כדי להמשיך למתוח את הבועה בעוד כמה שנים, אם אין לאן להרחיב את תלאביב על היבשה, נרחיב אותה על הים. בושה של מדינה
 | 01.02.11
50.
עם כל הכבוד לגאוניותו של האיש, זה אחד הרעיונות הכי מטומטמים ששמעתי
את כל המשאבים לתכנון ולבניה של הפנטזיות האישיות האלו, היה צריך להפנות לתכנון ובניה של תחבורה ציבורית מתקדמת (רכבות מהירות, תחתית ברחבי "מדינת גוש דן", מחלפים יעילים יותר) במאית מהעלות של בניית איים מלאכותיים ושאר אמצעים שביפן הם הכרח - כי להם אין אזורים עצומים בצפון ובדרום שנותרו לא מיושבים). אם הבעיה היא שהפריפריה אינה אטרקטיבית, אולי עדיף לברר מדוע היא לא אטרקטיבית: אולי מדובר בחוסר משווע של תחבורה מהירה וזולה לאזור המרכז וממנו, אולי מדובר בהשקעות לא מספקות ביצירת בתי עסק? איים מלאכותיים הם רעיון טוב, אבל לגמרי לא נחוץ במדינת ישראל של היום. יש עדיין את הנגב, שממתין לממשלה ואנשי מקצוע שיתעוררו מתרדמה של שנים.
בני | 01.02.11
46.
אולי הוא דיבר על העיר הזאת בסימס
שם בטוח כל התכנונים שלו אפשריים. אם היה לו סימס הוא בטח גם היה סוגר אותם בריבוע עד שהם מתים. אבל לפני שהם היו מתים הוא היה חוזה שהם הולכים למות. פשוט גאון הבן אדם הזה, איך לא נתנו לו לבנות מגדל בתל אביב עוד? הרי הוא זה שחשב על הרעיון המטורף הזה. תראו אותו יושב בבית וצובע עם טושים, ממש כמו ילד בן 5.
איתי מטוס המפורסם | 01.02.11
45.
דוד בן גוריון דגל ביישוב הנגב, כתנאי הכרחי להמשך היישוב היהודי בארץ.
הסוד בגישור הפערים בין הדרום למרכז, היא מערכת תחבורה יעילה ומהירה. היום אדם שגר בחולון צריך לשרוף חצי שעה+ נסיעה בשביל להגיע למקום העבודה בהרצליה, תעמיד מחר רכבת מהירה מהנגב למרכז וזמן הנסיעה אף יתקצר. כאשר פערי הזמן והמרחק יצטמצמו, המרכז יתחיל להתפשט לעבר הנגב ועם חזון ועבודה מאומצת המטרופולין בדרום יפרח. עוד אספקט שההוגים של רעיון האיים לא לקחו בחשבון הוא את המצב הביטחוני כיום, אני מתאר לעצמי שאבטחת איים מיושבים יקרה יותר מאבטחת יישובים יבשתיים.
יניב | 31.01.11
44.
ממש גאון הדור
אני לא בא לזלזל, אבל לחזות שניאלץ לבנות לגובה בתל אביב זה לא ממש חוכמה, זה די ברור - וזה היה קיים כבר בהרבה ערים, במיוחד ניו יורק, באותה התקופה. אולי זה פתרון חמוד, אבל בסופו של דבר גם זה ייגמר. הוא גם הרפתקני ולא ממש בטוח. הנגב הוא מקום נהדר וחבל שהפרופסור מזלזל באפשרות זו. פיתוח תשתיות תחבורה ציבורית זולה ומהירה, בנוסף על עידוד פיתוח מקומות עבודה רציניים והייטק בנגב, ואף הקמה בפועל על ידי הממשלה - יפריחו את הנגב ועם שראל ינהר בהמוניו. זה נכון שזה לא טבעי שמדינה תבנה הייטק בעצמה, אבל לא תמיד השוק צודק, ופעמים רבות הוא פשוט חותר להשמדה עצמית כמו במקרה הזה.
סבון | 31.01.11
42.
העתיד אפילו יותר מטורף
העתיד הולך להיות יותר מטורף - הדלק יגמר ואירופה תצטרך אנרגיה: הפתרון טמון בסכר על מיצרי גיברלטר - מיפלס הים התיכון ירד בעשרות מטרים ומים יוזרמו לים התיכון דרך גיברלטר ודרך הבוספורוס ודרך תעלת סואץ והפרש הגבהים יספק אנרגיה. אוכלוסיית אירופה תצטמצם לאוכלוסיה חקלאית שתתגורר סביב סכרים על הנהרות שיספקו חשמל ומים להשקיה - וחברה תעשייתית תתקיים רק איפה שתהיה אנרגיה זמינה בשלוש ערי ענק שימנו 100 מיליון כל אחת בסמוך לתחנות הכח בוספורוס גיברלטר ותעלת סואץ - הנוצרים יתרכזו בדרום ספרד ובצד האירופי של הבוספורוס.המוסלמים בצפון מרוקו צפון מצרים וסיני ומערב תורכיה באשר לתל אביב - הירידה הצפויה במפלס הים תפנה כמה עשרות ק"מ מערבית. ישראל תקבל חשמל מהסכר שעל תעלת סואץ למרות שזה קצת רחוק.
אביזו  | 31.01.11
40.
פיתוח יהודה ושמרון (10 דקות מפ"ת, 20 דקות מת"א) הרבה יותר עדיף!
+ פיתוח והשקעה בגליל ובנגב + פיתוח תשתיות ראויות ונוחות לתחבורה ציבורית + עידוד ממשלתי כלכלי לחברות שיעברו ליו"ש/ נגב/ גליל + מתן תמריצים כלכליים משמעותיים לזוגות צעירים שקונים דירה במקומות אלו +הסרת כל החסמים הבירוקטיים על בנייה באזורים אלו(ובעיקר על הבנייה ביהודה ושומרון) כל זה יצא הרבה יותר זול מבנייה בסגנון העולה מן הכתבה של הגאון הנ"ל(אפילו אם נתעלם מכל הסיכונים של בנייה בים..). גאון גאון, אבל יש רעיונות ישומיים הרבה יותר פשוטים וחכמים!
יפית | 31.01.11
35.
הוא חתום על נתיבי איילון??
אנחנו מקללים מדי יום ביומו את נתיביי איילון-יופי של פרוייקט. לגבי המגורים לאורך החוף בלבד...מתברר שהוא מבטל את ב"ש ורבע מיליון אזרחיי ישראל שגרים שם.ערד היא כלום,דימונה ואילת כלום? את כל הכסף שנדרש להשקיע באיים עדיף להשקיע בחיזוק הדרום ותשתיות שמקשרות אותו עם המרכז. פיזור האוכלוסיה חכם גם מבחינה אסטרטגית. בן גוריון מתהפך בקברו,שנמצא אף הוא הרחק מקו החוף.
דניאל | 31.01.11
34.
ממש גאון
נהדר! איך לא חשבו על זה קודם! בןאן באמת נמלא את היבשות במיליוני בני אדם, ניתרבה כמו שרצים, נמצוץ אותן עד המינרל האחרון, נשאיר אדמה חרבה ואז נהפוך את הים, הטבע האחרון שעוד נשאר לנו, פחות או יותר, לעוד יבשה! כמה גאוני, כמה חזוני, כמה תעוזני, כמה בחילה עולה לי בגרון.. הפיתרון היחיד הוא להפסיק להשריץ כמו מטורפים, לדלל את האוכלוסייה ולתת לכדור הגוסס הזה לנשום קצת.
עופר | 31.01.11
32.
אסון אקולוגי
זה ממש מתכון לאסון שאתה מיבש חלק מהים המים צרכים ללכת למקום אחר והמקום הזה יהיה החוף דבר שיגררור להרס נוסף של הצוקים וסכנת הצפה לערים של החוף. הפתרון הנכון זה מתן תמרצים כלכלים לעודד נדידה של תעסוקה לנגב ולגליל ברגע העבודה תנדוד מחוץ למדינת ת"א כך יהיה פיזור טוב יותר של האכלוסיה במדינה וכי במצב הקיים קיום פצצה גרענית אחת באיזור ת"א והמדינה נמחקת מבחינת יכולת תעסוקה כי 80% מהמשק יושב באיזור ת"א.
תותחן | 31.01.11
30.
בשלש מילים "מדינת תל אביב"
לא שאני נגד איים מלאכותיים, אבל אני לחלוטין נגד הפקרת הנגב והגליל שכולם יודעים לידי מי הם נופלים. חשיבה מערכתית זה גם לדאוג שלא תשאר עם מדינה בגודל של עיר כשכולך מוקף באויבים. עד היום לא נעשו באמת נסיונות רציניים לישב את הנגב. אגב, הבועה של הנדל"ן מבריחה בלית ברירה אנשים לפריפריה וכך יש יותר תושבים שם וגם ממילא יותר מקומות תעסוקה. כך התפתחו בעבר חולון ואח"כ ראשון לציון ובשנים האחרונות אשדוד ואשקלון.
 | 31.01.11
28.
יותר זול ויותר נוח להתרחב לצפון ולדרום פשוט צריך ליצור שם מקומות עבודה
ברגע שיהיו מקומות עבודה בפריפריה אז יותר אנשים יעברו לגור שם וכשזה יקרה יבצרו באופן טבעי עוד מקומות תעסוקה מקומות בילוי ואז עוד אנשים יעברו לגור שם כך שבמקום לתכנן עוד כבישים ורכבות ולבזבז מיליארדים עליהם תנו תמריצים רצניים לחברות גדולות שמעסיקות למשל 50 עובדים ומעלה כדי שעתיקו את משרדיהם לדרום ולצפון זאת הדרך אנשים גרים איפה שיש עבודה ! ולא איפה שיפה כי בצפון הנופים הרבה יותר יפים אז למה אנשים לא גרים שם כי אין עבודה וכשאין עבודה המצב הכלכלי של האנשים נמוך יותר וזה גם יוצר פערי תרבות
אריאל | 31.01.11
26.
הפתרון די פשוט כנסו והחכימו
יש להקים כמה ערים בערבה ולפתח את הנגב הגליל הבקעה יו"ש ורמת הגולן יש להרחיב את כל כבישי הארץ ל4 נתיבים יש לסלול מסילת רכבת עד אילת עד קרית שמונה בצפון יש להעביר את מחנה השלישות לנגב את מחנה הקריה לצמצם ולהעתיק לנגב את כלא רמלה להעביר לנגב וגליל בין מתקני שב"ס את מתחם קוקה קולה בבני ברק להעביר לנגב את חוות הגז בגלילות לגליל את מיכל האמוניה לגליל את מפעלי הכימיקלים בחיפה לגליל את הספארי לנגב את הצפארי והלונה פארק לנגב להעביר מפעלים לנגב וגליל ובית שאן יש לבנות בכל עיירות הפיתוח שכונות חדשות את שדב דב לסגור ולהעתיק את הטיסות ללוד יש לבנות שדה תעופה שני בנבטים את נמל תעופה חיפה לסגור ולהעתיק לראש פינה-וקרית שמונה יש שם מנחתים שישודרגו את שדה תעופה הרצליה לסגור ולהעתיקו לראש פינה וקרית שמונה לאחר הקמת נמל התעופה בנגב יאסר טיסות לילה מלוד משעה 12 יופסקו הטיסות מי שירצה לטוס בלילה ינסע ברכבת מהירה מת"א לנמל שבנגב או בכביש מהיר לנמל שבנגב יש להקים חדרי מיון קידמיים בכל עיירות הנגב והגליל להקים בית חולים בקריות להקים בית חולים נוסף בדימונה להקים מכללות גבוהות בכל עיירות הנגב והגליל לאחר עשיית כל זה יתפנה שטח רב במרכז הנגב והגליל יהיה מרכז פורח ומשגשג
שימי | 31.01.11
20.
היי 1, רוצה לשמוע עוד בדיחה? מטוסים !!! רגע יש לי עוד - לוויינים !!
מה נסגר איתך, לא חסר מקומות שייבשו בהם את האדמה ועשו מהם איים מלאכותים. רוצה דוגמה "מעודכנת" ?? מכיר את העיר התחתית של חיפה? יודע שפעם היה שם ים והבריטים ייבשו אותו כדי שיהיה להם נוח יותר לבנות את הנמל ??? זה אמנם חלק מהיבשה, אבל זה אותו עקרון של אי מלאכותי, אז תתעורר קצת ותפסיק לתת ביקורת על כל דבר ותבדוק את עצמך לפני. ומעל לכל - תן כבוד לפרופסור בורט.
אלון | 31.01.11
19.
פיתרון יותר טוב- לספח חלקים מיהודה ושומרון ולבנות שם
זה רק עשרים דקות נסיעה מתל אביב. זה כבר לא עניין של פוליטיקה, אנחנו צריכים מאוד את האדמות האלה. תראו מה קורה למחירי הדירות בגלל הצפיפות הקשה באזור המרכז. מה יקרה עוד עשרים שנה? הפיתרון מתחת לעיניים ואנחנו לוקים בעיוורון
אוהד | 31.01.11
17.
מיכה בורט הוא איש מקסים עם זיק של גאונות :-)
כסטודנט שלמד אצלו אדריכלות, אני חייב להגיד שמדובר באיש אשכולות אמיתי ואדם מאוד סימפטי. מה שכן, הגישה האורבנית שלו היא אנכרוניסטית משהו ושייכת לשנות ה-60/70 בהן דובר רבות על מגה-סטרוקטורות עירוניות ומרחביות שיפתרו את כל בעיות העולם המודרני. גם הסקיצות שרואים בכתבה שייכות לאותו עידן של בטון חשוף ופנטזיות מגלומניות. ולמרות כל זאת, ייתכן מאוד שכבר בעתיד הנראה לעין רעיון האיים המלאכותיים יהפוך למציאות אפשרית לחלוטין משתי סיבות: א. אסדות הגז ההולכות ומתרבות הן הסנונית הראשונה להקמת תשתית ימית מול חופי ישראל. ייתכן שפיתוח המאגרים ייתן דחיפה לפיתוחים אזרחיים עתידיים, גם אם הם לא יראו בדיוק כמו ההדמיות של בורט. ב. לא כולם יאהבו לשמוע את זה, אבל מדינת ישראל הולכת והופכת למדינת תל-אביב. בנוסף לריכוז ההולך וגובר של המשאבים באזור גוש דן, המדינה הולכת ומאבדת את השליטה המדינית על הגליל והנגב. לצערי, אנחנו עומדים להיזרק לים ואם זה אכן יקרה, כדאי מאוד שיהיו שם איים! בכל מקרה, יישר כוח ובריאות לפרופ' בורט!
סטודנט לשעבר של מיכה בורט | 31.01.11
10.
תבנה רכבת מהירה שנוסעת מקרית שמונה לאילת בשעה
ותראה איך אני עובר לגור בנגב, ועובד בת-אביב. תאמין לי שרכבת זה פתרון זול יותר ופחות מסוכן מאי. רוב הסיכוי שהאי יתחיל לשקוע בים לאחר כמה שנים, ומה לגבי צונמי וכו.. אני חינם לא יגור עם המשפחה בים. אתה יודע איז פחד זה יהיה בחורף שגלים של 10 מטר מתנפצים 50 מטר מהחלון שלך. אני בטיילת של בד-גלים מפחד להסתובב בחורף.
חומי | 31.01.11
9.
ל-7: אם יהודה ושומרון לא יהיו חלק מישראל, לא תהיה ישראל...
...זה עד כדי פשוט. הנח הצידה לרגע את כל מה שטחנו לך בשכל כל השנים ותנסה לחשוב בהיגיון - האם יש דרך כלשהי להגן על מדינה מוקפת אוייבים שרוחבה 15 קילומטר? כמובן שלא, הרי בדיוק בגלל זה פרצה מלחמת ששת הימים - ישראל היתה פגיעה מדי. ישראל ברת הגנה משתרעת מן הים ועד למכשול הטבעי שנקרא עמק הירדן. איך גורמים לזה לקרות מבלי להיות מוצפים דמוגרפית במליוני פלשתינים - זה כבר תחשוב לבד.
אורן | 31.01.11
8.
ראשית, מה התכנון למקרים של עליית גובה מי הים? רעידות אדמה וצונאמי?...שנית,אמצעי
תחבורה?...אולי לא חייבים להקים גישרי ענק, אלא רשת של מעבורות מודרניות?.... ושלישית, כדי לשמור על נוף ארצנו, מן הראוי ליבא חול לבניה מירדן או מצרים!....או לפתח חומרים מלאכותים!. ורביעית, ברור שבעתיד או שנעבור לגור על המאדים, או שנגור באוניות חלל ענקיות (=בגודל של עיר).
הכי טוב בחלל!...אין שכנים מול העין! | 31.01.11
4.
ליישב את הנגב? מה פתאום, עדיף להגדיל את ת"א.
נבנה רכבות מהירות בפסיק מהמחירים האלו כדי שאנשים יוכלו לגור גם בפריפריה? מה פתאום, נבנה איים. יפן היא מדינה של איים עם מאה מליון תושבים. ישראל לא והנגב ריק. אם לא נמלא אותו, הבדואים יעשו זאת ואז כולנו נוכל לחיות ב"מדינת ת"א"
תל אביבי מנותק | 31.01.11
2.
לא פשוט יותר להקים רכבת מודרנית, כמו ה TGV? מעל 300 קמ"ש, דהיינו באר-שבע -תל-אביב ב 20 דקות!!!
ישראל מפגרת בנושא הרכבות המהירות, כ 40 שנה מאירופה וכ 50 שנה מיפן, קוריאה וסין... האם לא הגיעה העת לרכבת אמיתית, מודרנית ומהירה? רכבות כאלו מצמצמות את המרחק לנגב לשום דבר- פתרון שיכול לסדר את הכל! יכול אדם לבנות את בית חלומותיו, בזול וברווחה בנגב, ולהגיע לעבודה בגוש דן בפחות מחצי שעה. למה להכנס לים....?
עמנואל | 31.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת