אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אז כמה נשלם בשבוע הבא על שווי השימוש ברכב

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
מדוע הירידה בנטו כה קטנה?
הרי כמו שאמרו, לא ייתכן כי ישנה ירידה זעומה בנטו אם שווי השימוש עלה במאות שקלים. החישוב הוא כזה: בשנת 2010 לדוגמא, זה שהרוויח 15,000 שקל, המס השולי שלו הוא 30% (עד למדרגה של 17,600) ולכן הירידה מהנטו שלו הייתה 101,000*2.04%*30%= 618 שקל. לעומת זאת, ב- 2011 מדרגת המס השולי של 23% עלתה עד לגובה של 14,070 ש"ח מ 12,250 ש"ח בחודש. וכאן בעצם יש את הקיזוז. אמנם התשלום נטו בגין הרכב עלה: 101,000*2.48%*30%= 751 שקל (הפרש של 133 שקל) אך העובד גם מרוויח מעליית מדרגות המס סכום של (14,070-12,250)*(30%-23%)=127 שקל. כך שבחישוב סופי, ההשפעה על הנטו הינה שולית ביותר. יש לשים לב שבחישוב המובא, אין התייחסות לסכום ברוטו שהעובד מוותר במשכורתו (בד"כ הסכום הינו כ- 3,000 שקל בברוטו). ולסיכום העניין, כל עובד צריך לבצע לעצמו את החישוב אם כדאי לו להשתמש ברכב מליסינג ולשלם את הסכומים האמורים מהנטו וכן מהברוטו או שהוא אינו נוסע הרבה וההוצאות בפועל הינן קטנות משמעותית מהשווי ומהעלות אותה הוא משלם.
איתי | 01.02.11
49.
==עכשיו מחזירי הליסינג יראו כמה מס יש על רכבים בארץ==
מס ליסינג מצד אחד , מסים על רכב ודלק מצד שני. אין לאן לברוח. -במקום להוריד מס מטורף על רכב חדש ,היו מורידים את מחירי המכוניות ועוזרים לכולם. -בנוסף היה כדאי לחשב כמה המעסיק מרוויח מהפראיר ש"מקבל" רכב (משלם עליו אלפי שקלים).למי שלא יודע בעוד העובד משלם מיסים כגון שווי שימוש ,החברה שעל שמה רשום הרכב מקבלת הטבת מס. -עוד טעות קלאסית של כל ה"מחשבונים" -לא נלקח בחשבון ההפסד האמיתי מההפרשות לפנסיה למי שלא יודע על פנסיה גם מוטל מס ואובדן ערך בשל עמלות .( מס רווחי הון,עמלות,מס שולי,ביטוח בריאות..)
אורן | 30.01.11
45.
לי כאיש קבע יש נגיעה לכתבה ?
אני בן 30 רס"ן נשוי לאישה שאף היא רס"ן בקבע, והורים לתינוקת. שנינו מקבלים רכב יונדאי אקסנט ושכרנו הוא 21 ברוטו כל אחד. אישתי קב"נית ואני פקיד בתפקיד ניהולי. במבט לאחור, אני יוכל רק להודות להוריי גימלאיי החב' למטבעות ומדליות במשהב"ט שאמרו לי להיות בקבע כמו ניצב מלח. גם אישתו של גלנט היתה בקבע. ראו את אי דאגתם הכלכלית ותסתכלט עלינו. אנשי הקבע השפויים שאומנם לא חושבים על טירה צלבנית אבל בהחלט מודעים לקרן הפע שמציע הצבא למשרתי הקבע
יואל | 29.01.11
44.
לוקשים של האוצר
יועיל כותב המאמר להסביר איך תוספת של 600 ש"ח בחישוב של שווי המס מביא ל"ירידה זעומה של 50 שקל" בנטו. הרי במקרה שניתן כאן של משכורת מעל 20000 , יש מס שולי של 33% ועוד 12% ביטוח לאומי ומס בריאות, אז לפחות 270 שקל יורד, ושלא יקזזו עם עידכוני מס. לוקשים שהאוצר מאכיל את הכתבים שפשוט מעתיקים את מה שמפיץ האוצר. חוץ מזה הרבה מעסיקים למדו לעשות קופה על חשבון עובדיהם ומגבילים את הדלק, כך שמזדה ממוצעת עם 1500 ש"ח לדלק לחודש (וזה לא הרבה במחירי דלק היום) מביאה לירידה בברוטו של 4500 . לכן עם הפסדי הפרשות לפנסיה יש כאן עלות של מעל 4000 נטו! רק שהישראלים הם הפראיירים הכי גדולים בעולם. כאן אין הפגנות כמו בצרפת או טוניסיה. אז למה שלא ימשיכו לקחת יותר מיסים.
אריה | 29.01.11
43.
עובדה מעניינת
רכב משפחתי כמו מזדה 3 עולה 118,000 ש"ח, אבל המחיר המופקע נובע ממס קניה של 100% שהמדינה גובה ובפעולה זו מעלה לנו את השווי שימוש שאותו היא עצמה חוקקה. בכל מדינה מערבית מחירי המכוניות כמחצית מהמחיר בארץ. מה שיוצא זה שהמדינה אומרת לך, חביבי, קנית רכב יקר, תשלם יותר שוויי שימוש אבל בתכלס קנית רכב ששווה ריאלית מחצית מערכו. מילא, המדינה הייתה אומרת שצריך לפתח תשתיות אבל את מה שקורה בפועל כולנו רואים, תחבורה ציבורית מינימלית ובעלויות גבוהות. לא תשתית ולא נעליים.
מהנדס פשוט | 29.01.11
42.
מדינה מעוותת ומטומטמת. רוקנו והפכו לחלוטין הגיון הרכב צמוד.
רכב צמוד מהעבודה אמור במקור להיות צורך מטעמי עבודה. איש מכירות, טכנאי שרות, רופא בית וכ"ו .הרכב ככלי עבודה, כמחרטה לפועל ומחשב לפקיד. בארץ מסיבות של עושק העובד מחלק מהתשלומים הסוציאלים, הונהגה קומבינה שנתנה לו מכונית (החלק הזה איפשר הורדת התשלומים ברוטו) שלא קשור בכלל לצורך שלו בה. עכשיו, כאשר שכחו למה יש מכונית צמודה, מורידים לו בעטיה במשכורת. הכל "טוב ויפה" כמענה לעוות שהעובדים (שלהם המכונית רק לעניניהם הפרטיים) נהנים ממכונית ממומנת ע"י המעביד. אבל הדבר פוגעני ביותר בעובדים הנזקקים למכונית לעבודתם, ואחרת אולי לא היו מחזיקים בכלל במכונית פרטית. מחר עוד יקחו לפועל מס על כלי העבודה שלו (לוקח את ארגז הכלים שלו גם הביתה, ובטח עושה שם מה זה עבודות.....)
יהודה | 29.01.11
40.
העובדים מכירים מזמן את השווי המעודכן
עובדי היי טק הם אנשים מאד מחושבים, ומכירים היטב את הנתונים. הרבה החליטו לוותר על רכב הליסינג, אחרים עדיין מחזיקים רכב ליסינג ישן יותר ששווי השימוש שלו לא משתנה, ויבטלו את הליסינג בפעם הבאה שיצטרכו לחדש אותו. רק מי שבאמת נוסע הרבה ימשיך להחזיק את רכב הליסינג וזה עדיין ישתלם לו. אז העובדים לא יצאו להבעיר צמיגים כי אין להם בשביל מה - הם פשוט ויתרו על הליסינג וזהו.
גל | 29.01.11
36.
טוניסיה, מצרים, ירדן, ישראל - ממשלת ישראל מובילה את העם למרי אזרחי - בקרוב אצלנו
תמשיכו עם החנק של האזרח הקטן - עוד לחיצה על ההדק מצדכם - ותשכחו מהאזרח השקט - הממשלה - צועקת לאזרחים - צאו ותהפכו את המדינה - כי ממשלת ישראל תמשיך ל"אנוס" את האזרח עד שתגידו דיייייייי. ממשלת ישראל - ברוכים הבאים - לחיים האמתיים
אני | 29.01.11
31.
למגיב 22 חבל שאם אתה לא מבעין אתה מגיב מצרות עין ולא לעניין בגלל זה במדינה שלנו אי אפשר להאבק
במקום להקשיב וללמוד אתה מתייחס למגזרים שאיןו להם צורך ברכב צמוד ולהם מוכרות הוצאות הנסיעה בצורה כזו או אחרת. ואם אתה רוצה הסבר שמתאי םלך אז בבקשה למשל אם אתה מורה או פקידה של 144 וצגיע באוטובוס כל יום לעבודה , במקום "להכיר לך" ז"א לשלם לך את הוצאות הנסיעה ע"פ חוק.....יחייבו אותך על כל שקל שאתה מוציא על אוטובוסים בעוד חצי שקל ז"א גם תשלם את ההוצאות מכסך מהנטו וגם יוסיפו לך עוד מס על זה כי אתה משתמש באוטובוס ואולי גם נהנה מזה. לא רק שהנסיעה תעלה לך נאמר 10 ש"ח ביום בתשלוש השכר לא יוסיפו לך נסיעות אלא ייחבייו אותך בעוד כחמישה ש"ח ביום ....נעים? ממש לא. מה תעשה תבוא ברגל לעבודה? (אל תדאג גם זה יבוא וגם על זה עוד יחייבו במס) אם תמשיך להיות צר עין ולא מבין תפסיד מזה שמי שיכול להאבק גם עבורך יישתוק ויסתפק במה שהו אמרוויח שזה בדרך כלל יותר ממורה או פקידה ב144.
יאיר5656 | 29.01.11
22.
ליוסי [5] אתה צודק ב 100%. החישוב בכתבה מטעה.
ליוסי [5] אתה צודק ב 100%. החישוב בכתבה מטעה. עלות הליסינג לחודש(רכב+דלק+ביטוחים+טסט) 3000-3500 ש"ח גילום מס (שווי רכב) 1900 - 3010 ש"ח אובדן הטבות קרן השתלמות + פנסיה כ 2000 ש"ח בממוצע (הברוטו קטן ולכן ההפרשות לקרן השתלמות ופנסיה קטנות אף הן)
ליאור | 29.01.11
20.
רכב צמוד? שווי שימוש? מה זה?
יש להפסיק לאלתר את ההטבה המוגזמת הזו שנקראת : רכב צמוד!!! כל עוד זה קיים רק במיגזרים מסויימים במשק. איפה הרכב "צמוד" של המורים למשל?? איפה הרכב "צמוד" של הנגדים בשירות הקבע? איפה הרכב "צמוד" של הטלפניות ב-144? אז אם רכב צמוד! על המחזיק ומקבל הטבה זו לשלם מחיר מלא כמו כל אזרח שמחזיק רכב באופן פרטי!!! חומר למחשבה למר יו"ר ההסתדרות העובדים.!!!!!!!!
ראובן | 29.01.11
19.
מצרים?! - אנחנו בדמוקרטיה ואנחנו יותר פוחדים מהם. בשורה התחתונה כאן יותר מפחיד
להתנגד. או להביע מחאה. בגלל זה לא קורה כאן כלום. המדינה סוגרת לנו - מעמד הביניים כל אפשרות לחיות בכבוד. בזכות מעמד הביניים המדינה הזאת קיימת אבל כשבראש הפירמידה יושבים חבורה של תעבי שלטון ובצע, הם ידאגו שלנו לא ישאר הרבה בשביל באמת לחיות טוב. כמו שנאמר יש דרג ויש זרג. אבל לאברכים יש כסף, אין שום בעיה. פשוט מדינה זוועתית. אני לא מתכוון לעזוב ולכוון לכיוון הזה , להיפך, אני מתכוון לזה שאולי עלינו לנקוט עמדה קצת יותר חריפה מאשר בקלפי בבחירות. כשהציבור כל כך מנומנם וראשי השלטון שלנו יודעים זאת. הם אפילו מגכחים עלינו ביודעם שהזכרון שלנו לטווח רחוק לא קיים בכלל. ואז נותנים לנו "סוכריה" לפני הבחירות שרק לאחריה מרגישים את הטעם המר שלה.
יואב | 29.01.11
16.
הסכום האמיתי גבוה בהרבה!
עלות רכב ליסינג מורכבת משני מרכיבים גילום מס - 2800 שח ועלות הרכב והדלק - כ 3000 ש"ח דהיינו הכנסת העובד בברוטו יורדת בכ 5000 ש"ח - כולל העובד בדוגמא שמרויח 10000 ש"ח בחודש. בנוסף המעביד משלם הוצאות סוציאליות - פנסיה/קרן השתלמות (21% מהשכר) לפי הסכום לאחר הניכוי של רכב הליסינג וכך העובד מפסיד כ 1000 ש"ח נוספים בנטו. כלומר, למעסיקים יש אינטרס ברור בהמשך הליסינג היות והן חוסכות בעלויות ההוצאות הסוציאליות. להערכתי (הלא מבוססת) הן גן מרוויחות על עלות הליסינג משום מה, לעולם לא דנים בהורדת מרכיב עלות הרכב בעלויות הליסינג, היות וזה יפגע בהכנסות חברות הליסנג
יוסי | 29.01.11
15.
אני לא לגמרי מסכים עם הכתבה, להלן הסיבות:
א) חסר כאן המקרה שבו דותן המרוויח 15000 ש"ח, מחזיק ברכב מאזדה 3 / יונדאי I30. מה קורה אז? ב) הכתבה לא מתייחסת לעובדה ששיטת חישוב ש"ש הלינארית מסתמכת על ערך רכב חדש לכל משך תקופת השימוש בו שזה עיוות מעוות: רק בשנה הראשונה ערך המכונית יורד בכ-20%! מה גם שישנם מעסיקים שרוכשים עבור העובדים רכבים משומשים (בני שנתיים) ושווי השימוש מחושב לפי מחיר הרכב החדש - למה אין אזכור לזה בכתבה? ג) הכתבה קובעת שה"ירידה בנטו אינה משמעותית". למה שתהיה הירידה בנטו? מדוע כל שיטת חישוב חדשה, גזרה, מס ותוכנית חייבות להתבטא בירידה בנטו ולו הקטנה ביותר. למה שלא תקום יום אחד תוכנית שתגדיל את הנטו ב-50 ש"ח? ד) לדעתי, תוצאות החישוב לא מדויקות: מי שמשתכר בדרגת מס שולי 30%, ומעמיסים לו על הברוטו 2500 ש"ח במקום 2200, צפוי להפסיד מהברוטו כ-1.3 מההפרש, 100 ש"ח לפחות. ומי שמס השולי שלו גבוה יותר, יפסיד יותר.
א | 29.01.11
12.
לא יאמן איך אנחנו שותקים מדובר הרי באי הכרת הרכב כהוצאה מוכרת כלל מי שיודע לעשות חשבון זה פשוט
ישנם מנהלים ובכלל עובדים שהרכב משמש אותם כמעט 100% לעבודה . בזמנו אמרה המדינה שהיא מוכנה להכיר בהוצאות בקיזוז אחוז מסוים שכן סביר להניח שהעבוד/מנהל משתמש ברכב גם לצרכיו הפרטיים ולכן המדינה לא תכיר בהכל כהוצאה מוכרת. (לא הכי צודק אבל מובן בחלק מהמקרים) כמקובל במדינתינו ראו פקידי האוצר כי מדובר בעוד דלך לקחת מיסים והגעונו למצב אבסודר שכל ה100% ואלי אפילו יותר מזה אינם מוכרים במס. ז"א יכול להיווצר מצב (וזה קורה) שהכנסת ההוצאות של הרכב אינה מגיעה לשווי הרכב וכך יוצא שבמקום לקבל החזר על ההוצאות ושההואצות יהיו מוכרות במס אנו משתמשים ברכב כרכב לעבודה ומשלמים עליו מס נוסף מעבר להוצאות שאינם מוכרות. כיצד יכול מנהל חברה שצריך לנסוע עשרות אלפי ק"מ בחודש עם רכב יוקרתי ונוח לאחר ששילם מס על הכסף לרכוש רכב יוקרתי נוח לנסוע בו ולאשלם מעל ל9,000 ש"ח שווי רכב בחודש שהם מעל 100,000 ש"ח בשנה זה טירוף זו גניבה ואנחנו פשט פסיכים שאנו שותקים. בתחילת החקיקה חברי הכנסת והשרים הבינו שזה נוגע להם ורצו לקבוע שעליהם זה לא יחול (אתם מבינים?) בסוף פתרו את זה באיזושהיח דרך מבלי להציף את זה מעלה לדעתי שווה בדיקה. אסור ששווי הרכב יהיה יותר מ20% מההוצאות בגינו אסור! זו חוצפה לא להכיר בהוצאות רכב שמשמש אותנו לצורך ייצור הכנסה עליה אנחנו חייבים במס ממילא.
יאיר5656 | 29.01.11
5.
כנראה ההבדלים לא כל כך משמעותיים אבל אנו טיפשים מספיק ולא מגיבים
גונבים ושודדים אותנו על כל צעד ושעל מקצצים לנו את המשכורות הדלק היקר ביותר במדינות המערב ואנחנו שלא כמו רוכבי האופנועים והקטנועים שעלו על בריקדות כצאן לטבח שותקים ולא עושים מאומה אני מקוה שבבחירות הבאות נעשה חשבון עם כל אוכלי החינם שמתפרנסים מאיתנו ודופקים אותנו על כל דבר אפשרי וגם אם אינו אפשרי הם מוציאים חוק או תקנה הזויים וכך מכשירים את השרץ ואנו עדיין שותקים נראה מתי נתעורר - כמו עוד מדינות שהאזרחים עולים בהן על בריקדות וממוטטות את השלטון המושחט - די נמאס תנו לחיות בשקט ובכבוד
hawk | 29.01.11
4.
הסכום האמיתי גבוה בהרבה!
עלות רכב ליסינג מורכבת משני מרכיבים גילום מס - 2800 שח ועלות הרכב והדלק - כ 3000 ש"ח דהיינו הכנסת העובד בברוטו יורדת בכ 5000 ש"ח - כולל העובד בדוגמא שמרויח 10000 ש"ח בחודש. בנוסף המעביד משלם הוצאות סוציאליות - פנסיה/קרן השתלמות (21% מהשכר) לפי הסכום לאחר הניכוי של רכב הליסינג וכך העובד מפסיד כ 1000 ש"ח נוספים בנטו. כלומר, למעסיקים יש אינטרס ברור בהמשך הליסינג היות והן חוסכות בעלויות ההוצאות הסוציאליות. להערכתי (הלא מבוססת) הן גן מרוויחות על עלות הליסינג משום מה, לעולם לא דנים בהורדת מרכיב עלות הרכב בעלויות הליסינג, היות וזה יפגע בהכנסות חברות הליסנג
יוסי | 29.01.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת