אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדיקת "כלכליסט": רק 60% מהנהגים יספגו את העלאת מס הדלק במלואה

84 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

76.
יש אלטרנטיבה ראויה לדלק המזהם
המדינה חוסמת כל דבר שאין לה עליו מונופול. לכן היא נותנת רק לרכב החשמלי להתפתח כי שם יש מונופול על הסוללות הנטענות ואז אפשר לעשות עליהם מס גדול - זה סוללות יחודיות. לכן מה שצריך זה להאמין שיש דבר כזה תחבורה עם זיהום נמוך: מכוניות שנוסעות על אויר/עם תוספת מימן להורדת להשימוש בדלק וכדומה חפשו באתרי קונספירציות.
אלדד | 02.02.11
74.
צחקתם כשהעלו לנו את הליסינג
ככה זה במדינה הזאת, כל אחד צועק כשכואב לו וצוחק כשכואב לאנשים אחרים. מס על הליסינג עלה מ1500 שח ל3000 שח שווי מס, באוצר טענו עיוות מס, בירוקים טענו, זיהום אויר, ופשוטי העם צעקו, מגיע להם להייטק, שגם הם ישלמו קצת כולנו צעקנו, מעמד הביניים, גם ככה אנחנו משלמים מס על כל דבר, תשאירו לנו הטבה אחת קטנה. הסוף ידוע, הכלבים נובחים והשיירה עוברת והמס עבר. עכשיו מדברים על זה שמעלים את מחיר הדלק ופתאום רכבי הליסינג 'מרויחים', איך בדיוק אנחנו מרויחים ? הכפילו לנו את הס על הרכב ופתאום אנחנו מרויחים. תלמדו, דופקים את כולנו בסופו של דבר.
נעם | 02.02.11
72.
יש אלטרנטיבה ראויה לדלק המזהם
המדינה חוסמת כל דבר שאין לה עליו מונופול. לכן היא נותנת רק לרכב החשמלי להתפתח כי שם יש מונופול על הסוללות הנטענות ואז אפשר לעשות עליהם מס גדול - זה סוללות יחודיות. לכן מה שצריך זה להאמין שיש דבר כזה תחבורה עם זיהום נמוך: מכוניות שנוסעות על אויר/עם תוספת מימן להורדת להשימוש בדלק וכדומה חפשו באתרי קונספירציות.
אלדד | 02.02.11
69.
ל37 אולי תצביע על אלטרנטיבה ראויה לרכב לפני שאתה מתפלל שידפקו אותנו עוד?
תחבורה ציבורית על הפנים, הרכבת מתייקרת אז על מה אתה מדבר? מספיק עם הטענה האוילית הזו כאילו העלאת מחירי הדלק תעשה רק טוב לאיכות הסביבה וכו'.. היא לא. כי אין אלטרנטיבה ראויה. זה בדיוק חלק מהבלוף הרב שנתי של השלטון המסריח הזה.
יוני | 02.02.11
66.
ההפגנה של המדינה
מישהו חייב להתחיל לארגן את זה אחרת זה בחיים לא יקרה אז בואו נעשה את זה ביום חמישי 13/02/2011 שמונה בערב בכיכר רבין . בואו כולם - נפגעי מחיר המים,הדלק,הדיור,המזון,הארנונה ששר הפנים מרשה לעלות חופשי חודשי ואל תהיו ישראלים טיפוסים שיתחילו עכשיו לשנות תאריכים מקומות וסיבות פשוט בואו ותראו לכל הנבלות בכנסת שהם פה למעננו ולא הפוך תפיצו את זה במייל ופעם אחת ולתמיד נעשה את זה לתגובות אישורים ועצות תשלחו מייל ל drix10@walla.co.il
שד35 | 02.02.11
64.
העלאת מחיר הדלק - חינוך לחיסכון...
אני רואה בהעלאת מחיר הדלק ניסיון לחנך את העם בציון לחסוך בנסיעות ברכב. במקום לנסוע לעבודה אדם אחד ברכב אפשר לנסוע בפול - 2 או יותר ברכב. במקום לקחת את הילד לבית הספר/לגן במכונית למרחק של כמה מאות מטרים (ראיתי זאת במו עיני) לא נורא יהיה אם הם ילמדו ללכת ברגל לבי"ס/לגן ואפילו מעל 2 ק"מ. במקום ללכת למכון כושר במכונית ואח"כ ללכת בהליכון כושר - במכון, אפשר ללכת ברגל עד המכון ולחסוך גם בדלק וגם בזמן על ההליכון. לא חסרים עוד דוגמאות !!! ובנוסף, מה דעתכם על פחות פקקים ופחות זיהום?
עזר | 02.02.11
60.
אין מה לארגן הפגנה וגם לא תהיה הפגנה
לפחות לא כזאת שתשנה משהו. למרות כל התלונות, רוב הישראלים חיים באיכות חיים גבוהה ואף אחד לא יסכן את עצמו במעצר או בקבלת מכות משוטרים בהפגנה בגלל שהוא משלם עוד 800 ש"ח בשנה ובגלל שהמדינה שבה הוא חי מספיק מפגרת בשביל להיות הכי יקרה בדלק מצד אחד והכי גרועה בתחבורה הציבורית מצד שני. כשיהיו פה 18% אנשים שמרוויחים 2 דולר ליום כמו במצרים - אנשים שאין להם מה להפסיד בחיים - אז יהיו פה הפגנות ואולי תהיה מהפכה של ממש. עד אז, נותר לנו לברך על היותנו אשכנזים ולהוציא דרכון זר כדי שנוכל לברוח מפה ומהר!
שמעון | 02.02.11
59.
הצטרפו אלינו למאבק!!!!
•נמאס לכם להמשיך לשבת בבית ולא לעשות כלום? • לא הייתם מעדיפים לשלם 4.70 ש"ח לליטר דלק? •נמאס לכם שהממשלה חיה על חשבונכם? •הכניסה הבאה לתחנת הדלק עושה לכם רע? •גם לכם כואב בכיס כשאתם ממלאים מיכל מלא? אם התשובה היא כן! אז הצטרפו אלינו למאבקינו על הורדת מחירי הדלק בישראל!!! הגיע הזמן להשמיע קול זעקה ושהשלטון יקשיב לעם!!! http://www.facebook.com/pages/lm-nms-mwrydym-t-hms/160914673959817 דוא"ל שלנו: nimasmehamas@gmail.com הטוויטר שלנו: follow @Israel_TaxLimit
לעם נמאס | 02.02.11
52.
חסרה כאן עובדה חשובה
נהגי אוטובוס מן הסתם לא משלמים על הדלק וגם לנהגי מונית זו הוצאה מוכרת, אבל בסופו של דבר ההעלאה הזו מתגלגלת לפתחם של הנוסעים (לפחות בחלקה) שחלקם אולי ממעמד הביניים אבל רובם מהשכבות החלשות. ואל תשכחו שגם שווי השימוש על הליסינג עלה בינואר, אז גם מי שיש לו רכב ליסינג (95% מתוכם זה מעמד ביניים) משתתף בנטל בצורה זו או אחרת, והכדאיות של הליסינג לא פוחתת (בניגוד לעמדה הראשונה של האוצר שבגללה העלו את שווי השימוש).
ב | 02.02.11
45.
כתבה קצת דמגוגית
למרות שבאופן עקרוני אני מסכים עם המסר, בכתבה יש עיוות של המציאות. כמובן שכל מי שנוסע ברכב סוחב את הנטל, יש כאלה שזה מפריע להם יותר (כמוני למשל) ויש כאלה שפחות (רכבי יוקרה, ליסינג..). אלה שנוסעים עם רכבי ליסינג כמובן שסובלים פחות מפני שחברת הליסינג משלמת להם את המס אבל החישוב הסופי הוא פשוט לא נכון. החישוב צריך להיות 1.2 מליארד חלקי כל הרכבים הפרטיים 1.94 מליון = 631 שח. שזה עדיין הרבה. הקיצר.. אין סיבה להחליש את הטיעונים על ידי שימוש בדמגוגיה זולה כדי להעביר את המסר, המסר חזק וברור בפני עצמו!!!
נועם | 02.02.11
43.
והכי דפוקים - בעלי מכוניות דיזל פרטיות !
יש מגזר של כמה עשרות אלפי בעלי מכוניות דיזל פרטיות קטנות (לא ג'יפים !) שהן חסכוניות להפליא, משהו כמו 15-25 ק"מ לליטר והחדשות בהן גם לא מזהמות (ולא ניכנס לדיון כעת מה מזהם יותר בנזין או סולר). מחיר הסולר עלה מעבר לבנזין, ולהבדיל ממחזיקי מוניות ומשאיות אין זיכוי בגין הסולר. גם ביטול תוספת הדיזל באגרה השנתית חסר משמעות במחירי הסולר הנוכחיים כי כלל עוגת העלויות עלתה מאד. שורה תחתונה - המדינה למעשה הלאימה לנו את הרכוש.
בעל רכב כזה | 02.02.11
37.
יאללה בכיינים, הכבישים מוצפים בכל רגע נתון ברכבים שעומדים בפקקים בנסיעות מיותרות
החגיגה שמתרחשת עכשיו בכבישים היא חגיגה על חשבון הבריאות שלנו. הכבישים מוצפים ברכבים שנוסעים לקחת ילדים מהגן ולחוגים ובחזרה כאילו זה נורמלי ושזה המצב שצריך להיות וכל מיליוני הנסיעות הללו עולים לנו בבריאות, תוך כדי זיהום הסביבה ורק עכשיו התפרסם ש כל אישה שלישית חולה בסרטן ו 40 אחוז מהגברים יחלו בסרטן. זה לא נורמלי שנוסעים כל כך הרבה ולא נורמלי שלכל משפחה יש 2 רכבים ומעלה = זה הורג אותנו!!! אז לא יקרה כלום אם אנשים יחשבו כמה פעמים ויתכננו את החיים שלהם על פי חיסכון בנסיעות ובדלק ושאנשים יפסיקו לקנות בטירוף עוד ועוד רכבים חדשים. לדעתי צריך להמשיך ולהעלות את מחירי הדלק לרמה שבאמת תכאב לציבור והוא יסע אך ורק נסיעות הכרחיות לעבודה ותו לאו. אבל השקר הכי גדול הוא זה: אם משפחה ממוצעת מתדלקת ב 1000 שח אז הכמה האגורות העלובות הללו הם זניחות בתקציב הדלק. וגם אם יורידו ב 20 אחוז את מחיר הדלק זה עדיין לא ישנה את הרגלי הנסיעה ובוודאי אם יעלו את המחיר ב 20 אחוז. אני בעד להעלות את המחיר של הדלק בעוד 40 אחוז כדי שיכאב לאנשים בכיס למרות שאני בטוח שהרוב המכריע עדיין ימשיך לתדלק ולנסוע כמו משוגע. אני יודע שיש לאנשים בעיה עם האמת הפשוטה הזו אבל אין צודק יותר מהמס הזה על הדלק. אלו שנוסעים הם ממילא אלו שיש להם ומי שאין לו ונוסע על קצה התקציב שלו - זה עדיין לא ימוטט אותו עוד 40 שקל בחודש על האלף שהוא מוציא ממילא.
להמשיך ולמסות | 02.02.11
35.
על איזה מעמד ביניים אתם מדברים?????? המעמד הזה לא קיים יותר
אם אפילו אנשים משכילים ועובדים לא יכולים לגמור את החודש / לקנות דירה או להחזיק רכב נורמאלי שלא יעיזו להזכיר במדינה הזאת את את המילה מעמד ביניים יש פה עשירים שרובם לא נמצאים רוב השנה בארץ אלא בחו"ל(ושרובם רק מחזיקים פה נכסים במיוחד נדל"ן - בגלל זה יש טירוף במחירי הנדל"ן - מה שמכונה מחסור בשל היצע בקש - ראו את מגדלי היוקרה הריקים מדיירים בת"א), ומצד שני יש פה רוב עני כי זה אשלייה ושקר לקרוא מעמד ביניים לחלק קטן שמרוויח משכורת קצת יותר גבוהה מהשכר הממוצע במשק (שגם זה נתון מופרך כי אני לא מכיר הרבה אנשים שמרוויחים כ-8000 ש"ח בחודש "שכר ממוצע") ולא יכול לרכוש דירה מסכנה של אפילו 3 חדרים או להחזיק רכב בן פחות מ- 15 שנה. אז אתם יוכלים לחרטט את רק את הטמבלים פה שלא מסתכלים ימינה שאלה על מדינות מערביות נורמאליות שימשיכו לחשוב שאם הם בהיי טק וקורעים את התחת שלהם וכורעים תחת נטל המס אז הם מעמד הביניים. הצחקתם אותי מעמד ביניים עאלק...
איש משכיל אחד שייצנזרו אותו | 02.02.11
29.
שווי שימוש של ליסויג לא קשור לדלק
למי שלא מבין הנה ההסבר - אדם מקבל אוטו מהעבודה. על התענוג הוא משלם פעמיים. פעם אחת הוא משלם מס למדינה וזה נקרא שווי שימוש. אין לזה שום קשר למחיר הדלק. זה מס בעבור טובת ההנאה של קבלת מאזדה 3 מהעבודה התשלום השני הוא למעביד, אותו בוס שלוקח מחברות הליסינג אוטו לעובד שלו לשלוש שנים ומשלם כל חודש שכירות. קוראים לזה שווי מעביד. כאן - אולי- יבוא לידי ביטוי מחיר הדלק. ועדיין - כשחברת היי טק עם אלפיים מכוניות בליסינג קונה דלק מפז או סונול היא מקבל הנחה גדולה על מחיר הליטר לעומתצ הפראייר שמחזיק אותו ומתדלק אותו לבד
רמי | 02.02.11
19.
רק דלק אנחנו סוחבים...?
נמשיך לשאת על גבנו את נטל המס הגבוה ,נמשיך לשאת את נטל הלימודים ואת נטל המשכנתא ומחירי הדיור המשוגעים, נמשיך לשאת את המדינה על הגב בעוד ששכבות שלמות לא מוציאות את האף מהבית ביום גשום כזה ולאורך כל השנה. נמשיך לסבסד קאקרים חסרי מעש ועל כולנו ינצחו 120 חמורים.
ראובן | 02.02.11
10.
בקר טוב אליהו לכל המתעוררים ומבינים שפוגעים רק במעמד הבינוני
במצב הנוכחי שהתחבורה במדינה כל כך גרועה, אנשים נאלצים לנסוע במכונית לעבודה ולקניות ולכל מקום. תלמדו מחו"ל איך מתבצעת שם התחבורה באיזה דייקנות בלי איחורים ובאיזה נקיון ברכבות ובאוטובוסים. כפי שכתבה פה אחת בתגובה: יש לצאת להפגנה אחרת לא ניוושע מהממשלה הזו.
נאוה | 02.02.11
9.
גם הנסיעה ברכב מתייקרת, גם הנסיעה ברכבת
הנסיעה באוטובוסים שמגיעים רק כשבא להם במקרה הטוב או לא באים בכלל - לא ממש משתלמת....מה נעשה??נלך ברגל??איזה נמושות אנחנו - אולי נתחיל להבין שרק אנחנו יכולים לשנות מציאות..?קצת יוזמה מצידנו, יציאה לרחובות תראה לאלה שיושבים למעלה,שאלו שלמטה משלמים על הכסאות שלהם!!!!! יאללה...תמשיכו לשלם ולא לעשות כלום...הערבים לא צריכים להלחם בנו..גם ככה הילדים שלנו לא יוכלו לחיות פה בעתיד...בלי דירה ויוקר מחיה שכזה הם בדרך לאי שם רחוק רחוק...חבל
שרית | 02.02.11
8.
העשיר נשאר עשיר והעני נשאר אני !!!
ביבי ושטייניץ בטוח לא מרגישים בעליית מחירים כי אנחנו משלמים עבורם . המעמד הגבוהה סביר להניח נפגע פחות . 70% מהעם זה אני ואת או אתה לצערנו מרוויחים את השכר הממוצע במשק ועל כתפינו יש משכנתא וגני ילדים והוצאות חודשיות שוטפות אני מאמין שעם נתארגן הפעם כעם אחד נגד השלטון המקומם הזה נוכל לעשות מה שלא הצליחו לפנינו . אני מקווה שאתם מבינים מה הכותרת אומרת .
אופיר | 02.02.11
5.
סליחה, גם רכב ליסינג ממומן על ידי העובד ( בצורה כזו או אחרת )
בפעם המיליון, רכב ליסינג הוא לא חינם. הוא חלק מעלות השכר של העובד. העלאת הדלקים משנה את עלות השכר. בחלק מהמקרים ( וזה כבר קרה בעבר ) המעביד יכול לגלגל את זה על העובד. להפחית את המשכורת, להגביל קילומטרים, או לפגוע בהעלאת שכר מתוכננת. חוץ מזה, רוב נהגי הליסינג מחזיקים גם רכב פרטי .. אז זה לא ממש משנה..
ליאור | 02.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת