27. למספר 6 נכון, חסרים מקומות חנייה בתל אביב. אבל אנחנו לא מדברים כאן על כל תל אביב, אנחנו מדברים על איזור הכיכר. אנחנו גם לא מדברים כאן על מקומות חניה, אנחנו מדברים כאן על מקומות חניה בתשלום. באיזור הכיכר לא חסרים מקומות חניה בתשלום! בכל יום יש כ-600 מקומות חנייה בתשלום רייקים באיזור הכיכר (חניון כלל וחניון הסנטר) אין באמת צורך בעוד מקומות חניה שכאלה. העיריה בונה על אנשים כמוך, ולצערי אתם הרוב..... לירון | 16.04.11 (ל"ת)
26. השתתפתי בסקר. זו לא היתה השאלה היחידה המבלבלת בהתחלה קראתי את השאלות בעיון ובחרתי תשובות, אבל מהר מאוד התייאשתי ובחרתי מה שנראה לי. זה לא הסקר היחיד שהשאלות שלו מטעות. גם תוצאות הסקרים מטעות............ | 26.02.11 (ל"ת)
25. משהו כתב פה כבר ואני מסכים איתו שצריך להתחיל עם המפלצת שקוראים לה כיכר אתרים ולגבי כיכר דיזנגוף צריך להוריד אותה לגובה הקרקע אבל למה אחת האפשרויות היא לא להוריד לגובה הקרקע ולצור את נתיב התנועה מתחתיה יחד עם חניון. אולי פעם אחת נעשה דברים מההתחלה עג הסוף. הרי רק להוריד אותה למטה וייצר שם פקקים מטורפים באי התנועה שי | 05.02.11 (ל"ת)
24. לגבי ההערה הראשונה על בחירה במלים "החזרה" ו"מקורית"- אני לא יודע אם מבחינה סטט סטטיסטית אני יוצא דופן, אבל לי הן לא משנות שום דבר. אני מדמיין את התוצאה הסופית ובוחן מה הרגש שלי כלפיה. ולא קיבלתי שום תחושה חיובית לגבי המילים הנ"ל. אם כבר אז אני חושב שזה יכול ליצור רושם של משהו מיושן. ואני מעדיף לחדש. אולי זה כי אני לא תושב תל אביב ואין לי שום זיקה לכיכר. | 05.02.11 (ל"ת)
23. הכיכר מסתירה ומכערת את המבנים הישנים שמסביבה. להחזיר את הככר למצב המקורי וכפי שרואים בכל המדינות המתוקנת השומרות על ההיסטורית המבנים והככרות לאורך מאות בשנים. בגדדי | 05.02.11 (ל"ת)
22. להוריד את הכיכ!ר היא אחראית לנתק במקום שאמור להיות הכי מרכזי בעיר כל אלה שלא מעוניינים להוריד אותה הם בעלי אינטרסים כמו אגם וחבריו אין שום סיבה להשאיר את הכיכר למעלה במיוחד שברור שהיא לא עובדת במתכונת הבטונית המשעממת הזאת. להוריד אותה לקו 0 בלי שום התפשרויות מגוחכות. בעניין החניון - אם זה יזרז את התהליך אז יאללה אחלה אם זה רק מעקב אז לא ממש צריך, גם ככה אף אחד שגר בסביבה לא ישלם ואלה שמשלמים יש להם את החניון של הסנטר | 05.02.11 (ל"ת)
21. הכתב צודק. כל הכבוד על ההבחנה. העניין הוא שלא רק בעיריה עודים כך אלא גם בחברות הסלולר והתקשורת טלוויזיה פרסומות ומה לא כמה עובדים על האזרחים הטפשים והם לא יודעים הציבור די דפוק ברובו חוץ ממני כמובן וכנראה גם הכתב | 05.02.11 (ל"ת)
20. אפשרות רביעית - להפוך את כיכר דיזנגוף לכיכר השחרור הישראלית ולהפיל את ביבי ואת ממשלתו שאול | 04.02.11 (ל"ת)
18. לשפץ את הפסל המקורי. יפה או לא. הוא מיוחד. בדיוק עברתי שם עם ביתי ואמרתי לה כמה הוא מיוחד וכמה חבל שכבר לא רואים את הצבעים. לא ברור היפה יעברו המכוניות אם ישתחו אותה או ישימו שם חניון. להשאיר ולהשפץ T | 04.02.11 (ל"ת)
17. ל 6 - סיבה לא להקים חניון חניון במרכז לכניסת כמות גדולה יותר של רכבים לעיר, אשר יביאו לעוד פקקים וזיהום אויר. או חס וחלילה להרחבת כבישים פנימיים בעיר. המטרה היא חניונים גדולים בקצוות העיר כמו רידינג ותחבורה ע"י מונית או שירות אוטובוסים משופר (אני כבר לא מזכירה רכבת תחתית) ללב העיר. פתרון שיהיה יותר טוב לתושבי העיר - שהרבה פעמים טובתם לא עומדת לנגד עיני העירייה לפחות לא בעדיפות מספיקה. ברוריה | 04.02.11 (ל"ת)
16. תעבירו בבקשה את המזרקה לאשדוד! אצלנו היא תמוקם בצומת המרכזי, כבר היו כוונות להעביר אותה לאשדוד אשדודי | 04.02.11 (ל"ת)
15. לשפר ולא להרוס אני מאד מקווה שרבבות מפגינים יצאו בהפגנות סוערות כנגד ההחלטה המכורה מראש להשמיד את מזרקת המים ואש הצבעונית והיצרתית שנמצאת מזה שנים בלב העיר תל אביב. נוסטלגיה תחפשו במקום אחר בבקשה. לשפץ, לשפר, להוסיף - סבבה. להרוס, להשמיד, ולהכחיד - ממש לא. אין מצב שאני אתמוך ברעיון מעווט שכזה ושום סקר שמקר (שמשקר) בעולם לא ישכנע אותי ואת תושבי העיר אחרת!!! גילה | 04.02.11 (ל"ת)
14. משהו אחד אתם מפספסים פה.... זה שלא משנה מה תבחרו... אתם צפויים ל-3 שנים של שיפוצים באזור. צפיפות, דחפורים, פקקים, סגירות כבישים, צעקות, בלאגן, מדרכות חסומות, אבק... אבל תושבי תל אביב רגילים גם ככה לחרא הזה.... | 04.02.11 (ל"ת)
13. "הדבר הזה" נקרא כיכר אבל זוהי טעות לשונית הדבר העיקרי שמטעה הוא השימוש במונח "כיכר דיזנגוף" לתיאור המבנה הגרוטסקי הנוכחי. כיכר עירונית היא מרחב פתוח ומישורי בגובה הרחובות המתנקזים אליו (או כמו ב כיכר דל קמפו בסיינה עם שיפוע קל מאד כלפי המרכז) המוקפת בדפנות שהן חזיתות של בתים כאשר גובה הדפנות/החזיתות נותן הרגשה של מקום מוגדר היטב, אבל לא מכביד, והמרחב הצמוד לחזיתות שוקק חיים, חלונות ראווה, הולכי רגל ופעילות של אכילה, שתייה ובילוי. כל אלה ועוד היו לנו בכיכר שאיננה כיכר עוד. ראוי להחיר אותה. דניאל גת | 04.02.11 (ל"ת)
12. תשאלו את היונים תשעלו את היונים מלא הם מבלות שם יותר זמן וגם מקשטות את המקום למי שמבין מלך הים | 04.02.11 (ל"ת)
11. להשאיר את הככר כמו שהיא, להוציא את הפסל, ולשפץ הככר פותרת בעיית תחבורה ומאפשרת ישיבה ותצפית גבוהה. אין שום סיבה להרוס אותה. צריך להוציא את הפסל ולשפץ - ריצפה חדשה, כסאות עץ יפים ומזרקה חדשה. תל אביבי | 04.02.11 (ל"ת)
9. כנציגת היונים ממליצה להשאירה כמו שהיא פרט לסילוק יצירת האמנות יתרה מזאת להקים כיכר כזאת בעוד מספר צמתים על מנת לייעל את זרימת תנועת הרכבים. צינה | 04.02.11 (ל"ת)
8. צריך להחזיר את הכיכר המקורית אני לא חושב שיש משהו רע בניסוח: "מתכונתה המקורית" הוא ניסוח מדויק של מה שאכן היה. הכיכר המקורית בגובה הרחוב החל מתחילת בנייתה בשנות השלושים הייתה הצלחה גדולה. הגינה עם המזרקה הצנועה שהיתה בה משכה אנשים לטייל בה. ובתי הקולנוע , בתי הקפה ובתי העסק שהיו בה עלו כפורחים. היא היתה סמל אמיתי של ת"א ועיצוב הבאוהאוס שלה היה נהדר. ודרך אגב היה נבנתה במתכונתה המקורית לאחר תחרות עיצוב ע"פ דגם שזכה בפרס ראשון של האדריכלית ג'ניה אוורבוך. לדעתי הגבהתה ה"מודרנית" בסוף שנות השבעים הייתה טעות קשה שאולי עזרה לתנועת המכוניות אבל הוציאה מהכיכר את "הנשמה" המיוחדת שהיתה בה קודם לכן וגם הביאה בסופו של דבר (יחד עם סיבות אחרות) להידרדרותו של רחוב דיזנגוף ונפילתו מהמעמד המיוחד שהיה לו קודם לכן. בקיצור: חייבים לדעתי להחזיר ולשחזר את הכיכר ההיא ש"אבדה" לנו! דן | 03.02.11 (ל"ת)
6. למספר 1- איזו סיבה הגיונית יש לא להקים חניון? אם כבר הולכים להפוך את כל הכיכר לאתר בנייה אחד גדול- עדיף כבר שיוסיפו לאיזור עוד כמה מאות מקומות חניה, לא? לדעתי משאל במקרה הזה לא במיוחד נחוץ כי הפיתרון ברור (כולם רוצים להחזיר את הכיכר למפלס המקורי ואין סיבה שלא להוסיף חניון). השאלה היותר גדולה היא לגבי מפלצת נוספת בתל אביב- כיכר אתרים. כאן כבר ההתלבטות יותר גדולה- כי אי אפשר להחזיר את הכיכר למצב המקורי שלה אלא צריך להחליט בין שיפוץ כולל של הכיכר לבין הקמה של כיכר במתכונת חדשה לחלוטין. מישהו | 03.02.11 (ל"ת)
3. מה לעשות??? זו תהיה ככר א'תחריר של ישראל!!! (תמתינו רק עוד קצת, כשליטר דלק יעלה 10 ש"ח). | 03.02.11 (ל"ת)
1. דווקא אני לא הייתי רוצה חניון - וכן הייתי רוצה מתכונת מקורית, מה רע בזה? האם עדיף המצב הנוכחי? תל אביבי | 03.02.11 (ל"ת)
מה לעשות עם כיכר דיזנגוף?
27 תגובות לכתיבת תגובה