אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"זו טעות להגיד שהמדינה מממנת אותנו"

300 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

379.
התלהמות לא צודקת
אני לא מבין את המתלהמים מע"מ הם לא משלמים? לקופ"ח לא משלמים? ועוד כל מיני תשלומים ואפילו לכבישים בתוך מחיר הדלק. אי אפשר להשוות סטודנט שהוא בדרך כלל צעיר ואין לו התחייבויות גדולות כמו לאברך בעל משפחה בת 6 נפשות ומעלה. אם לא תרצו אותם בכוללים תמצאו אותם בלשכות התעסוקה ויקבלו פי שתיים לפחות מהמדינה כמו כל החילוניים והערבים בריאים שלא רוצים לעבוד. לכן שווה למדינה לתת להם את השקלים הזעומים האלו ולחסוך בהוצאות.
יצחק | 17.02.11
377.
תוך מספר שנים נהפוך למדינת עולם שלישי בגלל החרדים
מבחינה דמוגרפית, שיעור החרדים יעלה עם השנים, וכך גם שיעור הלא עובדים בישראל. אנו החילונים, הדתיים לאומיים והערבים, מממנים את הציבור החרדי, את המובטלים את הקשישים ואת הנכים. בעוד שאת שאר הסקטורים, אין שום ספק שצריך וחייבים לממן, אין שום הצדקה למימון הציבור החרדי. ברגע שכ- 30% מהציבור יממומנו ע"י 70% מהציבור, נהפוך למדינת עולם שלישי. הכלכלה וציבור העובדים יקרסו תחת הנטל הכבד. שלא כמו במדינות נורמליות, שם תומכים בציבור הנכים, המובטלים והקשישים, ולא נוצרת שום בעייה, כאן אנו נאלצים לקרוס תחת עומס הטפילים הללו. איפה נשמע ביקום שיש ציבור שפשוט לא יוצא לעבוד וזה מעוגן בחוק? לא נתפס ולא עושה שכל. הציבור החרדי בארה"ב עובד? גם כאן הם יכולים!
ליאב | 15.02.11
376.
גם אני רוצה להיות אברך...
הלוואי ויכולתי להקדיש את חיי למשהו שאני אוהב מבלי לדאוג לפרנסתי. הבעיה שכאשר הייתי לומד יומם ולילה ומתפרנס מהבריות, הייתי מגיע לרמב"ם והוא היה פוסל את אורך חיי מכל וכל. וגם הפוסקים האחרים שעוד איך שהוא קיבלו את זה שאני לומד על חשבון הבריות, סותמים את האף ומאשרים, שכיוון שפחתו הדורות, אם חלילה יעבוד התלמיד בעבודה בזויה, תקל תורתו בעיני הסובבים. אין זה המצב היום, האנשים בארץ מאמנים בכבוד שיש בעבודה.
גיל | 15.02.11
375.
כולם כאן מקטרים שנמאס לכם ״לממן״ אותו, מישהו אולי חשב לצאת לרחובות?
אנחנו חברה שמקבלת ומשלימה עם הגזרות שמטילים עלינו, הוא זאת לא הבעיה, הבעיה היא בממסד, שנותן לדברים כאלה להתרחש, הבעיה היא שמגיל 0 מרגילים אותם לחשוב בצורה כזאת, הבעיה שהרבנים שלהם לא מראים להם דרך אחרת, ושיש להם 0 כישורים להתמודד עם העולם האמיתי ולפרנס עצמם בכבוד. אף אחד מאיתנו לא היה מתחלף איתם. אבל אין כאן שוויון, והגיע הזמן לעשות מעשה. מישהו? 
רובין הוד | 15.02.11
373.
ש ה' ישמור אותנו...
יש פה כמה תגובות מצחיקות חבל על זמן, כול כך מצחיקות שבא לי לבכות (אם נסתכל על העתיד). אני אתחייס למקבץ תגובות בנושא מסויים: מימון של האונברסיטאות. אני רוצה לשאול את חבורת הבורים שטוענת שכביכול המימון לאונברסיטאות הוא רב ולפי דבריהם עדיף לממן לימודי תורה. אותם אנשים שרשמו את זה, אתם חשבתם לעצמכם לרגע, איך לנו בישראל יש רמת חיים יחסית גבוהה או שלימודי הגמרא גמרו לכם לגמרי את המוח? מי מניע פה את המשק? מי יוצר במשק הזה? מי מפתח במשק הזה? אילו בוגרי האוניברסיטאות, שלומדים שניתן לתרגם אותם אח"כ לפעילות יצרנית כמו הנדסה, רפואה, מדעים וכו'. אז יאללה בוא נפסיק את המימון להשכלה הגבוהה, זה לא נחוץ, הבא נרסק את המדינה. בוא נהיה כמו אפגניסטן, מדינה מפגרת שנשלטת ע"י שלטון דתי חשוך, שמעתי שדווקא נחמד שמה. אולי אפילו במקום האח הגדול נצפה בערב בחברותא בסקילה פומבית? מרתק! בלי השכלה, לא תהיה קדמה ויצרנות, בלי קדמה ויצרנות לא תהיה פה מדינה וזה לא משנה אם תתפלו אפילו 25 שעות ביממה.
נגיד באנג ישראל | 14.02.11
371.
זוג סטודנטים לרפואה בחוֿל לעומת זאת....
משלמים ביטוח לאומי כמו אזרח שלא עובד ולא כמו סטודנטים בהנחה ובטח ובטח של מקבלים 3000 לחודש "כי שנינו מובטלים"! אז צריך להוציא בערך 2000 בשנה על ביטוח לאומי במקום לקבל 36000 לשנה כמו זוג חרדים!הרי זוג חרדים מאוד יתרום למדינה עם סיום לימודי הבעל מאשר רופאים לעתיד שעכשיו החליטו שלארץ הם לא חוזרים בגלל הזילזול של המדינה בסטודנטים הלומדים בחול וחוסר הצדק! שהחרדים יתפללו ממש אבל ממש חזק כאשר הם ייצטרכו ניתוח או סתם ביקור אצל רופא בקופת חולים,כי כאלה פראיירים יהיה ממש קשה למצוא!
סטונדט בחול | 15.02.11
369.
הפרד ומשול
לכל הטוקבקסטים שזועמים על מציצת דמו של משלם המיסים , זה נכון שהחרדים מקבלים מימון מהמדינה אבל אל תשכחו את הערבים שחיים פה שלכל אחד מהם יש 15 ילדים וארבע נשים לפחות , שזה אומר עשרות אלפי שקלים של קצבאות בשנה , אל תשכחו את 120 החכי"ם מוצצי הדם , אל תשכחו את משכורות העתק ואת הפנסיות השמנות וההטבות שמקבלים פקידים בכירים וכמובן אל תשכחו שביבי שקרניהו מוריד מיסים לעשירים שעושקים אותנו ומעלה מיסים לעניים ומעמד הבניים . את הזעם שלכם תפנו לשלטון שעושק אתכם ולתקשורת שמסייעת לו ע"י גרימת שנאה וסיכסוכים וגרימת פירוד בעם היהודי . ומשתמשים בשיטת הפרד ומשול .
משה | 15.02.11
367.
מכתב פתוח לאברכים ולראשיהם
לפי התגובות כאן, אתם מבינים דבר אחד - החילונים פשוט שונאים אתכם. אתם יכולים לטמון את הראש בחול, לקרוא יתד נאמן, ולגלוש בפורנו מדי פעם בלי שאף אחד יראה. מצד שני, אתם יכולים להבין את גודל השנאה כלפיכם, להבין את התסכול שיש לחילונים כלפי הציבור שלכם ונציגיכם בכנסת, ואולי להפסיק למצוץ לאנשים התורמים כאן את הכסף ואת הדם (ויסלחו לי אותם אחוזים בודדים של חרדים שעובדים והולכים לצבא).
עידן | 14.02.11
366.
ל-2 אחי, אלוקים ירד והביא לנו מאגר גז בתמר ולוויתן, מה לא טוב?!
עד שבה ששינסקי ודפק לו את העסק! מה לעשות?! ה' נותן ברכה, ויש כאלה שהורסים כל חלקה טובה! אני חושב שגם אם לא מסכימים איתם, צריך לכבד את ההחלטות שלהם, אם האישה שלהם עובדת מה טוב, זה לא כזה אסון המלגה שהם מקבלים, אם האישה לא עובדת, זה בהחלט סיבה להתחיל לחשוב אם להביא ילדים :) בכתובה רשום שהבעל חייב לפרנס ולכלכל את ביתו, לא המדינה חחח...
אסף | 14.02.11
365.
הידעתם? רק אחוז קטן מהחרדים הם אברכים, והשאר עובדים
הידעתם? רבים מהחרדים החסידיים הם אנשי עסקים עשירים. הם מגלגלים הרבה כסף בבורסות ומכניסים הרבה כסף למדינה. הידעתם? החיים בקהילה חרדית זולים יותר מת"א. בייביסיטר/ מטפלת ב-10 ש"ח לשעה. גנון/ פעוטון מחצית המחיר. בגדי ילדים איכותיים במחיר איכות שוק הכרמל. מזון ובכלל כל המוצרים ברשתות המזון זולים בהרבה (וזולים עוד יותר אם הם באריזות סיטונאיות, למשפחות הגדולות). אין הוצאות על טלויזיה/ הוט/ יס/ סלולארי לילדים וגדג'טים. וגם אם אחרי כל זה יש משפחה שזקוקה לעזרה - באים לעזרתה תרומות הגמח"ים (גמילות חסדים). מי שמכיר רק את החיים בת"א - אף פעם לא יבין איך אפשר לחיות (וטוב) ממעט.
 | 14.02.11
364.
המדינה לא ממנת? לאמר זאת זה יותר מחוצפה.
מיום השיחרור מהצבא ,אחרי מלחמת השיחרור,אני מציין אחרי מלחמת השיחרור ועד ליציאתי לגימלאות עבדתי וכמובן שילמתי מיסים למדינה ןמשנת 1954 כאשר נוסד " המוסד לבטוח לאומי " שילמתי דמי בטוח לאומי".עבדתי בבנין, בפרדס , בכרמים , בנגב הרחוק [ מפעל הפוספטים } וממנתי בעצמי את לימודי הערב כדי שאוכל להתקבל למערכת החינוך כמורה בחינוך העל-יסודי . מעל שלושים שנה לימדתי במערכת החינוך באופן קבוע משרה וחצי כדי לקיים את משפחתי בכבוד ולא חשבתי לרגע שהמדינה חייבת לי דבר.ברור שחלק לא קטן משכרי שולם למיסים ולבטוח לאומי ולקופת הגמל . עתה כגימלאי , אני מקבל מהביטוח לאומי { 2000 { כן אלפיים שקל לחודש] ואת המגיעה לי מקופות הגמל . כאשר אני עובד ולעתים אני עובד כדי להעניק מתנות לנכדיי , אני משלם 30 אחוז מס הכנסה . אגב , אני לא לבד בכל המערכת הזאת. כמוני יש לבטח עוד עשרות אלפים . לכן, בטרם תאמר דבר , כדאי לך לעיין בתגובתי.
גימלאי של מערכת החינוך | 14.02.11
363.
אם יפליץ חזק בכולל-יוכל לייצר גז ולהתפרנס מיגיע לחייו-ממתי הדת הפכה לעלוקה?
אבי ז"ל נולד למשפחה חרדית-שעבדו מדורי דורות למחייתם-אבל בגולה. בדוחק ובעוני רב, אבל לא חיו על זיעה ודם של אחרים ! רק לחשוב שחייל מרוויח כ-300 שקלים, והנ"ל מקבל 800 ש"ח לחודש...... מעצבן אותי ברמות !!!
 | 14.02.11
362.
מה עם כל היחידות דיור הלא חוקיות, שיש כמעט לכל אברך בקרית ספר?
המדינה מממנת לכם: קצבת לימודים: 840 ש"ח ארנונה: בערך 400 ש"ח לחודש גנים: בערך 1000 ש"ח לחודש, כולל אי תשלום מיסים בתי ספר: למרות שאינכם לומדים בגרויות, אתם מקבלים כמעט מימון מלא הבטחת הכנסה: 1200 ש"ח ויותר קומבינות של ביטוח לאומי וחופשות לידה: יכול להגיע לעוד 1000 לחודש ויותר יחידות דיור היא לא חוקית, ואצלכם יש כאלה בממוצע איזה 5 בבניין. אתם לא משלמים על זה מיסים. עבודות שחורות שרובכם עובדים. רוב האברכים בכלל לא דורכים בכולל. המדינה לא ממנת אתכם, היא מאכילה אתכם עם כפית
יעקב | 14.02.11
361.
האברכים תורמים הרבה למשק, בכסף שמכניסים מחו"ל למדינתינו.
ה-900 שקל שראש הכולל נותן לפרלמן, רובו מגיע מחו"ל. והרי זה הגברת התל"ג. כלומר, כסף זה [* אלפי אברכים] נכנס מחו"ל למדינת ישראל, וגורם לרווחה לכלל תושבי הארץ. חשבון פשוט. האברכים לוקחים מיליונים אלו, קונים חלב בתנובה ולחם בברמן, החברות ורשתות השיווק מחזיקות עם זה עובדים, נהגים, רכבים, מתדלקים, מכונאים, משרדי פרסום וכו'. כל אלו משלמים מס הכנסה, + מע"מ, רוכשים מוצרים מה שגורם שוב לפרנסה ותשלומי מס, וחוזר חלילה. בקיצור, חוץ מהתרומה הרוחנית שיש לדבריהם בזכות תורתם ואדיקותם במצוות [תוך הקרבה וויתור על מנעמי החיים], הם תורמים הרבה לכל הטוקבקסטים השונאים, בכסף שמכניסים למדינה, שבדרך כזאת או אחרת מגיע לכיס של כולנו.
אזרח שפוי | 14.02.11
360.
רוב המגיבים טועים. פרלמן משלם הרבה מס.
מגיבים שואלים: מי מממן את הכבישים, בתיה"ח וכו', התשובה: את הכבישים מימן פרלמן ברכישת הדירה [בעזרת הוריו כנראה], כיון שהוצאות הפיתוח משולמות ע"י חברת הבניה, שכמובן לוקחת זאת מהרוכשים. כמו"כ שילם ומשלם פרלמן מסים בכל חלב וגבינה שיחות סלולר וכו', בגובה 16% מהוצאותיו. ואל תשכחו שחבריו החרדים שכן עובדים, משלמים מיסים אותם הממשלה מוציאה להרבה הוצאות שהחרדים אינם נהנים מהם, והיו שמחים אותם משלמי מיסים, ובהם בני העשירון העליון, שמשלמים מליונים למדינה, שכספם ילך להחזקת לומדי תורה.
אביגדור | 14.02.11
359.
מה הרמב"ם אומר עליך ועל שכמותך
הייתי אומר לך מה אני בדיוק חושב על הבחירה שלך ללמוד תורה ולא לעבוד, אבל הרמב"ם עשה זאת טוב ממני: " כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה--הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה, בעולם הזה. אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו, לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו, אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטס את הברייות. מעלה גדולה היא למי שהוא מתפרנס ממעשה ידיו, ומידת חסידים הראשונים היא; ובזה זוכה לכל כבוד וטובה שבעולם הזה, ולעולם הבא: שנאמר "יגיע כפיך, כי תאכל; אשריך, וטוב לך" (תהילים קכח,ב)--"אשריך" בעולם הזה, "וטוב לך" לעולם הבא שכולו טוב. " משנה תורה, ספר המדע, הלכות תלמוד תורה, ג, י-יא
דוד | 14.02.11
358.
בכל זאת, הוא זול יותר מהחילוני שמקבל דמי אבטלה
והוא בטח זול יותר מהחילוני שמקבל לא רק דמי אבטלה אלא גם כל מיני קצבאות מביטוח לאומי (נכות, ילדים, אבטחת הכנסה וכד'), על אחת כמה וכמה מאחד כזה שבפועל עובד "שחור"... כל הכבוד לו ולאשתו (ובכלל למשפחות האברכים בישראל) שיודעים להסתפק במה שיש ולא נמשכים לפיתויים מיותרים. וכל הכבוד לקהילה החרדית שרמת המחיה בה היא נמוכה בזכות המחירים הנמוכים לשירותים המוצעים והמוצרים הנמכרים. עולם אחר לגמרי ממה שקורה בעיר חילונית! זה גם מסביר את העובדה שמספיק שרק אחד מבני הזוג יעבדו כדי לפרנס שני ילדים בכבוד. יש לחילונים הרבה מה ללמוד מהם.
 | 14.02.11
357.
היהודים רבים על כבישים ומיסים ,אבל אתם יושבים על האדמה כבושה של הפלסטינאים !!!
של מי האדמה שהמינהל מוכר ולוקח את הכסף לממשלה . מי נתן למדינה את האדמה ? למה שלא תשלמו לנו הפלסטינים דמי שימוש בקרקע ? למה אני צריך לשלם מס ערך מוסף ?בשביל כל היהודים? והמים של מי ?
אבו רומי  | 14.02.11
355.
מי משלם את הוצאות הביטחון? הבריאות של ילדיך? הוריך?
הכל מגיע מתשלומי מסים שלי. גם הקצבה לכויילל שלך. רק למען החרדים צריך לשנות את השיטה הכלכלית - הכל, אבל הכל צריך לעלות כסף. תחבורה צריכה לגלם את עלות התשתית (נסיעה באוטובוס) מים חשמל נראה אתכם שורדים במצב כזה. תמיכה תינתן רק 1) למי שעובד משרה מליאה בפיקוח (אזיק אלקטרוני) ומקבל שכר מגוף כלכלי ורק אם לא מצליח לכלכל את עצמו אחרי שהוכיח שהוא עובד וגם אישתו. 2) נכים קשים וחולי נפש קשים (רק אם מאושפזים או בפיקוח ונוטלים תרופות) שלא מסוגלים לעבוד. מדינת הרווחה משמידה את עצמה לדעת עם מימון לפרזיטים.
וכבישים זה בחינם? חינוך? | 14.02.11
354.
800-1500 שקלים בחודש= 9600-18,000 שקלים בשנה
בארץ מקבלים כיום כ-10,000 אברכים 'מלגה' שכזו מהמדינה מה שאומר שהמדינה מוציאה עליכם בכל חודש בין 9,600,000 ל-15,000,000 מה שאומר שבשנה היא מוציאה עליכם קרוב למיליארד שקלים ויותר. אני לצורך העניין מרוויחה בשנה כ-80,000 שקלים ולא מקבלת שום קצבה מהמדינה, להפך, ממשכורתי משולמים מדי חודש מסים, תברואה וביטוח לאומי למדינה. זאת אומרת שאני מרוויחה בשנה בערך 60,000 שקלים בעבודה קשה ביותר. אתה מרוויח שליש ממני מבלי לעבוד. דבר נוסף שברצוני להביא בתגובתי הוא הדאגה לחלשי החברה- אלמנות, יתומים, חד הוריות, נכים וכדומה. איך אתה כאדם צעיר ובריא ועוד ירא שמים שבתורתך נכתב על הצורך לדאוג לכל אותם חלשים יכול לקחת מהם את מיליארד השקלים האלו מבלי להתבייש ועוד לזרוק חול בעינינו ולדבר על אהבתך ללימודי הגמרא? מעט דרך ארץ אין לכם ואתם עוד מטיפים לאחרים על דרך ארץ. תבינו חרדים יקרים שבמדינות המודרניות המיסים המשולמים הם הם התרומה האמיתית לחלשי החברה שבה משתתפים כולם, ומי שלא בעצם לוקח את
דבורה | 14.02.11
352.
גם לי נמאס
בתור חרדי שעובד ומשלם כפסי מיסים למדינה .. והכסף שלי הולך למקומות כמו משחקי כדוגל בשבת , בימה , טלויזיה , פינוי של מאחזים לא חוקיים , פנסיה לפושעים ( בשארה ) , מלחמה בפשע , מסתננים , מצעדי גאווה ,קליטת גויים , ועוד הרבה הרבה אירועים שאני לא מעוניין כלל לתמוך בהם .. אין לי אפשרות לבחור שהכסף שלי יגיע למקומות יותר ראויים כמו אברכים שיושבים ולומדים ( ואני מדבר על אלה שלומדים - לא אלה שרשומים ) ? דבר אחד שאתם לא מבינים בצורה מהותית .. אתם רואים בלימוד התורה תופעה פרזיטית של מישהו שעצל ללכת לעבוד ולעומת זאת מדען חוקר משהו וקובר את עצמו בספרייה הוא חרוץ וכו' וזה למה ? כי לימוד התורה בעינכם אין לו ערך .. לחרדים זאת המטרה ועבודה היא אמצעי ( ולא ההפך כמו בשאר העולם שהמטרה היא הכסף והלימודים הם האמצעי ) ותתפלאו לשמוע אבל לאורך ההסטוריה אנשים היו מוכנים לוותר על הרבה דברים ללימוד תורה .. ולמי שמחפש אחר האמת שיחקור את העניין לפני שהוא מתלהם ( רבי עקיבא - חפשו בויקיפדיה ) לי באופן אישי קשה ללמוד כל היום ובנוסף אני מעוניין להתפרנס בכבוד ולא ממלגות וכדו' אז אני ואשתי עובדים ( אני המפרנס העיקרי ) ואחרי העבודה אני מפנה קצת זמן ללמוד תורה .. ועד כמה שזה יישמע מוזר ? אנחנו באמת כן מאמינים שהעולם מתקיים בזכות לומדי התורה השנאה הזאת כ"כ מיותרת ..
דניאל | 14.02.11
347.
לדעתי צריך לעשות השוואה תלוש שכר של חרדי-אברך בן 23 לאזרח חילוני בן 23 ונראה מי חי על חשבון מי
ככה זה שנולדים עם כפית זהב בפה- לא יודעים להעריך כלום. סטודנט ממוצע משלם למדינה חצי ממה שאתה מקבל (כ400 שקלים) בלי שכר לימוד ומחיה. אני במקומך הייתי מתבייש להגיד שאני לא חי על חשבון המדינה כי אתה חי ועוד איך! לא הכזרת את ההטבות שיש לך באוטובוס/מס הכנסה/ביטוח לאומי וכיו"ב רק מתוקף היותך לובש שחורים- סטודנט צריך להוכיח שהוא אכן לומד להביא אישור+תעודות סטודנטים וטרטורים מפה עד אוסטרליה רק כדי לזכות לחופשי חודשי סמסטריאלי= בהרבה מדינות סטודנטים נוסעים חינם בתחבורה ציבורית- עד כמה שזכור לי. מסכנה: לומד במכללה/אוניברסיטה? פראייר! בכויילל לומדים בחינם ועוד מקבלים על זה כסף.
ג'ורג'יו | 14.02.11
341.
כל התוקפים המלומדים - תלמדו קצת חשבון
תקציב הישיבות כולו עומד על פחות ממיליארד ש"ח לשנה. חלקו את הסכום הזה במספר תושבי המדינה ותגיעו לסכום מגוחך של עשרה שקלים לחודש. אז כאן נמצאים כספי המיסים שלכם? זה מגוחך! אף אחד לא צריך את ה - 3,000 שקלים שאתם משלמים למס הכנסה כדי לממן את הישיבות - המיסים שהחרדים משלמים מספיקים ובגדול. ואל תשכחו שהחרדים משלמים מיסים עקיפים בדיוק כמו כולם, וחלקם הגדול שעובדים משלמים מס הכנסה כמו כולם. עכשיו אתם שואלים: להיכן אם כן הולכים כספי המיסים שלנו? למוסדות ההשכלה הגבוהה למשל, המתוקצבים בעשרות מיליארדי שקלים שחלקם הגדול מופנה לתשלום שכר. האירוניה היא שאם בחור חרדי ילמד תלמוד באוניברסיטה במקום בישיבה - הוא יעלה למדינה פי 8. אז תחפשו את חוסר הצדק במקום אחר כי הוא לא נמצא בכבשת הרש של הישיבות.
 | 14.02.11
338.
לכל החילוניים שעושים כאן חשבון על גרוש שמקבל חרדי ומוסיפים על זה כהנה וכהנה
כל מיני המצאות ושקרים גסים כמו הנחות בארנונה, סבסוד גני ילדים, דיור ע"ח המדינה (?!), פטורים שונים ומשונים שנמצאים רק במוחם הקדחתני של החילונים ועוד ועוד כיד הדימיון הטובה של החילונים. אין בזה שמץ של אמת, ומענין שאת כל ההתחשבנות הזו הם עושים רק עם החרדים ולא עם הערבים והבדואים שההם הם השודדים הגדולים של קופת המדינה ושאין שום סיכוי שהם יתרמו אי פעם למדינה (בעוד החרדים משתלבים יותר ויותר הן בצה"ל והן ביציאה לעבודה). אם כל זה כל כך נכון, היה צריך להיות מצב החרדים ובפרט האברכים מצויין ממש, כי הכל הרי ממומן עבורם, לפי דעת רוב החילונים, אז למה הם הסקטור הכי עני בארץ? והיות וזה המצב, סימן שכל מה שנכתב על החרדים הם מסע שקרים והמצאות מרושעות, אפילו את הכתבה אין הם קוראים כפי שצריך. כמעט כולם מדברים על כך שאברך מקבל 3000 ש"ח כעוד שכתבה כתוב בפירוש שמקבלים רק800 ש"ח ורק מיעוט מבוטל מגיע ל3000 ש"ח. אבל מה זה משנה כשמדובר בחרדים העובדות לא ממש חשובות, ההתקפה עליהם היא החשובה.
ירוחם | 14.02.11
328.
בגלל אנשים כמוך, אני מהגר לארה"ב
לי כבר מזמן נשבר מפרזיטים כמוך. אני קורע את התחת כל יום מצאת החמה ועד צאת הנשמה ורוב הכסף שאני מרוויח הולך למדינה ע"י מס הכנסה, מע"מ, בלו, מס בריאות, ביטוח לאומי ועוד אינסוף מיסים עקיפים. בעוד כשלושה חודשים, אני יתחיל את החיים שלי במקום אחר. את המיסים שאני משלם עכשיו, מעל חצי מהם יישארו בכיס שלי. בכסף הזה, אני יוכל לעזור להורי(שמתפרנסים מקיצבת זיקנה מגוחכת), לעזור יותר לאחי הקטן כדי שיסיים את התואר שהוא עושה בהצלחה וגם סוף סוף להשים קצת כסף בצד.
אלי | 14.02.11
326.
אשרינו שזכינו
אני אשה חרדית אשת אברך עובדת. אז קצת עובדות עלינו עובדות שזהות לעוד רבים כמונו (שככה מתנהל רב המגזר החרדי המשתייך לזרם האברכים): 1. אני עובדת משרה מלאה- משלמת מיסים בסך 50% 2. לא נהנת מהנחות בארנונה/מים/חשמל/גנים ומוסדות חינוך. 3. אצלינו אין יום לימודים ארוך על חשבון המדינה 4. אין ארוחת צהריים חמה ומסובסדת- על הכל משלמים מחיר מלא. 5. ביטוח בריאות ביטוח לאומי ביטוח פרטי הכל אנחנו משלמים מהכיס הפרטי שלנו כמו כל אזרח במדינה. 6. בעלי משלם ביטוח לאומי באופן עצמאי 7. בעלי מקבל מלגה של 800 ש"ח בחודש תסתכלו על זה כמו משפחה רגילה בה האבא עובד והאמא לא אותו דבר בדיוק! מי מביא את הכסף ממה מתקיימים ואיך זה החלטה אישית של כל אחד!!! ואם כבר מסתכלים על מה כל אחד מקבל מהמדינה ומוציא תבדקו כמה כסף הולך על תרבות ופנאי שלא מגיע למגזר שלנו כמה כסף הולך למלחמה בסמים ובאלימות וכו' הרבה אהבת אחים שלום ובריאות לכל עם ישראל!!!
 | 14.02.11
325.
החישוב הנכון
800 ש"ח פלוס הנחות בארנונה גנים חשמל וכו' פלוס תשלומי ביטוח לאומי פלוס סך המס שאזרח ממוצע משלם פלוס ביטוח לאומי ומס בריאות שאזרח ממוצע משלם סביר שיוצר שהעלות האלטרנטיבית של תלמיד כולל הוא 5000-7000 ש"ח בחודש. זה לא כוחמה רק לקבל צריך לדעת גם לתת בחזרה. ביהדות ישנה מצווה של מעשר. כלומר 10 אחוז מההכנסות. אנחנו מעלים "תרומה" למדינה של 5 מעשרים כומר 50 אחוז למדינה שבתמורה נותת שירותים לכלל האוכלוסיה כולל עזרה לחלשים. זו צדיקות אמיתית לא לשבת וללמוד על חשבון אחרים
חם או יפת | 14.02.11
324.
היצחק הזה מייצג בסה"כ 13,000 איש במדינת ישראל
רבותיי, הגבר החרדי הוא איש עובד, אלא אם כן הוא אברך. ואברכים (כלומר תורתם אומנותם, שאינם עובדים) יש בישראל רק 13,000. סה"כ האברכים מהווים אחוז אחד מכלל החרדים! מי שלא מאמין יכול לקרוא כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4017397,00.html סה"כ רוב החרדים עובדים. לפעמים רק הגבר, ולפעמים גם אישתו. מזעזע וכואב שבמדינת היהודים קיימת בורות בכל מה שקשור לעולם החרדי. ומזעזע וכואב לא פחות שלקישור לכתבה נבחרה כותרת פרובוקטיבית. אבל הכי כואב זה שיהודים מדלגים על העובדות, מסתפקים בקריאת כותרות, וכמו פתיים בשדה הקרב מזנקים אל עבר המארב.
 | 14.02.11
323.
בגולה תלמידי ישיבה היו הולכים לעבוד
המסורת לתמוך בתלמידים חכמים שממנה נולדו הקצבאות האלו הייתה שכולו כמה עילויים בודדים חיים על חשבון הקהילה וכל השאר הולכים לעבוד. זה למה כל הרבנים הגדולים במאות הקודמות היו גם בעלי מקצוע בנוסף להיותם אנשי דת. מקסימום היו חיים בדוחק על חשבון איזה גביר כמה שנים ואז הולכים למצוא פרנסה אמיתית כולל עמל כפיים פיזי. רק בישראל שכחו את החלק הזה ונתקעו על להיות משנוררים מקצועיים. אם היינו צריכים לפרנס רק 400 בחורי ישיבה גאונים שאחרי זה היו מעבירים את פירות גיאונותם לשאר העם הייתי עוד מסכים. אבל יש עשרות אלפים של כאלו וחלקם הגדול בכלל לא לומד, עובדים 'שחור' ולוקחים קצבאות. בשביל 'תלמיד חכם' הוא מצליח לפספס לגמרי את השאלה מאיפה בא הכסף. דרך אגב, גם כשהם מתים, חלק מהחרדים עדיין לא מוכנים לתרום לשאר הציבור, מתנגדים לתרום איברים אבל אין להם בעיה לקבל כליה פה וכבד שם.
עוד חילוני | 14.02.11
322.
שק חבטות
בס"ד לא יעזור כלום אם ישנם אנשים שקוראים לעצמם דתיים והם משתלחים בלומדי תורה לשמה כל שכן יהודים שנולדו להורים חילוניים וגדלו כחילוניים ואינם יודעים מהי דת אבות אבותם בשבילם הדת זה דבר מיותר וכמה שיותר חומריות יותר טוב. רק כדי לסבר את האוזניים מספר האברכים לומדיי התורה שמקבלים קיצבה מהמדינה קטן יחסית לאחוז הדתיים בקרב אזרחי המדינה לעומת כמות הסבסוד של ההשכלה הגבוהה בישראל (כ 3 מיליארד שקל בשנה לעומת כ 700 מיליון שקל ללומדי תורה) בעניין התרומה של כל אחד מהצדדים למשק הישראלי ישנו ויכוח שלא יגמר לעולם כל עוד אין הסכמה מה היעוד שלנו כיהודים בעולם הזה?,ובמה אנו שונים משאר אומות העולם? או שאין הבדל ? (ח"ו)
אורי | 14.02.11
321.
כלומר... המדינה כן מממנת אותך...
קיבלת כסף מהמדינה = המדינה מממנת אותך. לא מעניין אותי זה שאתה נהנה מהלימודים, ולא מעניין אותי מה אשתך עושה. אני לא מקבל מהמדינה שקל, למרות כל התרומה שלי - שירתתי שלוש שנים בצבא, אני עושה מילואים כבר 16 שנים (רק בשנתיים האחרונות נקראתי 7 פעמים לשירות - שתי תעסוקות והשאר תרגילים בני שבוע-שבוע וחצי). אני עובד באופן כמעט רצוף מיום שחרורי מצה"ל. עכשיו בוא תסביר לי למה לך מגיע 800 שקל בחודש ולמה לי לא.
ארז | 14.02.11
320.
3000 שקל בחודש זה לא מימון?
"ם הם יקבלו עוד כמה מאות מביטוח לאומי, המקסימום שיוכלו לקבל בסוף מהמדינה ייצא 3,000 שקל" מקבל מהמדינה 3000 שקל בחודש וטוען שזה לא מימון ממשלתי? תראה לי סטודנט אחד שמקבל 3000 בחודש מהמדינה? ואל תגידו לי על מלגות. המלגה הכי רצינית שאני מכיר היא IMPACT שממש לא כולם יכולים לקבל אותה והיא 4000$ בשנה מה שיוצא פחות מ-1200 שקל לחודש, שאר המלגות משלמות פחות. וחוץ מזה המלגות בכלל באות מתורמים ולא מהמדינה, אז למה שאתה תקבל מימון מהמדינה של 3000 שקל בחודש ואני כסטודנט יקבל מהמדינה מימון של 0 שקל בחודש, ולא רק שאני לא מקבל שום דבר אני עוד משלם לביטוח לאומי, אותו הביטוח לאומי שמשלם לך, מה שאומר שאני משלם לך. להגיד שאתה לא מקבל מימון מהממשלה זו חוצפה!
אבי | 14.02.11
319.
שק חבטות
בס"ד לא יעזור כלום אם ישנם אנשים שקוראים לעצמם דתיים והם משתלחים בלומדי תורה לשמה כל שכן יהודים שנולדו להורים חילוניים וגדלו כחילוניים ואינם יודעים מהי דת אבות אבותם בשבילם הדת זה דבר מיותר וכמה שיותר חומריות יותר טוב. רק כדי לסבר את האוזניים מספר האברכים לומדיי התורה שמקבלים קיצבה מהמדינה קטן יחסית לאחוז הדתיים בקרב אזרחי המדינה לעומת כמות הסבסוד של ההשכלה הגבוהה בישראל (כ 3 מיליארד שקל בשנה לעומת כ 700 מיליון שקל ללומדי תורה) בעניין התרומה של כל אחד מהצדדים למשק הישראלי ישנו ויכוח שלא יגמר לעולם כל עוד אין הסכמה מה היעוד שלנו כיהודים בעולם הזה?,ובמה אנו שונים משאר אומות העולם? או שאין הבדל ? (ח"ו)
אורי | 14.02.11
318.
מה נפלתם על החרדים? הם העם הניבחר
70% מהמדינה ויותר חיים מקיצבאות למינהם. השלמת הכנסה.הבטחת הכנסה. דמי אבטלה. אם חד הורית.קצבת נכות. קצבה לנורקומנים.קצבת זיקנה. ועוד קצבאות למינהן. ובנוסף. המדינה עצמה מקבלת תרומות מהעולם סוג של קיצבה למדינה. אגב גם אלה שעובדים חלקם הנכבד מעלימים מס שזה גם סוג של הכנסה. ולא נדבר על קומבינות של חכים ועובדי עיריה שמכניסים לכיסם בעורמה סכומי עתק. שרק חלקם נתפסים. השחיתות גואה בכל פינה. אפילו שופטים לוקחים שוחד. אז מה נפלתם על החרדים . אגב צריך להפנים שרוב הציבור החרדי עובד. וצריך להבין שגם אם כולם רוצים לעבוד אז לצערינו אין משרות פנויות לכולם. לפחות נהנה מלימוד התורה שזה מגן על כלל ישראל. שזה הקיום שלנו כעם וכמדינה גם למי שלא מאמין נהנה מההגנה מהלימוד תורה שלהם. אהבת חינם לא תזיק. שינאת חינם כן תזיק. מילים יכולות להרוג
מלמן | 14.02.11
315.
כמה תמימות , אתה מדקלם את מה שמספרים לך ? הפוך בה ואולי תלמד חשבון פשוט
קצת פחות חשוב מגמרא אבל עדיין חשוב כדי להתקיים.איני רוצה לחזור על מה שנאמר כבר בטוקבקים אבל עם שם מבטיח כמו שלך "יצחק פרלמן" אתה עדיין יכול לחזור למוטב. טוב , לפי השקפתך לא בדיוק , קצת נחות אבל עדיין יכול להחזיק את משפחתך בכבוד בלי תלות מחסדי המדינה שאולי כדאי להשאיר אותם לנכים, למוגבלים , זקנים וחסרי יישע. ואם ברצינות , צא ולמד אם אכן התקציבים שלכם לא ע"ח משלם המיסים ? ואם לא אז מדוע אגודה וש"ס צריכות בכלל להיות בממשלה , מדוע הם אמורות להלחם על הכיס שלכם? בגמרא מלמדים לחשוב בהגיון , מאמינה שתגיע למסקנות האמיתיות גם במעשים.
ronit | 14.02.11
314.
הכי מצחיק אותי ש...
יש איזה מליון ערבים במדינה,80% מהם לא משלמים מס,לא ארנונה ולא מים.הכל אצלם שחור והייתם מתים לגור בוילות כמו של הערבים.הבדואים לוקחים פרוטקשן מכמעט כל חנות בב"ש ולא לדבר על השטחים המטורפים שהם השתלטו עליהם. לכו לקניונים הכי יקרים ותראו ערבים קונים מוצרי יוקרה ומשלמים ב מ ז ו מ ן. 1)אם כבר עושים סדר,למה בעיות המיסים של הערבים לא עולים לשיח ציבורי. 2)איפה החוק עומד בעניין השתלטות על שטחים. 3)למה לאף אחד לא אכפת. בנוסף,מה ההבדל אם האישה החרדית עובדת או הגבר החרדי?? הם פשוט התחלפו התפקידים פחות או יותר.החרדים חיים בצמצום ולכן לא צריכים משכורת מטורפת ואי אפשר להאשים את החרדים ברמת חיים גבוהה שלנו. יש לך אוטו=>לחרדים אין,הם הולכים ברגל. אתה חי בדירה גדולה=>יש לך הוצאות מיותרות שלחרדים אין. אתה אוכל בחוץ=>חרדים לא. לחרדים וללומדי תורה,אלה השומרים על הזהות היהודית יש תרומה עצומה כבר 2000 שנה.אל תשכחו שאם הם לא היו דבקים באמונתם אנחנו לא היינו כאן כי היינו מתבוללים. הרי כמה דורות אחורה גם סבא שלך היה דתי, אם הוא לא היה דתי אז כנראה היית גודל כמו שאר הגויים בארץ אחרת.
יעקב,סטודנט להנדסה | 14.02.11
312.
אתם שוכחים דבר אחד!
הבחור החביב הזה מהכתבה לא ממש יקרא את התגובות שלכם. אנחנו תמיד צריכים לשמוע אותם ולהבין אותם, אך הם מעולם לא טרחו לעצור ולשמוע מה יש למממנים שלהם לומר בנדון. אין לו בעיה לומר את דעתו בעיתון חילוני, אך הוא לא יקרא פה את דעתנו. חבל לכולנו על הזמן. ועל הכסף.
לירון | 14.02.11
309.
ב ז ע ת א פ י ך ת א כ ל ל ח ם !!!!
פרזיט , אין מלה אחרת !! 800 מהכולל - מילגה מהמדינה - מי ממן אותה - הוא ??!! עוד 900 מראש הכולל - מתרומות - אין על זה מס ??!! ביטוח לאומי מקבל - מי מממן ??!! פטורים והנחות בארנונה - מי מממן ??!! וכ"ו נכון אנחנו המממנים הפריירים !! עדין לא הבנתי מה הקשר בין לימודים לעבודה ??!! אתה רוצה ללמוד - לך ללמוד - על חשבונך ובזמנך הפנוי !! משום מה שעבדתי בארה"ב - החרדים שם עבדו כל יום (!!) מ - 09:00 עד 17:00 . לאחר מכן הלכו ללמוד עד ללילה . וראה איזה פלא - כולם מרוצים ולכולם יש כסף !! ובא לציון גואל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! רק במדינה שלנו מרשים לאוסף של "למדנים" ללמוד בלי לעבוד ולקבל על זה עוד כסף . פשוט שערוריה , אין מלה אחרת יותר טובה .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מר קרמבן | 14.02.11
308.
זה חלק מההתנשאות והניתוק שלהם מהמציאות, האמירות החצופות האלה
באמת מסכן, אני מממן לו "רק" עד 3000 שקל בחודש. תגיד טמבל, ומי מממן אותי? אהה, טוב, הוא לא אומר בגלוי, שלדעתו זו חובתי הקדושה לממן אותו, שהוא רואה בי חמור, עבד שלו. יש לו בטח גם תגובות משוכללות לשאלה, איך זה שרוב הרבנים הגדולים של פעם שלחו ידם והתפרנסו בעצמם. כמראה שהוא טוב מהרמבם, רשי ושאר גדולי תורה בעלי מקצוע.
יאללה מהפיכה! | 14.02.11
304.
אפשר ללמוד ולעבוד יחד
כאשר הייתי סטודנט הייתי צריך גם לעבוד כדי לממן את הלימודים והשכר דירה. היום אני בין 55 ומרוויח מתחת למינימום. הייתי שמח מאוד לו הייתי יכול ללמוד וגם לקבל3000 שקל כל חודש מהמדינה. איניני מקבל את הטענות שלך וחושב שגם אתה צאיך לעבוד אפילי חצי משרה העיקר לא להשאיר את אשתך לפרנס את המשפחה ולטפל בילדים-זה מאוד לא מכובד בעיני.
פאול | 14.02.11
303.
לרחם על כל המגיבים נגד התורה הקדושה
אני קורא את התגובות ופשוט מאוד מרחם עליכם ... שאינכם יודעים מהי תורה ומהי אמונה אני דתי ציוני ועובד ועוזר לאיש גדול בתורה לא יעזור לאף אחד מכם, תורת ישראל תשאר לנצח בין אם אתם תתנגדו או תשמיצו ... סה"כ החיים זה התורה של עם ישראל, בכל הדורות נלחמנו כדי ללמוד את התורה ואף אחד לא עצר בעדינו אז מי אתם כל ה "משכילים" שחושבים שהם חכמים והם גילו את העולם ??? אילו רק הייתם טועמים קצת מהתורה הקדושה לא הייתם מדברים כך בכלל ... האברכים מקריבים את עצמם על התורה כדי לזכות את עם ישראל ואתם המשמיצים והציניקנים חושבים שאתם יודעים הכל ויורדים לחייהם, במקום לתמוך בהם ולעזור להם ? תתביישו. אבות אבותינו נלחמו והקריבו את עצמם למען תורת ישראל הקדושה ואתם במחי יד מזלזלים בכל לומדיה ? בתקווה שתחזרו בתשובה שלמה ואז תבינו את לומדי התורה רותם
רותם  | 14.02.11
302.
כל הכבוד!!
סוף סוף שומעים צד שני אני מעריך את האומץ שלך להתראיין ולגלות לנו מחייך. אני בעיקרון מאמין בכך שניתן לכל אחד לחיות את החיים שלו בכיף ובנחת ובאמת 800 שקל בחודש מהמדינה זה לא נקרא לחיות על חשבון השני סוף כל סוף אנחנו צריכים קצת רוח קצת תרבות ואם יש אנשים שמקדישים את חייהם לרוחניות ולתרבות שלנו מזה דורות עולם צריך לפרגן. וכן, יש הבדל בין ללמוד בשביל מקצוע שאין לזה שום קשר לבין ללמוד לשם ללמוד שזה ערך בפני עצמו שהוא חשוב לחוסן הלאומי שלנו ולחיינו כאן עלי אדמות. כל הכבוד.
משה | 14.02.11
297.
Can't Feed them? Don't bring them!
רציתי להגיד משהו. אני משתכר 8000 ש"ח בחודש, עבורם אני עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה. 3300 ש"ח עולה רק הדירה, חור, לא תגיד משהו רציני. מעט הכסף שנשאר אחרי החשבונות, הולך לעו"ד עבור פשיטת רגל שלי עקב עסק שהקמתי בעבר, ונכשל. אני בן 32 עוד רגע, מת לילדים, אבל איך אני אביא ילדים? הכסף מספיק בדיוק לחיים. אני עובד בשבילו כמו חמור. ואז במרחק יריקה מכאן, גרות מאות, אולי אלפי משפחות "אחת על השניה", בעוני שהיה מחריד לולא בחרו להגיע אליו, לכל אחת - יותר ילדים ממה שאי פעם אחלום להביא, בזמן שגם להם אין כסף להחזיק אותם. ואז הם הולכים ובוכים לי בטלויזיה על כמה הם מסכנים. יש משפט יפה באנגלית - Can't feed them? Dont bring them!
סימבה | 14.02.11
296.
מעגל סגור של חיים על חשבון הכלל
לא רק שהמדינה מממנת אותך ואת אשתך ואת הלימודים שלך ואת הכולל שלך ואת לימודיך בבתי ספר פרטיים שמסרבים ללמד את לימודי הליבה, ואותך כל החיים דרך ביטוח לאומי על סעיפיו השונים (מובטל, השלמת הכנסה, מספר הילדים מחלות ומה לא), אלא שאתה חי גם על חשבון תרומות של יהודים שאם לא היו צריכים לתרום למוסדות חרדיים סקטוריאליים - רובם היו תורמים זאת למדינת ישראל וכל אזרחיה. כל זה מצטרף לכך שאינך מגויס, ואחרים שומרים עליך (ללא תמיכה של אף אחד) ומכינים את עצמם לעבודה (שאתה לא תעבוןד לעולם) מאוחר יותר על חשבון אבא ואמא שגם הם שילמו את כל המיסים כדי שאתה תהיה פראזיט על חשבון כולם. מעגל סגור של חיים על חשבון האחרים. כיף לך עם לימודים......
yy | 14.02.11
294.
מר פרלמן, גם 800/1500 ש"ח לחודש כפול מי יודע כמה חרדים - צריך לבוא מאיפשהו
רמז: זה לא צומח על עץ! מה לגבי הסכום החודשי שאזרחים הגונים משלמים לביטוח לאומי כדי לממן קיצבאות שכאלו לפרזיטים כמוך? מדוע לא ציינת כמה אתה משלם? האם אתה בכלל משלם? ולא משנה כמה תתאמצו, אתם בחיים לא תצליחו לשכנע את האזרחים ההגונים שאדם שלומד בישיבה תורם למדינה יותר מאדם שלומד לימודים מועילים כלשהם. אם כבר, אתם תורמים הרבה פחות. אז באיזו זכות אתם דורשים לקבל קצבאות עבור לימודיכם בעוד שאזרחים הגונים לא מקבלים כלום, ורק משלמים שכר לימוד גבוה ודמי ביטוח לאומי?! אתם חוצפנים ומגעילים!
נדב | 14.02.11
293.
למה רוב אוכלוסיית הסטודנטים לא מקבלים תקציב מהמדינה ואברכים כן?
אף אחד לא אמר לאברכים שיתחתנו בגיל 20 ויולידו מספר ילדים בגיל כזה,זאת בחירה שלהם,היום סטודנטים בלית ברירה מתחתנים בגיל מאוחר יותר וגרים עם ההורים,כדי שלא להגיע למצב הזה שאין להם כסף לחיות בכלל... יש סטודנטים שלומדים מבוקר עד ערב ועוד צריכים לפרנס את עצמם ואת הלימודים שלהם,לא רואה שום סיבה במה האברכים תורמים למדינה שצריך עוד לממן את העצלות שלהם ואת חוסר התרומה שלהם למדינה... חבל שזה המצב ועוד הם מקטרים,סטודנט היום בישראל קורע את התחת ,עובד,לומד,אין לו זמן לכלום,לא יכול להרשות לעצמו לעבור לגור לבד אפילו,ובסוף תולה את התעודה על הקיר כדי לעבור בשכר של 23 ש"ח לשעה... אז עם כל הכבוד,אין להם מה להתבכיין,כי אם כבר לסטודנטים של ימינו מגיע להתבכיין על המצב העגום במדינה!!!!ואת הבחירות שלהם להביא ילדים בגיל 20 ולהתחתן זאת בעיה שלהם נטו,זה לא צריך לבוא מכספי המדינה!!! מקווה שהמסרים האלה יחדרו,כי בסוף מה שיקרה פה זה מצב כמו במצרים,שרוב הסטודנטים ישארו עם עבודות דחק וללא משכורת ראויה והעוני רק יגדל ,והפער בין המעמדות הולך וגדל משנה לשנה...
סטודנט | 14.02.11
291.
מגיב מס' 35 הפרזיט
אני לרוב לא מתלהם, אבל אתה חצית כל גבול. סטודנט משלם ביטוח לאומי, משלם שליש (נכון, שני שליש ממומנים ע"י המדינה) משכר הלימוד, עושה מילואים ועובד, כן עובד!!! למחייתו. לעומת זאת, הפרזיט שחושב שהוא צדיק הדור ולימודיו (שאינם תורמים במאום!!! למדינה) עולים גם הם כסף, לפחות כמה עשרות אלפי שקלים בשנה! כמו כל סטודנט אחר! אתה חושב שלימודי משפטים דורשים משהו יותר מכיתה טובה וספרייה? בדיוק כמו הכולל! ולכן גם לימודי האברך עולים כמו לימודי הסטודנט למשפטים! אגב, הוא בסוף יעבוד במשהו, אולי לא עו"ד אבל בטוח במשהו וישלם למדינה מיסים רבים שיכסו את כככללל השכ"ל שהוא קיבל מהמדינה. מתי כבוד הפרזיט יחזיר את הכסף למדינה?! הוא רק ימשיך לקבל ולקבל! וכמובן, כמו שרבים אמרו לפני - מה עם תשתיות, חינוך ממלכתי הממומן ע"י המדינה (כולל בתי הספר האנטי-ציונים של החרדים), בתי חולים, ביטחון ועוד הממומנים ע"י המדינה?! מי משלם את זה, האברך העלוקה או הסטודנט מהמעט שהוא נותן בביטוח לאומי שהוא משלם, המילואים שהוא עושה תו"כ לימודים ואז 40 שנות עבודה פרודוקטיביות למדינה, בהן אור ממשיך לשלם מיסים ולעשות מילואים מלבד התמיכה המעשית שלו בכלכלת ישראל?! לך ולמד, טינופת, כי בזיעת אפך תאכל לכם, ולא בזיעת אפי! צא לעבוד!!
לא יאומן... | 14.02.11
287.
יש לך מושג איך לימודי הנדסה תפסו אותי ?
פשוט הייתי חייב לרוץ למילואים ואח"כ חייב להתחיל לעבוד כדי להפרנס ר לא יכולתי להמשיך. אני לא קיבלתי 800 ש"ח בחודש אפילו כשירתתי קקצין קרבי בחברון. למי אתה מבלבל את המוח ? מי יממן את הצבא , בתי החולים , הממשלה הבזבזנית שלנו וכו' ?
קצין במיל' | 14.02.11
285.
גם אני לומד
אני לומד קבלה , והולך עם הדברים שאני לומד יום יום לאורך כל היום. אני גם עובד מדוע לי לא משלמים על זה שאני לומד קבלה? לימוד הקבלה הוא הלימוד שמשנה את האדם והוא הכי חשוב והכי נכון, יותר מלימוד הגמרא. מידע בגמרא מש"ס ופוסקים עדיין לא משתנה האדם . כדאי לך להתעורר.
דרור | 14.02.11
284.
מצפון דתי
ברכות על אומץ גילוי לב בחסות הגמרא.בחור צעיר מצפון תצור בתרומה מהותית למדינה בה אתה חיי ומגדל ילדים.תול קורה מבין עינך, עזור לאשתך לפרנס- לא רק בתרוצים. אין עמך שמץ בושה לנצל אחרים- כולל אשתך? אנשים עובדים עד גיל מבוגר ואילו אתה- בחור צעיר צא לעבודה, שרת במילואים - תן וכך. עם מצפון ואומץ לב עמך - הגב...ך
מחפצם מנמצם | 14.02.11
283.
ואף אחד לא התחיל לדבר על חלוקת הנטל בצבא!
כי הבחורים שעושים צבא 3 שנים במינימום, מסכנים את עצמם ולפעמים גם מאבדים את חייהם בשביל הבטחון של כל תושביה - כמובן לא יוצאים מהשירות ומקבלים אח"כ "מתנה" 3,000 ש"ח בחודש. יודעים מה, אפילו לא "רק 800 " . זה פשוט - יש אזרחים בדרגים שונים בישראל - הדרג העליון מקבל פטורים מציות לחוקי המדינה (פטור מחוק שירות חובה, פטור מתשלום מסים והנחות שונות ורבות). אבל הבעיה לא בהם - הם חיים על חשבוני כי אני מאפשר זאת. כולנו מאפשרים. זה האבסורד וזו גם הטרגדיה של החברה שלנו.
עומר | 14.02.11
280.
גם בעלי לומד ואני עובדת
אבל- שכ"ל שילמנו והרבה כל שנות הלימודים וזה אומר אצל הבנים מגיל 3 - סבסוד המדינה ללימודים הוא בכלל ללא שום פורפוציה לחינוך הכללי. שכ"ל הוא הרבה יותר גבוה. לכל הטוענים ש"החרדים" הם טפילים ולא משלמים למדינה זהו שקר גס ומגעיל - מה אנחנו לא משלמים ארנונה? כל חודש אנחנו משלמים ביטוח לאומי!!. אם יש לנו דירה שילמנו מס רכישה ואת כל המיסים והאגרות הנלוות. אנחנו קונים במכולת ומשלמים מע"מ על כל מוצר. נכון, לא קנינו ריהוט יקר ולא יצאנו לבילויים אז לא שילמנו עליהם. אבל כל דבר אחר - התשלום אותו תשלום. מע"מ על כל מוצר, ביטוח לאומי ביטוח בריאות מיסים וארנונה. צאו לנו כבר מהארנק!!! נראה אותכם לומדים 10 שעות ביום החל מגיל 13 במשךכ- 10 חודשים ללא הפסקה. (החופשים הם חגי תשרי וחופשת פסח) בלי טיולים שנתיים ובלי ניקויי ראש בטיול לחו"ל. וכמובן ביקורות משפילות של משרדי ממשלה שונים.
מקומם | 14.02.11
279.
מקסימום 3000 שקל לחודש?? חוצפה!
אני משלמת מס בריאות וביטוח לאומי כמעט 800 שקל לחודש! (כמובן שזה כולל את ה 800 שקל מילגה לכל החיים שלכם ואת השירותים הציבוריים שאתם מקבלים על רפואה וקצבאות נוספות מביטוח לאומי) ומי שלא עובדת בציבור החילוני כדי לחסוך את כספי גן הילדים לא מקבלת 1,500 שקל לחודש! חוצפה! לכו לעבוד!
ח.ו | 14.02.11
278.
תנו לי את ה- 800 ש"ח שלוקחים ממני כל חודש + הפחתה במיסים כי אם הוא יעבוד כולנו נשלם פחות
אני מגיע ל- 1,000 ש"ח מינימום נוספים לנטו של כולנו = 12,000 ש"ח נטו בשנה לכל משפחה חילונית (וזה על המינימום של ה - 800 ש"ח, הוא אומר שאחרים מקבלים גם יותר). תראו לי משפחה לחילונית שלא יעזרו לה עוד 12,000 ש"ח בשנה נטו להכנסה כדי להתקיים. ואם מדברים עלח כל תקופת העבודה של אדם בריא זה 45 שנה בממוצע * 12,000 = 540,000 ש"ח לפחות לכל משפחה חילונית לעזור לילדים עם חתונה ובית ולחיות ברמת חיים טובה יותר. אז זה לא כסף?
 | 14.02.11
275.
מימון תרבות וספורט
אני דתייה ומשלמת מסים (6,000 שקל בחודש מסים מהמשכורת בלבד) ובמסים שלי מממנים תיאטראות וקבוצות ספורט שאינן לרוחי. אז כמו שמימון לומדי תורה אינו לרוח רוב החילונים שהגיבו פה, גם לאן שהמסים שלי הולכים לא לרוחי, אבל זה כך. לשמחתי אולי במעט מהם זה מממן את לומדי התורה שבזכותם מתקיים העולם.
דגנית | 14.02.11
274.
אוי מסכן... אתה מיואש? אין לך מותרות? אוי.... קשה, קשה. קח... הארנק שלי פתוח... קח מה שיש
כשאני קורא משהו כמו - "הציבור החילוני לא מכיר את האברכים. החרדים שמכירים מהתקשורת הם לא החרדים שלומדים. ראשי הישיבות לא הולכים להתראיין בערוץ 2. אצלנו המוצלחים נשארים ללמוד". ממש בא לי לבכות. זה ממש נשמע כמו "אוי יוי יוי..."
נמרוד | 14.02.11
270.
אתם באמת מאמינים שאתם לא נטל???
השקר הכי גדול הוא להאמין שהאמת שלך היא נכונה... 800 ש"ח בקצב ריבוי האברכים הוא המון! ה-800 ש"ח האלו שאינך מתייחס אליהם באים ממיסים שאינך בדיוק משלם... והדבר הכי מעניין שאתה חושב שאין הבדל בין אלו שעובדים אלייך - אברך יקר, גם בתנ"ך אנשים מלומדים עבדו ולא רק התפללו - היחידים שחיו על כספי המדינה היו כהנים, אתה כהן? גם בתנ"ך מוצאים הצדקה בעבודה וגם הזרם האורתודוקסי בארה"ב עובד קשה מאוד, אז איך אתה יכול לטעון שאין הבדל? מהאנשים העובדים האלו אתה מקבל כסף וכן גם הכולל שנותן לך כסף הוא בעצם הממשלה שמקצה סכומי כסף לעבר הכוללים. עכשיו בוא נניח שכולם היו באמונה שלך ורק מתפללים, מאיפה היה מגיע הכסף? כזכור לי אלוהים מאז ומעולם לא חילק כסף רק כי התפללת עבורו. כמו שאומרים שתיקה שווה זהב! עדיף לך להיות בשקט אתה מנסה להראות למה אתה צודק אך עושה הפוך....
פילוסופיה בגרוש | 14.02.11
269.
כספי ציבור עלק
מה זה "כספי הציבור". חילוני הוא "הציבור" ודתי הוא לא "הציבור"? האם דתיים לא משלמים מיסים? די כבר עם הטיפשות הזאת וההתנגחות בציבור החרדי. מתי התחילה השנאה העצמית הזאת אני שואלת את עצמי. מקום המדינה? ממלחמת העולם השניה? אני בתור ציבור דתי תורמת מכספי ללומדי התורה. ואתם בתור ציבור חילוני תורמים מכספיכם לכבישים ולתברואה, חלוקה שווה? אפשר להרגע עכשיו?
שרית | 14.02.11
268.
נראה לי אני מתחיל ללמוד תודה..
אני בחור צעיר בן 23 שלא מזמן השתחרר מהצבא ועכשיו במרוץ אחר הלימודים והכסף.. 12 שעות עבודה ביום.. אין חיים.. לא יוצא בסופי שבוע.. מזל שאני גר אצל ההורים... למה כל הסבל הזה? אני חושב שאני אחזור בתשובה אלמד תורה ארבוץ כל היום בבית.. אין יותר כאב ראש.. אין דאגות.. יש סבסודים להכל.. אני לא מבין איך כל העניים לא קופצים על זה...
אלכס | 14.02.11
265.
בעלי היה אברך ולא קיבלתי שום הנחות לא בארנונה ולא במים מישום שאני עובדת!
בעלי היה מביא 800 ש"ח + 300 מהכולל ( וזה אחרי שיום שלם הוא למד) אפילו את המשכנתא הוא לא כיסה אבל זה היה הבחירה שלנו אני יצאתי לעבוד ושילמתי מס כמו כל אחד שהנטו שלו לא מתקרב לברוטו שלו.אני משלמת ארנונה בחודש כ 580 שקל ומים עוד 100 ש"ח + ביוב + חשמל+ טלפון וכו' ואף אחד לא נותן לי הנחה. ( ודרך אגב הפרלמן הזה בטח לומד בכולל מאוד מיוחד כי בכולל רגיל לא מקבלים כ"כ הרבה כסף לחודש)
ר | 14.02.11
262.
שאלות חשובות
אם כל תושבי המדינה היו בוחרים ללמוד גמרא 1. איזה הצדקה תהיה למדינה 2. ומאיפה יגיעו הכספים לממון הבטלנים סליחה הלומדים 3. מדוע אני שעובדת חייבת לממן אותך מדוע לא לתת לי "בונוס" על זה שאני תורמת לכלכלת המדינה הן בהכנסות והן בהצעות. מדוע הילד שלי שהולך לצבא להגן מקבל שכר של כמה מאות שקלים! מדוע לא לתת לו את אותם הכספים
קרן | 14.02.11
260.
די לשנאה
אני גם דתייה ושנינו ברוך השם עובדים אך אנו מבינים את אלו שלא עובדים במצב של עם ישראל חייב להתפלל אינכם מבינים שללא בחורי הישיבה המדינה לא יכולה להתקיים . די לשנאה בין חילונים לדתיים כשהדתיים מתפללים -הם קודם מתפללים על החילונים ,אולם החילונים מושפעים מהתקשורת ורק שונאים את החרדים די לשנאה -בגלל זה הערבים מצליחים לגדול ועוד מעט הם יאכלו אותנו אני עובדת בחברה גדולה וחילונית בואו ראו כמה ערבים עובדים כאן וכמה המנהלים דואגים להם-בושה תפסיקו לשנוא את הדתיים -שמרו את השנאה הזו לאוייבים שלנו
נטע | 14.02.11
258.
איך מתאים לי 3000 ש"ח בחודש
את האמת בא לי טוב 3,000 ש"ח בוחדש, אולי ככה אני אוכל לגור בבית ולא בחדר עם שכנים מכל רחבי הגלובוס, חוץ מישראל כמובן... וגם אולי אני לא אסע שעה לאוניברסיטה כי הבית הזה יהיה קרוב יותר. ואולי אני לא אלך לעבוד אחרי הלימודים, שתופסים אותי חזק ואני חושב עליהם כשאני עושה קניות (אחרת איך אני אחשב איזה מבצע הכי עדיף). ואולי, רק אולי, אני אשן יותר מחמש שעות בלילה כי צריך לקום מחר מוקדם ללמוד
משה | 14.02.11
256.
הם לא אשמים, והם לא הכתובת!
זה לא הם, זה אנחנו שנותנים להם את האפשרות להיות טפילים ומזינים ומכלכלים אותם. פעם שאלתי את יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס למה נותנים לחרדים לסחוט את המדינה? ותשובתו הייתה " הם לא סחטנים, הם משתמשים בכלים שאנחנו נתנו להם!! אנחנו צריכים לצאת ולהפגין לשינוי השיטה, הם לא יעשו זאת, ראיתם מישהו שמוכן לוותר מרצונו על כסף שהוא מקבל בלי לעבוד? ולעניין נוסף באותו עניין, יצאתי מאולם קונוע בסינימה סיטי ומולי ניצב יהודי חרדי עם שלט ביד: "יש לי 11 ילדים ואני זקוק לתרומה" ואני רוצה לשאול את אותו חרדי, איפה האחריות שלך? איפה שיקול הדעת שלך? להביא לעולם 11 ילדים כשאינך יכול לפרנס אותם, מה בדיוק חשבת, שאתה תזיין ואני אפרנס??? אהאם אני צריך להשתתף בגידול ילדיך שהבאת לעולם בלי אחריות? לך תעבוד !!!!!
א טל | 14.02.11
253.
מקבלים מהמדינה 3,000 ש"ח לחודש, זה לא מימון? גם 800 ש"ח זה מימון, ולא רק זה
המגזר החרדי, רק לוקח, לא נותן. כמה חרדים משלמים מס הכנסה? נכון, למודי הגמרא מלמדים את החרדים פילפול, קרי: איך ובאיזה אמצעים ודרכים לתחמן את המדינה ולהוציא ממנה כספים, מבלי לעבוד. את שנאת המממנים הרווחתם ביושר.
 | 14.02.11
249.
לראשונה למדתי את העובדות - וזה מזעזע!!!
לא אמנה בפניך מר פרלמן, את המיליונים המרובים ששילמתי מס במדינה מאז שהתחלתי לעבוד אחרי שיחרורי מצה"ל. במשך 40 שנה לא הצלחתי להבין לאן כל הכסף הזה הולך.. באת אתה וגילית לי!!! קשה לי להבין איך תלמיד-חכם כמוך שלומד יומם ולילה, ויודע להבחין בין טוב ורע, לא מתבייש. אין לי דרך להשיב לך, בכל אופן דבר אחד אעשה ואתחיל בו היום - לא תורמת יותר!!! חסר למי שידפוק אצלי בדלת לבקש תרומה!!! לא תורמת בסופרמרקט, לא לעמותות ולא למלכרי"ם - בגללך!!! וגם בגלל שהמדינה סומכת על טוב-הלב והרחמנות היהודית שלנו. אתה הולך בלילה ללמוד גמרא כדי להגדיל את קיצבתך ,? בעיני לזאת ייקרא חילול הקודש.
חווה | 14.02.11
246.
בזיעת אפך תאכל לחם.
זיעת אפך- צא ולמד, שלך\ לא שלי. שלך,\לא של אשתך.הנקודה העיורת במה שאתה כותב היא מה אתה ודומיך מעוררים בנו, אלה שמעליהם אתם מתנשאים וקוראים לנו עגלה ריקה וחמורים. אתם לא מוכנים להיות שותפים לנשיאה בעול אבל כן בפירות המאמץ הכללי.לא ממש משנה אם זה יניקה ישירה או עקיפה מהמיכל הלאומי. רק אדם חסר יכולת להתפרנס מסיבה אוביקטיבית ראוי לתמיכת הכלל. זה בודאי לא כולל אותך.לכן אתם מעוררים כזו התנגדות ושאט נפש. אשמח אם תבחר להתייחס ישירות לכתוב.
על-מונית | 14.02.11
244.
מה לכם כי תלינו - חילונים-מעמד הביניים-להפגנות אתם יוצאים או רק בוכים וגם..
מה לכם כי תלינו - חילונים-מעמד הביניים-להפגנות אתם יוצאים או רק בוכים וגם.. אם יש דרך יותר בטוחנ לקבע מצב זו שיטת הבחירות תן לי ואשמור לך- קואליציה - כן כן - זה כל הסוד אז תפסיקו לבכות ותתמכו בשינוי באופן מעשי יותר מעורבות ופחות בכיינות
דןד | 14.02.11
242.
אלה כספים שהיו יכולים להיות מופנים לדברים פרודקטיבים לרווחת הציבור
הציבור החילוני מעולם לא חשב שהציבור החרדי חי חיי מותרות...הבעיה היא שבמקום לתת לך את ה 800 ש"ח המדינה יכלה להקצות אותם לדברים יותר חשובים ופרודקטיבים: חינוך, ביטחון, תשתיות ציבוריות, העלאת המשכורת לאנשים שכן מתפרנסים בכבוד ומרוויחים גרושים (כמו למשל העובדים הסוציאלים)...והרשימה עוד ארוכה. אל תבכה על החיים "בצניעות" שיש לך - זאת בחירה שלך...וזאת בחירה שלך להיות עלוקה על המדינה ולמצוץ ממנה כספים בזמן שאנחנו אלה שהולכים לצבא, עובדים כמו חמורים ונתקעים בלי תקציב...אז בלי לבכות. קום וצא לעבודה...בדיוק כמו כל הסטודנטים שלומדים וקורעים את התחת במשרות חלקיות!
מיכל | 14.02.11
241.
אז שגם לי המדינה תביא "רק 800-3000 ש"ח לחודש"
זה נקרא לא לממן? בין 800 ל-3000 ש"ח בחודש, בלי לשלם מיסים, בלי לשרת בצבא? למה אני צריכה לשלם מס של 3000 ש"ח, בעלי במילואים עכשיו (שוב), אני לא מקבלת הטבות בדיור, בקניות, ובכל דבר אחר? רק חוק האברכים שמקנה לאברך בן 20 הטבות בקבלת דירה בעוד חילוני בן 30 שעובד כבר 10 שנים צריך לגור בשכירות או אצל ההורים מעידה שהמדינה (אנחנו) כן מממנים אתכם!!!
י | 14.02.11
240.
מה קורה לכם?
שכחתם שאחוז גדול מאד מהגברים החרדים וכמעט כל הנשים החרדיות עובדות?? כן, ואפילו בהייטק, ומשלמות מס הכנסה ומס בריאות וכל השאר ולא מקבלות הנחה בארנונה ולא במים, ולא במעון ילדים. ומשלמות המון מיסים עקיפים על קניית מוצרים בדיוק כמוכם!!!! ותקלטו שאת ה900 שקל שבעלי מקבל תרומה - כן, בחרתי בעל שילמד תורה בשנים הראשונות אחרי החתונה, כל עוד המשכורת שלי מספיקה לנו- אני תורמת, ואבא שלי שהוא גם עובד אחרי שלמד תורה מספר שנים, תורם גם הוא לכוללים כיון שהוא מכיר בערך לימוד התורה. ואיך אתם רוצים שהגברים גם ילמדו גם יעבדו וגם יגדלו ילדים? הסדר שהם בוחרים הוא: לומדים עם גידול הילדים, ואחרי כמה שנים יוצאים לעבוד. כן, אצל הרוב זה כך!
תהילה | 14.02.11
237.
נראה אותכם לומדים בכולל 12 שעות ואחרי זה מדברים ככה .
אני בנאדם עובד משרה מלאה משכורת מינמום מסריחה עשיתי צבא נשבע לכם 3 שנים מלא.. אני לא דתי ואני מבין את הקושי שיש לאברכים היום כמו לכולנו!אין מה לעשות אנחנו חייבים שמישהו ילמד תורה בשביל שעם ישראל יתקיים.ואם זה לא אתם או אנחנו אז הם....ומגיע להם אפילו יותר!!!עלו והצליחו בדרך התורה
קצת שכל אנשים.כל הכבוד לאברכים | 14.02.11
233.
הבעיה היא שאתם מקבלים ואנחנו לא
אני למדתי רפואה, 6 שנים שילמתי שכר לימוד מלא, כמובן שעבדתי בשעות אחה"צ ובסופי שבוע (רחמנא ליצלן), וכמיבן שלא חלמתי לקבל מהמדינה 800 ש"ח לחודש ככה לכיסי הפרטי. נכון שלימודים גבוהים מסובסדים באופן חלקי ע"י המדינה אבל ההבדל הוא שלימודים גבוהים, גם לימודי רפואה, זמנם קצוב, ובסופם המדינה מקבלת אדם שתורם לחברה בצורה זו או אחרת, עובד ומשלם מיסים. זו השקעה שמשתלמת למדינה. חרדי שלומד תורה לא מתכוון לסיים לימודים של שלוש שנים ולהתחיל לעבוד - מבחינתו זה מה שהוא עושה כל חייו, הוא כמובן לא משלם מיסים כי אין לו הכנסה, הוא מקבל קיצבה והנחות כי אין לו הכנסה - ואיפה בדיוק הוא תורם לחברה שלנו? מילא היו 2-3 כאלו בכל עיר, חלקנו צריכים רבנים ואנשי דת, אבל אתם גיליתם שזה מוצא נוח ולכן זו הפכה למכת מדינה. ועוד לא דיברנו על שירות צבאי..... הבן שלי מחונן. גם אני רוצה שהוא לא ישרת בצבא וילמד במקום לעבוד, תאמין לי שהוא יגלה ענין בלימודיו לא פחות מאשר אתה מגלה בלימוד התורה, וסביר להניח שיביא יותר תועלת.
 | 14.02.11
231.
עם ללא שורשים לא יחזיק מעמד
השורש של עם ישראל הוא התורה פשוטו כמשמעו, מאז קיומנו אנו חיים על התורה ואם אני ושכמותי לא מסוגלת ללמוד תורה עיני לא צרה בגרושים שהמדינה נותנת לאברכים שבאמת חיים בצניעות והעיקר לומדים תורה שזה הדבר הכי חשוב משחר ההיסטוריה של עם ישראל ,תמך זבולון ביששכר שלמד תורה , והעיקר שעשה את זה משימחה ורצה להיות חלק מתורתו. הלוואי שכל המקטרגים היו מקטרגים על הכספים שמדינת ישראל משלמת לפלסטינים, או על תנאיאי השכר המופרזים של נציגי הציבור ושלא נדבר על ההיסטוריה של הקיבוצניקים.... משום מה כל מה שקשור בתורה אז לכולם כואב הלב.....וחבל.
אורנה | 14.02.11
230.
נו, הוא מושתל של החילונים, לא יכול להיות שהוא אומר מה שהוא אומר בלי לצחוק!
כבר כתבו על כל השרותים הציבורים שהוא מקבל ולא סופר. אבל עזבו אותכם מלהכנס לפינות. להגיד באותה נשימה "זו טעות להגיד שהמדינה מממנת אותנו, לי יש מלגה של 800 שקל מהמדינה" - זה קצת הזוי. אני דווקא יודע שבגמרא מלמדים הרבה לוגיקה, אבל כנראה הלוגיקה נכשלת כשהיא צריכה להיות מופנית כלפיי עצמך. ידידי, אם אתה לא תורם כלום למדינה ומקבל 800 שקל, מדוע שאני לא אקבל 800 שקלים בחודש? במה אנחנו שונים? בזה שאתה לא שירתת בצבא? או בזה שאתה לא הולך לתרום למדינה שום דבר בחיים אלא רק לשאוב ממנה כספים?
מושיקו | 14.02.11
227.
לטוקבקיסטים , מה אתם כועסים על הבחור שאתם ממנים
הוא פשוט חי בסביבה מאד חכמה שידע לאורך הדורות לנצל את סביבתה, אז את הגויים בחו"ל , והיום את החילוניים בישראל. הוא לא פשע ולא הרג ולא עבר על החוק הוא רק בחר באחת מהאפשרויות שהמדינה שלנו העמידה לרשותו . הטענות צריכות להיות מופנות היום לביבי ובעבר לכל מנהיגינו החל מבן גוריון, שבכדי לקנות שילטון פיתחו את שיטת התשלום לציבור תלוי(פארזיט) בתמורה לגב פוליטי. החוכמה בהיתנהלות החרדים היא בכך שהם למרות חילוקי דעות מהותים בינהם עד שינאה, מצליחים בנושא זה להישאר מאוחדים ולקפל את מנהיגינו.ובכספים אילו לספק שרותים שמיצרים עוד כוח פוליטי שמתבטא בעוד כספים עבורם(רשת המעיין לדוגמא) . מעבר לכך ההוצאות על אברכים ביחס לתקציב הם חסרות משמעות 0.0001, אחוז כך שמן הסתם גם באחרית הימים כשהחרדים לא יקבלו יותר שקל וכן ישלמו מיסים. מצבנו לא ישתנה כי הבזבוזים והשחיתויות כבדי המישקל מבחינת התקציב נמצאים במישרדי הממשלה השונים שמאשימים את החרדים כשהם חוגגים . ולראיה כיצד ניתן להסביר את הדרך מקיבוצניק לאקירוב ואו לעמיקם על שכר ממשלתי: פשוט כי קל להפנות אצבע מאשימה כלפי החרדים , וזה מאד מכעיס ברמה האישית והריגשית (למה הם כן ואנו לא).
סתם אזרח | 14.02.11
226.
זה בדיוק קלישאה המפורסמת
כשאני למדתי באוניברסיטה לא שילמו לי 800 ש"ח בחודש, לא קיבלתי מענק חודשי נוסף מראש האונ' וגם לא חייתי על משכורת של אשתי.. שילמתי אני לאוניברסיטה יותר מ-1000 לחודש לימודים ולמרבה פליאתו של מר פרלמן ודומיו גם עבדתי למחייתי תוך כדי לימודים.. היית מאמין? למעשה מרבית הסטודנטים החילוניים חיים ככה. ואכן בקושי חיים, חלב ולחם.. דברים בסיסיים.. רבים חולקים דירה עם שותפים זרים גמורים(!) מי שאין לו כסף לחיות לא לומד!! בטח לא ע"ח אחרים.
היא-לי | 14.02.11
223.
אין אח ורע להתנהגות כזו
זו אינה דרך היהדות, אם הייתם בונים מסגרת יח' לומדים עילית לנבחרת מצומצמת אני מאמינה שרבים היו מסכימים לזה במסגרת המדינה, מאחר ומדובר בציבור גדול מאוד ובדרך חיים הנשענת עד הציבור, שלא לומר נטל על הציבור, זה פסול מיסודו. גם אני אוהבת תורה, וחושבת שהיא תורת חיים, אבל לא ע"ח אחרים.
מומי | 14.02.11
222.
חילונים בכיינים תפנימו - לא האברך לוקח מאיתנו אלא הממשלה שבחרנו/בחרתם!!
במקום לצעוק על האברך שבסכ"ה מנצל את מה שהוא יכול לטובתו (גם אנחנו היינו כנראה עושים כמוהו..) יש לבקר את הממשלה שמאפשרת לו סגנון חיים כזה. עלינו לדרוש ממשלתנו לכפות את לימודי הליבה על כל תלמידי ישראל, לכפות שרות צבאי/לאומי על כל צעירי ישראל, לשנות את כללי מתן תמיכות וקצבאות כך שכולם ייצאו לעבוד, להתפרנס ולשלם מיסים למדינה. זכרו, כל יום שחולף מקרב אותנו, כנוסעי הספינה המחוררת הזו שנקראת מדינת ישראל, לשקיעתנו במצולות ים העוני, והבורות שמסביב!!! הצביעו בבחירות הבאות רק למי שמתחייב לכללים שלמעלה!!!!!!!
ירושלמית | 14.02.11
220.
תורה עבודה
אני מכירה אברכים ומכירה חרדים והם אפילו מעבירים לי שיעורי יהדות. אך טענתו של הבחור מעט מצחיקה אותי. אני עובדת בשביל 1500 ש"ח בתור סטודנטית ולי המדינה לא נותנת כלום. בשביל לקבל מילגה היום אתה צריך להיות גוסס, נכה או מקבץ נדבות ואם היו נותנים לי 800 ש"ח בחודש הייתי מאושרת. אני לא מבינה למה צריך להיות תלוי בביטוח לאומי ולמה האישה צריכה להיקרע. למה הגבר לא יכול לשלב עבודה כפי שכתוב: "תורה ועבודה". גם בתורה מצווה לעבוד. אני רואה בהתנהלות זאת נטל על החברה ואגואיזם לשמו. אפשר ללמוד גמרא וגם לפרנס את האישה והבית כפי שהובטח מתחת לחופה: "שארה, כסותה ועונתה". אחד השיקולים שלי להקים בית, זה אם יש לי קודם כל איך לפרנס את עצמי והתחושה שלי שבעולם של החרדים, זה פשוט לא שיקול ואז נקלעים למצב שצריך כסף מכולל ומביטוח לאומי. ההמלצה שלי, מתוך הכרה וקירבה לעולם החרדי- פשוט לשלב בין השניים ולא להיות תלוי באף אחד,
נ.ה.י | 14.02.11
219.
ישאר כוח תמשיך
זה נכון שזה שקר שהמדינה מפרנסת תלמידי ישיבות מה רע שיש יהודים לומדי תורה זה שומר על עם ישראל וכל המפגרים המלעיזים על יהודים הם חולרות שותי אלכוהול אין להם שום ערכים והם כמו כל הגויים אני מסורתי ויש לי כבוד רב ללומדי תורה עדיף לעזור ולתת ליהודים מאשר לערלים שונאי ישראל מאום אל פחם וכאלה אז אלה אחיינו תתיחסו אליהם באהבה ובכבוד מה שהחזיק את עם ישראל זה התורה תתבישו כל המלעיזים
ה | 14.02.11
218.
ומאיפה האברך היקר חושב שמגיע הכסף שלא משמש אותו למותרות?
מצחיק שהאברך חושב שאם מדובר בסכום נמוך שאינו משמש אותו ומשפחתו למותרות אלא לחיים צנועים אז זה משנה במשהו את הבעיה של מימון הבחירה שלו על ידי אותם אלו שעובדים ומשלמים מיסים. ההתייחסות של האברך שבגלל שהוא בחר בחיי הקרבה לכאורה וצניעות אז זה בסדר היא מאד בעייתית. אין לו ויותר חשוב למנהיגיו את ההבנה של המשמעות של הבחירה שלהם באופן מצרפי על המדינה, כלכלתה ותושביה העובדים. מדוע שהמיסים שאני משלם עבור העבודה הקשה שלי יממנו איזה שהוא חלק של פרנסת משפחתו? האיש בוחר לא לעבוד ולגדל ילדים רבים ואני אמור בנפש חפצה לעזור לו לממן את חייו בגלל שהוא חושב שמה שהוא עושה חשוב לי ולעמי? אפשר היה להבין שנממן איזה שהוא קומץ של לומדים מובחרים בדרך של מלגות. ניחא. אבל הדרך הנוכחית שאלפי אנשים ממומנים על ידי המדינה ותרומות במקום שהכסף ילך לבנין עתידנו לא משרתת נכון את המדינה ואזרחיה, כולל אגב מקבלי הקצבאות הנ"ל. הרי אם נמשיך בדרך הזאת עוד 10 או 20 שנה לא נוכל להמשיך לממן זאת. בשביל שיהיו מיסים צריך אנשים משכילים ומוכנים לעבודה בעולם המודרני
אמיר אלרון | 14.02.11
217.
כמה אדם חילוני ממוצע עולה למדינה
המדינה מוציאה מאות מיליונים על בתי כלא שהרוב הגדול הם חילונים המדינה מוציאה מאות מיליונים על משטרה שהרוב הגדול של הנאשמים הם חילונים המדינה מוציאה מאות מיליונים על תרבות וספורט שהציבור החרדי לא צורך אותם המדינה מוציאה מאות מיליונים על בתי משפט שרוב הנשפטים הם חילונים לימודים ותוארים אקדמיים 90 אחוז מהסטודנטים מסופסדים ע"י משרד החינוך או הצבא או מקום העבודה על חשבון החרדי שעובד ולא צורך כלל את כל הנ"ל תחשבו על זה אולי בסוף תודו כי דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום
דוד | 14.02.11
216.
אנו מממנים את הילדים שלך במקום שלנו
אתה בן 23 ואב לשנים, לא עובד ומצליח להיות בצמצום אך בכבוד על חשבון החברה. אני בין אלו בחברה שמימנו לך את גידול הילדים ונשארו בלי ילדים בעצמם (!!!). חלקית בגלל עצלנותך ! אף אחד לא מימן אותי, ולכן אחרי צבא גם עבדתי וגם למדתי וגם ביקשתי מדי פעם עזרה מההורים, המשתכרים שכר מינימום. רק בגיל 26 סיימתי לפרוע הלוואות לימודים, והתחלתי לחסוך לילדים. בניגוד אליך, לא הייתה לי מלגה כדאי לגדל אותם, ולכן החלטתנו לצבור קצת כסף, שיהיה לנו לגנון ולחיטולים בשנה ראשונה. בעלי ואני מרוויחים יפה עכשיו, אבל זה מספיק לזוג בלבד ובקושי יכסה הוצאות לילד אחד. אחרי כמה שנים של חסכון הגיעה זמן של ילדים. וזה היה לפני הרבה שנים.. אני כבר בת 30+, אחרי הרבה טיפולים בגלל שהתחלנו לנסות מאוחר מדי. עד עכשיו אני עובדת קשה, אך במקום ללדת בגיל צעיר ולגדל ילדים משלי, אני משלמת המון מיסים כדאי לממן ילדים שלך ועוברת טיפולים בגלל הגיל המתקדם בלבד. תמיד רציתי שלושה ילדים, אך במקרה הטוב אסתפק באחד, כי ממנת כבר זוג ילדים שלך. כשאסיים לבכות, אחליט האם לשלוח תגובה זאת או לא.
מ | 14.02.11
215.
חברי העובדים
אני מבינה לליבכם, באותה נשימה כעוסה כלפי החרדים.... קחו בחשבון את אלו שסתם מובטלים - ואנחנו משלמים עליהם הרבה יותר... כל התשלומים לצורכי מחקר ש80% מהם על אש"ל ופינוקים. לבני דודינו הערבים \ הבדואים שאצלם הילודה יותר גדולה מהמגזר החרדי כי לכל גבר יש יותר מאישה אחת... והם לא מפרישים שקל למדינה, ואני עומדת איתם בתור שיחרור ממחלקת יולדות - ורואה כמה כסף הם מקבלים שיוצא מהמשכורת שלי. אז בואו נהיה הוגנים כלפי עצמנו.... החרדים זו לא הבעיה העיקרית במשק.
חופית | 14.02.11
214.
זה בדיוק קלישאה המפורסמת
כשאני למדתי באוניברסיטה לא שילמו לי 800 ש"ח בחודש, לא קיבלתי מענק חודשי נוסף מראש האונ' וגם לא חייתי על משכורת של אשתי.. שילמתי אני לאוניברסיטה יותר מ-1000 לחודש לימודים ולמרבה פליאתו של מר פרלמן ודומיו גם עבדתי למחייתי תוך כדי לימודים.. היית מאמין? למעשה מרבית הסטודנטים החילוניים חיים ככה. ואכן בקושי חיים, חלב ולחם.. דברים בסיסיים.. רבים חולקים דירה עם שותפים זרים גמורים(!) מי שאין לו כסף לחיות לא לומד!! בטח לא ע"ח אחרים.
היא-לי | 14.02.11
213.
חילוני ממוצע שרואה את מילת הקסם "אברך" מיד קופץ מתוך משטמה עזה ומגיב כפי שמגיב,
ולרוב עד כדי איבוד צלם אנוש ואיבוד כל כללי ההגינות והפרופורציות. למרות זאת, לא כל החרדים אברכים, אלא אחוז קטן מהם ורובם עובדים ומתפרנסים ומשלמי מסים כמו כולם. החילונים בטוחים שרק הם מממנים ורק הם נושאים בעול, טעות ושקר גס, גם החרדים נושאים בעול ולא, הם אף פעם לא שואלים את עצמם לאן מופנה הכסף שהם משלמים, כי הם מבינים, שהממשלה היא זו שקובעת את התקציב לאן ילך הכסף, ואין טעם לדון ולדוש בזה כל הזמן כמו שהחילונים עושים בפרט כשזה נוגע לחרדים. להלן רשימה חלקית לאן החרדים לא היו רוצים להפנות את כספיהם, לו היו שואלים את פיהם: מימון שחקנים שמקבלים מן המדינה עשרות אלפי שקלים בחודש ורק מחרימים ויוצאים נגד המדינה והנזק שהם עושים הוא פי כמה מן התועלת שהם מביאים. אותו דבר לגבי משכורות העתק של מרצים ופרופסורים שרצים בכל העולם וקוראים להחרים את המדינה. החרדים לא צריכים לממן את המיליארדים שעולים בתי הסוהר ושמלאים 98% בחילונים. כמו"כ אין להם שום ענין לממן את עלות אלפי השוטרים שצריכים להתעסק כל סוף בשבוע בפראי האדם שיוצאים "לבלות" על כל האלימות הקשורה בכך. לחרדים אין שום ענין לממן את עלות השוטרים שמסתובבים בבתי הספר החילוניים להגן על המורים מפני תלמידיהם ולגלות את כל כלי המשחית שהתלמידים מביאים איתם לבית הספר, לחרדים הדברים האלו זרים לחלוטין. ולצערינו יש עוד דוגמאות למכביר. תהיו קצת הוגנים, רק הנושאים הנ"ל עולים מיליארדים רבים בלי שום יחס לכמה שהחרדים מקבלים.
חיים | 14.02.11
212.
יותר ממה שחילוני מקבל
מסכנים, מקבלים גג 3,000 שקל... בתור חילוני שהולך ולומד ומקבל בדיוק כלום, תגידו תודה. זאת בדיוק הבעיה אצל החרדים, נותנים להם אצבע והם רוצים את כל היד. לא יודעים להעריך אפילו את זה, הולכים ברחובות כמו מלכים, משתינים בגנים ציבוריים כאילו כל המדינה זאת החצר האחורית שלהם. גועל נפש. אולי אם תעשו צבא תקבלו ערכים קצת יותר טובים. תלמדו לאהוב את המדינה ולהעריך את כל הכסף שאנחנו זורקים עליכם. מקבלים קצבאות ולא תורמים עפעף. ועוד מתלוננים ורוצים יותר! חוצפה. אולי תנסו לעזור לעצמכם במקום לסמוך על כוחות חיצוניים (וכספי משלם המיסים!) לכו ללמוד משהו שיכניס יותר מ800 שקל ותרומות. לא חסר
שיר | 14.02.11
208.
אנחנו טפילים
אנחנו טפילים עליהם וסופרים להם כל שקל שהם מקבלים מהמדינה אבל מה עם הבדואים שמביאים 20 ילדים וחיים על חשבון המדינה באיזשהו מאהל לא חוקי וגם אם הם בונים אז גם לא חוקי,מי מממן את זה?נכון אנחנו.אבל נוח לנו להטפל עליהם ולקרוא להם פרזיטים כי אנחנו כאלה.ואגב שרות צבאי,איך זה שכל המקושרים למינהם נמצאים במחנה מטכ"ל בתפקידים "זוהרים" ועוד קוראים לעצמם נושאים בנטל,אה ,כי הם לא חרדים.ושלא נדבר על אלו שכלל לא נשאו בנטל ולא פעם הופכים להיות כוכבי תרבות מושאי הערצה,איך?כי אנחנו כאלה.טוב שכל אחד יסתכל על עצמו ויראה שהוא לא תורם לאף אחד פרט לעצמו,בניגוד לחרדים שנותנים גם לכלל האוכלוסיה.טפילים,מי הם?
יעקב | 14.02.11
206.
המדינה לא נותנת כלום
הכל מגיע מבורא עולם שנותן לברואים שלו כח לעבוד... אם הייתם פותחים פה ככה כשהעלו את מחירי הדלק, כשגויים מניגריה שורצים ברחובות תל אביב, כשמביאים ערב רב ממדינות קומוניסטיות, אז הייתי מבין כשאני רואה יהודי כזה נסתר שלומד לשם שמיים מכעיס אתכם אני יותר עצוב... הוא בשר מבשרי, עצם מעצמי... כן ירבו. אגב גם אני עובד ומשלם מיסים.
ברוך בן לצקוב | 14.02.11
205.
הסתירה (וגם הסטירה) הגדולה
היא שחרדים חיים על חשבון המדינה ומכספי משלם המיסים, מקבלים 1500-3000 לחודש(שזה כמו עבודה נוספת שאנשים שלא חיים כטפיל לוקחים כדי לסגור את החודש), לא עובדים, לא משרתים, לא משלמים מיסים, אפילו לא כמה חודשים של שירות לאומי, לא אכפת להם משום דבר שקורה פה, ובנוסף לכל - לא מבינים ואף עושים מלחמות חורמה נגד אנשים ועסקים שעובדים בשבת. אנחנו בשבת עושים את הכסף שאתם חיים ממנו!! צאו ואזנו את שוק העבודה! גם אנחנו לומדים, ובניגוד אליכם, אנחנו גם דואגים לא להפוך לנטל כלכלי על אף אחד.... אין כזה דבר מלגה קבועה לכל סטודנט בעולם החילוני, 800 ש"ח זה המון כסף, כל אחד מאיתנו היה מודה גם על חצי ועל רבע מזה לחודש.. מי שאין לו כסף - לא לומד! רוצים ללמוד? צאו לעבוד!
מור | 14.02.11
203.
לכל הרגזנים
לא אני לא חרדית, וגם אני למדתי במכללה ושילמתי מכיסי לא מעט כסף ללימודים, וגם אני שירתתי בצבא, אך אני לא רואה בזה נטל שהאברכים לומדים תורה, וגם לא ברור מדוע נטפלים דווקא לחרדים, האם רק הם מקבלים קצבה?! ומי ישמע הם ממש מתעשרים מזה, תאמינו לי שהם חיים בצניעות ללא מותגים וקניות מיותרות, חיים בשביל להתקיים!! אולי כולם צריכים ללמוד מהם!
הילה | 14.02.11
200.
800 שקל? הלוואי עלי!
800 שקל זה בדיוק 4 משמרות בעבודה שלי (בברוטו זה יוצא פחות כי מישהו צריך לממן גם את ה-800 שקל שלך). אם הייתי מקבל 800 ש"ח בחודש מהמדינה, הייתי יכול להוריד משמרת בשבוע וזה היה מפנה לי 8 שעות כפול 4 בחודש ללמוד! ואז אולי לא הייתי צריך לחרוש עכשיו למועדי ב'! רק 800 שקל עאלק...
רון | 14.02.11
198.
הסבר פשוט איפה מתחבא השקר: בכל ההטבות שהוא לא מונה אחת לאחת בכתבה
הוא אומר שאשתו עובדת. הוא שוכח לאמר שהאישה מקבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה עבור כל ילד. אישה עם שני ילדים לא משלמת מס הכנסה למשכורת ממוצעת לשוק (= קצת יותר מ 8,000 שקל ברוטו). היא משלמת 572 שקל לבט"ל וביטוח בריאות, ומקבלת בחזרה 364 שקל קצבאות ילדים. זה יוצא 200 שקל מס, שהם פחות מה 800 שקל שבעלה מודה שהוא מקבל מהמדינה. המצב בפועל הוא שסביר שלאישה של אברך יש יותר משני ילדים, וסביר שהיא לא עוברת את השכר הממוצע במשק, ולכן בין שניהם הם מקבלים משמעותית יותר כסף מהמדינה משהם משלמים, לפני שנכנסים לכל ההטבות שהאברך שכח לספר שהם מקבלים. ההטבות הללו הן: הנחה בתשלום ביטוח לאומי לבעל, הנחה בארנונה, קצבאות ילדים, הנחות בגני ילדים, ועוד. כל הכסף הזה יוצא מכיסו של משלם המיסים. כאשר עיריית בני ברק בחובות (כי אברכים מקבלים הנחה בארנונה ובתי כנסת פטורים ממנה), המדינה נותנת לה מענק איזון, שמגיע מכספי מיסים. כאשר עיריית ירושלים נותנת הנחה בארנונה לאברכים, היא צריכה להעלות את הארנונה לשאר התושבים, או - הפתעה ! - לקבל מענק איזון מהמדינה. זה לפני שנכנסים לסוגיית הפטור משירות צבאי, לאברך ולאשתו.
יובל | 14.02.11
196.
המדינה נותנת סה"כ עד 3000 שח, כנס וקבל פרופורציות לגבי הסכומים!
אברך יקר, עצם זה שאתם לא חיים בעושר מהמימון לא מפחית מערכו. גם אני כסטודנטית חיה בעוני, ומתקיימת מתקציב חודשי נמוך ביותר. רק שלי אין שום מימון משום סוג שהוא, אני לא מקבלת מלגה חודשית של 800 ש"ח מהמדינה, ולא 900 ש"ח תרומות מהאוניברסיטה, ומה שלא יהיה אני ובן זוגי הסטודנט לא זכאים בכלל לקבל השלמות מביטוח לאומי, בגלל שאנחנו סטודנטים, על אף שב7 השנים שקדמו ללימודים שנינו עבדנו במשרה מלאה. אני ובן זוגי רוצים להתחתן, אך שנינו חיים מתקציב חודשי זעום, שנינו לומדים 5 ימים בשבוע ועובדים בלילות ובסופי שבוע כדי לממן מחייה פחות מבסיסית ולשלם את שכר הלימוד. גם אנחנו לא אוכלים בחוץ לא נוסעים לחו"ל לא קונים בגדים או דברים לדירה. ההבדל הוא שאנחנו קורעים את התחת בשביל להתקיים מ 3000 ש"ח בחודש.
סיון | 14.02.11
195.
מי אמר שהוא לא משלם מיסים או שהוא לא משלם על חינוך???
הוא משלם בדיוק אותו הדבר!!! כמו כולנו! הוא משלם ארנונה, מים, חשמל, חינוך לגני הילדים ובתור אחת שגם אני וגם בעלי עובדים, בעלי חצי יום בכולל בלי גרוש ולומד לתואר ראשון (!), ואנחנו עוד לא חרדים (הלוואי בקרוב!!!) אנחנו משלמים הכל, וגם חברים שלנו שהם חרדים שלומדים יום שלם משלמים הכל!!! אנחנו יודעים שהחינוך החרדי הוא הכי טוב והכי זול, שם לא לוקחים 1700 ש"ח בגנים, אלא מסתפקים ב800 ואפילו פחות!!! כי לומדים להסתפק במועט! אתם כולכם אוכלים את מה שהתקשורת נותנת לכם לאכול!! תפסיקו להיות כאלה פתי ולהאמין בשטויות! וכן, העולם ממשיך להתקיים בזכות אלו שמוותרים על כל השטויות ולומדים תורה יום שלם! ואשרי אותן הנשים שמחזיקות את הבית ודואגות לילדיהן בזמן שבעליהן בעבודה. וסתם דרך אגב. כמחצית מהחרדים שלומדים בכולל גם יוצאים לעבוד. אם לא בבוקר אז אחרי הכולל- בלילה!!!! אם כל זה לא מסירות נפש אז מהי מסירות נפש???
שירן | 14.02.11
194.
במה אתה לא מדייק ידידי.....
אתה אומר 3000 שקל תמיכה נטו מהמדינה..... אבל גני ילדים שלך חינם - כל ילד 750 שקל...נניח רק שני ילדים זה 1500 בחודש עלינו הנחה בארנונה של 90 אחוז לתלמידי כולל - 500 שקל לחודש עלינו ביטוח בריאות מוזל - 50 שקל לחודש הנחה בטיפת חלב וקופ"ח , ממוצע של 100 שח לחודש- עלינו. סיבסוד תחבורה ציבורית - 100 שקל לחודש. ומעבר לעובדה שאת העבודה הצדדית כמו מכירת ביצים, הדפסות, מכירת נעליים, כתיבת מזוזות, תפילין, שיעורי תורה בעיר השכנה....לא דיווחת ולא שילמת מס. משמע - 7000 שקל נטו הכנסה....בערך פי שתיים ממי שעובד 186 שעות בחודש עם שכר מינימום שמביא 3850 שקל בסוך החודש (ברוטו) ------------לפחות אל תעשה עצמל מיסכן-----------------------
יואש | 14.02.11
191.
לי יש טענה מכיוון אחר
אני חרדי ולי כן יש טענות נגד המצב הקיים. שמתם לב למשפט "יש כאלה שההורים תומכים בהם". מאחורי זה מסתתרת מסכת ייסורים של הורים, לרוב הורי האשה. ה"סטנדרט" המעוות הוא שהורי הכלה או קונים דירה או 75% דירה עבור הזוג. תלוי ב"מצוינות" החתן. לעיתים מדובר באבא שהוא בעצמו אברך וכדי לאסוף כסף אנשים נכנסים לחובות שאינם יכולים להחזיר, נהיים חולים, יורדים לאיסוף נדבות. ואחרי זה הם עוד "חייבים" להחזיק את הזוג הצעיר - הרי הבעל לומד ולא עובד. תבינו אותי נכון: אני מעריך מאד את לימוד התורה. הלוואי שהיתה לי יכולת כלכלית לעבוד פחות וללמוד יותר תורה. אבל כשאברך לומד בכולל והוריו או הורי אשתו מוכרחים להיחנק כדי לפרנס אותו - זה מצב מעוות ובלתי נסבל.
חרדי | 14.02.11
189.
אם המדינה תיתן לי 800 ש"ח בחודש אני אהיה מאוד מרוצה
בנתיים במקום לקבל ממני רק לוקחים ולוקחים ולוקחים. אני למדתי באוניברסיטה 2 תארים - לא קיבלתי על זה כסף. להפך - שילמתי על זה והרבה וקרעתי את עצמי בעבודה כדי לשלם על הלימודים. בהחלט לא קיבלתי 800 ש"ח. סיימתי לימודים והיום אני עובד הרבה יותר קשה ממה שהייתי צריך לעשות כשהייתי סטודנט וישבתי בכיתה ולמדתי - וכל חודש לוקחים לי יותר ויותר ממס הכנסה. עד עכשיו אפילו לא הזכרתי ששלוש שנים מהחיים שלי שיררתי בצבא - כלומר, לא למדתי, לא עבדתי, לא קיבלתי שכר. אפילו את זה אתם לא עושים. ואפילו לא התנדבות בקהילה. אם היית יוצא לעבוד במקום לקבל כסף מהממשלה, כולם היו משלמים פחות מיסים, הייתם פחות נטל על המדינה והתקציב של המדינה היה גודל כך שאפשר היה לממן דברים אחרים במדינה הזו חוץ מביטחון. ממש בושה שעוד אתה מנסה לשחק אותה מסכן!
אאא | 14.02.11
185.
באמת לא ממקום של לתקוף
אבל ממתי הגיע הנוהג הזה של "לא לעבוד"? אם יש מספר מצומצם מאוד של עילויים ואני מדברת על אחדות שרצוי שיקדישו את כל זמנם לדת- זה בסדר. אני לא אנטי, אבל אתם הגעתם למצב שזה לחלוטין לגיטימי שמי שחרדי- לא עובד. למה? באיזו תקופה בהיסטוריה זה היה ככה? למה אתם מתבססים על אנשים שקמים בבוקר ועובדים קשה שיתנו לכם את הכסף- או כפי שאתם קוראים לזה- "המדינה"? מגיל 16 אני עובדת ומשלמת מיסים, אם אני אפסיק כדי ללמוד וכל שאר היהודים יפסיקו- ממה נתקיים? ביום שכולנו נפסיק ירד לפה אלוהים וייתן לכולנו כסף? תחשבו על זה פעמיים, לפני שאתם מחליטים להשאר בבית. אתם לא רק "לא עובדים" ,אתם גורמים לכולנו לעבוד פי שתיים יותר קשה עד שהמשיח יגיע. וזה לא יקרה מחר.
אסתי | 14.02.11
184.
ייצאנו אותו דבר
טוב אני ערבי מוסלמי דתי בן 26 נשוי+2 למרות חיפושים נרחבים אחרי עבודה אף אחד לא מוכן להעסיק אותי בגלל הזקן או הלאום או לא יודע מה.... אני בן אדם מלומד !! אני מקבל כבר שנתיים הבטחת הכנסה שזה ביחד עם ביטוח ילדים יוצא 3000 שכר דירה לא משלם כי יש לי בית ארנונה מקבל 80% הנחה יענו בסוף החודש אני והשכן היהודי שלי שמקבל 10000 ומשלם כל מיני משכנתות ושטויות יוצאים אותו דבר אפילו אני קונה דברים שהוא לא מרשה לעצמו
אחמד | 14.02.11
180.
למי שלא יודע עם ישראל מצווה ששבט אחד ילמד תורה נקודה
למי שלא יודע אז ככה מאז נתינת התורה לעם ישראל שבט אחד ישב ולמד תורה יש כאן מעלה רוחנית גבוהה מאוד מה חשבתם שאנחנו עם כזה קטן בזכות מה אנחנו קיימים? לא בזכותנו הייתי קורא לכם חמורים אבל לא נעים אתם פשוט לא יודעים. אם הייתם יודעים איזה דבר גדול הם עושים בעבור עם ישראל כשהם לומדים תורה הייתם מפרשים חצי מהמשכורת שלכם שימשיכו ללמוד תורה אבל הבעייה שיש המון אנשים שחושבים שהם התפתחו מהאבולוציה(מהקופים) ולא מהבורא דעו לכם שעם ישראל זה העם האהוב על השם ובזכותו אנחנו קיימים לנצח אז תנו כבוד ושהאברכים ימשיכו ללמוד תורה ושנמשיך לדאוג לכל צרכיים אמן ואני לא דתי עם כיפה או אברך אני יהודי מאמין סה"כ בתורה ישראל הקדושה ...יש מעבר למה שאתם רואים בעין יש הרבה הרבה יותר תאמינו לי למידת התורה שומרת ומחזקת את העם רק שתדעו יהודים יקרים ולמי שלא יהודי וחושב אחרת רשאי לצאת מהארץ ולחפש מדינה נוחה יותר
אילן מסיקה | 14.02.11
175.
סוף סוף דיון ציבורי
ם אם הכי מינימאלי, עדיין מתקיים כאן דיון ציבורי. סוף כל סוף אברך בא ומנסה (ללא הצלחה) להסביר את העשיקה הכלכלית שלו והפרזיטיות שלו ושל חבריו שפוגעת כבר שנים במדינה שלנו. שד"א: לא נמצאת במצב שהבו היא יכולה להרשות לעצמה כזסה הפסד כלכלי. אני מאוד מקווה שאתה קורא את התגובות שהגיבו כאן ומבין שאתה לא כמו חילוני, שאתה מקבל הטבות שלא מגיעות לך, חי על חשבון מסכנים ממך, לא תורם כלום בחזרה וחושב שזו זכותך המלאה. תקרא כל תגובה ותלמד ממנה, ספר לחבריך וצא לעבודה! ואם אתה רוצה תלמד בבית את השטויות הלא מועילות שלך.
ש"י גרוס | 14.02.11
172.
גם המלגה הזו נחשבת למימון של המדינה
ובוא נזכור שעצם העובדה שאתה לא בשוק העבודה, משמעו פחות מסים, אין השקעה חוזרת בשוק העבודה כתוצאה מהלימודים שלך וכל הנטל נופל, כרגיל, על אנשים אחרים. היום יש לך 2 ילדים, ומה יקרה כישיהיו לך יותר? אני בעצמי בא ממשפחה בת 4 ילדים, קצת יורת מהסטנדרט בשביל משפחה חילונית. ההורים שלי עבדו ועובדים קשה כדי לממן אותנו ולספק לנו חיים נוחים וטובים. אם אתה בוחר למשפחתך חיים צנועים, זכותך המלאה. עם זאת, אין שום סיבה בעולם שאני, הוריי, אחיי, חבריי וכל אדם שעובד במדינה הזו יממן את לימודיך ומשפחתך מקצה לקצה. אתה רוצה ללמוד? עשה זאת בנוסף לעבודה. ההמצאה הזו של "תורה בלי עבודה" היא שטות גמורה וקיימת רק בקהילה החרדית בישראל. עם השנים, מגזרי האוכלוסיה שכן נושאים בנטל לבד לא עשו דבר, ולכן הקהילה החרדית והמפלגות החרדיות ממשיכות לקפוץ על העגלה. זה ייגמר יום אחד, מתישהו יימאס. כדאי שכבר עכשיו תשקיעו בלימודים שיסייעו לילדיכם להשתלב בשוק העבודה (אפשר לעבוד וללמוד, מספיק סטודנטים רגילים עושים את זה), אחרת גם פת לחם לא תוכלו לספק לילדיכם - כי אנחנו כבר לא נוכל ולא ניתן לספק אותה בעצמנו.
שקד | 14.02.11
168.
מה אתם רוצים ממנו? נותנים לו - לוקח
מי שאשם זו הממשלה ! צריך לשנות את החוק. לא לתקצב את הישיבות הללו. שיילכו לעבוד. זה כל כך פשוט. בושה. למה האברכים בניו יורק, לונדון, בריסל, ובשאר המקומות בעולם עובדים לפרנסתם? מדיניות מעוותת. הבעיה היא שכל ראש ממשלה דואג להרכבת קואליציה, לא יכול לעשות זאת ללא החרדים. קומו כולם בבחירות הבאות, הצביעו וכך נחליש את הכוח האלקטורלי של החרדים.
דידי | 14.02.11
167.
אתה חי על פלנטה אחרת אברך נכבד
ואני, כפנסיונרית, לאחר כמעט 40 שנות עבודה מקבלת מהמדינה קצבה של 2,100 ש"ח שמהם יורדים כמעט 200 שקל ביטוח לאומי ומס בריאות. אם זה לא היה עצוב אפשר היה לצחוק. מה קשורים לימודים לפרנסה? למה המדינה צריכה לממן בשקל אחד את התופעה הבלתי נתפסת הזאת? למה חרדים בארצות העולם יכולים לשלב עבודה ולימודים? לא מדינות ערב ולא איראן הן האיום האמיתי עלינו, אלא המיליארדים על חברה שלא רק לא תורמת אלא מגדלת דורות של פרזיטים שחולבים וחולבים את המשאבים הלאומיים. את התוצאות אנחנו משלמים (חוץ מהכסף) בהידרדרות שרותי הבריאות, החינוך ובשחיקת מעמד הביניים (כשהוא יקרוס - גם אתם תקרסו)
נועה | 14.02.11
165.
אדון פרלמן הנכבד
אתה חי בבועה! אתה מקבל רק 800 שקל מהמדינה על זה שאתה לומד? סטודנט בארץ, לא רק שלא מקבל כלום מהמדינה, אלא גם משלם שכר לימוד מכספו. ויותר מ800 ש"ח בחודש. אתה מקבל קצבאת ביטוח לאומי? סטודנט בארץ לא רק שלא מקבל דבר, אלא צריך להפריש ממשכורתו לביטוח לאומי. אתה מצליח להרוויח רק 1500 ש"ח בחודש ועוד בלי לעבוד? הנה חדשה מרעישה - סטודנט בארץ צריך לעבוד למחייתו. והנה עוד חדשה מרעישה - הוא מפריש מיסים מהמעט שמרוויח. אני במקומך הייתי מושך את חתימתי מהכתבה הזו. תעודת עניות לך ולכל החברה שאותה אתה מייצג!!!
עומר | 14.02.11
163.
נו, ואלוהים לא יכול גם להשתתף קצת?
ידידי היקר - אולי בכולל לא לימדו אתכם, אבל המדינה לא קוטפת את הכסף הזה מהעצים. היא גוזלת אותו מהאזרחים שעובדים בשבילו מאד קשה, ושגם להם מתחשק ללמוד. אבל לא זו הבעיה. זה טוב ויפה שאתם לומדים תורה, אבל בשונה מסטודנט, אתם כמו כיס עם חור. זה לא שיום אחד ההשקעה בכם תשתלם. אתם לא יוצרים כלום, ולא חומר ולא רוח! בעוד ואנחנו הציונים נלחמים על צביונה וביטחונה של המדינה הזאת, על שימור תרבותה, מנסים לשלב את היהדות בחיי העולם המודרני - אתם פורקים עול, יושבים לכם רגל על רגל על דרגשי בית המדרש ומתבטלים. ידידי היקר, היהדות היא התרבות ההומנית והראשונה בזכויות אדם ובקידמה. וכמוך, גם ישו חשב שהוא יהודי.
אלון | 14.02.11
162.
איזה קטע!
המדינה לא ממנת אתכם! איזה בורים אנחנו - זה לא מימון - זו השקעה לטווח ארוך...כמובן...איך שכחנו. אני ושכמותי משקיעים בך בעל כורחנו ונגד רצוננו 800 ש"ח, וגם ב 900 שאתה טוען שמגיעים מהכולל ומקורם בתרומות אני מניח שיש חלק מסויים שמגיע מקופת המדינה בדרך כזו או אחרת. אני, שגם למדתי בישיבה עד גיל 18, שירתתי 3 שנים כלוחם, לא הייתי מובטל יום אחד בחיי הבוגרים ומשלם הרבה מיסים מהמשכורת שלי שמגיעה מעבודה קשה ותובענית, מממן אותך ושכמותך שמעדיפים לחיות בעוני ולגדל דור חדש של פרזיטים אומללים ובלבד שלא תצטרכו לצאת ולעבוד. בזמנו, כשבן-גוריון הסכים להסדר בני הישיבות היה מדובר בכמה עשרות בודדות, ולזה גם היום אני מסכים, אבל תהיה כנה ותעמוד מולנו ותגיד - האם באמת כל אלו שמקבלים את המלגות האלו לומדים? האם באמת המדינה מממנת לימוד תורה בסדרי גודל כאלו? אני בטוח שאתה יודע שזה לא כך, כמובן שיש כאלו שכן לומדים - אבל הם מתי מעט, רוב ה"אברכים" לא לומדים כל היום, חלקם לומד בחלק מהיום וחלקם אף זה לא. את הכסף אתם מביאים מעבודות שחורות (שלא באשמתכם, אסור לכם לעבוד, בין אם זה מטעם המדינה ובין אם מטעם הרבנים) וכך יוצא שאתם חוטאים פעמיים - גם לוקחים כסף מהמדינה וגם לא משלמים מס על הכסף שאתה מרוויחים... תעשו עם עצמכם חשבון נפש! אתם מחללים שם שמיים, שלא לדבר על כל העבירות שבין אדם לחברו שאתם מבצעים בהתנהלות זו, וגם אם הרב אומר לכם שזה טוב, תהיו פעם אחת כנים עם עצמכם - אתם הרי יודעים שזה לא נכון, שזה לא בסדר, ואף אדם לא רשאי להתיר את השרץ הזה. אתם גם חוטאים כלפי אלו שבאמת ממיתים את עצמם באוהלה של תורה, הם סובלים בגללכם! להם מגיע באמת תמיכה, ויותר גדולה ממה שכיום מקבלים, אבל בגלל שכ"כ הרבה "טרמפיסטים" עולים על העגלה הזו ואי אפשר להבדיל (כי אתם מסרבים לעשות את ההבדלה הזו) אז הם מקבלים מעט ונידונים - הם ומשפחתם - לחיי עוני ודלות. בסוף זה יגמר - גם אתם יודעים את זה - אי אפשר שחלק קטן בעם יממן את כל השאר, אם לא בגלל כל הסיבות שמניתי למעלה - לפחות בשביל הילדים שלכם, שיהיה להם חיים קצת יותר טובים, קצת פחות דלים, תלכו לעבוד, תתפרנסו בכבוד, עיתים לתורה אפשר למצוא בכל יום (מי כמוני יודע), החכמים הגדולים ביותר היו בעלי מקצוע וזה לא פגם בכהוא זה מגדולתם!
איציק | 14.02.11
160.
שאלה חשובה לנשות ה"למדנים"
לא כתוב בכתובה שהגבר מתחייב לפרנס את האישה, לספק לה "מזונה כסותה ועונתה"??? איך הם הצליחו לסובב את זה כך שהם יושבים ומתפלספים להנאתם בזמן שנשותיהם קורעות את ה..... בגידול הילדים +עבודה בחוץ!!! נשות הבטלנים, מה קורה לכן??? טימטמו אתכן לגמרי עם ההתפלספויות שלהם!!! תחשבו קצת!!!
התמהה | 14.02.11
157.
על זה נאמר מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים
הנה ההוכחה הכי גדולה לזה שאלוקים דואג למי שלומד תורה אני אדם עובד ואני נגד בטלנות אבל אין אפס הנה לנו ההוכחה שמי שהולך ישר אם אלוקים אז הוא לא ירוויח עשר אלף אלא שלוש אלף ועדיים יחיה בכבוד ויקנה רכב ובית לו ולילדים שלו אז או שנקרע את התחת ונסגור את החודש בחנוק או שנלמד תורה לשם שמים ונחיה כמו מלכים כי כמו שאמרתי למעלה מלאכת של צדיקים נעשית בידי אחרים.... ונכון זה מרגיז ולא הוגן ולא בסדר אבל אלוקים מבטיח וואלה הנה הוכחה טובה שהוא מקיים!!! אז לפני שתפרוץ פה מלאכת אחים בואו נישב נלבן עניינים נסדר הלכות נחוקק גם חוקה אבל קודם...תחזרו בתשובה!!!!! עם ישראל עם יקר אחחחחח אני אוהב כל אחד ואחת ממכם וואו אני דלוק אששששש איזה שפיץ הפלתי יאאלה ההידרו הזה הורג הורגגגג מתי כבר יגמר היובש אופפפפ
פיני | 14.02.11
156.
מי משלם לרופא כשאתה חולה?או למכבי אש? או למשטרה? או לחינוך של הילדים שלך??
אתה גם חי על חשבון המדינה וגם צורך מהמדינה שירותי ממשל שעולים המון כסף בקיצור אתה טופס טרמפ על מדינה מערבית שדואגת שלא נדבר על צבא או חס וחלילה תרומה למדינה שבא אתה חי. אז יש לי בשורה בשבילך....את גן עדן אין סיכוי שתראה אלוהים רואה אותך ואם אתה חושב שזה מה שהוא מצפה ממך אז יש לך טעות איומה...
עמרי | 14.02.11
152.
תגובה למגיבים
ראו נא ידידיי, אילו הייתם רואים בחושים שלכם איך בזמן שאברכים לומדים תורה, נמנעות ממדינת ישראל צרות נוראיות ביותר הן לככל העם והן לכל יחיד ויחיד, ברור לי כשמש שהייתם מתביישים אפילו לחשוב את מה שאתם כותבים כאן. אלא מה, הכל ענין של אמונה ומי שחי חיי חומריות ואין לו שום קשר לתורה ולקדוש ברוך הוא, הוא אכן חי בפרובלמות שתוארו על ידי כל המגיבים כאן. אך המציאות היא, ועל כך יעידו רבים וטובים, שבכסף וברכושו של האברך שרויה ברכה, התנור מכונת הכביסה ושאר מוצרי חשמל משום מה מחזיקים יותר זמן מעמד מאחרים. וכמו שהרב פרלמן תיאר אין הוצאות אקסטרה וזה בעיקר מה שמבזבז את כספי האנשים הבליינות ותרבות הפנאי בלי חשבון. אז לסיכום הרוצה להאמין יאמין ומי שלא הפסד שלו.
משה  | 14.02.11
147.
אתה חצוף!!!
המדינה צריכה לשלם לזקנים וחולים ולא לאנשים כמוך שצריכים להשתתף בעול של המיסים שגובים מכל אחד שעובד במדינה הזו. ממש לא משנה אם אתה מקבל 100 או 3000 ש"ח, אתה אוכל חינם. גם אני הייתי רוצה ללמוד משהו שאני רוצה ושהמדינה תממן אותי......... כמו שכתבתי אתה חצוף ובגדול....
אני | 14.02.11
144.
למיקי - מתגובה 35
אתה יודע מה ההבדל בין הסטודנטים לאברכים? הסטודנט יסיים לימודיו תוך 3-4 שנים (אולי קצת יותר אם למד אדריכלות או רפואה) ולאחריהן יצא ויעבוד וישלם מס הכנסה כל שארית חייו עד הפנסיה. בנוסף כנראה שיעשה מילואים ובסה"כ ישרת ויועיל למדינה. וזאת כמובן תחת ההנחה השגויה של עבד כלל במהלך הלימודים (לפחות 60% מהסטודנטים עובדים במהלך הלימודים ומשלמים מס הכנסה כבר בלימודים). האברך לעומת זאת - לא משרת בצבא ולא יסיים לימודיו והתעלקותו לעולם. זה ההבדל. מדינת רווחה מסבסדת דברים מסוימים למגזרים מסוימים, ביניהם השכלה ותרבות. אבל לא הגיוני תקצוב של מגזר שלם שלא תורם בשום צורה למדינה. הסטודנטים תרמו את חלקם בצבא ויתרמו את חלקם לאחר הלימודים. האברך לעומת זאת, מתפלל, תודה לאל.
אבי | 14.02.11
143.
למר פלרמן היקר, מתמטיקה לא למדת.. בוא אני אעזור לך לעשות את החישוב
מלגה + כולל = 3000 ש"ח בחודש 70% הנחה בארנונה = 150 ש"ח בחודש מעונות לילדים , הנחה של 900 ש"ח לתינוק ו680 לפעוט (ומכיוון שיש לך את שניהם) = 1580ש"ח בחודש ביטוח לאומי אתה משלם ממש מעט = 150 ש"ח פחות בחודש נסיעות בתחבורה ציבורית - 50% הנחה = 200 ש"ח בחודש ביטוח לתלמידי ישיבה (כן, 30 ש"ח שאתה משלם לאנשים אחרים עולה יותר) = 500 ש"ח לשנה סה"כ - 5,121 ש"ח בחודש ובשנה 61,960 ש"ח שאתה מקבל נקי ממס ואם אני אהפוך את זה לברוטו.. כדיי לקבל 5,121 בנטו הברוטו שלך צריך להיות 6000. וזה עוד לפני שחישבתי את ההנחה שמקבלים בקורסי הכנה לפסיכומטרי (2500 ש"ח פחות ) או קצבות הילדים וכו'
אתה מרוויח 5121 ש"ח מהמדינה בחודש | 14.02.11
142.
אברכים
אני אישה דתייה אמא ל-4 ילדים שהגדול בצבא שניים בבית ספר והקטנה במעון אני ובעלי עובדים הבן משתכר מהצבא כולה 300 ש"ח והוא משרת את המדינה למה מגיע לו סכום עלוב כזה יכולתי להגיד לו שב תלמד בכולל ותחיה על חשבון המדינה. כל התרומות שאתם מקבלים מהמדינה זה מכספי ציבור שקמים מוקדם בבוקר ואז מתחילה להם שגרת היום לרוץ ובלחץ כדי לפרנס את משפחתם בכבוד גם לנו בא להיות בפנאנא של הבוקר בלי לחץ גם לקום מוקדם וגם לדאוג לסידור לילדים אחה"צ שצריך לממן את זה לנו אין הנחות בארנונה ולא בשום מקום אחר אני חיה בחברה חרדית ואני רואה איך ההורים שלכם מסכנים צריכים לממן אתכם כבר בחתונה הם מתחייבים חצי חצי ואם לא אין חתונה הם עצמם לא נהנים מהכסף שהם עובדים בשבילו והם צריכים לתת לכם לחיות כמו מלכים ולהם אתם משאירים להם את החובות מגמ"ח לגמ"ח הם אינם יכולים לחיות כמו שצריך לעומת זאת אנחנו לא חיים על חשבון הורינו אני רואה איך החברה שלכם מתלבשת הכל מותגים רכבים חדשים החליפות שאתם לובשים המגבעת שכל מגבעת כזו בשובי 1000 ש"ח תתעוררו תפסיקו להגיד שהמדינה לא מממנת אתכם לכו תעבדו חצי יום תלמדו חצי יום אף אחד לא אמר שצריך לשבת כל היום ללמוד תורה מספיק שעה ביום בשביל זה נגזר עליכם הגברים בזיעת אפך תאכל לחם ושהמדינה תתעורר ותתחיל לקצץ לכם בשכר
אורלי | 14.02.11
136.
למד מהלל הזקן וכל חכמי התלמוד
שכולם הלכו לעבוד. והסיפור על הלל הוא שהוא עבד חצי יום ולמד חצי יום, וכשניקה את הארובה שמע את לימודם של החכמים והקשיב עד שהתקרר והביאו אותו לבית המדרש. רק כשהיה נשיא הסנהדרין לא היה צריך לעבוד, ופרקי אבות "כל תורה שאין עמה מלאכה בטלה| צא ולמד!
ראובני | 14.02.11
135.
נו באמת - צא לעבודה
הכתבה מנסה להראות כאילו אתה מסכן . אבל מה לעשות, אנשים צברו על החרדים כעס וזה רק הסיכה שפיצצה את הבלון. אתה רק בן 23 לא יקרה כלום אם תצא לעבוד 5 שנים, תחסוך ואז תעשה מה שאתה רוצה בלי להיות נטל על אף אחד. זה לא נשמע לך קצת יותר נורמלי מאשר לגרום לשאר הציבור לעבוד קשה בשביל להחזיק אותכם ?
גנץ | 14.02.11
134.
מקבלת 0 ש"ח מהמדינה
למה אתה כן ואני לא? כי לך יש כיפה על הראש?! אני כבר שנים באקדמיה, משלמת להם הון! על מנת שאוכל להשיג מקצוע בו אשרת את הציבור עם משכורת בדיחה. לצד הלימודים אני גם עושה הכשרה מעשית (עובדת חינם) וגם על זה משלמת הון מכספי. אין לי זמן לעבוד אז בכל זמן שכן יש אני עובדת בניקיון לא בוחלת בכלום, ועדיין בסוף החודש אין לי גרוש. אני לא מביאה ילדים כי לא יכולה להרשות לעצמי כלכלית. תתבייש לך. אני יכולה לחלום על 800 ש"ח ללחודש על ללמוד משהו שאני אוהבת.
רינה | 14.02.11
133.
תשמעו קטע מטורף!
אישתי עובדת, אני עובד, אבא שלי וגם אחותי עובדים! אני משלם מיסים שכר לימוד באוניברסיטה שבועיים מילואים בשנה - מודה זה לא הרבה! ותראו איזה קטע, אני גם לא אוכל במסעדות, לא טס לחול, מטייל רק בארץ, וגם לי אין רהיטים יד ראשונה בבית. אה ואני גם לא מקבל מלגה 800 ש"ח בחודש. יחי ההבדל הקטן. המהפיכה החברתית בדרך!
סטודנט | 14.02.11
132.
למיקי מ- 35 : ההבדל הוא שכל מה שאנחנו מקבלים מהמדינה אנחנו מחזירים
צודק, במוסדות המתוקצבים המדינה מממנת סטודנטים לתואר ראשון למשך 3-4 שנים. ומה קורה בזמן הלימודים ? חיים מהיד לפה ועובדים במשרות חלקיות כדי לממן את עצמנו כמה שיותר.. ומה קורה אח"כ ? מסיימים לללמוד ויוצאים לעבוד ומשלמים מיסים כל החיים ! למה ? כי אזרחים הגוונים לא יודעים רק לקחת אלא גם לתת בחזרה. בחברה החרדית המצב חד צדדי, והוא מתמשך הרבה יותר ממספר שנים. וכמו שכבר אמרו פה רבים - שיעבדו חצי יום וילמדו חצי יום.. לא קרה כלום.. אלא שלא- העילוי רוצה ללמוד תורה וגמרא כל היום ולא להתעסק בזוטות של העולם הזה, שבו, מה לעשות צריך גם להתקיים, לעבוד, לפרנס, לחשוב על מי שמסביבך.. אז אתה יודע מה, למה שאני לא אחליט להפסיק את עבודת המחקר שלי, להפסיק את העבודוה שלי שאני עובדת בה בחצי משרה בכל רגע פנוי, ופשוט אשב לעשות מדיטציה ולקרוא פילוסופיה כל היום.. בטח אני אציל כך את המדינה..
אדל | 14.02.11
131.
מה ההבדל בין בחור ישיבה עם 800 ש"ח מלגה לשכיר עם 10,000 ברוטו
בחור ישיבה מקבל דיור , שכיר 3000 ש"ח משכנתא או שכירות בחור ישיבה מקבל גנים, שכיר 2000 ש"ח לילד גילאים 0-5 בחור ישיבה פטור מארנונה, שכיר -600-1000 לחודש בחור ישיבה - אין מס הכנסה שכיר -600 ש"ח למשכורת 10 אש"ח בחור ישיבה - הרבה פעמים עובד שחור
 | 14.02.11
130.
גם אני רוצה מלגה. מה, לא מגיע לי? אז מה אם אני עובד?
כל אדם שהוא עילוי בתחומו, זכאי להרבה יותר, אבל צריכה להיות מכסה קטנה מאד של אנשים המוגדרים כעילוי בתחומם. דוגמה: לא כל אדם מתקבל להיות פרופסור מן המניין באוניברסיטה. לעומת זאת, במגזר החרדי אין סינון לגבי המבקשים להישאר בישיבה. הסיפור הזה הוא פשוט הוכחה לטפילות.
דני | 14.02.11
126.
כפי שמגיבים אחרים ציינו, המטבע לא נמצאת מתחת לפנס
הכסף הגדול אינו בתמיכה הישירה (אותם 800-1700 ש"ח לחודש שהאברך הנחמד רואה בחשבון הבנק שלו), אלא בהנחות בארנונה, בחינוך, בתחבורה ציבורית מסובסדת, בביטוח לאומי שיקבל מגיל 67 וכמובן בדיור: משפחה חרדית ממוצעת מרוויחה כ-6200 ש"ח ומחזיקה דירה, שבשוק החופשי היתה מחייבת אותה להון ראשוני+ משכנתא של אלפי ש"ח. אז חלק מזה נחסך ע"י התארגנות בעמותות, חיסכון במפרט ובחירה ביישובי פריפריה- אבל חלק מזה פשוט בא מהמדינה.
מאור | 14.02.11
124.
חצוף
חושב על זה כשעושה קניות??? אני לומדת הנדסה, הולכת לישון וקמה בבוקר עם משוואות רצות לי בראש, מפעילה מיקרוגל וחושבת על הגלים בפנים, מחברת מכשיר חשמלי וחושבת על הממיר מAC לDC. ברור שזה מעסיק אותך גם בחיי השיגרה. זה הטיעון הכי לא רלוונטי ששמעתי מימיי!! קום בבוקר, צחצח שיניים וצא לעבוד! אתה מדקלם משפטים וחצאי אמת בשביל להאמין במה שאתם עושים, אבל זו בועה שאתה חי בה, בועה שעשויה מהמים והסבון שאנחנו ממנים. חצוף. כו-לה 3000 שח בחודש. פשוט חצוף.
סטודנטית | 14.02.11
123.
נראה את כל החכמולוגים פה לומדים תורה כל היום
לא בשביל תואר, לא בשביל להרויח מזה כסף אח"כ, אלא נטו לשם שמים! נראה אתכם! שאף סטודנט פה לא יתמסכן ויעשה את עצמו אומלל- אתם לומדים 3 שנים כדי שאח"כ תגלגלו 10000 שנה בחודש. האברך שבכתבה ועוד אלפים כמוהו, לומדים תורה כדי להחזיק את העולם הזה, שבלעדיהם העולם הזה לא מתקיים! הם לא מרויחים מזה כלום אח"כ! תפסיקו לילל!!!
ליאת | 14.02.11
122.
למיקי מ- 35 : ההבדל הוא שכל מה שאנחנו מקבלים מהמדינה אנחנו מחזירים
צודק, במוסדות המתוקצבים המדינה מממנת סטודנטים לתואר ראשון למשך 3-4 שנים. ומה קורה בזמן הלימודים ? חיים מהיד לפה ועובדים במשרות חלקיות כדי לממן את עצמנו כמה שיותר.. ומה קורה אח"כ ? מסיימים לללמוד ויוצאים לעבוד ומשלמים מיסים כל החיים ! למה ? כי אזרחים הגוונים לא יודעים רק לקחת אלא גם לתת בחזרה. בחברה החרדית המצב חד צדדי, והוא מתמשך הרבה יותר ממספר שנים. וכמו שכבר אמרו פה רבים - שיעבדו חצי יום וילמדו חצי יום.. לא קרה כלום.. אלא שלא- העילוי רוצה ללמוד תורה וגמרא כל היום ולא להתעסק בזוטות של העולם הזה, שבו, מה לעשות צריך גם להתקיים, לעבוד, לפרנס, לחשוב על מי שמסביבך.. אז אתה יודע מה, למה שאני לא אחליט להפסיק את עבודת המחקר שלי, להפסיק את העבודוה שלי שאני עובדת בה בחצי משרה בכל רגע פנוי, ופשוט אשב לעשות מדיטציה ולקרוא פילוסופיה כל היום.. בטח אני אציל כך את המדינה..
אדל | 14.02.11
120.
ליצחק היקר
700 ש"ח בחודש זה 8400 ש"ח בשנה, בוא נגיד בממוצע אברך מקבל (כולל מימונים בלתי ישירים כמו סבסוד תחבורה ציבורית, גנים עד גיל חובה וכו') 2000 ש"ח לחודש (הגזמתי מאוד כלפי מטה) יש בערך 100000 אברכים בלי עין הרע (שיחיו אבל שיעבדו...) זה יוצא 2.5 מליארד שקל בשנה. ועוד לא דיברנו על הקבצה לישיבות, לכוללים, שזה מגיע לעוד כמה מליארדים בשנה. והתוצר שהמדינה מקבלת מכם (מכם הכוונה לא החרדים, כי יש חרדים שעובדים והכוונה לא לנשים, כי רוב הנשים עובדות. הכוונה לאלה שלומדים) זה 0 ש"ח. כך שאם אני עובד ממוצע, והתוצר שאני נותן למשק זה נניח 25000 ש"ח בחודש, מתוך זה אני מקבל שכר 9000 ש"ח, מתוך זה אני משלם מיסים 3000 ש"ח. התרומה העקיפה והישירה שלי למדינה מסתכמת בכמעט 20 אלף שקל. בעוד אתה וחבריך לוקחים מהתוצר כ-3000 ש"ח (כולל מימון ישיבות, הנחה 80% בארנונה וכו'). ההפרש ביני לבינך זה שאני תורם 20K ש"ח למשק, לרמת חיים הכללית, לניהול תקין של המדינה וגם למימון פרזיטים כמו "הבימה" וכל מיני עובדי מדינה קומבינטורים וכן, חרדים שהחליטו שהם צדיקים מכדי לצאת לעבוד. בעוד אתה לא רק שלא תורם מצד אחד, אתה לוקח מצד שני. עכשיו, אתה מבין למה קוראים לכם טפילים? אז נכון, רמת החיים שלי גבוהה משלך, אבל עדיין אני עובד בשביל זה ואתה לא.
 | 14.02.11
118.
מבקשת מעורכי העיתון לחייב את המגיבים לקרוא לפני כן את הכתבה
תסלחו לי, אבל רוב המגיבים כאן בכלל לא קראו את הכתבה! הרוב הסתפקו בקריאת הכותרת ("מקסימום 3,000 ש"ח בחודש") והבינו מזה שכל חרדי (כי רוב הקוראים חושבים שכל החרדים אברכים) מקבל בכל חודש 3,000 ש"ח מקופת המדינה! חברים, הוא מקבל בסה"כ 800 ש"ח מהמדינה, עוד כמה מאות מתרומות (לא של המדינה...). אישתו עובדת במקומו. וההוצאות בקהילה החרדית ממילא נמוכות יותר מאשר החילונית כי הכל זול יותר (איפה אצל החילונים יש בייביסיטר ב-10 ש"ח לשעה?!), ובכלל באופן כללי החרדים לא מבזבזים כמו החילונים על כל מיני צעצועים מיותרים כגון ipad וכד' או סלולארי לילדים. ומספיק לעשות ענין מתקצוב האברכים. האופרה שלכם עולה יותר, ולכולנו!!!
 | 14.02.11
117.
צריך לעשות משאל עם האם העם מוכן לשלם עבור אברכים - פה צריך לקצץ במסים
גם ככה קשה לכולנו לגמור את החודש לא משנה כמה מרוויחים ואף אחד לא צריך לעבוד קשה ולשלם למישהו שרוצה ללמוד שיחסוך את הכסף שגם ככה אין לו ללימודים לעצמו!!! אם המדינה כ"כ "נחמדה ועוזרת" שתעזור גם למי שרוצה ללמוד משחק שזה גם "זה משהו שאם הוא תופס אותך, אין לו אח ורע בשום לימוד אחר בעולם". צריך לעשות לזה סטופ!!
שירי | 14.02.11
116.
שנים של לימודים באונבריסטה ועדיין לא יכולים לקרוא נתונים אמיתיים של כתבה???
אנשים? לא תתנו לנתונים לבלבל אותכם? לגבי ה3000 ש"אמר שזה המקסימום שאולי מאות מקבלים. לפי נתונים שונים של מספר ילדים, מצב כלכלי, והתמדה בלימודים תורנים ששווים לאין ארוך ממדעי השמש והרוח או חיזוי העבר לגבי מיסים. לידעתכם כולם כולל כולם, משלמים מיסים. והמגזר החרדי בגלל הצריכת המזון אף יוצא שמשלם יותר מיסים , כן לגמי ארנונה (קיים הנחות לפי חוק למי שצריך) וכן לביטוח הלאומי אנחנו משלמים (וגם מקבלים) כמו כולם כולל כולם כי הרי אי אפשר להתחמק מזה. ומזה בונים בתי חולים כבישים וצבא. לגבי שכר הלימוד של הסטודנטים. מי שלומד מקצוע ומתפרנס מזה אחרי זה באופן מכובד ואף יותר, שישלם על זה !ויש גם תמיכות במליארדים לאונברסיטאות ! לאן זה הולך? התמיכה בלומדי התורה זו זכותה של מדינת ישראל . ובזכותה אנחנו יכולים לאוייבנו ולמי שלא מבין קשה להסביר זאת. שוב, תכירו אותנו אח"כ תגיבו. לא לטקבק מתוך שנאה. זה מבלבל אותכם. חרדי שעובד.
אריאלי | 14.02.11
114.
יצחק אולי תלמד גם קצת תורה - "ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך"
שלא רק שלא ניתן לראות בעבודה עונש שנגזר על האדם, אלא אפילו ניתן לומר שיש כאן סוג של ברכה שברך הבורא את האנושות שיהיו צריכים לעבוד. האמת היא, שאין להתפלא על כך שהרי המפגש הראשון שלנו עם אלוקים עצמו בטרם כל יציר נברא, הוא אלוקים שעובד. לאחר מכן אנו רואים שזהו אלוקים ששובת ממלאכה ונח, כביכול, רק לאחר שמלאכתו תמה )בראשית פרק ב ב(: וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַׁשְּבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲׁשֶר עָשָׂה וַיִּׁשְבֹּת בַּיּוֹם הַׁשְּבִיעִי מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲׁשֶר עָשָׂה: אם כן, מה הפלא שגם מהאדם שנברא בצלמו ובדמותו של הקב”ה מצופה שיעבוד? הגישה הדרשנית יותר, אומרת כי התורה באה לצוות על האדם לא רק איך עליו לנהוג ביום השביעי, אלא גם כיצד עליו לנהוג בששת ימי המעשה. כלומר, האדם מצווה הן על שביתה בשבת והן על עבודה בששת ימי המעשה. כך מובא במדרש ההלכה, מכילתא דרשב”י )פרק כ ט(: “ששת ימים תעבד” רבי אומר: הרי זו גזירה אחרת, שכשם שנצטוו ישראל על מצות עשה שלשבת כך נצטוו על המלאכה. הרי שיש בפנינו שתי גישות ביחס לעבודה ולפעלו של האדם בימי המעשה: גישה של כורח והשלמה לעומת גישה של שליחות וחשיבות. אך מוצאים אנו שכבר מראשית בריאתו של האדם ייעד לו הקב”ה מטרה. התורה מספרת לנו כיצד עולם הצומח המתין מלהתפתח )בראשית פרק ב ה(: כִּי לֹא הִמְטִיר ה’ אֱלֹקים עַל הָאָרֶץ וְאָדָם אַיִן לַעֲבֹד אֶת הָאֲדָמָה: הבריאה חיכתה לאדם העובד כדי להתחיל בתהליך הצמיחה. גם לאחר שנברא האדם אנו מוצאים את ייעודו זה )בראשית פרק ב טו(: וַיִּקַּח ה’ אֱלֹקים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְׁשָמְרָהּ: ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך ויום השביעי שבת לה' אלוהיך לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך עבדך ואמתך ובהמתך וגרך - שמות כ' (2-14) ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך ויום השביעי שבת לה' אלוהיך לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך ושורך וחמורך וכל בהמתך וגרך אשר בשעריך למען ינוח עבדך ואמתך כמוך - דברים ה' (6-18) •ׁשֵׁשֶת יָמִים תִּלְקְטֻהוּ וּבַיּוֹם הַׁשְּבִיעִי שַבָּת לֹא יִהְיֶה בּוֹ: )שמות פרק טז כו( - נאמר לגבי איסוף המן. •ׁשֵׁשֶת יָמִים יֵעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַׁשְּבִיעִי שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן קֹדֶׁש לַה’ )שמות פרק לא טו( •ׁשֵׁשֶת יָמִים תַּעֲבֹד וּבַיּוֹם הַׁשְּבִיעִי תִּׁשְבֹּת בֶּחָרִיׁש וּבַקָּצִיר תִּׁשְבֹּת: )שמות פרק לד פסוק כא(
 | 14.02.11
112.
גם אני חיה מדברים בסיסיים - את המותרות אני מעבירה אליכם.
מאיפה קנית את הדירה שאתה גר בה היום? מכספי תרומות או כסף שחור? את הדיור אתה מקבל בזול - כי אני משלמת על זה.. את החינוך הזול לילדך - אני משלמת (ומשלמת גם את של ילדי !!!!!!!!!!!) את הבריאות שלך ומשפחתך - אני משלמת . את התשלום מהכולל - אני משלמת (וגם עבור האוניברסיטה של ילדי!!!!!!) את התרומה שאתה מקבל - גם אותה אני משלמת - מי כמונו יודעים מאיפה מגיע הכסף!!!! את הפלאפון הזול שיש לך - גם אותו אני משלמת על ידי תעריפים גבוהים שגובים ממני.\ גם את התחבורה הזולה שלך אני משלמת מפני שיש לך קווי אוטובוס מסובסדים- שאותם כמובן גם אני משלמת. אז עשה לכולנו טובה צא לעבוד ותלמד גמרא בלילה......................
חרדה החרדה לילדיה | 14.02.11
110.
למיקי מ35
שכחת שאלו שלומדים באוניברסיטאות -עושים מילואים, משלמים ביטוח לאומי , עושים פרוייקט פרח, עובדים כדי לשלם את לימודיהם גם אם למדינה זה עולה יותר. לא שאלת למה חייל צריך לקבל 300 שח לחודש???? הוא עושה למען המדינה הרבה יותר מכל הכוללים גם יחד. צא ולמד מלבן הארמי שלא לדבר שטויות לפעמים. אתה הראתה רק את הצד שלך במטבע אבל לכל מטבע 2 צדדים כמובן. יום טוב לכל עם ישראל .
הקורא בשוקו | 14.02.11
109.
ומי אתה חושב ממן את הלימודים שלך בכולל?
מי נותן כסף לכולל כדי שאתה ושכמותך תוכלו להתבטל שם? ומי ממן את העיריה שלך כדי שתוכל לתת לך ולשכמותך הנחות מפליגות בארנונה? מי משלם את קיצבאות הילדים שלך? ומי ממן את גני הילדים שהילדים שלך ילמדו בהם? ומי ממן את בתי הספר שיחנכו את ילדיך לבורות, בערות ושינאה? ומי ממן את סלילת הכבישים, בניית מדרכות ושאר הפיתוח הסביבתי בישוב שאתה גר בו? ומי בונה לך מקוואות ובתי כנסת? מי ממן את שירותי הבריאות שאתה צורך? אז יש לי חדשות בשבילך: הכסף שעושה את כל זה, זה הכסף של המדינה. מאיפוא למדינה יש כסף? ממני ומאנשים כמוני שקורעים את התחת, עובדים ומשלמים מסים, כדי שאנשים כמוך יעשו מתורתם ומבטלנותם קרדום לחפור בו.
 | 14.02.11
107.
בלי בושה
3000 ש"ח מהמדינה ??? ואתה אומר שהיא לא מממנת אותך ??? בתור סטודנית זו המשכורת שאני ובעלי להיום היינו חיים ממנה (משלמים שכירות קניות חשמל מים הכלללללללללללללל) הלוואי ומשהו היה מממן לי 3000 ש"ח בחודש גם היום..... לפחות משהו היה משלם על המעון של הבת שלי :-) כי אני יוצאת לעבודה אני לא יכולה לשמור עליה!!
אני | 14.02.11
101.
ממש לרחם עליכם..................
ברוב חוצפתכם אתם שולחים את הנשים שלכם לעבוד ולפרנס , לנקות את הבית, לטפל בילדים, לכבס, לא לישון בלילה הכל כדי שאתה תלך ללמוד תורה. כבד את אשתך אין את זה בלקסיקון שלכם . למה אתה לא יכול לעבוד חצי משרה ולפרנס כדי שאת הכסף שנותנים לך יתנו לזקנים שלא יכולים לצאת לעבוד. אבא שלי שיהיה בריא עבד עד גיל 75 בשמירה. היום הוא בן 88 מה הוא מקבל מהמדינה . בושו והיכלמו לכם.
שרה | 14.02.11
97.
חילוניים קוטרים יקרים:
מה הצבעתם בבחירות האחרונות? למי שהבטיח "לא לחלק את ירושל....?",האא? לא תמכתם במפלגה היחדה שהכריזה על מלחמת חורמה בטפילי הדת כמו אותו פרלמן ושאר מתפרנסי הממסד ה"דתי" המסואב. לא הצבעתם "חץ" ומחקתם את "שנוי" של יוסף לפיד (בבחירות הקודמות). לידיעתכם החרדים לכל זניהם כבר עברו מזמן את שיעור המסה הקריטית (למי שמבין הכלכלה\פוליטיקה\פיסיקה אטומית) וכנראה שהטיפוס הזה פרלמן הוא רק דוגמית למה שצפוי לנו במדינה הציונית החילונית שהפכה למדינה "יהודית ודמוקרטית" שהדגש הוא על יהודית כי יש לנו מחלוקת עם הפלסטינים . אז מספיק לקטר....
דיוגנס | 14.02.11
96.
חבל על הקנאה, השנאה והרדידות
עם כל הכבוד לאנשים שעובדים (כמוני, למשל) אני חושב שיש פה פספוס מאוד גדול של אספקט מאוד חשוב בהתמרמרות הזו: המוטיבציה להתמרמרות. ראשית, למען הסר ספק, אינני דתי כלל, ואם בכלל, אז דרכי היא דרך הבודהיזם ולא היהדות, כך שאין לי המניעים שאולי עשויים היו להיות לי בעיניכם, אילו הייתי אדם דתי. עכשיו נחזור לעניין המוטיבציה להתמרמרות: המוטיבציה שאני רואה בתגובות האלה, היא חשוכה: יש פה קנאה ונסיון להטיל את האשמה על קשיי החיים במדינה הזו, על ציבור מסוים, שבאופן כללי (שימו לב, שהאנשים הבולטים והמובלטים בתקשורת, הם דווקא החריגים, ולא הכלל) הוא דווקא הציבור *היותר מוסרי* בישראל: הם מתעמקים בשאלות של מוסר, איכות האדם, שיפור ועידון הנפש וכן הלאה. אין אני בא לזלזל באדם החילוני כלל וכלל, או האדם שבחר בדרך רוחנית אחרת, או שתפישת המוסר שלו שונה, אך יש להבין, כי בזכות אנשים שמעמיקים כך, תהה אמונתם/דתם/שיטתם אשר תהיה, אך בלבבם כנות, כל הסביבה והתרבות שמסביב עשויה לצאת נשכרת. אחרת - נעסוק רק בנושאים שהועלו פה בתגובות: כסף, כבישים, כלכלה וכדומה... הללו - הם אך ורק כלים. הנפש היא העיקר. הייתי כותב על זה עוד רבות, כי על אף שדרכינו שונות, של הדתיים ושלי, הערכתי ואהבתי נתונה גם להם, גם לסטודנט שנאבק על השרדותו. חבל לי על השנאה החשוכה, שמנסה תמיד להטיל אשמה על אחרים - על ימניים, שמלאניים, דתיים, ערבים, ספרדים... נקו את הלב קודם. ברכות
אומר אמת | 14.02.11
95.
אני מנותקת?
מהיכן האומץ לומר לי שאני מנותקת? אתה ושאר החברים שלך הרי לא רוצים להכיר אותנו החילוניים! אנחנו נחשבים לבורים לכופרים....אנחנו לפחות רוב החילוניים כן רוצים להכיר ולהבין את הרצון שלכם ללמוד ועוד יותר מכך רוצים ללמוד ולקבל את מה שאתה מקבל! אנחנו זוג + 2 בעלי ואני עובדים, דרך אגב שנינו אקדמאים ובכל זאת גם אצלנו אין מותרות - גם אני חושבת בסופר מה לקנות. לי אפילו אין חופשות בארץ! די לבכי. בחרת בדרך מסויימת אז תעמוד בה ואל תגיד לי בזילזול שכל מה שאתה מקבל זה 'רק' 3000 שקל בחודש מהמדינה כי אני גם את זה לא מקבלת!
אתי | 14.02.11
94.
תפסיקו להתראיין בנושא הזה.
חרדים יקרים. שום דבר שתגידו לא יעזור, הציבור אטום לשמוע דעות אחרות מאלו שהוא מקבל דרך התקשורת. אתה יכול לספר לנו עד שאתה מוותר על מותרות, שהמדינה נותנת לך רק 800 ש"ח בחודש, שאשתך עובדת ומשלמת מיסים, שאתה לומד תורה וזה חשוב לעם ישראל. אנחנו לא יכולים לשמוע כי אנחנו צריכים להאשים מישהו במצב הכלכלי לכן לשבת בבית קפה לשלם 100 ש"ח לארוחת בוקר ואז נגיד שאין לנו כסף כי אנחנו צריכים לממן חרדים. היה לי מפק"ץ בצבא שהגיע מבית חרדי, היה לו אח שלמד בישיבה ולא עשה צבא, הוא תמיד היה אומר לנו שהלוואי שהוא היה יכול לשבת וללמוד תורה כמוהו והוא מאמין שאחיו תורם לעם ישראל לפחות כמוהו אם לא יותר. המפק"ץ הזה עדיין בצבא והוא מג"ד באחת מחטיבות החי"ר. אנחנו לא רצינו לשמוע, זה ערער לנו את צדקת הדרך שבה גדלנו בבית אבא ולמדנו שכל החרדים פרזיטים, שונאים את המדינה, את הצבא וכו'
איש | 14.02.11
93.
תנו לי את ה- 800 ש"ח שלוקחים ממני כל חודש + הפחתה במיסים כי אם הוא יעבוד כולנו נשלם פחות
אני מגיע ל- 1,000 ש"ח מינימום נוספים לנטו של כולנו = 12,000 ש"ח נטו בשנה לכל משפחה חילונית (וזה על המינימום של ה - 800 ש"ח, הוא אומר שאחרים מקבלים גם יותר). תראו לי משפחה לחילונית שלא יעזרו לה עוד 12,000 ש"ח בשנה נטו להכנסה כדי להתקיים. ואם מדברים עלח כל תקופת העבודה של אדם בריא זה 45 שנה בממוצע * 12,000 = 540,000 ש"ח לפחות לכל משפחה חילונית לעזור לילדים עם חתונה ובית ולחיות ברמת חיים טובה יותר. אז זה לא כסף?
 | 14.02.11
92.
אני בקושי משלם את השכר דירה! ואני משלם חודשי לפחות 3000 שקל של מיסים!!!
הלוואי עלי לקבל את ה800 שקל!! זה היה עוזר הרבה!! וזה היה עוזר עוד יותר לא לשלם כלכך הרבה מיסים!! אם הציבור הזה היה מפסיק לקבל כסף וגם היו מתחילים לעבוד ולשלם מיסים הדברים היו יותר קלים במדינה הזו!!
rrrrrrr | 14.02.11
87.
המאבק של המעד הבינוני - התחיל !, ממשלת ישראל תצטרך לשנות דרך - או שנגרום לה לשנות דרך
אין מעמד בינוני, אין מדינה. המעמד הבינוני קורס - אין חיים בכבוד. ואנחנו יוצאים למלחמה לזכות לקיום מדינת ישראל - בלעדינו אין מדינה. והדרך הנוכחית - הורגת את המעמד הבינוני - ולכן אנחנו לוקחים את עתידנו בידינו, ונכריח את אזרחי המדינה לקבל החלטות אמתיות - או מדינה או פשיטת רגל של המדינה. אנחנו לוקחים אחריות - וזהו - היום התחיל הספירה לאחור - לניהול הכושל והשחיטות והשיטה לשוחד קואליציה על גבינו. ברכות שהגיע היום הזה
אני | 14.02.11
86.
אז כיצד רוב החרדים הם בעלי דירה,אתה לא משלם ארנוננה,וחינוך חינם.
מדוע בסטסטיסטיקה אתה מופיע כעני, ישלך המון פטורים מכך שאינך עובד,מלבד התמיכה ואתה כמו הרוב מחזיק ברכוש ששווה כמליון ש"ח. דרך אגב הערבים הם דומים רק שהתמיכה בהם נמוכה יותר.אך גם הם בעלי ננכס.ומופיעים כעניים. בבריטניה אולי היית מתאים לדיור ציבורי, ואז היית נחשב כעני.אבל כבעל דירה שפטור ממיסים ומעלויות חינוך.
מנחם | 14.02.11
84.
תנו לי את ה- 800 ש"ח שלוקחים ממני כל חודש + הפחתה במיסים כי אם הוא יעבוד כולנו נשלם פחות
אני מגיע ל- 1,000 ש"ח מינימום נוספים לנטו של כולנו = 12,000 ש"ח נטו בשנה לכל משפחה חילונית (וזה על המינימום של ה - 800 ש"ח, הוא אומר שאחרים מקבלים גם יותר). תראו לי משפחה לחילונית שלא יעזרו לה עוד 12,000 ש"ח בשנה נטו להכנסה כדי להתקיים. ואם מדברים עלח כל תקופת העבודה של אדם בריא זה 45 שנה בממוצע * 12,000 = 540,000 ש"ח לפחות לכל משפחה חילונית לעזור לילדים עם חתונה ובית ולחיות ברמת חיים טובה יותר. אז זה לא כסף?
 | 14.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת