אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אבא שלי חינך אותי להתפרנס מיגע כפיים - זו מורשת אבות"

111 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

109.
רק טיפש מתגייס לצבא של מדינה עם שלטון מושחת
אבא שלי שירת בצה"ל עשרות שנים, אני שרתתי שנים בפעילות מבצעית ואת הילדים שלי אחנך לא לשרת בצה"ל, ושהממשלה תביא חיילים מסודן סין ואריתראה. במדינה שבה שצריך לשלם על דירה פי עשר ממה שהיא שוה, רק כדי לממן שלטון מושחת במדינה שבה נגזר על חיילים משוחררים, להיות עבדים כל ימי חייהם למען קורת גג רק טפשים ישלחו את הילדים שלהם לצבא. אני יחנך את הילד שילמד אנגלית, ויחפש את ההזדמנות לברוח מכאן.
אם אין בית לא צריך צבא | 18.02.11
108.
האמת על שירות צבאי בחב"ד
נכון, הרבה חבדניקים משרתים בצה"ל ויש מגמת עליה, אבל זה עדיין רחוק מלהיות רוב. יש עשרות מכפר חב"ד שיש בו כאלף או יותר משפחות, הרבה מרובות ילדים. יש עוד קהילות חב"ד שם יש אפילו פחות. קרית מלאכי, לוד, ירושלים, צפת וכו'. הסיבה העיקרית להתחמקות משירות היא שאחרי הישיבה (גיל 19 בערך), חבדניקים נוסעים לארה"ב (ישיבת 770) למשך שנה או יותר, וצה"ל לא מאשר את הנסיעה. חלקם עושים פטור, בעיקר על רקע נפשי כדי לנסוע, ואז כבר נשארים בחו"ל כמה שנים. אלו שמצליחים לנסוע בלי פטור בד"כ מתחתנים בגיל 21-22 ואז עושים שירות מלא בד"כ ברבנות הצבאית. אלו שנשארים בארץ בד"כ עושים שירות מלא בנחל חרדי ודומיהם, או ברבנות. לדעתי אם צה"ל היה מאשר להם את היציאה הזו לשנה, אחוזי הגיוס בחב"ד יכולים לעלות ל-60%-70%.
חבדניק | 18.02.11
104.
עבדתי אצלו
עבדתי אצלו בעבר כמהנדס קונסטרוקציה ובגלל שעברתי דירה נאלצתי לעזוב.ואני חייב להודות שאני מתגעגע לימים שעבדתי שם.חגי יודע להתיחס לכל אחד מהעובדים בסבר פנים יפות ולהחמיא כשצריך .וזה חסר לי מאוד היום בעבודתי החדשה עלה והצלח מתגעגע חלודס
מנחם יהודה חלודס | 18.02.11
97.
כל אלה מעירים על צבא ותרומה למדינה, בד"כ תורמים הרבה לעצמם ולערבים.
אזי... לכו תתרמו כמה אבנים על ראשי החיילים. לכו תתרמו לערבים מצלמות ווידאו ותערכו סרטים ברשעות. דרך אגב... אתם ניגמרים או טו טו. אז תשנאו הרבה עד שזה יקרה. ואנחנו? הדתיים? צוחקים ומרחמים עליכם. כי כל הפייטרים הם דתיים. ו50% מהנוער החילוני לא מתגייס בכלל( יותר מהנוער החרדי שלומד בישיבה). _______________________________________________ שלא תפסידו את בקללות של האח הגדול. נ וּ רוצו. רוצו. שם החיים האמיתיים שלכם.
תימני בארץ ישראל | 17.02.11
96.
יהודי ערכי
גדלתי בבית מסורתי היום אני חסיד חבד שרתתי ביחידה מובחרת ביותר לא אוכל לפרט מה . מעניין שלהרבה מפריע עניין השרות הצבאי ....... ומה עם ערכים יהודים ? לרגע שכחנו מאיפה באנו בעצם, ומי שומר עלינו שם במרומים . רק צה"ל נכון? שכל אחד מאיתנו יחשוב לרגע ויפסיק לבלבל את המוח רק על שירות צבאי , כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם, סוף ציתות ,והמבין יבין!
אבישי בשארי | 17.02.11
95.
ל21
הרי באחרית הימים רשום איש תחת גפנו ותחת תאנתו... (לא ישא גוי אל גוי חרב זו התוצאה של זה.) כלומר, לא לחתור לרווחה כלכלית זה פיקוח נפש. שהרי רווחה כלכלית תביא לשלום עולמי. וביום שלכל האנשים בעולם תהיה גפן ותאנה משלהם, יהיה שלום. זה החזון של הנביאים שלנו. רווחה כלכלית זה חלק מהעניין.
 | 17.02.11
94.
המגיבים הנכבדים מתעלמים מתרומת האברכים למשק, בכסף הענק שמכניסים מחו"ל למדינתינו.
ה-900 שקל שראש הכולל מוסיף לאברך מעבר לקצבת המדינה, רובו מגיע מחו"ל. והרי זה הגברת התל"ג. כלומר, כסף זה [* אלפי אברכים] נכנס מחו"ל למדינת ישראל, וגורם לרווחה לכלל תושבי הארץ. חשבון פשוט. האברכים לוקחים מיליונים אלו, קונים חלב בתנובה ולחם בברמן, החברות ורשתות השיווק מחזיקות עם זה עובדים, נהגים, רכבים, מתדלקים, מכונאים, משרדי פרסום וכו'. כל אלו משלמים מס הכנסה, + מע"מ, רוכשים מוצרים מה שגורם שוב לפרנסה ותשלומי מס, וחוזר חלילה. בקיצור, חוץ מהתרומה הרוחנית שיש לדבריהם בזכות תורתם ואדיקותם במצוות [תוך הקרבה וויתור על מנעמי החיים], הם תורמים הרבה לכל הטוקבקסטים השונאים, בכסף שמכניסים למדינה, שבדרך כזאת או אחרת מגיע לכיס של כולנו.
הזוית הישרה | 17.02.11
93.
ולמה לא להתגייס לצבא. אין בושה
מדוע הפסיקו להוקיע את הלא מתגייסים............... הם צריכים לפחות להרגיש בושה גדולה. הוא לא עושה טובה לאף אחד חוץ מאשר לעצמו שהוא עובד. שילך אפילו עכשיו להתגייס הוא עדין צעיר בגילו אנשים עושים מילואים. די להשתמטות....................נמאס................
יעל | 17.02.11
89.
ל-34
סליחה שאני מגדיר אותך עם הארץ. בזיעת אפיך תאכל לחם. זו קללה . ואינה ציווי . ואינה בתוך תרי"ג המצוות. לעומת מצוות לימוד תורה.. והכן לימוד התורה מחדדת את שכל הלומד. קרוב משפחתי חבדניק .למד בגרות תוך פחות משנה ועבר בהצטיינות . בגלל שקודם למד בישיבה.לגבי הצבא!אם שירות בצבא הוא כזה אידיאל אצל החילונים מדוע צריך חוק בשביל זה.. אילולי החוק שמחייב .לא היה לנו צבא כזה גדול. כך שכמעט כל אלו ששירתו זה בגלל שכפו עליהם..וכך גם לגבי תשלומי מיסים..ולגבי עבודה!. נכון שבימי התנאים הם גם עסקו במלאכה. וזה היה הדבר הטפל אצלהם. העיקר היה הלימוד והם נאלצו להתנהג כך כי לא היה בזמנם המושג של כולל . שקבוצת אנשים עובדים תורמת לאנשים אחרים כדי שילמדו. .לגבי ללמד את הבן מקצוע. ! בטח שצריך ללמדו אומנות. אבל יש גם אומנות שקשורה ללימוד תורה . וגם זה כתוב בקידושין פב. "ואני איני מלמד את בני אלא תורה".
יוחאי | 17.02.11
85.
שיפוט גרוע
אני דווקא מכיר את חגי באופן אישי. הוא האדם האחרון שינסה לרמות או להונות את המדינה. אני יודע על כמה עבודות בהיקף רציני שביצעה חברת 'גלסטיל' שבבעלותו עבור בתי כנסת ומוסדות ציבור כמעט ללא רווח ופעמים אף ללא רווח כלל! הוא לא שירת בצבא מתוך מטרה להשתמט מחובה ציבורית כל שהיא, אלא מחמת הידיעה שהצבא אינו מתאים לבחור חרדי רווק. אני בתור חילוני ששירת בצבא מסכים במעט עם תפיסה זו ו''די לחכימא ברמיזה''
אלדד | 17.02.11
81.
כיפות סרוגות
יש הבדל מהותי בין אותם חבדניקים בודדים העובדים או הולכים לצבא בתפקידי "קודש" לבין הכיפות הסרוגות המשרתים כמו כולם ביחידות קרביות וביחידות עילית. לא ראיתי בסיירות, טייס,ובבתי קברות צבאיים חבדניקים ןזהו ההבדל האמיתי. מה שיש לחבדניקים זה יחסי ציבור טובים וגם פה ושם מעשים טובים
משה.ג. | 17.02.11
76.
חב"ד הם אנשים מיוחדים...
דבר ראשון יש לי קרובים וחברים בחב"ד. ומהביקורים שלי במקום, אני חייב לציין שרוב האוכלוסייה שם הם אנשים שעובדים, ויש שם לא מעט יוצאי צבא מהמבוגרים, וגם כיום הרבה מהמתבגרים שמסיימים את המסלול שלהם שם בישיבות הם עושים צבא. אז לא יפה התגובות שאנשים כותבים פה בלי להכיר את המגזר הזה, ומכלילים את כל החרדים ..
shneor | 17.02.11
75.
כנסו..........
חברה... אין לכם מושג איזה תהליך רציני ועמוק מתפתח בציבור שלנו. חברים צעירים שיושבים חסרי מעש !!! כאילו בכוללים ומתים להיות אקדמאים ולחיות ברמת החיים שיש לאדם נורמאלי (עם השכלה) בישראל.או להתגייס ליחידות מעניינות (טכנולוגיות וכ"ו) אבל מפחדים פחד משתק מהחברה ופעם אפ' לא חשבו אבל.... אם במצרים קרתה הפיכה גם אצלנו זה יקרה בעז"ה... מתחילים לראות את ההתחלה של הסוף................
סטודנט חרדי | 17.02.11
74.
חבל, שכאשר רובנו רואים חרדי, לא מעניינים אותנו העובדות ואנו סתם מכפישים
אוקי, גם אני לא מת על חרדים, אבל אנשים: קצת כבוד! לא צריך להתנהג כמו בת יענה ולזעוק כל היום החרדים. הכרתי באופן אישי את חב"ד בעבר, והם גם יודעי ספר והוגים בתורה כמו המצווה, גם עובדים וגם אוהבים את כולנו. כואב הלב.
אורן רז | 17.02.11
72.
ומה חושב הרמב"ם על הסדר הנכון? כנסו
הלכות דעות פרק ה': כג [יא] דרך בעלי דעה, שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה, ואחר כך יקנה בית דירה, ואחר כך יישא אישה--שנאמר "מי האיש אשר נטע כרם, ולא חיללו . . . אשר בנה בית חדש . . . אשר אירש אישה" (ראה דברים כ,ה-ז). כד אבל הטיפשים, מתחילין לישא אישה, ואחר כך אם תמצא ידו יקנה בית, ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה; וכן הוא אומר בקללות, "אישה תארש . . . בית תבנה . . . כרם תיטע" (דברים כח,ל)--כלומר יהיו מעשיך הפוכין, כדי שלא תצליח דרכיך. ובברכה מה הוא אומר, "ויהי דויד לכל דרכיו, משכיל; וה', עימו" (שמואל א יח,יד).
 | 17.02.11
70.
ל9. הבית יוסף שהלכה כמותו ,ידע מהרמב"ם ולא פסק כמותו אלא ציוה לתחתן קודם.
ועוד דבר אומרים מפרשי הרמב"ם שגם לפי הרמבם אם אדם לא יכול לשלוט על היצר המיני שלו, אז שקודם יתחתן ואח"כ שאר הדברים, והיום רואים במוחש את המוסריות והצניעות שיש לאלו שמתחתנים מאוחר, רואים שהם לא צנועים עד החתונה ורואים את רמת המוסריות המשפחתית אצלהם , וברוך השם אצל החרדים המשפחתיות והמוסריות המינית, בהרבה יותר טוב בזכות זה שהם מקיימים את ההלכה בן 18 לחופה ואח"כ לרדוף אחר הפרנסה . אז חבל שאתה סתם מצטט את הרמב"ם רק בשביל לגנות את אחיך החרדים ולא בודק לעומק את טעמם.
יעקב | 17.02.11
63.
סדרת כתבות חשובה, רק חבל שרוב המגיבים לא מפנימים
רק רואים חרדי ובאופן אוטומטי יש להם בראש פרזיט שלא עובד, לא עשה צבא וחי על חשבון אחרים. אפילו אם יהיה כתוב באופן ברור בכתבה שדווקא כן עובד ועשה צבא אז המידע הזה נכנס דרך עין אחת ויוצא מיד דרך העין השניה. אותו הדבר עם סקרים. לא משנה כמה סקרים יתפרסמו ויוכיחו שאחוז האברכים (חרדים שרק לומדים ולא עובדים) הוא זעום ושרוב החרדים עובדים, יהיו חילונים רבים שיעדיפו להתעלם מכך. מסכנים... פשוט מורעלים. בדיוק על אותו עקרון גם הכתבות על לימודי הליבה אצל החרדים, ותעודות הבגרות שלהם. וגם בדיוק על אותו עקרון גם הכתבות על כשלונות החינוך החילוני במתמטיקה ואנגלית, ועל כך שכמחצית מהחילוניים שבכלל מגיעים ליב' מוציאים תעודת בגרות. אמרנו כבר. מסכנים... פשוט מורעלים.
אני כבר הפנמתי | 17.02.11
59.
חבל מאד
חבל שכך נראים הדברים בעין חילונית. אני חרדית ובעלי שירת 3 שנים בצבא,אחרי הנישואים, וזה ממש לא חריג כמו שלא חריג שחרדים עובדים. אתם מוזנים רק משמועות שאינן מיטיבות עם המציאות. הסביבה לכך שחרדים אינם משרתים בצבא היא חינוכית בלבד אצל רוב החרדים. ישנם כמובן הקיצוניים האנטי ציוניים אך הם מעטים ובכל זאת עושים הרבה רעש וכותרות. חבל ששנאת חינם נהיתה לחם חוקנו. אנחנו בסך הכל אחים.
יפית | 17.02.11
57.
מדהים. גבר צעיר ובריא עובד לפרנסתו. אדם נשך כלב.
לא יאמן שהתרגלנו כל כך שחרדי אמור לחיות חיי בטלה שסיפור חיים כזה ראוי לכתבה. כל הגברים שאני מכירה, וגם הנשים, קמים בבוקר ועובדים לפרנסתם. כולנו חונכנו כך. גם אבא שלי וסבא שלי עבדו ולא הייתי צריכה להיחשב מהפכנית כדי ללכת לעבודה. חילוני שחי כל חייו מקיצבאות נתפס כראוי לרחמים או לשיקום. מי שבוחר להמשיך ללמוד צריך להיות מספיק טוב בלימודים כדי לקבל מילגות ואחר כך ללמד אחרים ולפרסם מחקרים כדי להתקיים. ככה נורמלי וככה צריך להיות גם אצל החרדים. שכולם ילכו לעבוד חוץ מהמבריקים ביותר שמסוגלים לחקור ולשמר את העבר ולחדש משהו לעתיד. אלה יכולים לשבת בישיבות ולקבל שכר נאה ומכובד כראוי ליכולותיהם ולערך הרוחני שהם מוסיפים לעם היהודי.
איריס | 17.02.11
54.
איפו תרמת למדינה ולא לכיסאך? האם אצלכם המושג של לשרת בצבא קיים?
למה אני וטובי בניי צריכים לשרת בצבא ולשלם חלק נכבד ממשכורותינו מס הכנסה. האם אני אשכנזי חילוני אב לחמישה שלא קיבל הנחה ועזרה בכלום כולל תשלום צהרונים לילדי במחירים מרקיעי שחקים ....האם יש לנו נקודת פתיחה שווה כן אני המשאבה של המדינה.......... השאלה הנשאלת עד מתי?
רוני | 17.02.11
51.
למגיב 1 אתה טועה בפרקי אבות כתוב במפורש שקודם מלמדים את הילד תנ"ך ותלמוד ואח"כ עבודה
בן חמש למקרא בן עשר למשנה בן 15 לגמרא בן 18 לחופה ורק בן 20 לרדוף אחר הפרנסה. קודם בונים לילד את עולמו הרוחני הפנימי והמוסרי ורק אח"כ נותנים לו כלים כדי להתפרנס, והרי גם נאמר "אם אין תורה אין קמח" בלי תורה אדם גונב ומרמה ומשקר ושוכח את אלוקים בעבודתו, ואז אין ברכה בעסק.
ישראל | 17.02.11
50.
מהפך?
אז מה אם הוא אולי לא עשה צבא, אם יש לו חברה מוכרת אז הוא גם משלם מס ומועיל למדינה יותר מאשר השירות הצבאי של חלק מאיתנו, אני לא אומר שזה בסדר אם הוא לא עשה צבא אבל זו בהחלט תחילתה של שינוי תפיסה ברחוב החרדי, תפיסה שבה גם אדם חרדי יכול לעבוד בצורה חוקית ולהתפרנס בכבוד ללא שום הפרעה לאורח חייו ולאמונתו. ירבו כמותו!
מני | 17.02.11
48.
כל העולם סבור כך: לומדים בגיל צעיר, והלימוד הזה משתרש ומלווה אותך כל חייך
חגי צודק לחלוטין. מספיק להכפיש! כל בר דעת יודע, שלימודים צריך ללמוד בגיל צעיר. בגיל הנערות המוח פנוי ללמידה. זו עובדה, תשאלו כל מומחה לחינוך וכל אדם בסביבתכם, מה שלומדים עד גיל 20-25 נחקק לנצח, זה כיס הידע שמלווה את האדם עד יומו האחרון. אכן צודק חגי שעושה רושם של אדם הגון וחרוץ, ואני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם. חגי צודק בכך שצעירים צריכים להשקיע זמן ומרץ בפיתוח שכלם, ללמוד וללמוד וללמוד, וכשמגיע זמן לצאת לעולם - האדם שלמד מתמודד הרבה יותר טוב עם כל האתגרים שמולו. בואו לאוניברסיטה ותראו את הפער האדיר בין סטודנטים צעירים ומבריקים, לבין אנשים מבוגרים יותר שמנסים לבוא ולהשלים את השכלתם.
חיימקה | 17.02.11
45.
מספיק כבר ליילל על השירות בצבא
השירות הצבאי הוא אנומליה חברתית. במדינה דמוקרטית המדינה קיימת לשרת את האזרח ולא האזרח לשרת את המדינה. במדינה מתוקנת ישנם אנשי צבא שמשלמים להם משכורת שהיא קצת יותר מכובדת מ300 שקל בחודש. בדמוקרטיה אמור להיות חופש עיסוק. אם רצונו של אזרח לא להיות איש צבא זו זכותו. נא לא לקשקש עכשיו על ארץ קטנה מוקפת אוייבים. הארץ הקטנה מוקפת האויבים מנהיגה שיטה כלכלית קפיטלסטית על פיה לכל דבר יש מחיר ע"פ ההיצע והביקוש ובשיטה זו גם לביטחון יש מחיר ומחיר זה צריך להיקבע בין היתר ע"י ההיצע והביקוש של מחפשי העבודה להקלט בשורות בצבא. את הדברים אני כותב כחילוני מוחלט, יזם הייטק, סרן בשיריון, סמ"פ במילואים.
יואב | 17.02.11
44.
ללמוד מהחבדניקים
רוב החבדניקים,עובדים,לומדים,משרתים בצבא,לא סגורים בגיטאות אבל בניגוד לכיפות הסרוגות לא נקרעים בין דתיות לחילוניות ומקיימים אורח חיים יהודי כמו שכתוב בספר.דרך אגב אצל רוב הזרמים החרדים לא מקבלים את חב"ד אבל זה לא מונע מהם להמשיך ולזכות את עם ישראל בכל מקום בעולם.
יצחק | 17.02.11
43.
התורה מחייבת את ההורים ללמד את בנם מקצוע כדי שיוכל להתפרנס
בפרקי אבות כתוב במפורש , כל מי שלא מלמד את בנו מלאכה ,כאילו לימדו ליסטים, כלומר אם אבא לא נותן לבן שלו מקצוע כדי שיתפרנס ממנו , זה כאילו לימד את הבן שלו להיות שודד דרכים. אז זה הסדר הנכון, קודם כל לדאוג לפרנסה, ואחר כך לך תלמד כמה שאתה רוצה. בגמרא יש רבנים( תנאים ואמוראים)כגון רבי יוחנן הסנדלר, קל להבין שרבי יוחנן היה סנדלר , כלומר עבד לפרנסתו כסנדלר וכנראה בזמנו הפנוי ישב ולמד או רבי יצחק נפחא , שהיה נפח ,אז אם הרבנים הגדולים האלה יכלו לעבוד וללמוד אז אין שום מניעה שהחרדים של ימינוו ילכו לעבוד ולא יגזלו את הכספים מאלה שנזקקים להם כגון האנשים הזקנים או החולים שאליהם הכסף צריך להגיע. בנוסף החרדים בארהב עובדים ולומדים אין שום סיבה שהחרדים בארץ יהיו פרזיטים
עמוס תא | 17.02.11
36.
אמר הרמב"ם:
בהלכות דעות פרק ה הלכה יא כתב הרמב"ם: דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחלה, ואחר כך יקנה בית דירה, ואחר כך ישא אשה, שנאמר (דברים כ, ה-ז): "מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו", "מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו", "מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה". אבל הטפשים מתחילין לישא אשה, ואחר כך אם תמצא ידו יקנה בית, ואחר כך בסוף ימיו יחזר לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה. וכן הוא אומר בקללות (דברים כח, ל): "אשה תארש... בית תבנה... כרם תטע", כלומר, יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח דרכיך. ובברכה מה הוא אומר? (שמואל א, יח, יד) "ויהי דוד לכל דרכו משכיל וה' עמו".
חילוניקיס | 17.02.11
33.
למה זה :לשון נקבה לשם התחכמות פוגענית?!
ביהדות לא כל כך צריך להתאמץ ולהמציא דיבור בלשון נקבה על הקב"ה כלומר עלמה שנקרא אלוהים. הביטוי "שכינה" קיים בדיוק לשם כך ואכן נעשה בו שימוש די נרחב בסדרי התפילה של היהודים שנקראים רפורמיים. וקצת סובלנות והבלגה חשובים ויפים גם בכתיבת תגובה!
נעימה | 17.02.11
32.
ל-5
אני לא מצליח במוחי להבין את התגובה שלך מסיבה מעוד פשוטה ..כפי הזכור לי לפני כמה שנים התפרסם ביום עצמאות נתונים של האבטלה בארץ ,וכפר חב"ד היה מקום מספר 2 ,אם אחוזי אבטלה הכי נמוכים משהו כמו 95% אנשים שעובדים ,והשנאה הזאת שלקום ולומר ש"המגזר"לא עושה בסדר ,זה טעות והסתה ,ועובדה שהנתונים מדברם בעד עצמם ,ואני מזמין אותך לבא לכפר חב"ד ולראות את הרכבות המלאות של האנשים שיוצאים לעבודה , אולי לכם קשה לשמוע את זה אבל העובדה מדברת בעד עצמה שבכפר חב"ד זה הנתונים . .ולמסקנה חב"ד יודעים לעבוד ,יודעים לשרת את המדינה בצה"ל ,ויודעים לשרת את המדינה ואת עם ישראל בארץ ובעולם ..ואני בטוח שגם אתה נתקלת בחב"ד ונעזרת בהם ..
ארי | 17.02.11
21.
לתגובה 1
אני לא מסכים עם הראיה. למיטב ידיעתי נאסר על דוד המלך להקים את בית המקדש מכיוון שהוא נלחם במלחמות ולכן הוא לא היה כשיר לבנות בית תפילה שמסמל שלום ואחווה. ההיפך הוא הנכון- בתקופה שדוד ביקש מהקב"ה לבנות לו בית עם ישראל ישב לבטח בארצו ולא היה תחת איומים כלשהם. לא היו שם שום דיבורים על דאגה לרווחה ולביטחון של העם, לכן, כאמור, אני לא חושב שאפשר להביא ראיה מדוד המלך. עם הטענה שבטחון קודם לעבודת ה' אני עוד מסכים חלקית (בכפוף להגדרה של "פיקוח נפש") אבל רווחה כלכלית??!!! האם נולדנו בשביל להיות הבעלים המאושרים של מכונית פאר ודירת פנטהאוז? בני הישיבות והאברכים אינם סמל לעוני אלא לצניעות. אם חשבתם שמשפחה של בן ישיבה רעבה ללחם טעיתם. אם חשבתם שמשפחתו ישנה ברחוב טעיתם. הם חיים באושר מתוך פשטות. כמובן שאני חושב שהם מחויבים להרוויח את הרווחה הכלכלית שלהם בעצמם כמו כולם ולשרת בצבא כמו כולם (אם זה עדיין לא ברור אני דתי-לאומי). קדימה ישיבות ההסדר!
עדי | 17.02.11
12.
הכל חשוב
כל הכבוד לכלכליסט על הכתבות האלה. בסופו של דבר- הכתבות יתרמו לאחדות בעם. אחדות אין משמעה אחידות, לא כולם צריכים לעשות אותו דבר, אבל איכשהו כולם צריכים לתרום לחוזקה וצמיחתה של ישראל והעם היהודי-. אם בעבודה- פרנסה, יצרנות, פיתוח ומצוינות, אם בהתנדבות- גמ"ח, מגזר שלישי וכו, אם בחוסן צבאי- שירות צבאי מלא או אחר, ואם בלימוד תורה ומורשת. אם יפחת אחד מארבעת המרכיבים האלה - אנחנו נהיה בבעיה. ואני כוללת את לימוד התורה - כי מה אנחנו ומה חיינו היהודיים ללא מורשת יהודית?
 | 17.02.11
10.
לכל המתלהמים שלא עשה צבא
א.זה שהוא עושה עסקים ומשלם מיסים גבוהים-הוא עוזר הרבה הרבה יותר למדינה מאשר שקמיס"ט שעושה שבוע שבוע ומגיש במבה לחילים. ב.אם יש לכם בעיות תפנו למדינה-כי לפי החוק הוא פטור משירות. וכמו שהוא משלם מיסים של עשרות אלפי שקליים בחודש ואתם לא! ככה הוא לא עושה צבא ואתם לא-זה החוק עד שיוחלט אחרת.
רינת שבו | 17.02.11
9.
רמבם הלכות דעות פרק ה הלכה יא
"דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה. ואחר כך יקנה בית דירה. ואחר כך ישא אשה. שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו. מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו. מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה. אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואחר כך אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה"
נועם | 17.02.11
7.
לכל המגיבים בצעו סקרים ותיוכחו!!!
אני חרדית מבית חרדי וזה לא מה שאתם חושבים . הציבור החרדי של היום זה לא מה שהיה פעם הלואי והיו יושבים רק ללמוד !! בעלי למד שנה ראשונה לאחר הנישואים בכולל ואח"כ יצא לעבוד ואף עשה צבא והוא לא היחיד רוב חבריו כך, כיום רק 3\1 מהחרדים יושבים לילמוד ואשריהם כי מי שיושב לילמוד באמת מכל הלב יש לו עזרה משמים ואישתו בדכ"כ עובדת ומפרנסת והם מוצאים עבודה צדדיתכמו כתיבתסת"ם או ניקיון מדרגות וכאלה .אבל תעשו סקרים היום רוב החרדים הולכים לאחר הנישואים לשרת בצבא ולצאת לעבוד.
חרדית | 17.02.11
3.
הכתבות פרופיל הללו מאוד נחמדות, אבל הן פרופיל של הלא רגיל חברתית
גם אם במשך שנה תפרסמו כל יום אחד נגיע רק ל-365 אנשים (תורידו שבתות כיפור ימי חג וכו...) אנחנו יודעים שיש חרדים שעובדים לפרנסת משפחתם מתוך הבנה כי לחם ליילדך לפני תורה אבל מה עם אלו שלא? והם באופן גורף הרוב!
מז"ל | 17.02.11
1.
מה פתאום!
הסדר של היהדות הוא לעבוד, ורק אז ללמוד! על דוד המלך נאסר להקים את בית המקדש. למעשה, על פי אגדת התנ"ך, אלוהים ציווה עליו להרחיב את גבולות המולדת, לדאוג לבטחון ורווחת עמו, ורק לאחר שזה הובטח, להקים משכן סגידה לאלוהים. זו הסיבה שהמשכן הוקם על ידי בנו, שלמה. אם אלוהים בעצמה ראתה חשיבות גדולה יותר לבטחון ולכלכלה, מאשר לסגידה העצמית לה (וכולם יודעים עד כמה אלוהים הזאת חולה בשגעון גדלות..אז אדרבא), זה אומר שאפילו אלוהים עצמה חושבת שעבודה, רווחה וביטחון קודמים ללימודים ותפילה. ואידך זיל גמור.
מ. הספגטי המעופפת | 17.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת