אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"המנכ"ל אמר לי במפורש: 'תשמעי, את לא מתאימה. כולם פה ילדים'"

199 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

199.
אני בן 41.6, אתמול הייתי בהתרמת דם
ומדדו לי את לחץ הדם שם. ראיתי שהאחות רושמת לי 150/100. אני יודע שאני אמור ללכת לרופא ומשם כנראה לקרדיולוג ולא.ק.ג. אבל אין לי מוטיבציה להאריך ימים אם לא מקבלים אותי לעבודה. אני שחוק לגמרי מהתהליך וחושב שהוא בין הגורמים לעלייה הדראסטית בלחץ הדם שלי.
עמית | 15.04.11
197.
עצוב, אבל זו המציאות שלנו
מרסל ציינה שקיבלו לאחת העבודות בחורה בת 24 - אם הבחורה הייתה בת 28 סיכוי טוב שלא היו מקבלים אותה, לחפש עבודה בתור אשה זה לא קל: כשאת צעירה המעסיק מעדיף שלא לקחת את "הסיכון" שתיכנסי להריון, תצאי לחופשת לידה ותיעדרי כי הילד חולה, אם את כבר אמא לילדים קטנים בכלל אבוד לך וכשאת מבוגרת והילדים כבר גדולים קורה מה שקרה למרסל.
ריאלית | 06.03.11
196.
יש גרוע מהמנכ"ל: פקיד לישכת העבודה הציע לי משרה בהנדסת תוכנה בתנאי שאני עד גיל 35
כשפוטרתי, עם סגירת מחלקה שלמה בחברה בה עבדתי, והייתי מובטל תקופה מסויימת, התייצבתי בלישכה כנדרש, והפקיד המטפל בי הציג לי רשימת משרות. ואז הוא דיבר על מישרה מסויימת בתחום שלי, הנדסת תוכנה. אבל, אמר, לתדהמתי, שהמעסיק אומר שמדובר במשרה המוצעת למועמד בגיל 35 לכל היותר. הזכרתי לו שזה לא חוקי להפלות על בסיס גיל, והוא ענה באדישות: כן, אני יודע שזה לא חוקי, אבל זה מה שהמעסיק רוצה, ואין מה לעשות, אנחנו חייבים להיענות לדרישותיו. אילו זה קרה בארה"ב, שם חייתי שנים רבות, זו היתה עילה לתביעת פיצויים בסכומים של מיליוני דולרים. אבל בארץ אכיפת החוק בעניין דיני עבודה היא מחפירה. ראו דבר: פקיד לישכת העבודה עצמו, מי שזכויות העובד חייבות להיות נר לרגליו, שותף לעבריינות הזאת. בבחינת: אם בארזים אחזה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר? אז מה הפלא שהמנכ"ל מתנהג ככה?
כשהייתי בן 44 | 05.03.11
195.
זה נכון.הרבה חברות עובדות עם גיוס פרופילים שהם לא גמישים
אני בן 39.אני עבדתי כמנהל רשת יוניקס במשך חמש שנים בשלוש חברות מחשבים מוערכות.שמתי את העבודה המחשבים בצד לטובת לימודים אחרים.היום שאני מחפש עבודה במשמרות במחשבים.אני לא בוחל בעבודה בסופי שבוע גם.נראה כאילו החברות גיוס והמעסיקים לא מבינים ששווה להם להכניס אנשים שניסיון העבר משרת אותם.לגיל מבוגר יותר,יש גם יתרונות בצוות.סבלנות,דגש גם על יחסי אנוש ועוד מיומנויות שאדם רוכש בחיים.
דניאל | 05.03.11
193.
אני רוצה להגיד תודה על התגובות והלואי שישתנו דברים.
שלום: המניע לכתבה זו היא נטו עזרה לאנשים כמוני, לפתח מודעות בציבור. כיום אני עובדת בחברת פניני החושן (יזמות עפר ופיתוח ) שתבינו להרגיש צעיר זה הדבר הכי טוב שעוזר לבריאות מבחינה מחשבתית , פה לא דיברתי על ויזואליות אלה על תוך תוכי. רק אדם שניצב מול מנהל שמבהיר ביתר קלות כמה את לא רצויה משום גילך המופלג, הן במילותיו והן בשפת גופו יכול לחוש מה שאני חשתי. בתגובה ל(בעל חברה ממוצעת) כך הן גם מילותיך הרי כל אישה בין אם היא מבוגרת או צעירה יודעת להפריד בין מעביד למטריד.ולבחור 22 התנצלותך התקבלה אמן ותישמע קריאתי לכלל המנהלים בארץ.
מרסל | 03.03.11
189.
כל אחד וחוויתו אצלי זה היה בחב' הייטק
15 שנים הייתי לויאלית לחבר' הייטק ["מוטורולה סמיקונדקטור" בעבר ] בשנים אלו נתתי את כל מרצי לעבודה ,למרות שהייתי אם לכמה ילדים קטנים. אכשהו תימרנתי ובני-המשפחה עזרו כך שאוכל להמשיך לעבוד. אבל הגיע זמן של מצוקה בשל מחלת/מוות ההורים שלנו- או אז המנהלים בחברה המהוללת ,ניצלו את המצב ומצאו קורבן, מישהו להקריב למולך. דרך -אגב בין המנהלות ,לדעתי גרועות פי כמה [אולי כי הן צריכות להוכיח משהו?! :-( ] היה ברורלי שבהיותי בת 40 ,למרות הנסיון- אין סכוי להתקבל ולכן נאלצתי [ואולי טוב שכך] לשנות כיוון לתחום אחר ובו אני עצמאית
אשת מחשבים בעבר | 02.03.11
186.
הפתרון עסקים קטנים
אני מציע לכל מי שצבר נסיון אפשרות של להקים עסק לדוגמא לגב מרסל סבג יש שנים של נסיון בהנהלת חשבונות מה רע לעבוד מהבית לתת שרותים לעסקים בניהול חשבונות ברגע שהעסק תופס ויש הכנסה יציבה ממספר לקוחות קבועים גם הבטחון העצמי עולה וגם לא חיים בחרדה הזו של חיפוש עבודה
עוז | 02.03.11
183.
לא חדשת לי הרבה.....
אני מובטלת כבר הרבה שנים גידלתי ילדים וישבתי בבבית במקביל עבדתי בעבודות קטנות שהזדמנו אך ברגע שהילדים גדלו וחיפשתי עבודה רצינית יותר הבנתי שלשוא אני מחפשת. אני בגיל 38 ונראית הרבה פחות מגילי אךמה לעשות הגיל.... ניסיתי הרבה פעמים להתקבל לחברת תקשורת שאני לקוחה בה ואחת העובדות כבר אמרה לי רק תביאי קורות חיים... ואני אסדר הכל כמובן שהבאתי ידנית את קורות חיי אך ......עד היום אני מחכה לטלפון.....אז תנחשו אולי אני נראית צעירה בת 20+ אך בעיקרון יש תאריך שמסגיר הם רק רואים שנת 1973 וזהו ..... וחבל אני חושבת שדוקא לאנשים עם ניסיון חיים בתחומים שונים יש נה יותר היכולת להצליח ולתת מעצמם יותר מהצעירים שעדיין מבולבלים ולא יודעים מה הם רוצים מעצמם ומחייהם... אם היתי יכולה לשנות היתי משנה אך כרגע יש לי רק תפילה.
לימור | 02.03.11
172.
טעות של מעסיק חסר נסיון וחוכמה להבין שאת יכולה לעבוד הרבה יותר טוב ויעיל
מהעובדים הצעירים, שיש להם בראש כל מיני פרפרים. חוזרים לעבודה אחרי בילוי ארוך בו לא ישנו לילה שלם. בגיל הזה יש יותר שקט ויותר פוקוס בחיים. לדעתי צריך לשנות את התפיסה של המעסיקים. אם המדינה תצא בקמפיינים להעסקת אנשים מבוגרים יותר ותתן הנחה בתשלום מס הכנסה למעסיקים כאלו אולי נראה שינוי בהתייחסות ויותר תוצאה בשטח.
אתי  | 02.03.11
168.
הצעות עבודה מסוג "אווירה צעירה ודינאמית" הם אפליה, ויש לתבוע אותם.
יש ים של מודעות דרושים שיש בהם אפליה בוטה הגיע הזמן לתבוע את החברות הללו. מדובר בחברות גדולות במשק כמו בזק, שמשדרות אפליה, במודעות הדרושים שלהם. אם להם מותר לשדר אפליה לציבור באופן כזה בוטה, מה אפשר לצפות מאחרים.
בני | 02.03.11
167.
טוב ברור שיעדיפו צעירות
יש מקומות אם מישהי לא בא לה להתאפר כבד או לא לובשת חשוף אז זה לא מתאים... לפעמים אתה מתלבש לעבודה בשביל מה יגידו ויתנו לך מחמאות לא בגדים שנוחים. המון בהצלחה!!! שבע"ה תתקדם שם! לפעמים צריך הרבה פורטקציה, זה עוזר המון. אפילו אני עם כל העבודות הזמניות בגלל חברות כ"א ואין קביעות, אז אני מכירה את כל סוגי המשרדים, מכשור וכד' תוכנות מחשב, אפילו סוגי אנשים. לי יש יותר ניסיון מאחת שעבדה כמה שנים באותו מקום. ועוד באים ושואלים אותי למה אני נודדת מעבודה לעבודה...
שירה | 02.03.11
166.
גם במשרדים ממשלתיים (בטחון למשל..)
מפלים על רקע גיל. ברור שלא אומרים זאת בגלוי, אבל זה כך - מניסיון לא נעים ודי פוגע. האסבסורד שאני למשל מדריך את הצעירים במסגרות מסויימות של משהב"ט ואף על פי שרובם ככולם הם מטובי בנינו ובנותינו אני רק יכול לראות בעיניים כלות איך כאלה שיכולותיהם פחותות בהרבה-הרבה דרגות נכנסים למערכת ואילו אתה יכול "לקפוץ"... וכך, מחזור אחר מחזור אתה יכול לראות "מציאות" שעוברות את ה"סינון המדהים" של כח האדם ואחר כך עושים הכל כדי שיישארו וחלילה לא ייפלטו - כי כבר השקיעו כל כך הרבה כסף, לא??? וחוצמזה, מה, כל מקרה של "נפל" הוא הודאה שפישלנו... מילכוד 69
הגזמתם | 02.03.11
164.
להרים את הכפפה
לחברי המבוגרים ומחוסרי העבודה, כמבוגר הנמצא בסטטוס מחפש עבודה מזה למעלה משנתיים כמו רבים אני חושב שמישהו מאיתנו צריך להרים את הכפפה ולרכז את הנושא עם עזרה מאסיבית מכולם מול ועדות הכנסת, או לחלופין לפתוח אתר של מחפשי עבודה מגיל 45+ שבו יירשמו המחפשים ואז באמת יהיה אפשרי עם הנתונים האלה לעשות משהו יעיל. לשם כך פתחתי תיבת דוא"ל joblessadult@gmail.com ואתם מוזמנים להציע הצעות קונקרטיות לקידום הנושא.
אודי  | 02.03.11
161.
50+- הגיל האידיאלי.
זה טמטום של רוב החברות והארגונים לדחות מבוגרים ולהעדיף צעירים. אני יכולה להעיד שבעלי בעל חברה גדולה מעדיף תמיד עובדות בוגרות שסיימו לגדל ילדים.לא תהינה בהריון.ואין מחלות וחופשות של בתי ספר. בקצור עובדת רצינית בעלת נסיון עשיר וראשה בעבודה בלבד.
דליה מנורי | 02.03.11
159.
עכשיו אני מבינה למה כל החברות שלי גרושות בקומבינה עם 2 ילדים
בית מהדיור הציבורי שעולה להם 100 שקל לחודש ועוד 4000 שקל ביטוח לאומי ... חבל שקניתי בית ואני בהריון עם ילד שני ההיתי עושה גם קומבינה ונחה כל החיים ככה זה כאן לא מקבלים אותך לעבוד כי את צעירה עם תינוק ושהילד כבר בן 7 ואת סוף סוף מתיישרת צוברת רכוש ורוצה עוד ילד יורקים לך בפרצוף.. ( ואני רק בת 31+ )
דנההה | 02.03.11
158.
האמת אחרי ניסיון
אני עובדת בחברה קטנה וחיפשנו עובדת במשך הרבה זמן. רצינו באמת מישהי מנוסה, אז בהתחלה לקחנו בחורה בת 36 עם שני ילדים בגילאי גן. האמנו שלמרות שהיא צריכה לצאת מוקדם, היא תהיה יותר פרודוקטיבית כמו שאומרים. בסופו של דבר, היא גם יצאה מוקדם, גם החסירה הרבה וגם לא הספיקה הרבה. היא הוחלפה באישה נוספת בת 30+ שהחליטה לחזור לשוק העבודה אחרי חופשה של 3 שנים מלידת בנה הקטן. כמעט במשך כל הזמן שהיא הייתה איתנו היא הייתה גם בטלפון עם הילדים שהתקשו עם החזרה ובסוף התפטרה אחרי שהיא הבינה שחזרה מוקדם מידי. העובדת הבאה הייתה בת 56, היא הייתה שכחנית ומקובעת. כל הערה לא התקבלה, מכיוון שיש לה דרך מסוימת אליה היא רגילה והתגובות לא היו נעימות. הרבה מאוד דברים נשכחו וטעויות בוצעו, אחרי 4 חודשים נפרדנו ממנה. העובדת הנוכחית היא בת 26, קולטת מהר, מגדילה ראש, לוקחת אחריות ואנחנו מקווים שתישאר איתנו עוד הרבה שנים. עצוב, שזה המצב בגיל מסוים ואני לא מצדיקה את המנכ"ל, אבל הניסיון שלי מראה בעייתיות בכל המצב.
רוני | 02.03.11
156.
גם לי אמרו כך, בתחילה שבחו אותי ואת נסיוני הרב, ואף זימנו אותי לראיון, לבסוף שאלו לגילי,,
וברגע שהפקידה הנחמדה שמעה שאני 40+, אמרה שהיא מ מאוד מצטערת, אבל החברה לא מעסיקה עובדים מעל 30,,, זאת היתה דרך אגב שזו היתה חברת אורנג' המהוללת שנזקקה לסוכן מכירות שטח לעסקים, כנ"ל גם שאר חברות הסלולר השונות,
דין | 02.03.11
153.
מובטל היי-טק 8 שנים. כמי שעבד כל חייו ומצא עצמו חסר ערך.
כמי ששירת בסדיר קבע מילואים ,עבד כ-29 שנה בתחום ההי-טק ומצע עצמו מובטל בגיל בו אתה "מחוק" מבחינת המערכת גם אני חש שימי עברו ,למרות היכולות שלי להמשיך לעבוד ולתרום. המדינה בגדה בתושביה המבוגרים והעבירה מסר לצאצאהם מסר קשה ... אסור לתרום עבור המדינה ,כל אחד לעצמו ולביתו. לא פעם עוברות בי המחשבה הסופנית שחיי הסתיימו ואיזה ערך יש להם אם גם גיל הפרישה הועלה ל-67 , ביבי אולי מוטב תחליט על גיל 80 כמו הנשיא פרס ועוד נהנתנים. למה מנהגי המדינה חסרי הרגש מצפים מאיתנו ?: שנשים סוף לחיינו ?! ובכך נקל עליכם.
מובטל היי-טק | 02.03.11
152.
מדינה ללא עתיד (גם ללא הווה בעצם)
עםכל אהבתי למולדתי ישראל, מאסתי במדינה הרקובה, המעוותת המושחתת והכל כך גזענית הזאת. כיום אני חי בחו"ל ופתאום נפתחותלך העיניים ואתה רואה שאפשר אחרת, שיש מדינות שמכבדות את תושביהן, שאם אתה עובד אז אתה יכול לחיות טוב, גם אם אין לך משכורת עתק, שהחיים לא סובבים רק סביב כסף וכסף, שהאנשים יותר סובלניים ופתוחים, שרמת האלימות (שבארץ כבר הגיעה לרמות מחרידות) היא הרבה יותר נמוכה, ובכלל, קל, קל הרבה יותר לחיות פה... לדעתי ולצערי וכאבי הרב, מדינתנו רק הולכת ומדרדרת, לא צריך שום פצצה אירנית, אנו עושים עבודה מצויינת לבד בדרך לחורבננו...
אחד מחו"ל | 02.03.11
148.
העסקת עובדים
מי כמוני יכול להבין אותך. אני מבוגרת ממך בעשור. לדאבוני הרב, אני פוטרתי בדיוק כשמלאו לי 52. הייתי במצב נפשי קשה ביותר, שכן, ידעתי שאין לי סיכוי להשתלב מחדש במעגל העבודה. מה גם, להתחיל מאפס זה נורא. הבוס שפיטר אותי לאחר תריסר שנות עבודה, טען שהמשכורת שלי מפריעה לו וכי הוא מצא עובדת זולה ממני וכך היה. עולמי חרב עלי. עברתי תקופה קשה. רק המחשבה שאצטרך לחתום דמי אבטלה, "שלחה" אותי למחשבות אובדיות. כבר לא היהלי מה להפסיד בתור גרושה ומתפרנסת לבד. אחרי שבכול זאת הצלחתי להתקבל ל-6 מקומות עבודה בתחום שלי, [עזבתי בשל חוסר שביעות רצון] התקבלתי במקום אחר למרות גילי המופלג, בשל הניסיון הרב, לשמחתי. לבוס שפיטר אותי ואשר העסיק אותי 16 שעות ביום ללא תשלום, לא אמחל לעד. מעבר לכך, הוא התעלל בי נפשית עד שנזקקתי לטיפול. היום אני קוראת למשרד שלו: גסטפו. אני מאחלת לך הצלחה מכול הלב ושמחה בשבילך שמצאת עבודה. אל יאוש, בסופו של ענין, הכול מסתדר לטובה. ומשהו חשוב מאוד לכל מדינת ישראל: מדוע אנו אזרחי מדינת ישראל צריכים לבחור נבחרי ציבור [ח"כ] בעשור החמישי והשישי לחייהם ואזרח כבר לא שווה בשוק העבודה. אם נשיא המדינה עדיין עובד, אנחנו לידו "תינוקות", עם כל האהבה שלי אליו ואני שמחה ומאושרת בשבילו.
יוכי | 02.03.11
144.
כן יש בעיה
הצלחת למצוא עבודה יפה! אני הייתי בצבע קבע שנתיים , כאשר השתחררתי , מצאתי בלי בעיה עבודה, שם התקדמתי והגעתי לתפקיד ניהולי בחברה (ניהלתי כ 250 עובדים) ואף עברתי לצפון הארץ , בגיל 40 , אחרי הרבה טלטלות שהחברה עברה , החלטנו אני ואשתי לחזור למרכז, שם התברר לי,שאני כבר "זקן" לא משנה הניסיון, כאשר כתבתי קורות חיים עם גיל , לא קבלתי פניה אחת, כאשר השמטתי את הגיל קבלתי מספר פניות ופלא ,שהגיעה השאלה על הגיל ,אמרו שיחזרו אלי ולא חזרו. כיום אני עצמאי בן 46, בשמחה הייתי חוזר להיות שכיר, אבל כנראה אני זקן מידי לעבוד בארץ שלי שבה עשיתי צבא ומילואים ושילמתי מסים ועוד............ אני בטוח שיש עוד רבים כאלה, המדינה לא עושה דבר, הייתי שמח לפתוח חברה שבה רק עובדים מגיל 40 ומעלה בלבד, עם הניסיון שלהם אפשר להצליח בגדול,
אשי | 02.03.11
141.
ל 22 ה"זקן" מהמרכז: אין במה להתנחם, אותו צעיר יכול להיות הבן שלך
לא מדובר כאן במלחמה בין צעירים לבין בני ה 40+. אין כאן שני צדדים. הצעירים הללו הם ילדינו, בני ה 40+ הם הוריהם של הצעירים. מדובר כאן על סוג של אסטרטגיה של המעסיקים החושבים כי צעירים הם כוח עבודה זול, חסר דאגה לגבי עתידו וגם חסר ניסיון חיים ולכן אינו מאוגד בוועדי עובדים, וכן פתוח לחידושים ובעל הופעה צעירה/ייצוגית. כל אלו משחקים לידיו של המעסיק בבואו לנצל את העובד ואח"כ לזרוק אותו כשהוא נהיה מבוגר יותר. הפתרון לגישה זו של המעסיקים חייב להיות הקמה מחדש של איגודי עובדים וועדי עובדים שימנעו ויסכלו את האסטרטגיה הזו, כמו גם באכיפת החוק לגבי אפליה מחמת גיל, כולל הגשת תביעות כנגד מעסיקים ע"י עובדים שהופלו לרעה.
מובטל | 02.03.11
137.
גם אני נתקלתי במקרה
מאוד לא נעים ודווקא בתור עובדת בנק גדול במדינה.. כשהגעתי לראיון לפני מעבר לסניף אחר מנהל הסניף לא התבייש ואמר לי את נשואה ?.. את לא חושבת על ילדים?הייתי צריכה לשקר ולומר לו שאנחנו רוצים קודם להתבסס וזה ממש לא בתוכניות שלנו.. אחרי שנה כשנודע לו שאני בהריון הוא שם עלי איקס גדול העביר אותי לתפקיד של טלרית(קופאית) למרות שאני אקדמאית ועסקתי בתחום ההשקעות והתנכל אלי כול הזמןעד שלא עברתי סניף לא הצלחתי לצאת מהמצב הזה ..
נועה | 02.03.11
133.
זה התחיל על חיילי המילואים וזה ממשיך כעת על אוכלוסיה מתבגרת !!! לא לחברה זו רצינו
עד שלא יסדירו זאת בחוק ויתנו הטבות משמעותיות לחברות המעסיקות אנשים בעלי ניסיון ומתבגרים 50+ "השוק החופשי" כפי שביבי מנסה לעשות פה יפגע בעוד הרבה מאוד אזרחים מצוינים שכל חייהם שילמו למדינה ונתנו מזמנם לטובתה. חלקם הגדול עדיין תורם את יכולתו לציבור ונותן מעל ומעבר לאזרחים צעירים שעוד רגע יחפשו את עתידם בחו"ל. הגיע השעה לתת מענה לכך ולהסדיר זאת לדורות הבאים, היום אתה צעיר ולא מקבל עובד מבוגר בעוד עשור אתה תהיה שם לדין.
קובי | 02.03.11
131.
לגבי עבודה בחקלאות ועבודה שחורה
לילדים בינינו שיוצאים בהצהרות שתלך לעבוד בחקלאות, או מה פתאום משתמשת בהגדרות כמו עבודה שחורה: בגיל מבוגר משלכם, שסביר וגם אתם תהיו שם בהמשך, לא בריא ולא נכון לגוף לעסוק בעבודות פיסיות קשות. זה פשוט פוגע בגוף ויכול לגרום נכויות שונות לאדם הבוגר. הגברת המרואיינת מודעת מאוד למצבה וגילה ויודעת שאינה יכולה לקחת כל עבודה שתמצא. אילו היתה הולכת לעבוד בקטיף מלפפונים או מסדרת סחורה על מדפים בסופר, היתה מהר עוברת לקטגוריה של נתמכת ביטוח לאומי וכו. מיותר. אבל אתם, לעומת זאת- מוזמנים לצאת בששון ובשמחה ולעבוד באותן עבודות "לבנות". באהבה
שירי | 02.03.11
130.
אכן בעיה רצינית, אני בת 50, ואין לי סיכוי למצוא עבודה
בעיה רצינית בשוק העבודה. מצד אחד מאריכים חיי אדם ומרחיקים את גיל הפנסיה, מצד שני אחרי גיל 40 אתה נחשב לזקן, בגיל 50 אתה "קשיש" ואין לך סיכוי להתפרנס. אפשר לקבל דמי אבטלה מקסימום לחצי שנה, אח"כ אתה נזרק לרחוב. אני אישית פתחתי עסק עצמאי אך זה לא פשוט, אחרי כל כך הרבה שנים כשכירה אין לי כישורים להיות עצמאית. ומס הכנסה רודף עצמאיים קטנים כמוני. עד שמצאתי סוף סוף יועצת מס אמינה, מס הכנסה התעללו בי.
איך נתפרנס? | 02.03.11
129.
אל ייאוש, ההפסד שלו
גם אני נתקלתי בתופעה דומה לפני שנה וחצי בארגון גדול אבל מחלקה אחרת חפצה בי ואותו אחד שאז התנגד ורואה אותי מידי פעם משפיל עינייו כי יודע שטעה ואני עם חיוך ענקי כי רק עשה לי טובה ואני במחלקה טובה יותר ומפרגנת ומצליחה ובגדול כך שלא להיבהל, הוא איש קטן ומפוחד, את הגדולה ויהיה בסדר, בע"ה הכל לטובה!!!
רותי | 02.03.11
128.
עבודה לגיל 45 +
מרסל, התחושה בה הינך שוהה מבליטה את האחוז הגבוהה בהם שוהים אנשי עמל רבים הממשיכים בחיפושי עבודה. הגיל לביקוש עבודה ירד דרמטי, את החוויה הקשה חשים רבים החל מגיל 37 . צר לי על מדינה שכזו המשליכה את אזרחיה לעסוק בעבודות אשר לא להם..... לצורך "השרדות" !!! מחזקת את ידייך ובהצלחה בעבודה החדשה...
אסתי | 02.03.11
126.
הפספוס הגדול של המנכ"ל
בני ה-60 ובני ה-50 של היום הם בני ה-40 או בני ה-30 של פעם. הגיע הזמן לצאת מהקבעון הנורא הזה שהחבורה "הזקנה" הזאת לא מסוגלת יותר. היא מסוגלת גם מסוגלת לתרום ,להדריך דור צעיר,להעניק מהניסיון העשיר ומיתרונות הגיל לכל ארגון אשר יבין את התועלת שבהעסקתם. מנהלים,מנכלים וסמנכלים-תתעוררו!!!!!
רזיאל | 02.03.11
125.
הגיל ?
רק לידיעה, אני עובדת במקום ציבורי גדול ואני יכולה להעיד שדוקא המבוגרות שבנינו יותר חרוצות , יעילות, עם הרבה נסיון והכי חשוב לא מחסירות אף יום, ולא כפי שהבנות הצעירות כל שני וחמישי חסרות בגלל שאין סידור לילדים בחופשות או בגלל מחלות ילדים ועוד ועוד כאלה. אז אנא, כבוד למבוגרות. ולא לפחד להעסיק מבוגרות ההיפך הוא הנכון.
שלי | 02.03.11
119.
נמצא באותה סירה
מרסל אני מזדהה איתך לחלוטין... אני אקדמאי בן 51 עם נסיון ניהולי תפעולי רחב.. אין לי סיכוי להגיע לראיון עבודה שזה בעצם השלב הבסיסי במציאת עבודה.. לצערי אנשים בגילינו נחשבים ללא רלוונטים לשוק העבודה... מעדיפים ילדים עם משכורות נמוכות ושלא יצייצו... שוק העבודה מפסיד אותנו בגדול.את הנסיון העשיר שלנו לא רק המקצועי אלה בחיים בכלל ..את היכולת לתמוך בצעירים בארגון ולתרום להם.. את הכישורים שלנו לקידום המטרות שקבע לעצמו הארגון.. התחושה האישית היא ..לא רק שאינך רצוי..יש מסר שאומר ..אתה קשיש בשבילינו.. קשיש בגיל 50...
ר | 02.03.11
117.
מזעזע
ולצערי זה המצב היום, אני זוכרת את אבא שלי בגי ל 50, עם כוח במותניו מרץ אנרגיה וקשרים חיפש עבודה ולא מצא. כ"כ כאב לי לראות אותו אז, עם הכאב התסכול וחוסר המסוגלות להביא פרנסה הביתה. ודרך אגב לא מדובר בפרורטקציה - התיאוריה העממית אומרת שרוב המשרות בכלל לא נמצאות ע"ג לוחות המודעות אלא אצל החברים שלנו שיוכלו להמליץ עלינו, מה גם שרוב החברות אוהבות את זה כי סביר שאם המלצת על מישהו הוא דומה לך, למנטליות שלך וכך תתאים לתרבות האירוגנית. שיהיה בהצלחה! העיקר לא לוותר!
טלי  | 02.03.11
114.
הנסיון שלי - שמוכיח למה עדיף יותר מבוגרים גם בהייטק!
התחלתי לעבוד בגיל 26, במקום הראשון עזבתי אחרי 9 חודשים. המקו םהשני היה סרטרטאפ שנסגר אחרי 9 חודשים, את המקום השלישי - עזבתי אחרי 3 חודשים. המקום הרביעי- הייתי שנה וקצת (סוף סוף) , בחמישי - שנתיים (עזבתי להקים) סטרטאפ , את הסטרטאפ עזבתי מסיבות כלכליות - ועכשיו אני במקום שביעי - כמעט שנה, ואשאר כאן הרבה זמן מבחינתי. שימו לב שככל שהגיל שלי התקדם, ככה נשארתי במקומות עבודה יותר זמן. אני יכול להגיד לכם שאת המקום הראשון אולי לא הייתי עוזב היום , כלומר - הייתי אולי צעיר ונמרץ, אבל המינוס הוא שיש גם קריזות וקפריזות. רוב המרואייינים שלי הם בני (וגם בנות!) לפחות 30 היום, ואני שמח מאוד לראיין אנשים בני 40 פלוס וצפונה. חבל שלא כולם מבינים את מה שאני מבין היום.
מושון | 02.03.11
113.
כל הכבוד! איזו אישה!
אישה מדהימה! כל הכבוד שלא התייאשת והמשכת לחפש ועבדת בעבודות שלא מתאימות לך. פשוט בושה למדינה. סוף סוף כמו שהיא אומרת היא אינה צריכה לאסוף ילדים מהגן בארבע והיא פנוי ועם המון ניסיון ולא רוצים אותה כי רוצים איזו צעירה שתהיה כל היום בפייסבוק ותבזבז כסף ומשאבים לחברה ? ולמה??? כדי שתשתלב במארג החברתי הנכון. ממש בושה!
שכירה ואמא + 2 | 02.03.11
111.
אני בת 45 לא נותנים לי יותר מ 35 מחפשת עבודה כשנתיים וחצי
הנני בעלת תארים מאוניברסיטה יוקרתית בחו"ל דוברת 3 שפות על בורין , בעלת קורות חיים מאד מרשימים.הייתי כל חיי מנהלת שווק ומכירות, ואף אחד לא טורח אפילו להזמין אותי לראיון עבודה.פשוט לא עונים לקורות החיים שלי! ניסיתי להסיר את תאריך הלידה אך כשמתקשרים שאלה ראשונה "בת כמה את" ושאני עונה אני שומעת "אה,תודה,שלום" האם זה הפרמטר היחידי שחשוב בישראל? מה עם נסיון? חכמת חיים? המלצות? דרך אגב אין לי ילדים, כך שגם זה היה אמור להוות "יתרון" בעיני המעסיקים. על שאלה כמו "בת כמה את" במדינה מתוקנת הייתי יכולה לתבוע את כל המעסיקים למינהם אבל כאן לא מתיחסים לחוק.חבל מאד שהמשפט "העולם שייך לצעירים" נכון כאן יותר מאי פעם. דרך אגב ניסיתי גם לפנות להצעות עבודה פחותות ממה שעסקתי בו קודם, אך נעניתי שאני "over qualified" מה אני אמורה לעשות? ממה אני אמורה להתקיים? פשוט מקומם ולא יאומן
מאיה | 02.03.11
110.
העולם שייך לצעירים וליפים - אין מה לעשות
כמנהל יחידת מטה בבנק (בן 37) שקלט בחמש השנים האחרונות כ 50 עובדים, צר לי לומר אבל העולם היום שייך לצעירים. אתה מקבל עובדת חדשה בת 21-25 לתפקידי מזכירות אחרי צבא וטיול רחוקה מנישואין ולידים, מלמד אותה את העבודה ויש לך תפוקה... הצעירים קולטים תוכנות חדשות,עבודה במחשב ויש להם זיכרון חד ועדיין מאוד ביצועיסטיות. ישנה שפה ודינמיקה משותפת, ישנו סלנג, ודברים מתוקתקים. יש יתרונות גם לעובדת בת 46 אמא לשלוש - מבחינת מוסר עבודה, רצינות והתמדה וטווח העסקה רחוק אבל.... אין לרוב הקליטה איטית יותר, חיבו רלממשקים מודרניים קשה יותר, והתקשורת והשפה של אמא לשלושה היא לא כמו בת 22 ... אני לא מצליח להתחבר ולקבל כאלו לעבודה- זו האמת . וכן עוד שלוש שנים אני אהיה בן 40.... זה נכון וזה מפחיד כי זה ברור שזה יקרה גם לי. אבל אני יכול להבין למה שיעדיפו בן 25 על פניי - עם כל הידע והניסיון , אם זה לא תפקיד ניהולי הוא יהיה עדיף אני יכול להבין את זה כי זו גם השקפתי סורי
מנהל בבנק | 02.03.11
109.
סיפור מהעבודה שלי
הזמנו מבית תוכנה רכיב למערכת שלנו. "המומחים" האלה כולם אנשים צעירים, מלאי מרץ. לקח להם שנה וחצי עם איחור של חצי שנה להגיש לנו מוצר לא גמור ומלא באגים. על מנת להשמיש אותו דחפו לנו איש משלהם (לא בחינם כמבון). אחרי שנה של ההסדר הדפוק הזה העפנו אותם. יש לנו תוכינתן שעבר מזמן את החמישים, תוך שלושה חודשים הוא הגיש מוצר חלופי מושלם. עד שהוא כותב קוד הוא יושב שעות וחושב. לעומת זאת יש עוד צוות של תוכניתנים צעירים שמתקתקים בלי הפסקה על המקלדת, היינו הקדה עיוורת וכל הדאווין הזה. כתבו מערכת במשך שנה וחצי. אי אפשר לתחזק את זה כותבים את הכל מחדש בשיטות ישנות וטובות. חז"ל כבר קבעו סתירת זקנים בניה, בנית נערים סתירה
דוד | 02.03.11
108.
פעם היו זקני/חכמי העדה - חשוב לקרוא
בעבר חינכו לתת כבוד למבוגרים וללמוד ולקבל מנסיונם, המבוגרים עזרו בחינוך הילדים במשפחה והיו היועצים והתומכים רגשית עבור הצעירים,לא היה צריך פסיכולוג,הם נתנו מנסיון חייהם הרב. בתפקידי מפתח תמיד עמדו מבוגרים והם שהובילו ובחרו עובדים, בעידן ההיטק נכנסו צעירים מאד לתחום הניהול וקבלת ההחלטות -לא פלא שהבועה התפוצצה,גחמות של צעירים גרמו לאלפי משקיעים וחברות ליפול. המבוגרים הם שצריכים לנהל את החברות ולתת לצעירים להתקדם לאט ולהבין שבשביל תפקידים בכירים וקובעים צריך לא רק ידע מקצועי אלא נסיון מקצועי ונסיון רב בעבודה מול בני אדם. אין ספק שמבוגרים הרבה יותר סלחניים וסובלנים לאחרים ולמדו דבר או שניים בחייהם. תחשבו על נער בגיל ההתבגרות איך הוא רואה את ההורים שלו , ואת עצמו ,הוא מרכז העולם והוא לא רואה כלום.
or | 02.03.11
103.
אני בן 64, התפוקה שלי בעבודה היא כמו שני צעירים נחמדים
בנוסף לכך הניסיון שלי חוסך באופן קבוע לארגון בו אני עובד. אני יודע איך מונעים מצבים מביכים בעבודה, מאתר נקודות שבירה וחולשה של המערכת רק בזכות ניסיון רב שנים שצברתי. אין לי שום דבר נגד החברה הצעירים והמבריקים בעבודה, אבל כמעט מדי שבוע אני מחלץ מישהו מהם ממצבים לא נעימים כתוצאה מטעויות בוסריות. לא חסרים מנהלים חסרי מעוף ודוגמטיים.
מנחם | 02.03.11
102.
מחפש מזכירה שאינה ילדה...
אני כן מחפש מזכירה בגיל 40 ומעלה, משהי עם נכונות להשקיע במקום עבודה לטווח ארוך ועם נכונות לעזור לצוות לעבור על המהמורות.... כן, אנחנו נמצאים בירושלים ומחפשים עובדת למשרה מלאה, המשרד שלנו עוסק בביטוח פנסיוני, פיננסים, גמל ושירות ללקוחות. אם את מתאימה תשלחי קורות חיים אלינו ל- talyains@netvision.net.il מיכאל
מיכאל | 02.03.11
101.
עבודה לגילאי 50 +
שלום הנושא הכואב הזה נוגע אלי גם ואני מאמינה שעוד כמה מבני גילינו. לצערי כבר תקופה ארוכה גם אני מחפשת עבודה כמנהלת חשבונות הולכת לראיונות מתרשמים לטובה ובסופו של דבר שום כלום. אני מאד מקווה שהמעסיקים ישכילו ויבינו שהגילאים שלנו עדיף פי כמה וכמה מאחר ואנו אחרי גידול הילדים ופנויים לעבודה בראש שקט מכל הבחינות. אני שמחה מאד בשבילך ומקווה גם למצוא עבודה בקרוב אני וכל מי שכמונו כמובן.
לוי רחל | 02.03.11
95.
כתבה נהדרת,נכונה אמיתית - זו המציאות
ומעל הכל גילאי הפנסיה הם 65/67 מה עושים כל המובטלים ללא שכר וללא בטוח לאומי. זו מדינה מצחיקה אוכלת אזרחיה,לא מבדילה בין טוב לרע. אצלינו הכל קשרים וקומבינות. מדינה בת 63 שהכל בה שקרים תככים וסקס ..וגם ריטינג. עצוב אךזו המציאות - מנהיגינו שווים ל........!!!!
xyz | 02.03.11
93.
חברה, מתי תבינו שאין עבודה לכולם! אז תפסיקו להתלהם ותתחילו לחשוב.
אנו חיים בעידן שאנשים צריכים לעבוד פחות. שני אנשים יכולים להתחלק במשרה אחת. במקרה של הגברת אם לא הייתה מוצאת עבודה (ואני מאד שמח בשבילה שלבסוף מצאה) היא הייתה צריכה להתאמץ ולהקים עסק משלה. חייבים לתת קודם כל עדיפות לצעירים בעבודה, כי הם צריכים להקים משפחה!!!
עודד | 02.03.11
89.
אין לך מה להתאמץ השוק סגור למבוגרים
אני שלחתי מאות קורות חיים למשרות שמתאימות לי כמו כפפה ליד לא קבלתי כל תגובה כשהגעתי לראיון בדרכים עקיפות אמרו לי שאני over qualified ניסיתי להסביר שאני מוכן לעשות כל דבר ולא אאיכפת ליח התחילו תרוצים אנחנו מחפשים מישהו צעיר לטווח ארוך וזו מודעה שצויין בה מתאימה לבני חמישים פלוס היום עזבתי את הארץ ואני עובד בניגריה לבד ללא משפחה ככה נגזר עלי במדינת ישראל הנאורה בושה וחרפה
משה דרורי | 02.03.11
86.
עבודה לצעירים
מנכל"ים לא חכמים תקראו טוב טוב. אני עובדת בחברת פדקס הנהדרים. הם קיבלו אותו לעבודה בגיל 52!!!! לא רק שהם לא נרתעו, הם אפילו עודדו, אני לא היחידה בחברה שגוייסה לחברה בגיל מופלג במושגי המדינה. חישובם היה פשטו ומדוייק. הם ידעו שלא אפתיע בטלפון בבוקר בגלל ילד חולה, ושלא אצא בפתאומיות מהעבודה כי קיבלתי טלפון מביה"ס / גן להגיע לקחת את הילד/ה, הם גם יודעים על מוסר העבודה הגבוה שיש לאנשים בני גילי והם צדקו. הם מקבלי עבודה נטו ובאהבה גדולה. עד עצם היום הזה אני מגיעה לעבודה עם המון מוטיבציה ומוכנות להשאר מעבר לשעות אם יש דרישה. תחשבו על זה, כדאי לכם. א.א. תחשבו על זה
צפונית | 02.03.11
82.
מנכל צעיר מתאים רק לחברת סטארט-אפ של 5 עובדים, מעבר לכך - מתכון לכישלון
לא ממליץ לך לעשות זאת, אבל את יכולה להרוויח מהטיפש שאמר לך שבגיל 46 את מבוגרת מדי - סכום שבין 30 ל- 70 אלף שקל (תלוי בגיל השופט ;-) ואל תדאגי, הטיפש בסופו של דבר משלם - בנושא הזה יש צדק בעולם... מנסיוני, מנהלות משרד בגיל הזה רק מתחילות להיות יעילות, השיא בגיל 55 (כמובן זה נתון מאוד אינדבדואלי). הנסיון כאן מאוד חשוב, ושום ילדה (או ילד) בת 28 לא מסוגלת לעשות זאת. השוק שלנו לאט לאט לומד, ואפילו בהי-טק הם יתחילו להבין את זה באיזה שלב.. כמי שהסתובב רבות בחברות באירופה וארה"ב - אני בפרוש יכול להגיד שיש לנו מה ללמוד מהם בנושא זה (כמו בנושאים רבים אחרים). בינתיים אני מציע שיחוקק חוק שאוסר לרשום את הגיל בקורות החיים וכי נסיון לברר זאת בזמן הראיון נחשב ל"עבירת הפלייה". שלי יחימוביץ - לטיפולך...
מנכ"ל לשעבר | 02.03.11
78.
צודקת בהחלט
גם אני אמא לשלושה ילדים בת 44 ולא מוצא עבודה גם בגלל הגיל וגם בגלל שיש לי ילדים (והם גדולים) מחפשת במשך שנתיים ולא מוצאת מרעיון אחד לשני ונכון מעדיפים בחורות צעירות רווקות ללא ילדים שכנראה יכולות לעבוד ללא הגבלת שעות וזה מתסכל. אצלינו בארץ עם אין לך פרוטקציה חזקה אתה לא שווה כלום.
דלית | 02.03.11
77.
חיפוש עבודה בגיל 45 +
לדעתי על משרד העבודה להתחיל לאכוף כנגד המעסיקים את האפלייה כנגד עובדים בגיל 40+. עליהם לבצע ביקורות פתע אצל המעסיקים ולבדוק את % העובדים מעל לגיל 45 שהתקבלו לעבודה. בכל מקרה של חריגה יש לנקוט בהליכים פליליים כנגד בעלי החברה ומנהליה. ברשותי מקצוע פיננסי ותואר שני ונסיון מכובד מאוד במספר מקומות עבודה, מחפש עבודה כבר מעל שנתיים ללא הצלחה. מצליח להגיע לראיונות עבודה אך תמיד ההרגשה היא של עודף נסיון וגיל, אף אחד לא יגיד זאת ישירות אך זו ההרגשה. לא ניתן לתאר את התסכול לישיבה בבית במשך שנתיים, חשוב שתזכרו זה עשוי לקרות לכל אחד ואחת.
אבי | 02.03.11
76.
בעיה זה לא רק מנהלים
אני בת 57 כל חיי עבדתי כמנהלת חשבונות ,כאשר היתי צעירה עבדתי עם אנשים בכל מיני גילאים בחוץ לארץ וגם בארץ ,אכשיו גם לפעמים עובדים צערים חושבים שבן אדם מבוגר זה עוף מוזר ,באחד מהמשרדים עובדת כבת 20 מרשה לעצמה להעיר לבעלת המשרד שהציגה אותי "מי זה אמא שלך ". לא צריכים לשכוח שלכל גיל יש יתרונות משלו.
ג'ני | 02.03.11
73.
אני מובטל הייטק בן 57 !
מחפש עבודה קבועה מזה כשנתיים וחצי. בעל נסיון רב (20 שנה) בתחומי סיסטם, רשתות ואבטחת מידע. עבדתי בתקופה הזו בפרוייקטים קטנים אך איני רואה אף חברה היום שמראה איזו שהיא נכונות לקלוט אותי לעבודה קבועה בגיל 57 ! עקב כך אני מחפש כיוונים חדשים בתחומים חדשים ופתוח לכל הצעה.
אודי | 02.03.11
71.
אני בן 58
לא עובד מזה שנים, עבדתי בתחום הדרכת תוכנה, מאז שהחברה בה עבדתי נסגרה אני מחפש עבודות בכל תחום כולל שמירה וניקיון, אף אחד לא מקבל אותי. אני חי מכ 2500 ש''ח בחודש שזה כולל מספר הדרכות פרטיות (עליהן אני מצהיר כמובן) ואבטחת הכנסה. כגרוש אני מתגורר בדירה שכורה, אינטרנט גונב מהשכנים אוכל לרוב אורז עם עוף ולצאת עם בחורה אין סיכוי, לא יכול להרשות לעצמי כלום. כשאני כותב להצעות עבודה - גם בתחום השמירה אני נענה רק אם איני מציין גיל, אבל בשיחה כמובן שפוסלים אותי. אין לי טלויזיה, המחשב שלי בן 6, ולמרות שאני נראה אדם מכובד ביותר (אחת מהסיבות שמסרבים לקחת אותי לעבודות ניקיון) אני בעצם אדם עני. יש לי תואר ראשון בטכנולוגיה, אני מכונאי וחשמלאי רכב מוסמך. דובר אנגלית שוטפת ועברית כמובן. שירתתי בצבא כמפקד טנק, עשיתי את כל המילואים, ואני תמיד מציין בקורות חיים שאני יכול ורוצה לעבוד מסביב לשעון. אני הולך עם אותו זוג נעליים כבר 4 שנים ובג'ינס שלי יש חורים. ובנייד שלי יש מסך לא צבעוני ואין בו מצלמה. אלה שלא מקבלים אותי לעבודה הם בד''כ אנשים מבוגרים ממני שלא מחפשים ''זקנים''... כל מה שכתוב אמיתי, כך פשוט נראה עני במדינת ישראל.
דניאל פנטרוק | 02.03.11
68.
המנכל אמר לי - תפטר את העובדות, תתחיל לחשוב קדימה
הייתי בן 33, עבדתי ארבע שנים כמנהל צוות בחברה גדולה. היו שם מספר נשים בנות 45+. המנכ"ל זימן אותי לשיחה ואמר לי - תתחיל לחשוב על ארגון מחדש של הצוות, צריך דם צעיר בחברה. אמרתי לו - הן עובדות מעולות, מסורות. ענה לי - זה לא העניין, צריך להתחדש. נלחמתי בשבילן והן המשיכו לעבוד כמו גדולות, הן עדיין עובדות באותה החברה. המנכל פוטר לפני כמה שנים. ככה זה עובד. הוא היה בן 54 באותה שנה, אגב.
מנהל צוות חסוי | 02.03.11
63.
תודיעי לאותו מנכ"ל שאת היית בגילו!אבל הוא לא יודע אם יגיע לגילך!
בושה וחרפה, יש להוקיע מתוכינו מנכ"לים או מנהלי חברות שכך חושבים וכך פועלים.מזכיר לי מנכ"ל בכיר שבעבר שירת בצהל בדרגה בכירה שהתבטא באספת עובדים והוציא מפיו פנינים כגון:" אני מעדיף לראות עובדי חברה בעלי שיער שחור". במדינות הנאורות מעדיפים עובדים מבוגרים בעלי ניסיון,אחריות ומוטיבציה.
אזרח | 02.03.11
62.
מעדיף אנשים מנוסים
לאור מה שאני קורא בכתבה זו ובכלל מקרים שאני שומע עליהם ב-3 השנים האחרונות. אני מקפיד לגייס עובדים בני 45 ומעלה כסוג של אפליה מתקנת. כמובן שאותם אנשים לא נופלים באיכותם ובטח בניסיונם מבני גילי. מתוך תקווה שכאשר אני אגיע לגיל זה, התפיסה "העדכנית" הנוכחית לגביי גיל מבוגר תתאדה מהעולם. בהצלחה
amir33 | 02.03.11
61.
אישתי כבר חצי שנה לא מוצאת עבודה.בעלת כישורים רבים בתחומה.
בכל ראיון למרות שאסור עפ"י חוק, שואלים: נשואה?כמה ילדים?בני כמה הילדים? שומעים נשואה +1 וממשיכים לחפור "את תוכלי לעזוב את הילד" "צריך לעבוד הרבה שעות, איך תסתדרי?" "אמא צריכה להיות עם הילד" מדינה נורמלית היה אפשר לתבוע על עשרות אלפים כדי שזה לא יהיה. העיקר מעלים את הדלק והעשירים חוגגים. מספיק ששבוע כולם לא יעבדו כל אותם עשירים ישארו ללא כלום
שון | 02.03.11
58.
מעסיקים רבים מדי מעדיפים עובדים זולים וחסרי הכשרה על פני ותיקים מנוסים
זה פשוט זוועה תעסוקתית. יותר מדי מעסיקים מעדיפים צעירים בני 20 פלוס, עם נסיון של שנה שנתיים, שהם רווקים, עולים פחות וזמינים יותר (מן הסתם), מאשר מבוגרים יותר, נשואים, עם ילדים, כאלה שצריכים גם להקדיש זמן למשפחה או לחלופין מעל 40 שיש להם לא מעט נסיון ומצפים - ובצדק - להשתכר בהתאם ולקבל תנאים בהתאם. מיותר לציין שגם המבוגרים יותר, מודעים לעצמם, ליכולות שלהם, לזכויות שלהם, למה שמגיע להם מתוקף נסיונם, מעמדם ומבחינה חוקית גם. בקיצור - "למעט" העובדה שהם מקצועיים יותר ועם ידע עצום, למבוגרים יש חסרון בעיני המעסיק. אירוני שהמעסיק הוא כמובן לרוב גבר בן 50+. בישראל 2011, אם אתה לקראת גיל 40, ובעוונותיך הרבים לא התקדמת למשרה ניהולית עם 10-20 עובדים תחתיך, הקריירה שלך בסכנה.
תומאש | 02.03.11
54.
זיקנה קשה
משמח מאוד שמרסל מצאה בסופו של דבר עבודה. אני מאחל למנכ"ל עלוב הנפש שגרם לפיטוריה את כל העונשים הפואיטיים האפשריים ( כמובן בבריאות טובה).אני מקווה שיחווה חוויות של דחייה בגיל מבוגר . לצרבה הצער השוק רווי באנשים צעירים ויהירים שצמחו בתוך הישראליות הלא- סולדרית ואשר "מתברכים" בשחצנות ,טיפשות וחוסר - אנושיות .
דני דניאלי  | 02.03.11
53.
אני אקדמאי בן 43
יש לי שלושה תארים אקדמאיים, כל חיי עסקתי בעבודות של ניהול בכיר, בכל מקום נחשבתי למנהל מצטיין עם ראש יצירתי, מהימן, ואחד שנותן את כל כולו לעבודה וגם נותן תוצאות מצוינות, גם העובדים וגם הלקוחות אהבו אותי והאמינו בי, הבעיה שלי הייתה ונשארה וככל הניראה גם תישאר שאני לא מסוגל לראות שחיתות, ובמיוחד כאחד שעבד במקומות ציבוריים והרגישות החברתית שלו היא מאוד גבוהה ! זו הסיבה שבגללה עזבתי את מקום העבודה האחרון בו שימשתי בתפקיד ניהולי בכיר. וכן, כמו שאומרת הגברת בכתבה, יושבת מולך פקידה שיכולה להיות הבת שלך, שנמצאת בשוק העבודה בקושי יומיים, לא מבינה בחיים שלה מה זה עבודה, מה זה התמודדות עם מצבים, כמה ניסיון הוא דבר חשוב, וכמה המקצועיות רבת השנים שלך, הקשרים, והיכולות, וכמובן גם חוכמת החיים בגיל כזה, הופכות אותך למנהל משובח, היא רוצה את הצעירים שלה בסט. ולכן, חבל מראש לתת למדינה הזו משהו ממך, לא בצבא ולא בהמשך, אף אחד לא רואה אותך ממטר אחר כך, שלא לדבר על ה"חברים" שכשאתה בעמדה בכירה נצמדים אליך כמו עלוקות, אבל שוכחים שאתה קיים אחרי חודש וחצי שאתה בבית ובמיוחד אלה שנתת את הנשמה בשביל שיתקדמו ויגיעו למה שהם. מסכנים הילדים שלנו שגדלים במדינה ובחברה עם כזו אכזריות, כפיות טובה ואנוכיות אגואיסטית. אם מעסיק ולא מי שמחפש אנשי מכירות על בסיס של מכירה, קוראים מייל זה ובא להם לעזור, אשמח אם יגיבו וישאירו פרטים לחזרה אליהם. פורים שמח.
אני | 02.03.11
51.
אולי יום אחד
אולי יום אחד האנשים "הצעירים" יבינו כי גם הם יום אחד יגיעו לגיל 40 + , אני עוד לא שם ואני לא מבין למה אדם שיש לו קורות חיים מעולים לא יתקבל לעבודה - אני הייתי מקבל אדם שרוצה לעבוד ושיש לו המון נסיון ,לא אחד שמחר ירצה לעזוב את מקום העבודה כי ככה בה לו ( אחרי שנה שנתיים של עבודה ) מעסיקים צריכים להבין שהם מוציאים המון כסף בלחפש כל פעם אנשים שיבצעו את העבודה . חוץ מזה הגיע הזמן שיבינו כי אדם בגיל 40 , 50 ו"אפילו" 60 יש לו הרבה יותר מה לתת מאשר אחד בגיל 20 ו- 30 שרק עכשיו סיים תואר ראשון אחרי שעשה טיול בעולם . לפי ניסיון החיים שלי ראיתי שמקומות שמחזיקים ומקבלים אנשים "מבוגרים" הם אלה שמציגים רווח נקי יותר גדול מאשר מקומות שלא עושים כך .
אורי | 02.03.11
50.
שני צדדים למטבע
יש מנהלים מוגבלים זה נכון. מצד שני ניתן לראות הרבה עובדים בגילאים מתקדמים שמשתלבים חברתית מצוין בסביבה צעירה ועושים את המוטל עליהם, לצידם מבוגרים שחושבים שהגיל מקנה להם זכויות יתר, למשל להגיד לצעירים ("לילדים") מה לעשות רק בגלל פערי הגיל, לעבוד פחות שעות, להשקיע פחות, להיות פחות ממוקד בעבודה, לקשקש הרבה עם המנכ"ל וכו' האחרונים ימצאו את עצמם בסופו של דבר, ללא עבודה. אני לא חושב שיש מנכ"ל אחד בעולם שיפטר עובד שהעסק צריך אותו, שמשקיע, שתורם ושבזכותו העסק מתקדם ופורח. המנכ"ל צריך להראות תוצאות ועובדים חכמים, משקיעים ומסורים עוזרים לו להשיג את המטרה הזאת ואין קשר לגיל. בשורה התחתונה זו גם אחריות העובד להיות יעיל ונדרש.
שמוליק קיפוד | 02.03.11
49.
תקרת הזכוכית של הגיל
בארץ אין דבר כזה לא להציג גיל בקורות חיים. זה מיד נראה חשוד ומבינים שמדובר במשהו שרוצים להסתיר. הידעתם שבארה"ב זה נחשב לא חוקי לשאול עובד לגילו בראיון או לדרוש ממנו לכלול גיל בטופס קורות חיים? זו עברה על החוק. יש מקומות עבודה בארץ שעורכים לך מבחן פוליגרף לקבלה לעבודה! (ביניהם עיתון מכובד זה), כך שלשקר לגבי הגיל לא עולה על הדעת.
רינת | 02.03.11
44.
תגובה למס' 1
גם כאן היא היתה יכולה לתבוע את המנכ"ל. הבעיה היא שאנשים לא מעוניינים מראש להכנס לזה מתוך תחושה של עייפות וחוסר אמונה. החוק למניעת אפלייה בגלל גיל קיים גם בארץ, וכבר היו תביעות בעבר, אבל כל ההתעסקות סביב הנושא מוציאה לחלוטין את החשק לפעול. אני רק מאחלת לאותם מנהלים צעירים (גם אלה שבסביבות גיל ה - 40 שמנפים עובדים מבוגרים מכל מיני סיבות כמו פחד שאנשים יותר טובים ומוכשרים מהם יעבדו באותו המקום) למצוא את עצמם בדיוק באותו המקום בעוד כמה שנים. אולי כך, ועם עוד קצת לחץ מצד גורמים שונים, הם יבינו שהגלגל מסתובב - What goes around comes aroundוהדברים ישתנו. הבעיה אצלנו היא לא רק בנושא העבודה לגיל המבוגר יותר, היא הרבה יותר מורכבת - למשל היחס לקשישים. זה קשור אחד בשני ושלא ינסו להכחיש.
א | 02.03.11
43.
איך הפכנו להיות אטומים כאלה. אם הייתי מעסיק הייתי מקבל אותה מייד
אישה אלגנטית, אם מוטיבציה לעבוד ונסיון תעסוקתי. מה יכול להיות טוב מזה ? בטוח שלהעסיק מישהיא (או מישהוא) צעיר ובלי נסיון זה סיכון גדול יותר עבור המעביד. אבל מה ? הם לא חושבים בצורה כלכלית אלא נותנים לדעות-קדומות להנחות אותם. זה במקרה הטוב. במקרה הרע הם מעדיפים עובדת פחות טובה אבל שתהיה צעירה שעושה כל מה שאומרים לה. ובמיקרה העוד יותר רע, הם רוצים שכולם יגידו שהם מעסיקים רק בחורות "שוות". אם נסכם את 3 המקרים: מדובר בסגידה אטומה לנעורים.
גיל ג | 02.03.11
42.
כל הכבוד לך על הנחישות!
מצער לקרוא את סיפורך, העניין לצערנו ברור. מי שטיפה מבוגר יותר נזרק לכלבים. כל הכבוד לך על הנחישות ועל יכולתך לעבוד גם בעבודות שפחות מתאימות לך והעיקר לא לשבת בבית. את ראויה מאוד להערכה על כך. טוב לשמוע שבסופו של דבר מצאת עבודה, שיהיה לך בהצלחה.
יאיר | 02.03.11
41.
מה קורה בהייטק? האם אנשים שם יוצאים לפנסיה?
כל הזמן מדברים על ההייטק, יש בארץ חברות עם אלפי עובדים שפועלות כבר עשרות שנים, האם יש להן פנסיונרים? האם נותנים לאנשים להתבגר שם ולהתקדם בעבודה או שלאחר מס' שנים גורמים לאנשים להיפלט משם (ואיך?)? כלכליסט, אני מרים לכם להנחתה: כמה פנסיונרים יש לאינטל בישראל? מה זה אומר על התחום?
 | 02.03.11
38.
2 דברים יש לי לומר לך גברת מרסל הנכבדה
הדבר הראשון - אכן את נראית טוב, אבל כן נראית לגילך. ישנן כיום הרבה נשים בגיל שלך ונראות מעולה. הדבר השני - את חוטאת בחטא היוהרה. מדוע את מביטה מגבוה ואומרת "עבודות שחורות"? את עושה בדיוק את מה שעשה המהל שאמר לך "את לא מתאימה לאוכלוסיה שלי". בנוסף אני לא מכיר את המושג "עבודה שחורה", שכן כל עבודה מכובדת ועדיפה על פני לא לעבוד כלל.
מישהו | 02.03.11
35.
אישתי (44) עובדת בחברת היי טק עם 55 ילדים
מנהלת את המשרד ועוד מטלות בצורה הטובה ביותר - הילדים משוגעים עליה והיא אכן דמות אמא אבל עם ילדים הגיל והניסיון מקנים סמכותיות שאין לה עוררין ואין לה אח ורע אצל הצעירים. בתחום הגילאים הזה כבר אין ילדים קטנים לאסוף מהגן באמצע היום - ילדים חולים = נשארים בבית וכו ... שלא לדבר על מוסר עבודה - חברה צעירים עובדים תקופות קצרות שיהיה עוד משהו לרשום בקורות חיים - .בתעשיית ההי טק גיל 40 = לסוף הקריירה לצערינו .
איציק | 02.03.11
33.
אני מחפש אנשים כמוך לעבודה. רק תבואי לרמה"ש
העסק שלי שבד"כ מעסיק צעירים מאד, בתפקידי מלצרות ובר, מעוניין באנשים בוגרים, בעלי יכולת שרותית וטעם טוב. אני מעריך בגרות ומעדיף בוגרים על פני צעירים. זה בעיני פיספוס לא לקבל אותך ושכמותך לעבודה. אילן שנהב - חותם הקפה רמה"ש
אילן שנהב | 02.03.11
31.
חבל שהמעסיקים לא מבינים מה הם מפסידים
אין מילים לתאר את הטפשות של המעסיקים שמסרבים להעסיק אנשים עם נסיון חיים ועבודה. כנראה שהם מפחדים מהבוגר הבשל והמבין. מה שבטוח - ההפסד הוא של החברה שמסרבת להעסיק את הבוגרים!!!!! יבוא היום ומצב זה ישתנה, עד אז... העובדים הבוגרים יהיו מחוץ למערכת , ולא יוכלו לתרום לחברה, וחבל !!!!!!!
דוכיפת | 02.03.11
30.
את יכולה להאשים רק את הארגונים הפמיניסטים בנושא
כל פעם שאני מראיין אישה אני צריך לחשוב מתי היא תיכנס להריון ותשאיר לי חור במשרד או אם יום אחד יבוא לה להגיד שמישהו מטריד אותה מינית ויסגרו לי את העסק על כל מחמאה שהיא תקבל ועוד עודף זכויות שזה פשוט הרבה יותר יקר להעסיק אישה. אז תידרשו שיוויון זכויות וחובות אמיתי ולא מתקן ואז תחזרו לבקש עבודה. הגיל שלך מאד ממוצע בשוק העבודה ובטוח שזה לא הסיבה שאת מחפשת.
בעל חברה ממוצעת | 02.03.11
28.
מנהלים שלא יודעים לבחור עובדים
אני בן 59 ניהלתי במשך שנים רבות סניפים של חברות במגוון ענפים בבאר שבע ואני נחשב בעיני אחרים כאחד הטובים בשוק המנהלים ניהלתי גם עסקים בענף המזון והנה אני תקופה ארוכה מובטל מאותם סיבות שמרסל סיפרה. מעבידים לא מבינים שלהגיע לרמת המקצועיות והניסיון שיש לי ולאנשים כמוני יקח לא מעט שנים לאותם צעירים כביכול להגיע.לא תמיד טובת העסק או החברה מול עינהםשל מקבלי ההחלטות. בכל שנות עבודתי תמיד העסקתי עובדים בגיל של מרסל לתפקידי מפתח בסניף.הערך המוסף שלהם גבוה לעין שיעור.
דוד | 02.03.11
26.
הפכנו להיות אסקימוס לנד
ישראל לא רוצה את האוכלוסיה הבוגרת שלה, ולא מדובר על בני 70+ תשושי נפש הזקוקים לתמיכה סיעודית, מדובר על אנשים בשיא אונם וכוחם, בני 40+ שנזרקים לאבטלה מתמשכת ולחיי עוני. אולי כך הם ימותו יותר מהר לפני שיזכו לפנסיה בגיל 67. אין דין ואין דיין. אף אחד לא חושב אפילו לאכוף את החוק האוסר אפליה על רקע גיל. יבוא יום והאנשים האלו יתארגנו ויעיפו מהשלטון את האנשים הרעים שלא אכפת להם דבר חוץ ממה שנוגע להם.
מובטל | 02.03.11
24.
לצוות האתר - יצאו מחקרים חדשים על גיל הביניים שווה לעשות כתבה בנושא
בקצרה. גיל הביניים זה מגיל 40-60 לערך. מחקרים שנעשו עד עכשיו נעשו רק על קבוצות גיל ולא לאורך זמן של בן אדם, המחקרים הנ"ל התחילו בשנות החמישים ורק עכשיו יוצאים לאור ובקצרה: בגיל הביניים אולי שוכחים שמות ולא מתפקדים מהר כמו בני 20+ אבל בכל מה שקשור לתיפקוד גבוה cognetive המוח הוא בשיאו והרבה יותר טוב מכל בן 20+. פעם חשבו מוח רק הולך ומדרדר ועכשיו מגלים שהדבר פשוט לא נכון. במבחני מהירות הם לא יצליחו להתמודד מול בני 20+ ובדברים חדשים הם גם לא יצליחו אבל לאחר כמה נסיונות הם יצליחו יותר טוב בני 20+ (עוד פעם לא במבחני מהירות אלא בחשיבה גבוהה) בקיצר מחקרים חדשים מגלים שהמוח בגילאי הביניים (40 ל60 לערך כשהשיא הוא ב53) המוח הוא בשיאו (והם גם נוטים להיות יותר אופטימיים מגילאי 20+) שווה לעשות כתבה בנושא
שחר2 | 02.03.11
21.
אני בן 32 ואני מת מפחד מה יהיה כשאני אגיע ל-52
מדהים מה שקורה פה! האם המנהלים או אלו שמסננים עבורם חושבים מה יהיה בעוד 20 או 30 שנה כשהם יחפשו עבודה? היום כל עוד אתה לא עובד מדינה אתה חשוף בצורה נוראית לעוולות שהולכות ונהיות נפוצות ומקובלות יותר ויותר. עובדים עם נסיון של עשרות שנים נאלצים לעבוד בעבודות שחורות בגלל הגיל שלהם! זה פשוט נורא! תחשבו על עצמכם מה יהיה בעוד כמה שנים ואיפה תהיו. האם אתה בטוחים במקום העבודה שלכם ל-20 השנים הקרובות או עד הפנסיה??? איפה הגופים שאמורים לתת מענה לעוולות האלו? איפה משרד העבודה בסיפור הזה? איפה בתי המשפט? איפה הממשלה? איפה הכנסת? אני מתבייש במדינה שלי ובמדיניות המשפילה הזאת שנוהגים בנו, העובדים העבדים בשוק החופשי (עלק) שנידונו לעבדות גם בגילאי הפנסיה ומעבר... (אלא אם כן אתה עובד במגזר הציבורי...) בושה וחרפה! הזרמים של התסכול וההשפלה היום יומית שעבדים כמוני וכמוך חווים הולכים ומתעצמים, יום יבוא והכל יתפוצץ!
הראל | 02.03.11
17.
סיפור עצוב עם סוף שמח
לא ברור לי מה הקטע של להעסיק רק צעירים? מה רע במישהו עתיר נסיון, רגוע, עם אגו מווסת אחרי שכבר עבר כמה דברים בחיים. מה השיקול ? שעוד מעט (20 שנה!!) יצא לפנסיה הרי זה שטויות אף עובד צעיר לא ישאר בחברה ל40 שנה. ובקשר לשכר גבוה יותר, המעסיק מקבל תפוקה גבוהה יותר ופחות טעויות לתקן לעומת עובד חסר או מועט נסיון. זה בסופו של יום טמטום של אנשי כוח האדם שמעדיפים לקחת מישהו צעיר בגלל טרנד תרבותי ולא בגלל חישוב כדאיות-תועלת של מקום העבודה, אבל הי זה ברור גם רובם כבר הוחלפו ב"צעירים".
מתבגר בן 33 | 02.03.11
16.
ממש לא פייר
אני רוצה לחזק אותך, אף פעם אל תוותרי על מי שאת. מי שלא טוב לא הוא מפסיד. אני בחורה צעירה ממך (בת 33) ומאוד פחדתי לשנות מקום עבודה ונתקעתי שנים במקום שלא מפרגן. בסוך עשיתי את הצעד הזה והכל לטובה. ומי שלא יודע לפרגן לנו - רק מפסיד אותנו - בעיה שלהם. אני רוצה להיות ליד הילדים שלי בגבולות הסביר כי הם צריכים אותי - מקום עבודה של יעשה חשבון ויעיף אותי בלי לחשוב פעמיים. בגלל זה חשוב לעשות מה שטוב לך כל הזמן. אני שמחה מאוד שמצאת עבודה ושיהיה לך רק טוב בחיים.
אושרת | 02.03.11
15.
זה הכל בראש
לפני שנתיים התחלתי לחפש עבודה בתחום שלי(סיסטם, אבטחת מידע), במשך שמונה חודשים עבדתי און אנד אוף בעבודות והייתי מובטל ואז הייתי רק בן 26 עד שבסופו של דבר נפלתי על מעסיק טוב לב שהסכים לתת לי ניסיון בתנאים מעולים ועד היום אני שם(שנה וחצי), חברים אל תיכנעו ולא משנה בני כמה אתם או כמה ניסיון יש לכם, בסוף מוצאים.
מובטל לשעבר | 02.03.11
13.
רק בישראל . . . . !
כשאת עומדת להתחתן או כבר נשואה אז לא מקבלים אותך כי אוטוטו בטח תיכנסי להריון כשאת נשואה +1 הבוס שלך חושב עבורך מתי תביאי את השני . . . כשאת עם 2,3 ילדים חושבים על החיסורים שלך בגלל ימי המחלה של הילדים למרות כל השמיניות שאנו עושות כדי להשיג לילד בייביסיטר בזמן מחלה ואף עפ"י שימי המילואים של הגברים עוברים את ימי ההעדרות של האימהות מכל סיבה שהיא . . .. כשאת בת 30+ וסיימת עם מלאכת הבאת הילדים ואת כבר מלומדת עם ניסיון ואת דורשת משכורת שאת באמת חושבת שאת שווה אותה, מסתכלים עלייך בפרצוף עקום. וכשאת עוברת את גיל ה- 40 ואת כבר "מיושבת" עם ניסיון חיים ובלי יותר מידי ענייני ילדים את יותר מידי מבוגרת בשבילהם. אז שילכו ל . ...
אירת | 02.03.11
12.
בכל מדינה נורמאלית מעריכים מבוגרים בעלי ניסיון רק כאן במזבלה מי שמעל גיל 40
נחשב כמת . לא יאמן איזה רוע וקמצנות העם היהודי העם שחושב שהוא העם הניבחר. מנהלים יודעים שאת המבוגרים לא יוכלו לנצל כמו את הצעירים ולא רוצים את זה בשביל לחסוך כמה שקלים. האמת הפכנו לעם הכי מגעיל בעולם . בארה"ב הקפיטליסטית פי 1000 מכאן (מניסיון) ושלא יספרו לכם סיפורים . אם המדינה היתה רוצה היתה יוצרת מערכת תיגמול בהעסקת מבוגרים ומשנה את התמונה אבל המנהיגות שלנו זה אשפה אז אין מה לצפות
מדינה זבל!!!!!!! | 02.03.11
10.
כמה זמן חיפשת עבודה?
אני בחור בן 22, בעל ניסיון צבאי בלבד כמנהל רשת, מצאתי עבודה בתחום אבל לקח לי חמישה חודשים. בכלל, בכל חברת כח אדם שהייתי תמיד אמרו לי ש"למצוא עבודה בדרך כלל לוקח חצי שנה עד תשעה חודשים". השאלה שלי, כמה זמן לקח עד שהבנת שזה בגלל הגיל? יכול להיות שאת טועה. חוץ מזה, בסביבת עבודה מאוד חשובה החברה, ולכן כשהמנכל אומר לך שאת לא בגיל, זה לא עלבון וגם לא טעות. במשרד שעובדים בו בני 21-30~, עדיף להביא מישהו צעיר ולא מישהו שיגביל את הדינמיקה בחברה.
תומר  | 02.03.11
4.
הסיפור מוכר ולא חביב
מנהלים צעירים קובעים את איכות האדם לפי גילו. אני בן 62 בכושר גופני ומנטלי מעולה (משתתף קבוע בטריאטלון) עם קשרים עיסקיים בכל פינה בעולם ויושב מולי מנהל כ-א ששוקל 150קג ואומר לי שבגילי אנשים מתעייפים מהר..... לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. כל מילה נוספת מיותרת.
אביב ישראלי | 02.03.11
1.
מדינת עולם שלישי
באמריקה היא הייתה יכולה לתבוע את המנ"כל על כזה דבר. כאן עובד מעל גיל 45 נחשב לנטל (גם בגלל שצריך לשלם לו יותר). אני לא קרו לגיל הזה, אבל המצב פשוט דוחה ומקומם. בנינו פה חברה אכזרית ואגוצנטריסטית. הכל למען אילי ההון והאנשים הרגילים נלחמים כדי לשרוד. מעניין אם אותו מנ"כל הוא בן 24-30. אם לא, למה שלא יתפטר בעצמו, הרי גם הוא לא מתאים לאוכלוסיה!
אלי | 02.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת