אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדיקת "כלכליסט": אייפד 2 - עוקף את המתחרים, לא הכרחי לשדרג

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
24 וכל האחרים שמשווים לסמאראפונים, זה לא אותו דבר
נוח וקל להשוות את הטבלטים לסמאראפונים ולהסיק שטבלטים שמריצים אנדרויד בסופו של דבר יעקפו במכירות את האייפד. אבל, זאת לא השוואה נכונה בגלל ההבדלים המהותיים בין השוק לסמאראפונים לבין השוק שמתהווה לטבלטים. סמארטפונים שמריצים אנדרויד מצליחים למכור במספרים גדולים בגלל שני פרמטרים עיקריים (לכל הגיקים שקוראים זה לא חריץ SD ווויגיטים) שהם מחיר נמוך (יחסית לאייפון) וזמינות (כמות המפעילים שתומכים במכשיר). זמינות, אנדרויד נתמך ע״י הרבה יותר מפעילים. כמעט כל מפעיל מציע סמארטפונים שמריצים אנדרויד לעומת זאת בכדי להציע אייפון הם צריכים לעמוד בתנאים הקשוחים של אפל וגם לסבסד יותר את עלות האייפון. התוצאה, לקונה הטיפוסי יש סיכוי גדוליותר למצוא מכשירי אנדרויד למפעיל המועדף עליו מאשר אייפון. מחיר, זה לא סוד שבהרבה מדינות אנדרויד זול יותר מהאייפון. זה פועל יוצא של הביקוש לאייפון שהוא גדול יותר ושל הסבסוד הגדול למכשיר שאפל דורשת. אבל, אם נעבור לטבלטים שני הגורמים האלה לא קיימים לטובת אנדרויד. כאן אין עניין של תמיכה במפעיל, רבים קונים מכשיר WIFI וגם אם הם קונים מכשיר 3G הם לא בהכרח ישתמשו בסלולר. שלא כמו בסמארטפטניפ תמיכת מפעיל היא שיקול משני ביותר. לאייפד יש זמינות גבוהה יותר, הוא נמכר בהרבה חנויות והוא משווק בצורה טובה יותר והוא לא צריך לעמוד מול שיווק מצד המפעילים הסלולרים (כי לאלה יש אינטרס נמוך יותר הטבלטים). לכן האייפד הרבה יותר זמין וידוע לעומת כל טבלט אחר. לגבי המחיר, אין וויכוח שהאייפד זול ממרבית המתחרים שלו. זה בגלל שתי סיבות: קודם כל, באייפד אפל לוקחת רווח נמוך מאשר האייפון (שם עיקר הרווח מגיע מהמפעיל) מתוך רצון לנצל את זה שהם ראשונים על מנת להשתלט על השוק. שנית כל, בגלל הכח של אפל כחברה וכמות המכשירים שהם מוכרים הם יכולים לקנות חלקים בכמות גדולה מראש ועל ידי כך להקטין את עלות המכשיר. המתחרים לא רק שלא יכולים לעשות זאת אלא הם נאלצים לשלם יותר עבור אותם חלקים כי פשוט נשאר מעט יותר מלאי שלהם אחרי הרכישה מראש שאפל עשתה. התוצאה, טבלטים עם אנדרויד זמינים פחות ועולים יותר מאשר האייפד. אם כבר השוואה נכונה יותר היא לאייפוד שהצליח להביס את כל המכשירים המתחרים בשוק הנגנים אפילו שכמה מהם היו יותר טובים בתכונה זו או אחרת.
יוסי | 18.03.11
25.
לא הייתי קורא ל-IPAD "חוויה נטולת גמגומים או תקיעות הם נחלתו של המכשיר"
ה-IPAD (דור 1) אומנם מהיר למדי בתגובותיו, אבל לפעמים נתקע, עושה ריסטרטים וכד' - זה לא קורה לעיתים קרובות, אבל זה קורה. לאחר עדכון תוכנה ל-4.2.1 צריכת הסוללה במצב כבוי (מאין סטנד ביי) גדלה בצורה משמעותית: 15% ביממה בערך, גלישה באינטרנט השתפרה במאט והמכשיר התחיל לקרוס לעיתים רחוקות יותר. גלישה באינטרנט זו חוויה מפוקפקת לטעמי: ספארי דפדפן לא בדיוק להיט גדול, אם פותחים 2~3 עמודים, כאשר עוברים ביניהן הוא טוען עמוד מחדש (מאט זכרון). אם שומעים מוסיקה וגולשים בכלל מספיק זכרון לדף אחד. אין נגן פלאש - זה עוד חיסרון. צורך בפריצה או להיות ב-ITUNES כדי להתקין תוכנות - זה ממש לא נוח. את המכשיר שלי לא פרצתי. בנוסף קליטה ושידור של רשת אלחוטית - חלשים מאוד. במקומות שלפטופ עובד ללא בעייה, אייפד כבר מתקשה. המסך מעולה, המגע באמת טוב מרבים אחרים. זמן סוללה ארוך של 10 שעות שימוש רצוף. נוח לשימוש מזדמן כאשר אין מקום ללפטופ או מחשב שולחני. קיבלתי במתנה, לכן אין מה להתלונן. אבל לא הייתי רוכש אחד: מוגבל מידי.
iPad ה"ישן" | 15.03.11
24.
אפל סימנו את הרף שגוגל תעבור תוך כמה חודשים, וזה טוב מאד לצרכנים
לקח לטלפוני אנדרואיד כשנה וחצי לעקוף את האייפון של אפל שהיה כבר 3 שנים בשוק. זה קרה גם בארה"ב, גם בבריטניה וגם בגרמניה. הטאבלטים של האנדרואיד שאתם רואים היום הם רק בתחילת הדרך,זה אותו פער לשם השוואה על כמו בין אנדרואיד 1.5 ל-2.3. ההבדל הבסיסי בין מערכת פתוחה לסגורה נשאר אותו הדבר. אפל אכן הקדימו הפעם, אבל בדיוק כמו עם האייפון, הפער יסגר תוך כמה חודשים וטאבלטים אם אנדרואיד (עם גירסא משודרגת) יציפו את השוק במחירים זולים יותר מאשר אפל, וללא הגן הנעול שכובל את המשתשמים לקופה של אפל. האייפד 2 הוא סך הכל זריקת מרץ לגוגל להפשיל שרוולים ולתת גז בפיתוח, וליצרני החומרה להוריד מחירים. מוטורולה כבר הוריד התא המחיר ה XOOM מ-800$ ל-600$ והמחיר ירד מהר מאד בדיוק כפי שקרה בשוק הטלפונים החכמים. היום לשם השוואה איפון 4 נמכר בארץ ב-4000 ש"ח, וסמסונג גלאקסי אס ב-2300 ש"ח, מה שאומר שמחיר טאבלט אנדרואיד מתקדם יעלה תוך שנה כ-250$, יתן את כל מה שיש באייפד 2, עם כל הפתיחות וחוסר המגבלות.
מכורי אפל תרגיעו | 15.03.11
23.
ל-20: בדרום לבנון אין סמים קלים. אפל מכרו כמיליון אי-פאד 2 בסוף שבוע, כלומר:
תעשה את החישוב בעצמך: מיליון יחידות ביומיים = חצי מיליון ביום = 180 מילון יחידות ביום. אני יודע, אני יודע: המכירות לא ישמרו על הקצב הזה, והן יירדו ברגע שיירגע הבלאגן והלחץ. נאמר שהקצב ירד פי שניים - זה עדיין 90 מיליוון יחידות. נאמר שהקצב ירד פי שלוש - זה יוצא כ-60 מיליון יחידות. אבל רגע: האי-פאד המקורי מכר מיליון יחידות בחודש הראשון. כלומר. קצב המכירות של האי-פאד 2 הוא בערך פי 15 (!) מהאי פאד 1. האי-פאד 1 מכר בתשעה חודשים 15 מיליון יחידות. כלומר, אם נכפיל 15 (מיליון יחידות) ב-15 (מכפיל המכירות), נקבל 225 מיליון. זה קצת פסיכי, נכון? בוא ננסה אחרת: האי-פאד הראשון מכר 15 מיליון יחידות בתשעה חודשים, כלומר 5 מיליון יחידות ברבעון, כלומר 20 מיליון יחידות בשנה. המממ... אבל, מתוך 15 מיליון האיפאד 1 שנמכרו, מעט יותר מחצי מהם -כ-9 מיליון יחידות נמכרו ברבעון האחרון של 2010 לבד. 9 מיליון חתיכות כפול 4 רבעונים שווה 36 מיליון. אבל, זה אומר שהקצב גדל מרבעון לרבעון - כ-3 מיליון ברבעון הראשון, ל-5 מיליון ברבעון השני, ל-9 מיליון ברבעון השלישי. בוא נמשיך את העליה הזאת של ממוצע של 3 מיליון חתיכות עליה מרבעון לרבעון: 12 מיליון ברבעון הראשון של 2011 (עדיין אי-פאד 1), 15 מיליון ברבעון השני, ולאחריהם 18 מיליון ו-21 מיליון, ו-24 מיליון (לרבעון הראשון של 2012, שהוא הרבעון הרביעי של האי-פאד 2). בוא נחשב: לשנת 2011: 12+15+18+21 = 66 מיליון. לשנה הראשונה של האיפאד 2: 15+18+21+24 = 78 מיליון. אבל, ברבעון הראשון של כל שנה, מסורתית אפל (וכל חברות מוצרי הצריכה) מוכרות פחות מהרבעון האחרון של השנה, בגלל החגים של הגויים. לכן, הורדתי כמה מיליון ועיגלתי ל-60 מיליון בשנת 2011. פשוט, לא? אה ומשהו אחרון, מגיב 20: עם הכיסוי הפטנט של האי-פאד אתה לא צריך תיק. והעובדה שהאי-פאד עשוי ממתכת ולא מפלסטיק צ'וקומוקו, רק מוסיפה לעניין הזה.
דרום לבנון | 14.03.11
22.
70% מרוכשי אייפד הם לקוחות חדשים של אייפד שלא קנו את המודל הראשון
מומחים או מתמחים חדשים כמוני בשוק הטכנולוגיה מבינים היטב את המשמעות של המספר הזה !!!!!!! 70% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! משמעות מבחינת החלפת לפטופים באייפדים משמעות מבחינת הפיכת הPC למחשבי נישא בלבד משמעות מבחינת הרחבת קהל לקוחות של אפל משמעות מבחינת שליטה בשוק תוכן על ידי אפל משמעות מבחינת שליטה בשוק הפירסום !!!
spider(black widow algorithm | 14.03.11
21.
מיליון אייפדים 2 נמכרו וhoneycomb מוערך ככישלון מוחלט !
הבעיה העיקרית בקשר ל-Honeycomb, הגרסה של אנדרואיד 3.0 המיועדת למחשבי לוח, היא שממשק המשתמש שלה הוא מסובך ומבלבל ביותר – אומר טריפ צ'ודרי, מנהל מחקרים בחברת Global Equities Research ● מלבד הבעיות בממשק המשתמש, מציין צ'ודרי גם שגירסת Honeycomb סובלת מביצועי סוללה ואיכות גרועים, שכוללים קפיאה או קריסה של יישומים ואורך חיי סוללה לא יציב מאת נחמה אלמוג, ‏14 במרץ 2011, 15:57 גרסת Honeycomb (אנדרואיד 3.0, המיועדת למחשבי לוח) של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (Google) מכונה "כישלון חרוץ" בהערת מחקר על ידי טריפ צ'ודרי, מנהל מחקרים בחברת Global Equities Research. הבעיה העיקרית בקשר ל-Honeycomb היא שממשק המשתמש שלה הוא מסובך ומבלבל ביותר, וצ'ודרי מציין כי המשתמשים טוענים ש"הממשק לא טבעי – אתה ממש צריך ללמוד ולתרגל אותו". מלבד הבעיות בממשק המשתמש, מציין צ'ודרי גם שגירסת Honeycomb סובלת מביצועי סוללה ואיכות גרועים, שכוללים קפיאה או קריסה של יישומים, אורך חיי סוללה לא יציב, שיכול להיות משהו שבין שעתיים ל-6 שעות, ובמצב המתנה 12 שעות, לעומת 30 יום ב-iPad של אפל (Apple). עוד מזכיר צ'ודרי בעיות אחרות ומסכם, ש"גוגל מחמיצה תשומת לב לפרטים פשוטים". צ'ודרי ממשיך בביקורתו כלפי גוגל ואומר, כי היא מתייחסת לאנדרואיד 3.0 כמו למוצר חינמי, כמו Gmail, בשעה שאנשים בעצם משלמים 800 דולרים עבור הטאבלט של מוטורולה (Motorola) שמריץ את התוכנה. הוא תוקף את גוגל על אסטרטגיית "הבטא הנצחית" שלה, כדבריו, ואומר שהפעם היא החטיאה לחלוטין. "בעבר היו לה הצלחות 'במכה ראשונה', אבל ייתכן שענקית האינטרנט לא תקבל הזדמנות נוספת לשקם את המוניטין שלה בחיבור לחומרה אם היא תחטיא שוב", אומר צ'ודרי. לדבריו, גוגל תמיד משיקה גרסאות בטא כדי לקבל תגובות ממשתמשים. "יישומי Gmail, Maps ו-Voice הצליחו, אבל עד היום הם במצב של בטא נצחי", הוא כותב. "מערכת ההפעלה מסובכת ומבלבלת ביותר, ויהיה עליה להיאבק על אימוץ המוני", מסכם צ'ודרי. "המחקר שלנו מראה שטאבלטים עם מערכת Honeycomb של גוגל מצויים במאבק, ומכירות הטאבלט Xoom של מוטורולה הן חלשות במיוחד. תוכנת Honeycomb של גוגל נראית כחוליה החלשה ביותר בשרשרת (של המכירות החלשות של Xoom, נ.א.), שכן התוכנה לא בשלה ולא נוסתה ונבחנה כראוי. Honeycomb אינה יציבה ומתוכננת בצורה גרועה, מה שמעורר את השאלה האם גוגל בכלל יכולה לדאוג שמערכת ההפעלה תהיה טובה".
spider(black widow algorithm | 14.03.11
20.
ל-16 אתה חי בסרט, או שאתה בהשפעת סמים קלים
ל-60 מיליון הם לא יגיעו במיוחד מאחר והגרסא השנייה השתדרגה במעט מקודמתה, ורוב התומכים הנלהבים ממליצים לחכות לגירסא 3. כמו כן, להלן עיקרי המאפיינים שמביאים כמות עצומה של אנשים לרכוש את המכשירים הנ"ל של אפל: 70% הוא השיווק המוצלח של אפל, שמטפח תופעת עדר בינלאומית למוצר/מותג שלהם כמו שאף חברה לא מצליחה להשיג. 30% עיצוב המכשיר ומערכת ההפעלה. לשאר החבר'ה שמציגים לנו פה קטלוג מתאמים לipad: מספיק לי להסתובב עם התיק של הטאבלט, אני לא צריך תיק נוסף למתאמים שלו.
יניב | 14.03.11
18.
ל-14
רגע, לא אמרת שה-XOOM יותר עדיף כי הוא יותר מהיר? אז מה, פתאום המהירות לא חשובה? לטענותיך - לאייפד אין ממשק אינטואיטיבי? מעולם לא שמעתי שטות גדולה מזאת. מעבר לכך, אם לדעתך ממשק אינטואיטי, 10 שעות סוללה, מהירות ודקות, פחות חשוב מ....חריץ SD מווידג'טים, אז אם תכננת לייצר טאבלט ולהתחרות באפל, כדאי שתשנה את התוכניות שלך ידידי, אתה לא בכיוון.
ירון | 14.03.11
17.
פרייארים
עדיין אין פלאש ולא יהיה, כרגיל. מי שבאמת רוצה, שיקנה מכשיר טוב עם honeycomb, כשיהיו אפליקציות. זה לא יקח הרבה זמן, להזכירכם: http://www.pcworld.com/article/196035/android_outsells_the_iphone_no_big_surprise.html עוד נקודה: כמה חברות מייצרות מוצרים עם אנדרואיד לעומת כמה חברות מייצרות מוצרי iOS? תחשבו על זה. הכותב הינו מציאותי ולא מועסק מטעם אי אילו מהחברות הענקיות.
EJ | 14.03.11
16.
למי שעוד לא הבין - הנה סיכום זריז:
א. יפה שבכלכליסט הביאו סופסוף ביקורת הוגנת למוצר של אפל, בניגוד לסטנדרט המקובל של כינוי המוצרים של אפל בתור "גרוטאות" - גם לאחר שהם מוכרים 16 מיליון חתיכות בפחות בשנה, וגם לאחר שרוב הביקורות הקיימות משבחות את המוצר למדי. ב. האי-פאד ה-1 מכר 16 מיליון יחידות בשלושה רבעונים - חצי מהם ברבעון האחרון. ג. האי-פאד 2 מכר בין 300 ל-600 אלף יחידות ביום הראשון למכירתו. כמקובל אצל אפל, הקצב הזה ירד לאחר כמה ימים, ואז יעלה בחזרה בצורה מתונה - וימשיך בעליה המתונה הזאת לאורך זמן. ד. האי-פאד 2 ימכור כ-60 מיליון יחידות בשנה, כלומר כ-160 אלף יחידות ליום. ה. כל המתחרים כולם ימכרו בערך אותו דבר - רק שזה יתחלק בין כמה עשרות יצרניות, שרובן לא ירוויחו מזה. ו. מי שיצליח למכור בערך 10 מיליון יחידות בשנה - יהיה רווחי. כרגע, רק ל-RIP ול-HP יש סיכוי, וגם זה רק אם יתעשתו ויוציאו את האצבע. ז. לאי-פאד 2, מסתבר, מצלמות לא משהו - טובות לוידאו אבל לא לסטילס (ובטח שלא הקדמית). מי שרוצה מצלמה טובה, שילך לאי-פון 4 (ושיוריד אפליקציית צילום טובה). זו נקודת התורפה היחידה של האי-פאד 2. ח. למי שיש אי-פאד 1, אין הרבה סיבות לשדרג. ט. למי שאין אי-פאד, כדאי לקנות אי-פאד 2 על כל מתחריו - אלה שקיימים על המדף ("נמסרו" אבל לא "נמכרו") ואלה שקיימים על הנייר. י. מי שקנה מוצר מתחרה - חבל. מה לא ברור פה?
דרום לבנון | 14.03.11
14.
ל 13
קודם כל, זה 30% יותר פיקסלים, אז כנראה שבמתמטיקה גם אתה לא הכי חזק. אני לא יודע כמה ה BENCHMARK הספציפי הזה אמין, נצטרך לחכות ליותר השוואות בין שני המכשירים האלה. ובינינו - ל 90% ממשתמשי הטאבלטים (שגם ככה מספרם זעום), לא אכפת מכמה FPS יש להם באיזה משחק. אכפת להם ממשק אינטואיטיבי, מגמישות (חריץ SD, אפשרות לעשות DOCKING כמו כל דיסק-און-קי), מיציאת HDMI בלי לקנות מתאם מאפל ב 50$, התאמה אישית (ווידג'טים למשל,ובטאבלט היתרון של אנדרואיד ברור פי כמה וכמה בקטע הזה) ומאפליקציות (שבזה אין ויכוח - לאפל יש יתרון ברור).
ערן | 13.03.11
8.
אייפד ואייפון - הרחבת זכרון...
כל עוד יתעקשו מקבלי ההחלטות באפל לא לאפשר הרחבת זיכרון בכרטיס SD אני אתעקש ולא אקנה שום מוצר מהסדרות האלה. פשוט לא להאמין כי בתקופה בה זכרון עולה פרוטות מתעקשים אנשי אפל לא לאפשר הרחבה. גם את שוק הטבלטים הם יפסידו כפי שהפסידו בזמנו את עולם המיחשוב וישארו עם נתח שוק של 5% בלבד.... זו רק שאלה של זמן....
אלון | 13.03.11
3.
מה שלא אומרים לנו על האייפד
"חוויה נטולת גמגומים או תקיעות הם נחלתו של המכשיר". אז רגע, אתה אומר שהאייפד המקורי סיפק חוויה מגמגמת ונתקעת? כי לא זכור לי שראיתי את זה באף סקירה שלכם של המכשיר. אז אם פתאום כל החסרונות של האייפד1 צצים רק כמשווים אותו לאייפד2, כמה חסרונות של האייפד2 אתם לא כותבים כאן, או שאתם בכלל עיוורים להן לחלוטין?
רונן X | 13.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת