אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חוק ועדות הקבלה עובר לבג"ץ

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
חוצפנים?
תפסיקו ליילל,לא מדובר בחוק גזעני,זה חוק שמגן על מגוון אוכלוסיות בינהם ערבים חרדים וכל מיני מסגרות שרוצים לבחור את אורח החיים שלהם. ולקשקשן שמדבר על בנייה לא חוקית שוחד וכו'.תלך לישובים הערבים ותראה מה זה בנייה "חוקית".אני גם מקווה שטיפוס כמוך צר עין לא יהיה השכן שלי.
מושבניק | 27.03.11
15.
חוק גזעני מפלה ונוראי
עדיף שקבוצה של יישוב תסבול משפחה שאינה נראית להן לפי הקריטיריונים שלהם, מאשר ההפליה הנוראית שזה מתיר לייצר. אנחנו משפחה של שתי אמהות, גם אתנו היו מפלים כמו אמהות חד הוריות? למה? כי ההומוגניות מרתיעה מישהו? השונות מאיימת ? כמה נורא לחנך את הנוער בישובים קטנים שרק מי שדומה לנו יכול לחיות כמונו...שטנץ של אבא-אמא ילדים וכלב...מזכיר לי את הסרט "אמריקן ביוטי". מזמינה אתכם לצפות שוב... הילה
הילה | 26.03.11
14.
צבועים
אני גר בישוב קהילתי, וכן באתי בגלל חיי הקהילה ולא כמו שאומר העו"ד שחיי בבועה אומר. אני לא רוצה שביום העצמאות השכן שלי לא ייקח חלק כי אצלו זו נכבה, בחגים יש מסיבות ופעילויות, איך בן הדוד ירגיש בטכס יום השואה, אולי גם הוא יתנדב לסדר את הרחבה לכבוד חגיגות שבועות... בקיצור מי שרוצה ערבים בישובים הקהילתיים פשוט רוצה להרוג את ההתיישבות היהודית בגליל. כל הצבועים מהמרכז נראה אותם גרים באחד הכפרים? או שכן ערבי בבינן שלהם. בכפר אין ועדת קבלה אבל, כמו שמישהו כתב כאן, פשוט ישרפו לו את אוטו במקרה הטוב. אני מכיר שמולני שרצה לעבוד כמורה שנה בהתנדבות באחד הכפרים הגדולים ופושט אמרו לו, סליחה, לא בבית ספרנו, יהודי לא ילמד אצלנו. גם לא חינם! אז על לגור , הצחקתם אותי. לכל מי שדואג למחירי הנדל"ן במרכז, עם יכנסו ערבים לישובים הקהילתיים, לא מעט יהודים יעזבו והמחירים במרכז יעלו עוד יותר, תחשבו על זה...
אחד  | 26.03.11
13.
ישוב קטן צריך לגדול!
או להפוך למושב זקנים (על משקל מושב לצים, ללא קשר למושבי העובדים). כדי לגדול הישוב צריך לקלוט משפחות צעירות עם ילדים כדי להחיות את מערכות החינוך בישוב. בפריפריה במיוחד, קשה למצוא זוגות צעירים מבוססים חברתית (שהם קרובים או מקורבים לתושבים וותיקים) ו\או כלכלית (כדי שיוכלו להשלים מהר את בניית הבית ולשלם את מסי הקהילה הגבוהים - ישוב קטן=מס מוניציפלי גבוה). קיבוץ אדמית, במרומי הגליל המערבי, מהווה תמרור אדום לכל ועדות הקבלה. הקיבוץ הקים שכונה גדולה שנרכשה ע"י קבוצת רוכשים מבוגרת ובעלת אמצעים, שבנו בתי קייט עם הנוף הנהדר לים. אף אחד מתושבי השכונה לא גר בה באורח קבע, אין לתושבי השכונה ילדים בביתם ולכן לא ניתן להחזיק גני ילדים ופעוטונים באדמית. משפחות צעירות שניסו להקלט נאלצו לעזוב, כי ללא מערכת חינוך, הילדים צריכים ללמוד במקום קרוב לעבודת ההורים או שהמשפחה תתפרנס ממפרנס יחיד (כלל לא אופציה בפריפריה). קיבוץ אדמית גווע ולא ניתן לשיקום. הבחור הנכה, למשל, התראיין לכתבה מצולמת ב- YNET, בקשר לכפר היווני של מעיין ברוך. הוא נדחה ע"י ועדת הקבלה ועתר לבג"ץ בגלל שנפגע כבודו. אני לא תושב מעיין ברוך אבל ע"פ הכתבה, אותו בחור מבוגר מחפש לעצמו מושב זקנים לשנות הפנסיה שלו. התפיסה הזו לחלוטין לא מתאימה לישוב קטן שרוצה לגדול. אני לא יודע למה מעיין ברוך דחו אותו. בישוב בו אני חי הוא לא יכול היה להתקבל. שינסה אולי בשכונה קהילתית במרכז, שם תנאי הקבלה נמוכים יותר (כשהצפיפות גדולה יותר, אין בעיה להחזיק מערכות מוניציפליות) אך מחיר הקרקע בשמיים. בישוב בו אני חי לא כל התושבים יהודים. אין עם כך כל בעיה. לדעתי, אין בעיה עם ערבים\ מזרחיים\ חד הוריות\ חד מיניים\ נכים או כל דבר שהעותרים העלו לבג"ץ. יש בעיה עם דתיים! ישוב שרוצה להשאר פלורליסטי לא יכול לקלוט דתיים (יהודים או אחרים). אצלנו, למשל, לא רוצחים על כבוד המשפחה, אבל כן נוסעים בשבת, שותים בירה בערב פסח וממנגלים בחופש של יום כיפור. הטענה לגזענות מופרכת מיסודה. כמה יהודים יכולים לקנות בית במזרח ירושליים? באום אל פאחם? בסכנין? כמה חד מיניים יכולים להחזיק ידיים בגלוי בבני ברק או בנצרת? אמנם ישנה גזענות בחברה הישראלית, אבל אצלנו פחות מכל מקום אחר! אני שמאלן ולתפיסתי זהו חוק שמאלני מובהק. החוק מבין שבני אדם חיים בחברות ונותן כח לחברה (חברתי=סוציאלי) ע"פ זכויות הקניין של הפרט. יכול להיות מצב פרדוקסלי בו משפחה חרדית תרכוש בית (שכבר נבנה) מתושב בהרחבה של קיבוץ אך לא תוכל לאכלס אותו כי תדחה ע"י ועדת הקבלה. לדעתי עיריות צריכות ליישם את החוק כחוק עזר עירוני כדי להשוות בין זכויות העירוניים לזכויות ישובי הספר. בצורה זו, תוכלנה שכונות בעיר לשמור על צביונן המיוחד ולמנוע חיכוכים מיותרים. חקיקה כזו יכולה לפתור את הבעיות בראס אל עמוד בירושליים, את הבעיות הבן עדתיות בפקיעין ולעקוף את מגבלת 400 בתי האב בערים גדלות כמו ביתר ומודיעין.
יפתח | 26.03.11
8.
קיבוץ או מושב שמרחיב זכותו המלאה להחליט מי יצטרף לאוכלוסיתו
מאחר והישובים המרחיבים הם ישובים קטנים כל הבא בשעריהם הוא גורם משפיע.אין מה לעשות.אין המצב כמו בעיר שממש לא משנה מי מגיע ולאן הוא אחד מיני אלפים.בקיבוץ עם אוכלוסיה קטנה ההרחבה כשלעצמה יוצרת בעיה כי פתאום מספר החברים מכפיל את עצמו וזה קשה להכיל.ולפיכך הם משאירים לעצמם את הזכות לבחור מי יהיה השכן החדש שבכל מקרה יעשה שינוי בחייהם מעצם הגעתו.תקראו לזה אליטזם או כל דבר אחר.כשאני פותח את השערים שלי זכותי להחליט מי יעבור בהם.את מושב טרומן למשל אני ממש לא מבינה כיצד אפשרו למשפחה ממשפחות הפשע הידועות בארץ להתקבל כחברה באגודה ולרכוש נחלה.ויש עוד מושבים כאלה....נו....נראה לכם????
טובה | 25.03.11
5.
חוצפנים?
לבחור שרוצה לגור בהרחבות,את ההורים שלנו זרקו סביב כל הפריפריות בארץ כדי להיות חומת מגן ולשמור על האדמות של הארץ.עד לא מזמן הייתה נטישה של הישובים החקלאים ופתאום כאשר התשתיות שהמושבים השקיעו שיפרו את איכות החיים התחילו אנשים כמוך צרי עין לפתוח את הלסתות גם לי מגיע,על מה ולמה מגיע לך?.מעבר לכך יש עוד המון ישובים בארץ לחזק ולהתיישב בהם, ואתה מוזמן לתרום מעצמך וללכת לגור שם,בלי פופליזם זול.
מושבניק | 25.03.11
4.
החוק אינו בהכרח נגד ערבים ומוגבל לישובים קטנים והומוגניים
החוק גם מאפשר למנוע מיהודים לגור ביישוב ערבי קטן, מחילוניים לגור ביישוב שכולו שומר שבת או מטייקון עירוני לגור ביישוב שכולם בו חקלאים ועובדי אדמה. יש כאן שאלה עקרונית על זכותה של קבוצת אנשים להתארגן בקבוצה הומוגנית, והיא לא פחותה מזכותם של אנשים אחרים ללכת ולהתישב בכל מקום. אני מקוה שבג"ץ ידון בענין בהרכב מספיק רציני, כדי להגיע למסקנה מאוזנת שתיקח בחשבון את זכויות שני הצדדים.
 | 25.03.11
3.
האגודה לזכויות הערבים בארץ ישראל לא יכולה לסבול ישוב שאין בו נציגות מינימילית של
ערבים. כדאי לברר מדוע ערביי ישראל ממש מוכרחים להכניס "נציג" בכל ישוב חדש שמקימים בארץ, במיוחד כשזכורה דרישתם להקמת עיר ערבית חדשה בגליל. ערביי ישראל מעיזים להשוות בין מצבם ה"מופלה" בישראל לבין מצב יהודי גרמניה בשנות השלושים. צריך שוב ושוב ושוב ושוב לציין בפני כל העולם שנגרר אחרי ההסתה הזו: היהודים בגרמניה מעולם לא פוצצו גרמנים באוטובוסים ומעולם לא דרשו אוטונומיה תרבותית ומעולם לא כפרו בריבונות של גרמניה. מספר גדול מאד מערביי ישראל שיתפו ועדיין משתפים פעולה עם הטרור של אחיהם, או לפחות מסכימים אתו. הם לא מוכנים לשרת שירות לאומי במדינה, אבל דורשים שויון זכויות. ביום העצמאות הם מכריזים יום אבל בגלל אי השלמתם עם עצם קיומה של ישראל. כל מה שהערבים רוצים מהמדינה הוא לזלול קצבאות ילדים בכמויות מסחריות, ליהנות משירותי בריאות משובחים ושאר הנאות שיש בדמוקרטיה, דברים שאין לאף ערבי במדינה מוסלמית. וכמובן לשבץ כל סנטימטר אפשרי בנוכחותם ובנוכחות המסגדים שלהם ואח"כ להכריז על כל ישראל כ-וקפ איסלאמי.
מיכל | 24.03.11
2.
חוק שערוריה - בחיים לא יעבור בבג"ץ...
מה זה השטויות האלה, כל אחד יכול לגור איפה שהוא רוצה, מי שם אותם להחליט לי אם לגור במקום מסוים או לא כאילו זו אדמה פרטית שלהם.... חוצפנים כל הקיבוצניקים והמושבים.... סליחה - חבר קיבוץ יקר - הקרקע שאתה יושב עליה - היא גם שלי - רוצה לגדל אבוקדו - בבקשה , אבל אם יש הרחבה לבניה - גם אני רוצה את הזכות לרכוש ולא יתכן ש"וועדת קבלה" תחליט לי אם אני יכול לרכוש או לא. רוצים לשמור על צביון היישוב - אל תרחיבו.... חוצפה !!!!!! חוק מגעיל- וכל מי שהצביע בעדו - מגעיל גם כן.
יניב צור | 24.03.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת